Почти всички производители препоръчват почистване на спирачните апарати на автомобила поне веднъж годишно. Има ли смисъл от тази процедура, или тя е поредното перо, с което сервизите "таксуват" клиентите без действително да се налага?
Опитът сочи, че почистването на спирачките може да бъде ключово не само за състоянието и ефективността им, а и за живота и здравето на пътуващите в колата. Причината е съвсем проста - по апаратите и всички подвижни части с времето се натрупват мръсотия, остатъци от реагентите, използвани за обработка на пътищата през зимата, и стружки от накладките.
За няколко години цялата спирачна система може да се покрие с толкова дебел и твърд слой нечистотии, че в най-неочаквания момент накладката просто да престане да се "отлепя" от диска. Заклиненото колело ще дърпа колата настрани, а в най-лошия случай може да доведе дори до загуба на управление в напечена ситуация.
В най-разпространения сценарий мръсотията пречи на челюстите да се отварят напълно. Водачът не усеща съпротивлението и продължава да кара, а силата на триене между диска и накладката се преобразува в топлинна енергия.
Блокиралите спирачни механизми са една от най-разпространените причини за възникване на пожар. Тъй като това се случва най-често със задните колела в близост до резервоара, последствията могат да бъдат наистина тежки.
Регулярното обслужване на спирачните апарати с пълно разглобяване, измиване и почистване, а когато се налага - и със замяна на износените детайли, намалява разхода на гориво и да удължава живота на механизмите. По-важна обаче е безопасността, която не се измерва с пари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Геро
Коментиран от #10, #18
18:03 25.06.2019
2 требе
18:07 25.06.2019
3 111
18:17 25.06.2019
4 Гост
18:17 25.06.2019
5 Асенчо
18:22 25.06.2019
6 Гост
Коментиран от #15
18:36 25.06.2019
7 Анонимен
20:03 25.06.2019
8 Контра
20:07 25.06.2019
9 Другия с коня
20:46 25.06.2019
10 Boxer
До коментар #1 от "Геро":
Абе, не е съвсем така. На субаруто ми , преди две години, предните десни челюсти бяха заяли - диск и накладки комплект + раздвижване на апарата. Преди два месеца пак ги усетих да греят, без да съм натискал спирачки. Айде нови дискове, спирачни апарати и наклдаки, ама по-големи от оригиналните . Аз съм от малкото хора, които инвестират в подобряване на спирачките а ефекта си заслужава, особено при субару ;)21:17 25.06.2019
11 Алфа Ромео
22:31 25.06.2019
12 Алфа Ромео
22:37 25.06.2019
13 Dino
23:46 25.06.2019
14 Здравомислещ
Ако имате представа от спирачна система, едвали бихте си помислили, че има смисъл от почистване. Това е финна механика поставена в екстремни условия. При задържането на спирачка е задължителна смяната на апарата. Практиката ми показва, че при смяна на три комплекта спирачни маркучи е дошло времето за подмяна на всички апарати и цилиндри. При дисковите проблема първо идва от водачите, след което дефектите и цилиндърът, безвъзвратно. При барабанните е невъзможно задържане! При тях основният проблем е протичане на спирачна течност.
05:47 26.06.2019
15 Коментара
До коментар #6 от "Гост":
Най-добрият и смислен вариант!07:27 26.06.2019
16 Jack Bauer
09:56 26.06.2019
17 Зевса
Коментиран от #19
14:20 26.06.2019
18 АLFA Q 4
До коментар #1 от "Геро":
АМА ВЕРНО ГОЛЕМИ ПРОСТОТИЙКАСАБОВ Е МЕТНАЛ ВЕРИГА
РЕДОВНА СМЯНА НА СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ, ВЪРШИ ИДЕАЛНА РАБОТА
А И НЕ ВСИЧКИ КАРАМЕ НЕМСКИ ТРОШКИ. ИМА И НАГЛАСЕНИ АВТОМОБИЛИ
23:08 26.06.2019
19 АLFA Q 4
До коментар #17 от "Зевса":
ЗА АВС САМ АБСОЛЮТНО САГЛАСЕН. ПОЗНАВАШ ЛИ СИ АВТОМОБИЛА, И УМЕЕШ ЛИ АВС ТЕ БАВИ ДОСТА23:12 26.06.2019
20 Рукожоп Гъзоръков
Коментиран от #21
00:51 27.06.2019
21 Nightrunner
До коментар #20 от "Рукожоп Гъзоръков":
Прав си колега! Само драскачите дето не са се хващали да разглобят спирачен апарат не са на ясно какви са ползите от поддръжката на тези системи. На година минавам над 80к и поне веднъж ми се налага смяна на предни накладки. След почистване гресиране, с определените за целта смазки и смяна на накладките, разликата при натискането на педала е огромна. Може да се сравни само като седнеш на чисто нова кола и кола карана с години без подръжка.Отделно на всяко миене на колата мия и спирачните апарати особено, ако колата е с дискове отзад. Не поддържането на такива спирачни апарати води до тяхното блокиране и скъп ремонт, ако въобще може да се направи. Повечето направо се налага да бъдат сменени защото са толкова клеясали и ръждиви, че е невъзможно да бъдат спасени.
16:07 27.06.2019
22 Гъзьо
17:17 27.06.2019
23 Али Раза
.........има и други.
17:20 27.06.2019
24 Букова глава
22:23 29.06.2019