Навършват се 33 години от началото на демократичните промени в България. На 10 ноември 1989 г. пленумът на ЦК на БКП гласува оставката на Тодор Живков като генерален секретар.
Споровете за и против социализма са превзели Фейсбук и от вчера са сред най-коментираните теми. Едната страна казва: при социализма беше добре, цените бяха ниски, хората ходеха на почивка, имаше прилични пенсии, безплатно здравеопазване и т. н. Това припомня biographbg.wordpress.com.
Другата отговаря: тогава страната е била затвор, ДС, лагери, оградена с телени мрежи, сега хората са свободни и ходят на почивка в Гърция, пътуват по цял свят, не чакат 15 години ред за кола и т. н.
Сигурно трябва да минат десетилетия, докато бъде оценен обективно 40-годишният период на социализъм в България.
Но носталгията по соца не е само политически сблъсък. Рекламите на хранителни продукти отчетоха този феномен. Рекламата на кренвирши „Оооо, Пепи…“ се базира на убеждението, че тогава колбасите са били истински, от месо, а сега са боклуци. В рекламата се вижда щанд от социализма, отрупан с колбаси.
Това е идеализация. При социализма щандовете за колбаси бяха полупразни, с изложени само 2-3 вида, а не отрупани с луканки и салами. Хубавите луканки и салами бяха дефицитни и скъпи, изобилие предлагаха само отделни ведомствени барчета и представителни магазини.
Който припомня ниските цени на социализма, трябва да признае, че те бяха изкуствени, нереални, непазарни. Това създаваше дефицити и напрежение в икономиката, което логично завърши с рухването на системата. Тя не беше съборена от злодея Горбачов, както си представят някои носталгици от онова време. Тя фактически фалира, изгуби конкуренцията със Запада, за да завърши закономерно с разпадане.
Ако някой иска да сравни материално двете системи, може да сравни създаденото в разделена Германия – ГДР и ФРГ. Тази техническа нация при социализма роди коли като „Трабант“ и „Вартбург“, а при другата система – Фолксваген“ и „Опел“ (мерцедесите и беемветата да не ги споменаваме). ФРГ стана световен икономически лидер и изнасяше лекарства, химикали, техника, бира и т. н. ГДР се самозадоволяваше, поддържаше с усилия стандарта на живот, макар да беше т. нар. витрина на социализма.
Тази борба между двете системи роди вица в България, че капитализмът бил като мушмула – колкото повече загнива, толкова по-вкусен става.
Разобличителите на социализма от онова време, които са видели малко от него, стигат до абсурдни твърдения – че тогава не е имало култура, всичко е било идеологическо, всички са били дегенерати и пияници, страхливци и сервилни слагачи на властта и т. н. Ако не бил паднал социализма, сега нямало да имаме интернет, твърдят някои. Това са фантасмагории – западните технологии и техника проникваха и тогава, през Желязната завеса.
Социализмът в България рухна също отвътре. Падането на Живков, с негласна подкрепа отвън, само логично ознаменува края му.
Сега малцина знаят какво е „Кореком“ и ролята му в българския живот тогава. Това бяха т. нар. валутни магазини, със западни стоки. „Кореком“ беше като витрината на Запада, безпощадното, разрушително сравнение на западните стоки с местните.
На българския пазар например нямаше кафе, понякога месеци наред. После се появяваше виетнамско. Боклук. След това изчезваше и на негово място се появяваше полски заместител, от цикория. Или печена леблебия, ръж. После току се появи кубинско или анголско кафе. А в „Кореком“ имаше поне 2-3 вида ароматно, с лъскави опаковки.
Сега някои пишат, че стоките в „Кореком“ били недостъпни, хората били бедни, не можели да пазаруват там. Глупости. Това бяха най-достъпните магазини, с огромни обороти. От края на 70-те и през 80-те години там можеше да купува всеки с чужда валута. Чуждата валута беше предимно долари, марките се преизчисляваха в цени в долари.
Доларът беше с официален курс 0,98 ст., но на черния пазар за 15 години курсът му се промени от 2 лв. до 3,50 лв. Чак като падна комунизмът скочи рязко до 6-7 лв.
Преди края на 70-те в „Кореком“ пазаруваха само чужденците, също и българи, които са работили за валута в Либия, Алжир и на Запад, по корабите, международния транспорт.
Но всеки можеше да намери един арабски студент и да си купи чрез него магнетофон или телевизор. Защото на българския пазар се продаваха 60-килограмови руски цветни телевизори „Електрон“, а в „Кореком“ – „Сони“.
На пазара се продаваха т. нар. полски „Грундиг“, имитация на германската марка, а в „Кореком“ – оригиналът или японските „Акаи“, „Пайниър“ и т. н. Имаше изобилие от марки. Българите от средна ръка нагоре живееха заобиколени от японска електроника от „Кореком“. А средната класа беше доста по-широка от сега.
Всички ходеха с дънки, беше дори въпрос на мода и престиж – корекомско. Дънките в „Кореком“ бяха по 8-10 долара, а работещите по чужбина мъкнеха и оттам. Иначе по магазините – дънки „Рила“ и дефицит…
Към края на комунизма минималната заплата достигна 120 лева, а заплатата на млад специалист – 155 лв., в някои случаи 165 лв. Заплатите в средната класа, чиновници, служители се въртяха около 300-350 лв. през 80-те години. Заплати от 500 лв. и нагоре се смятаха за „директорски“. Заплатите под 200 лв. не стигаха, цените през 80-те на хранителни продукти бяха сравнително високи.
Дву-тристаен апартамент в София (цените бяха почти приравнени с другите големи градове) струваше 8-10 хил. лева в края на 70-те, 12-13 хил. в края на 80-те. Тогава един апартамент се равняваше на 50-60 средни заплати.
Сега струва между 100 и 200 средни заплати. Кредитите тогава бяха леснодостъпни, изплащаха се също толкова лесно. Но се чакаше ред да купиш жилище, записваш се, проверяват те комисии, класират те по категории, по различни системи, с лихвоточки.
Мнозина се уреждаха с връзки. За номенклатурата бяха избраните жилищни райони и блокове. Масово явление беше в един апартамент да живеят по 2-3 поколения – баба и дядо, син и дъщеря, внуци.
Имаше пенсии и по 250 лв., добри при онези цени. Но и тогава имаше бедност. Сега има стачки за учителските заплати – традицията да унижават учителите започва именно от соца.
Те, заедно с университетските преподаватели, бяха от най-бедните прослойки. Военни и милиционери взимаха повече от тях. И досега е така. Нещо неизтребимо има в отношението към образованието, независимо от смяната на правителства и концепции.
Но при соца преподавателите със сигурност не бяха унижавани толкова и поради по-ниските разходи за живот, ако питаш старите учители, ще ти кажат, че са живели по-добре.
Ясно и просто го каза пред мен един 80-годишен дядо в троянско село, в средата на 90-те години – „Половината ми живот е минал преди 9 септември, половината – след 9 септември. Втората половина беше по-добра“.
Човекът цял живот е живял на село, не е бил партиен член, дори е бил репресиран в някакъв период през 50-те. Но така дели и оценява живота си.
А след 10 ноември отвратените от социализма, започнаха да идеализират живота в България преди 9 септември. Тя била Швейцария на Балканите и пр. Отново погрешна представа. Била е бедна, бедна държавица, в която мъжете от предимно селското население, са обували за пръв път обувки, когато са отивали в казармата. Дотогава са ходели с папуци от свинска кожа. Затова така оценява живота си дядото…
Ето и малко цени от социализма:
Истински ниски, за които най-много жали средният българин, бяха цените на тока, водата и парното. На село плащаха по 80-90 ст. ток на месец, също толкова и за вода (поливаха градината от чешмата)… Затова не е чудно как селяни през 70-те са живели с по 30-60 лв. пенсия. Тя (както и сега) е отивала основно за олио, захар, такива неща. Другото си го гледат сами – домати, чушки, кокошки, козичка…
Парното в градовете рядко превишаваше 20 лева на месец за среден апартамент. Сега цените в София са непосилни, почти една трета от софиянци не плащат парно с години, държавата замазва положението като натрупва загуби в Топлофикация и дълговете ѝ към „Булгаргаз“.
Енергията не се плащаше по реални цени. Токът на месец в един апартамент беше 3-5 лв., ако не се топлиш с радиатор.Там, където нямаше парно, много на мода бяха акумулиращите електрически печки – по 5-6 киловата. Никой не използва сега такива разточителни печки за отопление.
За коли е ставало дума неведнъж при безкрайните сравнения тогава и сега. Тогава се записваш на ред, плащаш 1500 лв. в ДСК и чакаш – за „Лада” – от 13-14 до 17 години. За „Москвич” и „Трабант” – от 2 до 5-6 години (разликите в годините се дължаха на разпределение по окръзи и др.). Нова „Лада 1300“ струваше 6100 лв., „Лада 1500“ – 7300 лв., но поради дефицита на втора ръка двата модела струваха 8-10 хил. лева.
Като се роди дете или като влезе в техникума, дядото, родителите му правят вноска за кола. До сватбата може да му излезе редът. Вносът на коли на практика беше забранен от живковия режим още от 70-те години – с 200% мито върху цената на колата като нова – независимо на колко е години. И същевременно тогавашното Управление за безопасност и охрана доставяше на семейството на Живков и на висшата номенклатура вносни западни автомобили.
Сега в София има регистрирани 1,1 млн. автомобила, някои семейства имат по 2-3, повечето втора ръка, разбира се.
Сега много се говори, че цените на бензина при соца били стотинки. Не е точно. Има периоди, в които са били много евтини. Но Брежнев позатвори кранчето в началото на 80-те години, после Горбачов го врътна съвсем. Още към 1985 г. бензинът поскъпна до 78 ст. литъра за обикновения, а за супер А96 – 98 ст. Един резервоар на Лада 1300 – 40 лева, една трета минимална заплата, горе-долу както е и сега.
Дизелът беше по-евтин, но нямаше дизелови коли. Само тираджии, работещи в Либия и дипломати, ако си бяха купили чрез „Кореком” „Пежо”-дизел или „Мерцедес”, се радваха на комунистическите цени. Нафтата за отопление беше 15 ст. литъра, около 3 пъти по-евтина от бензиностанциите. Имаше бензини за държавни коли, оцветени с различен цвят, за да се предотвратят кражбите.
България произвеждаше нафтови отоплителни печки. Истинско разхищение – нафта за отопление. Те имаха регулатор с въртящо се копче от 1 до 6. Оттогава е лафът „Всичко на 6”.
Никой не санираше, не търсеше енергийна ефективност. Първа атомна в Козлодуй бумти до пръсване, печките – на 6, а от некачествената дограма подухва.
И дойде моментът всичко да се плаща… Сега, който е свикнал да плаща по няколко лева за отопление, иска пак държавата да поеме дълговете на топлофикация, да държи ниски цени…
При соца много ценени бяха професии като бензинджия, барман (тогава имаше лаф – за да станеш барман, трябват връзки с Политбюро), които изкарваха пари с разни финтове. Водопроводчици, автомонтьори – това бяха галениците на социализма. Поради особеностите на тодорживковия режим тук, за разлика от други соцстрани, не се разрешаваше и най-малката частна инициатива.
Нямаше частни сервизи. Всички бяха на държавна работа, а отделно взимаха в брой на ръка. Склададжиите (за някои видове дефицитни стоки) бяха също много престижна длъжност. Плащаш си хладилника в магазина, а отиваш с кола да го вземеш от склад край София. Ако се уредиш с връзки.
За заплатите в Политбюро (командният орган на държавата) и на министрите се носеха слухове, никой не ги знаеше. Но се оказа, че са към 1000-1500 лв. Но имаше система за привилегии за висшата номенклатура. Специално снабдяване, специален внос.
В края на 80-те години на миналия ХХ в. Живков вече внасяше с парите от заеми от чужбина основни храни като боб, лук, картофи, защото след многото реформи селското стопанство го закъса. Приключението завърши с 12 млрд. долара външен дълг.
Едни си спомнят соца с умиление за младостта си, други с безгрижието – живеехме като под похлупак, еднакво бедни, но минимално осигурени.
Мнозинството с радост посрещнаха падането на Живков и комунизма, за да се разочароват след няколко години. Но още в началото на 90-те мнозина се разбягаха по света, след като паднаха изходните визи и телените мрежи по границата. За двайсет години около 2 млн. българи заминаха за чужбина, като емигранти или временни гастарбайтери. Да търсят по-добър живот от българските условия.
Но какво се случи след 10 ноември, та прогони толкова хора?
Всички се надяваха да стане по-добре, някои наивно очакваха, че като падне режимът, тук ще стане като в Западна Европа. Не би. И досега смятат, че някой е виновен за това – комунистите, ДС, богаташите откраднали парите и т. н. Проблемът е културен. Въпрос на интелигентност и манталитет.
България, за да има висок стандарт на живот, трябва да произвежда и продава нещо на света. И какво направи тя в условията на свобода и демокрация? Закриваше едно след друго производства, вместо да ги приватизира и развива, да им търси пазари.
Закри машиностроенето, компютърното производство (България е била лидер в Източна Европа), програмистите и компютърните спецове се разбягаха в чужбина. България не можа да продаде например завода си за автомобилни гуми на някой световен производител, както направиха всички източноевропейски страни.
И сега внася годишно към 12 млн. гуми. Заводът във Видин е закрит, както и няколкото големи завода край него. Градът е обезлюден, хората са се разбягали. Това се случи в множество малки и големи градове.
Някои погрешно си мислят, че това, което се е случило е по плана „Ран – Ът“. Малцина май са го чели. Там например пише как да се съхранят специалистите в електрониката, в машиностроенето, да се търсят пазари, за да не се закрива производството. И т. н. Нищо от този план не е изпълнено. Освен приватизацията, но калпаво и бавно, със закъснение.
Декомунизаторите ликвидираха селското стопанство.
Буквално, чрез ликвидационни съвети. Решиха да връщат земя в реални граници. Това върна земеделието от 30-те години, на дребните собственици на по 5-6, до десетина ниви. Но сега те отидоха в ръцете на множество наследници, които нямат намерение да се връщат на село. Никоя източноевропейска страна не направи такава глупава земеделска реформа. Сега България е вносител на всички онези плодове и зеленчуци, които е изнасяла.
В края на комунизма имаше 10,5-11 млн. овце, България изнасяше агнешко на 3 континента. Сега има 1,5 млн. овце, има внос на агнешко и от Нова Зеландия. И ако припомниш тези факти за ликвидацията, някои запалянковци по споровете „преди и сега“ веднага ще те нарекат „комунист“, който иска ТКЗС-та.
И за това е писано в плана „Ран –Ът“ – че възстановяването на собствеността върху земята може да създаде проблем, тя е била на дребни собственици, а модерното земеделие е уедрено.
В плана предлагат различни варианти на реформи на собствеността, като предупреждават, че споровете ще спрат производството, а това е пагубно. Никой не е чул съветите. Ликвидираха. Закриха и разрушиха напоителни системи, трайни насаждения, ферми, стопанства, над половин милион работни места и т. н. Сега селата са обезлюдени и опустяват, ниви и пасища обрастват с храсти и бурени.
За да достигне животът в България европейски стандарт, страната трябва да започне да произвежда и продава нещо на света. Само с туризъм не става. Нито с яростни критики на миналото при социализма.
Източник: biographbg.wordpress.com
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хахах
Коментиран от #119
08:06 10.11.2022
2 Живков
Коментиран от #4, #35, #46, #198
08:08 10.11.2022
3 Тошко
Коментиран от #298
08:12 10.11.2022
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #2 от "Живков":
😀😀😀😀😀На снимката -
ПРАЗЕН МАГАЗИН .....
в който НЯМА празно място
😀😀😀😀😀
Коментиран от #7, #12, #31, #80
08:12 10.11.2022
5 ОГЛЕДАЛО
А сега ... МИЗЕРНА класа, многооо. повечето от народа!
08:12 10.11.2022
6 Госあ
08:13 10.11.2022
7 Госあ
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А, подсети ме и за нормална храна.Коментиран от #13, #118
08:14 10.11.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Боев
Това ще да е някакъв виц, нали....
08:15 10.11.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ЖИВЯЛ ТОГАВА, ЖИВУРКАЩ СЕГА
Коментиран от #99
08:16 10.11.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #7 от "Госあ":
Ами НЯМАШЕ , като сегашнитеКисело мляко , което не вкисва
Боза , която не вкисва
Кайма , която боядисва скарата
Натурален сок , който две години е свеж ( дядо ми сигурно нямаше да може да прави вино и ракия)
Ех , да ябълки, домати, краставици бяха стотинки и бяха по-евтини от вносните портокали и банани ...
08:18 10.11.2022
14 Ловеца
А сегашните как да си напълнят гушите, дори и с предателство.
Коментиран от #18
08:19 10.11.2022
15 ха ха стари статии
08:19 10.11.2022
16 Урюрвкос
08:20 10.11.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Как
До коментар #14 от "Ловеца":
Какво е мислел бе?Държавата беше негова.Частна собственост.08:21 10.11.2022
19 Факти
08:21 10.11.2022
20 Баи баи
08:21 10.11.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 За 31 години се е променило едно
08:24 10.11.2022
23 Студопор
Тогава нямало салами и луканки. Сега има. Кой си ги купува?
Тогава не можело да се ходи на църква. Сега може. И? Как помага това?
Тогава не можело да ходиш по света. И сега като може: ама младите емигрираха.
Кое е демократичното в това да си плащам здравни осигуровки и после да си платя за прегледа и консумативите?
След 31 години - все още демокрация НЯМА!! Има изроден комунизъм. Пак има цензура на словото, пак ни се налага мнението, че процъфтяваме докато всъщност гнием. Просто едни хора смениха други хора и нарекоха управлението си с друго име.
Това е!
Коментиран от #137
08:26 10.11.2022
24 Тони
08:29 10.11.2022
25 Адмирации
08:29 10.11.2022
26 Математик
08:30 10.11.2022
27 8888
08:30 10.11.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Сега струва между 100 и 200 средни заплати. "
Ама сега било по-добре , по -достъпни били 😀😀😀
Коментиран от #302
08:31 10.11.2022
31 Така е.
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Погледни хората какъв вид имат, а сега подпухналите дебелаци от химиите с които се тъпчат. За колите и от части за жилищата е истина. За дънките и корекомите също. За телевизорите, цветните не е така. Първият си цветен телевизор В. Търново си купих на 26г. с част от една премия за 320лв. Не можеше да се пътува свободно до държави от запада, но за всичко друго е пълна лъжа. Който не го е изживял може и да повярва на писаното.Коментиран от #317
08:32 10.11.2022
32 такъв беше строя
08:32 10.11.2022
33 пешо
08:33 10.11.2022
34 МНЕНИЕ
демокрация и ми е било добре. ЗАЩО ЛИ, ЗАЩОТО НЕ МЕ Е МЪРЗЯЛО ДА РАБОТЯ
08:34 10.11.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Чакаше се за „Москвич” и „Трабант” – от 2 до 5-6 години
😀😀😀
"Москвич" сглобявахме и в България,
За двете марки се чакаше 5-6 ......
МЕСЕЦА , ако искаш червен Москвич или син Трабант
🧸🧸🧸🧸🧸
Коментиран от #41, #68
08:36 10.11.2022
37 един
08:38 10.11.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Клепоух
08:39 10.11.2022
40 Култура миянко
Коментиран от #59
08:39 10.11.2022
41 .....
До коментар #36 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ти какъв Москвич или Трабант си взе и колко чака за него? :))))Коментиран от #72
08:40 10.11.2022
42 Извода е
08:40 10.11.2022
43 Стар комонис рософил
пиех по кило ракия и сутринта без проблеми отивах на работа. Имах желязна ерекция и задоволявах жените по няколко пъти на нощ. В петък гледах само руска телевизия и тя ме зареждаше за трудови подвизи през ленинския съботник. След 1989 година понеже ползвам само
западни боклуци, които са некачествени и скъпи се напивам от 200 грама, боли ме главата и го ползвам само за отвес. Затова мразя САЩ и Запада, искам ЕС и НАТО да се разпаднат за да ползвам отново качествените руски продукти и всичко да е като преди 1989 година!
08:40 10.11.2022
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Роза
08:42 10.11.2022
46 1988
До коментар #2 от "Живков":
Работех в магазин в центъра на София, мъка, позаредено отзад за приятели, все пак беше последната асамблея, за гражданите кучешка радост и магарешко мляко.08:43 10.11.2022
47 Това на снимката
Коментиран от #52, #82
08:43 10.11.2022
48 Снимката
Коментиран от #98
08:44 10.11.2022
49 Дедо ви
Коментиран от #55, #171
08:44 10.11.2022
50 Боруна Лом
08:45 10.11.2022
51 Само питам
08:45 10.11.2022
52 Снимката
До коментар #47 от "Това на снимката":
Точно. Соца се рекламираше със .... Запада :)))) То беше трагикомедия. Само тия, дето сме го живяли знаем каква иди-на беше "комунизЪма" донесен ни така щедро от рашистите.08:45 10.11.2022
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 БеГемот
08:47 10.11.2022
55 Бил Видял
До коментар #49 от "Дедо ви":
"Имаше БДС който се спазваше и затова храната беше чиста, без боклуци в нея." Ко, ко речИ? Чакай да ти кажа, като някой, който е живял по това време: "лимонада" пълна химия, марципан, в който нямаше бадеми, хляб с л-а от мишки и парчета насекоми (да, и хххллеебарки). мармалад, който се ... режеше, "шоколадови" вафли, в които шоколад нямаше, "кафе" от ... цикория и леблебия, салам кучешка радост, който и кучетата не искаха да ядат, "плодово" прясно мляко с оцветители (без плод), " бира с "парцали" на дъното, "лукчета" и "теменужки" от брутална химия, "мастика" с анатол вместо анасон, лютеница със все скапалите домати и мишките (виждал съм го с очите си), костилковите компоти с черрвеите, "оризон" с всички цветове на дъгата, вклюително канцерогенни бои и така нататък. И НЯМА, НЯМА, НЯМА, НЯМА. Това беше "великата чиста" храна в комунистическа България.КОГО ЗАБЛУЖАДАВАШ?Коментиран от #70, #109
08:47 10.11.2022
56 Истината
08:48 10.11.2022
57 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
" Някои погрешно си мислят, че това, което се е случило е по плана
🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲
„Ран – Ът“. "
🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲
Ами ТОЧНО по него се движим вече десетилетия
Коментиран от #61
08:48 10.11.2022
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Реалност
До коментар #40 от "Култура миянко":
По време на демокрацията е къде къде по забавно - срещаш човек и се чудиш мъж ли е, жена ли е, прилича на мъж, но дали не е бил жена миналия месец, купуваш си салам и се чудиш дали е пълен с качествена тоалетна хартия и соя, преминаването по пешеходна пътека и посещение в болница също е екстремно преживяване - вероятността да те прегази дрогиран шофьор или да умреш на стълбите докато чакаш да те прегледат е 50 на 50:)08:49 10.11.2022
60 Мунчо
08:50 10.11.2022
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 От онова време
08:54 10.11.2022
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Друг лаф от соца
08:56 10.11.2022
66 .....
До коментар #62 от "Много добър беше":
Като оставим настрана бълнуванията ти за това какво е било, сега 95% от тези, които "мизерстват" напълно са си го заслужили, защото са мързеливи, некадърни и неграмотни. Няма по-добро доказателство, че демокрацията е най-добрата система - такива хора ТРЯБВА да мизерстват. За да са пример за това как НЕ трябва да се живее, и какъв НЕ трябва да си като човек.08:57 10.11.2022
67 супер
08:59 10.11.2022
68 един от многото
До коментар #36 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Тогава , по реална преценка се определяше до каква степен би издържала пътната ни мрежа , колко е държавния автопарк и колко би позволило да са частните автомобили. Също тогава не е минавало куцо , кьораво и сакато ,транзит през България!09:00 10.11.2022
69 един
Коментиран от #71
09:01 10.11.2022
70 Дедо ви
До коментар #55 от "Бил Видял":
Изобщо не е вярно това. Храната беше истинска. И да добавя, че имахме 350 бойни самолета, а сега имаме 7, имахме 2000 модерни за времето си танка, 2 подводници и ракети СС 20 от които съседите ги избиваше пот като се сетеха за тях. Сега цялата ни армия се събира на един стадион при мач със слаб интерес.Коментиран от #74
09:02 10.11.2022
71 Бил Видял
До коментар #69 от "един":
"Чета, че салама бил евтин,това било евтино,онова било евтино" И как ще е бил "евтин". Едно кило луканка (която отгоре на всичкото беше и дефицитна) струваше 5.50 лева. При средна заплата от 180 лева човек можеше да си купи .... 36 кила луканка с месечната си заплата. Колко "евтино" е било? При сегашната средна заплата от 1600 лева, ако си купиш 36 кила луканка, тя трябва да е ... 45 лева килото. Интересно ми е, колко от тия "носталгици" биха казали, че 45 лева за кило луканка е "евтино"?Коментиран от #150
09:05 10.11.2022
72 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #41 от ".....":
През 1982г си взех - 1360 ❗И взех ОРАНЖЕВ, защото за червен или бял трябваше да чакам ❗
Що питаш , за спорта ли ❓
Коментиран от #77
09:05 10.11.2022
73 Правец 8С
Коментиран от #242
09:06 10.11.2022
74 Бил Видял
До коментар #70 от "Дедо ви":
"Изобщо не е вярно това. " Я кажи, КОЕ от това, което написах "не е вярно"?09:06 10.11.2022
75 незнайко
Коментиран от #84
09:07 10.11.2022
76 Тодор Живков
09:07 10.11.2022
77 .....
До коментар #72 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Забелязах, че не ми отговори колко си чакал? :)))) Впрочем, сега каква кола караш? :)))))Коментиран от #90
09:08 10.11.2022
78 1221
09:08 10.11.2022
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Бутилка "Johnnie Walker"
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
на най-горния рафт вляво. Отдолу се виждат и други (вносни) уискита... "Кореком" ще да е.Коментиран от #92
09:08 10.11.2022
81 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #61 от ".....":
Каква конспирация , какви 5 лева ‼️Какво знаеш ти за плана Ран-Ът ‼️
Коментиран от #87
09:08 10.11.2022
82 Леко уточнение
До коментар #47 от "Това на снимката":
По "онова време" можеше да си купиш всякакви цигали най - свободно. Пример арда филтър - 40ст, родопи - 50, стюардеса - 55, БТ - 60стотинки.Западните цигари като марлборо, кент и др. - 1,2лв. Праве ха ги тука и качеството им не беше по - лошо от западните, дори по - добро.. Имаше кока кола, но продуктите на пепси бяха много по - разпространени. И тях ги правеха в България.Коментиран от #86, #91
09:08 10.11.2022
83 Тодор Живков
Коментиран от #122
09:09 10.11.2022
84 Бил Видял
До коментар #75 от "незнайко":
"но в нашите магазини имаше ИСТИНСКА КАЧЕСТВЕНА ХРАНА !!! ТОВА НЕ ГО ЗАБРАВЯЙТЕ !!! " Няма как да "забравим" нещо, което не е вярно. Виж коментара ми към "дедо ви" (номер 55).Коментиран от #120, #124
09:09 10.11.2022
85 Путинофил
09:10 10.11.2022
86 Само питам
До коментар #82 от "Леко уточнение":
За коя година говориш? Западните цигари ,пэничето от които правени в НРБ бяха по 3 и над три лева, БТ кутия беше 1.20, най-масовите Родопи и Стюардеса 0.60Коментиран от #88, #127
09:11 10.11.2022
87 ....
До коментар #81 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Знам, че причините за явленията, които приписваш на "Ран-ът" всъщност си имат много логични обяснения, нямащи НИЩО ОБЩО с някакъв "план". С други думи, си падаш по конспирациите, когато изпаднеш в безизходица, защото вече не можеш да заобикаляш реалността.Коментиран от #93, #107
09:11 10.11.2022
88 Бил Видял
До коментар #86 от "Само питам":
Точно. Някои другари май или не си спомнят, или нарочно лъжат, или (най-вероятното) избщо не са живели по това време.09:12 10.11.2022
89 нннн
Коментиран от #121
09:13 10.11.2022
90 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #77 от ".....":
Забелязах, че от първия прочит трудно схващаш прочетеното ❗" През 1982г си взех - 1360 ❗
И взех ОРАНЖЕВ, защото за червен или бял трябваше да чакам ❗"
Между другото Трабантите идваха с втори двигател , в дървен палет, който обаче в Мототехника продаваха отделно !
Коментиран от #94
09:13 10.11.2022
91 Лошо няма
До коментар #82 от "Леко уточнение":
Това обаче не означава, че снимката не е от "Кореком", имайки предвид и бутилките вносно уиски вляво. Или и него са го правели в България?09:14 10.11.2022
92 Бил Видял
До коментар #80 от "Бутилка "Johnnie Walker"":
Пак на най-горния рафт - шоколади Тоблерон (триъгълните). ОЧЕВИДНО Е, че е "Кореком".09:14 10.11.2022
93 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #87 от "....":
Забелязвам , че дори НЕ знаеш за какво пишеш ‼️‼️‼️Планът не е само на Ран ( Плана Ран-ът) , а е на двама души Ран и Ът , затова и се изписва
"Ран-Ът "
пишете ги тия домашни бе ‼️‼️‼️
Коментиран от #96
09:16 10.11.2022
94 .....
До коментар #90 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А аз забелязах, че не отговори на това, което те питах - колко чака за него. И не ми отговори каква кола караш в момента :))))) Срам те е да кажеш ли? :)))))Коментиран от #175
09:16 10.11.2022
95 Дедо ви
Коментиран от #103
09:16 10.11.2022
96 .....
До коментар #93 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Абе приятел, ти не знаеш, че като пишеш за това какви са подробностите на конспирацията това не променя факта, че вярваш в такава.09:17 10.11.2022
97 Продавах на рускини дънки нелегално!
Под голям страх купувах от арабите долари и купувах дънки, но рядко купувах, защото веднъж ме арестуваха. Бяха забелязали, че купувам често в Кореком. В милицията писах доста обяснения откъде имам доларите. Заплашиха ме с Белене и от тогава моят " бизнес" свърши.
Коментиран от #131
09:17 10.11.2022
98 Глупости
До коментар #48 от "Снимката":
Лъжеш най безобразно. Ходеше се на море и на планина на почивка, за не по малко от 14 дена. Всяко предприятие имаше почивни бази и с карта излизаше почти без пари. Ако искаш на квартира също нямаше проблем. На яз. Искър, итиманско, до резервата в нашето предприятие имахме спортна база за уинд сърф и гребане. Безплатно, с треньор, отиваш и караш колкото искаш. Мога да изредя още много неща, но нямам време.09:18 10.11.2022
99 За Българите
До коментар #11 от "ЖИВЯЛ ТОГАВА, ЖИВУРКАЩ СЕГА":
Да ще ги яде само по Коледа направиха 3,60 за килограм09:18 10.11.2022
100 Някой
Помня, че имахме добре въоръжена и подготвена армия, която възпираше турците. Помян, че тогава имаше морал в обществото.
И други работи помня.
Разбира се, както във всеки социален строй, има и дефекти. Но нима сега няма такива? Нима няма дефекти и в сочените ни за пример западни държави и САЩ? Нима там няма големи дефекти?
Коментиран от #112
09:19 10.11.2022
101 БгТопИдиот
А получихме среден такъв и банани в изобилие тогедер с мамуните.....
Коментиран от #106
09:19 10.11.2022
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Бил Видял
До коментар #95 от "Дедо ви":
Висшето ти образование си личи :))))). Кажи, за "вилата" колко "услуги" с държавни средства трябваше да направиш и да ти направят, за да я "построиш"? :))))) Москвича, дето си го "купи" за постижение ли го имаш? Само това те издава с какви мъки си го купил. Апартамента колко години го изпращаха вашите? :))))09:20 10.11.2022
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 ДЪРТА РУСКА ПОДЛОГА АТВИЧАЯТЬ:
09:20 10.11.2022
106 Бил Видял
До коментар #101 от "БгТопИдиот":
Неграмотните, некадърните и мръзеливите получиха. Другите живееем доста добре.Коментиран от #114
09:21 10.11.2022
107 За протокола
До коментар #87 от "....":
Общо взето има два вида хора. Едните си създават мнение на базата на фактите, а другите си имат предварително изградено мнение и подбират само факти, които го подкрепят.09:24 10.11.2022
108 Шабан
09:24 10.11.2022
109 Ами
До коментар #55 от "Бил Видял":
Другарите хубаво си живееха и сега продължават все така ,а за другото си сто процента прав ,имахме и хубави домати ,като си ги отгледаш сам .Имаше и хубави храни за другарите ,за нас куча радост и кайма .За да ми купи колело баща ми взе два декара тютюн ,който не е брал и низал сушил балирал тютюн той не знае за какво идва реч.Но имаше и друго ако си бил от големите градове далаверите вървяха ,чендж ,други далаверки правеха се много кинти,а по малките градчета и села да опъват за 150-200 лв да имат качественна храна другарите09:24 10.11.2022
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Ултра къса памет!
Същото стана и с завозда "Балканкар- 6- ти септември". Там корейците искаха да го купят, но избягаха по същата причина! Така беше и с хиляди други заводи!
Причината беше една - липса на лустрация! Единствено в България и Русия не беше извършена!
Коментиран от #113
09:25 10.11.2022
112 Бил Видял
До коментар #100 от "Някой":
А помниш ли как си свалаше чистачките, да не му ги откраднат? И кой ще ти открадне колата в концлагер? Нали надзирателите знаят всичко за всички? Хората сега ходят по няколко пъти в годината на почивки, но не във "ведомствени станции" с мизерни условия и когато им кажат, а където искат и с каквито условия могат да си позволят. Аз помня, че тогава най-големите глуп-ци бяха на всички партийни позиции, а вишистите бяха сведени до доходите почти на чистачите. Аз помня, че за модерна екипировка по болниците само бяха чували. Затова Чирков отиде да работи в Германия - срещу валута и за да ни дават техника. Армията ни беше съставена от фатм-ци, а доктрината на армията ни беше да "възпрем" турците за максимум 48 часа, докато "дойдат" руснаците. Толкова "велика" е била БА. Е, не се притеснявай, кажи сега и за "дефектите" на онзи строй. Хайде.Коментиран от #149
09:27 10.11.2022
113 Характерна черта ни е, късата памет!
До коментар #111 от "Ултра къса памет!":
1989 г. руснаците ни изоставиха като клето циганче и ни казаха: " Айде, чао, оправяйте се! Ще правим перестройка"!И трагедията започна! Цялата ни промишленост работеше за тях и изведнъж се оказа в небрано лозе!
Другото си го знаете! 3 милиона по малко българи, без война!
09:28 10.11.2022
114 БгТопИдиот
До коментар #106 от "Бил Видял":
Живял съм и тогава и сега.И сега не съм зле но плюсовете на "лошият строй " бяха повече от сегашните,амиго.КИнтите не бяха съсредоточени само в софииското раФно поле .
Имаше предвидимост във всичко и най вече сигурност.
Законопослушен ли си и работиш ли няма проблем за нищо.
Е банани немаше те додаха после с паситата.
Като не си живял само по думите на този или онзи не можеша да кажеш кое лошо кое по лошо.
Особенно за вашото поколение на умнокрасивите шмартдрогери дето ценностната система е АЗ-ът и царица парица.
Морал,чест ,достойнство са изпразнени от съдържание остарели думи.Нал тъй шмарти ?
Коментиран от #145, #155
09:29 10.11.2022
115 Безпартийните
Коментиран от #129
09:29 10.11.2022
116 Генерал 🇧🇬
Някой да чувал нещо за „Washington Consensus”, или за “Infant industry argument”..за протекционизъм и др. подобни неща?! Едва ли...
Сривът на производството, икономиката ни бе предопределен- и се дължи на наложеното ни преждевременно откриване на нашата едва прохождаща, неконкурентна икономика за европейската и световната конкуренция, без никаква ПРОТЕКЦИЯ. Защото протекцията на прохождащите икономики беше забранена от икономическата философия на „Вашингтонския консенсус”.
Всички сегашни богати държави, на времето, когато са били на нашето положение(1989) с прохождаща, неукрепнала и неконкурентна икономика, масово са прилагали протекцията. Това важи за Америка, Канада, Западна Европа, Великобритания, Япония, Австралия и т.н. Япония, например, нямаше да е това, което е сега, ако не беше масираната следвоенна протекция на вътрешното производство, продължила 40-50 години. Няма такава богата държава на нашата планета държави, която да не е прилагала протекцията по силата на “ Infant Industry Argument”, в началото на модерното си икономическо развитие!
Правителствата на някои от същите тези държави не позволиха на нас да защитаваме неконкурентното си производство и измислят разни залъгалки за неосведомените. Като тази, че от политиката на свободната световна търговия печелят всички - и богатите и бедните. Нищо подобно! Горчивата истина е, че в такава свободна т
Коментиран от #117, #134, #264
09:30 10.11.2022
117 Генерал 🇧🇬
До коментар #116 от "Генерал 🇧🇬":
.. Горчивата истина е, че в такава свободна търговия печелят силните и губят слабите. По план, така и стана.09:31 10.11.2022
118 Ген. Наско
До коментар #7 от "Госあ":
Животът беше страшен!!! Нямаше банани и не можах да порасна!09:31 10.11.2022
119 Да бе
До коментар #1 от "Хахах":
Нямаше интернет и GSM ! Кошмар!09:34 10.11.2022
120 незнайко
До коментар #84 от "Бил Видял":
Господине кажете ми откъде да си купя салам АМБАРИЦА който струваше 10 лева и ще се съглася с Вас . Сега имя хиляди видове салам, но никой от тях не е АМБАРИЦА !!! Това е първото нещо за което се сетих.Коментиран от #123
09:34 10.11.2022
121 един
До коментар #89 от "нннн":
Социализма може и да има някакви плюсове,но основното е че социализма е не прогресивен строй и плюсовете се губят като позитив!Без частна собственост и реална конкуренция,нищо добро не може да съществува като строй!Хората от векове са казали,"общото имане кучетата го яли",тази сентенция отнасяща се повече за частни сдружения, с пълна сила важи и за социализма!Коментиран от #140
09:35 10.11.2022
122 Да, това са
До коментар #83 от "Тодор Живков":
негови думи. Но кога бай Тошо го каза това? Когато горбачов беше на власт и беше започнал да харизва всичко на американците. И тогава, и сега не можеш да се зАбиш на по - баятия. А белязаният открито мразеше Живков.Коментиран от #125
09:35 10.11.2022
123 Бил Видял
До коментар #120 от "незнайко":
Можеш ли да зададеш АДЕКВАТЕН ВЪПРОС. Преди малко написах, че за да е "евтино" като през "соца", едно кило луканка трябва да е ... 45 лева. Каква "Амбарица", какви 10 лева? Впрочем, не само с храната беше така. Една пералня Перла 04 струваше 550 лева. Прис средна заплата от 180 лева, това означава, че за една пералня трябваха 3 средни заплати. Сега средната заплата е 1600 лева (повече е, но за примера). Това значе, че да е "евтино" като при соца, сега една пералня трябва да струва ..... 4800 лева.09:38 10.11.2022
124 Няма какво да го усукваш.
До коментар #84 от "Бил Видял":
Лъжеш най - безсрамно. Списвач си на козяшки хонорар.Коментиран от #126
09:38 10.11.2022
125 ......
До коментар #122 от "Да, това са":
България фалира преди Горбачов да дойде на власт в СССР. Факт09:39 10.11.2022
126 Бил Видял
До коментар #124 от "Няма какво да го усукваш.":
За кое "лъжа"? Я посочи КОНКРЕТНО.Коментиран от #157
09:39 10.11.2022
127 Тези цени,
До коментар #86 от "Само питам":
дето ги казваш станаха след 1983г.09:40 10.11.2022
128 Христу
09:40 10.11.2022
129 Шабан
До коментар #115 от "Безпартийните":
Правилно си забелязал! Турчина не е научен да разчита на държава и вуйчо владика, а единствено на собствените си ръце и ум! За това и след 89 година икономиката колабира. Защото вождовете станаха повече от индианците....... и днес продължава същата дресировка, но вече маймуните се усетиха и бягат!09:40 10.11.2022
130 Тома
09:46 10.11.2022
131 Ченгетата дебнеха
До коментар #97 от "Продавах на рускини дънки нелегално!":
големите риби. Никой не ми е правил проблем да си купя нещо. Плюс това виетнамците шиеха и продаваха дрехи не по - лоши от корекомските.09:46 10.11.2022
132 иван
09:46 10.11.2022
133 Жалко!
Коментиран от #141
09:47 10.11.2022
134 Шабан
До коментар #116 от "Генерал 🇧🇬":
Каква протекция, срива на българската икономика дойде от това че, робите(турците) избягаха и вече нямаше кой да върши мизерната работа! А българина иска само той да коли и да беси, но на никой не му се работеше вече, за чуждо щастие! И след насилствената българизация, турчина разбра че, за него тази държава е стоглава ламя кръвопийца. Елементарно Уотсън!Коментиран от #139, #177, #188
09:48 10.11.2022
135 Нерегистриран
09:48 10.11.2022
136 Чики-Рики
09:48 10.11.2022
137 един
До коментар #23 от "Студопор":
Общото между тогава и сега е,че в основата на всичките ни беди стои една комунистическа каста,която обслужва собствените си интереси и интересите на Русия!Крадат натрупаното от българите и правят подаръци на Москва!Това е като задачката за оня басейн,дето се пълнел от една тръба а водата изтичала от две!Това е истината за България,и не мисли че демокрацията е виновна за това,виновна е продажната посткомунистическа класа!09:51 10.11.2022
138 Чудя се
09:51 10.11.2022
139 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #134 от "Шабан":
"Български турци няма!"- казал го е Мидхат Паша❗❗❗Коментиран от #148
09:54 10.11.2022
140 Всяка крайност е лоша
До коментар #121 от "един":
Ама нас ни пратиха във феодализмяа, бе! А Китай, например, комбинира успешно двете системи. Повечето източноевропейски държави също са по- умерени и успешни.09:56 10.11.2022
141 Бил Видял
До коментар #133 от "Жалко!":
"Животът беше спокоен. Нямахме страх за децата, нито за живота си. " Да, ако си овца, беше така. Обаче ако ти работеше мозъка и осъзнаваше в какво живееш изведнъж живота ставаше леееко неспокоен, а децата ти ги лишаваха от правото да получат висше образование, защото са деца на "неблагонадежден".09:57 10.11.2022
142 загубено
Червени бизнесмени, червени куфарчета, червени управляващи... унищожиха демокрацията.
ГЕРБ за 12 год. наложи тоталитарен режим.
И пак българинът ходи да гласува под строй за диктатурата.
Няма друг такъв овчи народ в Европа.
09:58 10.11.2022
143 Мнение
До 1989г. : Средна заплата- 120 лв.
краве сирене 1 кг.- 2,60 лв.
хляб "Добруджа "- 26 ст.
Сега 2022г. Средна заплата- 1200 лв.
краве сирене - 26 лв.
хляб " Добруджа" - 2.60 лв.
Коментиран от #147, #151, #159
09:59 10.11.2022
144 прокопи
Комсомолците след тях крадат.
Пионери! Пионери! Славен път ви чака- труден път...
10:00 10.11.2022
145 Бил Видял
До коментар #114 от "БгТопИдиот":
Е кажи за недостатъците на тогавашната система де. Взе да говориш с недомлъвки, а така се впусна в подробностите за това кое според теб й било хубаво. Аз съм на 55, та ми е интересно, ти от кое поколение си, та пишеш за "вашето поколение"? Да не си на 90?10:00 10.11.2022
146 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
Как се казва човека написал тоова?
Мооже би това е една от най-обективните статии писани за сооциализма.
Българите е крайно време да разберат едно нещо, онова време няма да се върне. Причинитс са много, едната е,че руската богата олигархична върхушка не иска да се върне онова време. Когато се "подаряваше" на ниски цени петрол и газ на страните от соц. блока. Сега руската богата олигархична върхушка иска да продава на слаби държави като България, Унгария, Сърбия ... петрол и газ на в пъти завишени цени. И да харчи парите във Франция и Великобритания за замъци и огромни луксозни яхти, по-големи от петролни танкери, произведени в Германия, Нидерландия ...
10:03 10.11.2022
147 Бил Видял
До коментар #143 от "Мнение":
Нека направим сравнение, но този път с реални цени от тогава и сега. Тогава (около 1985) Средна заплата 180 лева. Пералня Перла 04 - 550 лева(3 пъти средната заплата). Сега - средна заплата 1660 лева, пералня Бош - 1200 лева (3/4 от средната заплата)..Коментиран от #153, #154, #161, #193
10:03 10.11.2022
148 Шабан
До коментар #139 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Правилно го е казал!10:05 10.11.2022
149 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #112 от "Бил Видял":
😀😀😀Тогава крадяха ЧИСТАЧКИТЕ,
сега ... ЦЕЛИТЕ КОЛИ ‼️
Тогава армията беше над 120 000 ,
сега .... 20 000 ‼️
🤔🤔🤔
Без коментар ‼️
10:05 10.11.2022
150 Ха ха
До коментар #71 от "Бил Видял":
Че това днешното луканка ли е?Хората ти казват: Ядяхме истинска храна.Нямаше Е-та, палмово олио,оцветители,соя в количества по големи и от месото.Въобще не знам дали съдържат месо днешните ни салами и луканки .Коментиран от #156
10:07 10.11.2022
151 Излиза,
До коментар #143 от "Мнение":
че няма никаква промяна. Или греша? Умножи заплатата и цените, които си посочил "до 1989 г." по 10 и ще получиш това, което си посочил за 2022 г.10:08 10.11.2022
152 Живял по това време
10:11 10.11.2022
153 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #147 от "Бил Видял":
По тази логика -Тогава един телефон ( с шайба) - 50 лв
Сега един телефон ( с три камери) - 2 050 лв
😀😀😀
10:12 10.11.2022
154 адаша
До коментар #147 от "Бил Видял":
1985г. средна заплата- 180лв. Билет за трамвая- 0.06лв. 3000 билета.2022г. средна заплата- 1660лв. Билет за трамвая- 1.60лв. 1037 билета /и половин билет/...
Коментиран от #160, #169
10:14 10.11.2022
155 Живеещ в софииското раФно поле
До коментар #114 от "БгТопИдиот":
Само да ти обърна внимание, че от сегашните ми съседите в София половината са родени извън София. Тези родени в София са ниска и средна ръка хора. Богатите ми съседи дойдоха преди десетина години от Монтана, Козлодуй, Карлово, Първомай, Чирпан, Царево ...Над полоовината от живеещите в София са родени и забогатяли на разстояние над 100 км от София. Дошли са в София, не за да печелят пари, а за да учат, да си харчат парите спечелени в провинциата и за да "инвестират в имоти".
10:14 10.11.2022
156 Бил Видял
До коментар #150 от "Ха ха":
"Че това днешното луканка ли е?" Хаахахахаха. Абе, приятел, на пазара има от пиле мляко. Има неща, за които не си СЪНУВАЛ. Впрочем, кога за последен път си купи луканка ПОНЕ за 30 лева? Или си мислиш, че "луканката" за 10 лева е "качествена"? И кога си ял ти през комунизма биволска или конска луканка? Бил "хубава" луканката тогава.Коментиран от #170, #185
10:16 10.11.2022
157 За всичко ментиш.
До коментар #126 от "Бил Видял":
И то безсрамно. Пускаш опорки, дадени ти от началниците, без конкретни аргументи. От пет правиш едно, както ти изнася. Забъркваш полуистини. Държиш се точно както мисирето, "интервюиращи" някой с "неправилни" възгледи и позиции, като го засипват с клишета, въпроси и не му дават да отговори. С една дума надприказване. Е, поне тука пишем. В социализма имаше много неправилни неща, но като теглиш чертата и сравниш, беше в пъти по - добре. Спомням си когато се прибирах за коледа 1992г. За първи път от 2-е години. С какъв ужас гледах на мизерията в Румъния. После в София, си спомням как се втрещих като гледах как хора ровеха в кофите за боклук. Сега положението е по - зле. Свикнахме с тези "екстри" и се дърлим кой е по - прав. Може ли човек да се чувства добре, материално осигурен, когато хората около него са в скотско положение и стават все повече? Аз специално - НЕ.10:16 10.11.2022
158 Съгласен съм с автора
10:17 10.11.2022
159 Тогава и сега
До коментар #143 от "Мнение":
Приемам ,че цифрите ти са горе-долу верни. Проблемът е,че при Тошо хлябът и сиревето бяха истински,а сега са ГМО и отрова.Коментиран от #164
10:18 10.11.2022
160 Бил Видял
До коментар #154 от "адаша":
Не ми говори за спонсорирана от държавата дейност, която е била НА ЗАГУБА. Така ВСЕКИ може да прави "евтино". Докато. ... не свършат парите. Автобуси в градски танспорт през 1985 - средна възраст 28 години. Автобуси в градски транспорт в София през 2022 - 12 години. Но то трябва и акъл, само с ядене не става.Коментиран от #165
10:19 10.11.2022
161 Да сравниме
До коментар #147 от "Бил Видял":
Баща ми две сватби плати( моята и на брат ми) в Младежкия дом (до Японския).Мястото където Бойко Борисов вратите на колите на мутрите отваряше след 10/11/89.По над 150 души всяка.И това не бяха голями сватби.А кръщенета,а изпращане в казарма.Днес на сватба ако за 20 човека платиш евала ще ти кажа.За кръщене и казарма няма да питам,защото и двете не са актуални сред джендърнята.Коментиран от #166
10:20 10.11.2022
162 Анонимен
10:20 10.11.2022
163 Пежо
10:21 10.11.2022
164 Бил Видял
До коментар #159 от "Тогава и сега":
И как разбра, че сега са "ГМО и отрова"? Щото имам познати собственици на мандри (верно, малки). Хигиенните и качествени стандарти са такива, за които през комунизЪма можехте само да си мечтаете. И без "БДС". :)10:21 10.11.2022
165 адаша
До коментар #160 от "Бил Видял":
Това, новото младо поколение, сте ПРЕКАЛЕНО образовани за интелекта си...Коментиран от #168
10:24 10.11.2022
166 Бил Видял
До коментар #161 от "Да сравниме":
Продължаваш с недекватностите, но бягаш от същината. Я кажи какво ви беше менюто на "сватбата за 150 души" и какъв алкохол сте пили (ама конкретно, не общи приказки). Аз ще ти кажа колко души и какво беше менюто на щерката, когато я оженихме. Верно, не беше в "Младежкия дом" а беше в малка църква и място до Арбанаси в Търново. Дай бе, да видим как сте "празнували" през "соца". Щото аз много добре си спомням какво беше, та не можеш и да ме лъжеш.Коментиран от #191
10:25 10.11.2022
167 загубено
Върнете се назад и вижте стореното от определени хора, преди да се кланяте пред тях и всеки ден да ги пишат по медиите, сякаш са световни величия.
10:25 10.11.2022
168 Бил Видял
До коментар #165 от "адаша":
На 55 години съм. Ти на колко си? :)))Коментиран от #172
10:26 10.11.2022
169 Знайко
До коментар #154 от "адаша":
Затова още изплащаме дълговете от тодорживково време, с които се фиансираше билетчето от 0,06 лева, евтините кренвирши и мниго смрадливо сирене по 4 лева килограма и хляб по 0,50 лева. Спомням си тогава за да ходя на училище в техникума, сменях по 3 автобуса, т.е. 0,36 лева всеки ден. Не купувах билети, имах карта за градски транспор от 15 лева, май беше тримесечна, а заплатата на майка ми беше 120 лева месечно.Коментиран от #173
10:27 10.11.2022
170 Ха ха
До коментар #156 от "Бил Видял":
Не се бой ям ,каквото ми душа иска.Пиша от Испания.Това,че ядеш от умрелите от глад испански коне,продадени от циганите на италиански фирми за колбаси и внесени в България не те прави гурман.Да ,расови Арабска порода коне,поради недоизхранване, заминаха за салами и конски луканки.А да не ти казвам как ме молят приятели да им уреждам дреболии,кожа,пуздра от прасета за същите твои деликатеси за да са ти евтини.Стига си тролил.Приличаш на Матросов пред амбразурата .Сам си днес,а спориш с десетки и само с опорки не става .Коментиран от #174
10:30 10.11.2022
171 Баба ви
До коментар #49 от "Дедо ви":
Дедо,имаше и хубави и лоши страни.Просто бяхме млади и не ни пукаше.И зависи,къде точно си живял.В големите градове по имаше.В Крумовград на опашка съм чакала за ловешка стока ,за да имам с какво да си облека децата.По едно време в магазина за обувки имаше само галоши.А млада бях,носеха ми се обувки с ток.Добре,че мъжът ми ходеше в командировка.Е вярно е,че не си заключвахме къщите и децата ни играеха на тумби по паркове и градини,ама защо не ни пускаха в чужбина--ами за да сме примирени,като не знаем,че има и друг начин на живот.10:31 10.11.2022
172 адаша
До коментар #168 от "Бил Видял":
70г. Защо?Коментиран от #183
10:34 10.11.2022
173 Многознайко,
До коментар #169 от "Знайко":
8млрд.бяха тогава дълговете ни.При 9 млн.население и кешпара по къщите от над 20 млрд..При работещи заводи и фабрики.Какви дългове от комунизма сънуваш,троле?Коментиран от #180
10:34 10.11.2022
174 Бил Видял
До коментар #170 от "Ха ха":
"Не се бой ям ,каквото ми душа иска.Пиша от Испания." Всички русофили (по проекция соцносталгици) сте лицемери. Това е световноизвестно.Коментиран от #203
10:35 10.11.2022
175 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #94 от ".....":
Аз забелязвам някаква болезнена настойчивост , която май е отвъд границата на нормалното❗Първо , пиша ти , че си взех ОРАНДЖАДЕН , защото за Червен или Бял ТРЯБВАШЕ ДА ЧАКАМ ‼️
ПРЕЗ
РЕД
ЛИ
ДА
ТИ
ГО
НАПИША!
В
МОТОТЕХНИКА
ИМАШЕ
ОРАНдЖЕВИ
И
ЗЕЛЕНИ
АЗ
НЕ
ХАРЕСАХ
ЗЕЛЕНИЯ
‼️‼️‼️‼️
НЕ СЪМ ЧАКАЛ ‼️‼️‼️‼️
НЕ СЪМ ЧАКАЛ ‼️‼️‼️‼️
НЕ СЪМ ЧАКАЛ ‼️‼️‼️‼️
Какъв смисъл има въпросът ти каква кола карам сега , след като у нас НЯМА наше производство!
Карам кола НА ЛИЗИНГ ❗
Купих една ЧИСТО НОВА преди време, сега я замених за по-нов модел , като продължавам лизинга
И КАРАМ АВТОМОБИЛА,
А не като Fak-16 дето ги платихме , ама още НЕ са започнали да ги сглобяват ‼️‼️‼️
Не занимавай коментиращите с твоите маниакални разстройства ❗
10:36 10.11.2022
176 НЯКОЙ
10:36 10.11.2022
177 Този коментар е премахнат от модератор.
178 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
Коментиран от #182
10:36 10.11.2022
179 Верни и неверни
Коментиран от #181
10:37 10.11.2022
180 .....
До коментар #173 от "Многознайко,":
Каква "кешпара по къщите" те гони? Всичко беше в ДСК :))) По влогове, и да изплащат безценните "вноски" за автомобили които ще получиш някога и жилищни влогове. Впрочем, сега спестяванията на българите са някъде към 120 милиарда лева. :))))10:37 10.11.2022
181 .....
До коментар #179 от "Верни и неверни":
Хихихихихи. Спри се с лъжите. Носа ти опря в телевизионната кула на Копитото.10:38 10.11.2022
182 ....
До коментар #178 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
На колко си години? :)10:39 10.11.2022
183 Бил Видял
До коментар #172 от "адаша":
Щото не си. :)Коментиран от #202
10:41 10.11.2022
184 Хххх
Коментиран от #187, #195
10:45 10.11.2022
185 Аз съм на 57 г
До коментар #156 от "Бил Видял":
И луканка в нашето градче не съм виждал ,и никога не съм вкусвал ,правехме си домашни суджуци като заколим прасето.А между другото истинската храна е скъпо нещо,и вече няма роби кой да я произвеждаКоментиран от #192
10:45 10.11.2022
186 ИзбираТела
10:48 10.11.2022
187 Бил Видял
До коментар #184 от "Хххх":
Имаше терор над всеки, който не е съгласен с режима и над децата му. Хляба беше пълен с огребки от мишки и парчета от насекоми. А да кажеш, че през Комунизма "не се крадеше" е чиста проба наглост. Там ВСЕКИ крадеше от работното си място, и всъщност, откъдето можеше. Затова на склададжията в къщи беше пълно с неща, които складираше, на работещия в "Мототехника", с дефицитни резервни части, на монтьора в автосервиза на терасата му стояха 50 литра смазочни материали, на елтехника - измервателни уреди, и т.н. и т.н.Коментиран от #196
10:50 10.11.2022
188 Стоглавата ламя
До коментар #134 от "Шабан":
Мюсюлманите имаха квота за прием за висше по отделна само за тях класация. Турчин-комунист си беше направо доходоносна професия. Неслучайно имаше лаф за най-доходните професии в България тогава - тоест артист,спортист и турчин-комунист. Някои турци съчетаваха даже и по две от тези доходоносни "професии".Това си беше точно същата либерастия като днешната политкоректност към расите и малцинствата. Тютюнът също се плащаше по различни цени за турци,помаци и българи. Малцинствените райони баха на по-специално снабдявани ,особено за строителни материали,стоки за бита и храни. Циглите за нашата къща ги намерихме чак в Хасково и ни излезе през носа транспортът. Държавате беше направила дотирани цехчете и в най-затънтените села,само и само да има поминък.Коментиран от #223
10:51 10.11.2022
189 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
10:51 10.11.2022
190 копи пейст
Не зная дали са начислявани ДОД на еднократните суми от ЦК и УБО. Членски внос съм плащал само върху заплатата, която съм получавал.”
10:51 10.11.2022
191 Ха ха
До коментар #166 от "Бил Видял":
Не беше тройка кебапчета,съжалявам.Беле вкусно и предостатъчно от всичко..Разбирам,че ти лангусти и скариди,Бьоф Строганов и зелено Джони ядеш на днешните сватби.Ако правят такива и поканят повече от 10 човека със сватовете и кума .Коментиран от #194
10:52 10.11.2022
192 Бил Видял
До коментар #185 от "Аз съм на 57 г":
Точно така. Луканката не само, че беше дефицитна, но и населението МАСОВО се спасяваше от мизерията с домашно производство на каквото се сетиш. Истинската храна наистина е скъпо нещо, но соцносталгиците не знаят цената на нещата затова си говорят небивалиците без да се усещат, че ги четат хора реалисти които ЗНАЯТ, че говорят небивалици.Коментиран от #212
10:53 10.11.2022
193 Много лъжеш
До коментар #147 от "Бил Видял":
180 лв беше минималната заплата. Аз като стругар взимах 600 понякога и до 800 лв за месец. Перла 04 струваше 380 лв перла 05 430лвВъглища...от 18 до 36 лв. Нафта за отопление 8 ст. Хляба беше от хлебно жито а не от фуражно като сега. Още да ти изреждам ли... Чифт тонколони РУСКИ големи колкото хладилник 200лв /бъди спикоен, още работят и почти ненадминати по звук/
Коментиран от #197, #206
10:53 10.11.2022
194 Бил Видял
До коментар #191 от "Ха ха":
Дай бе, приятел, кажи какво е било менюто. Дай да видим тая сватба за 150 души каква е била. Впрочем, виждам, че живота в Испания не те е направил по-грамотен, щом си мислиш, че Бьоф Строганоф и "Зелено Джони" е върха на лукса или изискаността. Хайде, кажи какво беше менюто на сватбата ти. Едва ли е чак такава тайна.Коментиран от #210
10:55 10.11.2022
195 Ннмм
До коментар #184 от "Хххх":
Скоро ях в Бурса ,когато са отишли нашите градът е бил 600000хил жители пристигнали са 300000 наши турци ,и турчина каза така вашите турци направиха Бурса икономически колос ,в момента мисля че са към 5-6 милиона .Изгонили сме си най работните хора10:56 10.11.2022
196 А регрес
До коментар #187 от "Бил Видял":
Щото сега няма боклуци в храните? Лошото е,че сега има отрови но генетично и химическо ниво. Вярно е,че и при Тошо се крадеше,нооо...сега крадците крадат с милиони,а не като кокошкарите при Тошо. Иначе манталитетът на сегашните крадци е наследен и ъпгрейгват от Тошовите времена,тоест няма прогрес,а регрес.Коментиран от #201
10:56 10.11.2022
197 Бил Видял
До коментар #193 от "Много лъжеш":
Някой много лъже, но не аз. Чичо ми беше ТОЧНО стругар в ЗИИУ Стандарт. Шеф на смяна. Заплатата му по фиш с надбавките беше 237 лева. през 1981 година. Перла 04 струваше ТОЧНО 550 лева. Имаше го на алуминиевва табелка с черни или зелени надписи на гърба на пералнията заедно с някои технически показатели. Ти хубави тонколони в живота си не си чувал. Това е СИГУРНО.Коментиран от #205
10:58 10.11.2022
198 Никой
До коментар #2 от "Живков":
Една популация в природата се размножава ,когато има добра среда за живот.1944 четри милиона 1990 девет 2022 реални пет.Коментиран от #204
10:59 10.11.2022
199 Анонимен
10:59 10.11.2022
200 За уточнение
Коментиран от #227
11:02 10.11.2022
201 Бил Видял
До коментар #196 от "А регрес":
Сега има всичко и само знанията и възможностите ти определят какво и как ядеш и ползваш. ЗАТОВА много соцносталгици си искат соца - да нямат избор, за да може да рИват как някой друг е виновен, щото, нали, те "не са виновни". То е като животното отглеждано цял живот в клетка: като му отворят вратата да го пуснат най-накрая на свобода - и то се плаши и търчи обратно. Щото го е СТРАХ и не знае какво да прави със свободата си.11:03 10.11.2022
202 адаша
До коментар #183 от "Бил Видял":
Съм. И мога да ти разкажа за още много истории от "онова" време. Да. Доходите са важно нещо за едно семейство, но и промяната на ценностната система- също. Има някои думи, които са на изчезване- "уважение" да кажа. Изтрито е съдържанието...11:04 10.11.2022
203 Слушай
До коментар #174 от "Бил Видял":
Троле,в Испания съм понеже бях останал без работа и с дългове.Апартамента ми обраха,бус и пикап със стоки ми откраднаха в София ,а заеми банките не даваха.Всичко това заради "хубавото" време което настъпи.Сега съм пред пенсия и ще се върна да я харча у нас.Гастарбайтери е имало и преди- Коми,Либия,Ирак,но в България живееха почти 9 млн.А днес? Не ми хвали новото време българомразецо.Коментиран от #207
11:05 10.11.2022
204 Бил Видял
До коментар #198 от "Никой":
Лъжите на соцносталгиците край нямат. През 1944 година България е 7 милиона. През 1990 - 9 като в средата на 80те демографския пик се занулява и започва демографски минус. ПРЕДИ да дойде "демокрацията" . Това са ФАКТИТЕ.Коментиран от #216
11:06 10.11.2022
205 Анадъмо
До коментар #197 от "Бил Видял":
Щото е бил ШЕФ. Анадъмо? То на много места началник-смените вземаха по-малко от работниците,често и инженерчетата вземаха по-малко от майсторите. Не е било правилно,нооо... тогава властта се опитваше да лансира работника,а не администратора. Реално не се получаваше,защото шефевете и шефчетата компенсираха с премии и целеви награди.Коментиран от #209
11:07 10.11.2022
206 Почти не надминати
До коментар #193 от "Много лъжеш":
ПО ЗВУК ,ми ти си глух бе пбенсио и перялна 05 струваше 550 лв и на черно беше 1000-1100 ,нафтата беше 8 ст през 68 г11:08 10.11.2022
207 Бил Видял
До коментар #203 от "Слушай":
Нали в Соца всичко беше прекрасно? Защо си бил "останал без работа" и какви "дългове"? Нали през соца всички бяхте "богати" и имахте "спестявания". Как стигна от "богат" и "квалифициран" до "с дългове и безработен"? Що не отиде в Русия, бе, другарю, а в "омразния" Запад? Нали Русия, ни беше "големия брат"? И не ми казвай, че си в Испания за това, щото от 90та минаха 32 години. Стоиш в Испания, а ми драскаш за соцлуканки. Ще се скъсам от смях.Коментиран от #215
11:10 10.11.2022
208 Анонимен
11:10 10.11.2022
209 Бил Видял
До коментар #205 от "Анадъмо":
"То на много места началник-смените вземаха по-малко от работниците,често и инженерчетата вземаха по-малко от майсторите" Вземи се в ръце, че започна да лъжеш повече и от Путин.11:11 10.11.2022
210 Много си тъп,Саше
До коментар #194 от "Бил Видял":
Сватбата ми е била точно преди 38 години.И не съм мислил по онези времена да водя записки и да пазя реликви от менюто.Но имам цялата сватба на видео с часове наред танцуващи от радост гости .Мезета,пиене и ядене на корем.Тортата отделно.Сега ми дойде идеята да кача в ТикТок части от нея.Благодаря ти за което.Коментиран от #211
11:11 10.11.2022
211 Бил Видял
До коментар #210 от "Много си тъп,Саше":
Абе, аз не искам да ми покажеш меню, само те питам какво е било менюто. Не си спомняш какво си ял на сватбата си ли? Или ме гънеш тука, за да не изплюеш камъчето каква е била "великата" ти сватба?Коментиран от #222
11:14 10.11.2022
212 Не беше така.
До коментар #192 от "Бил Видял":
В провинцията хората работеха ЧАСТНО, защото имаха гарантирано изкупуване на продукцията. Пилета, прасета, агнета, корнишони, каквото ти дойде на ума. Бурканите ги правеха по традиция, защото така се прави, трябва и беше вкусно. Никой не си е приготвял зимнина, за да има какво да се яде. Дори една крава да имаш, ти изкупуваха млякото. Съвсем нормално беше някой от село да има на влог 50 000лв., спестени. А ония в дюшек банк? Помня как 1990г. пуснаха слуха за смяна на парите и народът се юрна към банките да ги внася. Огромни опашки се извиха. После на всеки е известно какво се "получи".Коментиран от #214
11:18 10.11.2022
213 дидо
Коментиран от #217
11:20 10.11.2022
214 Бил Видял
До коментар #212 от "Не беше така.":
Имам 4 баби. Говориш пълни небивалици. Хората на село буквално се хранеха от това, което изкарваха, защото цареше повсеместна бедност. На масата имаше каквото отглеждаха. От магазина се купуваше само хляб, и елементарни индустриални стоки като сапун, веро, домашни пособия. За хората в градовете пък, беше мана небесна да имат роднини "на село" за да получават плодове, зеленчуци и пр. Студентството си го изкарахме ИЗЦЯЛО на буркани. И Така нататък. Нямаш представа за какво говориш. 50 хиляди лева, циркаджии.Коментиран от #225
11:24 10.11.2022
215 Троле,
До коментар #207 от "Бил Видял":
Заминах 1999г.За 10 години капитализъм успях да профукам спестявания и надежди .Не казвай,че всички печелят в този строй.Имах клиент гост,израелец ,но от Русия, който ми каза: Ако заведението ти е в Йерусалим за една година ставаш милионер .А аз фалирах в София .Плащах по над 3000 долара наеми ,ток ,вода.Заплати отделно.За два пъти по голяма площ в Бенидорм наема беше по това време днешните 2000 евро.Днес положението с наемите е подобно и затова няма инвеститори у нас.По изгодно им е навън.Коментиран от #219
11:25 10.11.2022
216 Самозабрави се
До коментар #204 от "Бил Видял":
с лъжите си. Стига троли.11:25 10.11.2022
217 Любопитен
До коментар #213 от "дидо":
"при живков имахме държава на която се кланеха и гледаха с респак" Кой е гледал на България при Живков "с респект"?11:25 10.11.2022
218 Вирус
11:27 10.11.2022
219 Бил Видял
До коментар #215 от "Троле,":
"Заведението" Ясноооооо :))) Защо не кажеш, че си бил сервитьорче? Пак да те питам, как успя да "профукаш" "богатството" си? И защо не отиде да правиш бизнес в "братска Русия" а в омразния Запад? ОСъзнаваш ли, че драскаш колко хубава била соцлуканката, или и ти като повечето соцносталгици не правите връзка между думите и какво значат те?Коментиран от #230
11:28 10.11.2022
220 Анонимен
11:30 10.11.2022
221 Този коментар е премахнат от модератор.
222 Много си тъп,Саше
До коментар #211 от "Бил Видял":
Казах ти кое е заведението .Явно си далече бил от цивилизована София по онези времена за да не знаеш къде е Японския и Младежкия дом.Ордьоври,салати,телешко филе с гъби ,ракия,вино,бира,кафе,торта.Тортата ни беше огромна .И стига с това меню,гладни човеко.Хората не спряха хора да играят, ти казах,но явно ти ходиш на сватба само ако дават и ядене.Коментиран от #224, #232
11:32 10.11.2022
223 Шабан
До коментар #188 от "Стоглавата ламя":
Какво искаш да кажеш!? Че бай ти Тошо е мислил за турчина или циганина ли? Всички тези цехчета се отваряха в малките населени места за има поминък за българите, а турците ако остане за тях някоя мизерна работа, я го вземат, я не! И като му нахлузят два, три доносника, дето само взимаха заплати а реално нищо не работеха освен доносничество, можем да си представим какво е било реално! Не случайно имаше и такава приказка- на българина, най-му е добре между турци, да краде! Защото така винаги турците излизаха виновни!!! Айде да не отварям и по-дълбоките теми.....Коментиран от #231, #268
11:38 10.11.2022
224 Много си тъп,Саше
До коментар #222 от "Много си тъп,Саше":
И да продължа.Кумивете са ми от старите,по дядова линия.Баща ми е кумувал 5 пъти.Аз 3 пъти.Всички сватби са и църковни.Кръщенета и венчавки съм правил и в Рилския манастир,и в църквата "Св Неделя",и в Подуенската църква.Менютата не ги помня.11:39 10.11.2022
225 Това, което
До коментар #214 от "Бил Видял":
си го написал е било до 1944г. Не само ти имаш баби.Като ходех командировки по сливенско, ямболско и на други места, шофьорът ни беше от с. Самуилово, до Сливен Имаше къщи като гимназии големи. Той ми е казвал, че са напълно обзаведени, с цветните му телевизори, перални техника и мебели. По стар навик живеели на първия и втория етаж заедно, а горните седят празни, за да имало. Всяка събота ги почистват и остават празни. И не само там, и по др. села беше така. Бях хидромелиоратор ( ХМС ), проектант. Много обикаляхме селата (поне две седмици на 2-а месеца), та много добре знам какво беше положението на хората. Тези тинтири-минтири, ги разправяй на други. Сега съм абсолютно сигурен, че си на хонорар към козяк.
Коментиран от #226, #228
11:44 10.11.2022
226 Бил Видял
До коментар #225 от "Това, което":
"си го написал е било до 1944г" Не, това е "било" 70те и 80те години баш у НРБто :))))11:46 10.11.2022
227 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #200 от "За уточнение":
Напиши го с ГОЛЕМИ БУКВИза оня многоточковия заядливец ‼️
Преди време, тези многоНЕзнайковци бяха писали , че били чакали със записване и за ..... колело ‼️
Коментиран от #229
11:46 10.11.2022
228 Бил Видял
До коментар #225 от "Това, което":
"с цветните му телевизори" Ти знаеш ли кога за пръв път са се повили "цветни телевизори" в България, "хидромелиораторе"? :))))) Да не говорим за селата.Коментиран от #234
11:47 10.11.2022
229 Я не лъжи
До коментар #227 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
можеше само и единствено ако имаш познат и дадеш подкуп. Иначе 10 годинки минимум чакане не ти мърдаше. Като все такива тарикати с подкупи те изпреварваха.Коментиран от #237, #238
11:49 10.11.2022
230 Много си тъп,Саше
До коментар #219 от "Бил Видял":
Кога съм бил сервитьор?В Бенидорм в 2002 г за около година.В България бях снабдител ,шофьор и от 1990 започнах с частна търговия,като всеки втори.След това отворих кафе,а по късно се изхвърлих за голямо заведение ,където и фалирах.А сервитьор за срамна професия ли го имаш?Че 90%от работещите в чужбина българи прислужват някому,но иначе в Харвард завършваме.Коментиран от #233
11:49 10.11.2022
231 Прочети 177
До коментар #223 от "Шабан":
Тогава коментирай.Коментиран от #243
11:51 10.11.2022
232 Бил Видял
До коментар #222 от "Много си тъп,Саше":
Телешко филе с гъби. :)))) Балкантурист. Отрасъл съм на 500 метра от Кравай, ако ти говори нещо, та нещо си объркал кой какво знае. Май великата ти пищна сватба е била поредното соцжалкарство. На щерката десерта на сватбата беше цедено биволско кисело мляко с кестенов мед и ядливи цветя в цвета на роклите на шаферките. И затворихме ресторанта ние, в случай че се объркаш да си помислиш, че изтънченост и забава са взаимозключващи се неща. Иначе по соца много хубава храня ядели :)))))Коментиран от #236
11:52 10.11.2022
233 Бил Видял
До коментар #230 от "Много си тъп,Саше":
"В България бях снабдител ,шофьор " То е същото: нискоквалифициран персонал с афинитет към далаверата :)))) Манталитета и квалификацията е същата. Нямам го за срамна професия, но го имам за професия, в която хората не са много наясно с реалните усилия на сериозните професии, нито с техните обстоятелства. Няма как сервитьор (или шофьор) да ми обяснява за индустриалното положение на България. Просто не знаете достатъчно за това. Язък ти за големите приказки. А това, че си мислиш, че си компетентен по сериозни политически теми, които изискват немалко четене ....Коментиран от #244
11:57 10.11.2022
234 Отговарям
До коментар #228 от "Бил Видял":
Това беше от 1982г. до 1990г. Работих в КИПП "Водпроект", Югоизточна България, Средна Тунджа, "Водно стопанство". Единственото ви качество на козяците е упоритостта да отстоявате лъжите. Така ви инструктират.Коментиран от #240
12:00 10.11.2022
235 Този коментар е премахнат от модератор.
236 Много си тъп,Саше
До коментар #232 от "Бил Видял":
Чул си нещо за "Кравай" от софиянци.Явно селянче студентче ,живяло на буркани в Студентски град и избиващо сега комплекси.Казах ти,че не помня менюто си,защото това никога и не ме е интересувало.Но джендърчетата,гледащи Холивуд ,много държат шаферките да са с цвета на тапетите или обратното Или поне киселото мляко да е синьо .Парвенющина.Стана ли поне един човек хоро да заиграе на сватбата ти или само кючеци и чалга е било?Апропо: Имаше ли въобще поканени или бяхте в тесен семеен кръг?Коментиран от #239
12:03 10.11.2022
237 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #229 от "Я не лъжи":
😀😀😀
😀😀😀
😀😀😀😀
😀😀😀😀😀
😀😀😀😀
😀😀😀
😀😀
😀
12:05 10.11.2022
238 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #229 от "Я не лъжи":
Ще ми се да видяНЯКОЙ ЧАКАЛ ДЕСЕТ ГОДИНИ
ЗА .... МОСКВИЧ 😉😉😉😉
12:07 10.11.2022
239 Бил Видял
До коментар #236 от "Много си тъп,Саше":
Имаше около 100 човека гости и чалга не е имало в нито един момент. Част от гостите бяха професионални играчи на народни танци :))))) И вече започна да те избива на соцпросттотия - да плюе по всичко, което не е "соц". Било му "парвенющина". И не си помнел какво е ял на сватбата. :))))) Цирк по Комунистически.Коментиран от #247
12:10 10.11.2022
240 Бил Видял
До коментар #234 от "Отговарям":
"Това беше от 1982г. до 1990г. " Първите цветни телевизори в България се казват София 81, Знаеш ли защо? :))))))) Разкажи ми пак за селата с цветни телевизори :))))) Опа, забравих, ти не каза, че си виждал такива, а че някой ти е казал, че "нема начин такива да нема" в тия "къщи като гимназии". Странно, че в България и много "къщи като гимназии" не е имало, но да не ти пука, като стане дума за лъжи на едро соцносталгиците нямат ограничения.12:15 10.11.2022
241 ХаХа
12:17 10.11.2022
242 А нещо за
До коментар #73 от "Правец 8С":
качеството на картината да кажеш? Аз имах Темп714 тежащ 65кг и с 51см(20инч) диагонал. Струваше 750лв при моя заплата 170лв. през 1983г.Коментиран от #246
12:18 10.11.2022
243 Шабан
До коментар #231 от "Прочети 177":
Ти, как мислиш, ако бях неграмотен, дали щях да коментирам, и то тук!? Отговори си, сам. .......12:20 10.11.2022
244 Много си тъп,Саше
До коментар #233 от "Бил Видял":
Имам много по-добро образование от твоето.Убеден съм в това .А Саше Матросов,да ти напомня,че спориме как се живееше едно време и как днес.На колко и какви сватби си бил след 10/11 и на какви ходеха болшинството от хората преди тази дата.Кръщенета,годежи,годишнини и т.н.И не задълбавай е дребнавости като какво е било менюто ,цвета на пудинга и дали виното е от новата реколтаКоментиран от #250
12:21 10.11.2022
245 ХаХа
Коментиран от #269
12:21 10.11.2022
246 Бил Видял
До коментар #242 от "А нещо за":
"при моя заплата 170лв. през 1983г." Ти не си разбрал. Тук другарите соцносталгици говорят за заплати от по 500-600 и 1000 лева през соца. Както казах, носовете им станаха по-дълги от телевизионната кула ОстанкиноКоментиран от #248
12:25 10.11.2022
247 Ха ха
До коментар #239 от "Бил Видял":
Моите гости и без да са професионални танцьори не спираха да играят хора.А колкото до менюто- явно сънуваш го постоянно.Толкова рядко ти се случва нещо хубаво в живота,че няма забрава .За мен сватбите (казах ти че съм и 3 пъти кумувал) са просто повод да се събереме с роднини и приятели и да се веселиме до зори.А ти си спомняй до живот какво някога си ял и сърцето ти се е късало от мъкаКоментиран от #253
12:28 10.11.2022
248 Баща ми
До коментар #246 от "Бил Видял":
Работеше строител.Работил е и в Коми,и в Кремиковци.Под 500 лв.не е падал .Коментиран от #252
12:29 10.11.2022
249 0123
Коментиран от #260
12:32 10.11.2022
250 Бил Видял
До коментар #244 от "Много си тъп,Саше":
Всички маргинали са убедени, че са нещо изключително. Там изключения няма. Затова и коментарите под статиите са пълни с професори и нобелови лауреати - просто неоткрити и непризнати за такива. Иначе съм бил на поне 15 сватби на близки роднини и познати само в последните 5 години. Надявам се, че ти си бил на повече през "соца". Ми, и аз за това говоря бе, другарю, сега ще вземеш да ме убеждаваш, че "подорбностите" не са част от качеството на живеене. Сигурно ще ме убеждаваш, и че "свинска пържола с "гъбен" сос" е по-изтънчено ястие от блек ангъс стек с ризото с манатарки. Такива сте комунистическите изкопаеми, хем искате да покажете колко много ги разбирате нещата, хем постоянно се излагате. Идеята на споменаването на това колко много гости си имал на сватбата беше да покаже че е била пищна и голяма, символ на материална благосъстоятелност, сега вече тези неща станаха "подробности". Нито те бива по идейната, нито по материалната част.12:33 10.11.2022
251 Чета в коментарите,
12:36 10.11.2022
252 Бил Видял
До коментар #248 от "Баща ми":
"Не е падал" защото комунистическия режим искаше много да покаже каква велика работа е Кремиковци, затова Кремиковци през цялото си съшествуване никога не е бил на печалба, за да плаща големите заплати на "образцовия колектив", а в Коми получаваха такива пари защото работеха зад граница и в ужасни условия. Това не казва нищо за нормалните професии в България.Коментиран от #257
12:36 10.11.2022
253 Бил Видял
До коментар #247 от "Ха ха":
Всъщност, спомням си, защото съм го организирал с любов за детето си. И генерално си спомням подробности от целия ми живот, но това може би е зашото аз го живея по логичен и последователен начин, а не се опитвам да забравя поредната жалка картинка, както някои, които са си изживели живота така. Впрочем, против българските традиции е да се кумува повторно. Явно толкова си и "българин" или си от соцматериала, който си няма идея от български традиции. Иначе "хора" играли :)))))Коментиран от #255, #261
12:41 10.11.2022
254 Анонимен
12:50 10.11.2022
255 Интересно
До коментар #253 от "Бил Видял":
Абе, дървен философе, я ми кажи, с какво се занимаваш в момента, но без да ме лъжеш, ако можеш!?!?Коментиран от #256
12:51 10.11.2022
256 Бил Видял
До коментар #255 от "Интересно":
Това не е твоя работа. :)))Коментиран от #262, #299
12:56 10.11.2022
257 Едно
До коментар #252 от "Бил Видял":
от най- големите недоразумения на соца е Кремиковци. И то на всички нива- от геология до проект. Металургичен комбинат до столица. Мръсотия до шия. Единствения такъв, който не е на плавателна река или море. Внос на руда от Алжир! Същото е и с "мега" завода за тежко машиностроене до Радомир. Нямате си идея какви комисионни са взети от соц лидерите за внос на техника! Да живей, живей труда!!!Коментиран от #259
12:59 10.11.2022
258 Анонимен
13:04 10.11.2022
259 Бил Видял
До коментар #257 от "Едно":
Да, имал съм разговори с някои от "проектантите". Според повечето от тях, в България са се вземали решения ВЪПРЕКИ препоръките на специалистите. ВСЯКАКВИ специалисти. Буквално всички доклади са били заключвани в чекмеджетата на висшите партийци и след това ... каквото кажат "големите другари" (разбирай Москва). Така се "строеше комунизма" в България. Българите никой не ги питаше. Но някой се е облажил с висока заплата и сега ДРАПА за онова време, щото вече трябва да се доказва, а това не му е по вкуса. Хубаво е да се говори за тези неща, за да не минават тези лъжи. Статията има и някои верни неща, но има и доста лъжи, целящи да мекчат това какъв зловещ и назадничав режим беше до 89та.13:04 10.11.2022
260 Шабан
До коментар #249 от "0123":
Не ги защитавай! Точно някогашните цървули комунисти и техните отрочета днес са си виновни за настоящето дередже на българина. Никой друг! В нета има едно видео с Тодор Живков в което той казва - Само този който има пари, може да командва, който няма, какво ще управлява!?!? И ето тези думи се взеха дословно от цървулите и всеки тръгна да граби и да прави пари, без да го еня че, живота не е само пари и не е за един ден. А планът Ран-Ът е просто за оправдание за простащината и некомпетентността на цървулите. В усилията си да се домогнат до парите, унищожиха почти всичко и изгониха хората да работят и живеят в чужбина. Сега българската икономика се развива, но няма хора, а тези който изкараха цялата мизерия на демокрацията, или са стари и болни, или са уморени и не се знае дали ще доживеят до пенсия.За това е това квичене!Коментиран от #274
13:05 10.11.2022
261 Този коментар е премахнат от модератор.
262 Интересно
До коментар #256 от "Бил Видял":
Поне не ме излъга...В работен ден да цъкаш в тоя хмммм смешен сайт си някой нищоправец или подобно. Ама си отворил една уста... Тук ти обясняват, че претеглено и от погледа на доста десетилетия след 89 г. плюсовете са повече сравнени с минусите, ама ти ми мелиш... Дървен философ си и нищо повече!!!
Коментиран от #267
13:07 10.11.2022
263 ??? И КВО ОТ ТОВА
13:11 10.11.2022
264 За протокола
До коментар #116 от "Генерал 🇧🇬":
Сривът на икономиката ни започна още по соц. време и всъщност затова и режима падна. Икономиката ни беше неконкурентноспособна, нискоефективна, с остарели технологии и стандартизация по СИВ. Затова и със смяната на режима обявихме мораториум върху плащанията по заемите. Бяхме фалирали.Главният въпрос е, обаче, защо изобщо тръгнахме по пътя на шоковия преход, а не го направихме постепенно. Трябваше частния сектор да се отпуска постепенно, като се контролират всички капитали и се отваряме към Запада. Тогава всичко добро от соц-времето щеше да бъде до голяма степен запазено. Това е вина на БКП/БСП, които управляваха тогава и веднага след падането на Живков.
13:14 10.11.2022
265 Бил Видял
До коментар #261 от "Много си тъп,Саше":
"Кой ти го каза това за кумуването.Кум се става колкото пъти те поканят и се съгласиш.А после и децата ти ,ако искат,продължават кумството" Кумуването в традициите е "СРОДЯВАНЕ" НЕ можеш да се СРОДЯВАШ с много различни. Това е като да се жениш за много различни. Явно в твоя род кумуването е професия, защото друго обяснение нямат нещата, които говориш. Кумува се на много близък човек, не "защото са те поканили", макар че винаги близкия човек "кани". Последното ти изречение ми показва ясно от коя групичка произлизаш. На теб за българското не ти дреме. :)13:24 10.11.2022
266 Анонимен
13:26 10.11.2022
267 Бил Видял
До коментар #262 от "Интересно":
Ти (и не само) вие за минусите на режима отпреди 89та дума не сте обелили. А вашия собствен живот и изборите, които сте направили ясно показват какво лицемерие проявявате. Аз няма за какво да "лъжа", защото нищо не съм казал, нито пък имам намерение да си споделям с непознати. Казах, че не е твоя работа, и това е така. Интересно, ако оценяваш просто присъствието на някого тук в работен ден по този начин ... ти какво правиш тук в работен ден и "мелиш"? :)))))Коментиран от #271
13:27 10.11.2022
268 Не ме баламосвай
До коментар #223 от "Шабан":
В тия цехчета работа за клати . урци нямаше - шивачки,тъкачки,за пластмаси,гумени изделия... Освен тютюна по преференциални цени,държавата гарантирано и на добри цени изкупуваше всякаква животинска продукция от т.н лично стопанство,което по същество си беше дребно частно стопанство. Най-много къщи като прогимназии имаше и има в Родопите при това на баир дето и магаре трудно се качва. Не завиждам защото хората се работливи,но и държавата тогава им даваше преференции.Отделно като Тошо въведе политиката за Странджа-Сакар заплатите в смесените райони вяха над 2 пъти по-големи от средните за страната.Всеки мюсюлманин показал и малко с малко образованост веднага се назначавеше на ръководна работа. Например Мехмед Дикме беше кмет на Ардино по Тошово време и всички българи и турци го уважаваха и му викаха свойски Дикмето. За имената Тошо не беше прав,нооо... икономически подпомагаше тия райони. Тия неща съм ги вждал с очите си и не ме баламосвай.Коментиран от #270
13:28 10.11.2022
269 И през соца беше така
До коментар #245 от "ХаХа":
търсиш връзки за да дадеш подкуп, за да те лекуват. Ако нямаш чакаш ред при някой касапин. Лекарства се търсеха от чужбина, от познати и приятели. Сега същите тези хора грабят и съсипват държавата.13:29 10.11.2022
270 .....
До коментар #268 от "Не ме баламосвай":
"нооо... икономически подпомагаше тия райони." Родопите до последните 20 години бяха потънали в нечовешка бедност. Не си наясно.Коментиран от #276
13:30 10.11.2022
271 Интересно
До коментар #267 от "Бил Видял":
Болничен, инфаркт... От прекрасния начин на живот у територията, а ти?Коментиран от #272
13:32 10.11.2022
272 Бил Видял
До коментар #271 от "Интересно":
Аз съм в офиса, от 4 сутринта, и съм прекарал всички важни неща, които трябва да свърша днес. Разбира се, това няма да продължи още дълго. Все пак имам и по-интересни неща да върша, но знам какво се случва в такива теми - такива другаре като теб работят за едни определени държави, та винаги трябва да бъдат вкарвани в релси. А, разбира се, за инфаркта пак някой друг е виновен. Оправяй се бързо, но така като гледам, причините ти за безпокойство ще се увеличават, няма да намаляват. Света ви отиде на кино, и няма да се върне. За щастие.Коментиран от #275
13:36 10.11.2022
273 Този коментар е премахнат от модератор.
274 Гадно
До коментар #260 от "Шабан":
Гадно ми става,че за цървули говори човек за който се предполага,че все пак е имал допир до живота на село. Работил съм и в Северозапада,и в Родопите и навсякъде селските хора бяха мо-морални,по-добронамерени,по-работливи,по-състрадателни. Бай Тошо беше много флексибилен и въпреки,че натвори простотия с имената на турците,много по-добре и по-рано се беше ориентирал към китайския модел в сравнение със съветската номенклатура. Горби обачеее го провали и махна от власт. Помня Указ 56 на бай Тошо за стопанската дейност - седерастите дълги години след Тошо не можаха да измислят нищо по-читаво в икономическата сфера.Коментиран от #283
13:43 10.11.2022
275 Този коментар е премахнат от модератор.
276 Този коментар е премахнат от модератор.
277 Бай Митко
Както и да се изопачава живота през социализма, народа беше 9 млн и нещо!
Сега през 32 годишния нескончаем демократичен преход възхваляван до прималяване от глад, народа е 5 млн и нещо!
Напредъкът е подчертано низходящ, но какво да се прави - ние сме си винаги били робско племе не народ!
Коментиран от #279
13:49 10.11.2022
278 Бил Видял
До коментар #275 от "Интересно":
Ти можеш да си продукт на "онази система" и без да си живял в нея, а това, че си бил малък и изобщо не си спомняш тези времена е ясно. Това не пречи да се "активен" в пропагандата им. Даже такива като теб са идеални точно ЗАЩОТО не знаят какво е било. Така могат с чиста съвест да "бутат" неща, които не са верни. Как компетнетно говореше за това какви били "плюсовете" на системата, а той бил на 8 години, когато тя се срути. Мдаааа. Виж как без да посочвам държава сам се определи, значи си наясно ....Коментиран от #282
13:50 10.11.2022
279 .....
До коментар #277 от "Бай Митко":
Хем нямало да изопачаваш а веднага излъга, че народа бил "5 милиона и нещо". Разбира се, НИТО дума и за това КАКВО накара близо милион да напуснат България ВЕДНАГА след като границите се отвориха? Хмммм.13:51 10.11.2022
280 ....
До коментар #276 от "Даже се чудя":
Точно обратното е: в последните 20 плюс години, за добро или лошо, ДПС овладя района напълно и започна да инвестира в него: от бизнеси с каквото може да се развива там, до инфраструктура, там се правят нови неща. Който е бил - знае.13:58 10.11.2022
281 Артилерист
14:03 10.11.2022
282 Интересно
До коментар #278 от "Бил Видял":
"Приятелче", подценяваш хората, без да ги познаваш лично. На 41 г. може да съм с доста повече и по-качествени образования от теб. Трябва човек да е доста простоват за да даде такъв коментар, като твоя. Сигурен съм, че ни делят няколко вагона с книги...Не е нужно на никой да съди или коментира за отминали времена при наличието на толкова информация.
Знам, че няма да ме разбереш. Оставям те да търсиш призраците, които ти се привиждат!
14:10 10.11.2022
283 Шабан
До коментар #274 от "Гадно":
Може да е гадно, но е реално! А цървуланщината тръгва не от селото, а от друго място. Накратко, след неуспешният атентат на комунистите през 1929 в храма " Света София" цар Борис 3 създава така нареченият "закон за защита на държавата". този закон развръзва ръцете на полицията и за 10-15 година е унищожена цялата комунистическа интелегенция или прокудена. Когато през 1945 година комунистите взимат властта си го връщат на буржуазията, като без съд и присъда за две години е унищожена почти цялата буржуазна интелигенция. И от 1947 година, до ден днешен България се управлява от цървули. Това са фактите! За това така го пиша.14:20 10.11.2022
284 Финтифлюшки
14:58 10.11.2022
285 Тъпана
15:02 10.11.2022
286 Тони
15:21 10.11.2022
287 Селянин
16:10 10.11.2022
288 Индийският факир
16:19 10.11.2022
289 Карло Ангелов
Този си спомня нещо, другият го опровергава, третия се смее.
Така е приятели, от нашата камбанария, личната, толкова се вижда.
Но има и други камбанарии.
Например, тази на ООН захванало да изчислява ИНДЕКС НА ЧОВЕШКО РАЗВИТИЕ. Казано грубо – на база на средна продължителност на живота, образование и доходи.
Е, в 1989 сме били 24 – 27 – срещат се и двете цифри. Сега сме след 50-то място.
Към 1950 сме били 6.5 милиона. Към 1989 – 9 милиона.
Били с ме в първата десетка държави, произвеждащи и търгуващи с оръжие.
Да, и две думи за КОРЕКОМ-а. Имаше го, за да могат доларите, които населението имаше, да се оползотворят.
От къде населението имаше долари, ли?
Много българи получаваха цялата или част от заплатат си в долари.
20 хиляди шофьори обслужващи 10 хиляди TIR-a, държащи монопола на транспорта Западна Европа-Иран.
Десетки, ако не и стотици хиляди българи - инженери, геолози, агрономи, лекари, учители, работници, работили в Ирак, Сирия, Либия, Алжир, Тунис, а и в Коми.
Моряците от Български морски флот и Български риболовен флот – и такъв имахме.
Работещите в търговските представитвлства в чужбина – не ги бъркайте със задграничните фирми, създадени по някое време и с определена цел.
Летци, стюардеси, работещите в представителствата на БГА Балкан по цял сват.
Стотици участници във фолклорни ансамбли,
обиколили света от Япония до САЩ.
Певци и музиканти, известни по цял свят.
16:27 10.11.2022
290 Карло Ангелов
И разбира се нашите спортисти и придружаващите ги екипи, обикаляли света по европейски и световни първенства, олимпиади и други спортни мероприятия в чужбина.
16:30 10.11.2022
291 ТОДОР
17:33 10.11.2022
292 Тогава
Това днес е едно голямо нищо.... Материално съм доста по-добре от тогава, ама какво от това? Онова беше народна система. Днес нямам доверие на никого. На лекари, на стоматолози, на никого нямам доверие, особено когато и на държавно ниво ни лъжеха и затваряха, заради западния проект К19!!! Една моя бивша жена попадна в болница и с големи връзки я измъкнах жива от там... Това НЕ е система.. това е някакъв кошмар...
Коментиран от #318
17:35 10.11.2022
293 ПОПРАВКА
17:40 10.11.2022
294 Поздрави
17:40 10.11.2022
295 истината е че
17:41 10.11.2022
296 стоян георгиев
18:21 10.11.2022
297 Гост
Коментиран от #307, #319
21:18 10.11.2022
298 Леле....
До коментар #3 от "Тошко":
тошчо, ти пък... Баш на биографчетата на мартинчо радославчов да даваш "адмирации"🤮Че това си е памфлетче в стил "плащат ми даплюя миналото, пък дали е истина"?!?!???
За всеки с непромит мозък е ясно, че тогава хората можеха да ЖИВЕЯТ, а сега само шепа тунеядци-прода жници си мислят, че "живеят" и няма да си платят накрая Сметката!, хмммм🥴
21:19 10.11.2022
299 Хаха
До коментар #256 от "Бил Видял":
Тогава си бил на баща си в мУдте и нито си "бил", нито "видял"! Преразказваш опорки от НПО-то от Козяк... Щото си се пръкнал след 90-та!21:26 10.11.2022
300 Хаха
21:39 10.11.2022
301 Дервиш
Коментиран от #305
21:55 10.11.2022
302 хихи
До коментар #30 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
През социализма работниците почиваха годишно безплатно 6 месеца на море, 6 на балкан и 10 дни на екскурзия във ФРГ.Пенсионери в Бължгария нямаше. Всички живееха на Френската ривиера. Излизаха от казината само в деня за пенсия. Пенсиите ги носеха със съмолета на Бай Тошо. Не че на Ривиерата беше евтино, Пенсиите бяха големи.
Коментиран от #306
06:39 11.11.2022
303 Този коментар е премахнат от модератор.
304 Този коментар е премахнат от модератор.
305 Да бе да
До коментар #301 от "Дервиш":
"При бай Тошо имаше държава наречена България която беше 27 в света по човешко развитие според оон"😅🤣🤣
От къде ООН взимаше данните ?
Според северна корея те са на първо място по всичко 😁
Единствената причина за да ви чуваме писъците и до днес е , че Германия искаше да се убедени без кръв 😁😘
07:23 11.11.2022
306 Този коментар е премахнат от модератор.
307 Прост Гост
До коментар #297 от "Гост":
Този фалшив строй които фалира 3 пъти при бай Тошо "преводача"дето е превеждал говедата от единия баир на другия е в основата на сегашното състояние на България.Проклет да е този черен ден за България 9 септември 1944 и освободителните окупатори които дадоха власта в ръцете на малограмотни крадци и убийци и те като слуги на руските си господари създадоха този концлагер наречен народна република България.Коментиран от #309
08:38 11.11.2022
308 Бай Тошо говедарчето
09:26 11.11.2022
309 Гост
До коментар #307 от "Прост Гост":
Я напиши кога точно, на кои дати "фалира 3 пъти" бай Тошо бе, шнорхел? Без да ми цитираш нарочния фалит на 10.11.89-та! Бай Тошо ни остави с 9 мрд. долара дългове, обезпечени с работещи предприятия и осигурен износ! В момента дълговете са вероятно 3 пъти повече, а "обезпечението" са.... облигации и нови заеми! Като толково го "мразиш" тоя строй, интересно как си "оживял" и с какво са те хранили тогава?! Сигурно и жилището ти е от тогава, дипломите за образование... В знак на "протест" може да напуснеш жилището и да си скъсаш дипломите, както си скъсал партийна си книжка през 89-та! Да не шофирраш по построените тогава пътища и да не ползваш ток и парно от построените тогава аец и тецове!Коментиран от #313, #314, #324
10:07 11.11.2022
310 Иво
Та цената на панелен тристаен 16100 през 1986 а.Заплатата на майка ми като учител тогава 220 лв.Вие смятайте.Мога да дам и други примери,но няма смисъл...само да допълня,купихме жилището със заем от ДСК за 33 години...
Коментиран от #311
10:47 11.11.2022
311 Можеше,можеше
До коментар #310 от "Иво":
Ааа... можеше,можеше. Отиваш в Кремиковци,строителството или градския транспорт и даваха жителство,точно щото тия бачкатори бяха номенклатурчици. Иначи цената е реална за тогава. През 60-те и 70-те гоцини цените на жилищата бяха по-ниски. Лихвата от ДСК обаче беше само 2%.12:00 11.11.2022
312 Герги
12:44 11.11.2022
313 Този коментар е премахнат от модератор.
314 Кух гост си
До коментар #309 от "Гост":
Чети бе кълвач,има много написано за това.15:07 11.11.2022
315 С четири думи
16:03 11.11.2022
316 Да бе да
Да беше 3 .00 лева в началото на 80 те, но в края ( особено с турците заминаващи за Турция ) на моменти стигаше 11.00 лева!
Мантрата че България била 27 та икономика на света е смехотворна ! Повечето от хората живееха на прехраната която родителите им от село осигуряваха! Магазините изглеждаха като бомбоубежища и всичко ценно се купуваше с връзки !
Заплатите бяха унизително ниски и хората крадяха ежедневно ! Това възпита и днешното управленско поколение , което продължава да краде като че ли е 1985 ... та така 😁
Най големия грях на комунизма е че счупи ценностната система и до днес сърбаме попарата им !
18:16 11.11.2022
317 Гадина
До коментар #31 от "Така е.":
Нещо си се объркал момче. Телевизор Велико Търново за 320 нямаше. Имаше за 980, при това с връзки. Това ти е била първата вноска.18:13 26.11.2022
318 Джони
До коментар #292 от "Тогава":
Вземал си 400 лв. заплата като млад специалист по соца на върба у сряда. Щом като студент си купувал долара по 4лв, значи е било около средата на 80-те? Кога завърши, какъв специалист си бил не става ясно.18:38 26.11.2022
319 Джони
До коментар #297 от "Гост":
Иди се прегледай момче, нещо си зле с паметта. Пътували Българите по соца до Гърция и Австрия. Да не си слънчасал нещо? А за лада чакането след 1975 стана по 15 години.18:42 26.11.2022
320 Бай Иван
На всичкото отгоре сега има около 100 хил. зависими от наркотици, което предполага около 36 тона годишна продажба на хероин само у нас. Тъй, че сийбалу мамтъ !!!
16:10 05.01.2023
321 Мемфис
17:56 05.01.2023
322 Виолета
14:52 10.06.2023
323 Наподее
13:24 28.08.2023
324 иванчо
До коментар #309 от "Гост":
когато детронираха Тодор Живков, външният ни дълг беше само оперативен, няколко стотин милиона - неплатени сметки от последните сделки; реален външен дълг нямаше; цялата помия за външен дълг е злобно изфабрикувана и бълвана от безумието на безпосочната дива омраза към онова време;13:00 25.09.2023