Американската компания Electric GT разработи електромотор с формата на 8-цилиндров V-образен двигател с вътрешно горене, с който всеки може да превърне бензиновата си или дизелова кола в електромобил. Според производителя конверсията е по силите на любители с известен опит, а комплектът пасва на почти всеки модел с V8.
През последните 3 години Electric GT нашумя с проектите си по превръщане на автомобили с ДВГ в електрически. През 2016-а компанията представи Ferrari 308 на ток с три електромотора с обща мощност 335 к.с., 46-киловатчасова батерия и автономен пробег 209 км. После американците повториха схемата с Fiat 124 Spider и Toyota Land Cruiser FJ40.
Новият комплект за конверсия повтаря конфигурацията на бензинов или дизелов V8, за да пасва възможно най-точно на мястото на такъв двигател. Моделът се печата на 3D принтер и съответства на всички технически изисквания за контролерите, зарядните устройства, релетата и компютърните системи.
За момента Electric GT не предлага крепежни планки за различни автомобили, но компанията вече проектира такива, а за най-редките модели ще се изработват по поръчка.
Електромоторите се предлагат напълно готови и тествани. Монтажът им и свързването с трансмисиите обаче трябва да бъдат извършени от клиента. Негова отговорност е и изборът на батерия.
Всеки модул се доставя с подробна инструкция за инсталиране. След монтажа трябва да бъдат свързани цялата електрическа инсталация, водната помпа и радиаторът.
От Electric GT препоръчват електромоторите им да се комбинират с механични скоростни кутии и предлагат преходници за тази цел. Трансмисията задължително трябва да издържа висок въртящ момент. Автоматиците изискват много по-сложно куплиране и сериозни доработки по конструкцията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Boxer 3.0
Харесваш колата си? А искаш ново задвижване?
Ето решението!
Ако и батериите станат по-екологични при производството, с по-висока енергийна плътност - това ще се превърне в сериозно перо на автомобилната индустрия.
Коментиран от #4, #5
10:31 18.10.2019
2 сектант
10:35 18.10.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Антиелектрика
До коментар #1 от "Boxer 3.0":
Приблем би било свързването със скоростната кутия и слагането на батерията.Коментиран от #6
10:51 18.10.2019
6 Прав си
До коментар #5 от "Антиелектрика":
Ще има проблем и със свързването на резервоара с батерията и на работата на бензина с ел. двигателя, но ще стане всичко се прави.Коментиран от #7
11:02 18.10.2019
7 Антиелектрика
До коментар #6 от "Прав си":
Ах колко си оригинален. Те хората са ти го написали, ама ти от сълзите и сополите от радост, не си го прочел.11:06 18.10.2019
8 Миризлив пор
11:39 18.10.2019
9 Що така
Коментиран от #13, #26
12:19 18.10.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Антиелектрика
До коментар #10 от "гост":
Пич, стига му писа с ника на този, че ми писна после да обвинява само мен.Коментиран от #17
12:36 18.10.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Антиелектрика
До коментар #9 от "Що така":
Еха, до преди малко с другия си ник намекваше каква дреболия било, пък сега обръщаш палачинката, г-н Електрик многоников.12:39 18.10.2019
14 гост
Коментиран от #19
12:40 18.10.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Е Боре
До коментар #12 от "ахаха":
Недей така, не го прави на каскет този.12:42 18.10.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Motion
Коментиран от #25, #27
14:44 18.10.2019
22 Нафърфорий
14:52 18.10.2019
23 type-R
16:26 18.10.2019
24 Brassmonger
16:49 18.10.2019
25 Миризлив пор
До коментар #21 от "Motion":
От това което видях мисля че над двигателите е електронния блок за управление на двигателите и зареждане на батериите. Просто е направено директно да го пуснеш и да не се чудиш как да укрепваш останалата електроника и да окабеляваш допълнително.Коментиран от #31
17:31 18.10.2019
26 Димов
До коментар #9 от "Що така":
Щото мощност и върт мом не са едно и също нещо...... въпреки, че са правопропорционални.Коментиран от #30
21:08 18.10.2019
27 Димов
До коментар #21 от "Motion":
Предполагам, че просто са копирали идеята за дизайн от онзи филм с Джерард Бътлър, където той конвертираше ретро масъл кар с електромотори с такъв дизайн. Харесали са идеята и са пуснали същото нещо. Лошо няма.21:11 18.10.2019
28 Христо
21:14 18.10.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Не са
До коментар #26 от "Димов":
Не са правопропорционални. Преди да достигне максимални обороти въртящия момент пада, а конските сили продължават на горе.Коментиран от #34, #35
23:09 18.10.2019
31 Motion
До коментар #25 от "Миризлив пор":
Честотния регулатор и инвертора в никакъв случай няма как да бъдат 3 пъти по-обемни от самия електродвигател. Спокойно можеха да си съберат в компактна кутия около двигателя и да я прикрепят към него. Както и колегата също предположи, най-вероятно става дума повече за дизайн и payong homeage, отколкото за функционалност. За мен е излишно прахосване на пространство. Нито звучи като V8, нито има поведението на ДВГ, камо ли точно на V8, нито динамиката (ел.мотора ускорява доста по-агресивно и има по-плавна работа, също и по-силна моторна спирачка). Просто плен на дизайна...Коментиран от #36
22:30 19.10.2019
32 Motion
22:31 19.10.2019
33 Един с кон и каруца
А САЩ НЕ МОЖЕШ да си сменяш сам двигателя. Изобщо в САЩ нямаш право да правиш нищо без да имаш "тапия", че си минал обучение ИМЕННО за това действие!
И не! Скоро няма да стане всичко на ток. За сега е само една поредна глезотия на разни, дето им се иска да са различни!
Може би след години и при откриване на подходящите технологии и това ще стане, но днес НЕ!
17:12 20.10.2019
34 Димов
До коментар #30 от "Не са":
Това е вярно, но не значи, че не са правопропорционални.20:13 20.10.2019
35 Димов
До коментар #30 от "Не са":
Като пример: от минимални обороти до обороти на макс върт мом, мощността расте заедно с момента. Ха сега, как до там са, а от там нагоре не са?20:18 20.10.2019
36 Миризлив пор
До коментар #31 от "Motion":
Виж това с електромотора е друга работа. Всичко е въпрос на "гъдел на клиента" ако моторите са асинхронни можеш да ги програмираш за постоянна мощност, постоянен момент или по "зададена крива" т.е. съотношение момент към обороти. По спомени бг-инвертори от преди 20 години имаха тези настройки така че не е проблем да копират v8 характеристиките и звук от колоните.Коментиран от #37
21:30 20.10.2019
37 Motion
До коментар #36 от "Миризлив пор":
Изкуствено програмирана крива на характеристиката да наподобява V8 (което може да наложи и орязване на параметрите на ел.мотора за съжаление), боботещ/ръмжащ звук от колоните - нали разбираш, че си говорим за "гримиране" на двигателя и автомобила. И то в лошия смисъл. Тяговите ел.мотори с отличната теглително-скоростна характеристика която осигуряват, е просто грехота да ги програмираш да имат поведение на ДВГ, та ако ще и бензинов V8. За капак сигурно ще трябва и да изреждаш всичките скорости, подобно на ДВГ. Реално това значи да ощетиш новия двигател, просто от носталгия. Същото важи и за звука. Или истински V8 звяр с механичния си чар, агресивния си характер и широкия си power band, или ел.мотор с колкото се може по-оптимизирани параметри, конструкция и характеристика, и с още по-широк power band. И по-висок въртящ момент, при това в по-голям диапазон от хар-ката. Хората наистина си мислят, че съчетавайки противоположностите винаги резултата трябва да е шокиращо положителен... То и шкембето е вкусно, и гроздето е вкусно, но ако се опиташ да ги съчетаеш ще получиш... Манджа с грозде!02:24 21.10.2019
38 Миризлив пор
09:15 21.10.2019
39 Motion
13:22 21.10.2019
40 Motion
Коментиран от #42, #44
13:26 21.10.2019
41 злобар
15:05 21.10.2019
42 Миризлив пор
До коментар #40 от "Motion":
Нека не правим съчинения по картинка, да видим реално какво ще изкарат на пазара. Много е възможно просто с добра реклама да измъкнат едни пари и да се покрият. Просто предположих, какво ще изкарат е друга работа. Сега гледам статия че започват и напречно разположен двигател да правят за конверсия. Колелото се завъртя въпрос на време е да има някаква конкуренция и да се изкара нещо интересно.15:56 21.10.2019
43 Motion
01:47 22.10.2019
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Motion
До коментар #44 от "за гъби съм":
Най-добре си бери гъбите с този интелект. Защото обяснявяш сякаш съм против електромобилите или против ДВГ, а ако наистина имаше какво да обясниш, щеше да си схванал, че отчитам предимствата и удоволствието от двете.01:35 24.10.2019