13 Октомври, 2023 13:32 4 280 7

Каква е връзката между конските задници от Римската империя и модерните ракетни ускорители от наше време?

  • римската империя-
  • рим-
  • колесница-
  • път-
  • пътища-
  • строеж-
  • железопътен транспорт-
  • железопътни линии-
  • ракетен ускорител

Оказва се, че стандартите от Римската империя диктуват стандартите и в модерните технологии

Каква е връзката между конските задници от Римската империя и модерните ракетни ускорители от наше време? - 1
Снимки: Shutterstock

Стандартното железопътно междурелсие (разстоянието между релсите) в САЩ е 4 фута и 8,5 инча (близо 148 см). Това е изключително странно число. Защо е използвано това разстояние? Ами защото така са ги строили в Англия, а английските инженери са проектирали първите железници в САЩ. Защо англичаните са ги построили така? Защото първите железопътни линии са били построени от същите хора, които са строили трамваите с вагони, и те са използвали този габарит. Защо тогава те са използвали този габарит? Защото хората, които са строили трамвайните линии, са използвали същите приспособления и инструменти, които са използвали за строежа на вагони, които са използвали същото разстояние между колелата. Защо вагоните са имали точно това странно разстояние между колелата? Ами, ако се опитат да използват друго разстояние, колелата на вагоните ще се чупят по-често по някои от старите пътища за дълги разстояния в Англия. Това просто е стандартът за разстоянието между колелата.

И така, кой е построил тези стари пътища с коловози?

Римската империя е построила първите пътища за дълги разстояния в Европа (включително Англия ) за своите легиони. Тези пътища се използват още оттогава. А какво да кажем за коловозите по пътищата? Първоначално римските бойни колесници са образували коловозите, които всички останали е трябвало да изравнят с тях или да рискуват да унищожат колелата на колесниците си. Тъй като колесниците са били произведени за Римската империя, всички те са имали еднакво разстояние между колелата.

Поради това стандартното железопътно междурелсие на Съединените щати от 4 фута и 8,5 инча (148 см) произлиза от първоначалните спецификации на римската военна колесница. Бюрокрациите живеят вечно. Така че следващия път, когато ви връчат спецификация/процедура/процес и се запитате "Кой задник е измислил това?", може да се окажете напълно прави. Колесниците на императорската римска армия са били достатъчно широки, за да поберат задните части на два бойни коня - или два конски задника.

Сега, обратът в историята: Когато видите космическа совалка на стартовата площадка, отстрани на основния резервоар за гориво са прикрепени две големи ракети-носители. Това са ракетни ускорители, които се произвеждат от Thiokol в завода им в Юта.

Каква е връзката между конските задници от Римската империя и модерните ракетни ускорители от наше време?

Инженерите, които са проектирали ускорителите, биха предпочели да ги направят малко по-дебели, но те трябва да бъдат транспортирани с влак от фабриката до площадката за изстрелване. Железопътната линия от фабриката минава през тунел в планината и те трябва да се поберат през този тунел.

Каква е връзката между конските задници от Римската империя и модерните ракетни ускорители от наше време?

Тунелът е малко по-широк от железопътната линия, а железопътната линия, както вече знаете, е широка колкото два конски задника. И така, основна конструктивна особеност на космическата совалка, която безспорно е най-напредналата транспортна система в света, е била определена преди повече от две хиляди години от ширината на конската задница.

А вие си мислите, че да си конски задник не е важно? Древните конски задници все още диктуват почти всичко.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Искра Фидосова

    12 2 Отговор
    Моята задница може да изстрелва топове 180 т,на 300 км
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Загубени в превода

    5 0 Отговор
    Само дето " Защо вагоните са имали точно това странно разстояние между колелата? Ами, ако се опитат да използват друго разстояние, колелата на вагоните ще се чупят по-често по някои от старите пътища за дълги разстояния в Англия" ВАГОНИТЕ (wagon), са всъщност фургони теглени от коне.
  • 7 Гост

    5 0 Отговор
    Стандартите за междурелсие по света са различни. В Русия влаковете са с междурелсие 1520мм. В България има теснолинека, Септември - Добринище, чието междурелсие е 600 или 760мм. В чужбина теснолинейките са Дековилки. В Ирландия междурелсието е 1600мм, в Индия 1676, в Испания 1765, а голямата западна железница в Англия е с междурелсие 2134 мм. В Германия през ВСВ е имало междурелсие 3000мм. Стандартите в краварника изобщо не са меродавни и не диктуват стандартите по света.