Last news in Fakti

28 Май, 2019 16:43 17 135 25

7 правила за съхранение на автомобилните гуми

  • гуми-
  • съхранение

Правилното съхранение на гумите след смяна на зимни с летни и обратното е много по-важно, отколкото изглежда на пръв поглед. В противен случай характеристиките им могат да се влошат, а срокът на годността им да се скъси. Германският производител Continental дава няколко полезни съвета, съблюдаването на които ще позволи на гумите да се запазят възможно най-добре по време на няколкомесечната си "ваканция".

1. На първо място гумите трябва да бъдат измити с помощта на препарат, вода и четка. Ако са с джантите, те също трябва да се почистят, след което да се подсушат.

2. Гумите в никакъв случай не бива да бъдат третирани с предпазващи разтвори. Каучуковите смеси разполагат с достатъчно ефективна защита против влиянието на околната среда. Ненужната химия по-скоро ще им навреди, отколкото да ги съхрани.

3. В идеалния случай гумите трябва да се опаковат в херметично затворени найлонови чували, при това всяка поотделно. Торбите трябва да са сухи. От Continental съветват въздухът да се изтегли с прахосмукачка. Херметичната опаковка предотвратява изпаряването на маслата от каучуковата смес.

4. Гумите никога не трябва да се оставят под въздействието на директна слънчева светлина и нагряване. С други думи, съхранението на балкона без покривало или калъф е силно непрепоръчително.

5. Гумите не бива да се оставят непокрити, а да се приберат в прохладно помещение без течение и достъп на преки слънчеви лъчи. Добре би било температурата да е постоянна, а източниците на топлина да бъдат възможно най-отдалечени.

6. Озонът оказва пагубно въздействие върху каучуковите смеси. В бита източник на тази алотропна форма на кислорода са четките на електромоторите, което означава, че гумите трябва да бъдат държани далеч от електроуреди като генератори, компресори, превключватели и помпи.

7. От Continental препоръчват съхранение на гумите във вертикално положение, тъй като така натоварването върху структурата е най-слабо. Хоризонталната позиция е за предпочитане само ако гумите са с джанти.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    45 8 Отговор
    Мойте ги мажем с маргарин преди да ги опаковам.

    Коментиран от #5

  • 2 Meganoob BG

    37 16 Отговор
    Какво миене и какви чували. Гумите ми се кривят и късат след няма и година, оправете я тази безупречна Републиканска пътна мрежа за която плащам ваги*етки, данъци и прегледи. Гумите щяха да издържат по 10 години ако имахме нормални пътища като другите държави.

    Коментиран от #6, #10

  • 3 сектант

    18 6 Отговор
    1 бурканче свинска мас и са като нови след 2 месеца престой във фолио.

    Коментиран от #4

  • 4 Бесен Язовец

    49 0 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    А заливка с кисело мляко и яйце правиш ли им? И малко магданоз
  • 5 Бесен Язовец

    23 3 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Що се грижиш толкова за каучука? Плюшкин ще ги завещаваш на поколенията ли?
  • 6 AUDI

    19 6 Отговор

    До коментар #2 от "Meganoob BG":

    спри да си купуваш Тигър, Сава и всякакви подобни "гуми" и всичко ще е точно.
    Статийката е доста добра , кратка и полезна за който не знае какво да прави с обувките на колата

    Коментиран от #24

  • 7 Гост

    26 3 Отговор
    Дядо ми на московеца все така ги е държал на сухо и прохладно място.

    Коментиран от #16

  • 8 гост

    12 2 Отговор
    Защо трябва да се съхраняват нали са на колата ? Карам докато станат на галоши и хвърлям.
  • 9 Гост

    22 4 Отговор
    Това с миенето с препарат, вакумирането и постоянната температура са напълно нереални неща!
  • 10 Рудозем

    11 10 Отговор

    До коментар #2 от "Meganoob BG":

    Елена Милиончева ще ти оправи пътищата

    Коментиран от #12

  • 11 Кура

    7 14 Отговор
    Аз карам само със зимни гуми и лято и зиме и съм си екстра няма никакъв проблем поднасяне подобни глупости
  • 12 Щурве

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "Рудозем":

    Не може да се оправят, Боко ги е накъдрил на макс за нови плачат.
  • 13 Гост

    16 2 Отговор
    Най добре е,на 3 години да се сменят с нови,и ще бъдат 6+ ;)

    Коментиран от #15, #19

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Каръка

    10 2 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    На мен зимните ми гуми са ДОТ 2013 - задните, на предните дори не пише, но са по-нови и по-запазени. Задните ми не са зле, но не са и добре. Летните ми са чисто нови ДОТ 2019-та, взех ги 1-2 месеца след производството им, но ако не се изтрият бързо, ще ги карам най-малко 4-5 години, дори и да се поизтрият, ще карам по-бавно и това е, няма пари за по-честа смяна. Реално те след 3-тата година си губят свойствата, но за сиромаха е важно да се въртят и колата да върви...
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 С.С

    8 0 Отговор
    Преди 10-на години имах колега,който си купи Golf 3 комби. Една пролет решил да сменя 4-те железни джанти и зимни гуми с алуминиеви и летни гуми. Надписал ги с бял маркер отвътре гумите "пр.L" и "пр.R" и по същия начин и задните. После барабар гуми с джанти ги закачил на отделни куки в мазата си като луканки. Да се знаело коя къде стои. Мераклия човек.
  • 18 Дрън Дрън

    7 0 Отговор
    Аз имам къща с две изби и гараж. Ами тия дето живеят в панелки как ще спазят изискванията а?

    Коментиран от #22

  • 19 Защо

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Е кажете ми защо всеки да си сменя гумите на 3 години? На моя VW Bora навъртам за един сезон около 3 000 км. със зимните гуми и около 5 000 км. със летните гуми. За 3 зими и 3 лета протекторът им на гумите не става по-нисък от 6,5 мм. Защо тогава да слагам нови гуми след 3 години със сегашните?
  • 20 Радо

    2 3 Отговор
    Моите са в мазата при виното и зелето.
  • 21 Шошо

    4 2 Отговор
    С нови гуми, след като си карал един сезон по BG магистрали и пътища , нищо повече не ги спасява.Заминават в печките на циганите.
  • 22 Панелен

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Дрън Дрън":

    На мойта ПАНЕЛКА мазето е 3.63 кв. М. Стигат за 8 гуми, 100 л буре с вино, 30 лутрово за ракия, 60 л бидон за зеле, 50-60 буркана зимни а и разни други дреболии. Въпрос на организация...
  • 23 emo

    1 0 Отговор
    Моите зимни гуми последните чисто нови бяха купени от Кауфлан-Дебица, 2009 г. ги купих. Общо 7 години ги ползвах, като от тях само една зима не съм ги монтирал въобще. 2016 или 2017 г. ги продадох, бяха още донякъде меки за по 30 лв. парчето и купувачът беше доволен. Спазвах три правила:
    1. Монтирам ги като почне истинската зима със снях и лед, съответно ги демонтирам като свърши снега, мин. температура стане над 5 градуса.
    2. Винаги ги оставям на съхранение в мазето на джанти, без да ги монтирам и демонтирам от тях.
    3. Преди да ги прибера в мазето ги измивам много грижливо с вода и течен сапун.
    По този начин третирани, по-качествените гуми могат да издържат и доста повече.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 плача

    0 0 Отговор
    ПЛАЧА КАТО ВИ ЧЕТА ТЪПИТЕ КОМЕНТАРИ, повечето от вас сигурно още нямат книжка и чакат тати да им купи някое малоумно BMW с 10 годишни гуми за да се замажат някъде дрифтейки..... Аман от разбирачи, на нас българите ни е вродено да даваме акъл, особено ако не ни питат... :)