Две седмици, след като потвърди, че Tesla ще строи завод за батерии в Шанхай, Илон Мъск определи Германия за най-предпочитано място за европейската Gigafactory. В отговор на въпрос в Twitter предприемачът нарече страната главен кандидат за бъдещата фабрика.
Germany is a leading choice for Europe. Perhaps on the German-French border makes sense, near the Benelux countries
— Elon Musk (@elonmusk) 19 юни 2018 г.
"Германия е водещият ни избор за Европа. Може би на немско-френската граница има най-голям смисъл, близо до страните от Бенелюкс", коментира Мъск питането дали Германия не би било най-правилното място за завода от тактическа гледна точка.
Изборът на ФРГ действително би бил най-практичен, тъй като Tesla вече развива дейност в страната. Град Прюм в провинция Рейнланд-Пфалц, само на 30 км от границата с Белгия, е седалището на Grohamm Engineering. Това подразделение на Tesla разработва автоматизирани производствени системи и изигра ключова роля за пускането на Model 3 в серийно производство.
Tesla не е единствената компания, която крои планове да строи завод за батерии в Германия. Според Reuters китайската Contemporary Amperex Technology (CATL) вече води преговори с властите в провинция Тюрингия за строежа на такава фабрика като част от евентуална бъдеща сделка за доставката на акумулатори на стойност $25 млрд. (€21.4 млрд.) за Volkswagen.
В първата Гигафабрика на Tesla в Невада, в която Panasonic инвестира над $3 млрд. (€2.57), все още текат довършителни дейности. Илон Мъск смята, че веднъж заработил, заводът ще срине цените на автомобилните батерии и ще направи електромобилите много по-достъпни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Работил съм там, в германската част и доста от работниците в завода идваха от граничните региони с Франция, говореха си на френско-немски. Въпросът е, че с тези батерии няма как да се продължи и те са само преходно звено, така че ако гради там фабрика трябва да е направо с новите технологии, за да са конкурентни на ФВ. Казват че новите батерии са по-малки, по-надеждни, по-бързи за заряд и двойно по-висока енергийна плътност от Ли-йон.
12:08 22.06.2018
2 Driving pleasure
12:16 22.06.2018
3 ГосТ
12:25 22.06.2018
4 омъскаряване
Сектантите в транс !
12:31 22.06.2018
5 smeh
12:36 22.06.2018
6 Driving pleasure
Шпионският скандал в Tesla се обърна срещу компанията
Обвиненият в кражба на данни сътрудник разкрива сериозни нарушения при производството. Мартин Трип разкрива своята версия, която се оказва напълно различна: „Не съм хакер, просто събрах информация, която смятах да предоставя на медиите. Тя съдържа оказателства, че на Model 3 се поставят повредени батерии. Освен това се фалшифицират данните за бройката автомобили, произведени с дефекти, а също така има информация за това, как Tesla неправилно съхранява опасни отпадъци”.
А честито на сектантите :)
Коментиран от #7
12:42 22.06.2018
7 smeh
До коментар #6 от "Driving pleasure":
Ооох, оох котьоо. Мъск ще излезе много глупав човек. Такива хора, като неговия служител им се запушва устата по 2 начина - или с много пари, или с дуло. Това да го заведеш в съда на дело, при положение, че може да се разпее и дори да сипе откровени лъжи, сериозно ще ти навреди на реномето, щото ще трябва да се оправдаваш и да доказваш, че не е така. Изобщо, нервите явно са много опънати, щом се предприемат такива непремислени ходове, а за пред зомбитата се твърди, че всичко върви по вода.12:59 22.06.2018
8 Зорлем
13:15 22.06.2018
9 Какво
13:57 22.06.2018
10 гост
14:38 22.06.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Иван
15:58 22.06.2018
13 Умници
Могат да го говорят само хейтъри, които са си завряли главата в пясъка и не виждат нищо друго освен безпочвените си омраза и завист към някого и силно желаят да се провали.
Що за човек трябва да си за да пожелаваш лошото на някого и да се молиш да не успее? Що за човек трябва да си, за да се радваш искрено на нечий провал? Що за човек трябва да си за да не признаваш, подценяваш и да не уважаваш постигнете до този момент успехи?
Коментиран от #14
16:20 22.06.2018
14 Зомби с квадратно чело
До коментар #13 от "Умници":
Що за НАГЪЛ човек трябва да си да си изземаш всички заслуги за ел. колите???Повечето хора не мразят Мъск а зомбитата които създава, макар и той започва да писва със сапунената си опера.
Отчета за тримесечието идва, вари го печи го има си анализатори които ще си кажат думата.
За ел колите създадени през 19 век всеки път като се измисли нова батерия започва нов ренесанс и всеки път неуспешен.
След създаването на Ли-йон батерия и пускането масово 1991 започва бума на лаптопи, телефони(Iphone излиза 2007), уреди от бита.
Появяват се хибридите и чак после постепенно излизат пълните електрички почти едновременно.
Та какво точно е изобретил Мъск че чак толкова да го боготворите, един бизнесмен със агресивна бизнес стратегия.
А за тези които си мислят че човек направил стотици милиарди не може да греши, ЗОМБИТА огледайте се малко по надалеч от вашето село, та света е пълен с такива примери!!!!
Коментиран от #15, #22, #23
16:52 22.06.2018
15 Умници
До коментар #14 от "Зомби с квадратно чело":
Колко пъти трябва да ви се обяснява че Илон Мъск не е измислил нещо. Той ПРАВИ нещата ИЗМИСЛЕНИ ОТ НЯКОЙ ДРУГ.Той ПРАВИ нещата ДНЕС, НЕЩА ЗА КОИТО ДРУГИТЕ ГОВОРЯТ В БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ!
Само това прави Мъск, нищо друго. Той просто ПРАВИ, докато останалите само ГОВОРЯТ.
Колко успешно се справя съвсем друг въпрос. Всички го уважават именно заради ДЕЙСТВИЯТА му!
Всяка една от автомобилните компании, може да направи много повече от Тесла, те го знаят, ние го знаем, но компаниите НЕ ИСКАТ ДА ГО НАПРАВЯТ, защото едната едничка цел са им ПАРИТЕ! Парите които изкарват ДНЕС, без да мислят за утре.
Вместо да обясняваш кой какво е измислил, КАЖИ КОЙ КАКВО ПРАВИ ДНЕС?
ПРАВИ е ключовата дума във въпроса!
Коментиран от #16, #17, #19, #31
17:01 22.06.2018
16 Бай хой
До коментар #15 от "Умници":
Добре де разбрахме че той прави нещо просто. Ще доживеем ли да направи и нещо умно?18:38 22.06.2018
17 Зорлем
До коментар #15 от "Умници":
И отново правим пълен омагьасан кръг и опираме до въпроса, "А какво именно прави Мъск днес?". Знаем, че произвежда скъпи и още по-скъпи ел. коли (със сигурност няма модел, който да е евтин), за чието производство е изхарчил и продължава да харчи милиарди долари на инвеститорите. Обаче това всичкото било с визия за бъдещето, нали? Та, обясни ни отново, моля те, за какво ДНЕС става дума след като почти всички новини, свързани с него, бликат от думичката "ще".Коментиран от #20, #21
18:44 22.06.2018
18 Reptile
18:53 22.06.2018
19 Reptile
До коментар #15 от "Умници":
Ето, казваме КАКВО ПРАВИ ДНЕС - харчи парите на инвеститорите, лъже на едро и всичко направено до момента е НА ЗАГУБА. За да разберат по-младите и наивни люде - постоянно захваща нови големи, гръмки и лъскави проекти, по които разхвърля ЗАГУБИТЕ и така успява да привлече нови инвеститори в ПИРАМИДАТА СИ!Това прави Мъск ДНЕС.
Едничката надежда е, че НАСА също се набута и продължава да се набутва с милиарди... ако тези десетина милиарда успеята да закърпят нещата - добре, иначе - ФАЛИТ до няколко години ... или продажба в посока КИТАЙ!
18:58 22.06.2018
20 Умници
До коментар #17 от "Зорлем":
ДНЕС Тесла ПРОДЪЛЖАВА да произвежда електромобили с по добри характеристики от ВСИЧКИ електромобили, които ЩЕ се произвеждат от останалите ЕВЕНТОАЛНО през 2020-2025 година. Характеристики от преди няколко години!ДНЕС Тесла произвежда и продава НАЙ-МНОГО ЕЛЕКТРОМОБИЛИ във всеки клас.
Това, че са на висока цена и ВЪПРЕКИ това са предпочитани, е достатъчно доказателство, че цената е приемлива за предлаганото.
Това отговаря ли на въпроса ти , "А какво именно прави Мъск днес?"
Краткия отговор е "Прави повече от ВСИЧКИ останали"
Какво повече очакваш да направи?
Коментиран от #26
00:21 23.06.2018
21 Умници
До коментар #17 от "Зорлем":
Упс. Забравих да спомена и че превозва батериите си с камиони собствено производство, които според един от най-добрите производители на камиони няма как да съществуват, защото биха нарушили физичните закони!И това ако за тебе е НИЩО, говори красноречиво що за човек си!
00:31 23.06.2018
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 smeh
До коментар #23 от "Да да":
Въпреки, че не си се обърнал към мен, я ти сподели по колко изкарваш на година, че да се посмеем дружно. Къде си тръгнал да сравняваш домати с дини? Говориш точно като зомби от пирамида, в която се възхвалява фараона колко много пари прави, от парите на балъците. Въпреки, че ти го казаха заобиколно, аз ще ти го напиша в прав текст, та да осмислиш - Защо петролните компании имат стимул да финансират фирми като Тесла? - 1. Ти да не мислиш, че това е единствения стартЪп, който предлага алтернативно гориво в случая ток? Ти да не мислиш, че дотациите, които получава са случайни? При положение, че петродоларите се измерват в трилиони, осъзнаваш ли какви КАРТЕЛИ и колко ПРАВИТЕЛСТВА се крепят на тях? Следователно, за да допуснат една компанийка да се разрастне до там и да продължат да я дондуркат, след толкова загуби се прави с ЦЕЛ. А каква може да е ЦЕЛТА? Ами СЪЗДАВАШ БАЛОН, КОЙТО ГЪЛТА ПАРИТЕ НА ЗОМБИТАТА, защитаващи "зелената идея" и после ДЕМОНСТРАТИВНО ГО ПУКАШ. Освен, че им обираш капитала, ДОКАЗВАШ, че на този ЕТАП, тази идея не е УЗРЯЛА. Фундаментално. И продължаваш да си монополист. Та така почитаният от теб ФАРАОН МЪСК е просто ИЗПЪЛНИТЕЛ на тази ИДЕЯ.Коментиран от #25, #28
12:07 23.06.2018
25 Антиелектрика
До коментар #24 от "smeh":
Ти от неук тираджия какво очакваш? Дай му само да върти геврека и да си мечтае как ще кара без пари - истински оргазъм за далавераджийското му мислене на прост шофьор.Я го питай какво е завършил, та се има за толкова умен?
Коментиран от #27
12:22 23.06.2018
26 Зорлем
До коментар #20 от "Умници":
Да изтъкваш, че Тесла произвеждат по-добри електромобили от Порше например (каквото и да означава "по-добър" в случая) е същото като да изтъкваш, че Порше правят по-добри боксерови двигатели от Тесла. Нито Тесла искат да правят боксерови двигатели, нито Порше искат да правят електрички. Разликата е, че Порше зорлем ще ги накарат със законови промени да започнат да произвеждат електрички.13:30 23.06.2018
27 smeh
До коментар #25 от "Антиелектрика":
Възможно е:). Но наблюдавам поведението му напоследък, и то е като на притиснато куче до стената, от немай-накъде се опитва да хапе. Което ме кара да се съмнявам в доблестта му, и настане ли момента да се разбере кой крив, кой прав - Окаже ли се от губещата страна, ще подвие опашка и ще се покрие. Тогава абсолютно ще затвърди тезата ти за "далавераджийското му мислене", което е характерно за типаж от хора, чиито черти не са много за хвалба.Коментиран от #29
15:55 23.06.2018
28 Зелените
До коментар #24 от "smeh":
Според скорошен доклад, публикуван от Bloomberg New Energy Finance (BNEF). Озаглавен Прогноза за нова енергия“, до средата на века вятърната енергия ще стане с 58% по-евтина. За същия период се очаква разходите за слънчева енергия да намалеят с цели 71%.Двата възобновяеми енергийни източника отчитат значителен спад в цените след 2009 г. – разходите за слънчева енергия са намалели със 77% през последните девет години, а вятърната енергия е поевтиняла с 41%.
Непрекъснатото понижение на разходите за енергия от възобновяеми източници ще бъде неразривно свързано с намаляването на разходите за акумулатори. „Идването на евтиното съхранение с батерии ще означава, че става все по-лесно да се изпипа доставянето на електроенергия от вятъра и слънцето, така че тези технологии могат да помогнат за задоволяване на търсенето, дори когато вятърът не духа и слънцето не грее“, коментира Себ Хенбест, ръководител в BNEF за ЕМЕА региона и водещ автор на доклада. „Резултатът ще бъде в това, че възобновяемите енергийни източници ще „изяждат“ все повече и повече съществуващия пазар на енергия от въглища, газ и АЕЦ“.
От 2010 г. досега цената на литиево-йонните батерии е намаляла с 80%. В доклада се твърди, че разходите ще продължат да спадат и ще намалеят с още 66% до 2030 г. спрямо базовата линия от 2017 г.
Именно това ще е причината за масовото навлизане на електромобилите на съвсем пазарни принципи.
19:45 23.06.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Антиелектрика
"Разследването на полицията разкрива, че причината за смъртта е шрапнел от гръмналия телефон, а не вдишване на отделените при пожара газове, както се смятало първоначално. Според информация от Malaysian Insight, която цитира близък на Хасан, той е имал два телефона - от Blackberry и Huawei, но засега не е ясно кой от тях стои зад трагичното събитие."
23:07 23.06.2018
31 Зомби с квадратно чело
До коментар #15 от "Умници":
А Мъск хич не мисли за пари, нееееее той мисли само как да ги харчи:). Ама за да изхарчиш нещо първо трябва да си го спечелиш или......... да ти го дадат :))). Ти го изкара най-големият филантроп на планетата земя че и отвъд :))).Мъск прави нещо защото има зор, това са правилата на играта!!!
Ако Мъск беше на мястото на VW той щеше да постъпи по същият начин. Той няма ДВГ на него му трябват зарядни станции(което е реалният му принос), другите просто дебнат и следят пазарът.
А ПАЗАРЪТ не е просто нещо и запомни едно от мен, хора живеят не само в УСА и супер богатите Европейски колониални или петролни държави, извади си главата от дупето на кравата и се поразходи да разбереш какъв е пазарът в момента и как живеят хората в 3/4 от света.
И между другото акциите от 370 паднаха на 330 а все още Q2 отчета не се е появил. Ако обаче Мъск е истински бизнесмен това няма как да му повлияе обаче той само мисли как всеки ден да направи някой цирк в медиите сакън да не паднат с 1 долар голямото чудо.
06:21 24.06.2018
32 Инженер
08:41 24.06.2018