Last news in Fakti

11 Май, 2018 09:22 13 540 56

Tesla се запали 6 дни след катастрофа

  • tesla-
  • model x-
  • катастрофа-
  • инцидент-
  • пожар-
  • батерия-
  • акумулатор

Батерията на Tesla Model X се е възпламенила безпричинно шест дни след катастрофа на магистрала 101 в Калифорния на 23 март, съобщава KTVU 2. При удара и последвалия пожар загина 38-годишният шофьор на електрическия кросоувър.

Пристигналите на местопроизшествието огнеборци загасили пламъците за броени минути, но акумулаторите на "тѐслата" се самозапалвали неколкократно през следващата седмица. "Батерията продължи да се нагрява, въпреки че я бяхме охладили. Не разполагаме със средства, с които да се справим с практически унищожен акумулатор", коментира началникът на противопожарната команда в Маунтин Вю Хуан Диас.

"Шест дни по-късно температурата в батерията се повиши до точката на горене. Колата пламна отново. В нея се съхранява енергия, която е меко казано неконтролируема", разказва Диас.

Подобно на много други електромобили, Model X е снабден с прекъсвач, който позволява изключването на акумулаторите. При катастрофата в Калифорния обаче устройството е било повредено, оставяйки спасителните екипи без варианти за противодействие. Батерията била обявена за безопасна едва две седмици по-късно, след като специалисти от Националния борд за безопасност на транспорта (NTSB) и Tesla я "деенергизирали".

След инцидента от Tesla публикуваха официално становище, в което се твърди, че електромобилите на компанията са много по-пожаробезопасни от колите с ДВГ. "Акумулаторите са конструирани така, че в редките случаи, когато възникне пожар, огънят се разпространява бавно и пътниците имат предостатъчно време да напуснат колата. Според свидетели при разрастването на пламъците в катастрофиралия Model X вече не е имало хора. Сериозни инциденти като този на магистрала 101 могат да предизвикат пожар вав всякакъв тип превозно средство, а данните от милиарди километри, навъртени от "тѐсли", показват, че рискът от запалване на бензинов автомобил в САЩ е пет пъти по-висок".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    49 23 Отговор
    е кво друго да кажат Т'сляците!
    А замърсяването на околната среда при пожара на батериите сещате ли се какво е? Какъв букет от химикали се е изсипал...
    На ви сега електрическо бъдеще! Който иска да е барбекю на колата си - да заповяда!

    Коментиран от #36, #56

  • 2 омъскаряване

    45 12 Отговор
    Екоджендърите от през девет планини в десета студена водица са донесли да ви убедят, че колите са "безопасни" ?? Ако искате им вярвайте, но преди това се образовайте, как се гасят батерии и ще разберете, че това е кошмара на пожарникаря !
    Дори да се хванете на приказките, че конвенционалните коли се палят 5 пъти по-често, защото сте екоджендър задайте си въпроса, колко са обикновените коли и колко теслите и тогава напр. на база колко на 100 хил от вид се палят и резултата, ще е изненадващ !!! И на последно място, но не по важност, колко запалили се обикновени коли, след като ги изгасят се палят пак и пак и пак ???
  • 3 256

    28 8 Отговор
    В ЕС само за Тесла се пише, като бъдещето на автомобилите, и всички производители започнаха маркетингов бум в тази насока. Никой не казва, че в Япония вече масово са на водород.
  • 4 1234

    42 14 Отговор
    Колите на батерийки са опасни, скъпи и неекологични, уважаеми екосоросоиди, трансджендъри!
  • 5 Антиелектрика

    43 7 Отговор
    Ето го поредното доказателство какво представляват електричките.
    Обаче прави впечатление обясненията на Тесла - един зелен трол ги беше постнал дословно преди няколко дни.
    Човека загинал, Теслата пламнала, те тръгнали да обясняват, че това не било възможно.
    После пламнала след 6 дни без абсолютно никаква причина, те тръгнали да обясняват, че ДВГ бил по-опасен.
    Пожарникарите им обясняват, че проблема е сериозен, те се оправдават, че били тествали.

    Ето що за нагляри са тези електрофили.

    Коментиран от #6

  • 6 Driving pleasure

    29 5 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    Парички... Парички...!!!
    Шефа на БМВ им беше казал, че не е нормално да пуснат система за атопилот на 80% готова, защото от това загиват хора и подобни компании трябва да са отговорни - тесляците го направиха на луд що го бил казал и продължиха да продават...
  • 7 112

    11 19 Отговор
    И едните и другите горят като факли, какво сте седнали да се плюете едни други. Много сте смешни.

    Коментиран от #9, #10

  • 8 Мхм

    14 7 Отговор
    Проблемът е че лектромобилите са по-взривоопасни.
  • 9 Антиелектрика

    23 5 Отговор

    До коментар #7 от "112":

    Така ли било? Я ни кажи ти тъжния, коя кола с ДВГ се самозапалва без никаква причина и то една седмица след като е изгасена?
  • 10 Пожарникар

    28 3 Отговор

    До коментар #7 от "112":

    Всяка кола може да се запали, но дразни абсолютната арогантност на тези хора.
    Пожарникарите им казват в прав текст да всичко гори живеем в такъв свят навсякъде има кислород обаче Бензин/Нафта знаем какво да правим до 30 мин. макс при добро оборудване всичко приключва за батериите нещата са трудни палят се експлоадират дори искат да ги поставят във водни контеинери ако нещо избухне да обере ударната вълна.
    Най-правилната реакция е да кажат ще работим с пожарникарите да изработим методика за бързо премахване на проблемът а не ДВГ се палели 5 пъти по-често абсолютна наглост е тази СТАКМИСТИКА.
  • 11 BILL

    24 1 Отговор
    Още няколко такива случаи и животозастрахователните компании така ще подгонят Тесла, че на Мъск ще му се иска да е излетял в космоса с колата си.
  • 12 Статистика

    9 19 Отговор
    "данните от милиарди километри, навъртени от "тѐсли", показват, че рискът от запалване на бензинов автомобил в САЩ е пет пъти по-висок".

    Кое точно ви е неясно от това изречение?
    Ако за изминатите 11 милиарда километра са се запалили 10 Тесли, то за същият пробег са се запалили 50 автомобила с ДВГ.

    Коментиран от #14, #16

  • 13 яагж

    16 0 Отговор
    То по опасно от противопехотна мина и газова бутилка взети заедно.
  • 14 Антиелектрика

    19 1 Отговор

    До коментар #12 от "Статистика":

    Ами не ни е ясно тези 11 млрд км къде са изминати, в лаборатория ли, по пътища ли?
    Не ни е ясно с кой модел автомобил с ДВГ го сравняват. Кога точно се е самазапалил автомобилът с ДВГ - при ПТП ли, в движение ли?
    Не ни е ясно кой автомобил с ДВГ се самозапалва една седмица след като е бил изгасена.
    Явно сме доста глупави и чакаме тролското ти изказване да ни уведоми.

    Ама ние няма да вярваме на пожарникарите, а ще повярваме на теб, анонимния трол, нали?!

    Коментиран от #18, #26

  • 15 гост

    8 8 Отговор
    В момента разработват батерия с твърд електролит, а не течен и тя няма да е податлива на подобни увреждания, също така ще е по-компактна. Влагат много милиони за замяна на сегашните, та скоро ще има пробив няма как иначе.

    Коментиран от #17, #21

  • 16 гост

    7 12 Отговор

    До коментар #12 от "Статистика":

    Просто жалки напъни да се изкара черното бяло !! А всъщност истината е , че на 500-600 милиона ПЕТРОЛНИ автомобили по пътищата се падат 1 500 000 ЖЕРТВИ ГОДИШНО !!!! ВСЯКА ГОДИНА !!! Срещу 1 или майксимум 2 от Тесла по всякакви причини от 250-300 000 максимум !!! Тоест съотношение 1 на 366 за петролни , срещу 1 на 200 000 за Тесла !!!!! Толкоз за кой е по-опасен !!!!

    Коментиран от #19, #25, #55

  • 17 Антиелектрика

    10 8 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Такъв абсурдно глупав коментар може да напишеш само ти!!!
    Нямало начин да няма пробив, защото инвестирали - хахахаха
    Няма начим да не може от олово да правиш злато, защото алхимиците много са инвестирали - хахахаха
    Няма начин да не са те отвличали извънзмените, защото НАСА много инвестира в търсене на извънземни - хахахаха

    Няма такъв безумен фанатик като теб, честно!

    Коментиран от #23

  • 18 гост

    0 12 Отговор

    До коментар #14 от "Антиелектрика":

    Ще "вярваш" на който ти изнася , това е повече от ясно !!! А по въпроса , Тесла изпитания в "лаборатории" не прави , за разлика от любимците ти , а данните са от РЕАЛНО движещи се продадени автомобили , които ако си забравил са свързани онлайн с централата ДЕНОНОЩНО !!! А за пожарникарите като не им се е случвало и са в небрано лозе , много ясно че не знаят какво да правят !! Споко , след 1-2 години няма да им прави впечатление , даже много по-лесно от ДВГтата ще се оправят !!!

    Коментиран от #22

  • 19 Антиелектрика

    13 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Избърши си пяната от устата и прочети статията!
    Какви глупости пишеш пак за загинали по света, в която влизат 50 годишни трошки в Индия и загинали пешеходци?

    Май си изперкал напълно щом под статия за безпричинно самозапалена батерия след една седмица, ти пишеш глупости за загинали в Индия, Нигерия и целия свят.
    Болен си, вземай мерки!
  • 20 Ezio

    11 0 Отговор
    Като се запалила и пътниците имали достатъчно време, ами кво правим, ако недай боже пътника е изгубил съзнание за момент или е счупил нещо и излизането му няма да е толкова лесно....
  • 21 Мартин

    12 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Този "пробив" го чакаме вече от половин век. А иначе ние батерии с твърд електролит имаме от няколко десетилетия вече - литиево полимерните. Но това, което няма да ти хареса е, че полимерните батерии са още по-склонни да избухват в пламъци при високи температури, физически увреждания и неправилни токове и напрежения на зареждане отколкото тези с течен електролит. На какво се надяваш, не знам. Батерията като средство за складиране на енергия винаги е била боклук и ще си остане боклук в обозримо бъдеще. Колкото и да ти се иска ти законите на физиката не можеш да пренапишеш. Батерията беше създадена преди 2 века от 2 различни метала и електролит във формата на киселина. 200 години по-късно батерията все още е 2 метала и електролит във формата на киселина, било то и с няколко дребни подобрения за увеличаване на капацитета. Всяка надежда забравете.
  • 22 Антиелектрика

    9 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Ако можеш да четеш, отговори на конкретните ми въпроси.
    Ако не можеш, моля да ми спестиш празните си приказки!
  • 23 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #17 от "Антиелектрика":

    Едно е да представят прототип, друго е да достигне до масовото производство. На ли-йон батериите им трябваха 20г. за да достигнат сегашните нива на цени и разпространение, без да са били особенно стимулирани и без значителен фокус върху тях. Сега има технологията за нови електролити, но мащабното производство отнема време за планиране. Та скоро резултатите ще са на лице, но ще минат поне 5г. докато новите технологии се внедрят при повечето производители на батерии. Много ти харесва да плюеш. Аз споделям какво се прави по света, а не се заяждам или боготворя някой.

    Коментиран от #24

  • 24 Зорлем

    10 1 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Преди 5, че и повече, години пак имаше такива прогнози. Междувременно обаче, Приуса например си стана модел на 20 години и все още хибридите са по-скоро изключения и екзотика, отколкото правило. А колко народ си късаше и продължава да си къса ризите, че те са бъдещето...

    За справка провери ако искаш колко време изминава от патента на Ото до пускането и навлизането на първия наистина масов автомобил - Форд Модел Т. Или пък колко време минава между първия полет на братята Райт и първите масови комерсиални полети. И не забравяй, че тогава средствата за обмен на информация са били далеч по-ограничени, и никоя държава не ги е субсидирала!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Статистика

    3 5 Отговор

    До коментар #14 от "Антиелектрика":

    В доклада си от октомври 2016 г. американците съобщиха, че техните електрически автомобили са пропътували близо 5 млрд. км. До средата на миналото лято тази цифра се е увеличила на 8 милиарда. Сега Tesla съобщи, че общо автомобилите на компанията по целия свят са покрили разстояние от 11,5 милиарда километра.

    Коментиран от #28, #31

  • 27 ТОЧКАТА

    1 3 Отговор
    Навремето Тесла загубил битката с променливия то по подобни причини...След ,,късо,, променливият ток по бързо прекъсва веригата и ,,се успокоява,,.Но с правият ток нещата са много по зле,както показва и случаят...

    Коментиран от #30

  • 28 Да ама не

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Статистика":

    От коитто почти всички са в гаранция тоест нови :)))).
    И що не сравня само Тесла с Мерц примерна а вкарават и Дачия , лада....
  • 29 сойкаПРИСМЕХУЛКА

    11 1 Отговор
    Колкото и да се опитват да натрапят на хората тъпите си еко стандарти и електрически автомобили, то няма да им се получи.
  • 30 Gencho

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "ТОЧКАТА":

    И защо я е изгубил, след като по твои думи променливия е по-добър? :D
  • 31 Антиелектрика

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "Статистика":

    Чудесно - пропътували 200 000 Тесли 2 млрд км общо, което прави "страшните" 40 000 км н кола.
    А останалата част от въпроса ми - как са установили, че ДВГ се запалвало 5 пъти повече? С кой модел са провели тестовете, че го твърдят?
    Колко процента от ПТП завършва с пожар при електричка и ДВГ?
    Колко коли с ДВГ се смозапалват безпричина една седмица след като са загасени?

    Ето това са истинските въпроси, а не колко км имат общо теслите, защото проблема е при ПТП.

    Коментиран от #32, #37

  • 32 Статистика

    3 3 Отговор

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Статистиката се отнася до нови автомобили с подобни параметри за определен пробег. Откъде ти хрумна да броиш катастрофите само
    Ами такива случаи в които чисто нов Мерцедес S класа се самозапалва насред улицата с двама пенсионери вътре, не трябва ли да влезе в статистиката според тебе, само защото няма драскотина по него?

    https://www.motor1.com/news/45979/brand-new-mercedes-benz-s-class-declared-total-loss-after-engine-fire/
  • 33 Име (като гост):

    1 5 Отговор
    еми то и разни бмв-та и мерцедеси се палят ама кой му пека , ама нали е тесла и вече е сензация
  • 34 печатна грешка

    2 6 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Сериозни инциденти като този на магистрала 101 могат да предизвикат пожар вав всякакъв тип превозно средство, а данните от милиарди километри, навъртени от "тѐсли", показват, че рискът от запалване на бензинов автомобил в САЩ е пет пъти по-висок". - вЪв всякакъв тип
  • 35 Пожарникар

    4 5 Отговор
    Проблемът не е в батерията, а в това че пожарникарите са неподготвени:

    "Батерията продължи да се нагрява, въпреки че я бяхме охладили. Не разполагаме със средства, с които да се справим с практически унищожен акумулатор", коментира началникът на противопожарната команда в Маунтин Вю Хуан Диас."

    Ако знаеха какво да правят и имаха необходимото оборудване, можеше да изтощят батериите още на мястото на пожара и да ги направят безопасни или да ги транспортират във вана с вода за да освободят пътя, а на специално подготвено място да ги обезвредят.

    Коментиран от #38

  • 36 gnida

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Никой от любителите на миксери не споменава колко мизерии се отделят при производството на батерията , а тя се сменя , защото е консуматив ! Все по-често ще чуваме думата "безпричинно" щом искаме електрички !
  • 37 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Ама кои са тези автомобили? Кои са тези марки и модели с които сравняват Тесла, че е 5 пъти по-незапалима?
    Кой е този автомобил с ДВГ, който без причина се пали една седмица, след като е изгасен?

    Ако ще ми разтягаш локуми и ще пишеш празни приказки, то го прави на друго място! Писна ми всеки път да сменяш темата и да приказваш празни приказки!
    Запалила ли се е ДВГ седмица след като е изгасен - ДА ИЛИ НЕ???

    Коментиран от #39

  • 38 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "Пожарникар":

    Не ти ли писна да си сменяш никовете и да пишеш идиотщини?
    Ходи ти научи пожарникарите в Калифорния как се разрежда батерия при пожар, нагъл трол!
    То бива бай ганьовщина, но вашето е направо супер наглост!
  • 39 Статистика

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    Въпросът е защо се е запалила след една седмица? Можело е да се запали след един месец. Отговор е написан в статията само някой трябва да го прочете

    "Батерията била обявена за безопасна едва две седмици по-късно, СЛЕД КАТО специалисти от Националния борд за безопасност на транспорта (NTSB) и Tesla я "деенергизирали".

    Правилният въпрос е защо са чакали две седмици, за да я обезопасят?

    Коментиран от #42

  • 40 Gencho

    1 0 Отговор
    Ако беше се запалила 6 дни след изтичането на застраховката - е тогава щях да ги призная!
  • 41 Язе

    2 0 Отговор
    Коли с ДВГ се палят по-лесно?Като тази на снимката зад изгорялата Тесла?Тази ли?Изглежда като не горяла.

    Коментиран от #43

  • 42 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Статистика":

    Аха, значи при всяко ПТП, ще са нужни специалисти от (NTSB) и Tesla и ще се чака поне 2 седмици за тях?
    Просто уникално безопасно, няма що!

    Коментиран от #44

  • 43 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Язе":

    То си е чисто забавление да се четат смешните коментари на електрофилите.
    Я виж първата снимка, колко "кротко и безопасно" си гори Теслата, направо не си личи, че гори даже - хахахахахахахахахаха
    А и за този миниатюрен пламък, са виновни калифорнийските пожарникари, ако бяха нашите форумни разбирачи, теслата щеше да е в движение още - хахахахахахахаа
  • 44 Статистика

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Антиелектрика":

    Сега като има заклещен катастрофирал в смачкан автомобил, единствената резачка в държавата и представител на автомобилната компания ли чакат, или просто вадят инструмента и са обучени да работят с него? Въпрос на време и организация е, всеки един екип да бъде обучен и оборудван за гасене пожари на електромобили.

    Както стана въпрос, те се гасят за минути, но пожарникарите не знаят какво да правят след това, за да предотвратят повторните възпламеняване на дефектиралите батерии, а дори да знаят, нямат оборудване.

    Коментиран от #45

  • 45 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Статистика":

    Вече се изтъркахте с тези глупави лафове за светлото бъдеще!
    Какво щяло да стане, въпрос на време било, нямало начин да няма пробив и всякакви глупотевици и кристални топки.

    Сляп ли си - на първата снимка ясно се вижда как гори като факла този миксер?
    Ти ли ще гасиш пожар или пожарникар, че и акъл си тръгнал да му даваш?
    Запалила ли се е колата след седмица?

    Все въпроси, чиито отговори крият какви гнусни лъжи се опитваш да пробуташ!

    Коментиран от #46

  • 46 Статистика

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "Антиелектрика":

    Статистически, самолетния транспорт е много по-безопасен от автомобилите, но има милиони като тебе, които ги е страх да летят. Карай си бензиновата факла и да не ти пука!

    Лично аз предпочитам автомобил, който статистически е по-безопасен ЗА МЕН И ПЪТНИЦИТЕ. Какви
    технически труднисти ще изпитат пожарникарите СЛЕД като вече сме се отдалечили невредими от автомобила, ми е втора грижа.

    Коментиран от #47

  • 47 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "Статистика":

    Хахахахахахха. Само това ли успя да ти роди малкото мозъче - бухахахахаха
    Точно ти, който отричаше самолетите, защото били с ДВГ, сега ще ме обвинява, че ме било страх да летя - хахахахахха

    Ярък пример си за това колко жалък може да стане човек и да падне много ниско, само и само да си спаси заплатката на трол!
    Уникално нагъл си, вижда се кое е факла, ама как трол ще признае очевидното?!

    Коментиран от #49, #54

  • 48 Иван

    2 1 Отговор
    Незнам, но като гледам снимката от самия краш, другата кола е запазена прилично, а теслата я няма половината и шьофиора е загинал. Тоя празен кош отпред не е много ок при челен сблъсак.....
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Независим

    0 3 Отговор
    Аз ще си купя електрическа кола веднага щом ги внесат и са на поносима цена. Не ме интересува дали ще има зарядни станции или не , ако ще да няма нито една. Така освен екологично ще мисля и икономично.
    Ненавиждам ДВГ. Няма да подкрепям автомобилната мафия, сервизната мафия, бензиновата мафия и всякаква друга свързана с части и гориво. Отдавна тая мутра горе трябваше да реже лентата на завод за електромобили, ама пусти комисионни...

    Коментиран от #52

  • 52 Зависим

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Независим":

    Жалко, че не може да си купиш разум.
    Интересно кой нормален човек би написал подбно нещо под статия за загинал в електромобил и последвал проблем с гасенето на пожара на електромобила?
    Като ненавиждаш ДВГ, защо караш кола? Или като си купиш електромобил ще си независим, защото той няма да се разваля по хубавите български пътища, няма да сменяш гумите и няма да го зареждаш с ток?
    Добре, че има наивници като теб, които вярват в празни приказки.
  • 53 Независим

    0 1 Отговор
    Към #52
    Айде като си отворко кажи сега защо VW след 2 години ще произвежда само електрички, а ?
    Статията е поредица от такива статии, защото Тесла са все още в премиум имиджовия сегмент и всяка авария с тяхна кола е сензация, но иначе е нормално(!!!) пияни тарикатчета/комплексарчета с BMW и Mersedes да си правят гонки и да не могат после да ги изстържат от асфалта, а колите им с фадрома да ги качват на репатрака.
  • 54 Статистика

    1 1 Отговор

    До коментар #47 от "Антиелектрика":

    Охо значи така стана, ти може да обиждаш когото си искаш, защото тези които се продават правилата ти дават гръб, но за сметка на това трият коментарите на останалите. Ще използвам твоите думи за да не ме трият, след като не ги считат за обиди!

    Толкова ли си нагъл, за да лъжеш че аз ненавиждам самолетите защото имали ДВГ, като ти беше този който в новина за забрана на движение на ДВГ в центъра на градовете, каза че ще трябва да забранят и самолетите защото и те имали ДВГ.

    Колко трябва да си умен, когато става въпрос за страх от летене и ти отново да го свържеш с ДВГ. Точно това е изключително тролско поведение.

    Прочети какво е трол и ще видиш, че са те описали на 100%.
  • 55 Амтон 1

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    1 500 000 жертви от самозапалване ?
    Нещо не разбрах сравнението , може би защото беше прекалено обективно !
  • 56 Бъдещето е електрическо

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Уважаеми, Driving pleasure,
    статистиката показва, че колите на въглища замърсяват много по-малко, понеже не съществуват. Спокойно може да си закупиш такава и да злобееш колкото си щеш!