Първият сериен модел с водородно задвижване на Toyota ще участва в етап от японския рали шампионат, който ще се проведе на асфалт и макадам. Седанът FCV обаче няма да се включи в надпреварата, а ще изиграе ролята на "нулев" екипаж, който проверява готовността на трасето преди старта.
От Toyota отбелязват, че автомобилът е преминал специална подготовка за участието си, но не уточняват какви изменения са правили конструкторите. "Рали версията" се отличава от прототипа FCV само по стикерите по каросерията, въздухозаборниците на предната броня, джантите и калобраните.
Продажбите на първата серийна водородна Toyota в Япония започват през април догодина, а в Европа и Щатите - през лятото. Седанът ще се казва Mirai и ще се оборудва с електромотор с мощност 136 к.с., захранван от горивни клетки, в които протича реакция между водород и кислород.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ааа
след 20 години и германците ще пуснат такива
както с хибридите
приус върви от 20 години
немците сега пуснаха
дето харчели по литър и половина на 100
ама хората си карат приуса с 4 разход на 100
15:38 03.11.2014
2 тесла
19:21 03.11.2014
3 ярослав станчев
Интересно обаче как ще се реши проблема с производството на водорода нужен за зареждане на кола от колонка?
Може би с електролиза,ама за този процес трябва много ток.А от къде ще дойде този ток?От вятъра и слънцето,едва ли в скоро време.От АЕЦ,ТЕЦ,ВЕЦ по-вероятно,ама пък те са силно замърсяващи производства.За тези въпроси обаче никой не дава отговори.
20:34 03.11.2014
4 ludo
21:41 03.11.2014
5 Десислав Попов
06:48 04.11.2014