ФАКТИ.БГ
  • минерал-
  • открития-
  • мъртво море-
  • находка

Учени направиха уникално откритие в Мъртво море

Находката е намирана само в метеорити до този момент

Публикувана: 24 Юни, 2021 19:54
10 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8159
Учени направиха уникално откритие в Мъртво море - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Група учени от Русия, Германия, САЩ и Италия откриха в Мъртво море минерал, който досега е намиран само в метеорити, съобщи ТАСС. Резултатите от изследването са публикувани в сп."Американ минералоджист", предава trafficnews.bg.

"Учени от държавния университет в Санкт Петербург заедно с изследователи от Германия, САЩ и Италия откриха алабогданит (Fe,Ni)2P - минерал, който досега бе известен единствено като космическо вещество, откривано в метеоритите. Те попаднали на находката в района на Мъртво море, в историческата област Южен Левант", съобщи пресслужбата на Руския научен фонд.

В началото на века учените се натъкват на алабогданит в железния метеорит Онело. Минералът получава името на кристалографката Алла Богданова. Химическият му състав го отнася към минералите, съдържащи фосфор в отрицателна степен на окисление.

Изследване на находката от района на Мъртво море в синхротрона ДЕСИ в Германия показало, че земният алабогданит може да се образува налягане над 25 гигапаскала - 250 хиляди атмосфери. На Земята такова налягане се постига при катастрофални сблъсъци с големи метеорити и в земната мантия, на дълбочина над 500 километра.

"Откриването на земния алабогданит е свързано с повърхността на басейна на Мъртво море в Израел, в район, където неотдавна бяха открити природни циклофосфати", каза проф.Сергей Бритвин от университета в Санкт Петербург.

Той допълни, че находката поражда множество въпроси, свързани с формирането на скали в този регион, тъй като досега в него не са откривани доказателства за метеоритни катастрофи или издигане на скални масиви от земната мантия. "Такива доказателства обаче биха могли да са "изтрити" от земната повърхност в резултат на по-късни процеси на геоложка ерозия", отбеляза руският учен.

Коци
Още една статия на кг за пълнеж.

Нещо са обърках, май...
Голямо откритие. То туй било нещо ама не като онуй нещо, ами било нещо друго... Че и от къде било и то е загатка. И тъй чудели се те , аджеба от де доди баш тука...

Хан Сол

До коментар #1 от "Коци":

Авджия
Ний с брат ми го убихме

Рошко
И аз открих че е паднал метеорит в мъртво море

мъртво роден
Ся ясно ли ви е що Мъртво море е мъртво? Алабогданита е утепал живота там. И у нас ако продържава да вирее гейберастията, след време учени ще откриват доказателства за разумен живот.

Павел пенев
Очаква се да бъдат открити вкаменени еврейски мошеници търговци.

Палома
Дааааа. Ох-ох-ох ммм ох-ох-ох

Госあ
Аве, не знам дали простолюдието е наясно, че масспектрометрията е основно руски инструмент. За Менделеев и Токамака сигурно са чували нещичко.

Гостенката в жълто

До коментар #9 от "Госあ":

Не знам простолюдието ,ама ти си с таг метеоризъм кат таа "статия",хихихи

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

Мевлют Чавушоглу