ФАКТИ.БГ

Галактика може да промени представите ни за Вселената
Снимка: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Учени са открили галактика, която се намира на 12,5 милиарда светлинни години от нас. На практика това означава, че това което виждаме се е случило преди 12,5 милиарда години. Възрастта ѝ озадачава учените - според сегашните теории не може да има толкова стари галактики.

Новооткритата галактика е наречена DLA0817g, но прякорът, който ѝ е даден е "Вълчият диск" или "Диска на вълка". Тя се е появила, когато Вселената е била на едва 1/10 от сегашната си възраст. Масата ѝ е 72 милиарда пъти по-голяма от тази на нашето Слънце.

Учените са учудени от нейната структура, защото макар и да е било възможно да има ранни галактики, те биха били твърде горещи, за да имат ясна форма или постоянна посока на въртене. Възможно обяснение за това би била тъмната материя.

Учените смятат, че ще открият още доста галактики, подобни на DLA0817g. За сега тя е най-старата откривана от човечеството галактика. Нови методи в изследванията и наблюденията може да променят това. Заради откритието учените ще трябва да преразгледат някои от по-ранните си модели за еволюцията на Вселената.

1
Многознайко
Нищо не разбрах - много сожно :))

РЪМПЕЗИ
НАЙ-ТРУДНОТО ЗА ОСЪЗНАВАНЕ ОТ ЧОВЕКА ...КАКВО ЗНАЧИ БЕЗКРАЙНОСТ...НИЕ СМЕ МЪНИЧКИ МРАВЧИЦИ В ЦЯЛАТА ГАЛАКТИКА...

Peci kupona
В последно време, като прочета някъде "Учени са открили" и с голямо недоверие побелявам, изтръпвам, настръхвам, ставам леден, и т.н.

5
6
7

Кристиано Роналдо
Звездата на Реал Мадрид обяви, че няма да напуска "белия балет":
Манчестър Сити и ПСЖ просто да забравят за мен!"

ТОП 5