Last news in Fakti

23 Юли, 2018 15:42 14 411 17

Когато няма пари за камион

  • триколка-
  • мотоциклет-
  • самосвал-
  • камион-
  • китай

Китайската автомобилна индустрия няма равна по разнообразието на превозни средства. В Поднебесната се произвеждат всевъзможни возила - например този хибрид между мотоциклет и самосвал.

Формално подобни мелези се водят триколки, макар че някои модификации имат по девет колела. "Мотосамосвалите" са предназначени за купувачи, които не разполагат с достатъчно средства за истински камион. Основният им плюс са невероятно ниската цена и вместимостта.

Този деветколесен звяр се произвежда от компанията Shenghuoshen ("Богът на светия огън"). Моделът, който носи още по-поетичното име SHS175ZH-2, е дълъг 3 490 мм и тежи 365 кг. Цената е едва 16 999 юана или €2 138.

Двигателят е едноцилиндров, с работен обем 175-кубиков и водно охлаждане. Мощността варира от 10 до 20 к.с. според модификацията. Задвижваща е средната ос, а максималната скорост достига 60 км/ч.

В Китай никой не се интересува от товароносимостта. Колкото трябва, толкова ще превози...

Още по-евтин е 9-колесният SHS175ZH-2 на компанията Xinling. Цената е 13 588 юана (€1 709). Двигателят също е 175-кубиков. Максимална скорост обаче не надхвърля 50 км/ч.

Стоката може да се разтовари са броени секунди.

Задният мост се спуска само когато ремаркето е натоварено.

Предлагат се и олекотени версии с 5 колела.

Shuangshi струва 9 980 юана или €1 255.

Максималната скорост е 70 км/ч, но скоростомерът е разграфен оптимистично до 120.

Деветколесният ZQ200ZH-2A на компанията Zhongqi има 300-кубиков двигател. Цената е 10 350 юана (€1 302).


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бравос

    78 1 Отговор
    Наистина добро решение за дребни търговци и селскостопански производители..Браво
  • 2 АКО СЕ ВЪРНЕМ НАЗАД ВЪВ ВРЕМЕТО

    54 1 Отговор
    ОТ КОМПАСА РОЗАТА ПАМУКА КОПРИНАТА БАРУТА ОРЪДИЯТА И ОЩЕ МНООООГО ИСТОРИЧЕСКИ ВАЖНИ ИЗОБРЕТЕНИЯ ИДВАТ ОТ КИТАЙ.
  • 3 Зорлем

    43 0 Отговор
    Май долавям някаква нотка на пренебрежение и присмех в статията, но всъщност момчетата от Пиаджо, например, отдавна произвеждат подобни "камионетки", макар и с нещо като кабина, така че явно си има пазарна ниша за такива МПС-та.
  • 4 JEEP

    39 0 Отговор
    Практично е. Ще намери своята пазарна ниша.
  • 5 Китай рулира

    35 0 Отговор
    Е, че то това е супер бе...за село е перфектно...хиляда долара...ха...
  • 6 796

    4 23 Отговор
    А това чудо с каква книжка би се карало? Не е мотоциклет, не е кола, не е бус. В сайта на производителя пише, че вариантите с 2 колела под ремаркето могат да носят 250 кг. Да предположим, че това с четирите двойни колела може да му натовариш до 1 тон, като гледам изработката на ремаркето.
    Идеята е прилична. За 2000 лв трудно ще намериш ново, опростено товарно возило. Обаче аз бих предпочел за тея пари да взема някой древен бус, с атмосферен дизеляк милионник.

    Коментиран от #14, #16

  • 7 Yes

    31 0 Отговор
    Виждал съм самоделни такива по селата в България преди много време.Обаче тези ме кефят
  • 8 Трак трак туп

    2 12 Отговор
    Аааааа де са му чистачките ? Айде без кабина и парно може нали тръгнахме па у комунизма.
  • 9 лабораторията

    12 1 Отговор
    То май излиза по на далавера като се износят гумите да си купите ново такова вместо нови гуми
  • 10 чичоХ

    34 0 Отговор
    Уж в Китай е комунизъм, пък има по-голяма свобода отколкото
    нашата демокрация.Тука такова МПС няма узаконяване, ако
    успееш някак си да го узакониш ставаш донор на КАТ,ДАИ и още
    дузина лапландци.
    После да не се чудите защо Китай има рекорден икономически
    ръст и са над 1 млрд.
  • 11 гост

    12 0 Отговор
    Добре де, ако у нас се продаваха такива да не мислите, че нямаше да има търсене? Само една платформа струва над 4х.лв, какво остава за задвижване, хидравлика и др. Идеален е за товар на леки и обемисти предмети. Моят съсед навремето си беше направил сам камионче с хидравлика като го задвижваше с 250кубиков двигател от ява и не повече от 10кс като шасито беше доста по-тежко, но го товареше с над 800кг. и машинката вървеше.
  • 12 1234

    2 10 Отговор
    Колко сте интересни,евтино било,а какви са заплатите в Китай?Като видите ,че е евтино в долари,обърнете в долари и китайските заплати и тогава коментирайте дали е евтино.Да не излезе,че за един такъв мотор трябва да се работи по 15/20 години ,на тоя дето му трябва,защото и при нас има ,,евтини стоки",но за ония дето имат пари ,но на тях не им трябват такива стоки,а на когото трябват той няма толкова пари да си ги купи.ВАЖНО Е НА КАКВА КАМАРА С ПАРИ СИ СТЪПАЛ.

    Коментиран от #17

  • 13 Алфа Ромео

    3 1 Отговор
    Малиии с това ако се удариш някъде особено ако е натоварено не ми се мисли кво ша стане със шофера....

    Коментиран от #15

  • 14 книжар

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "796":

    новите книжки са с нови категории
    иначе както имаш за мотопед така придобиваш и за подобна камионетка.
  • 15 Въй въй

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Алфа Ромео":

    Че да не са двама китаеца в Китай? Хора да ти трябват...
    Тая хитрата машинка да и вкарат 22 седалки и с 15-на правостоящи мога да "бича" Четиринайска(В. Т-во-Г. О-ца) на левче! "Надеждата" да си изяде гуменките! Или на Банков (МЗ "Аркус" гр. Лясковец) "преуспелите/гладни" оръжейници мога да возя.
  • 16 Радио Ереван

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "796":

    Кара се с АЕ - Мотоциклет с ремарке. И като му бухнеш 1 тон, после сменяш корковия съединител.
  • 17 ЗигЗаг

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "1234":

    ок, средна заплата за страната е около 500 евро, в големите градове е по-скоро 1200-1500 евро
    Учители взимат 1000-2500евро на месец
    Счетоводители 1500-5000евро
    Инжинери 1500-10.000евро

    В големите градове рядко се виждат автомобили на по 5+ години
    В малките е пълно с чисто нови, но китаиски

    Едва ли има някой който ще му трябват 15-20г работа за едно такова...