Корейският гигант Hyundai не спира да изненадва с новите си разработки и продължава да разбива традициите в автомобилостроителния бранш. След като дизайнерите на марката блеснаха с компактното спортно купе с четири врати Veloster, сега моторните инженери са готови с интересен агрегат за него.
През следващата година Veloster, а впоследствие и останалите модели на марките Hyundai и KIA, ще започнат да се оборудват с иновативния бензинов двигател 1.6 T-GDI. Той е с обем 1.6 литра, а мощността му е 204 к.с., което още веднъж доказва, че корейците не изостават от германските и японски законодатели в бранша.
Естествено мощност от над 200 коня при работен обем от 1.6 е трудно да бъде постигната при сериен агрегат без наличието на турбокомпресор. Въпреки това постижението на корейците заслужава уважение. Максималната мощност се достига при 6 000 об/мин, а максималният въртящ момент е 265 Нм при 1 750 об/мин.
Ясно е, че показателите за двигател с подобен обем са просто отлични, като корейските инженери твърдят, че въпреки степента на форсиране ресурсът на този мотор няма да е по-малък от този на стандартните атмосферни агрегати. Още от изнесената информация гласи, че за разработката на новия турбомотор от Hyundai са похарчили $61 млн.
Впечатляващо е също, че въпреки високата си мощност моторът отговаря и на най-строгите екологични стандарти в света. Той дори влиза в т.нар. Ultra-Low Emission Vehicle 2 стандарт, който в момента се смята за най-строг и действа само в щата Калифорния.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Kol4o
Коментиран от #5
13:40 21.10.2011
2 studentski grad 10 blok 218 staq
13:47 21.10.2011
3 studentski grad 10 blok 218 staq
13:48 21.10.2011
4 Маджо
14:05 21.10.2011
5 AUDI TT
До коментар #1 от "Kol4o":
1.8 Турбо на ваг 225 коня КАК ТИ СТОИ ???16:19 21.10.2011
6 Бечачката
Коментиран от #8
16:28 21.10.2011
7 Type R
И това го доказаха още през 1983.
Въпрос кой колко ще надуе турбото.
От Хюндай напоследък се справят доста добре , имат значително по малко дефекти от германците , дори Аутобилд го призна.
Но да се говори че са лидери е пресилено.Още повече че ползват технологии на Мицубиши.
17:04 21.10.2011
8 Цветомир Попов
До коментар #6 от "Бечачката ":
@6 Естествено мощност от над 200 коня при работен обем от 1.6 е трудно да бъде постигната при сериен агрегат без наличието на турбокомпресор. Въпреки това постижението на корейците заслужава уважение.17:18 21.10.2011
9 S 2000
Така , че не виждам какво толкова коментираме тук.
17:45 21.10.2011
10 4i4o Leqrdo
18:08 21.10.2011
11 аз
"абе мойто момче говорим за сток 1.6 мотор без Турбо ... прочети преди да пишеш глупави... "
И къде прочете, че е атмосферен?!
18:15 21.10.2011
12 bai hoi
18:31 21.10.2011
13 bai hoi
18:34 21.10.2011
14 vlad
a i lada 1600 dvigatel stava okolo 200 konq sled tuning i visokooktanov benzin :)
20:28 21.10.2011
15 :):):)
23:13 21.10.2011
16 stoyan
00:00 22.10.2011
17 venski
09:07 22.10.2011
18 bacho Kiko
09:41 22.10.2011
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 GregoryAgort
00:40 25.04.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 GregoryAgort
00:27 05.08.2019