5 Февруари, 2024 14:49 1 218 3

Развенчаха популярна хипотеза за геоложката еволюция на Земята

• геолози-
  • хипотеза-
  • земя-
  • еволюция-
  • контингетни-
  • земна кора

Новото геоложко откритие опровергава дългогодишната теория

Развенчаха популярна хипотеза за геоложката еволюция на Земята - 1

Геолозите са разкрили механизма, с който съвременната земна кора и континентите са се появили от протокората, съществувала преди милиарди години.

Според статия, публикувана в списанието Nature Communications, откритието развенчава популярните хипотези за геоложката еволюция на Земята, която включва както външни влияния, така и появата на тектонични плочи преди самите континенти.

Известно е, че по-голямата част от земната кора, възникнала през архейския еон преди 4 до 2,5 милиарда години, се състояла от три вида скали - тоналит, тронджемит и гранодиорит (TTG). Учените обаче не можеха да обяснят произхода им, тъй като между първоначалното топене и крайната кристализация са протекли много геоложки процеси.

Новата работа анализира данни от всяка проба, изследвана някога от архейски кратонни фрагменти, намерени по целия свят, пише БГНЕС. Кратоните са големи останки от основата на древна континентална кора, които не са претърпели значителни промени от архейските времена. Учените са проследили определен набор от елементи, които са запазили девствените характеристики на оригиналната магма, от която са формирани трите вида скали. Тези данни бяха използвани за създаване на модел, демонстриращ, че TTG скалите, както и свързаните по-млади скали, са възникнали от бавното погребване, удебеляване и топене на кората-предшественица, която вероятно е прилича на кората на океанско плато.

Това откритие опровергава дългогодишната теория, че трите вида архейските скали са се образували или поради сблъсък с метеорит, или в ранните зони на субдукция на Земята, когато едно парче кора се гмурва под друго и се стопява, както изисква ранно начало на тектониката на плочите. Вместо това основният механизъм са вътрешни геоложки сили, които трансформират първоначалната земна кора.

• 1 Кака Наска Байконурова

Скоро ще си признаят, че Земята е ПЛОСКА. Вече не дават по новинарските емисии да се въртят кълбета, като през Социализъма. Дори и във Холивуските филми Земята я дават само частично и никога като кръгче.
  • 2 Небинарен евро-жидо-атлантик с аутизъм

Всички знаят, че земната кора е направена от древните украинци.

• 3 Той