1 Юли, 2016 12:18 33 839 18

Измислиха колела, завиващи навсякъде

  • гуми-
  • колела-
  • автомобили-
  • иновация
Измислиха колела, завиващи навсякъде - 1

Британецът Уилям Лидиард създаде уникални автомобилни колела, които завиват навсякъде. Иновацията позволява на автомобила да се движи във всички възможни посоки. Изобретателят публикува интересно видео, показващо как действат въпросните колела.

Разработката той демонстрира върху автомобил Toyota Echo, като подчертава, че за разлика от други подобни разработки, при неговата не се налага никаква модернизация на автомобила. Още нещо любопитно е, че по-функционалните гуми на Лидиард по никакъв начин не намаляват свойствата на гумата.

Самата гума може да се държи на пътя като стандартна такава. Технологията все още се пази в тайна, като изобретателят казва, че ако бъдат изменени предавателните числа, то автомобилът ще може да се движи и значително по-бързо. Вижте.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Въх

    2 0 Отговор
    Ама че лудница.
    Преди смарт ли имаше или мерцедес на който гумите завиваха перпендикулярно на колата?
  • 2 onq s konq

    1 1 Отговор
    tova ne e izobshto dobro neshto
  • 3 недоверчива

    1 0 Отговор
    Тези гуми не са стандартни и са абсолютно гладки! Да, движат се настрани, но не бих карала кола с тези гуми напред!
  • 4 гост

    1 1 Отговор
    Простотия!
  • 5 Дюка

    1 1 Отговор
    иновация? Каква иновация, бре? Простотия няква!
  • 6 Morgoth

    1 0 Отговор
    Каучукови гуми които нещо в джантата завърта. И тук почват въпросите:
    - Тези гуми добре ли спират? Защото такива едни кръглички надали имат много голяма площ за сцепление
    - С тези гуми до каква скорост е безопасно да се кара? При условие, че се връткат така, дали при по-голяма центробежна сила няма да се врътнат в някой завой?
    - Каква е возията е тези гуми? Изглеждат ми нисички и твърдички.
  • 7 Николай

    1 0 Отговор
    Пълна глупост.
  • 8 АзАвтомобилът

    2 0 Отговор
    Точно защото е първа версия и всички вие я плюете, след 10 години подобрения, може би ще видим самодвижещи се електромобили с такива гуми.
  • 9 гост

    2 0 Отговор
    На клипа не се вижда добре , отвътре си е нормалната гума , която работи на пътя . Тази се издува и работи само при маневри за паркиране , затова е толкова разширена колата , не си мислете , че хората са идиоти
  • 10 гумаджията

    1 0 Отговор
    Къде видя други гуми?
  • 11 БАНчо

    1 1 Отговор
    До критиците: А вие виждали ли сте, как са изглеждали първите автомобилни гуми !? Важни са идеите, иновациите и ако в нещото има "зрънце" то, ще се доразвие.
    Ама на по-лесно е едва да си избутал до бала, да си чоплиш в носа и да викаш "глупост", "простотия" и т.н.
    Дори и да не е приложимо при автомобилите, може пък другаде да намери приложение !
    Ай ся хейтърчета цъкайте минуси от смартчетата, ама преди това си спомнете, че от времето, когато вашите пра пра дядовци са писали блъскайки с длетото по камъните до сегашните ви тъчскрийнчета е имало едни хора 'дет са ги измисляли нещата и едни други 'дет са им викали "глупости" ;)
  • 12 ЕВРО ТАШАК

    0 2 Отговор
    ОТ КИЛОМЕТЪР СЕ ВИЖДА ЧЕ Е ИЗМАМА ПОД КОЛАТА ИМА ДРУГО УСТРОЙСТВО КОЕТО ДОПЪЛНИТЕЛНО Я НАДИГА И ЗАВЪРТА В НЕОБХОДИМАТА ПОСОКА.

    Коментиран от #13

  • 13 пич

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "ЕВРО ТАШАК":

    Не е трудно да се направи автомобилна главина, да се усуква под много ъгли. Може и с ябълковвидни болтове и допълнително застопоряане било с хидравлика, ел. магнит или друго. Но дали си струа като конструкция примерно за автомобил пътуващ по асфалт? Според мен нито е нужно, нито е оправдано, да се усложнява и оскъпява така автомобила, освен за автомобили, които са в трудни терени - спасителни екипи, които газят по горски калотии, тресавища, които спасяват хора разни високопроходими джипове. Но съгласи се, че за да се движиш по утъпкан асфалт при това с добри гуми не са ти нужни чак такива екстри... Дори на тези пътища често и двойното не ти е особенно необходимо, освен в кални колоози извън асфалта. Всъъщност, повечето хора дори с пикапи и сувове не карат по калотиите, а ги купуват от мерак, често и от суета. На село си накупиха авджиите куп мощни сувове и джипове...от фукария повечето. И върха на нахалството, като убият прасе пращат само едно Суцуки Самурай за да прегази водата и калта и да им домъкне прасето? Останалите Паджерота, Тропъри, Корандо и какво ли не не могат се провря навсякъде...огромни са. Което показва, че дори и най-скъпият и рлуксозен джип и сув като Порше Кайен, често е по-безполезен от олбикновенна барака от миналото... Затова и няма най-добър автомобил, а за всяка ситуация си има подходящ автомобил. За такива високопроходими машини, минаващи през реки, камъни, тресавища, завиването на четирите колела би било понякога от жизненно значение... Но за някой фукльо с пари, който си купува Хаммър и гори по 20 на сто само за да се фука, като един тук в града ни, това няма никакво значениие - той кара само по асфалт...
  • 14 дъра бъра

    1 0 Отговор
    Много разбирачи се извъдихте и само хейтите, що не разработите вие нещо, а търсите под вола теле.

    Коментиран от #15

  • 15 пич

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "дъра бъра":

    А, защо да го разработваме, ако не се произвежда? Да го подаря на някой чужда фирма и тя да прави луди пари и да ми го продава с надценка ли? Или да го подаря на някой бижи фирма и тя да го продаде на друга и тя да печели, а аз пак среден ли? Каква ми е далаерата да се напъвам тая абсурдистанска държавица, ако не го произвеждам продавам и печеля аз? НИКАКВА! А я кажи тук как се организира от вестен човек, несвързан с БКП и мафията автомобилно производство? Доста трудничко, бих казал невъзможно... Като доказателство прилагам сълзите на много заръщащи се българи от САЩ дошли с пари идеи и пак не могат да пробият номенклатурата тук. Но пък германският английският американският турският и какъв ли не друг бизнесменн още като почука и му се отварят вратите, а вътре надупени родните политици се хилят щастлио очаквайки кокалче? Е, как се гради производсто тук бе? Освен на ниво някаква начинаеща мижаа серия и ако потръгне късмета да се поразшири...?
  • 16 ггг

    0 0 Отговор
    Morgoth най смисления коментар....Първо колелата не завиват............др. Славчев и второ, какво като се върти като проститутка............

    Коментиран от #17

  • 17 Коча

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "ггг":

    Ми , ще можеш да паркираш бе кольо!
  • 18 БАЙ ГАН4О

    0 2 Отговор
    Абе тая кочина няма шафиор ба,ако има такъв ша полети сигур ба