30 Май, 2024 08:50 1 252 5

Български рали екипаж стана 12-ти в Белгия

  • рали-
  • шампионат-
  • български-
  • екипаж-
  • белгия-
  • автомобилизъм

Четиридесет и два екипажа от единадесет националности стартираха в E-Rallye Ardenne Roads - Белгия

Български рали екипаж стана 12-ти в Белгия - 1
Снимка: БГНЕС/EПA архив

Тежки условия и неясноти бележат дебюта на състезанието като кръг от Bridgestone FIA Eco-R

Четиридесет и два екипажа от единадесет националности стартираха в E-Rallye Ardenne Roads - Белгия, седми кръг от календара на световния рали шампионат за серийни електрически автомобили на FIA. Българският отбор ASM Bulgaria стартира по отсечките в белгийските Ардени с номер 9.

С общ маршрут от над 500 километра, и почти 300 километра състезателни етапи, съчетани със сложна навигация и високи средни скорости, състезанието обещаваше интересна борба между опитните белгийски екипажи и чуждестранните отбори от шампионата.


Проливни дъждове и кални пътища посрещнаха състезателите през първия ден на ралито. Калин Дедиков и Антоанета Дедикова с KIA Niro EV стартираха с много добри резултати в откриващите отсечки и по време на обедния регрупинг заемаха десета позиция във временното класиране, като пред тях се наредиха само белгийски екипажи.

Следобед метеорологичните условия се запазиха, а очевидни пропуски в пътната книга пречеха на състезателите да покажат реалните си способности в ралито, като на моменти се налагаше дори спиране в отсечката, за да се търси правилният път.

Вторият ден от състезанието стартира с променливото време и ниските температури, които направиха техничните отсечки в Ардените изключително хлъзгави. Екипажът на ASM Bulgaria стартира от незавидната 24-та позиция и премина първия етап без грешки и с добро време, даващо реални шансове да напреднат в класирането.

В следващият етап обаче българите бяха блокирани неколкократно от други автомобили и загубиха няколко минути. В предпоследната 17-та отсечка груба грешка в пътната книга обърка голяма част от състезателите и доведе до истински хаос.

На моменти българският екипаж се движеше в група от 4-5 други автомобила, като всички те се бореха да минимизират изоставането си. Опитът на Дедиков/Дедикова спомогна да се опазят невредими в нетипичната ситуация, но някои от другите участници претърпяха инциденти или спукаха гума в опитите си да наваксат.

Огромното изоставане мотивира допълнително българският екипаж и в последната 18-та отсечка, най-дългата и предизвикателна в цялото рали, те постигнаха един от най-добрите си резултати, същевременно голяма част от лидерите имаха сериозни затруднения при преминаването и. В крайна сметка Дедиков/Дедикова успяха да се изкачат с много позиции и финишираха 12-ти в генералното подреждане валидно за световния шампионат.

На финала най-високо на подиума стъпиха Декремер/Хюго, следвани от друг белгийски екипаж Матул/Лиен и трета се нареди звездата на Холандия от пистовите шампионати Бейстке Висер с навигатор германецът Артур Камерер.

В отборното класиране, MAHLE rally team в състав Бейстке Висер/Артур Камерер, Калин Дедиков/Антоанета Дедикова и словенските шампиони Франко Спачапан/Себастиян Кобал завоюва трето място изпреварвайки редица от водещите белгийски отбори.


Струва си да се отбележи, че организацията беше на високо ниво и единствено малкият опит на екипа на организатора в състезанията с електромобили им попречи да адаптират ралито към специфичните изисквания на е-рали шампионата.

Следващият кръг от Bridgestone FIA Eco-R е E-rally Iceland 6-8 юни което ще бъде поредното сериозно изпитание за електромобилите и екипажите с над 500 километров маршрут почти изцяло на макадам.

 


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Браво наште ,

    0 1 Отговор
    там са парите . Много е трудно и рисково . Поне са на добро класиране .
  • 2 Слави

    2 1 Отговор
    Това последното място предполагам?
  • 3 е-Бъги

    0 1 Отговор
    След няколко години ралита за електрически автомобили, технологията ще стане много по-надеждна.
  • 4 Българин

    1 0 Отговор
    Голяма глупост!
  • 5 Реалист

    0 0 Отговор
    Браво на българският екипаж. Щом не са последни е добре.