18 Октомври, 2019 10:18, обновена 15 Юли, 2022 13:25 28 755 46

Смени си сам двигателя с електромотор

  • electric gt-
  • електромотор-
  • конверсия

Американската компания Electric GT разработи електромотор с формата на 8-цилиндров V-образен двигател с вътрешно горене, с който всеки може да превърне бензиновата си или дизелова кола в електромобил. Според производителя конверсията е по силите на любители с известен опит, а комплектът пасва на почти всеки модел с V8.

През последните 3 години Electric GT нашумя с проектите си по превръщане на автомобили с ДВГ в електрически. През 2016-а компанията представи Ferrari 308 на ток с три електромотора с обща мощност 335 к.с., 46-киловатчасова батерия и автономен пробег 209 км. После американците повториха схемата с Fiat 124 Spider и Toyota Land Cruiser FJ40.

Новият комплект за конверсия повтаря конфигурацията на бензинов или дизелов V8, за да пасва възможно най-точно на мястото на такъв двигател. Моделът се печата на 3D принтер и съответства на всички технически изисквания за контролерите, зарядните устройства, релетата и компютърните системи.

За момента Electric GT не предлага крепежни планки за различни автомобили, но компанията вече проектира такива, а за най-редките модели ще се изработват по поръчка.

Смени си сам двигателя с електромотор

Електромоторите се предлагат напълно готови и тествани. Монтажът им и свързването с трансмисиите обаче трябва да бъдат извършени от клиента. Негова отговорност е и изборът на батерия.

Смени си сам двигателя с електромотор

Всеки модул се доставя с подробна инструкция за инсталиране. След монтажа трябва да бъдат свързани цялата електрическа инсталация, водната помпа и радиаторът.

От Electric GT препоръчват електромоторите им да се комбинират с механични скоростни кутии и предлагат преходници за тази цел. Трансмисията задължително трябва да издържа висок въртящ момент. Автоматиците изискват много по-сложно куплиране и сериозни доработки по конструкцията.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Boxer 3.0

    63 4 Отговор
    Все по-често ще има подобни предложения.
    Харесваш колата си? А искаш ново задвижване?
    Ето решението!
    Ако и батериите станат по-екологични при производството, с по-висока енергийна плътност - това ще се превърне в сериозно перо на автомобилната индустрия.

    Коментиран от #4, #5

  • 2 сектант

    47 9 Отговор
    слагам 2 такива на дъстъра и ходи ме фани за скоростния лост
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Антиелектрика

    16 6 Отговор

    До коментар #1 от "Boxer 3.0":

    Приблем би било свързването със скоростната кутия и слагането на батерията.

    Коментиран от #6

  • 6 Прав си

    10 14 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    Ще има проблем и със свързването на резервоара с батерията и на работата на бензина с ел. двигателя, но ще стане всичко се прави.

    Коментиран от #7

  • 7 Антиелектрика

    13 0 Отговор

    До коментар #6 от "Прав си":

    Ах колко си оригинален. Те хората са ти го написали, ама ти от сълзите и сополите от радост, не си го прочел.
  • 8 Миризлив пор

    15 2 Отговор
    Все пак живеем в относително "свободна от зелени глави държава" и нашето законодателство е доста либерално към ДВГ. Дори и в "меката на V8" има щатове със много сериозно законодателство относно емисиите газове и кой къде може да кара например Калифорния. Та за това едно такова решение е доста добро да си караш големия камион с който си свикнал и да не се занимаваш с глупости. Цената на час труд в сервиза също е доста сериозна. От друга страна цената на горивата скача и ще си скача и минаването на ток е доста добра алтернатива.
  • 9 Що така

    7 20 Отговор
    Трансмисията трябва да издържа висок въртящ момент! Не бяха ли ДВГ, които бяха по-мощните?

    Коментиран от #13, #26

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Антиелектрика

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Пич, стига му писа с ника на този, че ми писна после да обвинява само мен.

    Коментиран от #17

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Антиелектрика

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "Що така":

    Еха, до преди малко с другия си ник намекваше каква дреболия било, пък сега обръщаш палачинката, г-н Електрик многоников.
  • 14 гост

    1 0 Отговор
    Ще помисля, може и да спра.

    Коментиран от #19

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Е Боре

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "ахаха":

    Недей така, не го прави на каскет този.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Motion

    11 2 Отговор
    Няма абсолютно никакъв смисъл от тази форма. Освен да заема повече място в двигателния отсек и да тежи с някой килограм отгоре (колкото и да е лек). Така или иначе вътре се вижда с каква форма е електродвигателя. Само фланеца за закрепване към трансмисията и едни стойки за закрепване към шасито са напълно достатъчни. Аз мислех, че като го правят с такава форма, ще е Solenoid V8, поне да са оправдани формата, теглото и заеманото място. При положение, че вътре е синхронен мотор се обезмисля всичко това. Нито има звук, нито тръпката от смяната на предавки е същата (а даже и няма нужда от смяна, ще върви и само на 2-ра/3-та), поне да си беше като при нормалните конверсии. Щеше и да остане повече място за монтаж на повече батерии за да се удължи пробега...

    Коментиран от #25, #27

  • 22 Нафърфорий

    8 3 Отговор
    Не е ли по-лесно да му се сложи една газчица?!
  • 23 type-R

    5 6 Отговор
    WC-тата на кюмюр няма да е зле да ги конвертират с това нещо.....
  • 24 Brassmonger

    8 0 Отговор
    Ел мотора е доста малък в сравнение с цялата декорация над него.
  • 25 Миризлив пор

    11 2 Отговор

    До коментар #21 от "Motion":

    От това което видях мисля че над двигателите е електронния блок за управление на двигателите и зареждане на батериите. Просто е направено директно да го пуснеш и да не се чудиш как да укрепваш останалата електроника и да окабеляваш допълнително.

    Коментиран от #31

  • 26 Димов

    8 0 Отговор

    До коментар #9 от "Що така":

    Щото мощност и върт мом не са едно и също нещо...... въпреки, че са правопропорционални.

    Коментиран от #30

  • 27 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "Motion":

    Предполагам, че просто са копирали идеята за дизайн от онзи филм с Джерард Бътлър, където той конвертираше ретро масъл кар с електромотори с такъв дизайн. Харесали са идеята и са пуснали същото нещо. Лошо няма.
  • 28 Христо

    7 0 Отговор
    Ся остава да разберем колко процента от американците могат да карат и карат коли с ръчна кутия ;>
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Не са

    3 2 Отговор

    До коментар #26 от "Димов":

    Не са правопропорционални. Преди да достигне максимални обороти въртящия момент пада, а конските сили продължават на горе.

    Коментиран от #34, #35

  • 31 Motion

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Миризлив пор":

    Честотния регулатор и инвертора в никакъв случай няма как да бъдат 3 пъти по-обемни от самия електродвигател. Спокойно можеха да си съберат в компактна кутия около двигателя и да я прикрепят към него. Както и колегата също предположи, най-вероятно става дума повече за дизайн и payong homeage, отколкото за функционалност. За мен е излишно прахосване на пространство. Нито звучи като V8, нито има поведението на ДВГ, камо ли точно на V8, нито динамиката (ел.мотора ускорява доста по-агресивно и има по-плавна работа, също и по-силна моторна спирачка). Просто плен на дизайна...

    Коментиран от #36

  • 32 Motion

    0 1 Отговор
    Paying* Homeage, не се сещам за израза на български.
  • 33 Един с кон и каруца

    7 2 Отговор
    Що сте такива шушумиги, бе? Статията е пълен "фейк".
    А САЩ НЕ МОЖЕШ да си сменяш сам двигателя. Изобщо в САЩ нямаш право да правиш нищо без да имаш "тапия", че си минал обучение ИМЕННО за това действие!
    И не! Скоро няма да стане всичко на ток. За сега е само една поредна глезотия на разни, дето им се иска да са различни!
    Може би след години и при откриване на подходящите технологии и това ще стане, но днес НЕ!
  • 34 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Не са":

    Това е вярно, но не значи, че не са правопропорционални.
  • 35 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Не са":

    Като пример: от минимални обороти до обороти на макс върт мом, мощността расте заедно с момента. Ха сега, как до там са, а от там нагоре не са?
  • 36 Миризлив пор

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "Motion":

    Виж това с електромотора е друга работа. Всичко е въпрос на "гъдел на клиента" ако моторите са асинхронни можеш да ги програмираш за постоянна мощност, постоянен момент или по "зададена крива" т.е. съотношение момент към обороти. По спомени бг-инвертори от преди 20 години имаха тези настройки така че не е проблем да копират v8 характеристиките и звук от колоните.

    Коментиран от #37

  • 37 Motion

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Миризлив пор":

    Изкуствено програмирана крива на характеристиката да наподобява V8 (което може да наложи и орязване на параметрите на ел.мотора за съжаление), боботещ/ръмжащ звук от колоните - нали разбираш, че си говорим за "гримиране" на двигателя и автомобила. И то в лошия смисъл. Тяговите ел.мотори с отличната теглително-скоростна характеристика която осигуряват, е просто грехота да ги програмираш да имат поведение на ДВГ, та ако ще и бензинов V8. За капак сигурно ще трябва и да изреждаш всичките скорости, подобно на ДВГ. Реално това значи да ощетиш новия двигател, просто от носталгия. Същото важи и за звука. Или истински V8 звяр с механичния си чар, агресивния си характер и широкия си power band, или ел.мотор с колкото се може по-оптимизирани параметри, конструкция и характеристика, и с още по-широк power band. И по-висок въртящ момент, при това в по-голям диапазон от хар-ката. Хората наистина си мислят, че съчетавайки противоположностите винаги резултата трябва да е шокиращо положителен... То и шкембето е вкусно, и гроздето е вкусно, но ако се опиташ да ги съчетаеш ще получиш... Манджа с грозде!
  • 38 Миризлив пор

    3 0 Отговор
    Попитали кучето защо си ближе задника - а то отговорило "въпрос на вкус". Та и тук е така може на теб да не ти харесва но друг това да го кефи и това да търси. Каква ще е кривата обороти/момент е въпрос на софтуер и настройка, във инвертори наше производство (електроинвент) от преди 20 години просто влизаш в менюто и избираш как искаш да работи, вероятно и тук ще е така за да задоволят широк кръг потребители. Честно казано ще ми е интересно да го ивидя на живо какво се предлага. Единствения проблем който се сещам - във щатите малко хора карат ръчни скорости, обикновено автоматиците са на почит.
  • 39 Motion

    1 0 Отговор
    То заради този вкус много автомобили са пълни с излишни екстри, които маркетинговите специалисти са накарали инженерите да наблъскат защото си мислят, че така всички ще ахнат и ще хукнат да купуват точно този автомобил. Но в реалността отзивите са, че 80-90% от клиентите не ползват повече от половината от тези допълнителни екстри. Поради същата причина други автомобили пък се орязват. Та нищо чудно да орежат хар-ката на мотора и да сложат един синтезатор да бръмчи, че даже и да прави rev sounds при натискане на съединителя и припомпване на газта...
  • 40 Motion

    4 0 Отговор
    Само едно се чудя - обикновено тенденцията за конвертиране на ДВГ автомобил към ел.мобил се дължи основно на предимствата на ел.мотора - по-екологичен с по-добра динамика. Когато отпадне динамиката (защото умишлено е принуден да се държи като ДВГ), единствения мотив остава да ни е чиста съвестта, защото сме "еко". А екологичността се влияе силно от ефикасността. Ел.мобилите и без това имат лоша слава заради редкоземните елементи в моторите с магнитен ротор, както и заради вредата от батериите. Това с което компенсират е високата ефикасност. Заради оптималната конструкция и настройване, се достига високо КПД. Когато умишлено гониш влошено поведение този труд отива по дяволите. С такава нужда от честа смяна и изреждане на предавките, прекъсване на теглителното усилие през това време и т.н., екологията съвсем отива по дяволите. За капак и пробега намалява. Въпроса тогава става какъв е смисъла да получиш нещо вредящо на околната среда поне колкото ДВГ, с поведение близко до това на ДВГ, но не и истински V8 на който да се радваш със същата съвест?

    Коментиран от #42, #44

  • 41 злобар

    2 0 Отговор
    При тези цени на тока, май ще е по-евтино да си карам на бензин.
  • 42 Миризлив пор

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Motion":

    Нека не правим съчинения по картинка, да видим реално какво ще изкарат на пазара. Много е възможно просто с добра реклама да измъкнат едни пари и да се покрият. Просто предположих, какво ще изкарат е друга работа. Сега гледам статия че започват и напречно разположен двигател да правят за конверсия. Колелото се завъртя въпрос на време е да има някаква конкуренция и да се изкара нещо интересно.
  • 43 Motion

    0 1 Отговор
    Ще отшуми и модата на тези конверсии. Когато навлезнат още по-масово спортните електромобили и цената им падне още малко, а и обществото посвикне да вижда смесен автопарк - и ДВГ, и електро, масово по улиците. Макар че има един случай в който ще остане полезно, и той касае спасяването на ретро и класически автомобили. Например автомобил, за който двигател вече много трудно се намират части. А и има автомобили на които слабото им място е двигателя - или е муден, или прегрява, или е проблемен и все нещо чупи или износва, а останалото по тях е супер. Конвертиране към ел.мобил може да промени иначе лошата им слава.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Motion

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "за гъби съм":

    Най-добре си бери гъбите с този интелект. Защото обяснявяш сякаш съм против електромобилите или против ДВГ, а ако наистина имаше какво да обясниш, щеше да си схванал, че отчитам предимствата и удоволствието от двете.