Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

7 правила за съхранение на автомобилните гуми

Публикувана: 28 Май, 2019 16:43
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13997
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Правилното съхранение на гумите след смяна на зимни с летни и обратното е много по-важно, отколкото изглежда на пръв поглед. В противен случай характеристиките им могат да се влошат, а срокът на годността им да се скъси. Германският производител Continental дава няколко полезни съвета, съблюдаването на които ще позволи на гумите да се запазят възможно най-добре по време на няколкомесечната си "ваканция".

1. На първо място гумите трябва да бъдат измити с помощта на препарат, вода и четка. Ако са с джантите, те също трябва да се почистят, след което да се подсушат.

2. Гумите в никакъв случай не бива да бъдат третирани с предпазващи разтвори. Каучуковите смеси разполагат с достатъчно ефективна защита против влиянието на околната среда. Ненужната химия по-скоро ще им навреди, отколкото да ги съхрани.

3. В идеалния случай гумите трябва да се опаковат в херметично затворени найлонови чували, при това всяка поотделно. Торбите трябва да са сухи. От Continental съветват въздухът да се изтегли с прахосмукачка. Херметичната опаковка предотвратява изпаряването на маслата от каучуковата смес.

4. Гумите никога не трябва да се оставят под въздействието на директна слънчева светлина и нагряване. С други думи, съхранението на балкона без покривало или калъф е силно непрепоръчително.

5. Гумите не бива да се оставят непокрити, а да се приберат в прохладно помещение без течение и достъп на преки слънчеви лъчи. Добре би било температурата да е постоянна, а източниците на топлина да бъдат възможно най-отдалечени.

6. Озонът оказва пагубно въздействие върху каучуковите смеси. В бита източник на тази алотропна форма на кислорода са четките на електромоторите, което означава, че гумите трябва да бъдат държани далеч от електроуреди като генератори, компресори, превключватели и помпи.

7. От Continental препоръчват съхранение на гумите във вертикално положение, тъй като така натоварването върху структурата е най-слабо. Хоризонталната позиция е за предпочитане само ако гумите са с джанти.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
onq s konq
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Мойте ги мажем с маргарин преди да ги опаковам.

Коментиран от #5


Оценка:
-8 +45

Meganoob BG
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Какво миене и какви чували. Гумите ми се кривят и късат след няма и година, оправете я тази безупречна Републиканска пътна мрежа за която плащам ваги*етки, данъци и прегледи. Гумите щяха да издържат по 10 години ако имахме нормални пътища като другите държави.

Коментиран от #6, #10


Оценка:
-16 +36

сектант
(гост)

Неутрално
3 Отговор
1 бурканче свинска мас и са като нови след 2 месеца престой във фолио.

Коментиран от #4


Оценка:
-6 +18

Бесен Язовец
(гост)

Неутрално
4 Отговор

До коментар #3 от "сектант":


А заливка с кисело мляко и яйце правиш ли им? И малко магданоз

Оценка:
-0 +49

Бесен Язовец
(гост)

Неутрално
5 Отговор

До коментар #1 от "onq s konq":


Що се грижиш толкова за каучука? Плюшкин ще ги завещаваш на поколенията ли?

Оценка:
-3 +23

AUDI
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #2 от "Meganoob BG":


спри да си купуваш Тигър, Сава и всякакви подобни "гуми" и всичко ще е точно.
Статийката е доста добра , кратка и полезна за който не знае какво да прави с обувките на колата

Коментиран от #24


Оценка:
-6 +18

Гост
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Дядо ми на московеца все така ги е държал на сухо и прохладно място.

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +26

гост
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Защо трябва да се съхраняват нали са на колата ? Карам докато станат на галоши и хвърлям.

Оценка:
-2 +12

Гост
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Това с миенето с препарат, вакумирането и постоянната температура са напълно нереални неща!

Оценка:
-4 +22

Рудозем
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #2 от "Meganoob BG":


Елена Милиончева ще ти оправи пътищата

Коментиран от #12


Оценка:
-10 +11

Кура
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Аз карам само със зимни гуми и лято и зиме и съм си екстра няма никакъв проблем поднасяне подобни глупости

Оценка:
-13 +7

Щурве
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #10 от "Рудозем":


Не може да се оправят, Боко ги е накъдрил на макс за нови плачат.

Оценка:
-2 +8

Гост
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Най добре е,на 3 години да се сменят с нови,и ще бъдат 6+ ;)

Коментиран от #15, #19


Оценка:
-2 +15

14
Този коментар е премахнат от модератор
Каръка
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #13 от "Гост":


На мен зимните ми гуми са ДОТ 2013 - задните, на предните дори не пише, но са по-нови и по-запазени. Задните ми не са зле, но не са и добре. Летните ми са чисто нови ДОТ 2019-та, взех ги 1-2 месеца след производството им, но ако не се изтрият бързо, ще ги карам най-малко 4-5 години, дори и да се поизтрият, ще карам по-бавно и това е, няма пари за по-честа смяна. Реално те след 3-тата година си губят свойствата, но за сиромаха е важно да се въртят и колата да върви...

Оценка:
-2 +10

16
Този коментар е премахнат от модератор
С.С
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Преди 10-на години имах колега,който си купи Golf 3 комби. Една пролет решил да сменя 4-те железни джанти и зимни гуми с алуминиеви и летни гуми. Надписал ги с бял маркер отвътре гумите "пр.L" и "пр.R" и по същия начин и задните. После барабар гуми с джанти ги закачил на отделни куки в мазата си като луканки. Да се знаело коя къде стои. Мераклия човек.

Оценка:
-0 +8

Дрън Дрън
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Аз имам къща с две изби и гараж. Ами тия дето живеят в панелки как ще спазят изискванията а?

Коментиран от #22


Оценка:
-0 +7

Защо
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #13 от "Гост":


Е кажете ми защо всеки да си сменя гумите на 3 години? На моя VW Bora навъртам за един сезон около 3 000 км. със зимните гуми и около 5 000 км. със летните гуми. За 3 зими и 3 лета протекторът им на гумите не става по-нисък от 6,5 мм. Защо тогава да слагам нови гуми след 3 години със сегашните?

Оценка:
-1 +6

Радо
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Моите са в мазата при виното и зелето.

Оценка:
-3 +2

Шошо
(гост)

Неутрално
21 Отговор
С нови гуми, след като си карал един сезон по BG магистрали и пътища , нищо повече не ги спасява.Заминават в печките на циганите.

Оценка:
-2 +4

Панелен
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #18 от "Дрън Дрън":


На мойта ПАНЕЛКА мазето е 3.63 кв. М. Стигат за 8 гуми, 100 л буре с вино, 30 лутрово за ракия, 60 л бидон за зеле, 50-60 буркана зимни а и разни други дреболии. Въпрос на организация...

Оценка:
-1 +5

emo
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Моите зимни гуми последните чисто нови бяха купени от Кауфлан-Дебица, 2009 г. ги купих. Общо 7 години ги ползвах, като от тях само една зима не съм ги монтирал въобще. 2016 или 2017 г. ги продадох, бяха още донякъде меки за по 30 лв. парчето и купувачът беше доволен. Спазвах три правила:
1. Монтирам ги като почне истинската зима със снях и лед, съответно ги демонтирам като свърши снега, мин. температура стане над 5 градуса.
2. Винаги ги оставям на съхранение в мазето на джанти, без да ги монтирам и демонтирам от тях.
3. Преди да ги прибера в мазето ги измивам много грижливо с вода и течен сапун.
По този начин третирани, по-качествените гуми могат да издържат и доста повече.

Оценка:
-0 +1

24
Този коментар е премахнат от модератор
плача
(гост)

Неутрално
25 Отговор
ПЛАЧА КАТО ВИ ЧЕТА ТЪПИТЕ КОМЕНТАРИ, повечето от вас сигурно още нямат книжка и чакат тати да им купи някое малоумно BMW с 10 годишни гуми за да се замажат някъде дрифтейки..... Аман от разбирачи, на нас българите ни е вродено да даваме акъл, особено ако не ни питат... :)

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.