Швейцарският въздухоплавател Бертран Пикар постави нов световен рекорд за пробег със сериен автомобил на горивни клетки. Той е успял да измине 778 км без презареждане, като в резервоара е останал водород за още 49 км.
На 25 ноември Пикар заредил догоре в гр. Саргемин в североизточна Франция, а на следващия ден е финиширал близо до Музея на авиацията и космоса в парижкото предградие Бурже. По време на пътешествието към швейцареца са се присъединили известни личности като принца на Монако Албер II, френския министър на икономиката и финансите Брюно льо Мер и великия херцог на Люксембург Анри.
Hyundai Nexo има електромотор с мощност 163 к.с. и въртящ момент 394 Нм. Резервоарите поемат 6.35 килограма водород, като на борда освен горивни клетки има и батерия. Според производителя автономният пробег по цикъла WLTP е 666 км, като зареждането отнема около 5 минути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Баба Ванга
Коментиран от #3
17:51 29.11.2019
2 Бичето
17:55 29.11.2019
3 Гост
До коментар #1 от "Баба Ванга":
Напълно си прав. Само че не знам защо нарочно забавят производството на такива автомобили а лансират електрическите.Коментиран от #5, #6, #16, #33, #39
17:58 29.11.2019
4 Driving pleasure
17:59 29.11.2019
5 Driving pleasure
До коментар #3 от "Гост":
Отговорът винаги е един - пари!Някой някъде по веригата има интерес и прави пари!
18:11 29.11.2019
6 Jezza
До коментар #3 от "Гост":
И тази е електрическа, но енергията идва от друг източник. Не знам кой метод на синтезиране и съхранявае на енергия е бъдещето, но със сигурност не са сегашните батерии.18:13 29.11.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Не е така
18:27 29.11.2019
9 Много интересно
Коментиран от #31
18:36 29.11.2019
10 Зайко Байко многознайко
Коментиран от #11
18:36 29.11.2019
11 Какво?
До коментар #10 от "Зайко Байко многознайко":
Те БМВ никога не са правили, кола с горивна клетка!18:38 29.11.2019
12 Ицо ауспуха
Коментиран от #54
18:54 29.11.2019
13 Колко пъти
Коментиран от #14, #15
19:30 29.11.2019
14 Антиелектрика
До коментар #13 от "Колко пъти":
Ало, СПТУ-то, защо не си купите с гост електрички, ами висите да ни "просветлявате" с простотиите си? Водородът бил безперспективен, а ти с него сте най-перспективните, нали? Я вземи прати тези книжки на японските и корейските инженери, че да не се мъчат хората. А, да не забравиш да ги пратиш и на ракетните инженери да не ползват повече водорода като ракетно гориво за космоса.Коментиран от #68
19:49 29.11.2019
15 ГосТ
До коментар #13 от "Колко пъти":
Къде си бе ? А кое е перспективата- да затрупате планетата с батерии, които не се рециклират или рециклирането им е супер шит? Да се продават автомобили за по няколко години ?Коментиран от #67
19:49 29.11.2019
16 Borislav Popov
До коментар #3 от "Гост":
Какво лансират електрическите бе, много ли електрички са пролансирали ?? Лансират не електричките а ДВГ-тата, сакън да не паднат печалбите на арабските шейхове и на евроазиатската колонка-бензиностанция ! Не се притеснявай, тези водородни технологии, също не стоят на едно място и ще продължават да се развиват, лидери в това отношение са японците от Тойота и повярвай ми - Производителите на електроавтомобили са последните, които желаят зло на водородните технологии, онези другите, петроло-милионерите са най големите врагове на тези технологии на бъдещето.19:50 29.11.2019
17 Driving pleasure
20:36 29.11.2019
18 Бай хой
До коментар #7 от "ГосТ":
Не е ли много л@йняна тази технология. Иначе водорода е идеалното гориво. Електричеството трудно се съхранява. С електричество може да се изградят водородни станции от които да се зареждат автомобилите. Това е бъдещето.Коментиран от #24
20:59 29.11.2019
19 Тъпо
22:27 29.11.2019
20 некойси
1. Бариерата от 1000 километра пробег вече е премината от конвенционален електрик. Технологиите се развиват бързо и съотношението капацитет/тегло се подобрява.
2. Водородът не е индустриално достъпен и е много вероятно да се използва електричество при хидролиза за производството му.
3. Водородът е първият елемент в менделеевата таблица, което го прави елементът с най-малката атомна маса. Съхранението на големи количества от него е предизвикателство. Трябва да бъде сгъстен под високо налягане (300 атмосфери?!). Определено обществения интерес ще се засили след първото евентуално ПТП в което участва водородна кола и 10 метровия кратер останал след това.
4. Водородните коли не се справят добре при студено време
5. За разлика от съществуващата електропреносна мрежа, липсва такава за водородни автомобили.
Коментиран от #21, #23, #30
22:59 29.11.2019
21 Бай хой
До коментар #20 от "некойси":
Бря. Дъра бъра два чадъра. Значи електромобилите ще ползват електропреносната мрежа. Уточни като тролеи или направо ще се движат горе по жиците. А и един път технологиите се развивали бързо. Ама защо само за батериите да се развиват ра? Пък и като гледам от 150 години насам проблема с батериите и днес е актуален. Зимата за водорода било проблем а за батериите кво да кажем - троен проблем. И нещо ма съмняваш за теслите. Нещо май клониш към двойна употреба. Да не се нижеш на теслата на дръжката.23:25 29.11.2019
22 Бъдешето
23:36 29.11.2019
23 ГосТ
До коментар #20 от "некойси":
Е и ? Не видях нищо съществено. Батериите мой човек, батериите- производство,живот и рециклиране. Същото като слънчевите платна,които освен невъобразимата площ ,която заемат са с 50% по мръсни от атомната енергия. Абе не може всеки вчерашен продавач да борави с технологии. Не го ли разбрахте. Т'ва не е като да продаваш вестници.00:15 30.11.2019
24 ГосТ
До коментар #18 от "Бай хой":
Технологията е наистина отлична, един от източниците на парникови газове е торта,която се отделя от животновъдството. Бях писал в друга тема, че са изчислили, че от всички ферми в Япония за една година една Мираи може да обиколи света 750 000 пъти. Другото приложение е да се върнем към септичните ями и да си отопляване жилището ;) . Като му сложиш херметичен похлупак на гърнето, не мирише.Коментиран от #34
00:20 30.11.2019
25 гост
00:22 30.11.2019
26 Driving pleasure
А за потреблението на енергията - ами точно там е работата енергията за зареждане на батерии няма как да е само чистоа - тя идва от микс, който дори и след 50 години ще е мръсен. Но при производство на водород и/или синтетично гориво захранването може да е от намиращ се директно до производствените мощности "зелен" източник и цялата продукция да е зелена!
Коментиран от #27
01:00 30.11.2019
27 ГосТ
До коментар #26 от "Driving pleasure":
Всъщност един от начините е буквално зелен. Има ГМО щамове фотосинтезиращи цианобактерии с увеличена продукция на водород. Освен това , с фотосинтеза се асимилира отделения въглероден диоксид от предходни процеси на ферментация и се получават органични молекули- от алкохоли до захари и аминокиселини. По избор. Та идеята е цикъла да се затвори, и наистина от фискалната маса да се получи водород и захарен памук, без въглеродни емисии ;) Фискалната маса от животновъдството е наистина колосална и е наистина един от източниците на парникови газове. Друг източник е остатъчната маса от отглеждането на ориз и пшеницаКоментиран от #28
01:16 30.11.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 ГосТ
01:26 30.11.2019
30 някой си там някъде
До коментар #20 от "некойси":
Не до 300 атмосфери а до 700 и повече атмосфери го сгъстяват и дупката, която ще се образува ако гръмне резервоара с водород щеим изпари мераците за водородно гориво на секунда.Не ми се вижда
добра идея да щъкат напред назад резервоари натъпкани със 700-800 бара .Виж за една ракета става но там налягането е по ниско защото водорода е охладен.
Коментиран от #74
02:09 30.11.2019
31 Kire
До коментар #9 от "Много интересно":
Е на 25 е заредил до горе и на следващия ден е финиширал т.е. 800 КМ за 2 дни😂Коментиран от #45
07:25 30.11.2019
32 HHO
11:21 30.11.2019
33 незнайко
До коментар #3 от "Гост":
А според Вас този да не е с ДВГ ??? НАПИСАНО Е ЯСНО !!! Hyundai Nexo има електромотор с мощност 163 к.с. и въртящ момент 394 Нм. Поне не се излагайте с коментари .11:53 30.11.2019
34 Пич ти май нещо не си наясно
До коментар #24 от "ГосТ":
Пич, ти май нещо се бъркаш? Май нещо бъркаш водород с метан? Знаеш ли, как се добива или произвежда водорода?Коментиран от #35, #36, #37, #40
12:03 30.11.2019
35 ГосТ
До коментар #34 от "Пич ти май нещо не си наясно":
Прочети коментар 27 и ще разбереш. Ако можеш.Коментиран от #38
12:38 30.11.2019
36 ГосТ
До коментар #34 от "Пич ти май нещо не си наясно":
В момента е на модули, но скоро ще стане директен процес. Всъщност в правото си черво имаш водород продуциращи бактерии. род Клостридиум продуцира най много.12:43 30.11.2019
37 ГосТ
До коментар #34 от "Пич ти май нещо не си наясно":
Ет'ти да те образовам малко,дано не изтрият линковете щото показват цялата концепция на зелената енергия. Истински зелената енергия- https://www.google.com/amp/s/qz.com/785654/toyota-is-using-sewage-sludge-to-power-its-new-electric-car/amp/отделения въглероден диоксид след това се усвоява от цианобактериите в другия ферментор и се отделя кислород и захарен памук или рикия
Коментиран от #41
12:51 30.11.2019
38 Аха
До коментар #35 от "ГосТ":
И защо според теб, водород не се произвежда по този начин?13:00 30.11.2019
39 Pokoloko
До коментар #3 от "Гост":
защото самото производство на водорода е наи неефективно по отношение но вложената енергия, има един показател който се казва from well to tank и той е най-висок ца водорода а все оке най-нисък за дизела13:07 30.11.2019
40 Ами
До коментар #34 от "Пич ти май нещо не си наясно":
Както петрол то е производна хексан петнтан метан пробан Бутан. Има водород и въглерод. Махаш въглерода и какво остава. Интересно е че петрол не е екология обаче. А леките фракции всъщност са топ екология.13:13 30.11.2019
41 Да, ясно
До коментар #37 от "ГосТ":
Разбрах. Ами доброй е като идея. Обаче, като толкова вярват в това, защо не си изградят мрежата сами, централите, производството и т. н. Да покажат на света, че може! Тесла си направиха зарядни, показаха че може! Защо и Тойота не направят така? Съгласен съм, че може да е по-зелена енергия. Но дали ще произвежда достатъчно. Колко ел. енергия ще изразходва за това? Колко вода ще изразходва за това? Колко би струвал килограм водород произведен така? Ако толкова вярват, да направят и покажат на света!Коментиран от #42
13:17 30.11.2019
42 ГосТ
До коментар #41 от "Да, ясно":
Точно това смятат да направят, като повече от половината олимпийски жилища на олимпиадата в Токио, бъдат захранени точно по такъв начин. Това е една от идеите, как от колосалните количества органични отпадъци от големите градове, фермите и земеделието да бъде произвеждана наистина зелена енергия. Атомната енергетика за индустрия и железопътен транспорт нищо не може да замени, но да се надяваме на iter , откъдето съобщиха, че трябва 2025г да заработи първата централа на ядрен синтез. Батериите са мръсни! Не случайно, въпреки че един от най големите производители на батерии - Панасоник е японски, приоритетите са други. Всъщност, Панасоник вече предлагат първите системи за домашни енергийни нужди на водород.Коментиран от #43
13:55 30.11.2019
43 Дано
До коментар #42 от "ГосТ":
Но и батериите никой не е казал, че могат да са само такива. Те също ще продължат да се развиват и също могат да са екологично чисти, с много по-голям живот, да се рециклират и тока, който се произвежда да е зелен. Така че, не се знае кое ще остане, а най - вероятно ще бъдат използвани и двете технологии паралелно.Коментиран от #46
14:04 30.11.2019
44 Колко километра?
14:31 30.11.2019
45 Виж картата
До коментар #31 от "Kire":
Километрите по навигацията на гугъл са 412. За два дни. Хаха14:39 30.11.2019
46 Антиелектрика
До коментар #43 от "Дано":
Най-накрая да ти дам плюс, г-н Електрик. От кога разправям, че двете технологии трябва да се развиват паралелно, а не едната да се налага със забрани и субсидии спрямо другата.Коментиран от #47
18:51 30.11.2019
47 Без субсидии, не може
До коментар #46 от "Антиелектрика":
Без субсидии не може. И двете технологии са скъпи, ако по някакъв начин не се стимулира, те никога няма да могат да се развият. За да станат евтини, трябва да са масови, как да станат масови ако са прекалено скъпи? Когато станат масови и технологиите се развият, субсидии няма да им трябват. Но без субсидии, нямат(нямаха) шанс да се конкурират с бензин и дизел. Скоро субсидии, няма да трябват. Сам гледаш, че цената на пикапа на Тесла е колкото цената на Форд Ф150! Да се развиват и водородните, ако са конкурентни,ще имат шанс.Коментиран от #48, #49
19:50 30.11.2019
48 9542
До коментар #47 от "Без субсидии, не може":
Нали много обичате да правите палалел с мобилните телефони? Е, аз не помня някой да е субсидирал мобилните телефони, за да могат те да убият примерно стационарните такива. Или ще се окаже, че това автомобилната техника не е баш като електрониката, а?20:58 30.11.2019
49 Антиелектрика
До коментар #47 от "Без субсидии, не може":
А кога е имало субсидии за каквото и да било друго? Извинявай, но тогава защо няма субсидии за водороден автомобил на ДВГ? Те за това всички минаха на батерии с водород, където субсидията е за електрички. Субсидиите за мен са порочна практика!Коментиран от #50
21:36 30.11.2019
50 Не пиши глупости
До коментар #49 от "Антиелектрика":
Водородните коли не са преминали от ДВГ на горивна клетка, за да ползват субсидии!! Това беше глупост! Преминали са, защото ДВГ не е ефективно да работи с водород! Разхода на водород с ДВГ е много висок и икономически не изгодно! Разхода на водород с горивна клетка е много по - нисък. И смятам, че също трябва да са си със субсидии, за да се развиват.Коментиран от #51
22:25 30.11.2019
51 Антиелектрика
До коментар #50 от "Не пиши глупости":
Хайде бе, я дай да видим колко гори водородна кола с ДВГ и колко с горивна клетка. При 3 пъти по-висока калоричност на водорода сравнение с бензина, дали гори много ДВГ на водород, а? https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/471-bmw-zapochva-seriino-proizvodstvo-na-seriia-7-s-vodoroden-motor "Още през 2004 г. на автосалона в Париж Баварската фирма представи най-бързата задвижвана от водород кола - Н2R, която може да достигне максимална скорост от над 300 км/час и има ускорение от 0 до 100 км/час за около 6 секунди. БМВ разработва и технологията на задвижване чрез горивни клетки, но по-големите усилия са съсредоточени в разработката на двигатели с вътрешно горене използващи за гориво водород. Според инженерите на БМВ това е технология носеща най-големи предимства и изгоди". https://www.capital.bg/bizn"es/tehnologii_i_nauka/2006/08/18/278130_da_suhranish_vodorod/ "Например автомобилът на BMW 745h ползва 4.4l V8 водороден двигател. Мощността му е 184 конски сили, развива максимална скорост от 220 км/ч и с един резервоар изминава приблизително 960 км. Имайки предвид, че с 8 литра водород ще изминем разстояние, колкото с 24 литра бензин, резервоарът трябва да е стандартен". Проблемите обаче са свързани само със съхранението на водорода, не с добивът му.Коментиран от #52, #53, #55
23:15 30.11.2019
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Карбуратора
До коментар #12 от "Ицо ауспуха":
Точно така и ако е V6 със 6 карбуратора и 6 тромпета става още по брутално и без филтри.А за звук няма да говори.23:31 30.11.2019
55 Помисли и за това
До коментар #51 от "Антиелектрика":
За 10 - 12 дни водорода в резервоара се изпарява, даже и колата да не се ползва.Коментиран от #57
23:34 30.11.2019
56 Антиелектрика
До коментар #52 от "Чети внимателно":
Ако знаеше, че 1 литър втечнен водород тежи 70 грама, можеше и да разбереш, че си доста далеч от истината. Та това 50/100 е за литри, т.е. 3,5 КИЛОГРАМА ВОДОРОД ЗА 100 км. Май е доста , като се има предвид, че това е преди повече от 10 години и е за 6 литра кола с V12 260 к.с.Коментиран от #58
00:03 01.12.2019
57 Антиелектрика
До коментар #55 от "Помисли и за това":
Нали точно това казвам, че е проблема, не в добиването.00:07 01.12.2019
58 Това е ясно
До коментар #56 от "Антиелектрика":
На спецификациите ти дават пример, че Хонда с горивна клетка гори 15 литра, а БМВ 50 литра. Така, че разхода играе роля, защо производителите се отказват от ДВГ с водород и използват горивна клетка. ДВГ с водород не е ефективно, гори повече!Коментиран от #59
00:21 01.12.2019
59 Антиелектрика
До коментар #58 от "Това е ясно":
Сравняваш коли с огромна разлика в мощностите.00:31 01.12.2019
60 Сравнявам различни технологии
Можеш ли да кажеш режим в който ДВГ ще харчи по-малко водород за една и съща работа, отколкото горивна клетка с електромотор? Дори на магистрала, където ДВГ е най-ефективен, той е по-неефективен от горивната клетка.
Коментиран от #61
09:19 01.12.2019
61 Антиелектрика
До коментар #60 от "Сравнявам различни технологии":
А като го настъпиш този електромор ако е 200 kW, с тази малка батерия ли ще го захраниш?10:32 01.12.2019
62 Сомат
Коментиран от #63
11:05 01.12.2019
63 Е и вие
До коментар #62 от "Сомат":
Пътища има много, между два града. Защо трябва да е карал, по най-краткия? Сигурно хората,където му дават наградата са по-прости от вас и незнаят километрите.Коментиран от #64
11:16 01.12.2019
64 Сомат
До коментар #63 от "Е и вие":
Ами толкова ли е трудно да се сетиш. Целта е да се постави рекорд за пробег. Демек да пътува с най малък разход на гориво. А такъв разход се постига най лесно на магистрали . В случая А4 през Мец и Реймс. Ако е обикалял по селски сокаци е в негов минус защото ще гори повече. Ти ако искаш да поставяш рекорд няма ли да минеш там където ще ти харчи най малкоКоментиран от #65
11:52 01.12.2019
65 Глупости
До коментар #64 от "Сомат":
Как ще постави рекорд с водородна кола, по магистрала бе човек? Нали, по магистралата трябва да кара бързо? Ако е кола с ДВГ, да! Но това е един вид електрическа кола, която изразходва минимално при ниска скорост, а не при магистрална скорост. При ДВГ, колите са най-икономични при най-висока предавка с ниски обороти, горе - долу при 70-80 км/ч са най-икономични. Водородни и ел. коли изразходват доста малко при скорости 40 км/ч например.12:06 01.12.2019
66 Кондор
12:31 01.12.2019
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Антиелектрика
До коментар #68 от "Да да":
Ти не можеш ли да си траеш? Кога съм твърдял, че този Хюдай не е електричка с батерия горивна клетка? Ти изобщо не схаваш за какво спорим, ама трябва да се обаждаш.15:15 01.12.2019
70 ГосТ
17:41 01.12.2019
71 Знаещ
23:58 01.12.2019
72 друм
07:02 03.12.2019
73 Ха ха
22:29 04.12.2019
74 Име
До коментар #30 от "някой си там някъде":
Брей че ги разбираш ама...Ам бомбите с по 19 кг метан, който също се разхождат ? Те какъв кратер биха направили?
А газовите бутилки дето събарят колони на блокове понякога? те какви кратери правят? Стой си небитието и си затваряй устата, че много глупости говориш.
13:49 05.01.2021