Dongfeng представя твърдотелна батерия с пробег 1000 км и ултрабързо зареждане с 1200 V

17 Ноември, 2025 10:16 10 451 39

  • батерия-
  • dongfeng-
  • капацитет

Очаква се масово производство през следващата година

Dongfeng представя твърдотелна батерия с пробег 1000 км и ултрабързо зареждане с 1200 V - 1

Китайският автомобилен гигант Dongfeng Motor обяви война на двете основни слабости на електромобилите – страхът от пробега и времето за зареждане – като представи агресивни планове за революционна нова твърдотелна батерия и съответстваща ултрависоковолтова архитектура с 1200 V. Целта на компанията е да предостави „най-доброто“ преживяване с електромобил, което ефективно да се равнява на удобството на бензиновите автомобили.

В основата на стратегията е новата технология за твърда батерия, която замества летливия течен електролит с твърд материал, което значително подобрява както безопасността, така и енергийната плътност. Dongfeng планира да започне масово производство на тази батерия, която се отличава с енергийна плътност от 350 Wh/kg, през септември 2026 гoдина. Прогнозира се, че тази висока плътност ще позволи на електромобилите да постигнат „реален пробег“ от над 1000 километра с едно зареждане.

Освен това батерията решава два критични проблема, свързани с производителността. Използвайки специализиран трикомпонентен катод, силициево-въглероден анод и твърд електролит от оксидно-полимерен композит, батерията запазва над 72% от капацитета си при температура от −30 градуса по Целзий, което значително надвишава типичното запазване от 60% при конвенционалните течни батерии. Твърдотелният дизайн е преминал строг термичен тест за безопасност при 170 градуса по Целзий , което значително надвишава китайския национален стандарт от 130 градуса по Целзий и осигурява много по-голям марж на безопасност срещу термично изтичане.

Революционната батерия изисква революционна платформа, която да се справи с огромната ѝ мощност. Dongfeng едновременно представи своята „Mach Ultra-kV платформа“, изградена около 1200 V ултрависоковолтова архитектура. Тази система използва мощен, разработен в компанията 1700 V силициев карбид (SiC) модул, материал, известен с високата си ефективност и способност да минимизира загубата на енергия при работа с високо напрежение. Платформата също така интегрира усъвършенствана коаксиална задвижваща система с мотор, способен да развива невероятните 30 000 об/мин.

Най-привлекателната характеристика на платформата е нейната способност за зареждане. Използвайки 12C ултрабързи зарядни клетки, системата поддържа зареждане до 2 MW. Това се превръща в невероятни скорости на зареждане- 450 километра пробег, добавени само за 5 минути и 2,5 км пробег, добавени за всяка 1 секунда зареждане.

Dongfeng вече разполага с пилотна производствена линия с капацитет 0,2 GWh и планира пилотни инсталации на варианта на бързо зареждаща се батерия в автомобили до декември 2027 година.Компанията вече провежда изследвания върху следващото поколение сулфидни батерии с твърдо състояние, като целта е да се постигне огромна енергийна плътност от 500 Wh/kg, което затвърждава ангажимента ѝ да бъде лидер в следващата фаза на електрическата мобилност.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 27 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Инженер

    33 8 Отговор
    Това е краят на тесла и бмв!

    Коментиран от #27, #37

  • 2 ТРИЙСЕ ТАКИВА КОЛИ В КВАРТАЛА

    21 14 Отговор
    ИТРАФОТО ША ГРЪМНЕ.....МАЙ ША ИДВА ВРЕМЕТО НА СВЕЩИТЕ И ГАЗЕНИТЕ ЛАМБИ

    Коментиран от #6

  • 3 Механик

    9 21 Отговор
    1200 V???
    Минавали ли сте там където пекат пиленца на грил? Усеща се по характерната миризма.
    Що "патки, овни, магарета, гъски" и пр. ще се самоизпекат, направо не ми се мисли.
  • 4 НАРОДНАТА РЕПУБЛИКА КИТАЙ

    21 7 Отговор
    далеч задмина сертовния жандарм и мечта на местните Пасита
  • 5 Директора👨‍✈️

    22 24 Отговор
    И къде ще може да се зарежда за 1200 V, което е точно три пъти напрежението на трифазен ток? Колко човека ще могат да си го позволят вкъщи? Николко. Да, на някакви зарядни станции сигурно ще може, но колко ще са те? Каква е инфраструктурата? Колко ще струва да зареждаш на такава станция? Стига глупости. Пробег може и да има, но зареждането става за поне няколко часа! Всичко е ултра, мега, гига, хипер бързо, но това може само в експериментална среда да се случи, не и в реалния свят.

    Коментиран от #10, #13, #20, #21

  • 6 Механик

    17 10 Отговор

    До коментар #2 от "ТРИЙСЕ ТАКИВА КОЛИ В КВАРТАЛА":

    Повечето "електричкаджии" си нямат понятие от електричество.
    Не могат да си представят какви колосални токове ще трябва да протичат през зареждачката на една таква кола. А ако колите за 5-10 едновременно...

    Коментиран от #32

  • 7 Китай само за година

    25 4 Отговор
    Произведе 2 милиона електрически рейса за градски транспорт и ги продаде в 76 държави ! Включително Великобритания, Дания, Норвегия.... За година само една компания произведе 4 супер танкера от до ....
  • 8 Си Дзин веднага

    12 5 Отговор
    да сложи мита от 900% на тази батерия така няма да купуваме немски таратайки.
    Китайските коли ще са по- евтини с по-голям пробег.
  • 9 хаха

    11 8 Отговор
    Много кухоглави "електротехници" сред питеците бе!
    ХААХАХА!

    "Електропастир - По оградата протичат токови импулси с напрежение от 3000 до 10 000 V"
    Дънинг-Крюгер мъч, питечета?

    Коментиран от #18, #28

  • 10 НАТО

    9 8 Отговор

    До коментар #5 от "Директора👨‍✈️":

    Докторе много си зле. Дано ти пуснат ени 690 волта във вас да не се мъчиш.
  • 11 Паисий е жив

    10 8 Отговор
    От години казвам, че теладжиите отчаяно се опитват да живеят в бъдеще, което не е дошло. До 10г. ще има Ел коли с пробег поне 1200км с опция бързо/бавно зареждане и маса с 30% по-ниска от тази на сегашните и с много малък шанс за запалване. Тогава ще се чудим къде да слагаме батериите на сегашните Ел таралясници.

    Коментиран от #14

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Хахахаха

    22 4 Отговор

    До коментар #5 от "Директора👨‍✈️":

    Не са ти ясни нещата. Не си губи времето. И сега има коли с 800 V платформи (батерии), които се зареждат вкъщи на 220 V и 10 А!

    Коментиран от #19, #30

  • 14 Хахахаха

    14 13 Отговор

    До коментар #11 от "Паисий е жив":

    А ти мислиш, че Тесла няма да прави нищо през тези години ли? Отдавна обясняваме, че ДВГ умря. На ел. колите няма да им трябват субсидии скоро, те и без субсидии ще са по-евтини от ДВГ колите.

    Коментиран от #25

  • 15 Германец

    7 5 Отговор
    Личи си, че балгаретата и за жичкаджии не стават 🤣🤣🤣🤣🤣
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 си дзън

    10 9 Отговор
    В русията пуснаха батерия 2400 волта. Поточната линия е напълно автоматизирана с
    500 руски роботa AIdol (оня, дето падна на сцената). Планират 10 млн. Масквича годишно.
  • 18 Разликата

    6 3 Отговор

    До коментар #9 от "хаха":

    ммежду токови импулси, променлив и постоянен ток малко хора я разбират.
  • 19 То за

    1 10 Отговор

    До коментар #13 от "Хахахаха":

    имането има, ама къде ти е предимството като не можеш да си зареждаш в къщи?
  • 20 незнайко

    9 8 Отговор

    До коментар #5 от "Директора👨‍✈️":

    В домашната мрежа можем да включим консуматори приблизително 10-12 киловата при стандартните предпазители 63 А които се слагат в главните табла !
    Прав сте че не можем да зареждаме с по голяма мощност ,независимо дали ще имаме преобразовател за 1200 волта !
    Мощността си остава същата ,което значи, че празна 100 киловаятова батерия ще я зареждаме 10 часа в дома си с по 10 киловата на час !
    Бързи зарядни станции едва ли ще има много а и преносната мрежа не е готова !
    Когато във всеки голям град сложат по една мобилна АЕЦ тогава може и да се получи желания резултат!
  • 21 Професор ток

    7 6 Отговор

    До коментар #5 от "Директора👨‍✈️":

    Веднага напусни работа като директор!!!
    Ще го кажа по-просто да се разбере.
    Имаш 12в акумулатор закачаш на него инвертер примерно 5000 вата и на изхода му получаваш 220 волта. 50-60 Hz
    От 380 на изхода не само 1200 волта ами и 10 000 волта могат да ти доставят, но имаш загуби около 15-20% или по-точно казано.Ако си заредиш колата примерно за 100лв. и изминеш 1000км. ти ще платиш не 100 а 120лв.някой трябва да плати загубите но пък си е супер за 5 мин. 1000км.примерно.В къщи пак можеш да си е зареждаш на 1200 волта но процеса ще е доста по-бавен.

    Коментиран от #24

  • 22 Мнение

    2 10 Отговор
    Перфектните бомби, карани от малоумници. Едно смс-че и това нещо ще прави взривни атентати точно там където е нужно.
  • 23 Пилотът Гошу

    10 3 Отговор
    Като знаем колко възможности имат за бързо зареждане с 400 и 800 волта, та вече на 1200 отидоха 😂😂😂
  • 24 Пилотът Гошу

    5 6 Отговор

    До коментар #21 от "Професор ток":

    Супер е викаш за 5 минути да заредиш за 1000км, нали? Даже за 2 минути 😉 ... и не ти трябва ток дори...
  • 25 Пилотът Гошу

    2 8 Отговор

    До коментар #14 от "Хахахаха":

    Аха, га литнат прасетата...
  • 26 Дедо Поп

    10 7 Отговор
    Народа е доста тЪпоъгълен и не вижда по-далеч от носа си. Кой нормален ще каже че пушещото ДВГ ,с 1200 части в него има бъдеще? Бъдещето е ясно на 1000 процента.През 19ти век яростно са отричали ДВГ и са защитавали каруците-сега е същото!
  • 27 Не заменям 20 годишен и повече

    5 9 Отговор

    До коментар #1 от "Инженер":

    барутник с осем клапанов двигател и метален смукателен колектор, който става за смесителна плочка без газов инжекцион на пропан-бутан за какъвто и да е електромобил даже и без пари да ми го дават.
  • 28 АМПЕРАЖА ДВИЖИ КОЛАТА

    1 5 Отговор

    До коментар #9 от "хаха":

    АМПЕРАЖА СТАПЯ КАБЕЛИ И БУШОНИ АМПЕРАЖА СЕ СМУЧИ ОТ СИСТЕМАТА ЗА АНПЕРАЖА ТРЯАТ ДЕБЕЛИ КАБЕЛИ НЕ КАТО НА ЕЛЕКТРОПАСТИРА...
  • 29 ПЗпзпз

    2 3 Отговор
    Еха, в този сайт, от статии за "революция при батериите" изкараха пари, колкото за поне 2 електрички. И то само тази година!

    Но, догодина жътвата с такива статии продължава.... както продължава от 10-ина години вече.
  • 30 Директора👨‍✈️

    1 4 Отговор

    До коментар #13 от "Хахахаха":

    Аз не съм казал, че няма. Въпроса е вкъщи на 220 V ще зареждаш точно 6 пъти по-бавно. Математика за 3-ти клас 😊
    Тук говорим, че те се хвалят със скорост. Наблегни на четенето, с мисленето явно не се справяш. 😁
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Бъркаш

    5 5 Отговор

    До коментар #6 от "Механик":

    ток и напрежение, именно затова напрежението е 1200 волта, за да не минават колосални токове през "зареждачката"!
    Примерно при 1200 волта и 10А ток, се получават 12000W. За да постигнеш същата мощност от 12000W с напрежение 220 волта, прев кабела ще трябва да минат 54А ток.
    Повечето антиелектраджии и понятие си нямат от ток, ама това не им пречи да се изхождат под всяка тема за елетрически автомобили.

    Коментиран от #39

  • 33 Соларни системи

    0 2 Отговор
    Защо няма такива параметри за домашна батерия, ако имаше отдавна хората да са казали чао на ЕВН , Енерго-про и тн
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Тити

    3 4 Отговор
    Щом казват 1000 километра значи в най добрият случай ще минат 500 а с такава скорост на зареждане батерията няма да изкара дълго.
  • 36 К2К

    4 1 Отговор
    Това го слушаме от 3 години. Измислили дръжки. И цената ще бъде в пъти по-висока от сегашните EV. Даже пишат , че ОЧАКВАЛИ до 1000 км, значи още са до никъде.
    Гледам някои много ентусиазирани за китайски коли, а ми то и сега има, купувайте! Само дето това дето сте купили ще е фалирало, с изключение на BYD!
  • 37 Коментатор

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Инженер":

    Г-н инженер, айде като парадирате с образованието си, да ни поясните какво представлява енергийната плътност на въпросната батерия от статията, а после да я съпоставите с енергийната плътност на конвенционалните горива?!
    И коя технология е по-безопасна за потребителите, и защо?!
  • 38 230волта

    1 0 Отговор
    Подаваш 230 в.от домашната мрежа около 14-32 а за минути,вътре колата сама си го преобразува за да достигне вътрешните 1200в.dc на батерията
  • 39 И къде...

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Бъркаш":

    ....бе разбирачо ще заложиш зареждачки по 1200 волта, какви енергийни мощности и ресурс ще се наложи да ангажираш респективно да организираш и / или застроиш в тази връзка ...повечето жичкаджии май не схващат икономическата част на нещата ...я си представи 300 ....не , нека са 150 000 електрички в София ...я ми сметни сумарно общия разход на енергия....Аман от умници- иноватори....а газовият двигател е най - екологичния .