Броят на автомобилите на природен газ, които се движат по европейските пътища, надхвърля 1,4 милиона, отчита последният доклад на Асоциацията за превозни средства с природен и биогаз (NGVA Europe) за 2019-та година. Зарядната инфраструктура е добре развита и поддържа мрежа от 3665 горивни станции за сгъстен природен газ и 214 бензиностанции за втечнен природен газ. Както автопаркът, така и мрежата от станции постоянно се разширяват в цяла Европа, посочват още от асоциацията.
Компресиран или втечнен (CNG или LNG), природният газ е основно метан, който все повече се произвежда от възобновяеми източници, под формата на биометан и синтетичен природен газ. Природният и възобновяем метан може да се смесва без ограничение, като по този начин се осъществява постепенно и гъвкаво преминаване към въглероден неутралитет, т.е. към нулеви емисии на въглероден диоксид. Това означава, че CNG и LNG технологиите могат да намалят емисиите на парникови газове с до 95%, което представлява важен актив за околна среда и индустрията, изчисляват създателите на доклада.
"Природният газ, използван като транспортно гориво, допринася за комфорта на водача и маршрута с по-ниски нива на шум до 50% по-малко в сравнение с дизела. В същото време транспортните средства на природен газ са достъпни решения не само за лични автомобили, но и за товарния транспорт", коментира Андреа Герини, генерален секретар на NGVA Europe.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 куку руку ку
Е ТЕ ТОВА няма как да се получи, защото и при най-доброто изгаряне на метан СН4, се отделят 2 молекули вода и една молекула въглероден двуокис, или диоксид (както е по-известен откак се погейчи светът).
Коментиран от #4
12:30 28.11.2019
2 Петър
Коментиран от #3, #5, #6, #11, #14
12:43 28.11.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 гост
До коментар #1 от "куку руку ку":
Синтетичния метан се произвежда именно от въглероден двуокис от атмосферата и вода разложена чрез електролиза , като се заменят двата атома кислород с четири атома водород !! Което може да стане и с ток от ВЕИ , така че екологичната страна е измислена !!! Обаче цената естествено е три четири ПЪТИ по-висока от природния газ и с тока който е нужен , ако се ползва за директно зареждане в електромобил ще минеш 5-6 ПЪТИ по-голямо разстояние и то на много по-ниска цена , без да говорим за всички други неразрешими проблеми на изкопаемото двг !! Тоест няма да я бъде със синтетичния , но докато има евтин естествен ще може да замени петрола в преходния период !!Коментиран от #13
13:04 28.11.2019
5 гост
До коментар #2 от "Петър":
В момента дори в България се движат няколкостотин тира на метан , при това фабрични , а не преправяни !! И за твое съжаление с нищо не са по-лоши от дизеловите кюмбета !!Коментиран от #7
13:06 28.11.2019
6 Миризлив пор
До коментар #2 от "Петър":
Ей хора спрете с тези градски легенди за "умирането на двигателя" когато мине на газ или на метан. Вярно е, когато се ползваха изпарители за карбураторни двигатели всеки въртеше крановете да му харчи по-малко а ако и центровката на запалването не беше наред и тази кола вече умираше. Във момента при съвременните двигатели и инжекциони дизел на метан или пропан-бутан дори има и по-висок въртящ момент от този на нормалния дизел. Вземете малко се пообразовайте и тогава пишете.13:13 28.11.2019
7 Цеко сифоня
До коментар #5 от "гост":
Не му се сърди на Пешо. Той не е виновен че пандичката му не може да избута селския баир.По темата - До сега съм виждал само камиони IVECO на метан. Двигателите са бензинови, дават много тиха работа. С едно зареждане и с до 20 тона товар, пробега е 800 км. В баир си вървят наравно с другите. Основния проблем са ниско разположените бутилки. Дори и по западноевропейските пътища има вероятност да измааш нещо от долу.
Коментиран от #9
13:40 28.11.2019
8 Алфа Ромео
13:52 28.11.2019
9 гост
До коментар #7 от "Цеко сифоня":
Метановите бутилки са безшевни , тоест без заварки , издуват се под налягане от една цяла заготовка и са със дебелина на стените над 16 мм !! Тоест са най-здравата част от целия камион , ако ги удариш е по-вероятно да се спука шасито или закрепващите скоби , отколкото бутилката ! И влекачи на метан предлагат и МАН и Скания и други , просто на Ивеко са най-евтини и затова в България са най-купувани естествено !14:06 28.11.2019
10 Скания
15:16 28.11.2019
11 Иван
До коментар #2 от "Петър":
Ти карал ли си камион на метан?Щото аз да и да ти кажа , върви много добре и по баирите се справя .Все пак зависи и от обема на двигателя. Зареждането учудващо за България е добре има почти навсякъде метан станции.Проблема ,че разликата в цената е доста голяма. Пробега тепърва ще го увеличават , но за България 500 км са си добре.15:45 28.11.2019
12 7695
21:15 28.11.2019
13 куку руку ку
До коментар #4 от "гост":
Нещо бъркаш понятията. Метанът е най-лесно произведимият газ, просто ти трябва био маса и гниене. Виж, водород да отделиш е друга бира. И водород не се отделя от вода, защото връзката водород- кислород е много здрава и трябва огромно количество енергия за да се разцепи молекулата на водата. Виж, връзка водород- въглерод е много по-слаба и затова е по-рентабилно да се добива водород от метан (а не обратно- метан от водород).Както казах за производството на метан, изкопай дупка, сложи зелена трева вътре, херметизирай я, а после акай в дупката и... метанът е готов. Само не акай ако пиеш антибиотици, че ще падне рЕзко производството на метан.
23:19 28.11.2019
14 куку руку ку
До коментар #2 от "Петър":
Метанът е единственото гориво, което може директно да замени дизелът. Запалва се като нафтата, при впръскване при високо налягане. Докато при пропан-бутанът трябва да има и дизелово гориво за запалване на сместа, т.е. газова уредба за LPG се прави 40% дизел, 60% пропан-бутан. А с метан... просто 100% метан и дизелът си работи.Коментиран от #15
23:24 28.11.2019
15 Бай Онзи
До коментар #14 от "куку руку ку":
Нещо си се объркал! Метана е най-устойчивото на детонация гориво, така че без искра няма как да стане. Мисля, около 120 му беше октановото число.Коментиран от #16
07:16 29.11.2019
16 куку руку ку
До коментар #15 от "Бай Онзи":
KAжи тогава как се движат старите съчленени Икаруси на метан, сложили са им запалителни свещи? ВзЕми се поразрови кое гориво, какво може да замени директно и какво става ако ги объркаш!Коментиран от #17, #18
08:21 29.11.2019
17 Миризлив пор
До коментар #16 от "куку руку ку":
Пак се започна със споровете. Всеки е прав за себе си НО има в предвид различни видове двигатели. При "старите икаруси" се ползваше стария двигател, дизеловата помпа се "законтря" двигателя да работи на празен ход слага се дроселова клапа и се поставя редуктор (изпарител) като за карбураторен двигател. Палиш на нафта, газта тръгва и прави гориво-въздушната смес НО си пръска по малко дизел който пали сместа. Ако трябва да се сложат свещи вече трябва да падне степента на сгъстяване (обикновено се сменят буталата) и от там пада мощността. После вместо редуктора се слагат дюзи и т.н. и вече кога двигателя е проектиран да работи на газ.... тук вече не знам може и да има свещи.08:57 29.11.2019
18 Бай Онзи
До коментар #16 от "куку руку ку":
Махат се ГНП, дюзи и се слагат свещи, разпределител, дросел, намаля се комресията,но явно, понятие си нямаш от ДВГ. Поздрави!Коментиран от #19
10:20 29.11.2019
19 стоян
До коментар #18 от "Бай Онзи":
До 18 ком -Да има такива двигатели произведени тук-дизелов Перкинс -монтираха им свещи и дистрибутор за мотокари но с пропан бутан19:43 29.11.2019
20 Скромен
Камионите, захранвани с ВПГ изминават повече километри с едно зареждане, отколкото тези, работещи със СПГ, но пък станциите за зареждане със СПГ са много повече от тези с ВПГ.
21:46 17.05.2020