Китайският автомобилен гигант Dongfeng Motor обяви война на двете основни слабости на електромобилите – страхът от пробега и времето за зареждане – като представи агресивни планове за революционна нова твърдотелна батерия и съответстваща ултрависоковолтова архитектура с 1200 V. Целта на компанията е да предостави „най-доброто“ преживяване с електромобил, което ефективно да се равнява на удобството на бензиновите автомобили.
В основата на стратегията е новата технология за твърда батерия, която замества летливия течен електролит с твърд материал, което значително подобрява както безопасността, така и енергийната плътност. Dongfeng планира да започне масово производство на тази батерия, която се отличава с енергийна плътност от 350 Wh/kg, през септември 2026 гoдина. Прогнозира се, че тази висока плътност ще позволи на електромобилите да постигнат „реален пробег“ от над 1000 километра с едно зареждане.
Освен това батерията решава два критични проблема, свързани с производителността. Използвайки специализиран трикомпонентен катод, силициево-въглероден анод и твърд електролит от оксидно-полимерен композит, батерията запазва над 72% от капацитета си при температура от −30 градуса по Целзий, което значително надвишава типичното запазване от 60% при конвенционалните течни батерии. Твърдотелният дизайн е преминал строг термичен тест за безопасност при 170 градуса по Целзий , което значително надвишава китайския национален стандарт от 130 градуса по Целзий и осигурява много по-голям марж на безопасност срещу термично изтичане.
Революционната батерия изисква революционна платформа, която да се справи с огромната ѝ мощност. Dongfeng едновременно представи своята „Mach Ultra-kV платформа“, изградена около 1200 V ултрависоковолтова архитектура. Тази система използва мощен, разработен в компанията 1700 V силициев карбид (SiC) модул, материал, известен с високата си ефективност и способност да минимизира загубата на енергия при работа с високо напрежение. Платформата също така интегрира усъвършенствана коаксиална задвижваща система с мотор, способен да развива невероятните 30 000 об/мин.
Най-привлекателната характеристика на платформата е нейната способност за зареждане. Използвайки 12C ултрабързи зарядни клетки, системата поддържа зареждане до 2 MW. Това се превръща в невероятни скорости на зареждане- 450 километра пробег, добавени само за 5 минути и 2,5 км пробег, добавени за всяка 1 секунда зареждане.
Dongfeng вече разполага с пилотна производствена линия с капацитет 0,2 GWh и планира пилотни инсталации на варианта на бързо зареждаща се батерия в автомобили до декември 2027 година.Компанията вече провежда изследвания върху следващото поколение сулфидни батерии с твърдо състояние, като целта е да се постигне огромна енергийна плътност от 500 Wh/kg, което затвърждава ангажимента ѝ да бъде лидер в следващата фаза на електрическата мобилност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Инженер
Коментиран от #27, #37
10:23 17.11.2025
2 ТРИЙСЕ ТАКИВА КОЛИ В КВАРТАЛА
Коментиран от #6
10:26 17.11.2025
3 Механик
Минавали ли сте там където пекат пиленца на грил? Усеща се по характерната миризма.
Що "патки, овни, магарета, гъски" и пр. ще се самоизпекат, направо не ми се мисли.
10:27 17.11.2025
4 НАРОДНАТА РЕПУБЛИКА КИТАЙ
10:27 17.11.2025
5 Директора👨✈️
Коментиран от #10, #13, #20, #21
10:27 17.11.2025
6 Механик
До коментар #2 от "ТРИЙСЕ ТАКИВА КОЛИ В КВАРТАЛА":
Повечето "електричкаджии" си нямат понятие от електричество.Не могат да си представят какви колосални токове ще трябва да протичат през зареждачката на една таква кола. А ако колите за 5-10 едновременно...
Коментиран от #32
10:30 17.11.2025
7 Китай само за година
10:34 17.11.2025
8 Си Дзин веднага
Китайските коли ще са по- евтини с по-голям пробег.
10:36 17.11.2025
9 хаха
ХААХАХА!
"Електропастир - По оградата протичат токови импулси с напрежение от 3000 до 10 000 V"
Дънинг-Крюгер мъч, питечета?
Коментиран от #18, #28
10:42 17.11.2025
10 НАТО
До коментар #5 от "Директора👨✈️":
Докторе много си зле. Дано ти пуснат ени 690 волта във вас да не се мъчиш.10:44 17.11.2025
11 Паисий е жив
Коментиран от #14
10:45 17.11.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Хахахаха
До коментар #5 от "Директора👨✈️":
Не са ти ясни нещата. Не си губи времето. И сега има коли с 800 V платформи (батерии), които се зареждат вкъщи на 220 V и 10 А!Коментиран от #19, #30
10:50 17.11.2025
14 Хахахаха
До коментар #11 от "Паисий е жив":
А ти мислиш, че Тесла няма да прави нищо през тези години ли? Отдавна обясняваме, че ДВГ умря. На ел. колите няма да им трябват субсидии скоро, те и без субсидии ще са по-евтини от ДВГ колите.Коментиран от #25
10:53 17.11.2025
15 Германец
10:54 17.11.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 си дзън
500 руски роботa AIdol (оня, дето падна на сцената). Планират 10 млн. Масквича годишно.
10:59 17.11.2025
18 Разликата
До коментар #9 от "хаха":
ммежду токови импулси, променлив и постоянен ток малко хора я разбират.11:00 17.11.2025
19 То за
До коментар #13 от "Хахахаха":
имането има, ама къде ти е предимството като не можеш да си зареждаш в къщи?11:04 17.11.2025
20 незнайко
До коментар #5 от "Директора👨✈️":
В домашната мрежа можем да включим консуматори приблизително 10-12 киловата при стандартните предпазители 63 А които се слагат в главните табла !Прав сте че не можем да зареждаме с по голяма мощност ,независимо дали ще имаме преобразовател за 1200 волта !
Мощността си остава същата ,което значи, че празна 100 киловаятова батерия ще я зареждаме 10 часа в дома си с по 10 киловата на час !
Бързи зарядни станции едва ли ще има много а и преносната мрежа не е готова !
Когато във всеки голям град сложат по една мобилна АЕЦ тогава може и да се получи желания резултат!
11:08 17.11.2025
21 Професор ток
До коментар #5 от "Директора👨✈️":
Веднага напусни работа като директор!!!Ще го кажа по-просто да се разбере.
Имаш 12в акумулатор закачаш на него инвертер примерно 5000 вата и на изхода му получаваш 220 волта. 50-60 Hz
От 380 на изхода не само 1200 волта ами и 10 000 волта могат да ти доставят, но имаш загуби около 15-20% или по-точно казано.Ако си заредиш колата примерно за 100лв. и изминеш 1000км. ти ще платиш не 100 а 120лв.някой трябва да плати загубите но пък си е супер за 5 мин. 1000км.примерно.В къщи пак можеш да си е зареждаш на 1200 волта но процеса ще е доста по-бавен.
Коментиран от #24
11:11 17.11.2025
22 Мнение
11:24 17.11.2025
23 Пилотът Гошу
11:42 17.11.2025
24 Пилотът Гошу
До коментар #21 от "Професор ток":
Супер е викаш за 5 минути да заредиш за 1000км, нали? Даже за 2 минути 😉 ... и не ти трябва ток дори...11:44 17.11.2025
25 Пилотът Гошу
До коментар #14 от "Хахахаха":
Аха, га литнат прасетата...11:45 17.11.2025
26 Дедо Поп
11:57 17.11.2025
27 Не заменям 20 годишен и повече
До коментар #1 от "Инженер":
барутник с осем клапанов двигател и метален смукателен колектор, който става за смесителна плочка без газов инжекцион на пропан-бутан за какъвто и да е електромобил даже и без пари да ми го дават.12:10 17.11.2025
28 АМПЕРАЖА ДВИЖИ КОЛАТА
До коментар #9 от "хаха":
АМПЕРАЖА СТАПЯ КАБЕЛИ И БУШОНИ АМПЕРАЖА СЕ СМУЧИ ОТ СИСТЕМАТА ЗА АНПЕРАЖА ТРЯАТ ДЕБЕЛИ КАБЕЛИ НЕ КАТО НА ЕЛЕКТРОПАСТИРА...12:22 17.11.2025
29 ПЗпзпз
Но, догодина жътвата с такива статии продължава.... както продължава от 10-ина години вече.
14:04 17.11.2025
30 Директора👨✈️
До коментар #13 от "Хахахаха":
Аз не съм казал, че няма. Въпроса е вкъщи на 220 V ще зареждаш точно 6 пъти по-бавно. Математика за 3-ти клас 😊Тук говорим, че те се хвалят със скорост. Наблегни на четенето, с мисленето явно не се справяш. 😁
14:19 17.11.2025
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Бъркаш
До коментар #6 от "Механик":
ток и напрежение, именно затова напрежението е 1200 волта, за да не минават колосални токове през "зареждачката"!Примерно при 1200 волта и 10А ток, се получават 12000W. За да постигнеш същата мощност от 12000W с напрежение 220 волта, прев кабела ще трябва да минат 54А ток.
Повечето антиелектраджии и понятие си нямат от ток, ама това не им пречи да се изхождат под всяка тема за елетрически автомобили.
Коментиран от #39
14:36 17.11.2025
33 Соларни системи
15:08 17.11.2025
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Тити
17:18 17.11.2025
36 К2К
Гледам някои много ентусиазирани за китайски коли, а ми то и сега има, купувайте! Само дето това дето сте купили ще е фалирало, с изключение на BYD!
20:14 17.11.2025
37 Коментатор
До коментар #1 от "Инженер":
Г-н инженер, айде като парадирате с образованието си, да ни поясните какво представлява енергийната плътност на въпросната батерия от статията, а после да я съпоставите с енергийната плътност на конвенционалните горива?!И коя технология е по-безопасна за потребителите, и защо?!
13:30 18.11.2025
38 230волта
08:23 20.11.2025
39 И къде...
До коментар #32 от "Бъркаш":
....бе разбирачо ще заложиш зареждачки по 1200 волта, какви енергийни мощности и ресурс ще се наложи да ангажираш респективно да организираш и / или застроиш в тази връзка ...повечето жичкаджии май не схващат икономическата част на нещата ...я си представи 300 ....не , нека са 150 000 електрички в София ...я ми сметни сумарно общия разход на енергия....Аман от умници- иноватори....а газовият двигател е най - екологичния .12:16 21.11.2025