ФАКТИ.БГ

NGVA: Бъдещето е TIR-ове на метан

Публикувана: 28 Ноември, 2019 12:21
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2658
NGVA: Бъдещето е TIR-ове на метан
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 10 гласа.

Броят на автомобилите на природен газ, които се движат по европейските пътища, надхвърля 1,4 милиона, отчита последният доклад на Асоциацията за превозни средства с природен и биогаз (NGVA Europe) за 2019-та година. Зарядната инфраструктура е добре развита и поддържа мрежа от 3665 горивни станции за сгъстен природен газ и 214 бензиностанции за втечнен природен газ. Както автопаркът, така и мрежата от станции постоянно се разширяват в цяла Европа, посочват още от асоциацията.

Компресиран или втечнен (CNG или LNG), природният газ е основно метан, който все повече се произвежда от възобновяеми източници, под формата на биометан и синтетичен природен газ. Природният и възобновяем метан може да се смесва без ограничение, като по този начин се осъществява постепенно и гъвкаво преминаване към въглероден неутралитет, т.е. към нулеви емисии на въглероден диоксид. Това означава, че CNG и LNG технологиите могат да намалят емисиите на парникови газове с до 95%, което представлява важен актив за околна среда и индустрията, изчисляват създателите на доклада.

"Природният газ, използван като транспортно гориво, допринася за комфорта на водача и маршрута с по-ниски нива на шум до 50% по-малко в сравнение с дизела. В същото време транспортните средства на природен газ са достъпни решения не само за лични автомобили, но и за товарния транспорт", коментира Андреа Герини, генерален секретар на NGVA Europe.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
куку руку ку
1 Отговор
Публикувано във факти.бг: "преминаване към въглероден неутралитет, т.е. към нулеви емисии на въглероден диоксид."
Е ТЕ ТОВА няма как да се получи, защото и при най-доброто изгаряне на метан СН4, се отделят 2 молекули вода и една молекула въглероден двуокис, или диоксид (както е по-известен откак се погейчи светът).

Коментиран от #4


Оценка:
-5 +16

Петър
2 Отговор
И как по-точно ще изкачи даден баир ,натоварен с какво ли не? С метан не могат да отлепят коли като фиат панда с тегло под тон,а тировете не ги виждам. Чудят се какво да измислят да спрат дизелите и двигателите с вътрешно горене и накрая да трябва да се купят към 1/2 милиарда коли ,които да са електрички ( ще измислят колко е вреден и метанът, не се съмнявайте в това). Само дето с тия електрички ще ни трябват още 2 теца като козлодуй,за да ги зареждаме и освен това ще трябва да спираме постоянно,защото батериите едни 500 км не издържат.

Коментиран от #3, #5, #6, #11, #14


Оценка:
-18 +2

3
Този коментар е премахнат от модератор
гост
4 Отговор

До коментар #1 от "куку руку ку":


Синтетичния метан се произвежда именно от въглероден двуокис от атмосферата и вода разложена чрез електролиза , като се заменят двата атома кислород с четири атома водород !! Което може да стане и с ток от ВЕИ , така че екологичната страна е измислена !!! Обаче цената естествено е три четири ПЪТИ по-висока от природния газ и с тока който е нужен , ако се ползва за директно зареждане в електромобил ще минеш 5-6 ПЪТИ по-голямо разстояние и то на много по-ниска цена , без да говорим за всички други неразрешими проблеми на изкопаемото двг !! Тоест няма да я бъде със синтетичния , но докато има евтин естествен ще може да замени петрола в преходния период !!

Коментиран от #13


Оценка:
-3 +7

гост
5 Отговор

До коментар #2 от "Петър":


В момента дори в България се движат няколкостотин тира на метан , при това фабрични , а не преправяни !! И за твое съжаление с нищо не са по-лоши от дизеловите кюмбета !!

Коментиран от #7


Оценка:
-1 +26

Миризлив пор
6 Отговор

До коментар #2 от "Петър":


Ей хора спрете с тези градски легенди за "умирането на двигателя" когато мине на газ или на метан. Вярно е, когато се ползваха изпарители за карбураторни двигатели всеки въртеше крановете да му харчи по-малко а ако и центровката на запалването не беше наред и тази кола вече умираше. Във момента при съвременните двигатели и инжекциони дизел на метан или пропан-бутан дори има и по-висок въртящ момент от този на нормалния дизел. Вземете малко се пообразовайте и тогава пишете.

Оценка:
-1 +21

Цеко сифоня
7 Отговор

До коментар #5 от "гост":


Не му се сърди на Пешо. Той не е виновен че пандичката му не може да избута селския баир.
По темата - До сега съм виждал само камиони IVECO на метан. Двигателите са бензинови, дават много тиха работа. С едно зареждане и с до 20 тона товар, пробега е 800 км. В баир си вървят наравно с другите. Основния проблем са ниско разположените бутилки. Дори и по западноевропейските пътища има вероятност да измааш нещо от долу.

Коментиран от #9


Оценка:
-1 +8

Алфа Ромео
8 Отговор
Не че се фукам но писах преди време че може би трябва да се развиват двигателите на пропан-бутан и метан, според мен са по-еко от електричките.

Оценка:
-1 +10

гост
9 Отговор

До коментар #7 от "Цеко сифоня":


Метановите бутилки са безшевни , тоест без заварки , издуват се под налягане от една цяла заготовка и са със дебелина на стените над 16 мм !! Тоест са най-здравата част от целия камион , ако ги удариш е по-вероятно да се спука шасито или закрепващите скоби , отколкото бутилката ! И влекачи на метан предлагат и МАН и Скания и други , просто на Ивеко са най-евтини и затова в България са най-купувани естествено !

Оценка:
-0 +9

Скания
10 Отговор
Вече 3 месеца я карам, 410коня оригинал метан. Страхотен камион, тих, удобен и най-важното икономичен, 28кг метан на 100км среден разход пълен-пълен, 38тона тотал. Дизел феновете могат да почват с плюенето😋😋😋

Оценка:
-0 +19

Иван
11 Отговор

До коментар #2 от "Петър":


Ти карал ли си камион на метан?Щото аз да и да ти кажа , върви много добре и по баирите се справя .Все пак зависи и от обема на двигателя. Зареждането учудващо за България е добре има почти навсякъде метан станции.Проблема ,че разликата в цената е доста голяма. Пробега тепърва ще го увеличават , но за България 500 км са си добре.

Оценка:
-0 +8

7695
12 Отговор
Всъщност от техническо-практична гледна точка не е баш като "няма да я бъде тая". Синтезирането и нагнетяването на метан може да става когато има слънце и вятър, а когато няма - да го пускаш от хранилището. В такъв случай, прословутите "средно производство и потреблемие" на теб и Електрика вече започват да имат смисъл. А не е маловажно, че един метарен резервоар е несравнимо по-прост, евтин и рецеклируем от всякакви батерии и няма нужда от нито от редки метали, нито от сложни електроники за управление. Тъй като обаче болшинството народ е технически неграмотен, в това число и политиците, нямам съмнение, че изборът на "технология на бъдещето" зависи от всичко друго, но не и от технически и прагматически съображения.

Оценка:
-1 +8

куку руку ку
13 Отговор

До коментар #4 от "гост":


Нещо бъркаш понятията. Метанът е най-лесно произведимият газ, просто ти трябва био маса и гниене. Виж, водород да отделиш е друга бира. И водород не се отделя от вода, защото връзката водород- кислород е много здрава и трябва огромно количество енергия за да се разцепи молекулата на водата. Виж, връзка водород- въглерод е много по-слаба и затова е по-рентабилно да се добива водород от метан (а не обратно- метан от водород).
Както казах за производството на метан, изкопай дупка, сложи зелена трева вътре, херметизирай я, а после акай в дупката и... метанът е готов. Само не акай ако пиеш антибиотици, че ще падне рЕзко производството на метан.

Оценка:
-1 +6

куку руку ку
14 Отговор

До коментар #2 от "Петър":


Метанът е единственото гориво, което може директно да замени дизелът. Запалва се като нафтата, при впръскване при високо налягане. Докато при пропан-бутанът трябва да има и дизелово гориво за запалване на сместа, т.е. газова уредба за LPG се прави 40% дизел, 60% пропан-бутан. А с метан... просто 100% метан и дизелът си работи.

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +4

Бай Онзи
15 Отговор

До коментар #14 от "куку руку ку":


Нещо си се объркал! Метана е най-устойчивото на детонация гориво, така че без искра няма как да стане. Мисля, около 120 му беше октановото число.

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +3

куку руку ку
16 Отговор

До коментар #15 от "Бай Онзи":


KAжи тогава как се движат старите съчленени Икаруси на метан, сложили са им запалителни свещи? ВзЕми се поразрови кое гориво, какво може да замени директно и какво става ако ги объркаш!

Коментиран от #17, #18


Оценка:
-2 +3

Миризлив пор
17 Отговор

До коментар #16 от "куку руку ку":


Пак се започна със споровете. Всеки е прав за себе си НО има в предвид различни видове двигатели. При "старите икаруси" се ползваше стария двигател, дизеловата помпа се "законтря" двигателя да работи на празен ход слага се дроселова клапа и се поставя редуктор (изпарител) като за карбураторен двигател. Палиш на нафта, газта тръгва и прави гориво-въздушната смес НО си пръска по малко дизел който пали сместа. Ако трябва да се сложат свещи вече трябва да падне степента на сгъстяване (обикновено се сменят буталата) и от там пада мощността. После вместо редуктора се слагат дюзи и т.н. и вече кога двигателя е проектиран да работи на газ.... тук вече не знам може и да има свещи.

Оценка:
-1 +2

Бай Онзи
18 Отговор

До коментар #16 от "куку руку ку":


Махат се ГНП, дюзи и се слагат свещи, разпределител, дросел, намаля се комресията,но явно, понятие си нямаш от ДВГ. Поздрави!

Коментиран от #19


Оценка:
-3 +2

стоян
19 Отговор

До коментар #18 от "Бай Онзи":


До 18 ком -Да има такива двигатели произведени тук-дизелов Перкинс -монтираха им свещи и дистрибутор за мотокари но с пропан бутан

Оценка:
-0 +5

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

-->
Ловци на бисери
Проф. Георги Близнашки
Проф. Близнашки пред bTV:
Аз не съм Костовист и никога няма да бъда!"

Още бисери