Last news in Fakti

18 Октомври, 2019 12:52 13 230 51

Няколко важни въпроса, свързани с избора на нови зимни гуми

  • зимни гуми-
  • автомобили
Няколко важни въпроса, свързани с избора на нови зимни гуми - 1

Изборът на нови зимни гуми е едно от най-важните решения, които всеки шофьор трябва да вземе в рамките на календарната година. От въпросното решение зависи стабилността на превозното средство през по-студения период, както и сигурността на отделните участници в движението, съветват експертите от Маргел. В следващите редове ще обърнем внимание на някои въпроси, които потребителите често си задават по тази тема.

Нужни ли са ми зимни гуми?


Изненадващо, но факт. Все още доста шофьори не разбират смисъла от смяната на летните със зимни гуми и се питат дали тя въобще е нужна. Веднага ви отговаряме – да, тази смяна не просто е нужна, а си е буквално задължителна. Карането с летни гуми през зимата влошава значително контрола върху превозното средство и може да доведе до множество опасни ситуации на пътя. Затова и в закона са предвидени конкретни срокове за извършване на смяната, като при неспазването им се налагат санкции.

Нискобюджетни или премиум зимни гуми?


Друга често срещана грешка е залагането на нискобюджетни зимни гуми, които не разполагат с необходимите качествени характеристики за гарантиране на нормалното придвижване при тежки условия. Подобни зимни гуми не само ще ви създадат проблеми в определени ситуации на пътя, но и е напълно възможно да ви излязат по-скъпи от финансова гледна точка. Премиум зимните гуми, макар и с по-висока цена, трайно понижават съпротивлението при търкаляне, а с това намаляват постоянните разходи на гориво, извършвани при движение на вашия автомобил.

Има ли смисъл за стар автомобил да си купувам премиум зимни гуми?


Не само, че има смисъл, но дори за стар автомобил е още по-важно да се закупят качествени и надеждни зимни гуми. Старите автомобили не разполагат с модерни асистиращи системи, които да ви помогнат да се предпазите от опасни ситуации на пътя, а нерядко дори наличните такива не работят с необходимата ефективност. Така че определено ще са ви нужни премиум зимни гуми, с които да си гарантирате сигурността и спокойствието на пътя.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гнида

    56 25 Отговор
    Буквално задължителна е според продавачите на гуми ! Законът е ясен - за зимни условия се ползват гуми с грайфер над 4 мм !

    Коментиран от #49

  • 2 Задължително

    45 28 Отговор
    Ест. Че е задължително карането със зимни гуми само бай ганьо и неделните шофьори не се научиха.

    Коментиран от #34

  • 3 Пич от Маргел

    65 10 Отговор
    Още по добре е да си купите три комплекта премиум зимни гуми: за сняг, за лед и за сух студ.

    Коментиран от #17

  • 4 onq s konq

    28 23 Отговор
    Eee голЕма реклама голЕмо нещо ... Аз мога и с летни през зимата, макар че до сега карах със зимни през лятото.

    Коментиран от #7

  • 5 брях

    46 16 Отговор
    Едно времи като не бяхме чували за зимни гуми сякаш все още живите от нас сме се набутали финансово или сме умрели в катастрофа.То нека задкормилното устройство е повредено,невежо и прочее,ако ще и суперпремиумни гуми за 1200 лв бройката да монтира,все тая!

    Коментиран от #26

  • 6 smeh

    40 8 Отговор
    Продавачите на чисто нови имат по-ниска надценка, отколкото тези на 2-ра ръка галоши. През 2-3 години си сменям гумите, и ги продавам на 40-50% от цената на нови, заради ДОТ-а и наивността на хората, че има "още хляб в тях". А истината е, че дори на премиум гумите като нови, сцеплението е едно, а след 2-3 години и няколко десетки хиляди километра съвсем друго...започва рязко да се влошава. Така, че имайте едно наум, когато "спазарите" нещо на далавера.

    Коментиран от #40

  • 7 Plameni

    29 4 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    За твоето BMW в гаража няма значение с какви гуми е.

    Коментиран от #14

  • 8 Гост

    36 3 Отговор
    Цитат - Публикувано във факти.бг: Премиум зимните гуми, макар и с по-висока цена, трайно понижават съпротивлението при търкаляне
    Аз пък що си мислех, че именно сцеплението на гумите/съпротивлението/ с настилката правят колата стабилна????!!!!!

    Коментиран от #36, #50

  • 9 Стефан

    24 16 Отговор
    В България е най-добре да се кара с всесезонни гуми, зиме и лете! Естествено е продавачите на гуми да твърдят друго, нали им е изгодно!

    Коментиран от #11, #13

  • 10 Алфа Ромео

    12 17 Отговор
    Аз съм готов за зимата, имам хубави летни Клеберки, държат се доста прилично на сняг. Когато има сняг ходя само до работа с колата, две зими вече карам така, в нашия край рядко има сняг.
  • 11 Boxer 3.0

    24 3 Отговор

    До коментар #9 от "Стефан":

    Така е, но има планински райони където зимните гуми са необходимост.
    Освен това има шофьори, които искат максимума от автомобила си.
    Добре е зимните гуми да са с по-висок борд(доколкото го позволяват калниците), защото се увеличава просветът под колата, което помага при преодоляването на дълбок сняг.
  • 12 Някой

    29 7 Отговор
    Голяма реклама на премиум гуми. Предишните зимни ми бяха Мишелин и ги карах 4 години, сегашните са Дайтон, защото ги взех изгодно. Разлика не намирам в поведението на колата, а карам по-темпераментно. Бях доста скептичен, като ги взех, но се оказаха добри. Забавно ми е, като ми обясняват, че само най-скъпото става за ползване.

    Коментиран от #32, #48

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 onq s konq

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "Plameni":

    Чакай малко- бъркаш:)За какво БМВ говориш,след като "ТОЙ" НЯМА КОЛА,за гараж пък да не говорим?Има си ЕДИНСТВЕНО...моя Ник Завалията.
  • 15 Офоф

    12 4 Отговор
    Едно време на ладите гумите бяха всесезонни
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Иван

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Пич от Маргел":

    Даже трябва и по един комплект пролетни и есенни гуми. Особено за стара кола.9188
  • 18 ,,Умен законотворец,,

    9 6 Отговор
    Предлагам, с закон да се реши: На ежегодните технически прегледи да се изискват фактурите на закупените през миналата година, зимни и летни гуми от определени в закона марки, на стойност, минимум 250 лв/ броя. НЕ СЪМ ЛОБИСТ. ВЕРВАЙТЕ МИ!

    Коментиран от #19

  • 19 Настимир Ананиев: Нужен е нов закон за д

    3 4 Отговор

    До коментар #18 от ",,Умен законотворец,,":

    Ще помислим сериозно!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 браво

    2 1 Отговор
    Браво с тея баварки клип е много добър
  • 22 Durex

    14 2 Отговор
    От Durex препоръчваме да ползвате премиум летни и зимни презервативи, последните с дълбок грайфер.
  • 23 Димитър

    10 6 Отговор
    Едната ми кола е със зимни GOODYEAR, а другата - с DIPLOMAT. Не намирам разлика при шофирането....
  • 24 И от мен

    10 5 Отговор
    Карам с всесезонни Mishelin Crossclimate. Няма смени, съхранение на другия комплект. Държат се стабилно при всякакви условия. Не са за тежки зими и планина. На 5 години смяна с нови.
  • 25 Вики Лексъс Евксиноград

    12 6 Отговор
    Пак същите тъпотии в коментарите през две седмици! Не ви ли омръзна едни и същи глупости да пишете - дечица?! Зимните гуми са за температури под +7 градуса С!!!! Зимната гума е за ниски температури! И е абсолютно задължителна паднат ли под +7 градуса дневните температури! Заради голобрадите отворковци мислещи с гъза си че тук нямало сняг...от около средата на ноември 17-18.11 до 5-6 април - всяка сутрин тук по морето в описания период виждам такива дето се чудят как да издрапат съвсем леко заледения с "черен " лед баир в описани. И точно с такива всесезонни! Само за Испания - Италия и централна Гърция са всесезонните без северна Гърция - Солун/Кавала където вали напоследък обилен сняг от дуекември до началото на март. - За България трябва да важи понятие задължителни зимни гуми с дот не по стар от 6 години и в закона да пише от 20 ноември до 7 април!!!

    Коментиран от #44

  • 26 Guru

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "брях":

    Едно време когато имаше 200 коли в целият град ли имаш предвид. Тогава и без гуми да караш пак ще си добрв
  • 27 Кърски ибач

    10 2 Отговор
    Коврите не се качват в жибката ако не съм със зимни гуми.
  • 28 гост

    11 0 Отговор
    най-добре е зиме 4х4 със зимни гуми, лятос кабриолет с летни. за предпочитане мишлен. като мен. не сменяш гуми сменяш колата
  • 29 Sorento

    5 4 Отговор
    Ако карате SUV най-универсалното решение е bfgoodrich all terrain,добри са и за лято и за зима,газят спокойно в дълбок
    сняг.Единственя недостатък е че не са перфектни на утъпкан сняг.Но пък слагаш и 3-4 години забравяш за гуми и техните смени.
  • 30 Християн

    4 3 Отговор
    Аз съм оформил своя извод, че средния клас гуми се справят по - добре от високия клас. Утвърдените марки в днешно време разчитат на своя изграден имидж от миналото, но качеството за съжаление е "избледняло". В момента съм с два комплекта на марката "Рикен" и съм доволен. Преди това бях с "Нокиан" и определено се справят по - добре от тях. По - безшумни са и по - устойчиви по завои.

    Коментиран от #37

  • 31 Изгинаха

    7 2 Отговор
    Всеки да си прави сметка дали живота му струва колкото да си купи 4 зимни гуми...
  • 32 НИК

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Някой":

    Аз също от ,, Дейтън,, съм много доволен
  • 33 Кой

    3 0 Отговор
    Зимни гуми си трябват, а за качеството цената не е определяща има си тестове
    Всесезонните стават при райони със слаб сняг или малко пробег зиме
  • 34 Кумчо Вълчо

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Задължително":

    Не е вярно, както казва Гнидата " Законът е ясен - за зимни условия се ползват гуми с грайфер над 4 мм !"
    ТОЧКА.
  • 35 Капитана

    2 4 Отговор
    Над 1,6 мм грайфер и да съдъжат символи M / S
  • 36 САП

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Съпротивление при търкаляне и сцепление са две различни неща.
  • 37 hienata

    3 2 Отговор

    До коментар #30 от "Християн":

    Изобщо не си прав, всеки спад в качеството води до големи загуби, заради това световните лидери не могат да си позволят компромис. Друг е въпроса, че един посредствен производител, какъвто е НОКИАН се опитва да държи цени подобни на лидерите, само че, само с платени реклами в медиите (вкл. факти) качеството няма да им се вдигне. Препоръчвам ти да пробваш Континентал, Мишелин или Бриджстоун, и после пак да пишеш , че Рикен са по-добри.

    Коментиран от #38, #39

  • 38 Българин

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "hienata":

    Де да знам ама на едната съм със мишелин алпин 5 а на другата съм с гордиант и мога да кажа че гордиана се справя в пъти по добре от мишелина единствено че заради големия грайфер е малко по шумен

    Коментиран от #41

  • 39 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "hienata":

    Покарай със зимни гуми Нокиан на сняг и ще разбереш защо са скъпи.

    Коментиран от #42

  • 40 волен сидеров

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "smeh":

    и ти си наивен щом дот има значение за тебе.така и не се научихте в България,че дот не е от съществено значение ,но нали трябва да се правим на разбирачи и на интересни

    Коментиран от #47

  • 41 hienata

    3 1 Отговор

    До коментар #38 от "Българин":

    Зависи колко нов е Мишелина, ако е от първите Алпин 5 (2014г) е нормално вече да са за хвърляне. Ако Кордианта са нови вероятно си доволен, но те са за много сняг, на сухо и студено се износват бързо и не са стабилни в завой (наблюденията са на приятел с BMW320d) Аз ядох дървото с руски Нокиан и леко съм скептичен към Кордиант. Заложих на Конти за едната и Бриджстоун на другата ми кола.
  • 42 hienata

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Покарах, и доста мои приятели се вързаха на рекламите. Един сезон и се изрони протектора , все едно паля гуми ежедневно, на Полото ги бях сложил. Колата се "гънеше" по завоите и свиреха при -10 и на 2,2 атм.

    Коментиран от #43

  • 43 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #42 от "hienata":

    Аз пък трета зима ги карам (произведени в Русия) на СУВ 4х4 с 250 к.с. и трябва да ти кажа, че не съм карал с по-добри зимни гуми, особено са добри на сняг и заледено. Карал съм и прехвалените премиуми. Не знам какви ти си карал, но аз заложих на стария и изпитан модел WR D3 и няма нито износване, нито напукване, но ги карам в София, където си има и сняг и студ и никога не съм ги карал извън сезона. Така, че ще си позволя да се доверя на опита си и да заявя, че зимните Нокиан са супер гуми, стига да се карат наистина в зима. За лятото си имам Бриджстоунки, от които също съм много доволен.
  • 44 Да ти кажа, баце

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Вики Лексъс Евксиноград":

    Отворко, ти казваш: ,,дето се чудят как да издрапат съвсем леко заледения с "черен " лед баир в описани. И точно с такива всесезонни!,,.
    А, да ма открехнеш, кои зимни гуми са за ,,черен лед,,, та на байт да си наем проБлеми???
    Има ли Гуми ЗА ЛЕД, от тия без ШИПОВЕТЕ, дето ти са забранени, дето стават за ЛЕД, бе ОТВОРКО!?
  • 45 ицо

    1 0 Отговор
    Аз от пет години употребявам само китайски гуми ( зимни и летни ) от най-различни марки на личния и различни служебни автомобили. Приятно съм изненадан. Със служебните си автомобили изминавам около 3-4 хил. км в цялата страна и никога никъде не съм закъсвал. За едно нормално шофиране ( ако не се гони 1/10 от секундата ) вършат същата работа, като всички останали гуми.
  • 46 INOT

    0 0 Отговор
    Пичове, гледайте оня зевзек (в добрия смисъл на думата) от ''bri4ka'' - Филип, със страхотно чувство за хумор - ИСТИНСКИ ТЕСТ НА ГУМИ(видео).
  • 47 smeh

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "волен сидеров":

    Как да няма значение ДОТ-а, при положение, че ако хлътна в дупка и направя БАЛОН, условията при застрахователя ми изискват ДОТ под 1 година, за да ми купят нова гума. В противен случай си бъркам вадя парите от собствения джоб. Отделно, ако каучука не старееше и качествата му не се променяха, нямаше дори да има НУЖДА да се отбелязва датата на производство - шяхме да я караме само на дълбочина на грайфера. Но манталитета ни е такъв - вехтошарски. Все гледаме да вземем нещо ползвано...на далавера. Преди година продадох единия ми комплект джанти/18-ки с GoodYear Eagle F1/, карани спортно/разбирай на уволнение/ и разбира се сцеплението вече нямаше нищо общо с това като нови...И изрично предупредих купувача, че гумите са подарък към джантите, колкото ако ги сложи да добие представа как стои с тях, но АЗ ЛИЧНО НЕ БИХ карал. Отговора му беше - е, гледай колко мм грайфер имат още, за какво да ги хвърлям. И така...
  • 48 werty

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Някой":

    карал съм с такива, всичко беше точно до 3-ти сезон.
    гумите бяха в много добро външно състояние, но в края на зимата изгубиха драстично качества, просто спряха да държат на мокро и влажно
  • 49 Naxn

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гнида":

    Точно прочетох първият абзац и реших да пиша, да не заблуждават хората, че зимата е задължително да се кара със зимни гуми и гледам че ти си го пояснил. Зкона единствено задължава размерът на грайфера да е над 4мм.
  • 50 Петър

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Съпротивлението и сцеплението са различни неща! (Ако гумата ти беше квадратна щеше много да ти се съпротивлява на усилието ти да я придвижи напред иначе сцеплението и със настилката пак щеше да е същото като на кръглата) ;)
    Купувайте само нови гуми не по стари от 3 години от датата на производство и да не са китайски!! Миналия Януари си взех "нова" кола със зимни гуми Фулда с 5мм грайфер.. дот 2011... 3 мм сняг и немога да завия нормално на просто кръстовище. Сега ги хвърлям и слагам Ханкоок дот 2019 и знам че следващите 4 зими няма да ги мисля. Не се връзвайте на неща от рода : Тая има още много хляб в нея или има много грайфер ... гледайте годината на производство!!
  • 51 Хмм

    0 0 Отговор
    Естествено че са нужни зимните гуми - особено ако караш много,иначе от вкъщи до работа и едни всесезонни ще свършат работа но недай боже тръгнеш на дълъг път няма да ти свършат работа ! Особено като знам колко подържат нашите пътища през зимата !