Както ФАКТИ вече съобщи, проверка на инспектори от Европейската комисия установи пропуски в сигурността на летище София. Служители по сигурността са допуснали забранени предмети при проверката на ръчния багаж с рентген. Инспекторите са били в България между 10 и 14 октомври. Подобни проверки се правят постоянно и навсякъде в ЕС.
Според източник на ФАКТИ, близък до осведомените, в обявената като тайна проверка нямало нищо тайно. Знаело се отлично кога ще бъде и от кого ще се извършва. Основният фактор за случилото се според същия източник е пълната демотивация на персонала, в конкретния случай на служителите при рентгените. Те били товарени прекомерно с работа "за без пари". Затова и в общи линии не им пукало. Напускали непрекъснато. Това принудило да командироват служители от други отдели там. Просто нямало кой да работи. На летището се коменитрало, че при следващата проверка може нарочно да се издънят.
Недоволството не било само сред служигелите на рентгените. Като цяло никой не бил доволен от условията на концесионера на летището "Соф Кънект". Напускали читави и незаменими в работата си служители. Учебният център бил пренебрегнат и започнали да наемат "на частно" за обучения. Така наели жена, която напуснала след 27 години работа на летището, без да опитат да я задържат. Карали я да се върне, едва когато усетили, че им е безкрайно нужна, но тя ги отрязала.
"Персоналът е тотално демотивиран и отчаян, виждайки че нищо не се подобрява на летището, а заплащането е много ниско за отговорностите. Шефът на сигурността се разхожда по горнище на анцуг из летището. Концесионерът не се опитва да задържи квалифицираните работници. Непрекъснато се намаляват и позиции с цел съкращаване на персонала. Също така концесионерът увеличи многократно наемите на магазините и цените станаха "майка плаче". И за служителите също. Увеличена е цената и на паркинга", допълва източникът на ФАКТИ.
Вицепремиерът Христо Алексиев изпрати писмо до ръководството на летище София, в което заявява категорично, че е недопустимо да се прави компромис със сигурността на летището и припомня на концесионера, че съгласно договор има задължение да поддържа и осигурява високо ниво на сигурност на летището. От Министерството на транспорта са изпратили становище до концесионера "Соф Кънект", в което се казва, че е недопустим компромис със сигурността.
Концесионерът има 8-дневен срок за отстраняване, който изтича на 11 ноември. От летището съобщиха за bTV, че ще коментират тогава.
Европейската комисия ще изготви окончателен доклад с анализ и заключения. В много негативен сценарий, ако този доклад е отрицателен, може да се стигне до по-чести проверки на летището, а в много малко вероятен сценарий България и летище София могат да бъдат третирани като трета страна за европейската авиация.
На летището вече има служители от Мюнхен, които помагат на своите колеги да работят по-добре с рентгена, така че да не се случват такива пропуски.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
10:58 02.11.2022
2 Тома
11:02 02.11.2022
3 честен ционист
11:04 02.11.2022
4 Дааа
11:07 02.11.2022
5 Концесия
Коментиран от #11, #34
11:07 02.11.2022
6 те ме лъжат че ми плащат аз че им работя
11:07 02.11.2022
7 ТОВА НЕ Е ЗА ВЯРВАНЕ
Коментиран от #28
11:08 02.11.2022
8 БГА Балкан
11:16 02.11.2022
9 1:1
11:17 02.11.2022
10 Бивш служител на Летище София
Коментиран от #23
11:17 02.11.2022
11 Това във Виена
До коментар #5 от "Концесия":
не е по-скъпо. В смисъл не плащаш много повече, отколкото.би платил за същото нещо в заведение в града. На летище София лятото исках да си взема кенче българска бира от кафето. Казаха ми 4,50 евроИсках да платя в лева - казаха 10 или 10,50 лв. В магазинчето до заведението цената в евро бе малко по-ниска, но обменният курс беше по-нормален.11:21 02.11.2022
12 Бананова република
11:22 02.11.2022
13 факт
Коментиран от #33
11:23 02.11.2022
14 От Мюнхен
11:28 02.11.2022
15 Филип Ейджи
Коментиран от #22
11:28 02.11.2022
16 Без име
Там е пълен хаос.
Летищата във Варна и София са пълна скръб. То докато не стане нещо сериозно нищо няма да се предприеме.
Коментиран от #18
11:28 02.11.2022
17 Европа
11:38 02.11.2022
18 Айшето
До коментар #16 от "Без име":
Той моя работи с багажи на летищито.Много съм доволна и децата.Куфари и чанти сами са отварат и падат разни дрехи.11:40 02.11.2022
19 ДО "До 2050г. няма да има България..".
11:42 02.11.2022
20 Студопор
11:45 02.11.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Ние
До коментар #15 от "Филип Ейджи":
Никога не сме си тръгвали11:48 02.11.2022
23 Гост
До коментар #10 от "Бивш служител на Летище София":
Я кажи кой е истинския концесионер?!!Коментиран от #24
11:51 02.11.2022
24 А познай
До коментар #23 от "Гост":
Според теб кой е?Коментиран от #25
12:24 02.11.2022
25 азазаз
До коментар #24 от "А познай":
то хауса не е само в сигурноста,ами на перона, техниците, специфичните дейности, хората масово напускат,няма кой да работи при тези мизерни заплати,по добре в лидл там парите са повече.А за връзкарите стара информация,всички връзкари си заминаха.13:04 02.11.2022
26 Косача
14:01 02.11.2022
27 Напуснал служител от КД
14:27 02.11.2022
28 Драйфус
До коментар #7 от "ТОВА НЕ Е ЗА ВЯРВАНЕ":
Това е най вероятната версия,но защо тези от високо ни имат за глупаци?15:17 02.11.2022
29 гост
15:26 02.11.2022
30 Тодор Колев, светла му памет
15:44 02.11.2022
31 тикви
16:50 03.11.2022
32 Знайко
10:12 07.11.2022
33 Много си наивен
До коментар #13 от "факт":
Концесионера е Домус ата ,заедно с тиквата !А Варна и Бургас са тимаджийте !
21:50 23.11.2022
34 пасажер
До коментар #5 от "Концесия":
Летял ли си през Турция да видиш там какво е . Един сандвич 20 евро , водата е 5 евро. През много летища съм минал но за мен най скъпото е в Турция.14:25 06.12.2022
35 ИЗЛИЗА ЧЕ ВЕЧЕ СМЕ В ШЕНГЕН
18:30 23.12.2022