16 Септември, 2011 10:41 4 140 3

Откриха планета с две слънца

• астрономия-
  • наса
Откриха планета с две слънца - 1
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Планета, обикаляща около две слънца, откриха учени от НАСА. Астрономическата находка е уникална, тъй като потвърждава теорията, че е възможно планета да има две слънца. Небесното тяло, което се радва на двоен изгрев и двоен залез, прилича на планетата Татуин от „Междузвездни войни“, но едва ли Люк Стайуокър или който и да е друг живее там, допълва Би Би Си. Средната температура на уникалната планета е от -73 до -101 градуса по Целзий.

Планетата Kepler-16b е необитаема и прилича по състава си на Сатурн. Тя се намира на около 300 светлинни години от Земята. Слънцата й са по-малки от нашето. Едното има 69% от масата на нашето Слънце, а другото – 20%. Kepler-16b извърта орбитата около тях за 229 дни.

Откритието направи телескопът „Кеплер“, пуснат през 2009 година, за да проучва нашата част от Млечния път в търсене на подобни на Земята небесни тела.

• 1 Милен Ганев

Освен че там е доста прохладно, вероятно местните имат и много почивни дни - с две слънца сигурно имат два годишни календара и като сумираме почивките от двата, я работят два дни седмично, я не. Плюс десетина национални празника - рахат...

• 2 Юрий Сталев

Сигурно двойното счетоводство ще е най успешно!
  • 3 юки

До коментар #1 от "Милен Ганев":

естествено ,че нямат два календара. Имат един календар но е по-различен от нашия.Най вероятно продължителността на деня и нощта е по-малка от нашата, и точно това е причината да няма все още живот на тази планета-слънцата са по малки от нашите , а масата на самата планета е по -голяма от земната, тоест гравитацията и надделява на слънчевите такива.