ФАКТИ.БГ

Нов рекорд за водороден автомобил

Публикувана: 29 Ноември, 2019 17:46
73 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9535
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 21 гласа.

Швейцарският въздухоплавател Бертран Пикар постави нов световен рекорд за пробег със сериен автомобил на горивни клетки. Той е успял да измине 778 км без презареждане, като в резервоара е останал водород за още 49 км.

На 25 ноември Пикар заредил догоре в гр. Саргемин в североизточна Франция, а на следващия ден е финиширал близо до Музея на авиацията и космоса в парижкото предградие Бурже. По време на пътешествието към швейцареца са се присъединили известни личности като принца на Монако Албер II, френския министър на икономиката и финансите Брюно льо Мер и великия херцог на Люксембург Анри.

Hyundai Nexo има електромотор с мощност 163 к.с. и въртящ момент 394 Нм. Резервоарите поемат 6.35 килограма водород, като на борда освен горивни клетки има и батерия. Според производителя автономният пробег по цикъла WLTP е 666 км, като зареждането отнема около 5 минути.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 21 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Баба Ванга
1 Отговор
Това е бъдещето

Коментиран от #3


Оценка:
-10 +72

Бичето
2 Отговор
Бъдещето е в квантовите технологии

Оценка:
-10 +28

Гост
3 Отговор

До коментар #1 от "Баба Ванга":


Напълно си прав. Само че не знам защо нарочно забавят производството на такива автомобили а лансират електрическите.

Коментиран от #5, #6, #16, #33, #39


Оценка:
-10 +68

Driving pleasure
4 Отговор
Докато в това има някакъв смисъл батериите са най-безсмислената възможна технология - пълна шитня! Но и при водорода има много негатив!

Оценка:
-17 +34

Driving pleasure
5 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Отговорът винаги е един - пари!
Някой някъде по веригата има интерес и прави пари!

Оценка:
-9 +34

Jezza
6 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


И тази е електрическа, но енергията идва от друг източник. Не знам кой метод на синтезиране и съхранявае на енергия е бъдещето, но със сигурност не са сегашните батерии.

Оценка:
-5 +49

ГосТ
7 Отговор
Мираи завинаги !!! Японците вече правят водород от екскременти и продават домашни енергийни системи на водород.

Коментиран от #18


Оценка:
-5 +28

Не е така
8 Отговор
И шефът на ФВ се изказа, че водородните не са конкурентни на електрическите и не могат да са. За това и ФВ са решили да инвестират в ел. коли. Цените на водорода са високи и цените на колите са високи. Не са толкова ефективни. Няма зарядна мрежа.

Оценка:
-15 +10

Много интересно
9 Отговор
Тук само пишат, че това е бъдещето и никой не пита с каква скорост го е минал! Тук, както и при другите видове коли, колкото е по-ниска скоростта, пробега е по-голям. Може би, при тази скорост с която е карал, една Тесла би изминала повече километри!

Коментиран от #31


Оценка:
-21 +6

Зайко Байко многознайко
10 Отговор
Прекурсорите на водородното гориво се добиват с много енергия и замърсяват околната среда, колкото един камион без EGR. Затова BMW отдавна зарязаха тоя концепт.

Коментиран от #11


Оценка:
-18 +9

Какво?
11 Отговор

До коментар #10 от "Зайко Байко многознайко":


Те БМВ никога не са правили, кола с горивна клетка!

Оценка:
-13 +18

Ицо ауспуха
12 Отговор
Аз признавам само 100% натурален карбуратор на бензинка. Вярно харчи 20/100 но ако чувство за бензин в кръвта

Коментиран от #54


Оценка:
-17 +8

Колко пъти
13 Отговор
госта ви обяснява защо са безперспективни водородните автомобили и никакъв ефект.Па прочетете и некоя книжка! Защитата на водорода като гориво за автомобили е признак на пълна неграмотност!

Коментиран от #14, #15


Оценка:
-9 +12

Антиелектрика
14 Отговор

До коментар #13 от "Колко пъти":


Ало, СПТУ-то, защо не си купите с гост електрички, ами висите да ни "просветлявате" с простотиите си? Водородът бил безперспективен, а ти с него сте най-перспективните, нали? Я вземи прати тези книжки на японските и корейските инженери, че да не се мъчат хората. А, да не забравиш да ги пратиш и на ракетните инженери да не ползват повече водорода като ракетно гориво за космоса.

Коментиран от #68


Оценка:
-8 +16

ГосТ
15 Отговор

До коментар #13 от "Колко пъти":


Къде си бе ? А кое е перспективата- да затрупате планетата с батерии, които не се рециклират или рециклирането им е супер шит? Да се продават автомобили за по няколко години ?

Коментиран от #67


Оценка:
-8 +17

Borislav Popov
16 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Какво лансират електрическите бе, много ли електрички са пролансирали ?? Лансират не електричките а ДВГ-тата, сакън да не паднат печалбите на арабските шейхове и на евроазиатската колонка-бензиностанция ! Не се притеснявай, тези водородни технологии, също не стоят на едно място и ще продължават да се развиват, лидери в това отношение са японците от Тойота и повярвай ми - Производителите на електроавтомобили са последните, които желаят зло на водородните технологии, онези другите, петроло-милионерите са най големите врагове на тези технологии на бъдещето.

Оценка:
-7 +17

Driving pleasure
17 Отговор
Значи ДВГ не става, Водородните клетки не стават, даже и електричките не стават освен ако не ги е правил Свети Илон докат си пафка козче... ем добрееее кат каете :)

Оценка:
-7 +18

Бай хой
18 Отговор

До коментар #7 от "ГосТ":


Не е ли много л@йняна тази технология. Иначе водорода е идеалното гориво. Електричеството трудно се съхранява. С електричество може да се изградят водородни станции от които да се зареждат автомобилите. Това е бъдещето.

Коментиран от #24


Оценка:
-5 +7

Тъпо
19 Отговор
Абе какво бъдеще е водорода бе. В Норвегия имаше 3 станции за водород и те фалираха. Опасно и скъпо е да се изгради и поддържа такава станция. Къде по-просто е да се зареди една батерия. Само ТЕСЛА. Ай ся бухайте минусите комплексарчета.

Оценка:
-25 +12

некойси
20 Отговор
Абе чета коментари тук и се удивявам ... пропаганда на водородното задвижване колкото си щеш. Да нахвърлям няколко лесно доказуеми факти ...
1. Бариерата от 1000 километра пробег вече е премината от конвенционален електрик. Технологиите се развиват бързо и съотношението капацитет/тегло се подобрява.
2. Водородът не е индустриално достъпен и е много вероятно да се използва електричество при хидролиза за производството му.
3. Водородът е първият елемент в менделеевата таблица, което го прави елементът с най-малката атомна маса. Съхранението на големи количества от него е предизвикателство. Трябва да бъде сгъстен под високо налягане (300 атмосфери?!). Определено обществения интерес ще се засили след първото евентуално ПТП в което участва водородна кола и 10 метровия кратер останал след това.
4. Водородните коли не се справят добре при студено време
5. За разлика от съществуващата електропреносна мрежа, липсва такава за водородни автомобили.

Коментиран от #21, #23, #30


Оценка:
-9 +12

Бай хой
21 Отговор

До коментар #20 от "некойси":


Бря. Дъра бъра два чадъра. Значи електромобилите ще ползват електропреносната мрежа. Уточни като тролеи или направо ще се движат горе по жиците. А и един път технологиите се развивали бързо. Ама защо само за батериите да се развиват ра? Пък и като гледам от 150 години насам проблема с батериите и днес е актуален. Зимата за водорода било проблем а за батериите кво да кажем - троен проблем. И нещо ма съмняваш за теслите. Нещо май клониш към двойна употреба. Да не се нижеш на теслата на дръжката.

Оценка:
-8 +11

Бъдешето
22 Отговор
Бъдещето е да ми ядете хуя

Оценка:
-2 +9

ГосТ
23 Отговор

До коментар #20 от "некойси":


Е и ? Не видях нищо съществено. Батериите мой човек, батериите- производство,живот и рециклиране. Същото като слънчевите платна,които освен невъобразимата площ ,която заемат са с 50% по мръсни от атомната енергия. Абе не може всеки вчерашен продавач да борави с технологии. Не го ли разбрахте. Т'ва не е като да продаваш вестници.

Оценка:
-5 +5

ГосТ
24 Отговор

До коментар #18 от "Бай хой":


Технологията е наистина отлична, един от източниците на парникови газове е торта,която се отделя от животновъдството. Бях писал в друга тема, че са изчислили, че от всички ферми в Япония за една година една Мираи може да обиколи света 750 000 пъти. Другото приложение е да се върнем към септичните ями и да си отопляване жилището ;) . Като му сложиш херметичен похлупак на гърнето, не мирише.

Коментиран от #34


Оценка:
-2 +6

гост
25 Отговор
Чета коментарите и разбирам, че колкото повече човек не знае толкова повече обяснява.

Оценка:
-1 +10

Driving pleasure
26 Отговор
Отварям си пощата и там писмо от коментар в тубата от потребител, който казва: "Проблемът с "водородната бомба" почти е решен. Съхраняват го като плазма или нещо подобно, което го прави незапалим. Възможно е (въпреки че за момента не е лесно в индустриален мащаб) да го съхранявате по начин, който е по-безопасен дори от това да имате бензин в колата си."

А за потреблението на енергията - ами точно там е работата енергията за зареждане на батерии няма как да е само чистоа - тя идва от микс, който дори и след 50 години ще е мръсен. Но при производство на водород и/или синтетично гориво захранването може да е от намиращ се директно до производствените мощности "зелен" източник и цялата продукция да е зелена!

Коментиран от #27


Оценка:
-6 +4

ГосТ
27 Отговор

До коментар #26 от "Driving pleasure":


Всъщност един от начините е буквално зелен. Има ГМО щамове фотосинтезиращи цианобактерии с увеличена продукция на водород. Освен това , с фотосинтеза се асимилира отделения въглероден диоксид от предходни процеси на ферментация и се получават органични молекули- от алкохоли до захари и аминокиселини. По избор. Та идеята е цикъла да се затвори, и наистина от фискалната маса да се получи водород и захарен памук, без въглеродни емисии ;) Фискалната маса от животновъдството е наистина колосална и е наистина един от източниците на парникови газове. Друг източник е остатъчната маса от отглеждането на ориз и пшеница

Коментиран от #28


Оценка:
-3 +5

28
Този коментар е премахнат от модератор
ГосТ
29 Отговор
С няколко думи: чиста енергия = ядрена и водородна ! ; Био =ГМО ! ; хуманизъм = социализъм ! Колкото по бързо го проумеят някои "хора" толкова по малко мъка ще има.

Оценка:
-5 +4

някой си там някъде
30 Отговор

До коментар #20 от "некойси":


Не до 300 атмосфери а до 700 и повече атмосфери го сгъстяват и дупката, която ще се образува ако гръмне резервоара с водород ще
им изпари мераците за водородно гориво на секунда.Не ми се вижда
добра идея да щъкат напред назад резервоари натъпкани със 700-800 бара .Виж за една ракета става но там налягането е по ниско защото водорода е охладен.

Оценка:
-1 +6

Kire
31 Отговор

До коментар #9 от "Много интересно":


Е на 25 е заредил до горе и на следващия ден е финиширал т.е. 800 КМ за 2 дни😂

Коментиран от #45


Оценка:
-0 +2

HHO
32 Отговор
Tова е реалното бъдеще

Оценка:
-2 +5

незнайко
33 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


А според Вас този да не е с ДВГ ??? НАПИСАНО Е ЯСНО !!! Hyundai Nexo има електромотор с мощност 163 к.с. и въртящ момент 394 Нм. Поне не се излагайте с коментари .

Оценка:
-6 +2

Пич ти май нещо не си наясно
34 Отговор

До коментар #24 от "ГосТ":


Пич, ти май нещо се бъркаш? Май нещо бъркаш водород с метан? Знаеш ли, как се добива или произвежда водорода?

Коментиран от #35, #36, #37, #40


Оценка:
-2 +0

ГосТ
35 Отговор

До коментар #34 от "Пич ти май нещо не си наясно":


Прочети коментар 27 и ще разбереш. Ако можеш.

Коментиран от #38


Оценка:
-1 +1

ГосТ
36 Отговор

До коментар #34 от "Пич ти май нещо не си наясно":


В момента е на модули, но скоро ще стане директен процес. Всъщност в правото си черво имаш водород продуциращи бактерии. род Клостридиум продуцира най много.

Оценка:
-1 +1

ГосТ
37 Отговор

До коментар #34 от "Пич ти май нещо не си наясно":


Ет'ти да те образовам малко,дано не изтрият линковете щото показват цялата концепция на зелената енергия. Истински зелената енергия- https://www.google.com/amp/s/qz.com/785654/toyota-is-using-sewage-sludge-to-power-its-new-electric-car/amp/
отделения въглероден диоксид след това се усвоява от цианобактериите в другия ферментор и се отделя кислород и захарен памук или рикия

Коментиран от #41


Оценка:
-1 +1

Аха
38 Отговор

До коментар #35 от "ГосТ":


И защо според теб, водород не се произвежда по този начин?

Оценка:
-1 +0

Pokoloko
39 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


защото самото производство на водорода е наи неефективно по отношение но вложената енергия, има един показател който се казва from well to tank и той е най-висок ца водорода а все оке най-нисък за дизела

Оценка:
-0 +1

Ами
40 Отговор

До коментар #34 от "Пич ти май нещо не си наясно":


Както петрол то е производна хексан петнтан метан пробан Бутан. Има водород и въглерод. Махаш въглерода и какво остава. Интересно е че петрол не е екология обаче. А леките фракции всъщност са топ екология.

Оценка:
-3 +1

Да, ясно
41 Отговор

До коментар #37 от "ГосТ":


Разбрах. Ами доброй е като идея. Обаче, като толкова вярват в това, защо не си изградят мрежата сами, централите, производството и т. н. Да покажат на света, че може! Тесла си направиха зарядни, показаха че може! Защо и Тойота не направят така? Съгласен съм, че може да е по-зелена енергия. Но дали ще произвежда достатъчно. Колко ел. енергия ще изразходва за това? Колко вода ще изразходва за това? Колко би струвал килограм водород произведен така? Ако толкова вярват, да направят и покажат на света!

Коментиран от #42


Оценка:
-0 +5

ГосТ
42 Отговор

До коментар #41 от "Да, ясно":


Точно това смятат да направят, като повече от половината олимпийски жилища на олимпиадата в Токио, бъдат захранени точно по такъв начин. Това е една от идеите, как от колосалните количества органични отпадъци от големите градове, фермите и земеделието да бъде произвеждана наистина зелена енергия. Атомната енергетика за индустрия и железопътен транспорт нищо не може да замени, но да се надяваме на iter , откъдето съобщиха, че трябва 2025г да заработи първата централа на ядрен синтез. Батериите са мръсни! Не случайно, въпреки че един от най големите производители на батерии - Панасоник е японски, приоритетите са други. Всъщност, Панасоник вече предлагат първите системи за домашни енергийни нужди на водород.

Коментиран от #43


Оценка:
-2 +2

Дано
43 Отговор

До коментар #42 от "ГосТ":


Но и батериите никой не е казал, че могат да са само такива. Те също ще продължат да се развиват и също могат да са екологично чисти, с много по-голям живот, да се рециклират и тока, който се произвежда да е зелен. Така че, не се знае кое ще остане, а най - вероятно ще бъдат използвани и двете технологии паралелно.

Коментиран от #46


Оценка:
-1 +5

Колко километра?
44 Отговор
Гледам на картата май са 412 км?!

Оценка:
-0 +0

Виж картата
45 Отговор

До коментар #31 от "Kire":


Километрите по навигацията на гугъл са 412. За два дни. Хаха

Оценка:
-0 +0

Антиелектрика
46 Отговор

До коментар #43 от "Дано":


Най-накрая да ти дам плюс, г-н Електрик. От кога разправям, че двете технологии трябва да се развиват паралелно, а не едната да се налага със забрани и субсидии спрямо другата.

Коментиран от #47


Оценка:
-0 +6

Без субсидии, не може
47 Отговор

До коментар #46 от "Антиелектрика":


Без субсидии не може. И двете технологии са скъпи, ако по някакъв начин не се стимулира, те никога няма да могат да се развият. За да станат евтини, трябва да са масови, как да станат масови ако са прекалено скъпи? Когато станат масови и технологиите се развият, субсидии няма да им трябват. Но без субсидии, нямат(нямаха) шанс да се конкурират с бензин и дизел. Скоро субсидии, няма да трябват. Сам гледаш, че цената на пикапа на Тесла е колкото цената на Форд Ф150! Да се развиват и водородните, ако са конкурентни,ще имат шанс.

Коментиран от #48, #49


Оценка:
-0 +3

9542
48 Отговор

До коментар #47 от "Без субсидии, не може":


Нали много обичате да правите палалел с мобилните телефони? Е, аз не помня някой да е субсидирал мобилните телефони, за да могат те да убият примерно стационарните такива. Или ще се окаже, че това автомобилната техника не е баш като електрониката, а?

Оценка:
-2 +2

Антиелектрика
49 Отговор

До коментар #47 от "Без субсидии, не може":


А кога е имало субсидии за каквото и да било друго? Извинявай, но тогава защо няма субсидии за водороден автомобил на ДВГ? Те за това всички минаха на батерии с водород, където субсидията е за електрички. Субсидиите за мен са порочна практика!

Коментиран от #50


Оценка:
-2 +2

Не пиши глупости
50 Отговор

До коментар #49 от "Антиелектрика":


Водородните коли не са преминали от ДВГ на горивна клетка, за да ползват субсидии!! Това беше глупост! Преминали са, защото ДВГ не е ефективно да работи с водород! Разхода на водород с ДВГ е много висок и икономически не изгодно! Разхода на водород с горивна клетка е много по - нисък. И смятам, че също трябва да са си със субсидии, за да се развиват.

Коментиран от #51


Оценка:
-0 +3

Антиелектрика
51 Отговор

До коментар #50 от "Не пиши глупости":


Хайде бе, я дай да видим колко гори водородна кола с ДВГ и колко с горивна клетка. При 3 пъти по-висока калоричност на водорода сравнение с бензина, дали гори много ДВГ на водород, а? https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/471-bmw-zapochva-seriino-proizvodstvo-na-seriia-7-s-vodoroden-motor "Още през 2004 г. на автосалона в Париж Баварската фирма представи най-бързата задвижвана от водород кола - Н2R, която може да достигне максимална скорост от над 300 км/час и има ускорение от 0 до 100 км/час за около 6 секунди. БМВ разработва и технологията на задвижване чрез горивни клетки, но по-големите усилия са съсредоточени в разработката на двигатели с вътрешно горене използващи за гориво водород. Според инженерите на БМВ това е технология носеща най-големи предимства и изгоди". https://www.capital.bg/bizn"es/tehnologii_i_nauka/2006/08/18/278130_da_suhranish_vodorod/ "Например автомобилът на BMW 745h ползва 4.4l V8 водороден двигател. Мощността му е 184 конски сили, развива максимална скорост от 220 км/ч и с един резервоар изминава приблизително 960 км. Имайки предвид, че с 8 литра водород ще изминем разстояние, колкото с 24 лит­ра бензин, резервоарът трябва да е стандартен". Проблемите обаче са свързани само със съхранението на водорода, не с добивът му.

Коментиран от #52, #53, #55


Оценка:
-3 +3

52
Този коментар е премахнат от модератор
53
Този коментар е премахнат от модератор
Карбуратора
54 Отговор

До коментар #12 от "Ицо ауспуха":


Точно така и ако е V6 със 6 карбуратора и 6 тромпета става още по брутално и без филтри.А за звук няма да говори.

Оценка:
-0 +0

Помисли и за това
55 Отговор

До коментар #51 от "Антиелектрика":


За 10 - 12 дни водорода в резервоара се изпарява, даже и колата да не се ползва.

Коментиран от #57


Оценка:
-1 +1

Антиелектрика
56 Отговор

До коментар #52 от "Чети внимателно":


Ако знаеше, че 1 литър втечнен водород тежи 70 грама, можеше и да разбереш, че си доста далеч от истината. Та това 50/100 е за литри, т.е. 3,5 КИЛОГРАМА ВОДОРОД ЗА 100 км. Май е доста , като се има предвид, че това е преди повече от 10 години и е за 6 литра кола с V12 260 к.с.

Коментиран от #58


Оценка:
-1 +2

Антиелектрика
57 Отговор

До коментар #55 от "Помисли и за това":


Нали точно това казвам, че е проблема, не в добиването.

Оценка:
-0 +1

Това е ясно
58 Отговор

До коментар #56 от "Антиелектрика":


На спецификациите ти дават пример, че Хонда с горивна клетка гори 15 литра, а БМВ 50 литра. Така, че разхода играе роля, защо производителите се отказват от ДВГ с водород и използват горивна клетка. ДВГ с водород не е ефективно, гори повече!

Коментиран от #59


Оценка:
-0 +0

Антиелектрика
59 Отговор

До коментар #58 от "Това е ясно":


Сравняваш коли с огромна разлика в мощностите.

Оценка:
-0 +0

Сравнявам различни технологии
60 Отговор
Технологиите са различни, не мощностите. В задръстването, електромотор 2 киловата и електромотор 2000 киловата харчат еднакво - 0W (НУЛА ВАТА), следователно им трябват 0 литра водород за водородната клетка. Можеш ли да кажеш същото за ДВГ?

Можеш ли да кажеш режим в който ДВГ ще харчи по-малко водород за една и съща работа, отколкото горивна клетка с електромотор? Дори на магистрала, където ДВГ е най-ефективен, той е по-неефективен от горивната клетка.

Коментиран от #61


Оценка:
-0 +1

Антиелектрика
61 Отговор

До коментар #60 от "Сравнявам различни технологии":


А като го настъпиш този електромор ако е 200 kW, с тази малка батерия ли ще го захраниш?

Оценка:
-1 +0

Сомат
62 Отговор
Аз ли нещо не разбирам или някой е много зле с географията. Заредил догоре в Саргемин и финишира в Париж. Демек около 400км. Къде ги видяха тия над 700км незнам

Коментиран от #63


Оценка:
-0 +1

Е и вие
63 Отговор

До коментар #62 от "Сомат":


Пътища има много, между два града. Защо трябва да е карал, по най-краткия? Сигурно хората,където му дават наградата са по-прости от вас и незнаят километрите.

Коментиран от #64


Оценка:
-0 +1

Сомат
64 Отговор

До коментар #63 от "Е и вие":


Ами толкова ли е трудно да се сетиш. Целта е да се постави рекорд за пробег. Демек да пътува с най малък разход на гориво. А такъв разход се постига най лесно на магистрали . В случая А4 през Мец и Реймс. Ако е обикалял по селски сокаци е в негов минус защото ще гори повече. Ти ако искаш да поставяш рекорд няма ли да минеш там където ще ти харчи най малко

Коментиран от #65


Оценка:
-1 +1

Глупости
65 Отговор

До коментар #64 от "Сомат":


Как ще постави рекорд с водородна кола, по магистрала бе човек? Нали, по магистралата трябва да кара бързо? Ако е кола с ДВГ, да! Но това е един вид електрическа кола, която изразходва минимално при ниска скорост, а не при магистрална скорост. При ДВГ, колите са най-икономични при най-висока предавка с ниски обороти, горе - долу при 70-80 км/ч са най-икономични. Водородни и ел. коли изразходват доста малко при скорости 40 км/ч например.

Оценка:
-0 +3

Кондор
66 Отговор
Има две основни причини поради които колите на водород нямат бъдеще в сравнение с електричките.. Първо изграждането на зарядна инфраструктура е доста скъпо - 1млн.долара струва зарядна станция за водород, второ и най важно е проблема с безопасността, всички зняем че водорода е взривоопасен газ, а представете си стотици коли движещи се на водород, това са потенциални бомби и недай си боже някоя верижна катастрофа, ще се получи такова грандиозно огнено шоу на което и китайците биха завидяли въпреки че те са специалисти по фойерверките 😉😂😂

Оценка:
-2 +1

Да да
67 Отговор

До коментар #15 от "ГосТ":


Тази кола също има батерия и е с електродвигател! Какви глупости пишете?

Оценка:
-3 +2

Да да
68 Отговор

До коментар #14 от "Антиелектрика":


Ало, гения! Това дали го прочете? Hyundai Nexo има електромотор с мощност 163 к.с. и въртящ момент 394 Нм. Резервоарите поемат 6.35 килограма водород, като на борда освен горивни клетки има и батерия

Коментиран от #69


Оценка:
-2 +4

Антиелектрика
69 Отговор

До коментар #68 от "Да да":


Ти не можеш ли да си траеш? Кога съм твърдял, че този Хюдай не е електричка с батерия горивна клетка? Ти изобщо не схаваш за какво спорим, ама трябва да се обаждаш.

Оценка:
-2 +2

ГосТ
70 Отговор
Има електродвигател ,а електричеството идва от горивната клетка. Ако някои имат батерии,те са съвсем различни. Не е зле да видиш новата Хонда кларити. Преди да пишеш компетентни мнения. Умник

Оценка:
-0 +1

Знаещ
71 Отговор
Като ви гледам тука, тъпотията е безгранична и може би е въпрос на време някой да се сети да я превърне в енергия?

Оценка:
-1 +4

друм
72 Отговор
Електричките са чао

Оценка:
-0 +1

Ха ха
73 Отговор
Големи инженери голямо чудо като ви чете човек коментарите и се пука от смях Хаха шефа на ФВ бил казал БМВ, били правили ха ха боже господи първи приятели сте с Тея шефове бе точно пък Тея са толкова изостанали немците къде ги слагате незнам

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

-->