10 Март, 2023 16:11 1 345 11

НАСА следи астероид, който може да удари земята на 14 февруари 2046 г.

• астероид-
  • наса-
  • земята-
  • 14 февруари 2046 г.-
  • сблъсък

Астероидът с диаметърът около 50 метра има "много малък шанс" да удари нашата планета

НАСА следи астероид, който може да удари земята на 14 февруари 2046 г. - 1

НАСА следи астероид, който може да се сблъска със Земята през 2046 г. - вероятно на Свети Валентин, съобщи “The National”, цитиран от БГНЕС. Обектът, наречен 2023 DW, е открит за първи път от учените на 27 февруари.

Очаква се астероидът да направи много близко приближаване до Земята на 14 февруари 2046 г., като Европейската космическа агенция прогнозира вероятност за директен сблъсък 1 към 625.

От НАСА заявиха, че небесното тяло има "много малък шанс" да удари нашата планета.

По данни на Европейската космическа агенция обектът е бил засечен за първи път на 27 февруари. Диаметърът му се оценява на около 50 метра.

Очаква се шансовете за сблъсък да намалеят, след като още няколко седмици биват събирани данни за астероида.

"Проследяваме нов астероид на име 2023 DW, който има много малък шанс да се сблъска със Земята през 2046 г.", написа НАСА в Twitter.

"Често, когато за първи път се откриват нови обекти, са необходими няколко седмици данни, за да се намалят несигурностите и да се прогнозират адекватно орбитите им за години напред.

"Анализаторите на орбити ще продължат да наблюдават астероид 2023 DW и ще актуализират прогнозите, когато постъпят повече данни".

Livescience.com съобщи, че директният удар от 2023 DW "няма да бъде катаклизъм" като 12-километровия астероид, който удари Земята преди 66 милиона години, убивайки динозаврите. Той би могъл да причини "сериозни щети", ако се приземи в близост до голям град или гъсто населен район.

През 2013 г. над Русия се взриви скала с размер, по-малък от половината от този на астероида, като предизвика ударна вълна, която повреди хиляди сгради и рани стотици хора.

Миналата седмица НАСА съобщи, че успешно е пренасочила астероид от курса на потенциален сблъсък със Земята с помощта на 544-килограмов космически апарат, който се е движил със скорост над 20 000 км/ч.

Тестът за двойно пренасочване на астероида (Dart) беше проведен на 26 септември, но едва сега учените получиха потвърждение, че траекторията на астероида е била променена.

"Всички ние сме длъжни да защитим нашата родна планета", заяви тогава администраторът на НАСА Бил Нелсън. "В края на краищата тя е единствената, която имаме."

• 1 Адам Хилтън

Според НАСА ако носим маски и се заключим вкъщи с пълен запас тоалетна хартия, ще оцелеем.

• 3 време за реклама на световните терористи

войничката на натюто затегба у айде пак капитан хъмерикъ "спасява света" от невидими астероиди
  • 4 ванга е предсказала

Ще се отклони и падне в Мацква.
  • 5 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

От всеки, който можеш да натупаш, винаги има по-голям и по-силен, който не можеш. Така и с астероидите - винаги има някой по-голям и по-опасен, с който не сега, ами и в далечно бъдеще няма да можем да се справим! Все някога ще се окажем неподготвени!
  • 6 ха ха

Гретето не се ли провикна вече: "Как смее!"
  • 7 2046

2046 НАСА и САЩ нема да ги има
  • 8 Пратете

До коментар #2 от "Рязан джамбас":

Брус Уилис ,той ще го опрай.
  • 9 Е товa acтероидa

е глемc рaботa зaчи. Caмо acтероид може дa нaпрaви много близко приближавaне.
  • 10 айде бе

Поредния стрес на плитките ни мозъци
    На колко милиона километра се очаква да мине, тази маса няма ли да изгори в атмосферата
    Да не би на извънземните да им е писнало от нас

50 метра астероид ако не могат с всичките ракети на земята да го думнат, да ви у НАТОто прехвалено.