Новини

Защо слагат калобрани пред гумите?

Публикувана: 18 Октомври, 2019 15:15
49 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 101789
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 131 гласа.

В конструкцията на съвременните автомобили има немалко елементи, чието предназначение невинаги става ясно от пръв поглед. Добър пример за такива детайли са подобните на калобрани пластини, които някои производители монтират пред гумите.

Те са малки като площ и са разположени встрани от вертикалната ос на гумата, което автоматично ги лишава от функционалността на класическия калобран. Със сигурност не допринасят и за обтекаемостта на каросерията, тъй като увеличават челната ѝ площ.

Странните пластини обаче все пак имат връзка с аеродинамиката. Те играят ролята на щитове, които подобряват стабилността и устойчивостта на автомобила на мокър път. Предназначени са да създават насочен въздушен поток, за да намаляват риска от аквапланинг. Струята издухва част от водата в точката на контакт между гумата и асфалта и подобрява сцеплението.

Аеродинамичните щитове пред гумите изпълняват и друга полезна функция при движение с висока скорост. Когато насрещният въздушен поток попада под колата, налягането се увеличава и предницата на автомобила започва да е повдига.

Кухините в калниците увеличават този ефект и единственото решение е излишният въздух да бъде отведен в друга посока. При състезателните коли това става с "хриле" в калниците, но те не са особено практични за масовите модели и затова производителите прибягват до аеродинамичните щитове.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 131 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
onq s konq
1 Отговор
Статията е "Дрън,дрън,че пляяяс:)А че ВИНАГИ ще има хора поставящи Каруцата пред коня,то си е ПО УСТАВ.

Коментиран от #20


Оценка:
-124 +37

Коментар📝
2 Отговор
Тоя КАЛОБРАН ПРИ 220КМ. АКО СЕ ОТЧУПИ И ПОПАДНЕ ПОД ГУМАТА.ПО ДОБРЕ БЕЗ ТАКАВА ПРОСТОТИЯ.

Коментиран от #4, #6, #27, #30, #36, #40


Оценка:
-206 +32

Москвичов
3 Отговор
Кола с 4 калобрана и 20 гръмоотвода отзад не ми хвали!

Коментиран от #22


Оценка:
-104 +28

Дядо
4 Отговор

До коментар #2 от "Коментар📝":


АМИ АКО ВОДАТА ОТ ТОЯ ЯЗОВИР СЕ ОТПРИЩИ ?

Коментиран от #5


Оценка:
-24 +32

5
Този коментар е премахнат от модератор
Кал о Ян
6 Отговор

До коментар #2 от "Коментар📝":


Къде караш с 220 км/ч бе брато?В Германия ,където това е възможно,не съм видял някой да кара с толкова!А тези дето у нас си го позволяват,надали ще спукат гума от тези пластини,които или са метални или по-яки от стомана!

Коментиран от #7, #11, #17, #29


Оценка:
-14 +91

ДАИ
7 Отговор

До коментар #6 от "Кал о Ян":


Човекът не е писал, за какво време ги изминава тези 220км. Може за 2 часа. Може това да е пробега, преди отделяне от кораба-майка.

Оценка:
-2 +85

Ганьо БГ
8 Отговор
В България простотията е безгръбначна

Коментиран от #14


Оценка:
-6 +86

Бог да прости България
9 Отговор
Още един прави реклама на погребалните Агенции

Оценка:
-10 +22

Тезей
10 Отговор
Този който го е писал разбира аеродинамика и въздушна оптекаемост, колкото аз от совалки...

Оценка:
-34 +31

Фен
11 Отговор

До коментар #6 от "Кал о Ян":


Има разбира се, че карат но основно вечер поради намалелия трафик. Сходен пример ремонтирана та отсечка Карлсруе - Ращат (а5) аз бях със 180 средна си ме задминава ха изчезва ха бързо, в далечината.

Коментиран от #37, #48


Оценка:
-8 +18

Димов
12 Отговор
Това по-скоро да пази интеркулера (ако е монтиран пред гумата) да не се офърга с кал. Много коли имат проблем с окаляни интеркулери.

Оценка:
-25 +14

Компетентенкомпоненткомпозиракоментар
13 Отговор
С тези пътища и двата (предни) ми заминаха за има няма 6 месеца..

Коментиран от #38


Оценка:
-7 +18

Петър
14 Отговор

До коментар #8 от "Ганьо БГ":


И безгранична.

Оценка:
-3 +9

Top Cars
15 Отговор
Пълни глупости,тези пластмасови калобранчета са направени с цел,минавайки през локва водата да не достигне до челното стъкло.

Оценка:
-22 +33

Бай Онзи. ..
16 Отговор
Навремето дядо поставяше такива калобрани(лайнобрани)...на конете...,кога оди из село....

Оценка:
-6 +24

250+км/ч
17 Отговор

До коментар #6 от "Кал о Ян":


Редовно си джиткам с над 220 км/ч по аутобана. Но обикновено е за кратко, защото или ще се появи ограничение или трафик или заради водовъртежа в резервоара...

Коментиран от #19, #34


Оценка:
-17 +11

Индженера
18 Отговор
Тъй тъй въй, идеята на този калобран е най вече да пази защитното покритие на метала под самите калобрани от хвърчащите камъчета под самите гуми на автомобила. Аджеба да не ви ръждяса автомобило от ударите на камъчета и пр. по боята

Оценка:
-12 +16

onq s konq
19 Отговор

До коментар #17 от "250+км/ч":


Къде - в Германия или в България?Щото разликата е значителна - там си "богат - беден",а тука - "беден - богат":)

Оценка:
-6 +17

ЕКСПЕРТА
20 Отговор

До коментар #1 от "onq s konq":


така е кал до шия, ще ни трябат тия калобрани, няма на къде,ИНАК ЩИ ОСТАНЕ КОНЯ У КАЛТЪ

Оценка:
-6 +12

21
Този коментар е премахнат от модератор
22
Този коментар е премахнат от модератор
23
Този коментар е премахнат от модератор
24
Този коментар е премахнат от модератор
А защо
25 Отговор
Има клобрани пред задните гуми ?

Оценка:
-4 +7

vasik atanasova
26 Отговор
ЗА МЕНЕ Е ПРОСТОТИЯ

Оценка:
-13 +6

ej255
27 Отговор

До коментар #2 от "Коментар📝":


случвало ми се е точно това със субару импреза в десен завой на магистралата само претропа нищо сериозно да малко наистина се разбалансира колата все пак скороста е голяма малко над 200 беше но ако е на прав път не би било проблем

Оценка:
-22 +0

Баба Вуна
28 Отговор
Ало, фиу, чшш, ко стана с Гешев уе? Кви са тия жипки, калобрани? Да не е станал нашо момче?

Оценка:
-9 +3

Morgoth
29 Отговор

До коментар #6 от "Кал о Ян":


В Германия шатълката от летището която ме кара до Хайделберг се движеше по магистралата със 180. Аз пък карайки с 200 трябваше да се бързо от дясната лента, защото отзад дойде БМВ, което сигурно беше с 250. При празна магистрала скорости между 180 и 200 не са рядкост.

Коментиран от #41


Оценка:
-5 +4

Morgoth
30 Отговор

До коментар #2 от "Коментар📝":


Преди време с кола среден клас, тежка малко над 1300 имах лек удар отпред и бронята малко се беше разместила, а едната гума при пълен завой задираше в пластмата пред нея. Та преди да я ремонтират карах със 160 на магистралата. Явно скоростта е подействала и натиснала бронята надолу. Гумата е захванала пластмасата и я е изтръгнала - говорим за парче над метър. Стана за част от секундата - мина под нея и отзад излезе облак от малки парченца пластмаса - не можах дори да взема едно по-голямо което след това да покажа на застрахователя. Та при тази значително по-драстична случка колата изобщо не се дестабилизира, а не беше кой знае каква кола, 220 не можеше да вдигне.

Оценка:
-3 +4

...
31 Отговор
Аз ги махнах и четирите. Само положителни неща от тогава. Вдигнах максималната скорост с +1км/ч.
Разхода ми падна с 0.1л/100км. Паркирам смело напред, докато опре гумата в бордюра. И още ред благинки. Горещо препоръчвам, като си купите нова кола, да ги махнете.

Оценка:
-16 +5

32
Този коментар е премахнат от модератор
Шаран БГ
33 Отговор
Като чета горе и долу, струва ми се само № 15 има право. Преди 37 години карах една Шкода 105 Л. Имаше идеална въздушна обтекаемост. Но скочеше ли предна гума в гьол - майко мила...При скорост по -вече от 60 км/ч ще каже човек , че с ведро му заливат предното стъкло с кална вода. Нямаше тайни за мен по тая скромна каручка, но това си остана загадка цели 14 години, докато не се разделихме ! На задните отзад сложих калобрани - но за нещо подобно не съм се сетил , а и кой ще ти каже в тях години.... ?

Коментиран от #35


Оценка:
-5 +8

Японеца
34 Отговор

До коментар #17 от "250+км/ч":


Значи не е редовно! Водовъртежа в резервоара с 10000лв заплата ли ве смешник?

Оценка:
-3 +2

4759
35 Отговор

До коментар #33 от "Шаран БГ":


Говорите сякаш е нещо нормално да се гмурнеш с над 60км/ч в локва, защото аз вече 11г. карам такава шкода и такова нещо не ми се е случвало, а и не бих го пробвал, защото знам, че не карам скутер.

По-голям проблем са автомобилите без калобрани отзад, които хвърлят всичката мръсотия от пътя по предното стъкло на автомобилите зад тях, особено зимно време.
Калобраните отзад не са чудо, но при нормална скорост спират част от прахта, калта и камъчетата.

Оценка:
-1 +12

Данчо
36 Отговор

До коментар #2 от "Коментар📝":


С 220 и без калобрана ще се пречка!

Оценка:
-4 +0

Чичу Ади
37 Отговор

До коментар #11 от "Фен":


Фен = Циганин, живеещ в Германия. Поне от кривописа ти, това се разбра. "Имa рaзбирa ce, чe кaрaт нo .... нaмaлeЛия.... рeмoнтирaнa_тa... cъc 180... зaдминaвa_хa... изчeзвa_хa.
3 реда, а толкова много правописни грешки.

Коментиран от #45


Оценка:
-1 +5

Чичу Ади
38 Отговор

До коментар #13 от "Компетентенкомпоненткомпозиракоментар":


Петър плет плете, през пет пръта преплита. Плети Петре плети, през пет пръта преплитай!
Пели, пели пет петлета, върху плета пет куплета...

Оценка:
-1 +5

Киро тракториста
39 Отговор
Автора на тази статия е дал погрешна информация! Тази пластмаса наречена "калобран" е факт на дългогодишната еволюция на автомобилостроенето. Целта и е да отвежда водата, завихрена в подкалника под автомобила. Монтирана е под такъв ъгъл, че голяма част от водните капки завихрени в подкалника да не попадат върху протектора на гумата - създавайки допълнителна опастност от аквапланинг. Другата и цел е голяма част от водната мъгла да попада под автомобила, а не в страни от него. Това е мислено с цел да увеличи видимостта на други превозни средства при разминаване.

Оценка:
-2 +9

40
Този коментар е премахнат от модератор
41
Този коментар е премахнат от модератор
Бай Ставри
42 Отговор
При преминаване през локва част от водата се разплисква напред и ролята на тези калобранчета е точно тази - да не позволят на водата да попадне на предното стъкло.

Оценка:
-2 +0

Стаматя26
43 Отговор
А защо отзад не слагат калобрани?

Оценка:
-0 +1

Христо
44 Отговор
От коментарите се убеждавам че теорията ми е правилна, именно: България е малка селска държава. В нея живеят най-умните кухи глави които са експерти по всичко и затов с на тоя хал. Ако главата ти не е съвсем куха и си се родил в тзи малка стрна - БЯГАЙ!!! докато и ти не си изпростял!

Оценка:
-2 +5

Фен
45 Отговор

До коментар #37 от "Чичу Ади":


Ех, разкри ме...

Оценка:
-0 +0

Бай Ганьо
46 Отговор
Като чета коментарите, тук пишат все дипломирани инженери по аеродинамика, с по минимум 20 години стаж. А 90% само са чували, че съществува такава интересна дума...

Оценка:
-1 +5

Али
47 Отговор
Ко каза ко???

Оценка:
-0 +1

Георги
48 Отговор

До коментар #11 от "Фен":


ха това ха онова... ти определено нещо ти има на граматиката 🤣🤣🤣🤣
научи се да пишеш!

Оценка:
-0 +0

Dob
49 Отговор
Как може, толкова много простотии да напишете... наистна ли има толкова глупави хора...

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери