20 Май, 2015 11:51 2 861 3

Bosch засили позициите си в България

  • bosch-
  • българия
Bosch, водещият световен доставчик на технологии и услуги, приключи финансовата 2014 г. в България с продажби в размер на близо 53 млн. лв. (27 млн. евро), отбелязвайки значителен номинален ръст от 35%. “Бош засили позициите си в България, изпреварвайки средния ръст на пазара. Очакваме тази тенденция да продължи и през 2015 г. Прогнозираме повишаване на търсенето на нашата „техника за живота”, заяви Михай Болдижар, генерален директор на Роберт Бош ЕООД. 
 
Чрез придобиването на ProSyst, компания със 110 служители в София и Кьолн, Германия, Бош направи още една важна стъпка в развитието си в България. “Закупуването на ProSyst значително увеличава обхвата на нашия бизнес в страната. Тази сделка ще помогне на Бош да играе още по-важна роля на разрастващия се пазар за „Интернет на нещата“, добави Болдижар. ProSyst е компания със специализация в разработката на междинен и интеграционен софтуер за „Интернет на нещата”. Този софтуер улеснява взаимодействието между свързаните устройства в умния дом, мобилността и индустрията в съвременния дигитален свят (известна още като „Индустрия 4.0”). Освен това, позициите на Бош в областта на „Интернет на нещата” и домакинските уреди бяха засилени и чрез цялостното придобиване на BSH Hausgeräte GmbH (преди – BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH) в началото на тази година. 
 
Като част от „Автомобилни технологии”, най-големия бизнес сектор на Бош в световен мащаб и в България, направление „Автомобилно оборудване“ отбеляза значителен ръст в страната. Очаква се тази тенденция да продължи и през 2015 г. Бош разширява портфолиото си от резервни части, акумулатори и диагностично оборудване с продуктите на Robert Bosch Automotive Steering, създадена след цялостното придобиване на ZF Lenksysteme GmbH през м. януари 2015 г. Освен това, Бош планира и разширяване на мрежата си от партньори за своите автосервизни концепции, която в момента включва над 130 сервизни центрове в България. 
 
През 2014 г. направление „Електроинструменти“ на Бош засили позицията си на пазарен лидер в България. Добрите резултати бяха реализирани главно благодарение на успешните продажби на акумулаторни електроинструменти. Бош е първият производител в света, който през 2003 г. успешно пусна на пазара инструменти с литиево-йонни батерии. През 2015 г. се очаква тенденцията за ръст в оборота с иновативни продукти в България да продължи, напр. с продажбите на новия лазерен нивелир Bosch GRL 500 Professional, който съчетава функционалност и надеждност на много конкурентна цена. В сегмента за „Направи си сам” Бош пусна на пазара лазерната ролетка PLR 50 Connect. Чрез Bluetooth връзка продуктът се свързва с мобилен телефон или таблет, където с помощта на специално приложение могат да се прехвърлят и съхраняват направените измервания. 
 
Като част от бизнес сектора на Бош „Енергийна и сградна техника“, направление „Термотехника“ засили позициите си на българския пазар въпреки стагнацията в строителния бранш. Направлението реализира значителен ръст в продажбите на термални соларни системи за приготвяне на топла вода и котли на твърдо гориво. Стремежът на Бош е и през тази година ръстът да продължи чрез разширяване на продуктовото портфолио. Отговаряйки на строгите изисквания на влизащата в сила от септември 2015 г. Европейска директива за енергийна ефективност, „Термотехника” изцяло преработи и въведе нови продукти в гамата си кондензни газови котли. 
 
През 2014 г. Бош пусна на пазара много нови продукти и решения за интернет свързаност. Сред тях са софтуерните решения за свързаните с интернет интелигентни отоплителни системи, сгради, индустрия и транспорт. С цялостното придобиване на BSH Hausgeräte GmbH и Robert Bosch Au¬tomotive Steering GmbH, Бош засили позициите си в областта на умния дом и автоматизираното шофиране.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кобрата

    0 0 Отговор
    BOSCH си е BOSCH, когато става въпрос за качество, компромиси са излишни.

    Коментиран от #2

  • 2 котенце пухкаво

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Кобрата":

    И...
  • 3 вввв

    0 0 Отговор
    колонизацията продължава

    още парички ще изтичат към чужбина