Производителите постепенно намират решение на най-големия недостатък на електромобилите - късия пробег без презареждане. Днес дори и най-евтините предложения на пазара могат да изминават по 200-300 км с един заряд на батерията.
Експериментите обаче показват, че границата от 1 000 км не изглежда толкова невероятен резултат. За съжаление за целта трябва да бъдат жертвани скоростта, комфорта и нервите.
Задаващата се вълна от нови електрически модели обещава истински рекордьори по ефективно изразходване на енергията. Повечето от тях могат да конкурират по автономен пробег "изкопаемите" си предшественици с ДВГ, а някои от тях дори ги превъзхождат.
Piëch Mark Zero
Електрическото купе на правнука на Фердинанд Порше има три електромотора с обща мощност 612 к.с., впечатляваща динамика (3.2 сек. от 0 до 100 км/ч) и батерия със свръхскоростно зареждане (4 мин. и 40 сек. за 80% заряд). Автономният пробег по цикъла WLPT е 500 км.
Tesla Model X
Благодарение на скорошните изменения в системата за управление на електроенергията версията Long Range на големия кросоувър на Tesla може да измине до 507 км по цикъла WLTP. Едновременно с това бе увеличена и мощността на Model X, който вече спринтира от 0 до 100 за 4.4 вместо за 4.7 сек.
Byton M-Byte
Продажбите на китайския кросоувър на вътрешния пазар започват още тази година. Версията на M-Byte с четири задвижващи колела, два електромотора с обща мощност 476 к.с. и 95-киловатчасова батерия може да измине 520 км без презареждане.
Rimac C_Two
Хърватският хиперкар на ток има четири електромотора със сумарна мощност 1 914 к.с. и индивидуални редуктори, 48-волтова електрическа инсталация и батерия с капацитет 120 кВтч поддържа зарядни устройства с мощност 250 кВт. Ускорението от 0 до 100 км/ч трае 1.97 сек., а максималният пробег с едно зареждане по цикъла WLTP е 550 км.
Volkswagen ID.3
Първият сериен електромобил на VW също може да измине до 550 км без презареждане. Хечбекът има електромотор с мощност 170 к.с., монтиран на задната ос. Немците вече са набрали 15 000 поръчки за дебютната модификация ID.3 1ST със средна по капацитет батерия и автономен пробег 420 км.
Tesla Model 3
В Европа версията Long Range с 85-киловатчасова батерия е сертифицирана с паспортен пробег 560 км по цикъла WLTP. Двумоторният електромобил ускорява от 0 до 100 за 4.4 сек., а максималната скорост е 225 км/ч. Модификацията Performance е по-бърза, но може да измине с 30 км по-малко.
Tesla Model S
След скорошната модернизация заедно с Model X лифтбекът на Tesla със 100-киловатчасова батерия може да измине до 610 км без презареждане. Приятен бонус е възможността за зареждане от терминали Supercharger V2 и V3 с 50% по-бързо.
Fisker EMotion
Екстравагантният електромобил на Хенрик Фискер с врати тип "Крила на пеперуда" ще излезе на пазара след по-достъпния кросоувър на компанията. Има два електромотора със сумарна мощност 782 к.с. и може да измине до 640 км с едно зареждане. Плановете на Fisker предвиждат срещу допълнително заплащане да се предлагат суперкондензатори с графен, които ще доближат автономния пробег до заветните 1 000 км.
Rivian R1T и R1S
Съплатформените R1T и R1S са оборудвани с по четири електромотора с обща мощност 760 к.с. и могат да изминат 645 км с едно зареждане. Според сайта на Rivian това е достатъчно за пътуване от Сан Франциско до парка "Йосемити" и обратно. Електромобилите са построени на платформа тип "скейтборд", която ще се продава и на други производители. Компанията вече има договор с Ford.
Tesla Roadster
Второто поколение на модела има заявен автономен пробег от 998 км, но това далеч не е най-впечатляващият параметър на електромобила. Трите мотора го ускоряват от 0 до 60 мили/ч (97 км/ч) за 1.9 сек. и му позволяват да изминава четвърт миля (402м) за 8.8 сек.
Lightyear One
Създателите на холандския електромобил твърдят, че може да се зарежда сам благодарение на вградените в покрива слънчеви батерии, които увеличават пробега с 556 км. В максимално щадящ режим на движение с изключен климатик Lightyear One може да измине 800 км, което означава общ автономен пробег от 1 154 км. Дали това е действително така обаче, ще се разбере чак след старта на продажбите тази или следващата година.
Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фейсбукаджия
Коментиран от #8, #19
12:02 20.05.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Batushka
Коментиран от #5
12:11 20.05.2019
4 Ники
Коментиран от #6, #20
12:15 20.05.2019
5 аФизиката
До коментар #3 от "Batushka":
А физиката, че на квадратен метър се усвояват 200 W енергия... случайно да са я взели предвид. Случайно тези 2 квадрата макс покрив, да го насочиш към слънцето и то в летен сезон ... та да може после да ти свири музиката само в колата 3 часа ? А случайно някой да се е сетил, че светлинния поток по нашите георграфски ширини през зимата е 10 пъти по-ниска от лятото ... т.е. тези 200 W ги брой 20W - т.е. нищо :) Ама да важно е фейсбук поколението да сравнява новости и най-вече ... да харчи пари за мезмислени иновации :)12:18 20.05.2019
6 ПравилноКазваш
До коментар #4 от "Ники":
Правилно този модел те кара вече да плащаш данъци, налози и паркин г на 2 коли ... за да си модерен. Ти сам сметни колко излишни разходи са да поддържаш 2 коли като не се нуждаеш често и от една ) Но фейсбук обществото си иска своето )12:20 20.05.2019
7 сектант wannabe
12:23 20.05.2019
8 Хъмфри
До коментар #1 от "Фейсбукаджия":
Пич ... какви са тия глупости ... ? Хората си мерят ускорението на колите от преди да е роден Джон Атанасов ... Преди това са марели на кой коня му е по бърз ... За електромобилте е важен пробегът и за това .. има сравнения ...12:23 20.05.2019
9 По-интересната част
До коментар #2 от "АУДИттрс420":
Ако продължа мисълта ти, 100% от тези, които можеш да си купиш са с марка Тесла, като на всичко отгоре се продават от години.12:46 20.05.2019
10 Къде са 100-годишните?
Коментиран от #16, #22
12:53 20.05.2019
11 kjl
Коментиран от #14, #15
13:26 20.05.2019
12 гост
14:15 20.05.2019
13 Сашо
14:26 20.05.2019
14 ЗащотоСиБя
До коментар #11 от "kjl":
Според мен, защото си бягал от час по физика до 7ми клас, при електродвигателите имаш голямо КПД, отделно конструкцията е по-просто и в единица обем, може да затвориш повече KW на куб. см. Та Като вземеш в предвид КПД-то, липсата на трансмисия и т.н. илиза, че дали е 150 к. или 500 к. консумацията не е чак толкова от голямо значение - харчи толкова ток, колкото предава на колелата... Естествено ако насъпваш и въртиш гуми на всеки светофар е друга бира, но то това в града така или иначе не ти е от значение. Излиза че на дълъг път това че мотора е по-мощен нито носи осезама промяна в масата на автомобила, което докарва и до почти никаква разлика в броя на конете. И ако се върнем на КПД-то точно заради това и технологично те набират по-бързо. Ако не си съгласен се качи в кой да е 40 годишен тролей и го сравни с чисто нов модерен автобоус, същия габарит )14:30 20.05.2019
15 Ами защото... могат
До коментар #11 от "kjl":
С големи батерии са защото това е единственият вариант да се вдигне пробегът, без значение каква е мощността на двигателите. А мощността на двигателите е голяма, защото не се отразява на пробегът, но пък за почти същите пари, получаваш огромно удоволствие от ускорението. Самата природа на електродвигателите е такава. Ако си купиш един киловат електродвигател от Елпром Троян, дори той може да отдаде 5 до 10 киловата мощност за няколко секунди без никакви последствия.14:49 20.05.2019
16 kjl
До коментар #10 от "Къде са 100-годишните?":
Сто годишните за това са сто годишни, защото не искат да продават на загуба! До момента Тесла е генерирала 6 милиарда долара загуби! Фолксваген обявиха, че ще продават всеки ел. автомобил на предварително заложена загуба от 3000 евро. Фoлксваген може да си го позволи, Тесла не!Коментиран от #39
15:37 20.05.2019
17 А късмет
16:54 20.05.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 гост
До коментар #4 от "Ники":
Не е колите,да не стават а държавата не става.С Тесли хората пътуват от Норвегия до Португалия,до Хърватия,до Италия.Обаче е трудно да се отиде от София до Бургас.Сами си помислете защо.Погледнете бързите зарядни на Тесла в Европа.Колко са в БГ?А въобще колко бързи зарядни има в БГ и колко бързи са бързите зарядни? 50 kW? Модел 3 вече може да зарежда с 250 kW в Америка,скоро и в Европа. С Тесла спокойно се минават 1500 км.на ден в ЕВРОПА. Та не е колата виновна,а държавата!18:39 20.05.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Язе
До коментар #10 от "Къде са 100-годишните?":
Стогодишните имат отдавна пробег при скороста с която го правят миксерите от близо 2000км.Ей там са,1500км по-напред.Виждаш ли ги къде са?Няма как да ги видиш?Коментиран от #25
19:45 20.05.2019
23 Шофьор
Коментиран от #24, #33
20:14 20.05.2019
24 гост
До коментар #23 от "Шофьор":
Смешен си с въпроса си! Не нямат нищо,те хората за такива неща не са чували!Коментиран от #26
20:38 20.05.2019
25 гост
До коментар #22 от "Язе":
И за какво са ти 2000 км.като тези км.никога не ги караш без почивка?Коментиран от #28, #34
20:40 20.05.2019
26 Шофьор
До коментар #24 от "гост":
Ами добре, повече няма да питам нищо.Коментиран от #27
21:01 20.05.2019
27 гост
До коментар #26 от "Шофьор":
Извинявам се! Питай! Но въпросът,не беше много на място.Естествено,че имат всичко.Имат за загряване на седалки и предни и задни,само Модел 3 няма загряване на волана. Парното започва да загрява веднага,а не чака ДВГ да загрее.Има си предварително загряване с активиране от телефона.Музикката в Модел 3 премиум интериор е с много добро качество.Недостатък при Тесла е ,че нямат сервиз и магазин в БГ,което се обезсмисля за покупка.Но както писах и по-горе,няма и инфраструктура.Коментиран от #35
21:10 20.05.2019
28 Каракуд
До коментар #25 от "гост":
А на теб защо са ти 0-100 км/ч за три секунди вместо за 7???Коментиран от #29
21:54 20.05.2019
29 гост
До коментар #28 от "Каракуд":
Ускорението се използва за всяко изпреварване.Когато изпревариш по-бързо,се връщаш по-бързо в платното.Като ти намалява риска от челен сблъсък.Ускорението е по-важно от максималната скорост,където почти навсякъде е ограничена до 130-140 км/ч.Коментиран от #30
22:01 20.05.2019
30 Каракуд
До коментар #29 от "гост":
Смешки, колко пъти ти се е налагало да ускоряваш 0-100 за три секунди? Никога. Много по често се налага 80-120 или 100-150, а колкото е по висока скоростта, толкова по зле е Тесла. Ако не вярваш дай да се пробваме от 200 до 300 км/чКоментиран от #37
22:26 20.05.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Топлоизолация
До коментар #23 от "Шофьор":
Тесла има слабо парно. Направо може да умреш от студ. Ето ти едно клипче какво може парното при минус 6°С https://youtu.be/3qrmWVaGIP4 ако не си много зиморничав, при 46°С в купето ще се постоплиш малко поне. Хубавото е, че може да пуснеш парното директно от смартфона още преди да си излезнал от къщи и да влезеш директно на топло с размразени стъкла.Коментиран от #36
23:34 20.05.2019
34 Язе
До коментар #25 от "гост":
Естествено,че няма да ги мина без почивка но статията е за пробег.И трябва ли да се съобразявам с това къде да почивам и дали там има зареждачка?За всяко кафе да се редя и за зареждане.Е това дано не ми се случва.01:01 21.05.2019
35 Язе
До коментар #27 от "гост":
Само да ти кажа,че по-новите коли зимно време загряват с нагреватели докато водата достигне темп.от сорта на 30-35градуса.След това отоплението си е от водата.Моята кола след около 1мин започва да се усеща топло при външна темп.-10-15градуса.01:11 21.05.2019
36 Язе
До коментар #33 от "Топлоизолация":
Пак с тоя безсмислен клип.Влизаш от -6градуса,навлечен с шапка,ръкавици,зимни дрехи и стоиш на 46гр.!!!!!!!Страхотно.Защо не кажеш и нещо по оплакванията за зимата в САЩ,където им замръзват дръжките,парното загряващо купето до.......-11гр?Аз на -6 си карам с отворен прозорец така,че не ми го хвали много това парно неразличаващо се по нищо от това на нормален автомобил.Коментиран от #41, #43
01:17 21.05.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Па4о70
09:35 21.05.2019
39 гост
До коментар #16 от "kjl":
А какво прави Тесла досега щом не може да си го позволи? Да не продава само тениски и да показва само прототипи, както прави ФВ? Какво значи да продаваш на загуба? Много е относително как се смята тази загуба, какви разходи се прибавят, какви ползи се придобиват извън разходи за материал, труд и развойна дейност. Например Тесла не плаща за реклами, докато ФВ дава милиони и поддържа цял отдел, който е разход и всяка реклама и презентация е разход, който трябва да бъде начисляван на ИД-колата им. Тесла от своя страна залагат на продуктите и хората сами да говорят за тях, те може да губят от стойността на колата, но печелят от добавената стойност и за 5г. задминаха 100г. марка като Форд по стойност, негативното е, че също така губят стойност при проблем с продукта им като запалване или катастрофа на автопилот.10:04 21.05.2019
40 Пройчо
Коментиран от #42
11:23 21.05.2019
41 Точно това имах предвид
До коментар #36 от "Язе":
"така,че не ми го хвали много това парно неразличаващо се по нищо от това на нормален автомобил."Е нали за това говоря и давам пример, че и в електромобилите няма да умреш от студ, както си мислят някои. Има си нормално водно "парно" плюс електрически нагреватели, когато не е в движение и няма излишна топлина. Повечето автомобили нямат екстрата отопление, ако не работи двигателя. Да не говорим да си загрееш купето дистанционно.
13:15 21.05.2019
42 Въглищар
До коментар #40 от "Пройчо":
На въглища разбира се. Те и сега се движат на въглища, както парните локомотиви едно време.13:18 21.05.2019
43 Алекс
До коментар #36 от "Язе":
Защо спорите? Който намира нещо хубаво в някаква кола да си купува. Пазарът предлага всякакви варианти. Аз бих си взел електричка, но съм скептичен от желанието на властта да допусне бързо развитие на мрежата за захранване. Тук ще наблюдаваме следният процес: колкото повече електрички са на пътя, с толкова по скъп ток ще ни цакат. Знаете защо нали? Ех акцизнициии01:28 22.05.2019
44 бай Даньо
Коментиран от #46
02:27 22.05.2019
45 AZазааз
Коментиран от #47
11:21 22.05.2019
46 Антиелектрика
До коментар #44 от "бай Даньо":
Не позна, защото за да върви електричката и трябва батерия, а точно тя прави тежка колата. ДВГ лесно може да се тунингова да бие всяка електричка с далеч по-малко пари.18:23 22.05.2019
47 Антиелектрика
До коментар #45 от "AZазааз":
И аз на свой ред да те попитам, колко струва една 200 к.с. електричка като модел 3 и колко струва един бензинов аналог? А знаеш ли колко струва електроенергията в Германия? А знаеш ли, че цената на батерията е колкото половината кола, а батерията задължително ще се смени след 10-на години максимум, защото си има брой заради? Като започнете да правите сметка без кръчмаря и направо ми се повдига от елементаризма.Коментиран от #48
18:27 22.05.2019
48 гост
До коментар #47 от "Антиелектрика":
Модел 3 е 42 500 евро с малката батерия във Франция.Ускорява за 5,6 до 100 и вдига 215 км/ч.Колко струва бензинов аналог на тази кола?Коментиран от #49, #50
19:24 22.05.2019
49 гост
До коментар #48 от "гост":
Нов аналог,не стар!19:25 22.05.2019
50 Антиелектрика
До коментар #48 от "гост":
Чшшш, алоуууу, я се събуди! "Във Франция по-слабият вариант на Model 3 е оценен на 53 500 евро (с давания от властите екобонус), а версията Performance се предлага да 64 300 евро (отново с бонуса). Цените в Испания са съответно 59 100 и 70 100 евро за двете модификации" - https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/36460-tesla-obiavi-cenite-na-model-3-za-evropa Само да те светна, че у нас БМВ 3-та серия с по-добро ускорение и доста по-голяма максимална скорост е 330D и струва 45 000 евро. Пак лъсна лъжата ти!Коментиран от #51, #52, #53, #54
20:24 22.05.2019
51 гост
До коментар #50 от "Антиелектрика":
От тук ли я гледаш? Колко ти излиза на компютъра?Къде ги видя за малката батерия 55 хил.евро?https://www.tesla.com/fr_FR/model3/design#battery
Коментиран от #55
20:38 22.05.2019
52 гост
До коментар #50 от "Антиелектрика":
Даже си вдига 225 както виждаш!А дизела незнам къде ще го караш,като започнаха да ги забраняват! Пусни колко струват конкуренцията.20:40 22.05.2019
53 гост
До коментар #50 от "Антиелектрика":
Успя ли да намериш конкуренцията,която да не бъде скоро забранена за използване?20:50 22.05.2019
54 гост
До коментар #50 от "Антиелектрика":
Тесла,няма конкуренция,това е!21:18 22.05.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 гост
До коментар #55 от "Антиелектрика":
Това е РЕАЛНАТА цена.Виж си я колко струва и в Германия,там беше с 1500 евро повече.В медиите цените са за LONG RANGE и PERFORMENCE моделите.Само не ми казвай,че толкова време спориш тук,без дори да си знаел цените? Това са цените в момента! И за тази цена,с тези характеристики конкурент НЯМА! И за големия слон.където пишеш,БМВ 330 Д е със същите килограми!Коментиран от #57
22:27 22.05.2019
57 Антиелектрика
До коментар #56 от "гост":
Извинявай, сляп ли си или си нагъл? В тази цена не виждаш ли, че е включен 6000 евро екосубсидия?Коментиран от #58
22:43 22.05.2019
58 гост
До коментар #57 от "Антиелектрика":
Е и? Има екобонус дават ти го! Естествено,че има колата е електрическа!Като направят БМВ 330Д електрическо и от там ще вземеш бонус!Важно е колко излиза на купувача,а не дали има това или онова!Коментиран от #59
22:51 22.05.2019
59 Антиелектрика
До коментар #58 от "гост":
Те заради такива разсъждения жълтите жилетки подпалиха Франция! Бонус ще дават след обществено обсъждане, а по лобистки принципи. Обаче мен ме вълнува реалната цена, защото не живея във Франция, а в България. А тук тази Тесла ще излезе 20 бона повече от BMW 330i със същите параметри.23:03 22.05.2019