13 Август, 2021 16:33 8 026 18

Увеличи се вероятността астероидът Бену да удари Земята (СНИМКИ)

• астероид-
  • астероид бену-
  • сблъсък-
  • космос-
  • космическо тяло

Учените все пак успокояват, че това няма как да се случи през следващия век

Увеличи се вероятността астероидът Бену да удари Земята (СНИМКИ) - 1
Снимка: БГНЕС/ EPA

Учените вече имат по-надеждна информация за местонахождението на астероида Бену през следващите 200 години. Това обаче идва на фона на новината, че вероятността космическата скала да удари Земята е малко по-голяма отколкото, се смяташе досега, предадоха БТА и Асошиейтед прес.

Повод за тревога обаче няма: Учените съобщават, че шансовете Бену да ни удари през следващия век остават доста ниски.

"Не бива да се притесняваме твърде много за това", казва водещият автор на проучването Давиде Фарнокия от Центъра за изследване на близкоземни обекти на НАСА.

Вероятността за сблъсък може и да се е увеличила от 1 на 2700 на 1 на 1750 през следващите един или два века, но учените сега имат много по-добра представа за пътя на Бену благодарение на сондата ОСИРИС РЕКС на НАСА, според Фарнокия. "Като цяло мисля, че ситуацията се е подобрила", заяви ученият пред репортери.

Космическият апарат ОСИРИС-РЕКС приключи своята мисия през май и пое по обратния път към Земята с проби от астероида Бену. Пътешествието му с ценния товар ще продължи две години.

Преди ОСИРИС-РЕКС да пристигне на Бену през 2018 г., телескопите осигуриха солидна информация за астероида с диаметър около половин километър. За две години и половина сондата на НАСА събра достатъчно данни, за да помогне на учените да предскажат по-добре орбиталния път на астероида в бъдеще.

Откритията им, публикувани в сп. "Icarus", би трябвало да помогнат и при нанасянето на карта на курса на други астероиди и да дадат на Земята по-добър шанс за противодействие, ако и когато друга опасна космическа скала се насочи към нас.

Преди ОСИРИС-РЕКС да пристигне на мястото на събитията, учените оценяваха вероятността Бену да удари Земята през 2200 година на 1 на 2700. Сега тя се оценява на е 1 на 1750 през 2300 година. Най-опасният ден е 24 септември 2182 г. Бену ще има близка среща със Земята през 2135 г.

Увеличи се вероятността астероидът Бену да удари Земята (СНИМКИ)
Снимка: БГНЕС/ EPA

Земната гравитация може да промени бъдещата траектория на астероида и да го постави на курс за сблъсък с нашата планета след около 200 години - което сега изглежда по-малко вероятно въз основа на наблюденията на ОСИРИС-РЕКС.

Ако Бену наистина удари Земята, сблъсъкът няма да заличи живота, както в случая с динозаврите, а по-скоро ще създаде кратер, приблизително 10 до 20 пъти по-голям от астероида, отбелязва Линдли Джонсън, специалист по планетарна отбрана от НАСА. Площта на разрушение би била много по-внушителна - до 100 пъти по-голяма от размера на кратера.

Бену бе открит през 1999 г. Ранното откриване на представляващи заплаха астероиди увеличава шансовете и възможностите за изтласкването им от пътя ни, допълва Джонсън. "Кой знае каква ще бъде технологията след сто години?", казва той.

През ноември НАСА планира да стартира мисия за отклоняване на астероид от курса му, като го удари. Експерименталната цел ще бъде малкият спътник на по-голяма космическа скала.

• 1 Ужасонн

Още 200години мъки за планетата и обикновенните хора....
  • 2 Дельо Хайдутин

Яжте, пийте и си носете новите дрехи!
  • 3 Мама миа

Да удря вече та да се свършва тази олигофрения.

Поредната БЕЗСМИСЛИЦА от СабиХа!
  • 5 факти веге

ще падне на любимата ви раша и света ще се оттърве
  • 6 Аноним

Да удари Радев и Слави наркомани
  • 7 сиси

Няма страшно, Тръмп ще го нукне.
  • 8 И добре ще го удари

Трябва да, е голям, колкото една голяма планета, за да свърши, нещо полезно....!
  • 9 хахахаа

Ще падне на Позитано 20

• 11 жигтаг

И тогава кой ще е виновен затоплянето ли. Това съществува от големия взрив и ще съществува до края на вселената. До тогава не се знае какво ще стане всяко преминаващо близо до Земята космическо тяло създава опасност за Земята. Винаги има вероятност това да се промени в една или друга посока. Дори има неща които не се съобщават . Помислете кои ще се спасят или опитат да се спасят няма да сме ние.
  • 12 Българин

Успокоих се, да му мислят ваксинираните - нали вече са безсмъртни, но след 164-та доза може пък да почнат и да летят:)

• 13 фючър

Да му мислят неваксинираните !

• 15 Хи Хи

Нищо не може да удари Земята така както Герб удари България.
  • 16 Събка

се нада да дочака 2182-ра, ле-ле
  • 17 Gowo

Викайте Бойко.Само той може ни спаси.Той от епидемията ни спаси , че от един стероид ли
  • 18 Димов

Астероид с диаметър половин километър, щял само да създаде кратер 20 път по-голям от него - т.е. 10 километра кратер. А разрушенията щели само да са около 100 пъти по-големи от ратера - т.е. около 1000 километра. Нищо за притеснение.