Last news in Fakti

18 Декември, 2017 13:04 4 567 21

Мобилните телефони все пак причинявали рак

  • мобилен телефон-
  • клетъчен телефон-
  • смартфон-
  • рак-
  • тумор

Департаментът по здравеопазване на САЩ публикува резултатите от ново научно изследване, според което клетъчните телефони излъчват вредни електромагнитни вълни. Данните се появяват, след като американски съд разпореди обнародването на засекретени до този момент документи, доказващи зависимост между използването на мобилни телефони и образуването на тумори.

"Специалисти в сферата на здравеопазването са получили сериозни доводи да се опасяват от дълготрайното въздействие на енергията, отделяна от клетъчните телефони", казва представител на Департамента.

Преди година професорът от университета "Бъркли" Джоуъл Московиц заведе съдебно дело, за да се пребори да бъдат публикувани резултати от изследвания върху зависимостта между ползването на мобилен телефон и заболеваемостта от рак.

Медици, запознати с експериментите, препоръчват телефонът в никакъв случай да не се държи в джоба или на нощното шкафче, а при разговори между него и ухото да има известно разстояние.

При лош сигнал продължителността на обаждането трябва да е максимално кратка. Установено било също, че в движение с автомобил, автобус или влак телефонът излъчва много повече радиочестотна енергия, отколкото в статично положение.

Все повече експерти се съгласяват, че хората подценяват рисковете, свързани с използването на клетъчен телефон. Производителите не извършвали необходимите тестове на рисковете за здравето, а резултатите от такива изследвания често се криели.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 656

    41 2 Отговор
    А добър ден.
  • 2 Дивчо

    4 6 Отговор
    Източник?
  • 3 Антиелектрика

    20 9 Отговор
    Поредното потвърждение, че електромагнитните вълни са вредни за здравето.
    Нека се замислим, че телефон с едва с 1W мощност е опасен за здравето, а какво остава за електромобил с 100 000 пъти по-голяма мощност (100 kW или 130 к.с.) или Тесла с 500 kW?!

    Коментиран от #4

  • 4 TSLA

    15 16 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    Ето да видите домакинството на Антиелектрика
    https://youtu.be/Nn__9hLJKAk
    https://youtu.be/XQWG9zriXV4

    Особено здравословно! : D

    Твоя електромобилен комплекс слабо ни интересува.

    Откога радиовълните са еквивалентни на тока?! Ти правиш ли разлика между предавател и електрическа машина? Марш обратно на училище! И кажи на жена си да не ползва сешоар! 2000 ПЪТИ по- мощен е от gsm-а!

    Коментиран от #5

  • 5 Антиелектрика

    23 2 Отговор

    До коментар #4 от "TSLA":

    Писна ми от идиотски спорове и обиди!
    Ще те помоля да спазваме добрия ток и да се придържаме към фактите!
    Ако си заслепен от някаква злоба, по-добре виж статията, защото коментарът ми е свързан с нея.
    И така, отговарям ти веднага.

    Първо, аз никъде не съм писал за радиовълни. Но да, те са електромагнитно излъчване: "Радиовълните са електромагнитни вълни" - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BE%D0%B2%D1%8A%D0%BB%D0%BD%D0%B8

    Второ, електромагнитното поле е свързано с напрежението и тока и се нарича напрегнатост. Напрегнатостта на магнитното поле се мери с А/m, а напрегнатостта на електрическото поле се мери с V/m: http://www.hvac-eco.com/bg/reference-manual/45-measurement-units/149-2011-03-17-15-05-17.html

    И така, кой какви комплекси има и кой трябва да се връща в училище, хората сами ще преценят! Обаче когато фактите говорят, е добре малко да се замислим, вместо да се нападаме по такъв начин в нета. Нито ме познаваш, нито с нещо съм те обидил, просто искам малко повече да мислим!
  • 6 Д фен

    0 8 Отговор
    Излагаш се по всички теми форфорко

    Коментиран от #7

  • 7 Антиелектрика

    11 1 Отговор

    До коментар #6 от "Д фен":

    Нещо конкретно ли искаш да кажеш по темата? Нещо искаш да ме обориш с факти и доказателства ли?
    Или си просто един хейтър, който освен злоба, друг смисъл в живота си няма?

    Я погледни статията за какво е и малко се замисли дали тук е мястото на подобни елементарни обиди!!!
  • 8 Д фен

    1 17 Отговор
    Ти ми кажи какво пишеш за дачия само с поглед по картинка ли или се заяждаш нещо с мен.Ти ли даде парите за моята дачия.
  • 9 Конкретно по темата

    2 2 Отговор
    Финансирано от Европейския съюз проучване, ръководено от скандинавската изследователска организация SINTEF, е установило, че електрическите автомобили произвеждат електромагнитни полета, които са доста под минималните прагове, препоръчани от Международната комисия по защита от нейонизиращи лъчения (ICNRP).

    Според Green Car Congress, има съвсем малка разлика между електромагнитните полета, излъчвани от електрическите автомобили, и тези, които идват от обикновените бензинови и дизелови автомобили.

    Електрическите превозни средства показват нива на експозиция, които са равно на по-малко от 20 на сто от лимиотите на ICNRP. За сравнение, обикновените автомобили показват стойности отоколо 10 на сто.

    Измерванията са направени в близост до пода на превозното средство, в близост до батерията и при стартиране на колата.

    Когато измерванията са направени в близост до главата, експозицията е показала нива от около 2 процента спрямо граничната стойност.

    „Няма абсолютно никаква причина за безпокойство“, обясни Кари Шьолберг, физик в SINTEF.

    Данните потвърждават резултатите от едно проучване през 2009 г., когато се тиражираха слухове относно електромагнитните полета около хибрида Toyota Prius. Твърдвенията бяха, че Prius носи висок „риска от рак“ – макар че нямаше никакви данни, които предполагат връзка между едното и другото.

    В последния си изследвания SINTEF са установили още, че въртенето на колелата води до „значително“ магнитно поле, независимо от

    Коментиран от #12

  • 10 Конкретно по темата продължение

    0 3 Отговор
    независимо от типа на превозното средство – тоест, магнитното поле в една кола се дължи по-скоро на нейното движение, без да има особена разлика, свързана с типа задвижване.

    Коментиран от #13, #14

  • 11 Алфа Ромео

    2 1 Отговор
    Ако не го държим в джоба къде тогава, нали затова имаме мобилен телефон, какъв е смисъла ако не го носим в със себе си!
  • 12 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Конкретно по темата":

    Г-н Електрик, бихте ли дали линк, към това изследване с точни и конкретни данни за тестваните електромобили, точните стойности на електромагнитните им полета и тези с които се сравняват.
    Ето две статии, които казват точно обратното и как дори хибридите са опасни за здравето:
    "The ministry’s foray into this topic is a culmination of a public outcry resulting from publications in the media regarding possible dangers from radiation in hybrid cars. Last year, Israeli automotive website Walla! Cars conducted a series of tests on the previous generation Toyota Prius, Honda Insight and Honda Civic Hybrid, and recorded radiation figures of up to 100 mG during acceleration. Measurements also peaked when the batteries were either full (and in use) or empty (and being charged from the engine), while normal driving at constant speeds yielded 14 to 30 mG on the Prius, depending on the area of the cabin.
    The Ministry of Environmental Protection is expected to publish the results of the study this week. The study will group hybrids sold in Israel into three different radiation groups, reports Israel’s Calcalist. It’s expected that the current-gen Prius will be deemed ‘safe’, while the Honda Insight and Civic Hybrid (as well as the prev-gen Prius) will be listed as emitting ‘excessive’ radiation."
    http://www.thetruthaboutcars.com/2010/03/israel-preps-worlds-first-hybrid-car-radiation-scale/

    http://www.nytimes.com/2008/04/27/automobiles/27EMF.html

    "Hybrid and ele

    Коментиран от #18

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Конкретно по темата продължение":

    Надявам се малко разбирате английски, за да видите, че е факт рискът от онкологично заболяване. Ако прочете статията под която коментираме, сега са се появили нови доказателства за връзка между ракът и толкова слабо ЕМП от един GSM с мощност едва 1 W.
    Има разлика между критични нива и риск от развиване на рак.

    Рисковите нива са оказани в чл. 151 от Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване, Раздел VII - Работа в условия на нейонизиращи лъчения в работната и е 60 mT.
    Ето още редица статии за вредата от ЕМП: http://rasper-bg.com/?p=2245
    http://obshtestvo.net/%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%B8%D0%B7%D0%BB%D1%8A%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8/
  • 15 Електрика

    0 1 Отговор
    Ако по-рано знаех за такова изследване, щях да ти дам линк при предишни спорове.

    Сега като прочетох статията не беше трудно да намеря оригиналният документ:

    http://www.sintef.no/en/publications/publication/?pubid=CRIStin+1342565

    Ето ти линк и към статия на английски,

    https://www.sintef.no/en/latest-news/no-danger-from-magnetic-fields-in-electric-cars/

    щом така ти харесва. Доколкото разбирам точно заради серията фалшиви новини, които ти ми копираш като доказателства, са направили сериозни изследвания, които доказват че измерванията от ентусиасти са пълни измислици и преувеличения!

    Коментиран от #16

  • 16 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Електрика":

    Значи аз ти поствам статия, за която ти казваш, че само половината е вярна, а другата половина е фейк, така ли?
    В такъв случай мисля, че по-нататъшната дискусия е безсмислена!
  • 17 Електрика

    0 0 Отговор
    Това не го казвам аз! Чети:

    https://spectrum.ieee.org/tech-talk/transportation/safety/magnetic-fields-in-electric-cars-wont-kill-you


    This may seem like a non-issue for most drivers, but worries about the possible dangers of magnetic fields in hybrid and electric vehicles had already started to flourish on Internet forums as early as 2008. The New York Times ran an article titled, "Fear, but Few Facts, on Hybrid Risk" that noted how hybrid car drivers were using their own detectors to take magnetic field readings. A search of the online forums hosted by Tesla Motors—Elon Musk's electric car company—also shows a small number of electric car owners asking about the possible dangers of magnetic fields over time.

    Yet recent studies such as the SINTEF project seem to confirm the lack of danger. The venerable Consumer Reports conducted a "myth-buster" study in 2010 that found the magnetic field exposure in hybrid cars was about the same as in conventional cars. A separate study detailed in the February 2013 of the journal Bioelectromagnetics looked at eight electric vehicles and six gasoline-powered vehicles, finding exposures to be "much less" than the limits set by the ICNIRP and the IEEE.

    Забележи че става въпрос за абсолютно същата статия за която си дал линк! Определено е било фалшива новина. Ако беше Истина щяха да ме засипват през ден с нея, да обясняват колко са вредни електромобилите а нефтопродуктите дори са полезни за дишане!
  • 18 Електрика

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Антиелектрика":

    "
    Г-н Електрик, бихте ли дали линк, към това изследване с точни и конкретни данни за тестваните електромобили, точните стойности на електромагнитните им полета и тези с които се сравняват."

    И понеже незнайно защо питаш мен ще ти отговоря:

    https://www.consumerreports.org/cro/news/2010/08/mythbuster-emf-levels-in-hybrids/index.htm?userWantsFull=true

    Vehicle tested Peak EMF reading at driver's feet (milligauss)
    2008 Chevrolet Cobalt 30 mG
    2008 Chevrolet Tahoe Hybrid 14 mG
    2008 Subaru Impreza 6 mG
    2006 Toyota Prius (hybrid) 4 mG
    2008 Subaru Legacy 4 mG
    2008 Toyota Prius (hybrid) 4 mG
    2008 Mini Cooper Clubman 3 mG
    2008 Nissan Altima Hybrid 3 mG
    2008 Toyota Highlander Hybrid 2 mG
    2008 Nissan Murano 1.3 mG
    2008 Toyota Sequoia 1 mG
    2007 Chevrolet Suburban 0.8 mG
    2008 Toyota Highlander 0.5 mG


    We found the highest EMF levels in the Chevrolet Cobalt, a conventional non-hybrid small sedan.

    За тези които не знаят английски, най-големите пикови стойности са засечени в конвенционален автомобил който не е нито електрически нито хибриден. Стойностите са над 7 пъти пловдивски отколкото на хибридната Toyota Приус, за която става въпрос в статията на Антиелектрика от 2008 година. В крайна сметка електрическите автомобили ще вземат да излязат по-защитени от електромагнитни вълни, отколкото конвенционалните!

    Коментиран от #20

  • 19 Електрика

    0 0 Отговор
    Този редактор съвсем полудя!

    "над 7 пъти пловдивски отколкото на хибридната Toyota Приус"

    Да се чете:

    "над 7 пъти повече отколкото на хибридната Toyota Приус"
  • 20 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Електрика":

    Аз ли не мога да пиша или просто не четеш целите ми постове?
    Дал съм нагледно последната част от статията в която пишат, че Honda Civic Hybrid има 100 mG при ускорение. И това е официално изследване на Израел, не на кой да е!
    Нали не мислиш, че Тесла ще има по-малко ЕМП? Дай ми официални данни да видим как ще ме обориш!

    Иначе просто пиши, че горната статия е фейк и човек не може да се разболее от рак заради GSM, пък от електромобила може единствено да се излекува от рак.
    Никой не твърди, че ще умреш веднага от ЕМП, а ЧЕ Е ВЪЗМОЖНО да се разболееш от рак.
    Прочети статията пак и виж хората на колко места пишат, че все още не е ясно какви са безопасните нива на облъчване и, че вероятността за развиване на рак не е никак малка! Дал съм ти достатъчно цитати!

    Това дали вярваш или не, вече си твой избор, но в никакъв случай не искам някой да ми налага електричките за безопасни, както през 70-те години са казали, че тютюнопушенето не е вредно!
  • 21 Електрика

    1 1 Отговор
    Разбира се че мога да чета ... дори между редовете. Нещо което все ти убягва. Захващаш се за една фраза и си изкарваш всички изводи единствено и само от нея без да четеш останалото и да го осмислиш.

    Ако ти дам 1000 линка за смъртни случаи от поражение от електрически ток и пожари, ще отречеш ли огънят и електричеството? Гарантирам ти че случаите ще са 100% истински, а на някои дори съм присъствал лично.
    Мога да ти дам стотици линкове за гръмнали бойлери. Ако ги прочетеш ще си изхвърлиш ли бойлера? С какво ще си топлиш вода без бойлер, ток и огън?

    Разбира се, че електромобилите МОЖЕ да излъчват електромагнитни вълни, това обаче може да се случи САМО И ЕДИНСТВЕНО ако не се вземат мерки да се ограничат чрез екраниране и/или скъсяване на пътят на кабелите с променлив ток (между инвертора и електродвигателя) и местоположението им така, че да не минават под пътниците.

    Вече ти намекнах, че последните статии от тази тема са от 2008 година. Не си ли зададе въпроса ЗАЩО?

    Отговорът се крие в цитатът който даде и ме караш да чета, но самият ти не си разбрал!

    Преведи си тази част и те моля да я напишеш на български за останалите които не разбират английски:
    The study will group hybrids sold in Israel into three different radiation groups, reports Israel’s Calcalist. It’s expected that the current-gen Prius will be deemed ‘safe’, while the Honda Insight and Civic Hybrid (as well as the prev-gen Prius) will be listed as emitting ‘excessive’ radiat