22 Ноември, 2022 15:45 2 725 11

Галактика-канибал се вихри непосредствено до Млечния път

• галактика-
  • андромеда-
  • канибал-
  • млечен път

Галактиката Андромеда се оказа канибал

Галактика-канибал се вихри непосредствено до Млечния път  - 1

Все повече доказателства сочат, че галактиките се увеличават чрез сливане с други галактики. Телескопи като "Хъбъл" са заснели десетки взаимодействащи си галактики, включително добре познати като Arp 248.

Галактиката Андромеда е най-близката голяма галактика до Млечния път, а ново изследване показва, че нашата съседка е погълнала други галактики в две различни епохи, пише БГНЕС.

"Преди няколко години открихме, че в далечните покрайнини на Андромеда, в обектите, които обикалят около нея, има знак, че галактиката е поглъщала големи количества в две различни епохи", казва Гераинт Люис от Университета в Сидни. "Това, което прави този нов резултат, е да даде по-ясна представа за това как се е събрала нашата локална вселена - той ни казва, че поне в една от големите галактики е имало такова спорадично поглъщане на малки галактики", казва Люис в съобщение за пресата.

Кълбовидните купове са в центъра на това изследване. Те са по-стари клъстери от звезди, които имат по-ниска металичност. В Млечния път има поне 150, а вероятно и повече. Те играят важна роля в галактическата еволюция, но тя не е ясно разбрана. Кълбовидните купове, както са известни, са по-разпространени в ореола на галактиката, докато техните аналози, отворените купове, се намират в галактическите дискове.

Изследователите, които работят върху това, идентифицираха популация от кълбовидни звезди във вътрешния ореол на Андромеда, които имат еднаква металичност. Металичността се отнася до елементарния състав на звездите, като елементите, по-тежки от водорода и хелия, се наричат метали в астрономията. Кълбовидните звезди имат по-ниска металичност от повечето звезди в същия регион, което означава, че са дошли от другаде, а не от самата Андромеда. Това означава също, че са по-стари, тъй като в ранната Вселена е имало по-малко тежки елементи, отколкото сега.

Люис нарече колекцията от кълбовидни тела Структурата Дулай, което на уелски означава черен поток. Структурата Дулай вероятно е група от между 10 и 20 кълбовидни тела, неправилно подредени спрямо въртенето на Андромеда. Но те не са единствената неправилно подредена група кълбовидни тела. Структурата Дулай е доказателство, че Андромеда се е хранила с група кълбовидни тела някога през последните 5 милиарда години. Другата група е субпопулация от кълбовидни тела, която е доказателство за второ хранене преди 8 до 10 милиарда години.

За Люис и неговите съавтори Структурата на Дулай прилича на остатъци от разхвърляно ястие. Тя е тъмен поток, съдържащ ярки звездни купове. Това е още едно доказателство, че масивните галактики се сливат, за да създадат гигантски прояви във Вселената, и че по-големите галактики поглъщат по-малките кълбовидни звезди в един вид галактически канибализъм.

"През последните няколко десетилетия осъзнахме, че галактиките растат, като изяждат по-малки системи - така че малките галактики попадат в тях, те биват изяждани - това е галактически канибализъм", казва Люис.

Когато са се случили тези събития на поглъщане, материята във Вселената е била по-плътно концентрирана. Преди десет милиарда години е възможно да е имало повече такива събития в цялата Вселена. Това е една от причините астрономите да желаят все по-мощни телескопи като „Джеймс Уеб“. Те могат да видят светлината от древните галактики и да погледнат по-назад във времето.

"Знаем, че при раждането си в Големия взрив Вселената е била без особености, а днес е пълна с галактики. Дали тези галактики са се родили напълно оформени, или са пораснали?", пита Люис.

Астрономите биха искали да узнаят историята на нашата собствена галактика Млечен път. Това е трудно да се направи чрез наблюдения, защото ние сме вградени в нея.

Но Андромеда предоставя възможност да се изучи еволюцията на галактиката от външна гледна точка и изследователи като Люис и колегите му се възползват от нея.

"Това, което искаме да разберем, е дали Млечният път е направил същото, или е различен? И двата варианта имат интересни последици за цялостната картина на това как се формират галактиките", казва Люис. "Искаме на някакво ниво да измислим по-точен часовник, който да ни каже кога са се случили тези събития, защото това е едно от нещата, които трябва да включим в нашите модели за това как еволюират галактиките."

• 1 Теле

Тя е нищо спрямо канибала зеленски
  • 2 извънземен

Заблуда е вярата на вашите учени в съществуването на някакви, даже още не открити от тях неизменни закони на Вселената и постоянството на вселенските константи. Гравитационната постоянна значително се променя и в пределите на вашата Слънчева система, да не говорим за по-големи мащаби, което води до съществени грешки в определените от вас размери на Галактиката и в разстоянията до другите галактики, и поражда създаването на погрешни теории за затворената Вселена, а вече и на теорията за разбягващата се Вселена.
    Погрешна е и представата за всеобщата триизмерност на пространството, на която преди всичко се базират вашите космогонични представи. Светът е хаотичен, в него няма нищо постоянно, в това число и измеренията. Измеренията на пространството във Вселената се колебаят, плавно се изменят в доста широки предели. Най-добри условия за възникването на органичен живот се явява пространственото измерение, равно на Пи – 3,14159... Значителните отклонения от тази величина действат пагубно на живата природа. В днешно време околностите на Слънчевата система имат измерение, равно на + З,00017... и близостта на това число до цялото число 3 ви е въвела в заблуждение.
    В околностите на вашия галактичен куп дрейфува гравитационен циклон, имащ в центъра си мерност -З,15..., който може да закачи края на вашата Галактика, унищожавайки органичния живот на всички планети, на които не бъдат взети мерки за защита.
    Това обстоятелство прави необходимо за вас влизането на Чов

• 3 Въпрос?

Оръжия ще ни искат ли да се борят с тази галактика?
  • 4 извънземен (продължение-1)

Това обстоятелство прави необходимо за вас влизането на Човечеството в Коалицията в сгъстени срокове, най-късният от които е след 65 000 години от момента на подаването на настоящото съобщение – от 1929 г. сл. Хр., за да успее Коалицията да окаже помощ на Човечеството при подготовката за Циклона.
    В днешно време във вашата Галактика има около 220 000 разумни раси, вече влезли в Коалицията, и около 1000 разумни раси, разглеждащи въпроса за влизане, в това число и вие.
    КОН ви моли да не възприемате съобщението за гравитационния циклон като опит за въздействие върху вашия отговор.
    Вие грешите при решаване на въпроса за произхода на Слънчевата система и живота на Земята. Слънчевата система е възникнала от прашен облак, посеян от строителен отряд на Коалицията в област във Вселената, отговарящ на двете основни изисквания към условията за възникване и развитие на органичен живот.

- в област, достатъчно отдалечена от останалите звезди,
    - имаща пространствена мерност, близка към +Пи.

Вие грешите като уподобявате разумната раса към живия индивидиум, представяйки си в известно бъдеще неизбежното остаряване и смърт на Човечеството. В еволюционния процес новите видове живи същества произлизат от някои стари видове, и вашата грижа трябва да бъде новият вид разумна раса на Земята да произлезе от вашата. Именно това съображение трябва да определя стратегията на развитие на една разумна раса. Човечеството изобщо не се ръководи от такава или подобна на нея стратег

• 5 извънземен (продължение-2)

В еволюционния процес новите видове живи същества произлизат от някои стари видове, и вашата грижа трябва да бъде новият вид разумна раса на Земята да произлезе от вашата. Именно това съображение трябва да определя стратегията на развитие на една разумна раса. Човечеството изобщо не се ръководи от такава или подобна на нея стратегия, предоставяйки своето развитие на волята на случая, и направлявайки всичките свои усилия за удовлетворяване на кратковременните си потребности. Не трябва да се мисли, че вашите заблуди са случайни и преходни. Те са неизбежни и устойчиви, имайки предвид спецификата на вашето мислене, върху анализа на което е посветена следващата глава. Мисленето при живата материя и самото съществуване и развитие на живата материя имат обща основа. И едното, и другото са противотечения на ентропията. При мисленето това противотечение се изразява в търсения на логичност. На вашето мислене също е свойствено търсенето на логичност, но с това свършва сходството на вашето мислене с мисленето, свойствено на огромното мнозинство разумни раси, влизащи в Коалицията.
  • 6 извънземен (продължение-3)

Това обстоятелство принуждава много участници от КОН да се съмняват в правомерността на обръщението към вас като към разумна раса. Основа на вашата логика представляват понятията -, като реално съществуващи и многократно проявяващи се при стъпаловиден анализ на всеки сложен въпрос. При това, числото на стъпалата в анализа е крайно и най-често твърде малко, даже когато изследвате достатъчно сериозен проблем. Търсенето на отговор се свежда към избора на едно от две, където две – е числото на степените на възможните решения, тогава, когато най-правилното решение най-често лежи между тях.
    За висшите математици ще бъде разбираема следната аналогия: решението на проблемите, появяващо се след решение на частните питания от типа -, е аналогично на избора на един от върховете на N-мерен куб, тогава, когато пространството на възможните решения, е в първото приближаване на всички точки от N-мерното пространство. Ако не уточняваме, то реалната мерност на пространството от решения най-често се определя от вас невярно, и много рядко в действителност целочислено.
  • 7 извънземен (продължение-4)

Нашето отношение към вас като към разумна раса, се затруднява и от следните съображения. Доколкото ние можем да съдим, всеки научен или юридически закон, смисъл на откритие или изобретение, същността на всяка важна мисъл може да бъде изразена от вас с фраза, съдържаща в най-добрия случай 100 думи от речник с 50 000 думи, включващ математически и други условни обозначения. Общото количество на всевъзможни фрази от такъв речник представлява твърде скромна величина, равна на 50 000100. Ако оставим само фразите, имащи лингвистична диагностична непротиворечивост, то тяхното число ще се съкрати до 50 00050.5. Ако сега отхвърлим фразите, в които думите са граматически правилно свързани, но съдържанието им няма даже видимост на смисъл, то числото на външно осмислените фрази ще се съкрати до 50 00025. Отсявайки лъжливите от истинните твърдения, то по най-завишени оценки списъкът на твърденията, които биха могли да бъдат изречени от вас и да съответстват на действителността ще бъде сведен на 3,9х1037. На нас са ни известни представители на животинския свят от различни планети, способни да дадат не по-малко число разнообразни безусловни реакции, напълно адекватни на действителността, на различни комбинации от външни дразнители, които все пак не могат да бъдат наречени разумни.
  • 8 извънземен

Когато отделни райони на Земята не са имали пряка комуникационна връзка, Човечеството положило началото на няколко експеримента по създаването на различни типове цивилизации. Някои от тях КОН одобри. За съжаление, различните типове цивилизации не можеха мирно да съществуват, когато в процеса на развитие и разпространение, се появи възможност за пряк контакт помежду им.
    Като правило, по-грубата и примитивна, по-жестоката цивилизация унищожаваше по-развитата и хуманна, за да бъде на свой ред унищожена от още по-груба.
    В сегашно време на Земята господства най-примитивната от всички – машинната цивилизация. Тя е обхванала цялото Човечество, държи го под свой контрол и не позволява занапред да възникне нова цивилизация, ако само не унищожи сама себе си или ако Човечеството не вземе контрола над развитието на световната машинна цивилизация в свои ръце, и не я трансформира постепенно в друг вид цивилизация, много по-необходима за една разумна раса. КОH се надява, че тласък към такава пренастройка може да бъде сегашното обръщение и помощта, която е способна да окаже КОН на Човечеството, ако тази помощ потрябва, и ако Човечеството изрази съответното пожелание.

• 9 Юпитер

До коментар #2 от "извънземен":

Приятел, аз разбирам това да го напишеш на някои учени и изследващи космоса хора, но да го напишеш тук, си губи смисъла. Тук изследват лъжата, предателството, глупостта и други подобни, но почти никой не мисли за разума и общото развитие на човечеството.
  • 10 Землянин

До коментар #8 от "извънземен":

И как да се свържем с този КОН, че да вземе да спре зеленото чудовище от блатата на североизток?
  • 11 сори

До коментар #4 от "извънземен (продължение-1)":

пич, ама в нашата галактика към този момент има само една цивилизация, доколко е разумна незнам, но е факт.