Компанията за производство на електромобили Tesla патентова в САЩ нов вид пиротехническа защита за йон литиевите си батерии. Интересното е, че новата защита може да се монтира, както в електромобилите на компанията, така и в стационарните системи, произвеждани от компанията на Илон Мъск.
Технологията се активира в случай на авария или повреда в акумулаторите и предотвратява т.нар. електрическа дъга, която води до възпламеняване на батериите. За целта специалистите от Tesla използват пиротехнически заряди, които мигновено "отключват" батерията.
Тези заряди не дават възможност за възникването на въпросната електрическа дъга. Повече детайли относно новата технология не се съобщават, но е ясно, че иновацията може да се използва и в битови условия, като може да спира негативните последствия от скок в напрежението, например.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Язе
Коментиран от #4
12:23 14.08.2017
2 ХХХХ
Коментиран от #5, #7
14:18 14.08.2017
3 САК
пиротехнически = взривни елементи
Кой гарантира, че няма да се обърка нещо и да гръмнат не както трябва и ти заедно с тях понеже си седнал върху тях(при тесла са в пода на купето.
Коментиран от #6
14:25 14.08.2017
4 гост
До коментар #1 от "Язе":
Балоните явно са в твойта глава , а за Тесла не я мисли , по-добре гледай да не издъхнат "стогодишните" , че скоро от глоби и "софтуери" няма да им останат "ресурси" поне да опитат да имитират Тесла14:28 14.08.2017
5 САК
До коментар #2 от "ХХХХ":
Колкото е по сложна една машина вероятност за повреда нараства.Типичен пример за проста конструкция е трифазния асинхронен двигател. Той издържа без проблеми 30-40 години и единственото, което му се сменят са лагери.
14:32 14.08.2017
6 гост
До коментар #3 от "САК":
Според теб какво задейства сега купищата въздушни възглавници , натягане на коланите и т.н. или те са "безопасни" щото са в комплект с "безопасния" ДВГ , дето ще те размаже при всеки по-силен челен удар ?Коментиран от #8
14:34 14.08.2017
7 гост
До коментар #2 от "ХХХХ":
http://www.idg.bg/biznes/345222/toyota-se-otkazva-ot-vodorodnite-koli-v-polza-na-elektromobilitehttps://money.bg/auto/mercedes-se-otkazva-ot-vodorodnite-dvigateli.html
https://www.megaparts.bg/news/254475504
https://greentech.bg/archives/52980
Дрън , дрън , че пляс
Коментиран от #14
14:43 14.08.2017
8 САК
До коментар #6 от "гост":
Кой е казал, че са безопасни.При отварянето си почти всички въздушни възглавници се причиняват леки наранявания на кожата. Пиропатронните на коланите също доста често причиняват синини при натягане.
Опасността в колите не идва от двигателите, реално в тях по време на работа има твърде малко гориво(освен ако имаш предвид като инерционна маса), а от резервоарите с гориво.
Да не забравяме, че ТАКАТА фалира заради лоши въздушни възглавници.
Просто те са по малкото зло.
В България повечето коли са стари и не вярвам някой да проверява годността на тези пиротехнически средства (със сигурност има така след която трябва да се заменят)
Просто идеята да спреш бурна химическа реакция(при волтова дъга задължително има такава) със взрив ми се вижда адски лоша.
Коментиран от #9
14:56 14.08.2017
9 гост
До коментар #8 от "САК":
Това са просто микро патрони които само прекъсват електрическите връзки където трябва , нито ще ги чуеш нито усетиш , не си ли виждал главен бушон със стопяема калаена част , за част от секундата се стапя и прекъсва връзката при претоварване , а издържа на 150-200 АмпераКоментиран от #10
15:05 14.08.2017
10 САК
До коментар #9 от "гост":
Виждал съм, но съм виждал и да правят голени поразии.В случая не им вярвам защото са постоянен ток и химическа реакция.
Постоянния ток действа доста по различно от променливия. Склонен е да прави доста повече гадости при късо съединение и волтова дъга, а и доста често подпомага химическите реакции. А те поначало са си инертни и доста често не спират достатъчно бързо за да не направят беля.
Виждал съм как гърмят батерии при положение, че уредите дават, че всичко овладяно. Просто химическата реакцията не беше спряла.
Коментиран от #11
15:20 14.08.2017
11 гост
До коментар #10 от "САК":
Еми досега никой не е чул за "гръмнала" батерия на Тесла , даже за запалени вече почти година няма , а и там работят достатъчно доказани специалисти , така че най-вероятно знаят какво правят .Коментиран от #12, #13
15:33 14.08.2017
12 САК
До коментар #11 от "гост":
Те и в Самсунг работят доказани специалисти, а се прочуха с самозапалващи се GSM-ми.Вземат ли прекалено да се месят на инженерите икономисти и дизайнери накрая става мазало. А там заеха да смъкват цените.
Да се надяваме то само май това ни остана
Надеждата последна умирала:)
16:20 14.08.2017
13 Гост
До коментар #11 от "гост":
От кога те чаках с фанатизма ти към Тесла - хахахахаПак каза вицът на седмицата - нямало самозапалили се Тесли!!!
Всички разбрахме, че не си чувал за Айнщайн, но сега разбирам, че не си чувал и за Google. Напиши го в най-горния прозорец на програмата, която използваш за да влезеш в интернет (хората му казват браузер) и натисни "Enter". Ще ти излезе голям надпис "Google" и прозорец под него, където може да напишеш "burn Tesla". После натисни пак "Enter". След като ти излязат резултатите от търсенето, натисни под прозорчето "изображения" и ще видиш доста снимки на горящи Тесли. Най-вероятно са изгорели от изтървана цигара, нали?
Обещавам, че повече няма да ти се връзвам на глупостите, но не знаех, че си толкова технически изостанал и не може да се оправяш с компютър. Но пък си тръгнал да ни учиш на електротехника - хахахахаха
20:22 14.08.2017
14 Колев
До коментар #7 от "гост":
Те и японците така 2005 - тойота заменя хората с роботи. 2013 - тойота връща на работа хора - роботите водели до нарастваме на производителността, но не въвеждали иновации както хората, нямали креативност и творчество. С мерцедес беше същото.Така и това което ти си написал - сега се отказват от водорода в полза на батериите, а след няколко години като тръгне развитието по H2, бързо ще има "ххх се отказва от батериите - залага на водород".
Колелото се върти.
23:14 14.08.2017