Швейцарска компания твърди, че е разработила най-ефективния отоплителен радиатор на пазара. Solus има нагревателни елементи от тънък слой графен, който не променя качествата си в продължение на поне 30 години.
Графеновият радиатор отоплява 5 пъти по-ефективно от воден и 20 пъти повече от електрическите аналози. Харчи 200 Вт, може да отоплява помещения с обем 15 кубически метра и според изчисленията на създателите му може да спести до £520 (€600) от годишната сметка на средно статистическо британско семейство за отопление.
4.5-килограмовият Solus прилича на голям стъклен панел в черно и се вписва удачно в почти всеки интериорен дизайн. Дебел е само 1 см, висок е 75 см, а широчината е 32 см. Цената е €170, а доставките започват през април.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Счупиха природните закони
Всеки електрически нагревател има КПД над 99%. Тези как успяха да постигнат от 500% до 2000% КПД не знам? Сигурен съм, че дори ще има балъци които ще повярват. Само не знам авторът към тях ли спада, да ни поднася тази фалшива новина?
Коментиран от #4, #51
19:47 06.02.2019
2 подозрителен
19:53 06.02.2019
3 Крали Марко
19:59 06.02.2019
4 Емил
До коментар #1 от "Счупиха природните закони":
Не е точно така! При преминаване от електрически W към реални топлинни W (или ckal) има доста неточни (меко казано) превръщания! Възможно е получаване на повече топлинна енергия от един ват ел. енергия!Коментиран от #8, #29
20:08 06.02.2019
5 onq s konq
20:17 06.02.2019
6 Гост
Коментиран от #7
20:18 06.02.2019
7 Ще ти трябват даже 20!
До коментар #6 от "Гост":
Абе ти 2 и 2 можеш ли да събереш!!! Ако стаята ти е 20 кв ще си вземеш 300 ватов глупакоооо!!Коментиран от #9
20:36 06.02.2019
8 Кроми
До коментар #4 от "Емил":
Може , ако захранва термопомпа , та да добави " откраднатата " топлина , при класическия нагревател има точни формули за получената енергия , разсейвана като топлина . това ,че са го боядисали в черно сигурно вдига рязко ефективността с частици от процента , а не в пъти , маса плоска измама за балъците ,проспали часовете по физика .Коментиран от #28
20:41 06.02.2019
9 Готин ама не съвсем
До коментар #7 от "Ще ти трябват даже 20!":
Я пак с математиката, или не правиш разлика между обем и площ??При стая 2на 3, сиреч 6 квадратни метра по 2,5 метра височина, стават 15 кубика! При площ на стаята 20 метра квадратни по 2,5 метра височина става обем 50 метра кубични! Сиреч 3 и нещо радиаторчета! Оставам настрана, че тези направо са направили перпетум мобиле! Такава стая може да се отоплява с такова радиаторче, ако е изолирана като за световно! 25 см. изолация поне, на стените плюс 4-слоен прозорец с 8 камерна дограма и К стъкла!
Коментиран от #26
20:51 06.02.2019
10 Vw beetle
21:03 06.02.2019
11 Счупиха природните закони
Коментиран от #13
21:52 06.02.2019
12 Шокар
22:04 06.02.2019
13 Vw beetle
До коментар #11 от "Счупиха природните закони":
По кой закон добрите климатици отдават 4 киловата , при консумирани един ? Или термопомпите , или конвекторите ? Дълеч си от тази материя . Лъчевитете са с 800-1000 кпд , но са също доста скъпи , а и опасни за животоподдържаща електроника .Коментиран от #14
22:30 06.02.2019
14 Счупиха природните закони
До коментар #13 от "Vw beetle":
Климатиците работят по цикъла на Карно. Те не произвеждат топлина директно, а я транспортират от околната среда, затова нямат КПД, а СОР.Коментиран от #15, #45
22:42 06.02.2019
15 Vw beetle
До коментар #14 от "Счупиха природните закони":
Я пак го кажи , че климатиците не произвеждат топлинна енергия . Те я трансформират от какво ? Ти сериозно ли ?Коментиран от #17, #43, #53, #54
23:40 06.02.2019
16 АЙДЕ БЕЕЕЕ
00:01 07.02.2019
17 Язе
До коментар #15 от "Vw beetle":
Като не разбираш си трай.00:08 07.02.2019
18 Христо
00:37 07.02.2019
19 Иванов
Коментиран от #20
01:07 07.02.2019
20 Сега разбрах тайната!
До коментар #19 от "Иванов":
Този отоплителен уред е САМО за човека седнал на стола срещу него на картинката. Дааа, така може и да има икономия в сравнение с това да топлиш цялата стая. Столът обаче трябва да бъде с цяла облегалка, като този на картинката, иначе ще ти е студено на гърба и кръста.06:38 07.02.2019
21 гост
Коментиран от #24
08:14 07.02.2019
22 Голям прос
Коментиран от #23
08:36 07.02.2019
23 Тцъ, не си прав
До коментар #22 от "Голям прос":
С 200 вата може да загрееш стаята и до 50 градуса, но това не зависи от вида на нагревателя, а от топлозагубите на помещението, които зависят от топлоизолацията му.08:45 07.02.2019
24 Тцъ, не си прав
До коментар #21 от "гост":
И ти не си прав."Електрическите уреди са с коефициент 1:1, консумира един киловат, отдава един киловат, или по-точно 950вата."
Къде изгуби 50 вата по пътя? В какво са се превърнали?
08:47 07.02.2019
25 ar146ts
09:27 07.02.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Бай Иван
11:35 07.02.2019
28 Емил
До коментар #8 от "Кроми":
Май ти си проспал часовете по физика?! Колко от излъчената енергия от един отоплителен уред е топлина (инфрачервен спектър)? Това, че превръща 98% от ел. енегията в електромагнитни вълни не значи, че повечето е "топлина"! МНОГО СТЕ УМНИ, А МА НЕДОГЛЕЖДАТЕ!13:58 07.02.2019
29 Счупиха природните закони
До коментар #4 от "Емил":
Май всички сме спали в часовете по физика щом не можем да си обясним това: "Възможно е получаване на повече топлинна енергия от един ват ел. енергия!"Ще бъдеш ли така добър да ни обясниш какво сме проспали и как можем от един електрически нагревател да получим повече от един ват топлинна енергия, при използване на един вата електрическа енергия? Това противоречи на закона за запазване на енергията, но сигурно и някоя част от него сме проспали.
Коментиран от #32, #33
14:20 07.02.2019
30 гост
15:34 07.02.2019
31 хаха
15:38 07.02.2019
32 Емил
До коментар #29 от "Счупиха природните закони":
Топлинната енергия е само част от спектъра (инфрачервената), която излъчва един нагревател. Примерно, светенето на нагревателя (това, което виждаш червено) не топли! Има още доста излъчвания на електромагнитни вълни, които не се виждат, но пак не топлят. Ако графена превръща 100% от ел. енергията в инфрачервени лъчи - това е вече постижение! (Изобщо не отварям дума за това, че реотана е реактивен консуматор и не може да ползва голяма част от хармониците на променливия ток, въпреки, че електромерът ги отчита!)Коментиран от #35
17:08 07.02.2019
33 Готин ама не съвсем
До коментар #29 от "Счупиха природните закони":
От един ват енергия се получава един ват!!!!!!!!!!!!!!При климатиците и при хладилниците има прав и обратен цикъл на Карно! В климатика вкарваш един киловат и получаваш примерно 4-5 киловата. Зависи от коефициента на преобразуване! Може и два, може и повече от пет. Тука вече играе роля качеството на климатика. Но това не значи, че сме направили перпетум мобиле! Та, климатика има външно тяло. Допълнителните киловати се вземат ОТ ВЪНШНАТА ОКОЛНА СРЕДА! Защото в него влиза въздух с температура примерно 15 градуса, а излиза от него с температура 5 градуса! Сиреч, сме откраднали едни 10 градуса от външния въздух и умножено по количеството преминал и допълнително охладен въздух, получаваме допълнителната мощност от климатика. На същия принцип са и термо помпите. Като там топлината може да идва от охлаждането на външен въздух, или от подземна вода или от солена вода вкарана в оборот и поемаща температура, сиреч енергия от земните недра!
Нещо допълнително за обяснение? Може барем едно мерси да кажете!
Коментиран от #34
17:32 07.02.2019
34 Чукча писател, не читател
До коментар #33 от "Готин ама не съвсем":
Конкретно зададеният въпрос беше : " как можем от ЕДИН ЕЛЕКТРИЧЕСКИ НАГРЕВАТЕЛ да получим ПОВЕЧЕ ОТ ЕДИН ват топлинна енергия, при използване на един вата електрическа енергия?" Обяснението ти е за термопомпа, а не за нагревател. Нищо различно от това, което съм написал още в пост 14.Коментиран от #36
17:48 07.02.2019
35 Счупиха природните закони
До коментар #32 от "Емил":
И защо реши, че всички нагреватели светят? Освен това, в какво се превръща видимата светлина след като бъде погълната? Изненадаа - в топлинна енергия. Реотанът е напълно активен товар и няма реактивна съставка. Електромерите на жилищата НЕ отчитат реактивната съставка частните клиенти не трябва да се съобразяват с фактора на мощността. Електромагнитните излъчвания са под 1% от потребената мощност. Затова навсякъде се казва, че реотана има КПД над 99%17:57 07.02.2019
36 Готин ама не съвсем
До коментар #34 от "Чукча писател, не читател":
Добре. От един ват енергия вкарана в нагревател, получаваме един ват енергия. Можем единствено да извадим загубите от този един ват и да получим примерно 0,9 вата! Всичко останало е бош лаф!18:03 07.02.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Я. Петров
21:10 07.02.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 въпросче
12:48 08.02.2019
43 12345
До коментар #15 от "Vw beetle":
Нямаш си идея колко се излагаш. Уред който консумира 200 вата не може да създаде повече от 200 вата топлина. Това първо. Второ - климатика не създава топлината - той я мести от вън - затова има външно тяло умнико. Енергията която климатика потребява е за транспортиране на топлината отвън/вътре. Според теб ако външната температура е нула Келвина климатика пак ще топли така ли?Коментиран от #47
13:09 08.02.2019
44 Onq s konq
14:26 08.02.2019
45 Иван
До коментар #14 от "Счупиха природните закони":
По-добре кажи, че смяташ, че е вероятно да е маркетингов трик и спри, че инак доста смешно е български цървули да се присмиват на държава с една от най-високите приозводителности в света и то не коя да е ами Швейцариия. Направо си е плачевно само факта така както сме в нашето положение в БГ да намираме кусури на швейцарците.....17:07 08.02.2019
46 Шаран БГ
17:08 08.02.2019
47 Само минавам
До коментар #43 от "12345":
На -273,15 гардуса целзий няма да има кого да стопли!17:16 08.02.2019
48 висок
17:25 08.02.2019
49 Гост
20:15 08.02.2019
50 123
09:12 09.02.2019
51 незнайко
До коментар #1 от "Счупиха природните закони":
Асно е написано 15 кубически метра ! Това е помещение 2.5/2.5/2.5 метра се топли с 200 вата . За хол с размери 3.5/5.5/2.5 което е 48 кебически метра ще се необходими 3+ такива нагревателя или 600+вата, което не е много по малко от другите електрически отоплители !!!16:47 09.02.2019
52 стоян
17:31 09.02.2019
53 Влади
До коментар #15 от "Vw beetle":
Много ме “кефят” такива хора. Неграмотни, но със самочувствие, че и обиждат...15:55 10.02.2019
54 Асо
До коментар #15 от "Vw beetle":
Неграмотник си!22:09 10.02.2019
55 Реотанчо
12:18 13.02.2019