Last news in Fakti

2 Октомври, 2019 18:10 5 835 24

Нова батерия със 7 пъти по-висока енергийна плътност

  • батерия-
  • акумулатор-
  • енергийна плътност

Учени от Илинойския университет създадоха първия работещ прототип на литий-въглерод двуокисен акумулатор, който има седем пъти по-висока енергийна от сега използваните йон-литиеви батерии, съобщава сп. Advanced Materials.

Изследователският екип е успял да се пребори с основния недостатък на литий-въглерод двуокисните акумулатори - малкия брой цикли на презареждане (около 100), предизвикван от отделянето на въглеродния двуокис по време на химическата реакция.

За целта се е наложила промяна в състава на електролита. Към диметил сулфоксида, който провежда добре йоните, е бил добавен молибденов дисулфид. Хибридният електролит е позволил да се предизвика обратим електрохимичен цикъл, който неутрализира напълно въглеродния двуокис и позволява да се увеличи броят на циклите на презареждане с още 500.

Енергийната плътност на литий-въглерод двуокисните акумулатори е 1 876 ватчаса на килограм. Още по-сериозен потенциал притежават литий-серните батерии. Тяхната теоретична енергийна плътност достига 2 600 ватчаса на килограм.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 трол

    17 18 Отговор
    Тук е мястото на троловете да напишат, че на дальний восток отдавна работят по 700 пъти по-яка батерия.

    Коментиран от #4, #5

  • 2 Гост

    7 10 Отговор
    Най добрата батерия е на Никола Тесла, то всъщност няма такава а ползва земния етер!

    Коментиран от #10

  • 3 Знам

    5 11 Отговор
    Сигурно ще се ползва в Xiaomi mi mix ALPHA 2
  • 4 Пилотът Гошу

    13 9 Отговор

    До коментар #1 от "трол":

    Шматка... Все ушанки ти в главата...
  • 5 Пилотът Гошу

    23 5 Отговор

    До коментар #1 от "трол":

    Между другото почти всички са от Азия, 2 американци, германец, англичанин и един унгарец, който е инженер в Samsung Semiconductor - A Long‐Cycle‐Life Lithium–CO2 Battery with Carbon Neutrality
    Alireza Ahmadiparidari Robert E. Warburton Leily Majidi Mohammad Asadi Amir Chamaani Jacob R. Jokisaari Sina Rastegar Zahra Hemmat Baharak Sayahpour Rajeev S. Assary Badri Narayanan Pedram Abbasi Paul C. Redfern Anh Ngo Márton Vörös Jeffrey Greeley Robert Klie Larry A. Curtiss Amin Salehi‐Khojin. Ей ги бе, все американци по твоите представи 😂😂😂😂 Научете се, че туй не е като да си боядисваш оградата - научните изследвания и открития са плод на много хора и не признават политическите ви глупости и граници.

    Коментиран от #6, #13, #20

  • 6 гост

    17 11 Отговор

    До коментар #5 от "Пилотът Гошу":

    А какви са , руснаци или китайци ??? Или американци с азиатски произход ??? Що не го разработиха това в Китай или в Раша , а отидоха точно в САЩ ??? И по важното , защо ще ПРОДЪЛЖАВАТ да отиват в САЩ и в бъдеще ?? Няма ли най-после да вденете , че не е важно къде се родил един човек или родителите му , а къде е ИЗБРАЛ да живее и още по-важно е намерил УСЛОВИЯТА за да покаже и постигне това , което може ?? Има да си обяснявате още сто години , че тоя бил еди какъв си , оня бил еди какъв си , ама всички те са ИЗБРАЛИ СЪЗНАТЕЛНО да живеят и работят в САЩ !!!! И там постигат най-големите си резултати !!! Всичко друго са локуми и лъжи !!

    Коментиран от #11, #14

  • 7 Driving pleasure

    11 10 Отговор
    Ей... разгеле! Цели 2 седмици не бяхме я спасявали тая технология, притсних се да не сме се отказали от нея :) 500 зареждания... значи на 200 000 макс хвърляш колата, и то ако не караш някъде на студено! Евала! Така се праят кинти, с еднодневки за кошник с пари :)

    Коментиран от #12

  • 8 невеж

    4 7 Отговор
    аз не разбирам ама ако сегашните батерий имат 100 цикала това означава да си сменяме батерийте на телефоните на на всеки 3-4 месеца???????

    Коментиран от #9

  • 9 Име

    10 1 Отговор

    До коментар #8 от "невеж":

    Става въпрос за сегашната технология на литиево-водородни батерии. В телефона са литиево-полимерни или нещо друго.
  • 10 Антиелектрика

    10 5 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Стига простотии. Какъв етер, като Айнщайн доказва, че няма етер а електромагнитни вълни в пространството! Чете малко преди да се изхвърляте като конспиратори. Не знам що за изкривяване в съвременния свят се получило, щом повечето хора вярват и са сигурни, че някой ще измисли всичко вместо тях. Нямало начин да не се измислела нова батерия, нямало начин да не измислела телепортацията, нямало начин да не се пътува във времето - свикнахме всичко да ни идва на готово, без да се замисляме кое е реално и кое си остава фантастика.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Абе умнико, научи се да смяташ!

    19 4 Отговор

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    И да четеш! 7 пъти по-голяма енергийна плътност, означава, че ако сегашните батерии изминават 500км с едно зареждане, новите ще изминават по 3500.

    После първоначалните 100 са увеличени със 500 до общо 600 цикъла по 3500км до 2,1 милиона километра. Май не само една кола ще хвърлиш за живота на една батерия? И ще зареждаш веднъж на 3 месеца.

    Мъка, мъка, ужасно неграмотен народ, но със самочувствие да дава акъл на останалите.

    Коментиран от #15

  • 13 да си го кажем

    5 7 Отговор

    До коментар #5 от "Пилотът Гошу":

    Е защо не гяат да произвеждат в Русия бе трол нелеп ? От сума ти десетилетия все САШ избират.Нйа-големите учени са все в САЩ,най-големите технологични постожения са все в САЩ,света разчита за развитието все на САЩ..Как пък не чухме за един руснак който да наложи някаква руска технология..Чували сме обаче за руснаци които са отишли в САЩ и там са показали потенциала си,защото в мизерната Русия просто е невъзможно !
  • 14 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Защото в САЩ има базата, има хората, има парите и има пазара. У нас ако тръгнеш да разработваш нещо повечето от изброените неща липсват. Трябва ти кампус, който има специалисти, правили проучвания в определени посоки, трябва ти финансиране на проектите, защото годишната заплата на един научен сътрудник е минимум 50х.долара, а той няма да ти работи без пари. След това самите учени основават компания, която завършва продукта и след това някоя голяма корпорация идва с мултимилионно предложение да ги изкупи. Един професор може да има 10 компании, т.н. стартъпи. Там са възможностите.

    Коментиран от #16

  • 15 Гккбкнкбф

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "Абе умнико, научи се да смяташ!":

    Сметки без кръчмар правиш. Няма да е същата като тегло батерия, а ще е 7 пъти по малка за да пести от тегло и с по ниското тегло колата ще има по голям пробег. Освен това ще струва по малко и най важното да може след 600 цикъла да ти продадат нова

    Коментиран от #17, #19

  • 16 Бай хой

    8 4 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Не е ли защото сащ разрушават обществата и икономиките на всички други за да прибират роби?

    Коментиран от #18

  • 17 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гккбкнкбф":

    А пък твоите сметки са с кръчмаря , така ли ?? Значи другите марки , примерно Тесла скоро ще пусне батерии с пробег над 1,5 км , а тия ще пуснат с 200-300 000 и ще бъдат суперконкурентни и хората ще се избиват за техните коли ??? Това да не ти е Раша , че да забранят другите марки и да пуснат само тая ?? Думичката конкуренция явно във вашия речник е задраскана завинаги !!!
  • 18 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Бай хой":

    На крива ракета космоса и пречи , ако ще да е безаналогова хиперзвукова и най-вече руска !!!! Искаш да кажеш , че САЩ са "разрушили" идеалното руско или китайско общество и затова им бягат "мозъците" , хахахаххахах ??!! Продължавай да се самоуспокояваш с тия опорки и чакай "светлото" комунистическо бъдеще !!! А междувременно любимото ти джудже вече забранява социални мрежи по примера на китайските си дружки , щото горките руснаци като гледат "загниващия" запад ги избива на самоубийства , хахахахха !!!
  • 19 Прав си ама наполовина

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гккбкнкбф":

    Твоите сметки са без кръчмар. Audi e-tron и jaguar i-pace са по-леки и по-малки от tesla model x, но въпреки това харчат около 25-30% повече енергия за изминаване на единица разстояние. Дори Порше тайкан, който е много нисък двуместен спортен автомобил с по-малка мощност от Тесла модел х, харчи повече енергия.

    Прав си обаче, че повечето батерии ще са с по-малък капацитет от 700 киловатчаса, колкото е потенциала на новата технология. Всеки ще си избира пробега с едно зареждане, като психологически обусловеният пробег ще е около сегашните 1000 километра при ДВГ, което е 600 000 километра живот на батерията. За крайна живота се счита момента, в който пробега падне на 800 км. Дори тогава той ще е повече от най-добрите електромобили днес.
  • 20 Да да

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Пилотът Гошу":

    Кои точно са американци - Барак Обама, Арнолд Шварценегер, Сергей Брин, Илон Мъск, Силветър Сталоун, Ал Капоне или Джон Атанасов? САЩ са страна събрала всички раси и националности на света!И да, те са американци от различни краища на света.
  • 21 Jack Bauer

    0 1 Отговор
    Такива новини четем от 7-8 години, а на пазара нищо за реална употреба.
  • 22 Хъксли

    2 1 Отговор
    Намаляването размера на акумулаторите ще даде възможност за лесната им смяна в бъдещите, ще ги нарека, авто-енергостанции, на около 500 до 1000 км. Батериите ще са унифицирани и няма да са точно лична собственост. Смяната ще става за доста по-кратко време от пълненето на резервоар бензин - връщаш изтощената, взимаш заредена. Собствениците на станциите ще се грижат за удължаване живота на батериите чрез правилно (бавно) зареждане, ще следят за физическите и химическите им параметри, ще ги рециклират и загробват, според съответната законова рамка. Това е бъдещ бизнес за билиони и съответно за абсолютен контрол на раята, защото житейския път на една батерия ще може да бъде проследен от нейното раждане до нейната смърт - къде е зареждана, кой, кога и колко километра е минал с нея, а вероятно ще бъде и 5G проследявана. Няма как, Прекрасният Нов Свят е на прага ни.
  • 23 Мдааа

    0 0 Отговор
    Ама кой ли е чел Олдъс Хъксли
  • 24 Някой

    0 0 Отговор
    Още през 2009 година се говори за тях.Чак сега ги открили или някой пак иска да лапа пари.
    http://news.sagabg.net/litievo-sernite-baterii-s-tri-pti-po-golyam-zaryad.html