Днес мотоциклетите с кош са абсолютен куриоз по пътищата на цивилизования свят, а от популярността им в миналото са останали само избелели снимки. Тази подборка от екстравагантни машини с три колела обаче може да накара и най-фанатичния поклонник на модерните технологии да поиска да се нахлупи кожения шлем и да започне да усвоява тънкостите на управлението с компенсиране на страничното съпротивление.
Този хибрид между суперкола и мотоциклет носи името Snaefell. Създаден е на базата на доста рядката Laverda 1000.
Кошът-кокпит е изработен от фибростъкло и глези пътника с радио, часовник, запалка и дори вентилационна система.
Живите динозаври, които произвежда мотоциклетният завод Урал, са много по-популярни в Щатите, отколкото в Русия. Този модел се казва Sahara и струва $17 999. За сравнение базовата цена на чисто ново Suzuki Hayabusa е $14 599.
Sahara може да се поръча със светодиоден фар, защитни мрежички и дори лебедка, която се монтира между мотора и коша.
Бойният потенциал на мотоциклетите е оценен още през Първата световна война. Към нейния край Русия поръчва 250 мотора с картечно гнездо вместо кош на британската компания Vickers. Поръчката е изпълнена, но заради избухналата болшевишка революция доставките са отменени.
Антиката от снимките е прекарала последния век в различни колекции и наскоро е сменила собственика си срещу £30 000. Може да превозва трима души, а стативът на картечницата има голям ъгъл на възвишение за водене на зенитен огън.
Микробусите на Volkswagen са любим дизайнерски мотив на производителите на кошове. Леката конструкция от фибростъкло позволява прикачването дори към лек мотопед Piaggio.
Този уникат е дело на миланската компания Abnormal Cycles. Дизайнът е вдъхновен от Harley-Davidson Model U и стила ар деко.
Листовите ресори и барабанните спирачки може да не са най-удачните конструктивни решения, но пък излъчват толкова ретро шик...
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ссс
Коментиран от #2, #3
12:16 19.01.2017
2 гост
До коментар #1 от "ссс":
Брад Пит кара такъв. Урал, за разлика от много други с кош, задвижва и колелото на коша, сцеплението е предвидено за тундри, пясъци, кал и каквото се сетите. Идеална машина.12:48 19.01.2017
3 мото турист
До коментар #1 от "ссс":
Откачена е цената приятелю, 18К долара са прекалено много за такъв мотор, и то произведен в Русия. Иначе с някои леки подобрения руснаците може да го произвеждат още 100-ина години и пак ще се продава в някои части на света. Виждал съм и Урал 3х3, има и кардан към предното колело, но като цяло моторите на марката са предназначени за каране по пресечени, горски и труднодосъпни местности. Разхода на гориво е доста висок, мотора е бавен и тромав и не е подходящ за шосейно каране, освен от разни ретроманиаци или големи любители на марката. Иначе от всички посочени мотори ме кефят най-много първия и последния, страхотни са, всеки по свой начин.Коментиран от #4
13:26 19.01.2017
4 ссс
До коментар #3 от "мото турист":
Между другото, за цената съм съгласен напълно, то за това в родната му Русия няма за него клиенти, иначе американците ги купуват.13:38 19.01.2017
5 КОЧАНА
13:55 19.01.2017
6 Кою
Имам УРАЛ .
.Нямам оплаквания
Който има оплаквания е прост карам и лош механик
15:29 19.01.2017
7 Иван Господинов
16:24 19.01.2017
8 Симеон Тасев
Коментиран от #9, #10
18:14 19.01.2017
9 Разбирач
До коментар #8 от "Симеон Тасев":
Няма Урал със задвижване на колелото на коша, има Днепър 16 с задвижване на колелото на коша.18:50 19.01.2017
10 кроко
До коментар #8 от "Симеон Тасев":
Сложи едни стабилни очила и пак "разгледай интернет" - може и да забележиш че Урал е доста популярен по света.Другото нещо за което му се кефят (поне в Европа) е че е единствения мотор, който излиза фабрично с предпазители за колената.
Коментиран от #11
19:25 19.01.2017
11 Алонсо
До коментар #10 от "кроко":
И Хонда Болдор 900 излиза фабрично с предпазители за колената. Даже за цялата подбедрица.21:33 19.01.2017
12 se sere
21:40 19.01.2017
13 Днепър 11
00:35 20.01.2017
14 Този коментар е премахнат от модератор.