Last news in Fakti

22 Юни, 2015 11:25 8 650 15

BMW тества кола с разход 0.4 л/100 км

  • bmw-
  • volkswagen-
  • xl1-
  • хибрид

Инженерите на BMW разработват революционен суперхибрид с рекордно нисък разход на гориво, съобщава Automobilwoche. Според източници от немската компания мистериозният прототип с двуцилиндров двигател и електромотор може да измине 100 километра пробег с едва 400 милилитра бензин, с което слага в малкия си джоб единствения подобен модел на пазара Volkswagen XL1.

Засега баварците пазят проекта в тайна и подробностите за свръхикономичния модел не са много. Знае се единствено, че четириместният автомобил ще има обтекаема каросерия с много нисък коефициент на въздушно съпротивление, изработена почти изцяло от въглеродни нишки. Благодарение на композитните материали колата ще тежи под 1 200 кг.

Основният задвижващ агрегат ще бъде електрически, а двуцилиндровият ДВГ ще играе ролята на генератор, който да зарежда батериите. Свръхикономичното BMW няма да може да се мери с роднините си по динамични показатели, но въпреки това ще вдига съвсем приличните 180 км/ч.

Ако проектът се увенчае с успех, баварският хибрид ще подобри рекорда за най-икономичен сериен автомобил на планетата с двойно по-добър резултат. Каталожният разход на Volkswagen XL1 е 0.9 литра на 100 километра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пламен

    0 3 Отговор
    XL1 не е пуснат в серийно производство,но БМВ ще го пуснат и ще стане интересно много хора ще ги заболи

    Коментиран от #7

  • 2 и8и3

    0 1 Отговор
    Браво! Очаквам и хубав дизайн, както винаги!
  • 3 Име като гост

    0 0 Отговор
    Това е вече приказка. Досега не ми е ясно защо тази концепция не се разработваше, защото дава съвсем ново виждане на хибридните автомобили.
    Както едно време са се присмивали на братята Мишлин за гумите им пълни с въздух, така и тук след някоя година, ще се види резултата след години.
  • 4 ренде

    2 0 Отговор
    Гори 20/100, но минава първите 98 км на ток, останалите 2 - на бенз. Средно - 0.4/100. Не че не може да мине всичките 100 на ток, но ако кажат 0/100, всеки ще разбере, къде е уловката.

    Коментиран от #6

  • 5 Бате Цецо

    1 0 Отговор
    Този разход сигурно са го постигнали като стартът е бил в Алпите, а финалът в Холандия ;-)))
  • 6 малоумен

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "ренде":

    20/100 за двуцилиндров двигател...? Те ''шестаците'' не правят такъв разход, освен при по-бързо каране, камо ли за 2 цилиндъра! По-скоро нещо от сорта на 4-5-6/100.

    Коментиран от #11

  • 7 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "пламен":

    Мдам, голям пропуск от страна на ваг.
  • 8 тошибиян

    1 0 Отговор
    вси4ките правят боклуци коли...има къде къде още възможност за иноваций например покрив капаци врати всичко да е облицовано със свръх производителни слънчеви фотоволтайци, отделно цялото купе алумин, двигател без разп, валове вериги ремъци клапаните да са електромагнитни с програмируема работа и ъгъл на отваряне затваряне от там ще се повиши кпд на мотора много, без съединител и скорости само електромагнитен съединител с променлив интензитет на полето и така ще се постигат разли4ни скорости ако се движи само с двг...
  • 9 тошибиян

    0 0 Отговор
    1200кг е страшно много така трябва да се изберат материялите 4е да е не пове4е от 800кг кола с размерите на астра 4 вратка

    Коментиран от #10

  • 10 onq s konq

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "тошибиян":

    Мадааа!Аз откога им раэправям да правят колите от чам за по-леко!:)
  • 11 ренде

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "малоумен":

    Не бих го обяснявал на друг, правя го заради ника ти:
    Това с 20/100 е хипербола, липсват му такове .
    Всъщност имах предвид, че гори примерно 4/100 и минава 90 км на ток, за да се получи сметката.
    При всички положения упоменатата стойност е за залъгване (измама) на наивници.
  • 12 някой

    1 0 Отговор
    Поредните лъжи от БМВ.И без това са известни като компанията чиито официално обявени разходи най много се разминават с реалните.
  • 13 S Doichinov

    1 0 Отговор
    Всеки може да пише за разход колкото му хрумне.Едни пишат 3 /100,други 2/100.Каталожни данни.На пътя със сигурност ще се окаже друго.
  • 14 petkov

    1 0 Отговор
    Незнам как има изобщо хора, които вярват на всякакви "иновации" за нисък разход на гориво... За тази кола (тон и 200) за да измине 100 км, с 90км/ч (това е скорост, която е максмално разрешената по закон за първокласен път и на всичкото отгоре е точно на границата, на която въздушното съпротивление има малко влияние и именно затова е дават като икономически най-изгодната от гледна точка на разход) та за да мине 100 с тази скорост и трябват около 35 kW мощност... няма значение от къде ще дойде, дали бензин, дали ток.... те трябват при калоричността на бензина и КПД 100% това са около 3/100 (2,9) КПД-то на ДВГ е около 45-50%... смятайте сами, а това с електродвигателя... ами тока за него нали е дошъл от някъде....
  • 15 Захари

    1 0 Отговор
    щом казват че харчи 0.4 значи реалния разход на гориво е ..... 6,4 :D бмв правят кола ламя :D всяка тяхна кола харчи много гориво масло частите не са много евтини :D