21 Октомври, 2011 13:26 19 490 22

1.6-литров сериен мотор с над 200 коня

  • 1.6 t-gdi-
  • hyundai-
  • kia
Корейският гигант Hyundai не спира да изненадва с новите си разработки и продължава да разбива традициите в автомобилостроителния бранш. След като дизайнерите на марката блеснаха с компактното спортно купе с четири врати Veloster, сега моторните инженери са готови с интересен агрегат за него.
 
През следващата година Veloster, а впоследствие и останалите модели на марките Hyundai и KIA, ще започнат да се оборудват с иновативния бензинов двигател 1.6 T-GDI. Той е с обем 1.6 литра, а мощността му е 204 к.с., което още веднъж доказва, че корейците не изостават от германските и японски законодатели в бранша.
 
Естествено мощност от над 200 коня при работен обем от 1.6 е трудно да бъде постигната при сериен агрегат без наличието на турбокомпресор. Въпреки това постижението на корейците заслужава уважение. Максималната мощност се достига при 6 000 об/мин, а максималният въртящ момент е 265 Нм при 1 750 об/мин.
 
Ясно е, че показателите за двигател с подобен обем са просто отлични, като корейските инженери твърдят, че въпреки степента на форсиране ресурсът на този мотор няма да е по-малък от този на стандартните атмосферни агрегати. Още от изнесената информация гласи, че за разработката на новия турбомотор от Hyundai са похарчили $61 млн.
 
Впечатляващо е също, че въпреки високата си мощност моторът отговаря и на най-строгите екологични стандарти в света. Той дори влиза в т.нар. Ultra-Low Emission Vehicle 2 стандарт, който в момента се смята за най-строг и действа само в щата Калифорния.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Kol4o

    1 0 Отговор
    Много добре звучи, но все още не мога да се доверя на корейци. Става дума за автомобили иначе телевизора ми Самсунг :)

    Коментиран от #5

  • 2 studentski grad 10 blok 218 staq

    0 1 Отговор
    xaxaxa hondata na ribata e 1,6 vtec turbo 486 konq ...
  • 3 studentski grad 10 blok 218 staq

    0 1 Отговор
    a i e pravena pred bloka im :))
  • 4 Маджо

    0 1 Отговор
    Тази хонда едва ли ще издържи повече от 2000 километра, тук става дума за заводски двигател без тунинг, с гаранция и ресурс. Много са добри корейците. Те са новата сила в автомобилостроенето
  • 5 AUDI TT

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Kol4o":

    1.8 Турбо на ваг 225 коня КАК ТИ СТОИ ???
  • 6 Бечачката

    0 1 Отговор
    абе мойто момче говорим за сток 1.6 мотор без Турбо ... прочети преди да пишеш глупави коментари каде сравнявашш 1.8 Турбо 224 коня. с 1.6 литров без турбо и е 204 коня ..

    Коментиран от #8

  • 7 Type R

    1 0 Отговор
    Нищо особено от такъв двигател може да се извадят дори 1500 коня.
    И това го доказаха още през 1983.
    Въпрос кой колко ще надуе турбото.
    От Хюндай напоследък се справят доста добре , имат значително по малко дефекти от германците , дори Аутобилд го призна.
    Но да се говори че са лидери е пресилено.Още повече че ползват технологии на Мицубиши.
  • 8 Цветомир Попов

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Бечачката ":

    @6 Естествено мощност от над 200 коня при работен обем от 1.6 е трудно да бъде постигната при сериен агрегат без наличието на турбокомпресор. Въпреки това постижението на корейците заслужава уважение.
  • 9 S 2000

    0 0 Отговор
    Само ще напомня , че Хонда още през 1999 има двигател 2.0 литра без компресор с мощност 250 коня.
    Така , че не виждам какво толкова коментираме тук.
  • 10 4i4o Leqrdo

    0 0 Отговор
    GDI :D PODQVOLITE TOVA E ZABRAVEN DVIGATEL GDI , NA KOITO AZ SA MY POKLONNIK ! E zatova uvajavam tolkova mnogo Hyundai ,za6toto naposledak zeha da darpat adski mnogo po patq za varha ;) (parviq GDI dvigatel 1998 godina Mitsubishi Carisma 125 konq 1.8 ) :D
  • 11 аз

    1 0 Отговор
    До Бечачката
    "абе мойто момче говорим за сток 1.6 мотор без Турбо ... прочети преди да пишеш глупави... "

    И къде прочете, че е атмосферен?!
  • 12 bai hoi

    0 0 Отговор
    Хонда s2000 e 240коня със атмосферен двигател!Мисля че чак тази година порше изкараха 125 коня,литрова мощност!
  • 13 bai hoi

    0 0 Отговор
    А ,той човека го е написал малко по-рано,ама кой да гледа:)
  • 14 vlad

    0 0 Отговор
    eto 1.4 dvigatel s 200 konq kawasaki zzr1400 :)
    a i lada 1600 dvigatel stava okolo 200 konq sled tuning i visokooktanov benzin :)
  • 15 :):):)

    0 0 Отговор
    Тия луди ли са Ситроен имат двигатели с по 200коня с ТУРБО хахахахахаха Толкова сте изостанали с информацията, журналистии
  • 16 stoyan

    0 0 Отговор
    nqma nujda da sporite,turbinata se vijda na snimkite.
  • 17 venski

    0 0 Отговор
    Peugeot RCZ 1.6 200bhp 2010
  • 18 bacho Kiko

    0 0 Отговор
    до хората с двигатели 1.4-1......к.с.:в статията все пак става въпрос за стоков двигател,моля обърнете внимание и на последния абзац:"Впечатляващо е също, че въпреки високата си мощност моторът отговаря и на най-строгите екологични стандарти в света. Той дори влиза в т.нар. Ultra-Low Emission Vehicle 2 стандарт, който в момента се смята за най-строг и действа само в щата Калифорния."
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 GregoryAgort

    0 0 Отговор
    XVI 179 Bet Bet Вор Тро 25- зав Адр Ren Ива ЕПа Гаг Сим Phi Bar Tes Han Мак Пол Eli чит The Ger Jul Jel этю Ale
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 GregoryAgort

    0 0 Отговор
    Вол 301 Гел Bet Sas соб XVI худ XIX Moh ист Sha Сод Fri Кис Вас Ант Fon Hui Jaz КАС Кул Илл Илл 2CS Yor Рос DVD зол