14 Ноември, 2023 12:15 2 336 11

По време на ремонт на МКС: Астронавти изпуснаха чанта с инструменти в Космоса, вижда се и от Земята (ВИДЕО)

• астронавти-
  • мкс-
  • чанта с инструменти

Чантата се движи с почти същата скорост като Международната космическа станция

През седмицата астронавтите изпуснаха чанта с инструменти, докато ремонтираха външни части на Международната космическа станция (МКС). Чантата е била засечена от проследяващи космически апарати. Учени са успели да изчислят нейната орбита, съобщава IFL Science.

Оказва се обаче, че не е необходим мощен телескоп, за да видите куфарчето на астронавтите. Необходимо ви е само тъмно небе и бинокъл.

Инструментариумът е малък в сравнение с МКС, но е достатъчно отразяващ, така че когато улови светлината на Слънцето, достига 6-та звездна величина от Земята според Earthsky.

Оттам посочват, че при много тъмно небе хората с отлично зрение могат да виждат до 6-а звездна величина. От друга страна, дори малък бинокъл за наблюдение на птици, може да ви бъде напълно достатъчен.

Чантата се движи с почти същата скорост като Международната космическа станция.

Въпреки че се очаква тя да бъде видима в продължение на няколко месеца, преди орбитата ѝ да стане достатъчно ниска, за да изгори от триенето с външната атмосфера, разстоянието от Международната космическа станция ще нарасне, което ще затрудни намирането ѝ.

Следователно, ако имате късмет МКС да премине над вас скоро по здрач или на разсъмване, най-добре е да не пропилявате шанса си. Настоящата орбита на станцията е подходяща за наблюдение в Северна Америка тази седмица.

Станцията може да се види лесно само когато на земята е тъмно, но слънчевата светлина все още я улавя благодарение на това, че се намира на повече от 400 км. над земната повърхност. Това означава, че тя обикновено се вижда най-добре, когато небето не е напълно тъмно.

Естествено, продължителният здрач затруднява наблюдението на обект от шеста звездна величина, дори когато е лесно да се забележи нещо толкова ярко като Международната космическа станция.

• 1 Кака Наска Байконурова

Торбата с инструментите пада като зряла круша. Земята е ПЛОСКА. НАСА снима космоса в мазета със сини екрани в Холивуд, или в басейни.
  • 2 За протокола

"Астронавтките на НАСА Лорал ОХара и Жасмин Могбели загубиха чантата си с инструменти в открития космос, докато ремонтираха МКС. „Сега наблюдателите на небето имат нов космически обект за наблюдение“, пише британското издание Guardian."

• 3 бай Гъдю

Защо не е вързана, или с магнит? Да палят Балканчета и да я настигат! :)
  • 4 правят ни на глупаци както сглобката

Замисляли ли сте се, че да ремонтираш МКС с чанта с инструменти е пълна глупост? Какво ремонтират с някакви си гаечни ключове? Затягат гайки в условията на вакуум?
  • 5 село

До коментар #2 от "За протокола":

Ми то излиза, че и моята тъща става за астронавт. Трябват й само американски паспорт, торба с инструменти и да излита. А за компания да вземе и дъщеря си.
  • 6 Хаха

Убава работа ама циг@нска!
  • 7 ха, ха, ха...

По време на ремонт на МКС (Македонската космическа станция)...

аз се чудя от къде се намериха забити в двора два гаечни ключа и три отвертки , и бая калчища имаше и два чифта долни гащи .... ей връзвайте ги тия космичеси станции , бе ....
  • 9 Сега

Остава да паднат на Путин на главата !

• 11 Хмм