5 Януари, 2018 11:30 7 011 12

Някой да търси турбокомпресор от болид BMW F1?

  • bmw-
  • garrett-
  • турбокомпресор-
  • обява-
  • продажба

Оригинален турбокомпресорен комплект Garrett от четирицилиндров двигател BMW за Формула 1 се продава в eBay за едва £8 750 (€9 832). Грамадният "охлюв" е произведен през 1986 г. за 1 500-кубиковия агрегат M12/13, с какъвто Нелсон Пикет печели шампионата при пилотите три години по-рано.

BMW се оттегля от Формула 1 през същата 1986-а, но продължава да снабдява някои отбори с четирицилиндровите си турбомотори до забраната на принудителното пълнене през 1988 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АБВ

    11 4 Отговор
    М12-1500 КУБИКА-1500 К.С.....САМО ЗА ИНФО...BMW.ИСТОРИЯТА Е ИНТЕРЕСНА С ТОВА ,ЧЕ БЛОКЪТ Е ЧУГУН И ЗА СПАДАНЕ НА ВЪТРЕШНИТЕ НАПРЕЖЕНИЯ ПРИ ЛЕЕНЕТО ТОИ ТРЯБВА ДА ОТЛЕЖИ В АГРЕСИВНА СРЕДА...БУКВАЛНО НА ДВОРА НА ЗАВОДА...ПОД ДЪЖДА.И НЕ САМО ТОВА.ВСЯКА СУТРИН ВСИЧКИ РАБОТНИЦИ СА БИЛИ ДЛЪЖНИ ДА ПИКАЯТ В/У НЕГО.ТАКА МЕСЕЦИ НАРЕД.СЛЕД КОЕТО СЕ ШЛАИФА И ПОДГОТВЯ ЗА Ф1...

    Коментиран от #2, #4, #6, #7, #9

  • 2 Темиме дарий

    19 16 Отговор

    До коментар #1 от "АБВ":

    То требва на сите мотори от тая марка да им се чишка че не стават за друго хахахах

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Мария Атанасова

    14 2 Отговор

    До коментар #1 от "АБВ":

    Това с пикаенето го лансираха журналята за да е по интересна историята. Иначе са пълни глупости от техническа гледна точка.
  • 5 АБВ

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "Темиме дарий":

    Караи голфо и пикаи на него ....селю
  • 6 КЕПАСА

    4 7 Отговор

    До коментар #1 от "АБВ":

    Колко пък да е велик този мотор? Голям турбо-лаг, голяма консумация на гориво... Пък и не е толкова издръжлив на постоянно 100% натоварване, често пръсва и турбината. Че е постижение от 1500cc да изкараш 1400-1500 к.с. - така е, но е истина, че няма особено наследство в F1.
  • 7 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "АБВ":

    И не само това ,блока трябва да е от двигател на Мин 100х км ! През това време ако е имал някакви дефекти да се видят.
  • 8 bibendum

    6 0 Отговор
    Това за пикаенето може да са глупости, но отлежаването на метала в агресивна среда е напълно реална процедура. Тавите на кутерите (гигантски месомелачки за смес за колбаси) престояват на двора 1 година преди да бъдат монтирани.
  • 9 тадд

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "АБВ":

    отнасяше се и за главите - над 100000км. или мин. 10г. служба, се смятаха достатъчни за уталожване на напреженията.

    Коментиран от #12

  • 10 ватман

    0 0 Отговор
    Пасва идеално на Москвич 12-сетак
  • 11 сойкаПрисмехулка

    2 0 Отговор
    За голф 2-ка става ли?
  • 12 Шляхтиц

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "тадд":

    Гост и Тадд са единствените компетентни хора. За формулата се вземат моторни блокове от поне десет годишни, а може би и бракувани двигатели, при които напреженията са вече минали и са показали якост.