29 Юли, 2022 18:31 7 457 8

Учени посочиха кое е най-голямото всеядно животно на Земята

• животно-
  • рекорд-
  • всеядно животно-
  • риба-
  • акула

Досега това се смяташе, че е мечката Кодиак

Учени посочиха кое е най-голямото всеядно животно на Земята - 1

Биолози от Австралийския институт за морски науки са идентифицирали най-голямото всеядно животно на Земята. Оказва се, че то е риба, при това най-голямата в света - китовата акула, съобщи "Сайънс дейли".

За целите на изследването учените са наблюдавали група акули край рифа Нингалу в Западна Австралия и са установили, че в менюто си те комбинират растителна и животинска храна. Досега се смяташе, че китовите акули консумират крил. Настоящото проучване обаче разкрива, че растителната храна, като например водорасли, съставлява основната част от менюто им.

Въз основа на това китовата акула, чиято дължина може да достигне до 18 метра, официално е призната за най-големия всеяден вид на планетата. Преди това титлата принадлежеше на мечката Кодиак.

За да определят точния модел на хранене на акулите, учените са събрали всички възможни проби от храна около рифа - от дребен планктон до големи водорасли. След това те са взели проби от кожата на рибите и са анализирали съдържанието на аминокиселини и мастни киселини в тях.

Резултатите от биохимичния анализ са се оказали "изненадващи". Те показват, че в тъканта на акулите няма мастни киселини или стабилни изотопи, както е обичайно при животните, хранещи се с крил, съобщава БТА.

Пробите обаче съдържат съединения, характерни за саргасума - кафяви водорасли, разпространени в района на Нингалу. Това означава, че акулите не само поглъщат морските растения, но и ги усвояват.

Учените предполагат, че акулите са придобили способността да храносмилат водорасли в хода на еволюцията. Първоначално те са ги поглъщали случайно по време на хранене. С течение на времето обаче телата им са започнали да си набавят хранителни вещества от растенията. Колкото до крила, акулите не усвояват по-голямата част от него.

"Това откритие ни кара да преосмислим всичко, което сме знаели за храненето на китовите акули", казва биологът от Австралийския институт за морски науки д-р Марк Мийкън.

• 2 А ние го знаем.........

Преди учените да го открият....българските политици, всеядни са и ненаситни.
  • 3 герб енимълс

Боце Б е най-всеядния политик, лапа и гълта всичко!

• 5 НЕМА

По-хищно животно на планетата ,от българин на шведска маса,all inclusive.....!!!!!
  • 6 ганю