Учени от Илинойския университет създадоха първия работещ прототип на литий-въглерод двуокисен акумулатор, който има седем пъти по-висока енергийна от сега използваните йон-литиеви батерии, съобщава сп. Advanced Materials.
Изследователският екип е успял да се пребори с основния недостатък на литий-въглерод двуокисните акумулатори - малкия брой цикли на презареждане (около 100), предизвикван от отделянето на въглеродния двуокис по време на химическата реакция.
За целта се е наложила промяна в състава на електролита. Към диметил сулфоксида, който провежда добре йоните, е бил добавен молибденов дисулфид. Хибридният електролит е позволил да се предизвика обратим електрохимичен цикъл, който неутрализира напълно въглеродния двуокис и позволява да се увеличи броят на циклите на презареждане с още 500.
Енергийната плътност на литий-въглерод двуокисните акумулатори е 1 876 ватчаса на килограм. Още по-сериозен потенциал притежават литий-серните батерии. Тяхната теоретична енергийна плътност достига 2 600 ватчаса на килограм.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 трол
Коментиран от #4, #5
18:16 02.10.2019
2 Гост
Коментиран от #10
18:19 02.10.2019
3 Знам
18:28 02.10.2019
4 Пилотът Гошу
До коментар #1 от "трол":
Шматка... Все ушанки ти в главата...18:45 02.10.2019
5 Пилотът Гошу
До коментар #1 от "трол":
Между другото почти всички са от Азия, 2 американци, германец, англичанин и един унгарец, който е инженер в Samsung Semiconductor - A Long‐Cycle‐Life Lithium–CO2 Battery with Carbon NeutralityAlireza Ahmadiparidari Robert E. Warburton Leily Majidi Mohammad Asadi Amir Chamaani Jacob R. Jokisaari Sina Rastegar Zahra Hemmat Baharak Sayahpour Rajeev S. Assary Badri Narayanan Pedram Abbasi Paul C. Redfern Anh Ngo Márton Vörös Jeffrey Greeley Robert Klie Larry A. Curtiss Amin Salehi‐Khojin. Ей ги бе, все американци по твоите представи 😂😂😂😂 Научете се, че туй не е като да си боядисваш оградата - научните изследвания и открития са плод на много хора и не признават политическите ви глупости и граници.
Коментиран от #6, #13, #20
19:02 02.10.2019
6 гост
До коментар #5 от "Пилотът Гошу":
А какви са , руснаци или китайци ??? Или американци с азиатски произход ??? Що не го разработиха това в Китай или в Раша , а отидоха точно в САЩ ??? И по важното , защо ще ПРОДЪЛЖАВАТ да отиват в САЩ и в бъдеще ?? Няма ли най-после да вденете , че не е важно къде се родил един човек или родителите му , а къде е ИЗБРАЛ да живее и още по-важно е намерил УСЛОВИЯТА за да покаже и постигне това , което може ?? Има да си обяснявате още сто години , че тоя бил еди какъв си , оня бил еди какъв си , ама всички те са ИЗБРАЛИ СЪЗНАТЕЛНО да живеят и работят в САЩ !!!! И там постигат най-големите си резултати !!! Всичко друго са локуми и лъжи !!Коментиран от #11, #14
19:16 02.10.2019
7 Driving pleasure
Коментиран от #12
20:38 02.10.2019
8 невеж
Коментиран от #9
20:45 02.10.2019
9 Име
До коментар #8 от "невеж":
Става въпрос за сегашната технология на литиево-водородни батерии. В телефона са литиево-полимерни или нещо друго.21:00 02.10.2019
10 Антиелектрика
До коментар #2 от "Гост":
Стига простотии. Какъв етер, като Айнщайн доказва, че няма етер а електромагнитни вълни в пространството! Чете малко преди да се изхвърляте като конспиратори. Не знам що за изкривяване в съвременния свят се получило, щом повечето хора вярват и са сигурни, че някой ще измисли всичко вместо тях. Нямало начин да не се измислела нова батерия, нямало начин да не измислела телепортацията, нямало начин да не се пътува във времето - свикнахме всичко да ни идва на готово, без да се замисляме кое е реално и кое си остава фантастика.21:59 02.10.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Абе умнико, научи се да смяташ!
До коментар #7 от "Driving pleasure":
И да четеш! 7 пъти по-голяма енергийна плътност, означава, че ако сегашните батерии изминават 500км с едно зареждане, новите ще изминават по 3500.После първоначалните 100 са увеличени със 500 до общо 600 цикъла по 3500км до 2,1 милиона километра. Май не само една кола ще хвърлиш за живота на една батерия? И ще зареждаш веднъж на 3 месеца.
Мъка, мъка, ужасно неграмотен народ, но със самочувствие да дава акъл на останалите.
Коментиран от #15
01:18 03.10.2019
13 да си го кажем
До коментар #5 от "Пилотът Гошу":
Е защо не гяат да произвеждат в Русия бе трол нелеп ? От сума ти десетилетия все САШ избират.Нйа-големите учени са все в САЩ,най-големите технологични постожения са все в САЩ,света разчита за развитието все на САЩ..Как пък не чухме за един руснак който да наложи някаква руска технология..Чували сме обаче за руснаци които са отишли в САЩ и там са показали потенциала си,защото в мизерната Русия просто е невъзможно !01:30 03.10.2019
14 гост
До коментар #6 от "гост":
Защото в САЩ има базата, има хората, има парите и има пазара. У нас ако тръгнеш да разработваш нещо повечето от изброените неща липсват. Трябва ти кампус, който има специалисти, правили проучвания в определени посоки, трябва ти финансиране на проектите, защото годишната заплата на един научен сътрудник е минимум 50х.долара, а той няма да ти работи без пари. След това самите учени основават компания, която завършва продукта и след това някоя голяма корпорация идва с мултимилионно предложение да ги изкупи. Един професор може да има 10 компании, т.н. стартъпи. Там са възможностите.Коментиран от #16
08:10 03.10.2019
15 Гккбкнкбф
До коментар #12 от "Абе умнико, научи се да смяташ!":
Сметки без кръчмар правиш. Няма да е същата като тегло батерия, а ще е 7 пъти по малка за да пести от тегло и с по ниското тегло колата ще има по голям пробег. Освен това ще струва по малко и най важното да може след 600 цикъла да ти продадат новаКоментиран от #17, #19
10:50 03.10.2019
16 Бай хой
До коментар #14 от "гост":
Не е ли защото сащ разрушават обществата и икономиките на всички други за да прибират роби?Коментиран от #18
11:25 03.10.2019
17 гост
До коментар #15 от "Гккбкнкбф":
А пък твоите сметки са с кръчмаря , така ли ?? Значи другите марки , примерно Тесла скоро ще пусне батерии с пробег над 1,5 км , а тия ще пуснат с 200-300 000 и ще бъдат суперконкурентни и хората ще се избиват за техните коли ??? Това да не ти е Раша , че да забранят другите марки и да пуснат само тая ?? Думичката конкуренция явно във вашия речник е задраскана завинаги !!!13:49 03.10.2019
18 гост
До коментар #16 от "Бай хой":
На крива ракета космоса и пречи , ако ще да е безаналогова хиперзвукова и най-вече руска !!!! Искаш да кажеш , че САЩ са "разрушили" идеалното руско или китайско общество и затова им бягат "мозъците" , хахахаххахах ??!! Продължавай да се самоуспокояваш с тия опорки и чакай "светлото" комунистическо бъдеще !!! А междувременно любимото ти джудже вече забранява социални мрежи по примера на китайските си дружки , щото горките руснаци като гледат "загниващия" запад ги избива на самоубийства , хахахахха !!!13:53 03.10.2019
19 Прав си ама наполовина
До коментар #15 от "Гккбкнкбф":
Твоите сметки са без кръчмар. Audi e-tron и jaguar i-pace са по-леки и по-малки от tesla model x, но въпреки това харчат около 25-30% повече енергия за изминаване на единица разстояние. Дори Порше тайкан, който е много нисък двуместен спортен автомобил с по-малка мощност от Тесла модел х, харчи повече енергия.Прав си обаче, че повечето батерии ще са с по-малък капацитет от 700 киловатчаса, колкото е потенциала на новата технология. Всеки ще си избира пробега с едно зареждане, като психологически обусловеният пробег ще е около сегашните 1000 километра при ДВГ, което е 600 000 километра живот на батерията. За крайна живота се счита момента, в който пробега падне на 800 км. Дори тогава той ще е повече от най-добрите електромобили днес.
14:02 03.10.2019
20 Да да
До коментар #5 от "Пилотът Гошу":
Кои точно са американци - Барак Обама, Арнолд Шварценегер, Сергей Брин, Илон Мъск, Силветър Сталоун, Ал Капоне или Джон Атанасов? САЩ са страна събрала всички раси и националности на света!И да, те са американци от различни краища на света.21:31 03.10.2019
21 Jack Bauer
15:45 04.10.2019
22 Хъксли
18:17 04.10.2019
23 Мдааа
02:12 05.10.2019
24 Някой
http://news.sagabg.net/litievo-sernite-baterii-s-tri-pti-po-golyam-zaryad.html
22:27 12.01.2020