Компанията Toyota разработва нов вид скоростна кутия, която съвместява в себе си особеностите на механичните и на автоматичните трансмисии. Агрегатът е конструиран така, че скоростите да се превключват ръчно, но в същото време не позволява да се правят неволни грешки с избора им.
Японците вече са патентовали иновацията във ведомството в САЩ. Една от ключовите особености на новата трансмисия е възможността и самостоятелно да превключва на "неутрална предавка", когато колата може да се движи по инерция. Така, според специалистите, се постига значително по-голяма икономия на гориво.
Освен това водачът не може да включи на предавка, която не съответства на скоростта или на оборотите на двигателя. Идеята е трансмисията да бъде предпазена от пренатоварване и ресурсът и да бъде увеличен, както и да създава по-комфортни условия за начинаещи шофьори. Към момента не се съобщава кога японците планират серийно производство на новата скоростна кутия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
Не знам защо не се използва в съвременните автомобили. Ся тука роботизираме вече и ръчните скорости......
Коментиран от #5, #10, #32
10:08 09.08.2017
2 JEEP
И какво правим с двигателната спирачка? При спускане на скорост се спира горивото и колата не харчи нищо. За къв чеп ще изключва от скорост? Да не стане така, че икономията от гориво да отиде в джоба на тенекиджията.
Коментиран от #3, #9
10:10 09.08.2017
3 Ганьо
До коментар #2 от "JEEP":
Двигателната спирачка си остава, идеята им е ако 2-ра ти е до 80 км/ч и ти искаш с 100 да включваш 2-ра, за да ползваш двигателна спирачка, да не ти даде.10:17 09.08.2017
4 гостенче
ТОва няма да влезе в серийно производство.
10:19 09.08.2017
5 Чавдар войвода
До коментар #1 от "Shmeker":
Фрайлауф го наричаха. Поради много слабото 'спирачно' действие на двутактовия двигател, а и като средство за намаляване на износването му. С тази цел е бил измислен фрайлауфа.10:41 09.08.2017
6 незнайко
10:54 09.08.2017
7 onlyhonda
Коментиран от #12
11:25 09.08.2017
8 133
Ама накрая ще я продават кой знае с какви слогани, че видиш ли пак нещо велико си купуваш.
11:42 09.08.2017
9 Инженер
До коментар #2 от "JEEP":
Когато с спускаш по наклон и си на някоя предавка, моторът харчи повече от колкото на свободна! Друг въпрос е вече, че когато е на свободна една кола е в пъти по нестабилна!Коментиран от #11, #16, #19, #22
12:03 09.08.2017
10 гост
До коментар #1 от "Shmeker":
Защото не издържа на по-голям въртящ момент и работи само на високи обороти , особено при съвременните турбо мотори постоянно ще буксува и трябва да тежи сума ти кила за да има достатъчно притискане от инерционните сили , а това пък пречи на мотора и вдига разходаКоментиран от #27
12:05 09.08.2017
11 JEEP
До коментар #9 от "Инженер":
Дефинирай "някоя".Ако е много висока - да прав си.
Ако е правилната - разбирай моторът действа като спирачка, при мен на таблото се изписва нулев моментен разход, докато ако примерно съм на 5та по наклон моментният разход е 3/100.
Коментиран от #13
12:12 09.08.2017
12 гост
До коментар #7 от "onlyhonda":
Нищо не "изключват" трабанта и вартбурга , инерционния съединител отделя като паднат оборотите на двигателя , като подадеш газ се вдигат и пак зацепва12:14 09.08.2017
13 гост
До коментар #11 от "JEEP":
Тук става въпрос за икономия на гориво чрез удължаване на движението по инерция в шосейни условия , а не за спиране , какъв е смисълът от "нулев" моментен разход , който ще намали в пъти разстоянието което ще измине автомобила по инерция ? Не говорим за офроуд каране , а за придвижване с минимално вътрешно съпротивление .12:20 09.08.2017
14 кроко
12:37 09.08.2017
15 статия
Коментиран от #17
13:21 09.08.2017
16 Кристиян
До коментар #9 от "Инженер":
Когато се спускаш по наклон на скорост колата дава моментен разход 0, а когато си на свободна около 2 литра на 100 км.14:51 09.08.2017
17 гост
До коментар #15 от "статия":
Само че има едно проблемче , на електромобилите не им трябва нито ръчна , нито автоматична , нито средна , та маааалко са позакъснели с тия разработки !15:34 09.08.2017
18 petkov
Да, когато колато е на скорост без да се подава газ, момнетния разход е нула и да, това е моторна спирачка... тук въпроса опира до това, колко време искаш да караш по инерция и какъв е ъгъла на наклона... Еднозначен отговор за това, кое е по-икономично няма и всичко зависи от пътните условия.... Пример... движиш се с 90 км/ч и идва дълго спускане.... ако освободиш от скорост и започнаш да пускаш, колата ще започна да се ускорява.. какво следва от това:
1. Превишаване на скоростта.
2.по-ниски обороти на двигателя. от там по-ниско налягане на вакумния усилвател и на хидравличната рейка.... по-лошо управление -някой модели коли това го разчитат и има случаи в които се спускаш по инерция, но двигателя не е на празен ход а стигат оборотите до 1200-1500 (зависи от скоростта).
3. ако се наложи бърза реакция.. например доускорение в момент на изпреварване.... имаш загуба на около 2-3 секунди време.... а това може да ти коства и живота.
От друга страна... ако се пуснеш по инерция... може и да успееш да минеш още 500-1000 метра повече (все пак не можеш да оставиш колата да се ускорява вечно).
Лично аз в такива случи спискам на 5-та, и кам края на спускането изключвам от скорост и оставям колата да вдигне още малко скорост... преди равното :)
Коментиран от #21
16:25 09.08.2017
19 Пешо
До коментар #9 от "Инженер":
Тази тема за нулевият разход при спускане на скорост е дъвкана, дъвкана...16:27 09.08.2017
20 СИРОМАХ Лазър
17:05 09.08.2017
21 Ники
До коментар #18 от "petkov":
Така както разбирам съединителя се запазва и това е дефакто вариант на така наречените "пилотирани" скоростни кутии, само че запазваме и педала. Пример за непопулярни такива: Ситроен в различните му години. При по-мощна кола цената на необходимия демпферен механизъм за съединителя е вече съизмерима с цената на "основен ремонт" на автоматична скоростна кутия. Това може да е насочено в по-ниския клас: "Аурис".За ползата от "каране на свободна" (idling): в някои страни, ако го направите на изпита не получавате книжка. И съм напълно съгласен. Idling-a е особено непрепоръчителен при турбинирани двигатели. При съвременната тенденция на малки, но масово турбинирани (дори бензинови) двигатели подобен довод за свободната е смешен.
18:08 09.08.2017
22 55555
До коментар #9 от "Инженер":
Прав си във всичко, ама така си го написал, че по инерция ти ударих един минус и предполагам повечето минуси са направили същото. А за коментиращите какво отчита и какво не за моментния разход нека да отбележа, че това е следствие на електрониката, защото е абсурдно твърдението, че при работещ двигател разхода е нула. Показател за нулев разход на гориво е различно от реален разход нула.18:14 09.08.2017
23 Чавдар войвода
Коментиран от #28, #33, #34, #35
18:32 09.08.2017
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Така е
20:02 09.08.2017
26 Шаран БГ
Коментиран от #31
21:11 09.08.2017
27 Пешо
До коментар #10 от "гост":
устройството не е съединител за резачка, а зъбен механизъм, варгата разполага със 104 Н.м и....нз за'о почти никой не го прилага22:09 09.08.2017
28 Garrincha
До коментар #23 от "Чавдар войвода":
Нямам претенции да съм разбирач по двг, но как реши, че точно при 1300 оборота спира впръскването на гориво ? Ако спре горивото, на какво работи двигателя - на въздух ?!?!?Коментиран от #29
22:13 09.08.2017
29 Чавдар войвода
До коментар #28 от "Garrincha":
Ти сам го каза, че не разбираш. Става въпрос за принудителен празен ход. Не се напъвай повече...22:28 09.08.2017
30 цвай таг
06:44 10.08.2017
31 Баварец
До коментар #26 от "Шаран БГ":
Ама вярно си шаран, ПО-ВЕЧЕ се пише ПОВЕЧЕ и си е дума, отделна, а не ПО на ВЕЧЕ.... Много жалка картина. А коменарът ти е.....гледам и не вярвам на ушите си08:43 10.08.2017
32 гост
До коментар #1 от "Shmeker":
Фрайлауфът е много полезен за двутактов двигател, но не и за по-мощен такъв. Вартбург имаше и активни жалюзи на маската, макар и ръчни; самоносещо шаси-леко и широк салон. Ако си карал тази кола без фрайлауф, което се препоръчва за зимата, ще разбереш колко зле се получава на двутактов двигател моторната спирачка. Работата на трицилиндровият двигател е неравномерна и придръпва и побутва постоянно, след това няма кой знае какво спирачно действие, а от друга страна двутактовият двигател работи на високи обороти, на ниски глъхне и трудно се кара. На оборотомерите на руските например зеленото бе в началото на оборотомера, а на вартбург на ниските обороти бе жълто, а на средните зелено. Та с тази техника са ударили два заека според мен. Сегашната алтернатива се нарича коустинг.19:06 10.08.2017
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.