Last news in Fakti

9 Август, 2017 10:03 31 906 35

Нов вид скоростна кутия

  • toyota-
  • скоростна кутия-
  • трансмисия
Нов вид скоростна кутия - 1

Компанията Toyota разработва нов вид скоростна кутия, която съвместява в себе си особеностите на механичните и на автоматичните трансмисии. Агрегатът е конструиран така, че скоростите да се превключват ръчно, но в същото време не позволява да се правят неволни грешки с избора им.

Японците вече са патентовали иновацията във ведомството в САЩ. Една от ключовите особености на новата трансмисия е възможността и самостоятелно да превключва на "неутрална предавка", когато колата може да се движи по инерция. Така, според специалистите, се постига значително по-голяма икономия на гориво.

Освен това водачът не може да включи на предавка, която не съответства на скоростта или на оборотите на двигателя. Идеята е трансмисията да бъде предпазена от пренатоварване и ресурсът и да бъде увеличен, както и да създава по-комфортни условия за начинаещи шофьори. Към момента не се съобщава кога японците планират серийно производство на новата скоростна кутия.

Нов вид скоростна кутия


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    85 8 Отговор
    До колкото си спомням от детството Центробежният съединител на Вартбург, (ако не се лъжа е измислен от ДКВ (Ауди) преди войната) можеше да оставя колата поинерция когато може да се движи така. Освен това можеше да превключваш предавките без да натискаш съединител.

    Не знам защо не се използва в съвременните автомобили. Ся тука роботизираме вече и ръчните скорости......

    Коментиран от #5, #10, #32

  • 2 JEEP

    71 15 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Една от ключовите особености на новата трансмисия е възможността и самостоятелно да превключва на "неутрална предавка", когато колата може да се движи по инерция.
    И какво правим с двигателната спирачка? При спускане на скорост се спира горивото и колата не харчи нищо. За къв чеп ще изключва от скорост? Да не стане така, че икономията от гориво да отиде в джоба на тенекиджията.

    Коментиран от #3, #9

  • 3 Ганьо

    16 7 Отговор

    До коментар #2 от "JEEP":

    Двигателната спирачка си остава, идеята им е ако 2-ра ти е до 80 км/ч и ти искаш с 100 да включваш 2-ра, за да ползваш двигателна спирачка, да не ти даде.
  • 4 гостенче

    30 21 Отговор
    По инерция колата харчи повече отколкото на скорост, тъй като тогава сместа е богата, а на скорост НЕ КОНСУМИРА!!! По-скоро искат да удължат живота и, който така или иначе е достатъчно дълъг при обикновената ръчна кутия.

    ТОва няма да влезе в серийно производство.
  • 5 Чавдар войвода

    34 3 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Фрайлауф го наричаха. Поради много слабото 'спирачно' действие на двутактовия двигател, а и като средство за намаляване на износването му. С тази цел е бил измислен фрайлауфа.
  • 6 незнайко

    29 4 Отговор
    Всичко това е свързано с МНОГО електроника и нищо ново в механиката ! Няма нужда от това нововъведение. Процентно колко кутии се повреждат в сравнение с двигателя ? МАЛКО !
  • 7 onlyhonda

    39 2 Отговор
    какво има да патентоват? трабанта беше така. на четвърта скорост като отнемеш газта и колата изключваше от скорост. като дадеш газ си включва и пердашиш!!! е до колкото е възможно това да стане с трабант. много се кефех на тая му екстра.но това беше само четвъртата. а до колкото знам първите вартбурзи заоблените са били с 3 скорости и всички са били така. бяха хубави луди ученически години!!!!

    Коментиран от #12

  • 8 133

    20 5 Отговор
    Логиката на DSG, но в ръчен вариант. И що е патентована в Щатите като там ръчните кутий са много малко? Щуротия.....
    Ама накрая ще я продават кой знае с какви слогани, че видиш ли пак нещо велико си купуваш.
  • 9 Инженер

    9 32 Отговор

    До коментар #2 от "JEEP":

    Когато с спускаш по наклон и си на някоя предавка, моторът харчи повече от колкото на свободна! Друг въпрос е вече, че когато е на свободна една кола е в пъти по нестабилна!

    Коментиран от #11, #16, #19, #22

  • 10 гост

    11 3 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Защото не издържа на по-голям въртящ момент и работи само на високи обороти , особено при съвременните турбо мотори постоянно ще буксува и трябва да тежи сума ти кила за да има достатъчно притискане от инерционните сили , а това пък пречи на мотора и вдига разхода

    Коментиран от #27

  • 11 JEEP

    12 2 Отговор

    До коментар #9 от "Инженер":

    Дефинирай "някоя".
    Ако е много висока - да прав си.
    Ако е правилната - разбирай моторът действа като спирачка, при мен на таблото се изписва нулев моментен разход, докато ако примерно съм на 5та по наклон моментният разход е 3/100.

    Коментиран от #13

  • 12 гост

    15 3 Отговор

    До коментар #7 от "onlyhonda":

    Нищо не "изключват" трабанта и вартбурга , инерционния съединител отделя като паднат оборотите на двигателя , като подадеш газ се вдигат и пак зацепва
  • 13 гост

    13 3 Отговор

    До коментар #11 от "JEEP":

    Тук става въпрос за икономия на гориво чрез удължаване на движението по инерция в шосейни условия , а не за спиране , какъв е смисълът от "нулев" моментен разход , който ще намали в пъти разстоянието което ще измине автомобила по инерция ? Не говорим за офроуд каране , а за придвижване с минимално вътрешно съпротивление .
  • 14 кроко

    12 4 Отговор
    Ей, а сега как ще стартирам с превъртане на гуми до пушилка ?
  • 15 статия

    8 5 Отговор
    Интересна новост от Toyota. Тук прочеох доста повече и подробна информация по въпроса http://www.digital.bg/toyota-razrabotva-nova-skorostna-kutiq-%E2%80%93-hibrid-mezhdu-rachna-i-avtomatik-article612620.html Оказва се, че иновацията може да измести масовите ръчни скоростни кутии които имаме на автомобилите си днес.

    Коментиран от #17

  • 16 Кристиян

    9 10 Отговор

    До коментар #9 от "Инженер":

    Когато се спускаш по наклон на скорост колата дава моментен разход 0, а когато си на свободна около 2 литра на 100 км.
  • 17 гост

    17 5 Отговор

    До коментар #15 от "статия":

    Само че има едно проблемче , на електромобилите не им трябва нито ръчна , нито автоматична , нито средна , та маааалко са позакъснели с тия разработки !
  • 18 petkov

    10 1 Отговор
    И едните и другите сте прави :)
    Да, когато колато е на скорост без да се подава газ, момнетния разход е нула и да, това е моторна спирачка... тук въпроса опира до това, колко време искаш да караш по инерция и какъв е ъгъла на наклона... Еднозначен отговор за това, кое е по-икономично няма и всичко зависи от пътните условия.... Пример... движиш се с 90 км/ч и идва дълго спускане.... ако освободиш от скорост и започнаш да пускаш, колата ще започна да се ускорява.. какво следва от това:
    1. Превишаване на скоростта.
    2.по-ниски обороти на двигателя. от там по-ниско налягане на вакумния усилвател и на хидравличната рейка.... по-лошо управление -някой модели коли това го разчитат и има случаи в които се спускаш по инерция, но двигателя не е на празен ход а стигат оборотите до 1200-1500 (зависи от скоростта).
    3. ако се наложи бърза реакция.. например доускорение в момент на изпреварване.... имаш загуба на около 2-3 секунди време.... а това може да ти коства и живота.
    От друга страна... ако се пуснеш по инерция... може и да успееш да минеш още 500-1000 метра повече (все пак не можеш да оставиш колата да се ускорява вечно).
    Лично аз в такива случи спискам на 5-та, и кам края на спускането изключвам от скорост и оставям колата да вдигне още малко скорост... преди равното :)

    Коментиран от #21

  • 19 Пешо

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Инженер":

    Тази тема за нулевият разход при спускане на скорост е дъвкана, дъвкана...
  • 20 СИРОМАХ Лазър

    2 11 Отговор
    Аз като започна да се спускам по някое стръмно, му слагам 4-та и връткам ключа и пътувам без пари...
  • 21 Ники

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "petkov":

    Така както разбирам съединителя се запазва и това е дефакто вариант на така наречените "пилотирани" скоростни кутии, само че запазваме и педала. Пример за непопулярни такива: Ситроен в различните му години. При по-мощна кола цената на необходимия демпферен механизъм за съединителя е вече съизмерима с цената на "основен ремонт" на автоматична скоростна кутия. Това може да е насочено в по-ниския клас: "Аурис".
    За ползата от "каране на свободна" (idling): в някои страни, ако го направите на изпита не получавате книжка. И съм напълно съгласен. Idling-a е особено непрепоръчителен при турбинирани двигатели. При съвременната тенденция на малки, но масово турбинирани (дори бензинови) двигатели подобен довод за свободната е смешен.
  • 22 55555

    6 8 Отговор

    До коментар #9 от "Инженер":

    Прав си във всичко, ама така си го написал, че по инерция ти ударих един минус и предполагам повечето минуси са направили същото. А за коментиращите какво отчита и какво не за моментния разход нека да отбележа, че това е следствие на електрониката, защото е абсурдно твърдението, че при работещ двигател разхода е нула. Показател за нулев разход на гориво е различно от реален разход нула.
  • 23 Чавдар войвода

    16 7 Отговор
    При ненатиснат педал на газта и над 1300 оборота, впръскването на гориво е прекратено. Разходът е равен на нула.

    Коментиран от #28, #33, #34, #35

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Така е

    4 7 Отговор
    Руснаците като настигнат САЩ по бомби ,ще дадат и те нещо на света.
  • 26 Шаран БГ

    2 1 Отговор
    ТеЙниката от ден на ден става все по-сложна. На някой неща дето тука ги пишете, се дзверя като бик у трен. Сложността обаче не всякога е оправдана.Уж за по-добро, а се оказва,че не можеш нищичко да сториш, ако там, между двете населени места сложния механизъм или детайл дефектира ! Отдавна отмина времето когато майстора правеше всичко "да бъде вечно" ! Сега всичко се изчислява да издържи до два дена след изтичане на "гаранционния срок" ! Кое ще е по-изгодно? По-вече пари за модерна скоростна кутия или по-прости механизми и по-вече пари за гориво? ...... Свети ми нещо на таблото. Спецът казва - давай тука на компютъра. Питам - колко ще струва? 30 лева ! Оле-ле, отиде ми пенЦийката! Приятел пита -какъв цвят свети? Казвам -жълт. Карай не боя се , щом не е червен!! И те така минава живота........от червено на червено. Не Ви трябва новата скоростна кутийка............

    Коментиран от #31

  • 27 Пешо

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    устройството не е съединител за резачка, а зъбен механизъм, варгата разполага със 104 Н.м и....нз за'о почти никой не го прилага
  • 28 Garrincha

    8 4 Отговор

    До коментар #23 от "Чавдар войвода":

    Нямам претенции да съм разбирач по двг, но как реши, че точно при 1300 оборота спира впръскването на гориво ? Ако спре горивото, на какво работи двигателя - на въздух ?!?!?

    Коментиран от #29

  • 29 Чавдар войвода

    11 1 Отговор

    До коментар #28 от "Garrincha":

    Ти сам го каза, че не разбираш. Става въпрос за принудителен празен ход. Не се напъвай повече...
  • 30 цвай таг

    8 0 Отговор
    Той инженер Николов отдавна я измисли автоматичната механична скоростна кутия.На принципа на обикновената,но лоста се превключва автоматично-Хонда я внедриха доколкота знам
  • 31 Баварец

    3 2 Отговор

    До коментар #26 от "Шаран БГ":

    Ама вярно си шаран, ПО-ВЕЧЕ се пише ПОВЕЧЕ и си е дума, отделна, а не ПО на ВЕЧЕ.... Много жалка картина. А коменарът ти е.....гледам и не вярвам на ушите си
  • 32 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Фрайлауфът е много полезен за двутактов двигател, но не и за по-мощен такъв. Вартбург имаше и активни жалюзи на маската, макар и ръчни; самоносещо шаси-леко и широк салон. Ако си карал тази кола без фрайлауф, което се препоръчва за зимата, ще разбереш колко зле се получава на двутактов двигател моторната спирачка. Работата на трицилиндровият двигател е неравномерна и придръпва и побутва постоянно, след това няма кой знае какво спирачно действие, а от друга страна двутактовият двигател работи на високи обороти, на ниски глъхне и трудно се кара. На оборотомерите на руските например зеленото бе в началото на оборотомера, а на вартбург на ниските обороти бе жълто, а на средните зелено. Та с тази техника са ударили два заека според мен. Сегашната алтернатива се нарича коустинг.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.