Новото семейство бензинови двигатели Skyactiv-X на Mazda ще работи на принципа на дизеловите мотори с възпламеняване на горивната смес чрез сгъстяване, а не със свещи. Технологията носи името Spark Controlled Compression Ignition и според японските инженери ще намали разхода с 30%.
За да обяснят принципа на действие, от компанията публикуваха видео, в което са показани разликите между конвенционалните бензинови двигатели и Skyactiv-X. Инженерите на Mazda все още не могат да елиминират напълно нуждата от електрическа искра, тъй като горивната смес се възпламенява компресионно само в ниски оборотни режими. Японците обаче обещават, че в следващата генерация на този тип мотори няма да има свещи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Еколог
Коментиран от #3, #13
11:55 27.10.2017
2 ЖълтаРабота
Коментиран от #6
11:59 27.10.2017
3 гост
До коментар #1 от "Еколог":
Естествено , че ще се увеличат , икономия от 30% значи горене при бедна смес като дизел , което пък гарантира всякакви "коктейли" в изгорелите газове , оттам тръгваме с н-степенни катализатори , адблута и тем подобни простотии , но за щастие по-това време вече ще е в музея , а Мазда най-вероятно с някой нов "партньор" като Форд , ама тоя път ще им пратят някой като Карлос Гос , дето ще им избие набързо мераците и ще им обясни , че от "електричките" няма спасениеКоментиран от #14, #18
12:08 27.10.2017
4 Ввв
12:11 27.10.2017
5 гост
12:17 27.10.2017
6 112
До коментар #2 от "ЖълтаРабота":
Като гледам положението само медиите тръбят за тези електрички но реалността е друга. Истината е в хибридите понеже техмологиите при батериите са далеч от задоволителни.12:34 27.10.2017
7 Никола
Коментиран от #9
12:59 27.10.2017
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 гост
До коментар #7 от "Никола":
А "PLUG-IN хибридите" с какви батерии работят бе , умник ??!! Преди да се цепиш неподготвен , не е ли по-добре да прочетеш нещо ! И кой ще гарантира , че в града ще карат само на ток , ти ли ?? И като се продават от десет години и доставката не е 1-2 години , що не са се наредили 500 000 човека да чакат за такива , ами ходят да плащат и да чакат за Тесла ?? Май бъдещето ти отдавна е станало МИНАЛО !13:51 27.10.2017
10 СТЗ
13:56 27.10.2017
11 гост
Докладът, изготвен от името на кампанията „Транспорт и околна среда“ (T&E), отчита емисиите от производството на електрическо превозно средство и неговата батерия, както и потреблението на енергия през целия му живот. Анализът показва, че дори когато една електрическа мрежа е доминирана от мръсни източници на енергия, все пак е по-екологично да се кара електрическа кола, а не дизелова или бензинова. В Полша, например, където 90% от електроенергията се генерира от въглища, електрическият автомобил отделя 25% по-малко СО2 през целия си живот в сравнение с дизеловия си събрат.
14:24 27.10.2017
12 гост
„Днес едно електрическо превозно средство, задвижвано от полска електроенергия – най-мръсната в ЕС – пак има по-малко вредно въздействие върху климата, отколкото нов дизелов автомобил“, обясни Йоан Ле Пети, експерт по е-мобилност в T&E. „Предвид бързата декарбонизация на енергийния микс на ЕС, електрическите превозни средства ще излъчват средно половината от емисиите на CO2 на дизелов автомобил до 2030 г., като се имат предвид и производствените емисии“.
https://greentech.bg/archives/74121
14:25 27.10.2017
13 Грую
До коментар #1 от "Еколог":
Айде стига разсъждения ! Нахлузвайте чепиците и тръгвайте пеш. Те ти екология и половина!14:27 27.10.2017
14 Изненадан
До коментар #3 от "гост":
Икономията най-вероятно е от повишено КПД, а не от по-бедна горивна смес!!Коментиран от #15
14:27 27.10.2017
15 Яице и кокошка
До коментар #14 от "Изненадан":
ХаХа а как го постигаш това по-високо КПД бе умник.Ти си като приказката за яицето и кокошката.
Коментиран от #16
15:02 27.10.2017
16 Иван
До коментар #15 от "Яице и кокошка":
По-високо КПД не се получава от бедна смес и лошо изгаряне ...Коментиран от #17
15:51 27.10.2017
17 Още един идиот
До коментар #16 от "Иван":
А от какво се получава бе умник защо КПДто на дизела е много по-голямо от бензина???Тази висока компресия за какво ти е ти как мислиш многознаико?
16:07 27.10.2017
18 мзд
До коментар #3 от "гост":
Мазда твърдят че заради обеднената гориво-въздушна смес температурата на изгаряне всъщност е по-ниска. Оттам и по-ниски нива на азотните оксиди. Нали си представяте колко внимателно ще се правят тестовете, след дизеловите скандали? Между другото, Мазда преди две години се отказаха да внасят дизелови коли и SUVв Щатите, защото не можели да се вместят в нормите без много оскъпяващи допълнения. Тогава VW още рекламираха като луди "чистите" си дизелите.От Jalopnik:
"Decreased combustion temperatures are a result of lean burn (and indeed, why NOx emissions are so low for this type of engine). The benefit, Mazda shows in the plot above, is that the lower combustion temperatures mean less energy is lost “to molecular vibrations and decomposition.”"
17:51 27.10.2017
19 Антиелектрика
Пожелавам им някой ден да вдишат от "екологично чистия" дим от горене на литиево-йонна батерия. Не дай си боже да развият някое туморче от силното електромагнитно поленце на "безвредното" електромоторче от над 100 kW.
18:57 27.10.2017
20 гост
19:45 27.10.2017
21 Гого
Коментиран от #22
20:05 27.10.2017
22 Антиелектрика
До коментар #21 от "Гого":
Ами сигурно, защото разбират малко повече от теб на кое му отминава времето!Те и преди години им се смееха на японците, че не правят дизели и, че на бензина му отминава времето, пък какво стана с Дизелгейт и лъжите за милиарди евро, а?
Тръгнали сме да даваме акъл на японците за доказани неща!
20:32 27.10.2017
23 Ощърбий
Мъдро а?
Традиционните свещи ги сменяваме на читирися-петеся илияди километря, а на тва чудо клапанобуталната свещ колко иляди че се сменява?
20:50 27.10.2017
24 Ний с братчеда
20:56 27.10.2017
25 гост
21:38 27.10.2017
26 Гост
22:16 27.10.2017
27 гост
Двете компании са твърде малки, за да посрещнат сами цената на задаващата се революция, коментира Bloomberg
Бързо променящият се автомобилен сектор крие много рискове за по-малките играчи като Mazda и Subaru, коментира Bloomberg. По-рано в петък Nikkei Asian Review съобщи, че и двете японски компании няма да постигнат очакваните резултати през тази година и ще отчетат сериозен спад в приходите.Високата ефективност обаче не може да компенсира липсата на достатъчно развойни средства. Единият вариант е двете компании да потърсят партньорства от типа на това между Nissan и Renault (и, съвсем отскоро, Mitsubishi).
Най-логично би било дори да го потърсят помежду си - умението на Mazda да прави достъпни компактни коли и спортни машини би било отлично допълнение към семейните комбита и SUV на Subaru. Но има няколко пречки. Първо, японските компании по начало са твърде ревниви към независимостта си. Второ, дори и заедно Mazda и Subaru пак биха останали твърде малки, с годишен капацитет 2.3 милиона автомобила - по-малко от Peugeot и четири пъти под мащабите на Toyota. Даже и обединени, развойните бюджети на двете компании едва им отреждат десета позиция в света.Третият и най-сериозен проблем е самата Toyota, която в момента притежава 17-процентов дял във Fuji Heavy Industries. Това участие на глобалния лидер би разубедило другите кандидати за Subaru, а пък самата Toyota все още е твърде заета с интегрирането на Daihatsu.
Както о
Коментиран от #32
23:52 27.10.2017
28 гост
23:54 27.10.2017
29 СЪРП И ЧУКундур
01:31 28.10.2017
30 Obay
Коментиран от #31
07:31 28.10.2017
31 Фен
До коментар #30 от "Obay":
Пиши в единствено число!08:27 28.10.2017
32 Красимир
До коментар #27 от "гост":
Един Илън Мъск показа че и една птичка пролет прави.16:23 28.10.2017
33 Shmeker
1. Такава технология имаше от GM още преди 7-8 години. Не я внедриха, и не знам защо.
2. Всеки път когато Мазда направят нов мотор в последните 10 години все е по-икономичен от предходния с 30%... Това е третия, значи трябва да дава разход с 50% по-нисък от онзи преди 15 години. Едва ли е така.
18:42 28.10.2017