Когато нямаш аргументи, за да обориш една истина, се използва изпитаният метод – лъжата, клеветата и агресивната риторика. В последно време това се прилага за събития и факти свързани с Русия - Руско-турската война 1877-1878 г., националния празник и всякакви други събития. Русофобската вълна е агресивна, преднамерена и до голяма степен свободна интерпретация на тема Освобождението на България. Упорито се повтаря една абсурдна теза как не Руската империя, а украинците са освободили българите. Няма значение, че тогава украинци е нямало. Те са се е наричали малоруси. Във войната Русия преследва своите цели, но това не са Проливите. Босфорът и Дарданелите са извън имперските интереси по време на тази война. Тези, които твърдят обратното, явно не са запознати с руските дипломатически и военни архиви по този въпрос. Незнанието обаче е сила когато не си изправен срещу историк, който е работил с документи и е наясно с нюансите и цялостната картина на политическото и военно формиране на стратегията на Петербург.
Непрекъснато се повтаря, че 3 март не трябва да е национален празник на България като се изтъкват различни тези, които предизвикват повече насмешка, отколкото да се приемат насериозно. Другите държави не били определили своята национална дата съобразно освобождението си от османска власт. Защо трябва отново да се съобразяваме с останалите? Светът все още се състои от държави, които имат своята история. Третата българска държава се появява на европейската политическа карта на 3 март, когато се подписва предварителният договор между Руската и Османската империи. С него много ясно се отговаря и на въпроса, кой е освободил българите от османското иго. Измислените спорове за датата на националния празник на България поставя под съмнение и държавността ни.
Заиграването с националния празник повдига още един въпрос. Изреждат се много дати, свързани с различни събития от българската история. Задокеанският натиск за отказ от дати и събития, свързани с Русия, е толкова голям, че се наблюдават своеобразни рекорди и смешни лапсуси в изказванията на представителите на различни български институции. Освобождението било дело на българското освободително движение, а след това на българското опълчение и „украинските“ войски, а създателят на Сан Стефанския договор граф Николай Игнатиев бил българофоб и убиец на апостола на свободата Васил Левски.
И тъй като през последните дни станахме свидетели на засилващата се риторика в публичното пространство за преместване или разрушаване на различни паметници, свързани с българо-руската история, трябваше да има факти, за да се изпълни със съдържание този процес. Първо се появи „героят“, който разруши плочата на паметника на Съветската армия в София, а през нощта на 3 срещу 4 март беше облят с бяла боя паметникът на граф Игнатиев във Варна и изкъртена плочата с картата на Сан Стефанска България към него. Проф. Андрей Пантев нарече този акт парвенюшка комплексарщина, а според мен е безсилието на страхливците.
Не е случайна поръчковата атака срещу граф Игнатиев. Приписва му се участие за обесването на Васил Левски, за което няма никакви доказателства. Всички вече разбират от руска история. Знайните и незнайни апологети на лъжата даже не си правят труда да четат документи. През 2020 г. излезе сборник „Левски пред съда на Портата. Процесът в София (1872-1873) в османотурски дипломатически и домашни извори“. В тях много ясно е представена политиката на руския посланик в Османската империя граф Игнатиев, който в секретни указания до руските консули по българските земи последователно, прокарва тезата да се омаловажава и съзнателно да се настоява пред българите да се въздържат от радикални действия, за да не се разберат размерите на българското освободително движение. Целта е да се определят по-леки присъди и да не се дават допълнителни поводи за репресии върху българското население. В това време английският посланик Х. Елиът настоява пред великия везир точно обратното – мащабно разследване, масови арести и строги присъди. Австро-Унгария също е последователен противник на българското освободително движение.
Задачата, която е поставена за изпълнение днес е ясна. Основната цел на дискредитирането на граф Игнатиев и поругаването на неговия паметник във Варна е да се постави под съмнение Сан Стефанският договор, чийто създател е той. Няма значение, че с този договор се възстановява България на европейската геополитическа карта. Нихилизмът е полезен, когато се заменя с нещо друго. Драмата е в това, че дерусификацията, която е поставена като задача на българския евроатлантически елит, е на принципа след мен и потоп.
Фразата, която през последните седмици често се повтаря е „тук не е Москва“. Идеята е вероятно да се твърди „тук е Вашингтон“. Смешно и жалко, защото тук е България,
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Бляя
Коментиран от #9, #177
10:17 08.03.2023
5 Местния Козар
Коментиран от #198
10:17 08.03.2023
6 Пич
Коментиран от #274
10:17 08.03.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 3.14К
Коментиран от #166
10:20 08.03.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Вижте сега,
Коментиран от #29
10:25 08.03.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Факти КОЙ ви рекетира?
10:26 08.03.2023
13 НЯКОЙ
Коментиран от #277
10:28 08.03.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Българин
Коментиран от #135, #179, #241
10:36 08.03.2023
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Българин
10:38 08.03.2023
18 Митрополит Методий Кусев
Русофилството в България е достигнало до идиотство. Когато руската дипломация прави пакостите, ние, българите, нарочно си закриваме очите; жумим, за да не виждаме пакостите, правени нам от Русия.
10:39 08.03.2023
19 Фактопроверител
Що се отнася до волната и интерпретация на това, кога се появява на историческата сцена Третата Българска държава - нека да я оставим на съвестта и. А на останалите милиционери да поясня - когато някой отвън дойде и "даде" на местното население собствена държава, чудото се случва само когато туземците са формирана нация с ясно национално самосъзнание. Ако го няма - се случва Африка. А при нас се е случило и имаме ДЪРЖАВА! Благодарение на усилията на възрожденци и будители и строители на Съвременна България (които са избити, а паметта им поругана от съветските слуги след 1944 г.). Поредната руско-турска война 1877-78 г. завършва с появата на васалното (на Турция) Княжество България, не от любов и/или благородство от страна на руската империя, а като поредна стъпка в руската имперска политика "масква - Трети Рим" (демек русията е наследник на Византия и съответно господар на Балканите). Но какво да ви разправям очевидни истини. Който е патриот и родолюбец ги знае и без мен. А милиционерите си слушкат другарката.
10:39 08.03.2023
20 Историк плюс
Коментиран от #210
10:40 08.03.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Ето така говори
10:45 08.03.2023
24 Просто човек
Коментиран от #157
10:50 08.03.2023
25 ССС
Поредната рускиня прикрита, като българка. Мутрофанова вече те е предложила за руско отличие.
Коментиран от #214
10:52 08.03.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 След Кримската
Коментиран от #57
10:56 08.03.2023
29 ССС
До коментар #10 от "Вижте сега,":
Лошо няма, че са ни освободили и никой не отрича, че войната е едно от поредицита от събития довели до Свободата ни.Лошото е, че ни лъжат, че нашето освобождение е причина за войната, а всъщност, освобождението ни е следствие от войната.
Коментиран от #38, #47, #54
10:57 08.03.2023
30 Даскал Матросова
10:57 08.03.2023
31 Айде
10:57 08.03.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Точно в десетката
10:58 08.03.2023
34 Безродник
Същите тия днес бутат паметника на другия "окупатор"!
Изобщо не се чудете после. защо в Украйна и в Македония рушат българските паметници!!!
Там са същите като вас.......безродници!!!!
Коментиран от #44
10:58 08.03.2023
35 Коректен
11:00 08.03.2023
36 В Габрово
11:00 08.03.2023
37 Коректен
11:03 08.03.2023
38 Историк плюс
До коментар #29 от "ССС":
Ако си чел официалните прокламациина руския цар и исторически документираните дипломатически совалки на руското правителство, ще разбереш, че никой не те е лъгал за нищо и че освбождението на България е една от основните цели на тази война. Отричането на тази истина омаловажава значението на Априлското въстание за освобождението на България, а то е именно възмъщението на прогресивната световна общественост во главе с Руската Империя срещу турските зверства. Именно това развързва ръцете на Русия за нова война с Турци след поражениети и в Кримската война (1854)Коментиран от #48, #56
11:05 08.03.2023
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 След като
11:12 08.03.2023
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Фактопроверител
До коментар #34 от "Безродник":
Момче, малко си се объркал, като си преписвал от опорките.Жертвите на бомбардировките над София са малко над 2200 човека. Повтарям две хиляди и двеста човека.
За цялото Царство България - загиналите са 4 208 човека.
За справка - осъдените на смърт от т.н. "Народен съд" са:
смъртни 2730
доживотни тъмнични 1921
20-годишни 19
15-годишни 962
10-годишни 727
по-кратки присъди 3241
А без съд и присъда са избити още 30 000 човека. ТРИДЕСЕТ ХИЛЯДИ!
Общо по време на комунизма са репресирани под една или друга форма 300 000 (ТРИСТА ХИЛЯДИ) български граждани. Та да сме наясно с мащабите.
Коментиран от #61, #64
11:12 08.03.2023
45 Справедлив
11:13 08.03.2023
46 Русия извършва геноцид и тероризъм
Коментиран от #52
11:14 08.03.2023
47 Шаро
До коментар #29 от "ССС":
И кво? Нали сега не говорим на турски или руски.11:16 08.03.2023
48 Те и сега
До коментар #38 от "Историк плюс":
завоалират териториалните си мераци с освобождаването на руснаците от украинско иго. Путин обаче мазничко се усмихваше как Азовско море станало вътрешно за Русия.11:18 08.03.2023
49 Пенсионер
11:20 08.03.2023
50 Отворен свят и ние виждаме
Промиване мозъци вече не става!
11:21 08.03.2023
51 Адрес 4 000
11:21 08.03.2023
52 Ехото на миналите бъднини
До коментар #46 от "Русия извършва геноцид и тероризъм":
Е друго си Е да хвърлиш Ядрени Бомби на жени и деца и да заличиш над 250 000! СаЩ са единствената ,,Държава" в света употребила Ядрено оръжие!Коментиран от #212
11:22 08.03.2023
53 добре де,
Коментиран от #104, #178, #204
11:22 08.03.2023
54 Туркофиле,
До коментар #29 от "ССС":
да кажем,че си прав - лъгали са ни, че нашето освобождение е причина за войната, а всъщност, освобождението ни е следствие от войната.Но какво лъжат и крият за Западна Европа, която последните 200 е поддържала статуквото на Османската Империя!?
Англия и Франция, например:
Още през 1853 г., когато България е под турско робство, в Източна България се разполагат тиловите поделения на англо-френските войски, десантирали в Крим (Кримската война 1853-1856 г.). Видно, не за да ни освобождават.
Какво направиха Англия, Австро-Унгария, Франция, Германия, или другите западни държави?
Не бе ли територията ни(преди Освобождението) плацдарм на западните Велики сили, БЕЗ да са заинтересовани да имаме ДЪРЖАВА заради техните имперски интереси??
Имперските интереси е имало от всички, но точно руските спомагат за възраждането на Третата Българска държава. Избоде ви очите това, ей! Ако бе ни освободила Англия например, днес за вас всичко би било точно, нали?! Уви не е така, и не може да върнете времето.
Коментиран от #70
11:23 08.03.2023
55 Павел пенев
Коментиран от #86, #244
11:24 08.03.2023
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Възмутен
До коментар #28 от "След Кримската":
Какъв пък ти е проблемът Истанбул да е отново християнския град Константинопол, безверецо?11:26 08.03.2023
58 4000?
11:27 08.03.2023
59 Браво Нинка!
11:27 08.03.2023
60 ТРАКИЙСКОТО ВЪСТАНИЕ
Организаторите и предводителят на въстанието кап. Г. Мамарчев са арестувани от....внимание! изпратения за целта руски казашки полк??? „Руският” генерал Дибич, по рождение Ханс Карл Фридрих Антон фон Дибич, е искал да избие Българите с руските топове..., А БЛИЗО 500 ВОЙВОДИ СА ПРАТЕНИ НА ЗАТОЧЕНИЕ В СИБИР. Затова "по-старите българи ни гледаха под око" казва Достоевски(писателят), военен кореспондент през 1878г.
Коментиран от #69, #72, #91, #115
11:28 08.03.2023
61 Ехото
До коментар #44 от "Фактопроверител":
Колко от тези осъдени на смърт са ръкопляскали при обявяването на война на сАЩ и аНглия ? А по време на Народния съд в България имаше ли военни представители на съюзниците на съветската армия? Какви бяха докладите ИМ,,по Въпроса"???11:28 08.03.2023
62 Неразбрал
Коментиран от #243
11:33 08.03.2023
63 Шаро
Коментиран от #76, #82
11:34 08.03.2023
64 Безродник
До коментар #44 от "Фактопроверител":
Излиза(само за София), че на три разрушени сгради е загивал по един човек, което няма как да е вярно - според твоите писания. Само от моя род има 12 души загинали.Що се отнася до Народния съд, който отвързва ръцете на престъпниците, то той е създаден поради изискване на Чърчил. Същият Чърчил, който ни е предоставил на Сталин на прословутата цигарена кутия.
Така че, а да намалим темпото
11:36 08.03.2023
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Нямаше
11:40 08.03.2023
67 Тази русофилка поставя думи неказани
11:40 08.03.2023
68 опълченец
11:41 08.03.2023
69 Кажи цялата история
До коментар #60 от "ТРАКИЙСКОТО ВЪСТАНИЕ":
защо кап. Г. Мамарчев е на служба в руските войски за да го арестуват??Нали знаеш, че половината истина е чиста лъжа.
11:43 08.03.2023
70 опълченец
До коментар #54 от "Туркофиле,":
А ние какво сме дали за свободата на другите народи?Коментиран от #85
11:43 08.03.2023
71 Вярно е , че историята трябва да се знае
Коментиран от #73, #74
11:44 08.03.2023
72 Още малко История
До коментар #60 от "ТРАКИЙСКОТО ВЪСТАНИЕ":
Въстанието в Тракия от 1829 г. избухва в хода на поредната Руско-турска война и обхваща Тракия от Сливенско през Сакар до Странджа и Малък Самоков в Лозенградско. Българите присъединават своите отряди към руските и самостоятелно срещу турската власт.Фактически започва на 16 февруари с щурма на русите превзел Созопол, когато се формира българският първи голям въстанически отряд воден от Стойко Маврудов. Cлед влизането на 20 август в Одрин на ген. Дибич Задбалкански обхваща и равнинните райони на Одринска Тракия от Одрин, Лозенград и Люлебургас до Чорлу, където българите отхвърлят турската власт и поставят исканията си за освобождение.123 През септември 1829 в Котел кап. Георги Мамарчев се готви със своите няколкостотин четници да обяви в Търново възстановяването на България, но Одринският мир е сключен на 2 септември и българите не получават нищо, освен „правото“ да се изселят в Русия.
11:47 08.03.2023
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Напразни тревоги
До коментар #71 от "Вярно е , че историята трябва да се знае":
Както се видя, руснаците ни освободиха и си тръгнахаКоментиран от #81
11:49 08.03.2023
75 Чавко,
11:49 08.03.2023
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Има документи в архивите
11:50 08.03.2023
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Демократ
11:51 08.03.2023
81 Ами не си тръгнаха
До коментар #74 от "Напразни тревоги":
Тук са и до днес. За жалост.11:52 08.03.2023
82 Има значение
До коментар #63 от "Шаро":
какъв е паметника. Има такива, пред които свеждаш глава има и такива, които трябва да заплюеш. Този е от вторите. Мамного голям бе... и един писоар върши същата работа.11:54 08.03.2023
83 Само съд по бързата процедура
Коментиран от #88
11:55 08.03.2023
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Туркофиле,
До коментар #70 от "опълченец":
за бързо ограмотяване в нет търсачката:БЪЛГАРИ – УЧАСТНИЦИ В ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА СЪРБИЯ И ГЪРЦИЯ
11:55 08.03.2023
86 А останалите
До коментар #55 от "Павел пенев":
с русофилски наклонности дори не са полу, направо са си цели.11:55 08.03.2023
87 Истината
11:56 08.03.2023
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Наблюдател
11:57 08.03.2023
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 да допълня
До коментар #60 от "ТРАКИЙСКОТО ВЪСТАНИЕ":
Съгласен съм с всички изброени факти, но има и още нещо, което си прпуснал. Руските интереси през това време не са съвпадали с българските, както това се лучва през 1877г. и резултатите от въстанията са налице. Тогава целта най вече на Русия, а отчасти и на Европа е била да се образува независима територия в Пелопонес с цел при една следваща война срещу империята да се образува втори фронт. Така се появява за пръв път на картата гръцка държава, докато преди Римската империя не е съществувала държава, а само колонизирани (заселени гръцки мигранти със съгласието на местните) градове по различни крайбрежия на Средиземно море и всички свързани с него морета. Другата причина Европа да не се включва толкова активно срешу Османската империя макар, че е имало недоволства срещу ислямисти на територията на Европа е била, че католическата и православната църкви също са били в сериозен конфликт. Затова турците, които са тигнали до Виена, са били изтласкани обратно, но само до Балканите и оставени там за да се разправят с православието.Коментиран от #119
11:58 08.03.2023
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Българин
12:00 08.03.2023
96 Войната ще свърши.
Коментиран от #110
12:01 08.03.2023
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Прокопий
12:03 08.03.2023
102 Ушанков
Путрофанова да я запомни и веднага да и удвои хонорара .
12:04 08.03.2023
103 Тишината на женската спалня
12:04 08.03.2023
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Адмирации!
12:10 08.03.2023
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Един българин
12:12 08.03.2023
108 Пол Крейг Робъртс
Коментиран от #114
12:13 08.03.2023
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Миии
До коментар #96 от "Войната ще свърши.":
При четири американски бази ТЯ е тук, а като свърши войната ще и вдигнат паметник докато е жива, на мястото на американските пилоти - избивали мирни граждани12:16 08.03.2023
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Един Човек
12:18 08.03.2023
113 Безсилието на страхливите русофили
Коментиран от #117
12:20 08.03.2023
114 Измишльотината Робъртс
До коментар #108 от "Пол Крейг Робъртс":
В Русия християните са малцинство,45 процента12:21 08.03.2023
115 Един българин
До коментар #60 от "ТРАКИЙСКОТО ВЪСТАНИЕ":
Пушките не са стоварени от руснаците -те са купени от Хасково а другите откраднати от една турска оръжейна фабрика до Ямбол.В туй заливче до Маслен нос са натоварени N на брой товаа с откраднато злато зада бъде платено за солдатите и офицерите.12:23 08.03.2023
116 Един човек
До коментар #11 от "Иван":
Дори и така да е както си го написал , това не променя факта , че Русия ни освобождава от 500 годишно робство !!! Но …. не е така !12:24 08.03.2023
117 Коя демагогия?
До коментар #113 от "Безсилието на страхливите русофили":
за турското робство, или за "либералното турско съжителство"???Коментиран от #118, #121
12:26 08.03.2023
118 Безсилието на страхливите русофили
До коментар #117 от "Коя демагогия?":
Как коя, руската!!!! Турция бърка ли се ? Вашингтон бърка ли се ? Брюксел бърка ли се ? Само русия със своите русофиля българските национални предатели.12:30 08.03.2023
119 Един българин
До коментар #91 от "да допълня":
Опааа Римлянина -по полека Елада е името на Гърция - последното са го измислили латините щот едно племе дето се е заселило по Апенините идвало от Елада е носило подобно но не същото название - кви ги говориш нямало Елинска държава-вземете попрочетете някоя книжка беКоментиран от #134
12:31 08.03.2023
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Истината
До коментар #117 от "Коя демагогия?":
Крайно време е проруската пропаганда и подкрепата за Русия да бъде третирана като заплаха за националната сигурност на България с всички произлизащи от закона последствия!12:34 08.03.2023
122 Ужас!
Коментиран от #141
12:37 08.03.2023
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Наблюдател
12:39 08.03.2023
125 Ъндърграунд
12:39 08.03.2023
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Заради тази статия
12:42 08.03.2023
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Артилерист
Коментиран от #131, #133, #154
12:43 08.03.2023
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Истината
До коментар #129 от "Артилерист":
Колкото по-далеч от Русия, толкова по близо до цивилизацията?12:46 08.03.2023
134 Втори българин
До коментар #119 от "Един българин":
ми, май сме чели..Няма дума "Гърция"? А Елада?
А Елада не е етническо, национално, или държавно наименование.
Елада е топоним/топографко понятие.
Както и Тесалия.
Основното население на древна Елада са йонийците. Те са местно население и нямат общо с данайските пришълци от Етиопия (братовчеди на семитите). “Timeo Danaos et dona ferentes (Страхувам се от данайците (гърците), дори когато носят подаръци). Вергилий.
12:47 08.03.2023
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Рибата се вмирисва от главата
12:48 08.03.2023
139 Да ме прощава Всевишният
12:49 08.03.2023
140 Психиатър
12:49 08.03.2023
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Само питам
12:51 08.03.2023
143 Мишел
12:52 08.03.2023
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 Българин
Коментиран от #172
12:53 08.03.2023
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Няма лошо във филството
12:56 08.03.2023
148 Страни същества са българските русофили
12:59 08.03.2023
149 Българин
13:01 08.03.2023
150 ГЕШЕВ ТРЯБВА ВЕДНАГА ДА СЕ РАЗСЛЕДВА
13:04 08.03.2023
151 Димитър Благоев
13:05 08.03.2023
152 Путлеропитек
13:10 08.03.2023
153 Българин
Коментиран от #159
13:13 08.03.2023
154 “Когато се почувстваш
До коментар #129 от "Артилерист":
нещастен, иди в Русия. Всеки, който опознае тази страна, ще разбере, че е истинско щастие да живее в което и да е друго кътче на света.” Казал го е известният френски пътешественик, журналист и писател маркиз Астолф дьо Кюстин в книгата си “Русия през 1839”.Маркизът е поканен от руския император Николай I да посети Русия и я опише, за да излъска имиджа ѝ, значително пострадал в Европа след жестокото потушаване на полските бунтове от руските казаци. Императорът обаче яростно захвърля книгата след като прочита в нея, че Русия е “затвор за народите”.
13:24 08.03.2023
155 Независим
Коментиран от #158, #193
13:35 08.03.2023
156 Независим
Коментиран от #200
13:47 08.03.2023
157 ами
До коментар #24 от "Просто човек":
едното О в ника ти е излишно, но ти си знаеш де...:)13:49 08.03.2023
158 Ами сега?
До коментар #155 от "Независим":
И Бог не може да измени миналото, но историците могат! (Самюел Бътлър)13:59 08.03.2023
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 Боже,как ме стресна тая стара и опулена
14:44 08.03.2023
161 Крум
14:47 08.03.2023
162 Николай Стоименов
Коментиран от #165
14:52 08.03.2023
163 !!!?
14:52 08.03.2023
164 !!!?
15:07 08.03.2023
165 Димитър Станков
До коментар #162 от "Николай Стоименов":
В България няма русофили и рисофоби. Националните предатели се пишат русофили и наричат защитаващите България русофоби.Коментиран от #170
15:28 08.03.2023
166 НЯКОЙ
До коментар #8 от "3.14К":
Обидите към други човешки същества показват безпомощност да докажеш правотата си с аргументи ! А това прави ли те щастлив, важен, изключителен - ако е така, значи имаш нужда от помощ ! Бъди добър и приветлив, така ще ти вярват и ще имаш приятели !Коментиран от #266
15:29 08.03.2023
167 Не ви ли правят впечатления
15:38 08.03.2023
168 Тази кукомявка дето снася в чужди гнезда
Коментиран от #169
16:14 08.03.2023
169 Тази кукумявка дето снася в чужди гнезда
До коментар #168 от "Тази кукомявка дето снася в чужди гнезда":
Не ме интересува дали е права или не. Другарката знае че задълбочава делението на народа а това е опасно за България. Не съм чел досега статия с такъв яростен стремеж за разделение на народа на една държава. Това не е русофилство а масиран саботаж на българското единство. Трябва да се самосезират копетентните органи. Ще се консултирам с юрист, възможно е аз да сезирам.16:15 08.03.2023
170 Вие
До коментар #165 от "Димитър Станков":
вероятно сте поклонник на чужди идеали. Това не е лошо - всеки има глава на раменете си - лошото е, че не сте запознат с историята и на база незнание, се опитвате да определяте и съдите хората според възгледите им. Не сте прав за това.Коментиран от #171, #174
16:23 08.03.2023
171 А вие
До коментар #170 от "Вие":
вероятно сте основен проводник на руски идеали. Това е опасно - всеки има глава на раменете си - а още по-лошото е, че сте запознат с историята и на база демагогия се опитвате да определяте и съдите хората според възгледите им. Завършека на което, никога не е добре.16:29 08.03.2023
172 Ако
До коментар #145 от "Българин":
някой от изгорените живи беше Ваш роднина, нямаше да се подчинявате така на всичко, което говорят идолите ви от запад, или най-малко щяхте да се срамувате такива позорни думи да подписвате с БългаринКоментиран от #173, #175
16:34 08.03.2023
173 Ако,то не претопляй стар фейк
До коментар #172 от "Ако":
Ето това е демагогия, нещо което не е било и то по начина по който се разпространява в България. Доказано е няма как да запалиш някоя измислена личност. Ето това сте русофилите.16:39 08.03.2023
174 Еми вие
До коментар #170 от "Вие":
Знаете ли какво е филство и фобство ? Фили, фоби и политика ? Явно сте далече от русофилство. Целите ви са анти български.16:51 08.03.2023
175 Айде бе...
До коментар #172 от "Ако":
На тая реторика от Путин ли се научи или някой друг ти помогна? Или и ти като Путин мислиш всички останали за по глупави от теб, а то се оказва обратното?Коментиран от #180
16:56 08.03.2023
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 Този коментар е премахнат от модератор.
178 Анонимен
До коментар #53 от "добре де,":
Войната приключва 1878 г. Това, което цитираш се е случило 1881 г. Опитваш се да манипулираш.Коментиран от #181
18:04 08.03.2023
179 Този коментар е премахнат от модератор.
180 Анонимен
До коментар #175 от "Айде бе...":
Пише се риторика .Коментиран от #182, #192
18:09 08.03.2023
181 Имено
До коментар #178 от "Анонимен":
На това съвещание се анализират последващи действия и се определят бъдещите политически насоки към България. Нещо се праиш на неразбрал.18:12 08.03.2023
182 Този коментар е премахнат от модератор.
183 Анонимен
Коментиран от #187, #195, #197
18:40 08.03.2023
184 Този коментар е премахнат от модератор.
185 Антикомунист
18:48 08.03.2023
186 !!!?
19:00 08.03.2023
187 Българин 681
До коментар #183 от "Анонимен":
Здравствуйте БРАТУШКИ - Иван Вазов - апостол на БЪЛГАРСКАТА литература.Коментиран от #190
19:22 08.03.2023
188 Казуар
19:31 08.03.2023
189 Иван Георгиев
На тях ли да вярвам или на тази жена.....
Как ще коментира и неодобрението на съединението от Русия?
Няма да коментира.........
19:33 08.03.2023
190 !!!?
До коментар #187 от "Българин 681":
1916 г.: Спомен от "братушките" !!!?Коментиран от #201
19:38 08.03.2023
191 Дядо
19:46 08.03.2023
192 Бързаш без поне да провериш дали си прав
До коментар #180 от "Анонимен":
Как се пише: реторика или риторика?Двете форми са дублетни и могат да се употребяват равностойно в книжовната реч – реторичен/риторичен, също и реторична/риторична, реторично/риторично, реторични/риторични.
19:47 08.03.2023
193 "Правилно" "мислиш"
До коментар #155 от "Независим":
Но на дюлгеря внучката не може да промени историята. Целта и путинска, да раздели нацията и путлера да влезе в българия за да освободи руснаци. Само съд за такива.19:57 08.03.2023
194 ганев
Коментиран от #196
20:09 08.03.2023
195 Този коментар е премахнат от модератор.
196 Браво и на теб
До коментар #194 от "ганев":
Дето можеш да пишеш само с главни букви.Коментиран от #242
20:12 08.03.2023
197 Този коментар е премахнат от модератор.
198 Този коментар е премахнат от модератор.
199 сТ.х.
Коментиран от #202
20:19 08.03.2023
200 Истински Независим
До коментар #156 от "Независим":
Държавата която се нарича Русия в последните 13 века доказа че е най-агресивната колониална империя. Основите и са изградени върху кръвта на много европейски и азиатски народи. Като почнем от XIII век та до момента руснаците са най-големите военолюбци разпалвачи на завоевателни войни които са подлагали поробените от тях народи на геноцид! Днес в азиатските колонии на руската империя има само остатъци от коренното азиатско население подложено на многовековен геноцид и изтребление от руските колонизатори! Който не вярва да пита народите поробени от руските колонизатори, тези изтерзани и измъчени народи ще ти разкажат що е то руски колониализъм! Народите които са имали късмета да се отърват от руско робство не искат и да чуят за Русия! Крайно време е някой да им посочи на руските империалисти къде им е държавата и да се прибират там, а не да продължават с плановете си за колониални войни!Когато мразите САЩ и Великобритания вижте първо какво са направили по същото време руските империалисти и колонизатори.
Защото народите на държавите с които са воювали САЩ избират да имигрират в САЩ или ЕС! Народите които са били под колониалното владичество на Великобритания избират да имигрират и живеят във Великобритания или ЕС!
И никой от народите които са били под руско колониално владичество не иска и да чуе за Русия!
Никой народ не е видял добро от Русия!
Само българите боготворят своите руски поробители на които са роби и до днес! Затова България е най-бедна
Коментиран от #208
20:32 08.03.2023
201 Българин 681
До коментар #190 от "!!!?":
Само 38 години след Сан Стефано нашите "умни" политици, во главе с цар Фердинанд вкарват България в бойни действия с войската на единствената империя, чийто войници са загивали у нас и вследствие на чийто действия ни има отново на картата.И много интересно, били сме съюзници с Османската империя и противници с Царска Русия, която ни е освободила?!?!?"
Мене лично ме е срам от действията и на тогавашните и на сегашните ни политици.
Да живее БЪЛГАРИЯ, слава на Русия.......
20:34 08.03.2023
202 Виж сега какво ще стане
До коментар #199 от "сТ.х.":
На 3 март е сключен предварителен санстефански мирен договор. И какво "особождение" ? Източна Румелия /Османско васалство/ и Княжество България /Руска империя/ и княза трябва да получи одобрението на високата порта / дивана на султана/. И какво освобождение на 3 март, а да на крепостничеството в русия.20:38 08.03.2023
203 Означава да си нищо
20:44 08.03.2023
204 Българин 681
До коментар #53 от "добре де,":
Господине, освободила ни е Руската империя, а не "Благотворително дружество" Русия.Какво очакваш Императорът да изпрати на смърт хиляди свои войници заради нас?
Ако ти имаш брат или сестра, своето семейство ли ще гледаш първо или това на брат или сестрата?
Отговори си сам.
Благодарен съм на Русия завинаги!
Коментиран от #211
20:54 08.03.2023
205 Този коментар е премахнат от модератор.
206 Божеее,
21:04 08.03.2023
207 Тази това иска да празнуваме, а вие ?
21:05 08.03.2023
208 Този коментар е премахнат от модератор.
209 ганев
До коментар #205 от "Караджата":
ДА ПРАВ СИ ОТ РУСКА РЕПУБЛИКА ДА СТАНЕМ АМЕРИКАНСКА КОЛОНИЯ БРАВО НО ПЪРВО ПОЧЕТИ МАЛКО И РАЗБЕРИ РАЗЛИКАТА МЕЖДУ РЕПУБЛИКА И КОЛОНИЯКоментиран от #213
21:12 08.03.2023
210 Този коментар е премахнат от модератор.
211 Отговори си сам
До коментар #204 от "Българин 681":
Как се създават империи? Руски турските войни са били 13 на брой. Ако войните са били освободителни, нямаше ли да се самоизяде руснака ? Не знам дали излизаш от пещерята, но намери начин да разбереш, има ли други държави в света мимоходом да споменават нещо за освободителна война? "Освободителна война" е руски патет проработил в части от българското население.21:16 08.03.2023
212 Уточнение
До коментар #52 от "Ехото на миналите бъднини":
САЩ не бомбандираха мирна държава, а воюваща фашистка държава! САЩ бомбандираха фашисткия агресор Япония, и то след като САЩ предложиха ултиматум за капитулация на Япония, която отказа и накрая си получи заслуженото!По време на мащабна война като ВСВ, цивилното население е ТИЛ! И като ТИЛ представлява легитимна цел!
Цивилните в Хирошима и Нагасаки са осигурявали ТИЛА на фашисткия режим в Япония!
Целта на бомбардировките е била да бъде поставен края на войната!
С бомбардировките целта е постигната! Фашистка Япония капитулира безусловно.
Спасени са много животи.
Дай боже съдбата на Хирошима и Нагасаки постигне и нацистите в Кремъл, щом това ще донесе мир на Света!
АМИН
Коментиран от #215, #272
21:22 08.03.2023
213 Този коментар е премахнат от модератор.
214 Този коментар е премахнат от модератор.
215 Уточнение
До коментар #212 от "Уточнение":
Мир на света ще има когато господарите ти бъдат заличени.Коментиран от #217
21:30 08.03.2023
216 Петко Войвода
самосъзнание и суверинитета на България!
Време Е да отхвърли колониалния ярем на Русия!
Време е за отпор на проруските фалшификации на историята, с които русофилите рушат
българската народност!
Време е да СПРЕМ
ПредателитеРусофилиРеваншисти
НадигащиНаглоГлави в нашата Родина,!
Да изчистим България от руската колониална и.змет!
Коментиран от #235, #237
21:35 08.03.2023
217 Уточнение ама истинско
До коментар #215 от "Уточнение":
Мир на света ще има когато кремълските ти господари бъдат заличени!АМИН
21:36 08.03.2023
218 Артилерист
Каква по-точно ЦИВИЛИЗАЦИЯ имате предвид, колега? Американската ли? Няма да ви убеждавам каква е ИСТИНАТА-уважавам правото ви на мнение-и без това прекалено се направи в прехода, за да сме силно разединени, а при такава нагласа нямаме много шанс за национален прогрес. Само ще ви напомня, че сме останали 5 милиона и сме със значителен отрицателен демографски коефициент-не се раждат достатъчно дечица, а големите по-бързо намаляват от естествена смърт или напускат територията...
Коментиран от #220
21:39 08.03.2023
219 Не хроникьор
21:42 08.03.2023
220 Гранотомятащ
До коментар #218 от "Артилерист":
А ти знаеш ли че има руски села още без ток!!!!!21:43 08.03.2023
221 Захари Стоянов:
Коментиран от #222, #226, #231, #238
21:48 08.03.2023
222 Захари Стоянов:
До коментар #221 от "Захари Стоянов:":
"Царуването на нагайката, монголското иго, татарщината и крепостното право може би са едни от най силните фактори, които са направили от руските държавни мъже зверове и и.д иоти! От друга страна пък, твърде е обяснимо тяхното подло поведение, защото хората искат да ни направят московци, прочее правят ни злини и пакости които може да измисли развратния човек"(Из предговор на Захари Стоянов към "Преселение в Русия или руската убийствена политика за българите" от Г.С. Раковски)
21:54 08.03.2023
223 Тази как е станала професорка?
Коментиран от #225
21:59 08.03.2023
224 Иван Радоев
Коментиран от #228
22:01 08.03.2023
225 Станала е професорка
До коментар #223 от "Тази как е станала професорка?":
Като надува балона за "Освободителна война"22:02 08.03.2023
226 Захари Стоянов:
До коментар #221 от "Захари Стоянов:":
"И подир всичките тия върволици от жестокости и злини, които ни една държава не е направила над България, възможно ли е да се намерят помежду ни такива и.д иоти и изменници даже, които да клеветят, че Русия е наша освободителка, покровителка и доброжелателка! Мълчете и не говорете, защото и природните стихии ще въстанат и протестират срещу подобно едно престъпление! По-малък грях е да обереш черква и манастир, отколкото да клеветиш пред олтара на историята и събитията, че руското правителство имало братски, честни и благородни намерения"(Из Предговор на Захари Стоянов към "Преселение в Русия или руската убийствена политика за българите" от Г.С Раковски)
22:02 08.03.2023
227 Възпоминание
И паметника да бъде на гърба на тези окупатори.
И тогава младото поколение да си направи извод и поука.....
22:04 08.03.2023
228 Георги Ганчев
До коментар #224 от "Иван Радоев":
Имаш да защитаваш дисертация ли, продажнико?22:04 08.03.2023
229 Артилерист
Колега, историята е пълна с най-разнообразни събития, в смисъл, че ВИНАГИ може да се намери удобно, за да "ОБОСНОВЕМ" тезата си. Какво точно е отношението на нещо казано-може и мъдро да е-в обстоятелства, които са били характерни за преди няколко столетия??? Няма да ви афектирам с уверения как се отнасяха към нас, за какви ни имаха и колко са ни помагали руснаците. Просто се огледайте СЕГА в какво състояние е страната ни, когато най-големи приятели са ни американците...
Коментиран от #230, #233
22:05 08.03.2023
230 Гранатомятащ
До коментар #229 от "Артилерист":
А ти какво искаш, с копейки ли да боравим ?22:08 08.03.2023
231 Захари Стоянов:
До коментар #221 от "Захари Стоянов:":
"Като народ ние можем да се гордеем, че всичките ни народни деятели и патриоти като Г. Раковски, Л. Каравелов, В. Левски, Хр. Ботйов, А. Кънчев, П. Волов, Г. Бенковски и прочее са били против официална Русия. Никога те не са апелирали към нея, защото са знаели, че нейний камшик повече боли от турския"Из второто издание на Предговора на Захари Стоянов към "Преселение в Русия или руската убийствена политика за българите" от Г.С. Раковски)
22:09 08.03.2023
232 Протест
22:13 08.03.2023
233 Танкист
До коментар #229 от "Артилерист":
Знам аз колко са ни "помагали" руснаците!45 години руснаците ни помагаха да се "освободим" от частната собственост, хихихи!
Коментиран от #245
22:17 08.03.2023
234 След трийстина години
22:18 08.03.2023
235 Този коментар е премахнат от модератор.
236 След трийстина години
22:21 08.03.2023
237 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #216 от "Петко Войвода":
Войната в Украйна ще свърши, когато изгоним от БЪЛГАРИЯ всички руснаци-путинисти, а за русо?????тиците ни организираме заведения за превъзпитание …Слава Богу, и слава на Украйна, че на БЪЛГАРИТЕ най-сетне им се отвориха очите за "Авантюрите на русия в ...........България".Крайно време е малка България да сложи край на тази братоубийствена война във велика Украйна!
22:23 08.03.2023
238 Г. С. Раковски
До коментар #221 от "Захари Стоянов:":
"Руското правителство кое лъстеше...българите със...лъжовни обещания, днес открива булото си и явно показва убийствената и злобната си политика срещу тях. То е наумило и труди се...да разори милото ни отечество...всякога п.р оклетата Русия...лъгала е...българите, че уж за тях отваря такъв бой (война) и че уж тях иде да освободи! Но нейната цел всякога е била да им разори милото отечество...Тя всякога е само своята политика гледала, с собствено за завоевателните си планове е имала грижи"(Из "Преселение в Русия или руската убийствена политика за българите" от Г.С. Раковски 1861 г.)
22:25 08.03.2023
239 ХайлХимарс
22:29 08.03.2023
240 Този коментар е премахнат от модератор.
241 Този коментар е премахнат от модератор.
242 ганев
До коментар #196 от "Браво и на теб":
ТЕХНИЧЕСКИ ПИНИЗ МНОГО БЪРЗО И ЛЕСНО СИ НАМИРАШ КОМЕНТАРА А НЕ ДА СЕ МИСЛЯ ЗА НЯКОИ МИСЛЯ ЧЕ БЯХ ИЗЧЕРПАТЕЛЕН22:51 08.03.2023
243 Технолого
До коментар #62 от "Неразбрал":
Като нищо не си разбрал защо не си траеш22:55 08.03.2023
244 Павел поппенев
До коментар #55 от "Павел пенев":
Лош коментар, който не е за русофили с комунистически "ценности". Те са пълни и.диоти по рождение, хихихи23:00 08.03.2023
245 ганев
До коментар #233 от "Танкист":
ДА БЕ ГОЛЕМИ ГАДОВЕ ТЕЗ РУСНАЦИ ПРЕДИ 50 Г НИ ПОСТРОИХА АТОМНА ЦЕНТРАЛА И СТАНАХМЕ 3 В ЕВРОПА СЛЕД ФРАНЦИЯ 1 ГЕРМАНИЯ 2 БЪЛГАРИЯ 3 ПОСТРОИХА КОРАБОСТРОИТЕЛЕН ЗАВОД И НИЕ СТАНАХМЕ СВЕТОВЕН ФАКТОР В КОРАБОСТРОЕНЕТО БЪЛГАРИЯ ИМАШЕ НАИ НОВИТЕ КОРАБИ И БЪЛГАРСКИЯТ ФЛАГ СЕ ВЕЕШЕ ПО ОКЕАНИ И МОРЕТАКоментиран от #249, #253, #255
23:01 08.03.2023
246 От нацид
23:13 08.03.2023
247 От нацид
23:15 08.03.2023
248 Сем
23:16 08.03.2023
249 Пеньо
До коментар #245 от "ганев":
Те руснаците сигурно и децата ти са направили, хихихи!23:20 08.03.2023
250 Хахаха
23:23 08.03.2023
251 ХИХИХИ
23:24 08.03.2023
252 Този коментар е премахнат от модератор.
253 Този коментар е премахнат от модератор.
254 Този коментар е премахнат от модератор.
255 Този коментар е премахнат от модератор.
256 шопендар
23:38 08.03.2023
257 Байдъни яко
Гледам че русофилите възторжено си завират запалената руска пиратка там дето най ги сърби, хихихи! Очаквай мощен взрив! А не е виновна задната ти част а главата! Остави Русия. Два три тупаника и ще изтрезнее
00:02 09.03.2023
258 Да бе да
“ Ний Александър І С Божията милост и народна воля княз на българите Провъзгласяваме: Народното събрание прие, Ний утвърдяваме следующата КОНВЕНЦИЯ за изплащане от България на Русия разноските по окупацията на Княжеството от Руските Импер. Войски, съгласно с определението на Берлинский договор”.
В пълния тескт се описват размера и сроковете за заплащането, където “безкористната” помощ е определена на 10 680 250 книжни рубли и 43 копейки, което по онова време се равнява на 32,5 тона злато.
Коментиран от #259
00:25 09.03.2023
259 Стига глупости
До коментар #258 от "Да бе да":
И какво платихме от тези 10 милиона? Нищо! А защо е указа? За да платим на Турция още толкова?Коментиран от #276
04:57 09.03.2023
260 Моше Нисимов - внук на поборник
05:14 09.03.2023
261 Бацо Гацов
06:47 09.03.2023
262 Громел
За лозунга / две епохи една цел -свобода 1876-1944/
,до 44 ние под кое робство сме
Овъргалят априлско ,септемврийското,руско турската и втората световна във червен целофан
Коментиран от #265
07:05 09.03.2023
263 друг историк
Новите конюктъурни интерпретации са патетично смешни, но и старият прочит вече е с изтекъл срок по чисто обективни причини. Старата историография е източник за новата. Но отдавна е дошло времето на новият прочит. Това е просто неизбежно и без него няма да се мине.
Междувременно този вакуум ще бъде зпаълван с всякакви итио-тии, вкл и такива, платени от външни сили!
07:35 09.03.2023
264 ГанЯ
07:36 09.03.2023
265 неукий, чети!
До коментар #262 от "Громел":
Ами, ние се нареждаме сред победителите в 2СВ. Макар и на дъното в този клуб.Ти или не си наясно с много, ама много неща (съответно не ти е работа да ги коментираш), или искаш на патерица да лепнеш на България нова военна катастрофа?
07:40 09.03.2023
266 Сам Боха
До коментар #166 от "НЯКОЙ":
простак08:18 09.03.2023
267 байгън
09:11 09.03.2023
268 Архивар
09:20 09.03.2023
269 Артилерист
Искам страната ми да е свободна, подредена, просперираща с щастливи граждани и т. н. Но моите желания не са толкова важни, колкото, че ти не вземаш отношение по това, което съм написал. А именно, в какво състояние е страната в момента. Не е нужно да се критикуваме един друг, а да осъзнаем, че Отечеството ни е в криза и да се обединим, за да му помогнем...
09:34 09.03.2023
270 Джони
Коментиран от #275, #283
10:06 09.03.2023
271 Боже боже
10:13 09.03.2023
272 Осата
До коментар #212 от "Уточнение":
Прочети изказването на външния министър на Япония след сключването на пакта (акта) за капитулация на Япония- само страх от Червената армия да не навлезе на острова ги кара да капитулират!!!Коментиран от #273
11:13 09.03.2023
273 ХИХИХИ
До коментар #272 от "Осата":
вЕрвай си, хихихи!11:40 09.03.2023
274 Пичага
До коментар #6 от "Пич":
Има и трети тип - талиб(ан)ите.13:54 09.03.2023
275 Джеки
До коментар #270 от "Джони":
Я ни припомни има ли нещо общо м/у известния грантояд Иво (м)Инджев (който определено е на твоя "акъл") и ДС (вероятно и БКП). Прочие - нещо по-конкретно за агентурното минало на авторката на статията да споменеш? Или пишеш по принципа "ако мине номера";-)?14:11 09.03.2023
276 Да бе да
До коментар #259 от "Стига глупости":
И какво платихме от тези 10 милиона? Нищо! А защо е указа? За да платим на Турция още толкова?😁Ползвайте ги тези чугуни де !
България прави съединието едно година по късно , така че Турция още не търси пари !
И защо да даваме росссиа вместо директно на осчанците ?
Самата росссиа знае че България няма шанс да плати ! Причината да искат закон за такава огромна сума е лост за контрол ! Не плащане може да бъде казус бели и росссиа до карая на века заплашва България няколко пъти с война!
Бай тошо дава на ссср 20 тона 1960!
Та така
Коментиран от #282
15:44 09.03.2023
277 Отговор
До коментар #13 от "НЯКОЙ":
Айде бе, ти внимавай да не дойде 09.09.2024....готов ли си?
17:57 09.03.2023
278 Руснаков
Коментиран от #280
19:12 09.03.2023
279 Този коментар е премахнат от модератор.
280 Чобанахмак
До коментар #278 от "Руснаков":
Понятието Турция се появява през 1923г.До тази дата понятието е Османска империя.10:09 10.03.2023
281 Този коментар е премахнат от модератор.
282 тири,ри,ри,рам..
До коментар #276 от "Да бе да":
Самия факт,че полемиката не стихва 145години,ни подсеща,че нещо не е в ред.Сам академик Георги Марков и на мнение,че историята на България е нужно да се напише такава каквато е.10:20 10.03.2023
283 Матрос
До коментар #270 от "Джони":
Всички от тези набори като тази другарка са комунисти.Влезли да учат без приемен изпит в университет.А да вървиш нагоре в кариерата,без да си доносник на ДС,беше немислимо.Изключено.Тези които бяха щатни,ги разхвърляха по посолствата.Зубрачите ги правеха преподаватели,за да обучават други "бройлери"10:29 10.03.2023
284 Ами...
18:05 09.06.2023