Last news in Fakti

20 Май, 2019 11:53 13 343 59

Електромобилите с най-голям пробег

  • електромобил-
  • пробег

Производителите постепенно намират решение на най-големия недостатък на електромобилите - късия пробег без презареждане. Днес дори и най-евтините предложения на пазара могат да изминават по 200-300 км с един заряд на батерията.

Експериментите обаче показват, че границата от 1 000 км не изглежда толкова невероятен резултат. За съжаление за целта трябва да бъдат жертвани скоростта, комфорта и нервите.

Задаващата се вълна от нови електрически модели обещава истински рекордьори по ефективно изразходване на енергията. Повечето от тях могат да конкурират по автономен пробег "изкопаемите" си предшественици с ДВГ, а някои от тях дори ги превъзхождат.

Piëch Mark Zero

Електрическото купе на правнука на Фердинанд Порше има три електромотора с обща мощност 612 к.с., впечатляваща динамика (3.2 сек. от 0 до 100 км/ч) и батерия със свръхскоростно зареждане (4 мин. и 40 сек. за 80% заряд). Автономният пробег по цикъла WLPT е 500 км.

Tesla Model X
Благодарение на скорошните изменения в системата за управление на електроенергията версията Long Range на големия кросоувър на Tesla може да измине до 507 км по цикъла WLTP. Едновременно с това бе увеличена и мощността на Model X, който вече спринтира от 0 до 100 за 4.4 вместо за 4.7 сек.

Byton M-Byte

Продажбите на китайския кросоувър на вътрешния пазар започват още тази година. Версията на M-Byte с четири задвижващи колела, два електромотора с обща мощност 476 к.с. и 95-киловатчасова батерия може да измине 520 км без презареждане.

Rimac C_Two

Хърватският хиперкар на ток има четири електромотора със сумарна мощност 1 914 к.с. и индивидуални редуктори, 48-волтова електрическа инсталация и батерия с капацитет 120 кВтч поддържа зарядни устройства с мощност 250 кВт. Ускорението от 0 до 100 км/ч трае 1.97 сек., а максималният пробег с едно зареждане по цикъла WLTP е 550 км.

Volkswagen ID.3

Първият сериен електромобил на VW също може да измине до 550 км без презареждане. Хечбекът има електромотор с мощност 170 к.с., монтиран на задната ос. Немците вече са набрали 15 000 поръчки за дебютната модификация ID.3 1ST със средна по капацитет батерия и автономен пробег 420 км.

Tesla Model 3

В Европа версията Long Range с 85-киловатчасова батерия е сертифицирана с паспортен пробег 560 км по цикъла WLTP. Двумоторният електромобил ускорява от 0 до 100 за 4.4 сек., а максималната скорост е 225 км/ч. Модификацията Performance е по-бърза, но може да измине с 30 км по-малко.

Tesla Model S

След скорошната модернизация заедно с Model X лифтбекът на Tesla със 100-киловатчасова батерия може да измине до 610 км без презареждане. Приятен бонус е възможността за зареждане от терминали Supercharger V2 и V3 с 50% по-бързо.

Fisker EMotion

Екстравагантният електромобил на Хенрик Фискер с врати тип "Крила на пеперуда" ще излезе на пазара след по-достъпния кросоувър на компанията. Има два електромотора със сумарна мощност 782 к.с. и може да измине до 640 км с едно зареждане. Плановете на Fisker предвиждат срещу допълнително заплащане да се предлагат суперкондензатори с графен, които ще доближат автономния пробег до заветните 1 000 км.

Rivian R1T и R1S

Съплатформените R1T и R1S са оборудвани с по четири електромотора с обща мощност 760 к.с. и могат да изминат 645 км с едно зареждане. Според сайта на Rivian това е достатъчно за пътуване от Сан Франциско до парка "Йосемити" и обратно. Електромобилите са построени на платформа тип "скейтборд", която ще се продава и на други производители. Компанията вече има договор с Ford.

Tesla Roadster

Второто поколение на модела има заявен автономен пробег от 998 км, но това далеч не е най-впечатляващият параметър на електромобила. Трите мотора го ускоряват от 0 до 60 мили/ч (97 км/ч) за 1.9 сек. и му позволяват да изминава четвърт миля (402м) за 8.8 сек.

Lightyear One

Създателите на холандския електромобил твърдят, че може да се зарежда сам благодарение на вградените в покрива слънчеви батерии, които увеличават пробега с 556 км. В максимално щадящ режим на движение с изключен климатик Lightyear One може да измине 800 км, което означава общ автономен пробег от 1 154 км. Дали това е действително така обаче, ще се разбере чак след старта на продажбите тази или следващата година.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фейсбукаджия

    34 15 Отговор
    Фейсбук поколението до сега си мереше конете и набирането на скорост до 100 км... нищо че в града не ти разрешават подобни скорости. Сега явно "модата" ще накара хората да си меят пробега в км... жалка история на безвремение на едно цяло "фейсбук" поколение !

    Коментиран от #8, #19

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Batushka

    8 2 Отговор
    Туй със слънчевите батерии е супер хихихи...

    Коментиран от #5

  • 4 Ники

    25 18 Отговор
    Електромобилите не са за дълъг път ... едни приятели ... тръгнаха с една Тесла модел S към морето и се наложи да преспят в Пловдив ... в последствие каза , че стигането до морето е ако караш с 90 км/ч ... 2 натискания на педала до долу за да усетиш ускорението и батерията е на средата !! Само за градски условия стават ...

    Коментиран от #6, #20

  • 5 аФизиката

    12 9 Отговор

    До коментар #3 от "Batushka":

    А физиката, че на квадратен метър се усвояват 200 W енергия... случайно да са я взели предвид. Случайно тези 2 квадрата макс покрив, да го насочиш към слънцето и то в летен сезон ... та да може после да ти свири музиката само в колата 3 часа ? А случайно някой да се е сетил, че светлинния поток по нашите георграфски ширини през зимата е 10 пъти по-ниска от лятото ... т.е. тези 200 W ги брой 20W - т.е. нищо :) Ама да важно е фейсбук поколението да сравнява новости и най-вече ... да харчи пари за мезмислени иновации :)
  • 6 ПравилноКазваш

    8 5 Отговор

    До коментар #4 от "Ники":

    Правилно този модел те кара вече да плащаш данъци, налози и паркин г на 2 коли ... за да си модерен. Ти сам сметни колко излишни разходи са да поддържаш 2 коли като не се нуждаеш често и от една ) Но фейсбук обществото си иска своето )
  • 7 сектант wannabe

    17 12 Отговор
    Мислех да напиша, че Дачия Дъстър ред лайн 4х4=16 може да измине тройно повече километри от тия тостери (ако се кара в режим Еко-спорт, с изключени 3 цилиндъра и без да се включва лампичката в багажника), ама няма да го направя защото ще обидя много електрикаджии.
  • 8 Хъмфри

    25 1 Отговор

    До коментар #1 от "Фейсбукаджия":

    Пич ... какви са тия глупости ... ? Хората си мерят ускорението на колите от преди да е роден Джон Атанасов ... Преди това са марели на кой коня му е по бърз ... За електромобилте е важен пробегът и за това .. има сравнения ...
  • 9 По-интересната част

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "АУДИттрс420":

    Ако продължа мисълта ти, 100% от тези, които можеш да си купиш са с марка Тесла, като на всичко отгоре се продават от години.
  • 10 Къде са 100-годишните?

    12 8 Отговор
    Като гледам, въпреки че тук са почти само концепти, дори при тях липсват имената на стогодишните с изключение на един Фолксваген. Нали изкарваха "убийци" на Тесла модел 2012 година? Само където убийците им са с толкова смешен пробег, че не могат да се класират тук, дори с плановете им за следващите 5 години. Жалка история!

    Коментиран от #16, #22

  • 11 kjl

    16 7 Отговор
    Всичко разбирам, НО не разбирам защо трябва да са с по 500 коня мощност и да ускоряват за 2сек. ? Не разбирам това! Защо не са със 150 коня мощност и с доста по-малка батерия. Хем по евтино, хем по-малко ще замърсяват околната среда при производството на батерията.

    Коментиран от #14, #15

  • 12 гост

    10 2 Отговор
    Само Тесла и Битон са налични и е доказват пробега си в реални условия, всичко друго са прототипи и реклами. Освен това къде е кола за 1млн., 250х.долара или 45х.долара, как така ги сравнявате или поне не споменавате цената като фактор?
  • 13 Сашо

    16 5 Отговор
    Карам си колата на газ, харчи ми 8 -9 лева на 100 километра и нямам никакви ограничения на пробега. Поне засега за електромобил и не мисля.
  • 14 ЗащотоСиБя

    10 4 Отговор

    До коментар #11 от "kjl":

    Според мен, защото си бягал от час по физика до 7ми клас, при електродвигателите имаш голямо КПД, отделно конструкцията е по-просто и в единица обем, може да затвориш повече KW на куб. см. Та Като вземеш в предвид КПД-то, липсата на трансмисия и т.н. илиза, че дали е 150 к. или 500 к. консумацията не е чак толкова от голямо значение - харчи толкова ток, колкото предава на колелата... Естествено ако насъпваш и въртиш гуми на всеки светофар е друга бира, но то това в града така или иначе не ти е от значение. Излиза че на дълъг път това че мотора е по-мощен нито носи осезама промяна в масата на автомобила, което докарва и до почти никаква разлика в броя на конете. И ако се върнем на КПД-то точно заради това и технологично те набират по-бързо. Ако не си съгласен се качи в кой да е 40 годишен тролей и го сравни с чисто нов модерен автобоус, същия габарит )
  • 15 Ами защото... могат

    6 4 Отговор

    До коментар #11 от "kjl":

    С големи батерии са защото това е единственият вариант да се вдигне пробегът, без значение каква е мощността на двигателите. А мощността на двигателите е голяма, защото не се отразява на пробегът, но пък за почти същите пари, получаваш огромно удоволствие от ускорението. Самата природа на електродвигателите е такава. Ако си купиш един киловат електродвигател от Елпром Троян, дори той може да отдаде 5 до 10 киловата мощност за няколко секунди без никакви последствия.
  • 16 kjl

    12 5 Отговор

    До коментар #10 от "Къде са 100-годишните?":

    Сто годишните за това са сто годишни, защото не искат да продават на загуба! До момента Тесла е генерирала 6 милиарда долара загуби! Фолксваген обявиха, че ще продават всеки ел. автомобил на предварително заложена загуба от 3000 евро. Фoлксваген може да си го позволи, Тесла не!

    Коментиран от #39

  • 17 А късмет

    13 0 Отговор
    Бравооооооо , бих се радвал и аз с мойта минимална заплата да си купя една такава в бг.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 гост

    8 6 Отговор

    До коментар #4 от "Ники":

    Не е колите,да не стават а държавата не става.С Тесли хората пътуват от Норвегия до Португалия,до Хърватия,до Италия.Обаче е трудно да се отиде от София до Бургас.Сами си помислете защо.Погледнете бързите зарядни на Тесла в Европа.Колко са в БГ?А въобще колко бързи зарядни има в БГ и колко бързи са бързите зарядни? 50 kW? Модел 3 вече може да зарежда с 250 kW в Америка,скоро и в Европа. С Тесла спокойно се минават 1500 км.на ден в ЕВРОПА. Та не е колата виновна,а държавата!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Язе

    3 5 Отговор

    До коментар #10 от "Къде са 100-годишните?":

    Стогодишните имат отдавна пробег при скороста с която го правят миксерите от близо 2000км.Ей там са,1500км по-напред.Виждаш ли ги къде са?Няма как да ги видиш?

    Коментиран от #25

  • 23 Шофьор

    7 8 Отговор
    Имам много въпроси, ако реша да си купя електромобил . 1-ви това нещо зимно време има ли парно. За ел пакети подграващи седалки,стъкла и огледала мощни музики знам че по добре да не питам. Имам още много реални и с батерийката не съвместими въпроси.

    Коментиран от #24, #33

  • 24 гост

    12 4 Отговор

    До коментар #23 от "Шофьор":

    Смешен си с въпроса си! Не нямат нищо,те хората за такива неща не са чували!

    Коментиран от #26

  • 25 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #22 от "Язе":

    И за какво са ти 2000 км.като тези км.никога не ги караш без почивка?

    Коментиран от #28, #34

  • 26 Шофьор

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Ами добре, повече няма да питам нищо.

    Коментиран от #27

  • 27 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #26 от "Шофьор":

    Извинявам се! Питай! Но въпросът,не беше много на място.Естествено,че имат всичко.Имат за загряване на седалки и предни и задни,само Модел 3 няма загряване на волана. Парното започва да загрява веднага,а не чака ДВГ да загрее.Има си предварително загряване с активиране от телефона.Музикката в Модел 3 премиум интериор е с много добро качество.Недостатък при Тесла е ,че нямат сервиз и магазин в БГ,което се обезсмисля за покупка.Но както писах и по-горе,няма и инфраструктура.

    Коментиран от #35

  • 28 Каракуд

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    А на теб защо са ти 0-100 км/ч за три секунди вместо за 7???

    Коментиран от #29

  • 29 гост

    9 3 Отговор

    До коментар #28 от "Каракуд":

    Ускорението се използва за всяко изпреварване.Когато изпревариш по-бързо,се връщаш по-бързо в платното.Като ти намалява риска от челен сблъсък.Ускорението е по-важно от максималната скорост,където почти навсякъде е ограничена до 130-140 км/ч.

    Коментиран от #30

  • 30 Каракуд

    3 7 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Смешки, колко пъти ти се е налагало да ускоряваш 0-100 за три секунди? Никога. Много по често се налага 80-120 или 100-150, а колкото е по висока скоростта, толкова по зле е Тесла. Ако не вярваш дай да се пробваме от 200 до 300 км/ч

    Коментиран от #37

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Топлоизолация

    1 4 Отговор

    До коментар #23 от "Шофьор":

    Тесла има слабо парно. Направо може да умреш от студ. Ето ти едно клипче какво може парното при минус 6°С https://youtu.be/3qrmWVaGIP4 ако не си много зиморничав, при 46°С в купето ще се постоплиш малко поне. Хубавото е, че може да пуснеш парното директно от смартфона още преди да си излезнал от къщи и да влезеш директно на топло с размразени стъкла.

    Коментиран от #36

  • 34 Язе

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Естествено,че няма да ги мина без почивка но статията е за пробег.И трябва ли да се съобразявам с това къде да почивам и дали там има зареждачка?За всяко кафе да се редя и за зареждане.Е това дано не ми се случва.
  • 35 Язе

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Само да ти кажа,че по-новите коли зимно време загряват с нагреватели докато водата достигне темп.от сорта на 30-35градуса.След това отоплението си е от водата.Моята кола след около 1мин започва да се усеща топло при външна темп.-10-15градуса.
  • 36 Язе

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "Топлоизолация":

    Пак с тоя безсмислен клип.Влизаш от -6градуса,навлечен с шапка,ръкавици,зимни дрехи и стоиш на 46гр.!!!!!!!Страхотно.Защо не кажеш и нещо по оплакванията за зимата в САЩ,където им замръзват дръжките,парното загряващо купето до.......-11гр?Аз на -6 си карам с отворен прозорец така,че не ми го хвали много това парно неразличаващо се по нищо от това на нормален автомобил.

    Коментиран от #41, #43

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Па4о70

    3 2 Отговор
    Не и вярвам!Стига простотии-500км.-600км. ама на сън!Една голяма реклама и зарибяване.
  • 39 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "kjl":

    А какво прави Тесла досега щом не може да си го позволи? Да не продава само тениски и да показва само прототипи, както прави ФВ? Какво значи да продаваш на загуба? Много е относително как се смята тази загуба, какви разходи се прибавят, какви ползи се придобиват извън разходи за материал, труд и развойна дейност. Например Тесла не плаща за реклами, докато ФВ дава милиони и поддържа цял отдел, който е разход и всяка реклама и презентация е разход, който трябва да бъде начисляван на ИД-колата им. Тесла от своя страна залагат на продуктите и хората сами да говорят за тях, те може да губят от стойността на колата, но печелят от добавената стойност и за 5г. задминаха 100г. марка като Форд по стойност, негативното е, че също така губят стойност при проблем с продукта им като запалване или катастрофа на автопилот.
  • 40 Пройчо

    0 2 Отговор
    Зимата на въглища ли ще се отопляват.

    Коментиран от #42

  • 41 Точно това имах предвид

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "Язе":

    "така,че не ми го хвали много това парно неразличаващо се по нищо от това на нормален автомобил."

    Е нали за това говоря и давам пример, че и в електромобилите няма да умреш от студ, както си мислят някои. Има си нормално водно "парно" плюс електрически нагреватели, когато не е в движение и няма излишна топлина. Повечето автомобили нямат екстрата отопление, ако не работи двигателя. Да не говорим да си загрееш купето дистанционно.
  • 42 Въглищар

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Пройчо":

    На въглища разбира се. Те и сега се движат на въглища, както парните локомотиви едно време.
  • 43 Алекс

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Язе":

    Защо спорите? Който намира нещо хубаво в някаква кола да си купува. Пазарът предлага всякакви варианти. Аз бих си взел електричка, но съм скептичен от желанието на властта да допусне бързо развитие на мрежата за захранване. Тук ще наблюдаваме следният процес: колкото повече електрички са на пътя, с толкова по скъп ток ще ни цакат. Знаете защо нали? Ех акцизнициии
  • 44 бай Даньо

    0 1 Отговор
    Дори и при еднакви мощности електромобил ще ускорява значително по-бързо. Разликата идва от факта че ДВГ има максимална мощност към 5000 оборота и едва 1/4 от това при 1000 оборота, затова глъхне и загасва някога дори, а електрически двигател има максимална мощност от 0 оборота и излита от раз. Междудругото точно тая особенноста прави БМВ да се усеща по мощно защото ДВГ двигателите им имат максимална мощност леко по-рано от 5000-6000 оборота където са другите коли. без да съм фен на БВМ , въпреки че съм имал или по-скоро точно за това не съм фен...

    Коментиран от #46

  • 45 AZазааз

    3 1 Отговор
    Да попитам привържениците на ДВГ - за 100 000 км. колко пари ще дадете за масла филтри ремъци и ремонти на ДВГ. За горивото няма да питам, в наи добрия случай са 5000 литра гориво. в по-лошия - 10 000 литра за 100 000 км.

    Коментиран от #47

  • 46 Антиелектрика

    2 4 Отговор

    До коментар #44 от "бай Даньо":

    Не позна, защото за да върви електричката и трябва батерия, а точно тя прави тежка колата. ДВГ лесно може да се тунингова да бие всяка електричка с далеч по-малко пари.
  • 47 Антиелектрика

    2 4 Отговор

    До коментар #45 от "AZазааз":

    И аз на свой ред да те попитам, колко струва една 200 к.с. електричка като модел 3 и колко струва един бензинов аналог? А знаеш ли колко струва електроенергията в Германия? А знаеш ли, че цената на батерията е колкото половината кола, а батерията задължително ще се смени след 10-на години максимум, защото си има брой заради? Като започнете да правите сметка без кръчмаря и направо ми се повдига от елементаризма.

    Коментиран от #48

  • 48 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #47 от "Антиелектрика":

    Модел 3 е 42 500 евро с малката батерия във Франция.Ускорява за 5,6 до 100 и вдига 215 км/ч.Колко струва бензинов аналог на тази кола?

    Коментиран от #49, #50

  • 49 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "гост":

    Нов аналог,не стар!
  • 50 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "гост":

    Чшшш, алоуууу, я се събуди! "Във Франция по-слабият вариант на Model 3 е оценен на 53 500 евро (с давания от властите екобонус), а версията Performance се предлага да 64 300 евро (отново с бонуса). Цените в Испания са съответно 59 100 и 70 100 евро за двете модификации" - https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/36460-tesla-obiavi-cenite-na-model-3-za-evropa Само да те светна, че у нас БМВ 3-та серия с по-добро ускорение и доста по-голяма максимална скорост е 330D и струва 45 000 евро. Пак лъсна лъжата ти!

    Коментиран от #51, #52, #53, #54

  • 51 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Антиелектрика":

    От тук ли я гледаш? Колко ти излиза на компютъра?Къде ги видя за малката батерия 55 хил.евро?
    https://www.tesla.com/fr_FR/model3/design#battery

    Коментиран от #55

  • 52 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "Антиелектрика":

    Даже си вдига 225 както виждаш!А дизела незнам къде ще го караш,като започнаха да ги забраняват! Пусни колко струват конкуренцията.
  • 53 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Антиелектрика":

    Успя ли да намериш конкуренцията,която да не бъде скоро забранена за използване?
  • 54 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Антиелектрика":

    Тесла,няма конкуренция,това е!
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Антиелектрика":

    Това е РЕАЛНАТА цена.Виж си я колко струва и в Германия,там беше с 1500 евро повече.В медиите цените са за LONG RANGE и PERFORMENCE моделите.Само не ми казвай,че толкова време спориш тук,без дори да си знаел цените? Това са цените в момента! И за тази цена,с тези характеристики конкурент НЯМА! И за големия слон.където пишеш,БМВ 330 Д е със същите килограми!

    Коментиран от #57

  • 57 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Извинявай, сляп ли си или си нагъл? В тази цена не виждаш ли, че е включен 6000 евро екосубсидия?

    Коментиран от #58

  • 58 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "Антиелектрика":

    Е и? Има екобонус дават ти го! Естествено,че има колата е електрическа!Като направят БМВ 330Д електрическо и от там ще вземеш бонус!Важно е колко излиза на купувача,а не дали има това или онова!

    Коментиран от #59

  • 59 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #58 от "гост":

    Те заради такива разсъждения жълтите жилетки подпалиха Франция! Бонус ще дават след обществено обсъждане, а по лобистки принципи. Обаче мен ме вълнува реалната цена, защото не живея във Франция, а в България. А тук тази Тесла ще излезе 20 бона повече от BMW 330i със същите параметри.