Изборът на нови зимни гуми е едно от най-важните решения, които всеки шофьор трябва да вземе в рамките на календарната година. От въпросното решение зависи стабилността на превозното средство през по-студения период, както и сигурността на отделните участници в движението, съветват експертите от Маргел. В следващите редове ще обърнем внимание на някои въпроси, които потребителите често си задават по тази тема.
Нужни ли са ми зимни гуми?
Изненадващо, но факт. Все още доста шофьори не разбират смисъла от смяната на летните със зимни гуми и се питат дали тя въобще е нужна. Веднага ви отговаряме – да, тази смяна не просто е нужна, а си е буквално задължителна. Карането с летни гуми през зимата влошава значително контрола върху превозното средство и може да доведе до множество опасни ситуации на пътя. Затова и в закона са предвидени конкретни срокове за извършване на смяната, като при неспазването им се налагат санкции.
Нискобюджетни или премиум зимни гуми?
Друга често срещана грешка е залагането на нискобюджетни зимни гуми, които не разполагат с необходимите качествени характеристики за гарантиране на нормалното придвижване при тежки условия. Подобни зимни гуми не само ще ви създадат проблеми в определени ситуации на пътя, но и е напълно възможно да ви излязат по-скъпи от финансова гледна точка. Премиум зимните гуми, макар и с по-висока цена, трайно понижават съпротивлението при търкаляне, а с това намаляват постоянните разходи на гориво, извършвани при движение на вашия автомобил.
Има ли смисъл за стар автомобил да си купувам премиум зимни гуми?
Не само, че има смисъл, но дори за стар автомобил е още по-важно да се закупят качествени и надеждни зимни гуми. Старите автомобили не разполагат с модерни асистиращи системи, които да ви помогнат да се предпазите от опасни ситуации на пътя, а нерядко дори наличните такива не работят с необходимата ефективност. Така че определено ще са ви нужни премиум зимни гуми, с които да си гарантирате сигурността и спокойствието на пътя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гнида
Коментиран от #49
13:07 18.10.2019
2 Задължително
Коментиран от #34
13:12 18.10.2019
3 Пич от Маргел
Коментиран от #17
13:13 18.10.2019
4 onq s konq
Коментиран от #7
13:15 18.10.2019
5 брях
Коментиран от #26
13:25 18.10.2019
6 smeh
Коментиран от #40
14:19 18.10.2019
7 Plameni
До коментар #4 от "onq s konq":
За твоето BMW в гаража няма значение с какви гуми е.Коментиран от #14
16:23 18.10.2019
8 Гост
Аз пък що си мислех, че именно сцеплението на гумите/съпротивлението/ с настилката правят колата стабилна????!!!!!
Коментиран от #36, #50
16:43 18.10.2019
9 Стефан
Коментиран от #11, #13
17:13 18.10.2019
10 Алфа Ромео
17:18 18.10.2019
11 Boxer 3.0
До коментар #9 от "Стефан":
Така е, но има планински райони където зимните гуми са необходимост.Освен това има шофьори, които искат максимума от автомобила си.
Добре е зимните гуми да са с по-висок борд(доколкото го позволяват калниците), защото се увеличава просветът под колата, което помага при преодоляването на дълбок сняг.
17:42 18.10.2019
12 Някой
Коментиран от #32, #48
18:57 18.10.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 onq s konq
До коментар #7 от "Plameni":
Чакай малко- бъркаш:)За какво БМВ говориш,след като "ТОЙ" НЯМА КОЛА,за гараж пък да не говорим?Има си ЕДИНСТВЕНО...моя Ник Завалията.21:51 18.10.2019
15 Офоф
22:38 18.10.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Иван
До коментар #3 от "Пич от Маргел":
Даже трябва и по един комплект пролетни и есенни гуми. Особено за стара кола.918805:42 19.10.2019
18 ,,Умен законотворец,,
Коментиран от #19
06:15 19.10.2019
19 Настимир Ананиев: Нужен е нов закон за д
До коментар #18 от ",,Умен законотворец,,":
Ще помислим сериозно!06:28 19.10.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 браво
07:13 19.10.2019
22 Durex
08:25 19.10.2019
23 Димитър
10:29 19.10.2019
24 И от мен
10:36 19.10.2019
25 Вики Лексъс Евксиноград
Коментиран от #44
12:44 19.10.2019
26 Guru
До коментар #5 от "брях":
Едно време когато имаше 200 коли в целият град ли имаш предвид. Тогава и без гуми да караш пак ще си добрв14:59 19.10.2019
27 Кърски ибач
15:26 19.10.2019
28 гост
18:51 19.10.2019
29 Sorento
сняг.Единственя недостатък е че не са перфектни на утъпкан сняг.Но пък слагаш и 3-4 години забравяш за гуми и техните смени.
19:13 19.10.2019
30 Християн
Коментиран от #37
23:00 19.10.2019
31 Изгинаха
23:20 19.10.2019
32 НИК
До коментар #12 от "Някой":
Аз също от ,, Дейтън,, съм много доволен23:35 19.10.2019
33 Кой
Всесезонните стават при райони със слаб сняг или малко пробег зиме
01:01 20.10.2019
34 Кумчо Вълчо
До коментар #2 от "Задължително":
Не е вярно, както казва Гнидата " Законът е ясен - за зимни условия се ползват гуми с грайфер над 4 мм !"ТОЧКА.
08:29 20.10.2019
35 Капитана
08:29 20.10.2019
36 САП
До коментар #8 от "Гост":
Съпротивление при търкаляне и сцепление са две различни неща.10:31 20.10.2019
37 hienata
До коментар #30 от "Християн":
Изобщо не си прав, всеки спад в качеството води до големи загуби, заради това световните лидери не могат да си позволят компромис. Друг е въпроса, че един посредствен производител, какъвто е НОКИАН се опитва да държи цени подобни на лидерите, само че, само с платени реклами в медиите (вкл. факти) качеството няма да им се вдигне. Препоръчвам ти да пробваш Континентал, Мишелин или Бриджстоун, и после пак да пишеш , че Рикен са по-добри.Коментиран от #38, #39
11:25 20.10.2019
38 Българин
До коментар #37 от "hienata":
Де да знам ама на едната съм със мишелин алпин 5 а на другата съм с гордиант и мога да кажа че гордиана се справя в пъти по добре от мишелина единствено че заради големия грайфер е малко по шуменКоментиран от #41
14:31 20.10.2019
39 Гост
До коментар #37 от "hienata":
Покарай със зимни гуми Нокиан на сняг и ще разбереш защо са скъпи.Коментиран от #42
14:49 20.10.2019
40 волен сидеров
До коментар #6 от "smeh":
и ти си наивен щом дот има значение за тебе.така и не се научихте в България,че дот не е от съществено значение ,но нали трябва да се правим на разбирачи и на интересниКоментиран от #47
19:46 20.10.2019
41 hienata
До коментар #38 от "Българин":
Зависи колко нов е Мишелина, ако е от първите Алпин 5 (2014г) е нормално вече да са за хвърляне. Ако Кордианта са нови вероятно си доволен, но те са за много сняг, на сухо и студено се износват бързо и не са стабилни в завой (наблюденията са на приятел с BMW320d) Аз ядох дървото с руски Нокиан и леко съм скептичен към Кордиант. Заложих на Конти за едната и Бриджстоун на другата ми кола.20:47 20.10.2019
42 hienata
До коментар #39 от "Гост":
Покарах, и доста мои приятели се вързаха на рекламите. Един сезон и се изрони протектора , все едно паля гуми ежедневно, на Полото ги бях сложил. Колата се "гънеше" по завоите и свиреха при -10 и на 2,2 атм.Коментиран от #43
20:52 20.10.2019
43 Гост
До коментар #42 от "hienata":
Аз пък трета зима ги карам (произведени в Русия) на СУВ 4х4 с 250 к.с. и трябва да ти кажа, че не съм карал с по-добри зимни гуми, особено са добри на сняг и заледено. Карал съм и прехвалените премиуми. Не знам какви ти си карал, но аз заложих на стария и изпитан модел WR D3 и няма нито износване, нито напукване, но ги карам в София, където си има и сняг и студ и никога не съм ги карал извън сезона. Така, че ще си позволя да се доверя на опита си и да заявя, че зимните Нокиан са супер гуми, стига да се карат наистина в зима. За лятото си имам Бриджстоунки, от които също съм много доволен.21:54 20.10.2019
44 Да ти кажа, баце
До коментар #25 от "Вики Лексъс Евксиноград":
Отворко, ти казваш: ,,дето се чудят как да издрапат съвсем леко заледения с "черен " лед баир в описани. И точно с такива всесезонни!,,.А, да ма открехнеш, кои зимни гуми са за ,,черен лед,,, та на байт да си наем проБлеми???
Има ли Гуми ЗА ЛЕД, от тия без ШИПОВЕТЕ, дето ти са забранени, дето стават за ЛЕД, бе ОТВОРКО!?
07:57 21.10.2019
45 ицо
10:15 21.10.2019
46 INOT
20:25 21.10.2019
47 smeh
До коментар #40 от "волен сидеров":
Как да няма значение ДОТ-а, при положение, че ако хлътна в дупка и направя БАЛОН, условията при застрахователя ми изискват ДОТ под 1 година, за да ми купят нова гума. В противен случай си бъркам вадя парите от собствения джоб. Отделно, ако каучука не старееше и качествата му не се променяха, нямаше дори да има НУЖДА да се отбелязва датата на производство - шяхме да я караме само на дълбочина на грайфера. Но манталитета ни е такъв - вехтошарски. Все гледаме да вземем нещо ползвано...на далавера. Преди година продадох единия ми комплект джанти/18-ки с GoodYear Eagle F1/, карани спортно/разбирай на уволнение/ и разбира се сцеплението вече нямаше нищо общо с това като нови...И изрично предупредих купувача, че гумите са подарък към джантите, колкото ако ги сложи да добие представа как стои с тях, но АЗ ЛИЧНО НЕ БИХ карал. Отговора му беше - е, гледай колко мм грайфер имат още, за какво да ги хвърлям. И така...12:47 22.10.2019
48 werty
До коментар #12 от "Някой":
карал съм с такива, всичко беше точно до 3-ти сезон.гумите бяха в много добро външно състояние, но в края на зимата изгубиха драстично качества, просто спряха да държат на мокро и влажно
16:20 22.10.2019
49 Naxn
До коментар #1 от "Гнида":
Точно прочетох първият абзац и реших да пиша, да не заблуждават хората, че зимата е задължително да се кара със зимни гуми и гледам че ти си го пояснил. Зкона единствено задължава размерът на грайфера да е над 4мм.00:09 24.10.2019
50 Петър
До коментар #8 от "Гост":
Съпротивлението и сцеплението са различни неща! (Ако гумата ти беше квадратна щеше много да ти се съпротивлява на усилието ти да я придвижи напред иначе сцеплението и със настилката пак щеше да е същото като на кръглата) ;)Купувайте само нови гуми не по стари от 3 години от датата на производство и да не са китайски!! Миналия Януари си взех "нова" кола със зимни гуми Фулда с 5мм грайфер.. дот 2011... 3 мм сняг и немога да завия нормално на просто кръстовище. Сега ги хвърлям и слагам Ханкоок дот 2019 и знам че следващите 4 зими няма да ги мисля. Не се връзвайте на неща от рода : Тая има още много хляб в нея или има много грайфер ... гледайте годината на производство!!
20:11 24.10.2019
51 Хмм
14:22 26.10.2019