Една от най-големите вериги зарядни станции в Европа Ionity обяви, че променя правилата за ползване на терминалите и тарифите си. Собствениците на електромобили вече няма да плащат еднократна такса за зареждане, която в момента е €1, а за количество електроенергия по €0.79 на киловатчас. С прехода към новата методика зареждането на Nissan Leaf, например, ще струва повече от пълненето на резервоара на бензинов Volkswagen Golf.
Ionity е създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а малко по-късно към проекта се присъединява и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се вериги със зарядни станции в 20 държави. Тази година броят им ще нарасне до 400.
След въвеждането на новия ценоразпис зареждането на Nissan Leaf с 62-киловатчасова батерия ще излиза на собственика €49. За същата сума може да се напълни 35-литровият резервоар на Golf с 1.4-литров бензинов двигател. Японският електромобил обаче може да измине само 385 км с едно зареждане, докато обсегът на "фолксвагена" е почти 600 км.
От Ionity коментират, че новата система за ценообразуване е "по-прозрачна" и "икономически жизнеспособна". Представители на веригата напомнят също, че предлагат на клиентите си абонаментна услуга, която предоставя преференциални условия за зареждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Точно
https://www.teslarati.com/tesla-superchargers-3x-cheaper-vs-ionity/
Коментиран от #11, #22, #65
16:24 17.01.2020
2 Ивайло
Коментиран от #92, #188, #218, #226
16:25 17.01.2020
3 законите на електрото
Само това ще напиша: 😂
Коментиран от #73
16:25 17.01.2020
4 Иванчо
16:26 17.01.2020
5 Гост
16:26 17.01.2020
6 Еее
Коментиран от #43, #78
16:26 17.01.2020
7 законите на електрото
Коментиран от #79
16:28 17.01.2020
8 Стадо човешко
Коментиран от #207
16:30 17.01.2020
9 Българина
Коментиран от #20
16:31 17.01.2020
10 мислещ
Коментиран от #29
16:33 17.01.2020
11 Алфа Вълкът
До коментар #1 от "Точно":
Тя затова, теслата е по $ 1млрд вътрешно всяка година и да не мислиш, че ще ги оставят да продават тока си тук за €0.25? Нали тоя ток трябва да го вземат/купят от някъде и дори да си го произвеждат сами, ще има регулация и ще ги задължат да го продават около средната цена в ЕС.Коментиран от #30
16:34 17.01.2020
12 Jack Bauer
Коментиран от #15
16:35 17.01.2020
13 Ахахахаха
16:35 17.01.2020
14 Българина
Коментиран от #16, #17, #85
16:36 17.01.2020
15 мислещ
До коментар #12 от "Jack Bauer":
Точно. Нито "горивото" ще е по-евтино, нито ще има други преференции, но за сметка на това поддръжката ще е мноооого по-скъпа с тия батерии.И, разбира се, също така няма (И не е) да е по-"еко". Нито батериите са еко, на този етап и производството на тока преобладаващо никак не е.
То което е истински изгодно или еко, никога не се допуска да стане масово. Поне не и без да му намерят цаката така че да лапат и да ни цакат достатъчно.
16:38 17.01.2020
16 Глупости
До коментар #14 от "Българина":
Не ти изразходва двойно! Не ти зарежда пълна енергия, зарежда по-малко енергия. Мозъци.16:39 17.01.2020
17 мислещ
До коментар #14 от "Българина":
Тук мисля, че грешиш. Като падне капацитетът на батерията, тя просто ще се зарежда по-бързо и ще изчерпи по-малко ток.Но това са маловажни подробности. Така или иначе ще трябва да се мисли за смяна и пак ще е много по-скъпо, отколкото с бензинова (Освен ако не е някоя VAG-бричка с TSI-ка, направена да изкара 100 000, и то със зор и огромен разход на масло от самото начало).
16:41 17.01.2020
18 pepe le pew
Коментиран от #70
16:42 17.01.2020
19 Антилон
Коментиран от #23
16:43 17.01.2020
20 Ивайло
До коментар #9 от "Българина":
Коментара ти е в десетката!!!16:44 17.01.2020
21 mhm
Коментиран от #28
16:48 17.01.2020
22 Да сметнем
До коментар #1 от "Точно":
При разход например Модел 3, 16 кВ на 100 км.при средна скорост, излиза 4 евро на 100 на бърза зарядна. Ми не е лошо.
Коментиран от #24, #87, #161, #181, #182
16:48 17.01.2020
23 Хахаха
До коментар #19 от "Антилон":
Зарядните на Тесла са собствени и не могат, да ги задължат да вдигат цените.Коментиран от #32
16:49 17.01.2020
24 мислещ
До коментар #22 от "Да сметнем":
Е чакай, то такъв вид прецакване винаги е плавен процес, това е само началото - ясно, че няма от самото начало да уплашат джендърите, а само когато стане прекалено късно и няма избор.Коментиран от #27
16:50 17.01.2020
25 EEe
16:52 17.01.2020
26 Driving pleasure
айде пак дружно да обяснявате колко е евтино да си шифьор на тролейбус и как ти връща кинти :)
Коментиран от #35, #84
16:52 17.01.2020
27 Не вярвам
До коментар #24 от "мислещ":
Тесла са зависими от продажби, момче. Ако вдигнат цените, ще загубят клиенти. Мъск знае как да продава. Той започва да печели от месечен абонамент за интернет от 10 евро. Като сметнеш по продажбите, ще видиш една добра месечна сума от абонамент.16:53 17.01.2020
28 мислещ
До коментар #21 от "mhm":
Да, той Мъск е благотворително дружество и хич няма да вдигне цените, когато си наложи марката и бизнеса и когато електричките станат безалтернативни под натиска на еко-джендърите.Коментиран от #41
16:54 17.01.2020
29 Мислиш, ама грешно
До коментар #10 от "мислещ":
Защо си мислиш, че сме вярвали, че цената на зареждане без значение от зареденото количество е икономически жизнеспособен модел. Преписвачите на тази статия разбира се отново ни пързулнаха, че сесията струвала 1 евро, след като доколкото си спомням струваше 8 евро.Това обаче няма значение. Важното е, че винаги сме вярвали, че стогодишните които държат тези зарядни, в един момент ще вдигнат цената, защото не им е в кръвта да подаряват нещо. Те са свикнали да не смятат проценти надценка, а направо да умножават x 2, х4, х8, кой колкото е склонен да даде и чак тогава да добавят още 20%.
Даже очаквах първо да изкупят конкуренцията, а после да вдигнат цените, но явно съм им подценил лакомията.
16:56 17.01.2020
30 Просто така си мислиш
До коментар #11 от "Алфа Вълкът":
Електроенергията е стока като всяка една и никой не може да те задължи на каква цена да я продаваш. В най-лошия случай могат да сложат някаква такса, но надали дори ще се доближи до акциза на бензина.16:58 17.01.2020
31 На газ, и да ме хванат за финните частиц
16:59 17.01.2020
32 Антилон
До коментар #23 от "Хахаха":
С колкото и ника да пишеш се познава, защото не знаеш къде се слага зачетая, а що се отнася до дъмпинг цените, няма значение дали си държавен, частен, собствен или извънземен ако продаваш нещо под себестойността му.Коментиран от #33, #37, #81
16:59 17.01.2020
33 Аре бе
До коментар #32 от "Антилон":
Зачетая - какво е това? Цената на тока е по-ниска. Тесла не продава под себестойноста, а с много малка надценка! Ясно ли е?Коментиран от #38, #222
17:02 17.01.2020
34 Blackthorn
17:03 17.01.2020
35 АУУУУУ
До коментар #26 от "Driving pleasure":
Не бе колега , те са ЕКОЛОЗИ ... А пък аз щот съм прос селянин си купих Каптюр дизел за 30000 лева тоест наполовина на цената електричката и за 42 евро минавам 700 километра градско. ОБАЧЕ КАТО КАРАМ КОЛАТА ГЛЕДАМ НАДОЛУ ОТ СРАМ ЗАЩОТО СЪМ С ДИЗЕЛОВ А , НЕ МОДЕН ЕЛЕКТРИЧЕСКИ .....17:04 17.01.2020
36 Driving pleasure
И само да ви напомня, че от началото на миналата година Тесла 2 пъти вдига цените за зареждане...
17:04 17.01.2020
37 Не е
До коментар #32 от "Антилон":
Във всички държави цената на зарядните е малко по-висока от мрежовата! Малко!Коментиран от #40
17:05 17.01.2020
38 Антилон
До коментар #33 от "Аре бе":
*запетая17:07 17.01.2020
39 гост
Коментиран от #42
17:11 17.01.2020
40 Driving pleasure
До коментар #37 от "Не е":
Ти нящо ни занасяш... в САЩ средната цена на кВч е 12 цента, средната цена на зарядна на тесла беше 26 цента сега мисля е близо 30 цента - това не е малко това си е 2/3 горник и тамКоментиран от #146
17:12 17.01.2020
41 Мислиш ама не
До коментар #28 от "мислещ":
Точно защото е бизнес, Тесла няма да вдигне цените, а ще ги намали. В момента ако аз си купя от магазина фотоволтаични панели, с надценка от производител, вносител, търговец на едро, търговец на дребно плюс ДДС, цената за 1кв мощност е около 800 лв. Този киловат ще произвежда около 1300 киловатчаса годишно. Ако ги сметнем по цената на която продава Тесла, това са 650 лв на година. А Тесла са производители на такива панели, за които не стига че няма да плащат ДДС, но и ще им ги приспаднат за разходи, следователно ще си ги изкарат още първата година от 25 години живот на панелите. Кое казваш му е скъпото? Ако ги сметнем по 1,50 на киловатчас както продават онези кожодери от статията, ще изкарват по 2000 лв годишно 25 години напред при вложени 800 лв. 50 000 за вложени 800! Как според тебе му се казва на това, ако не е пладнешки обир?Коментиран от #44, #46, #90, #171, #237
17:15 17.01.2020
42 Driving pleasure
До коментар #39 от "гост":
Айде да споделиш сега де ги тия зарядни по 7 цента да знаят хората и да одат там :)17:16 17.01.2020
43 Каква секира бе брат
До коментар #6 от "Еее":
Каква секира са ударили на електричките? Все едно Лукойл да вдигне цената на бензина на 20 лв за литър, а shell да я свали на левче. Това означава ли, че са ударили секирата на бензиновите автомобили? Като ти е скъпо на Лукойл, зареждаш другаде и толкова. Цената на тока в момента е около 5 евроцента на едро.17:25 17.01.2020
44 мислещ
До коментар #41 от "Мислиш ама не":
Не се излагайте, Apple и Samsung намаляват ли цената на телефоните, или напротив? Вие май сериозно вярвате в Дядо Коледа? То затова и сме на такова положение. Вярвате в политици, в телефонни мошеници, изобщо, много вярващи.Коментиран от #48
17:27 17.01.2020
45 До всички неразбрали
17:31 17.01.2020
46 Измамник
До коментар #41 от "Мислиш ама не":
Тесла няма да вдигне цените, казваш. Аз съм долу под балкона ти, можеш ли да ми хвърлиш 10:хиляди лева, другата седмица ще ти върна 12 хиляди, хи хи хиКоментиран от #47
17:33 17.01.2020
47 мислещ
До коментар #46 от "Измамник":
Междувременно може да отскочи до мобилния си оператор да подпише поредната 2-годишна мега-хипер прИмоция; сигурен съм, че и на тях много вярва. Големите бизнесмени само за нашия интерес мислят...Коментиран от #50
17:34 17.01.2020
48 Мислиш ама не
До коментар #44 от "мислещ":
Пропускаш факта, че все още има собственици на Тесла които зареждат безплатно и ще зареждат до края на живота на автомобилите им. За останалите зареждането стана платено, за да може с изкараните пари да се увеличи броя на зарядните станции. Поинтересувай се колко зарядни станции има Тесла само в Европа и ги сравни с броя на тези смешници стогодишните, които всички накуп, не могат да си позволят да построят поне толкова, да не говорим за повече.Коментиран от #49
17:36 17.01.2020
49 мислещ
До коментар #48 от "Мислиш ама не":
Пропускам, защото е маловажно. Ти продължаваш да си гледаш само какво е положението в момента и не влагаш никаква мисъл в перспектива като всеки типичен послушен консуматор. Точно защото Тесла се превръща почти в монополист, в един момент ще се врътне кранчето жестоко.Коментиран от #51, #53
17:40 17.01.2020
50 Свикнал си да те лъжат
До коментар #47 от "мислещ":
Само където пропускаш момента с либерализацията на електроенергийния пазар и децентрализацията на производство на енергия. Точно обратното на телефонната мафия, които ти дават лъжливият избор между три компании, които са в заговор. Като отидеш на паркинга покрит с фотоволтаични навеси, собственика на паркинга може да ти продаде токът на каквато си иска цена, без да е зависим от монополисти, които искат да му купят стока за без пари. На това му се казва конкуренция.Коментиран от #52, #54
17:41 17.01.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Какъв монополист може да е Tesla?
До коментар #49 от "мислещ":
Тесла изграждат само бързи зарядни станции. Такива които нормалния шофьор ползва два-три пъти в годината, когато ходи на море или някъде надалече, където не може да му стигне пробегът на батерията с един заряд. Върни се прочети мнението за цената на бензина от един до 20 лв. Ако ти имаш избор на коя бензиностанция ще заредиш? На 20 лв? Хайде не се излагай ще идеш на най-евтината, на която можеш. Още повече, че при бензина могат да те прецакат, но ток менте няма.Коментиран от #55, #56, #58
17:45 17.01.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 незнайко
17:47 17.01.2020
58 Мислещ
До коментар #53 от "Какъв монополист може да е Tesla?":
Ами нямам избор. Няма да го има и при електрото, независимо на теория как (ще) е. Защо да ти продават евтино, като ти ще купиш така или иначе (Защото няма да има бензинови в един момент?)?Коментиран от #59, #62
17:50 17.01.2020
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Диамантената ръка
17:57 17.01.2020
61 Госあ
Коментиран от #63
18:12 17.01.2020
62 Не мислиш търговски
До коментар #58 от "Мислещ":
Ако си инвестирал в паркинг, инвестирал си да му направиш фотоволтаичен навес, за да стоят автомобилите на клиентите на сухо и на сянка, ще гледаш ли с лека ръка на съседния паркинг, който е пълен и му плащат и за зареждане и за паркинг, само защото е пуснал тока за зареждане с една стотинка по-евтино в момента? На това му се казва конкуренция, на която няма как да станеш монополист, защото всеки може да си купи фотоволтаици и никой не може да подкупи слънцето да пече само върху неговите. Освен това всеки ще може да си произведе тока и сам, ако искат да го цакат с високи цени. Тези в момента могат да си го позволят, защото са единствените, но високите цени и високата печалба ще мотивират и други да построят зарядни станции. На това му се казва бизнес мислене и бизнес логика, която очевидно не ти се отдава.Коментиран от #69
18:13 17.01.2020
63 На всички било станало ясно
До коментар #61 от "Госあ":
Напротив, на всички стана ясно, че се опитваш да изкараш черното бяло. Хайде да ми обясниш какво му е мръсното на един фотоволтаичен панел, който изчиства въглеродния си отпечатък дори да е произведен само и единствено с въглищна енергия още преди края на втората година, а след това повече от 20 години произвежда без никакви вредни емисии? Ами ако този същият панел е произведен с ВЕИ енергия, какво ще му е мръсното?Коментиран от #64
18:15 17.01.2020
64 Госあ
До коментар #63 от "На всички било станало ясно":
С тоя панел,мое да произведеш единствено чаша чай. И какво общо има самото му производство,цикъл на експлоатация и рециклиране ? Дори да се използва ядрена енергия !Коментиран от #71
18:20 17.01.2020
65 Бачо Киро
До коментар #1 от "Точно":
На Тесла станциите зареждат по-бавно, затова тези вдигат тарифата. Рекордът на Тесла за дистанция за 24 часа е направен със зареждане точно на тези, а не на Тесла. Крайно време е да разберете, че изкуствените подпомагания ще си дойдат на мястото и ще приключите с плюсовете. Токът не пада с дъжда от небето безплатно.Коментиран от #67, #68
18:20 17.01.2020
66 Баси
18:25 17.01.2020
67 Не е точно
До коментар #65 от "Бачо Киро":
Тези зареждат до 350 кВ скорост, а на Тесла новите са до 250 кВ. Тези зареждат до 350 кВ но колите не приемат тази скорост Тайкан приема 280 кВ, а Модел 3 250 кВ. Толкова колкото са и новите зарядни, в момента е 200 кВ. Така че нищо тук не помага тази скорост.18:38 17.01.2020
68 Дрън-дрън
До коментар #65 от "Бачо Киро":
Рекордът на Tesla беше направен на тези, защото просто няма бързи зарядни станции в Европа. Освен това, Тесла е единствения автомобил, който може да зарежда толкова бързо на тези станции. Един nissan leaf например, ще зарежда на тази 350кв станция точно толкова бързо, колкото и на някоя 50 киловатова, защото максимума с който може да зарежда е 50 киловата. Бързите зарядни станции на Тесла са 250 киловата, но дори на тях Тесла може да зарежда с максимална мощност само първите проценти, а след като зареди батерията над половината, мощността която може да поеме батерията е по-малко.И не знам защо упорито избягвате факта, че токът, зеленият чист ток наистина пада от небето, а не се крие под земята.
18:42 17.01.2020
69 Driving pleasure
До коментар #62 от "Не мислиш търговски":
Винаги ме усмихва това как ще си купиш фотоволтаик и "няма да те цакат"... а би ли обяснил къде ще го инсталираш тоя фотоволтаик? В къщи на покрива ? Ако въобще имаш възможност защото в градовете преобладаваща част живеят в многоетажни сгради... или пред офиса? Щото обикновено колата ти прекарва светлата част на деня, времето в което може да заредиш с фотоволтаик пред офиса, в къщи е вечер по тъмно когато тоя фотоволтаик може само да си го биеш в главата, че си потрошил пари за него...А и колко киловата инсталация щ ти тряба да зареждаш 60+ квч батерия?
18:43 17.01.2020
70 gorski
До коментар #18 от "pepe le pew":
a tam ot kade tok be.s kakvo da zarejdame i-fon4eto,a?!?18:47 17.01.2020
71 Вземи се образовай малко
До коментар #64 от "Госあ":
Че се излагаш като дърт пенсионер, който не знае какво е киловатчас. Онези панели, които струват 800 лв, заемат 5м² (ако не знаеш това са 2м х2.5м) и произвеждат 1300 квч. Това е количество енергия с които един климатик 12-ка ще работи 70 дни на пълна мощност денонощно.Ако го обърнем в километри, един електромобил може да измине 9000 километра с тази енергия без да отдели грам въглероден двуокис от зареждането. Пак за сведение, едно стандартно паркомясто е 25м² и може да се покрие с пет пъти по толкова фотоволтаици. Тоест само на едно паркомясто се събират фотоволтаици които осигуряват 45 хиляди километра годишно. Умножи това по 100, за да получиш приблизителните километри от среден по големина паркинг. Чаша чай казваш, а?
Коментиран от #72
18:52 17.01.2020
72 Госあ
До коментар #71 от "Вземи се образовай малко":
Образовах се, значи в Колорадо вадят по макс 2000kWh на година от квадратен метър,но в Мичиган по 1400. Интересно в Осло колко ще бъде. Не знам колко ще минеш с кола, на е все тая ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ ТЕЯ СОЛАРИ ОТДЕЛЯТ 50% ПОВЕЧЕ ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД ОТ АЕЦ. За какво си говорим изобщо ?!!! И цялата планета да облицоваш в соларни панели,пак няма да изкараш толкова енергия колкото от няколко АЕЦ освен това.Коментиран от #96
19:08 17.01.2020
73 куку руку ку
До коментар #3 от "законите на електрото":
Хвърлиха захранката и сега жънат урожая от шараните...19:14 17.01.2020
74 Мозъци
19:22 17.01.2020
75 JPower
Коментиран от #98
19:30 17.01.2020
76 Plameni
Коментиран от #77
19:31 17.01.2020
77 Шараните лапнаха.Не разбрахте ли
До коментар #76 от "Plameni":
Че ще ходите пеша.С електрички ша са движат само Богоизбраните а вий ща имате даже лимит на Живота си.....19:57 17.01.2020
78 Бургас 63 мастика странджанска падина
До коментар #6 от "Еее":
Оооо това е само началото като станат 10 пъти повече електричките в европа ще гони цената на бензина 1 квч = 1л бензин 1,35€ дано поне да изравнят пробезите.20:00 17.01.2020
79 Вранглер рубикон 5.7 хеми малък блокСА
До коментар #7 от "законите на електрото":
И за още по бавно схващащите ако А1 купят Йониката и си на абонамент караш не каташ малко каташ много не караш много ПЛАЩАШ хахаххаах ай честито20:03 17.01.2020
80 Никой си
20:09 17.01.2020
81 перничанин
До коментар #32 от "Антилон":
Прав си колега , сигурно е норвежеца . Тоя тип страда от разслоение на личността , а и отдавна е на другия бряг и то от евтината страна.20:14 17.01.2020
82 брей брей
20:25 17.01.2020
83 Мастер
20:28 17.01.2020
84 Тесла Х
До коментар #26 от "Driving pleasure":
Имам Тесла. Понеже е най-скъпата, тока ми на техните зарядни е БЕЗПЛАТЕН. Живея си добре:)))Коментиран от #89, #99
20:28 17.01.2020
85 Бах м.. му
До коментар #14 от "Българина":
Че и сума ти плюсове са ти дали. Колата изразходва двойно ток!!!! Много мозък, в тази малка страна.20:36 17.01.2020
86 Стан
20:44 17.01.2020
87 Димов
До коментар #22 от "Да сметнем":
16квт/100км ама го дават при 50км/ч. Ако караш със 110км/ч го дават двоен разход ;) Ай смятай пак.20:49 17.01.2020
88 Димов
Коментиран от #91
20:50 17.01.2020
89 Driving pleasure
До коментар #84 от "Тесла Х":
Да платиш 100 хиляди и да се кефиш, че тока ти е безплатен... евала, тва е гениален бизнес модел :)20:52 17.01.2020
90 Гост
До коментар #41 от "Мислиш ама не":
Цените почнаха да се вдигат, а балъците още вярват в намалянето им. Лошо, Седларов, лошо.21:04 17.01.2020
91 Driving pleasure
До коментар #88 от "Димов":
Чакай, общините губят от данъци и паркиране, скоро и тия "екстри" ще се върнат", а държавата от акцизи на горивата смъква милиарди и не вярвам да има бюджет, който да ги прежали тия пари... тепърва ще слушаме колко е евтино с електрика :)Но ми е жал за балъците, които последно ще я притежават тя електричка, тях как ще ги дръстят за рециклиране на батериите просто им е бедна фантазията :)
21:25 17.01.2020
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Чакайте
Коментиран от #95, #157
21:35 17.01.2020
94 Ха ха
22:03 17.01.2020
95 Ха ха ха
До коментар #93 от "Чакайте":
Мноу мноу йуфтино шъй нсчи22:04 17.01.2020
96 Продължавай да се образоваш
До коментар #72 от "Госあ":
Добивът е от киловат инсталирана мощност, а не на квадрат. За България е 1200-1400 в зависимост от района и годината. Като се "образова" от къде ги отделя фотоволтаика този "50% ПОВЕЧЕ ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД ОТ АЕЦ" . А колко отделя АЕЦ?Колко площ трябва за да се замести АЕЦ? Миналата година е била рекордна с 16,5 милиона мегаватчаса. 5кв.м. произвеждат 1,3мегаватчаса, следователно ще трябват 12,7 милиона х 5м2 = само някакви си 63 милиона квадратни метра. Май не са кой знае колко, а?
Коментиран от #101, #102, #114
22:11 17.01.2020
97 Антиелектрика
До коментар #92 от "Антиелектрика":
Пак ли падна на ниво писане на педерастии с чужди никове?Тъкмо си четях и се чудех кога пак ще се изходиш.
Надали проумяваш всъщност какъв м@лоумник си!
Сигурно и на сън бълнуваш ника ми, нали?
Но нещата лека-полека си идват на място, въпреки тролските кретении изписани тук от електрофилните профани.
22:35 17.01.2020
98 Ползвай калкулатор
До коментар #75 от "JPower":
Защото си зле със сметките. "около 3.63 милиона... Та, ако всеки ден се зареждат половината, т.е. 2 мил. С по 16кв ток нужен за 100 км. Пробек се получава 2 000 000х16кв. = 32 000( тридесет и две хиляди МЕГАВАТА) ¡!!?!!!!!!АЛООООО, КОЛКО РЕАКТОРА СА НИ НЕОБХОДИМИ СЕ ПИТА В ЗАДАЧАТА???!!!"Ако пропуснем преувеличенията на пробега, броя и бъркане на мощност с енергия, дори тогава по твоите сметки ще са необходими 32 000мегаватЧАСА за зареждане за денонощие при производство на АЕЦ Козлодуй 52 000 мегаватчаса за денонощие. С други думи в реалността и един реактор ще е много. Устройва ли те отговора?
Коментиран от #103, #104, #158
22:59 17.01.2020
99 АУУУУУ
До коментар #84 от "Тесла Х":
виж сега ако имам 200000 лева за кола последното нещо е това дали ще ми е безплатно така нареченото гориво. АКО НАИСТИНА СИ Я КУПИЛ ТАЗИ КОЛА ????? аз си купих кола за 30000 и първото което погледнах колко ще ми струва на 100 км.Коментиран от #100
23:11 17.01.2020
100 Защо сте толкова заблудени
До коментар #99 от "АУУУУУ":
Защо си мислите, че богатите хора не си правят сметката и харчат безразборно? Това го правят само хора, които не са си спечелили парите, а ги получават наготово.23:17 17.01.2020
101 Госあ
До коментар #96 от "Продължавай да се образоваш":
Абе я се скрии бе. Ти ли ше ми обясняваш или да вярвам на статии в елсевиър !!! К'во се опитваш да смяташ бе ? Има хора, които са смятали и са публикували резултати и те са приети от други. Образовани ! Смешка23:31 17.01.2020
102 Госあ
До коментар #96 от "Продължавай да се образоваш":
😂 Кое не разбра от #72 ??? Кое ? Т'ва ,че в Норвегия и Англия добива ще бъде 3 пъти по нисък от Колорадо или кое ? Това са най високият клас волтаици.Коментиран от #109
23:34 17.01.2020
103 Driving pleasure
До коментар #98 от "Ползвай калкулатор":
АЕЦа нищо, че е 2 мВ работи обикновено на 80% тоест тамън още 1 аец ти трябва само за електричките.Коментиран от #106
23:35 17.01.2020
104 JPower
До коментар #98 от "Ползвай калкулатор":
Като изключим невежеството ти и трудност с математиката, ще ти обясня!!!! Инсталираните мощности в България са близо 12 500 мегват/ часа. Тока не можеш да го складираш в буркани, бидони, чували и т.н. Та, средното потребление на ток в България е от 5000 до 6500 мегавата на час. Според експерти, Ел системата може да издържи мах. до 7 800 мегавата на час.... Таааа, философеее, кво ще стане, ако решат 500 хил.ел автомобили, решат да се зареждат в един и същи момент??!!! Като те чета, ще им раздаваш купони или ще им спираш тока!!!! Не че не може да стане, ама те питам пак, колко реактора ще ни трябват, за да има този ток и какво ще правим с излишната Ел енергия..... Ааа, и най- важното, колко стотин милиарда ще струва???? Вземай "" елката'' и смятай... Ако може де!!!!23:53 17.01.2020
105 Driving pleasure
Факт 1 независимо дали ще построите АЕЦи или не - тока на зарядната пак ще ви го продадат за 1 евро киловата :)
Факт 2 ако минете на солар - вечер ще имате много задушевна атмосфера с жената вечеряйки на свещи :)
00:17 18.01.2020
106 Когато цифрите говорят и троловете мълча
До коментар #103 от "Driving pleasure":
Ето ти мощността в момента. Нещо да кажеш?MW %
АЕЦ 2156 40.40%
Кондензационни ТЕЦ 2298 43.07%
Топлофикационни ТЕЦ 464 8.70%
Заводски ТЕЦ 145 2.72%
ВЕЦ 15 0.28%
Малки ВЕЦ 61 1.14%
ВяЕЦ 171 3.20%
ФЕЦ 0 0.00%
Био ТЕЦ 26 0.49%
Товар на РБ 5504
Коментиран от #108, #110
00:37 18.01.2020
107 Госあ
Коментиран от #159
00:45 18.01.2020
108 Driving pleasure
До коментар #106 от "Когато цифрите говорят и троловете мълча":
не съм сигурен, че ти разбрах данните... 2та мегавата на Козлодуй произвеждат 2.1 ли? айде, че 40% от общото го разбирам... ама 2156 ??Коментиран от #111
00:46 18.01.2020
109 Когато цифрите говорят, троловете мълчат
До коментар #102 от "Госあ":
Ти какво не разбра? Смятах за България. 63 милиона квадратни метра са нищожна площ, но ще заместят годишното производство на АЕЦ Козлодуй, като намалят замърсяването от тецовете на въглища. Очевидно по света има достатъчно площ за да се покрие нуждата от енергия. Проблемът е разминаването на производството и потреблението. Проблем, който се решава с батериите, включително и тези на зарядните станции. Вятърните генератори също балансират производството, защото произвеждат най-много, когато не пече слънце.Коментиран от #112, #160
00:49 18.01.2020
110 Госあ
До коментар #106 от "Когато цифрите говорят и троловете мълча":
Мощностите в България са произвели 12 755 981 MWh електроенергия през първото тримесечие на 2019 г. Колко е това в соларни панели и колко ще струва ? И колко емисии ще отделят,при тези 50% повече сравнение с АЕЦ ?Коментиран от #113
00:50 18.01.2020
111 Когато цифрите говорят, троловете мълчат
До коментар #108 от "Driving pleasure":
Точно така! Дори в момента вече е АЕЦ 2160 мегавата 45.26% . Ако приемем, че както твърдиш от 6 милиона българи, 4 милиона имат автомобил и изминават с него ВСЕКИ БОЖИ ДЕН по 50км, то ще са им необходими по 8 киловатчаса на ден. Точно колкото им е необходимо да си стоплят бойлера да се изкъпят.Коментиран от #122
00:56 18.01.2020
112 Госあ
До коментар #109 от "Когато цифрите говорят, троловете мълчат":
Това са тези 15% на Козлодуй от общия енергиен микс. Второ, невъзможно е да се разчита на солари само , защото електричеството е непостоянно.трето колко ще ни струва тока. Четвърто с нея въглеродни емисии по добре да си горим въглища. И пето ,ако всички минат на електромобили, хората ти казаха какво ще се случи, което е свързано с второтоКоментиран от #115
00:56 18.01.2020
113 Какви емисии от фотоволтаика
До коментар #110 от "Госあ":
Къде му е комина? Стига си повтарял това нелепо твърдение.Коментиран от #116
00:58 18.01.2020
114 Daaa
До коментар #96 от "Продължавай да се образоваш":
Ами колко акумулатора трябват да съхранят тази енергия докато на някой му дойде кефа да си зареди теслата, а? Аз само питам.Коментиран от #117
01:01 18.01.2020
115 Когато цифрите говорят, троловете мълчат
До коментар #112 от "Госあ":
Хайде да замълчиш, когато говорят цифрите, а?АЕЦ 2160 мегавата 45.26% . За какви 15% говориш?Коментиран от #118
01:01 18.01.2020
116 Госあ
До коментар #113 от "Какви емисии от фотоволтаика":
Има статия публикувана в Elsevier, но там ще можеш да видиш само абстракта. https://www.google.com/amp/s/www.nextbigfuture.com/2019/04/nuclear-energy-is-50-better-than-solar-for-lifetime-co2-emissions.html%3fampКоментиран от #121
01:04 18.01.2020
117 Ами обратно е
До коментар #114 от "Daaa":
Ами просто ще си заредиш Теслата, когато тока е евтин, като пече слънце или духа вятър, за да си го ползваш когато искаш. Онези на осмия етаж с панелките ще плащат по колкото им кажат.01:04 18.01.2020
118 Госあ
До коментар #115 от "Когато цифрите говорят, троловете мълчат":
За 2018 В изпълнение разпоредбите на Закона за енергетиката и Наредба №3 за лицензиране на дейностите в енергетиката, Ви информираме, че относителният дял на всеки енергиен източник в общото количество електрическа енергия, продадено от ”ЧЕЗ Електро България” АД, в качеството му на Краен снабдител, на клиентите си през 2018-та година е следното: АЕЦ Козлодуй -15%01:07 18.01.2020
119 Четеш и не разбираш
И какво ме интересува колко процента от купената енергия на ЧЕЗ е от АЕЦ. Ами те ако искат и един киловатчас няма да купят от там.
Коментиран от #120
01:18 18.01.2020
120 Госあ
До коментар #119 от "Четеш и не разбираш":
А коя те интересува evn ? Написах в Гугъл и ви излезе тази графика. И това е според наредба номер 3 за енергийния микс на България бе братчед. Evn по друга наредба ли работят ???Коментиран от #123, #124
01:26 18.01.2020
121 Четеш и не разбираш
До коментар #116 от "Госあ":
Цитирам от твоя източник "Проучването установява, че всеки киловатчас електроенергия, генерирана през живота на ядрена централа, има отпечатък от емисии от 4 грама CO2 еквивалент (gCO2e / kWh). Отпечатъкът на слънчевата енергия идва при 6gCO2e / kWh, а вятърът също е 4gCO2e / kWh. Най-добрата слънчева технология на най-слънчевото място има отпечатък от 3gCO2 / kWh, някои седем пъти по-ниска от най-лошата слънчева технология в най-лошото място (21gCO2 / kWh). "Както виждаш, съвременните фотоволтаици в България имат въглероден отпечатък равен или по-добър от АЕЦ. А дори да заредиш електромобил чрез най-лошия сценарий - фотоволтаик от 1950г, поставен на северния полюс с 21гр/квч емисии , ще отделиш 3гр СО2 на км при средни за новите автомобили за 2019г около 120гр/км. Другия път се опитай да разбереш какво четеш, преди да се излагаш!
Коментиран от #128
01:30 18.01.2020
122 Driving pleasure
До коментар #111 от "Когато цифрите говорят, троловете мълчат":
Аз пак не разбрах как с НОМИНАЛНА мощност 2000 произвеждаш 2200? На тоя свят няма даже и чистачка в АЕЦ на която да и дойде на ум да напъне системата на 110% от номинала и! Тва ще изпуши и ще каже бум :)01:31 18.01.2020
123 Госあ
До коментар #120 от "Госあ":
Анализирай това : 30-40 пъти по скъпа енергия, 50% повече въглеродни емисии, 70 пъти по голяма площ, 4 пъти по неефективно усвояване на енергията. И к'во, трябва да използваме солари ? Я стига ! С електромобилите е същото сравнени с хибридите. А Гардиан пишат,че смяната на автомобила с нов означава автоматично повече въглеродни емисии при производството отколкото да си караш стария 😂Коментиран от #131
01:33 18.01.2020
124 Четеш и не разбираш
До коментар #120 от "Госあ":
Хайде стига де! Трябва да те таксувам за обяснения какво четеш. Наредба 3 задължава доставчиците на енергия да информират клиентите каква енергия им продават.А им продават такава, каквато купят на борсата. Ако искаш, може да си купуваш само зелена енергия.Коментиран от #125
01:36 18.01.2020
125 Госあ
До коментар #124 от "Четеш и не разбираш":
😂 да се,само че зад тези цифри има ефективност -25 за слънчевата и 90 % за ядрената. Не се прави на умен,а прочети просто заглавиетоКоментиран от #126, #127
01:41 18.01.2020
126 Госあ
До коментар #125 от "Госあ":
Това се отнася за предната информация, иначе това наистина го извадих по първата графика от Гугъл за енергиен микс на България01:44 18.01.2020
127 Четеш и не разбираш
До коментар #125 от "Госあ":
Е стига де! Неспасяем случай си! Какво разбираш под "ВСЕКИ КИЛОВАТЧАС ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ, генерирана ПРЕЗ ЖИВОТА на ..." Какво общо има кога ги произвеждат и по колко на година?Коментиран от #129, #130
01:50 18.01.2020
128 Госあ
До коментар #121 от "Четеш и не разбираш":
Та така, опитай да го прочетеш до края и виж индексите на вложена и добита енергия и коефициентите на ефективност. И ще разбереш защо заглавието е такова.Коментиран от #133
01:51 18.01.2020
129 Госあ
До коментар #127 от "Четеш и не разбираш":
Коментар 128 ;)01:53 18.01.2020
130 Госあ
До коментар #127 от "Четеш и не разбираш":
А общото е времето на експлоатация и по колко се произвеждат , или е се тая по колко ще изкара един панел или една батерия 😂 това е отразено в коефициентите вложена и добита енергия и ефективност.02:00 18.01.2020
131 Какво да анализирам? Измишльотини?
До коментар #123 от "Госあ":
"Анализирай това : 30-40 пъти по скъпа енергия, 50% повече въглеродни емисии, 70 пъти по голяма площ, 4 пъти по неефективно усвояване на енергията"Коя енергия била 30-40 пъти по-скъпа и кой друг освен тебе го твърди това? Мога да ти дам 1000 линка, които твърдят, че ВЕЧЕ вятъра и слънцето дават най-евтината енергия.
Площта какво значение има? Както видя, площта на едно паркомясто осигурява годишния пробег на 3 автомобила. Само паркингите и покривите могат да задоволят 100% от ЕНЕРГИЯТА необходима на България, но това ще е глупаво, защото МОЩНОСТТА ще е огромна и през лятото няма да има какво да правим толкова енергия. Глупаво беше и засаждането на нивите с Фотоволтаици на високите цени преди години.
Коментиран от #132, #134
02:01 18.01.2020
132 Госあ
До коментар #131 от "Какво да анализирам? Измишльотини?":
Дават най евтината заради субсидиите от държавата 😂 като на мъск производството. Надявам се, поне си разбрал че цикъла на експлоатация на едно съоръжение и вложената и добита енергия от него определят ефективността. Иначе, 200 кв.км, са си 200кв.км02:08 18.01.2020
133 Четеш и не разбираш
До коментар #128 от "Госあ":
Продължаваш да разбираш всичко на обратно. Опитай за разнообразие да разбереш написаното:"11% от енергията, ГЕНЕРИРАНА ОТ ЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛА на въглища, се компенсира с енергия, необходима за ИЗГРАЖДАНЕТО НА ЦЕНТРАЛАТА и снабдяването с горивото, както показва диаграмата по-долу. Това означава, че въглищните централи имат EROI от 9: 1.Атомната енергия е два пъти по-добра от въглищата, като енергията е ВЛОЖЕНА в електроцентралата и горивото компенсира 5% от НЕЙНАТА ПРОДУКЦИЯ, което се равнява на EROI от 20: 1. Вятърът и слънчевата енергия в момента са ПО-ДОБРИ със съответно 2% и 4%, което се равнява на EROI от 44: 1 и 26: 1."
Коментиран от #135, #136, #139
02:16 18.01.2020
134 Госあ
До коментар #131 от "Какво да анализирам? Измишльотини?":
Ядрена енергия в сащ $0.0775/kWh, соларна енергия в ЕС - 10 евро. От различни страни и източници са,защото нямам време да се ровяКоментиран от #137
02:17 18.01.2020
135 Четеш и не разбираш
До коментар #133 от "Четеш и не разбираш":
Разшифровам: При EROI 26:1 и живот на панела 25 години, панелът ще произведе енергията необходима за неговото производство за по-малко от година и ще изчисти въглеродния си отпечатък.При EROI 20:1 и живот на ядрената централа 60 години, тя ще произведе енергията за нейното изграждане за първите 3 години.
Коментиран от #142
02:21 18.01.2020
136 Госあ
До коментар #133 от "Четеш и не разбираш":
Киловат час/ за целия живот на съоръжението. Кое не разбираш ? Ядрената отделя 4г, соларната 6гКоментиран от #138
02:25 18.01.2020
137 Не сравнявай ябълки с портокали
До коментар #134 от "Госあ":
Взами да дадеш актуални цени на НОВОИЗГРАДЕНИ мощности. Преди само 6 години в България слънце-70ст, АЕЦ-2,5ст, ама вече не е така.02:26 18.01.2020
138 Четеш и не разбираш
До коментар #136 от "Госあ":
Къде пък ги прочете тези грамове в цитата в пост 133? Абе ти на какво си вече?Коментиран от #156
02:29 18.01.2020
139 Госあ
До коментар #133 от "Четеш и не разбираш":
Да,тези индекси отнесени към life cycle. Ще прочета като имам време цялата статия и ще ти разшифровам и аз защо соларите отделят с 50% повече въглероден диоксид, кото си толкова любопитен.утре ще пиша по някое време02:45 18.01.2020
140 Лошия
Коментиран от #141
03:27 18.01.2020
141 Добрия
До коментар #140 от "Лошия":
Колко литра ти е резервоара? Да предположим 60 литра. Всеки ден ли му сипваш по толкова? 30 дни по 60 литра, 1800 литра на месец - браво господине!Едно паркомясто е 25кв.м. и могат да му се инсталират 5 киловата панели. В слънчев ден може да зареждат по 30км пробег за всеки час зареждане. За 8 часов работен ден - максимум 240км, реалистично 150 км или 750 на седмица. Ти по колко минаваш на седмица?
Коментиран от #154
03:43 18.01.2020
142 Госあ
До коментар #135 от "Четеш и не разбираш":
Погледнах сега и приключвам темата. През цялото време ти говорех за въглеродни емисии ,а не за eroi индекс това са две различни неща всъщност. Аз също не бях наясно с тея нека и заглавието ми стигаше. Единия анализ е LCA - life cycle analysis за въглеродните емисии, а другият е eroi за вложена и добита енергия. Та така, 50 % са си 50% повече на kWh, а възвърната енергия при фотоволтаиците е малко повече, но с по големи емисии.Коментиран от #143, #168
03:58 18.01.2020
143 Госあ
До коментар #142 от "Госあ":
И непостоянен и по скъп ток и по големи площи. Това е положението.Коментиран от #144
04:03 18.01.2020
144 Госあ
До коментар #143 от "Госあ":
И ако ме питаш защо е по скъпа енергията от волтаиците, при положение че имат малко по добър eroi коефициент,защото се използват 25% от енергията им ,а от АЕЦ-90 %04:14 18.01.2020
145 Бахмааму
04:30 18.01.2020
146 До драйфинг
До коментар #40 от "Driving pleasure":
Драйфинг ето ти цените в Европа, на зарядните на Тесла. Във Франция цената на тока на мрежата е 0.19 евро на Тесла Суперчаджър е 0.24евро. В Германия цената на мрежата е 0,30 евро, на Суперчаджър е 0,33 евро. Схващаш ли душицо? И не сравнявай с Америка. Цените на Суперчаджър на Тесла са малко по-високи.https://electrek.co/2020/01/17/ionity-increases-electric-vehicle-charging-prices-500-percent-january-31/
Коментиран от #152
07:44 18.01.2020
147 автомобилен инжене
Коментиран от #148, #151
07:49 18.01.2020
148 точно така
До коментар #147 от "автомобилен инжене":
Много си прав, колега. Електрофикацията е поредното лицемерие на богатите държави и инструмент да подобрят живота си за сметка на бедните и изостаналите. Така е било от столетия, продаължава и да бъде. Просто с напредване на технологиите изникват и нови начини за прецакване на бедните. Истината е, че парата винаги ще е господар и съответно винаги богатите ще шибат бедните. Западните общества като са толкова загрижени за "цялата" планета що не вземат да затворят цикъла изцяло на контитента и да теглят чертата на екологията - има ли я или не.....Защо напредналите норвежци се изтрепаха да купват електромобили, а в същото време са водещ износител на нефт?????Коментиран от #149
08:53 18.01.2020
149 Що така
До коментар #148 от "точно така":
Те и собствениците на пицарии продават сумати пици, но ядат пържоли а не пици.09:08 18.01.2020
150 Гост
До коментар #92 от "Антиелектрика":
О да да само в България има ТЕЦ. А германеца не е и чувал. Половината му ток е от ТЕЦ там ушанко.09:19 18.01.2020
151 Гост
До коментар #147 от "автомобилен инжене":
Само теслофилчетата още не са го осъзнали това и продължават да си мислят че ще ги лекуват с морков. Хахахахаха09:22 18.01.2020
152 Гост
До коментар #146 от "До драйфинг":
Изчакай още годинка две. И техните ще скочат. Почна се вече. Връщане няма. Никой не е смъкнал цена на ток.09:23 18.01.2020
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Гост
До коментар #141 от "Добрия":
Кой сипва по 60л на ден бе, куйчо? Това прави по 4000лв само за гориво на месец. Кой дава по толкова? Служебните ли? Айде мислете като пишете. Теслораците никога не сте изпъквали с акъл.Коментиран от #164
09:29 18.01.2020
155 още от Прост
До коментар #153 от "Прост":
та исках да кажа, че вие вече ще бъдете забравили, че електричките ви ги набутаха именно със слогана "те са ЕКО".Заелените зони вече няма да ги има, защото виско ще е на ток, а общините ще искат да си печелят. Дори ще ви обяснят че се налага да плащате "еко паркинг" понеже, обаче защото ......
Вие ще искате да зареждате от собствени фотоволтаични покриви на къщата си. Да ама неееее. Ще излезе наредба, че поради зачестилите пожари от батерии, автомобилите си ще може да ги паркирате само на "обезопасени места", а тия места ще ги строят такива като Пеевски, Доган и др. да не изреждам.
От мен запомнете старата поговорка" Пътя към Ада е постлан с ДОБРИ НАМЕРЕНИЯ"
Руснаците имат един лаф "Недолго музика играла! Недолго фрайер танцевал".
09:30 18.01.2020
156 Гост
До коментар #138 от "Четеш и не разбираш":
Стига си рекламира соларните панели бе търговец. От десет кладенеца вода вадиш да извъртиш фактите. Не разбра ли че никой няма да остави ТЕЦ за да се набута с твоите боклуци?Коментиран от #162
09:32 18.01.2020
157 Гост
До коментар #93 от "Чакайте":
И продължавате да си вярвате на детските мечти. Дори няма нужда да ви убеждават. Сами накапвате куката и то без нито лев реклама от страна на Мъск. Няма такива риби. От липсата на акъл у вас може да се спестят милиарди.09:37 18.01.2020
158 Гост
До коментар #98 от "Ползвай калкулатор":
Не върви ли търговията със соларни системи? А другарю търговец? Зарибяваме ли а? Ама май не кълве а?09:40 18.01.2020
159 Гост
До коментар #107 от "Госあ":
Този с различните бикове е търговец. Пласира соларни панели и пише тук за да зарибява. Използва статиите да си прикотква клиенти. Рибки лови. Не му пишете изобщо. Цифрите му са изфабрикувани. И на една батерия от магазина пише 2000мАч, ама реално е 1500. И неговите цифри са същите само рекламни. То на всички нови продукти така им пишат завишено. Който повярва все е лев отгоре за търговеца.Коментиран от #163
09:46 18.01.2020
160 Гост
До коментар #109 от "Когато цифрите говорят, троловете мълчат":
63 милиона кв м по-добре да ги засеем с жито бе бумак.09:49 18.01.2020
161 ФЖа
До коментар #22 от "Да сметнем":
а 8 на 100 газ колко излиза09:50 18.01.2020
162 Кауза пердута
До коментар #156 от "Гост":
Трябва да съм луд за да продавам фотоволтаици я в България. Това ще е същото като да продавам електромобили в България. Тук всички са философи и цифрите нищо не значат за тях. В тази тема говорим за това откъде ще се зареждат електромобилите в белите страни. Малко цифри въпреки че няма да ги разбереш. В България добивът от един киловат фотоволтаици е средно 1300 киловатчаса на година, а същите тези фотоволтаици ако ги сложиш в Германия имат добив само 1000 киловатчаса на година. Въпреки това, още преди 4 години в Германия отпразнуваха един милион фотоволтаични покрива. В България няма и 1000 фотоволтаични централи, повечето засяти по нивите от депутати. Има ли смисъл да говорим повече? Техническа възможност и технически решения за евтино и чисто производство на ток има. Желание няма. Няма и да има. Народа иска да го доят като му построят АЕЦ с "държавни" пари.Коментиран от #169
09:56 18.01.2020
163 Ха-ха-ха
До коментар #159 от "Гост":
А кой ти поправи грешките, когато обясняваше че от един квадрат фотоволтаиците произвеждат 2000 киловатчаса годишно? Ако съм искал да заблуждавам хората щях да оставя ти да го правиш с безумните си изказвания. Кажи сега и как лъжат за производството на АЕЦ Козлодуй? е как пък всички те лъжат като ти говорят с конкретни цифри а ти не можеш да кажеш дори една цифра, а сега аргументираш единствено с обиди към събеседниците? Ако моите цифри не са вярни, кажи верните.Коментиран от #234
10:00 18.01.2020
164 Ти също не изпъкваш с акъл
До коментар #154 от "Гост":
Човека ти обяснява, че няма да зареждаш всеки ден 100 кВ ток, освен ако не караш 500 километра всеки ден. Зареждаш толкова колкото си изгорил, като за 50 километра е около 8-10 киловата на ден, а не 100! А 8-10 киловата един фотоволтаик ги прави на ден до колкото разбрах.10:10 18.01.2020
165 Не подценявайте близкото бъдеще
10:11 18.01.2020
166 РЕАЛИСТ
10:24 18.01.2020
167 GHOST 1
10:40 18.01.2020
168 Пропусна най-важното
До коментар #142 от "Госあ":
В АЕЦ Белене са вложени над 2 милиарда, с които можеха да се построят един гигават фотоволтаици. Колко вредни емисии спестиха това тези два милиарда? Колко пари си върнаха? Колко такси за пренос щеше да плащаш от Белене до у вас? Колко струва преносната инфраструктура която трябва да бъде изградена и какъв е въглеродният ѝ отпечатък?Ако фотоволтаичната централа беше построена преди 4 години, след края на първата година щеше да е изчистила въглеродния си отпечатък, през втората година, с нейната вече 100% чиста енергия без грам co2, можеше да бъде произведен още 1 гигават мощност фотоволтаици, на третата година пак без никакъв въглероден отпечатък, да се произведат 2 гигавата фотоволтаици, а на четвъртата още четири без никакъв въглероден отпечатък. На петата още 8 гигават и да станат общо 16 гигавата. За колко време се строи АЕЦ? Знаеш ли колко въглероден двуокис ще са изчистили дотогава фотоволтаиците? Площта е без значение, защото покрива няма да ти стане по-голям или по-малък като му монтираш фотоволтаици, а предно с ще се свежда най-много до съседите ти и няма да са необходими далекопроводи. При 16 гигавата инсталирани мощности, на кого ли ще продава АЕЦ като пекне слънце?
Коментиран от #170
10:43 18.01.2020
169 Госあ
До коментар #162 от "Кауза пердута":
Снощи вместо да се концентрирам в работата си, ми изгуби време да се ровя в неща ,които не ме интересуват пряко. Пряко ме интересуваше,това, че фотоволтаиците са по мръсни и заемат площи, които могат да се ползват за земеделие наистина. Щото ние пустини нямаме. Но нищо де, запомни това - 50% повече въглероден диоксид на kWh !!!!Коментиран от #176
10:48 18.01.2020
170 Госあ
До коментар #168 от "Пропусна най-важното":
Виж,повече няма да се занимавам с тези анализи, защото не е предмет на моята дейност. Но основното си остава повече въглероден диоксид за фотоволтаиците, хората са го сметнали и публикували. Разликата в цените е десетки пъти в полза на АЕЦ, а ние не разполагаме с пустини, за да си хабим най слънчевите и плодородни земи за фотоволтаици. Самият факт, че на тези земи могат да се гледат фотосинтезиращи растения утежнява още повече въглеродния отпечатък за фотоволтаиците.Коментиран от #174
10:56 18.01.2020
171 Дуси
До коментар #41 от "Мислиш ама не":
Смешко! Като докараш цена 800лв/kWp за всичко, ела ми се обади. Имам едни 5000kW за правене- ще ти фи платя на 1000лв!Коментиран от #175
11:14 18.01.2020
172 Dido
Коментиран от #178
11:26 18.01.2020
173 0000
11:29 18.01.2020
174 Милион покрива
До коментар #170 от "Госあ":
Кое от милион покрива в Германия не разбра? Покриви, какво земеделие по покривите. Още веднъж повтарям покриви. Ако беше за земеделски земи, щях да говоря за вятърни генератори. Под тях може да се отглежда каквото си гледал досега. Само че те по-трудно стават за зарядни станции с батерии, защото трябва да се изграждат нови преносни мощности. Не че не става но ще отнеме повече време и средства и са по-скоро подходящо допълнение към фотоволтаиците като втори етап.11:30 18.01.2020
175 Панели бе пич, панели
До коментар #171 от "Дуси":
Кое не разбра? Останалото си го има в зарядната станция, включително батериите. Ако искаш 5000 kWp панели за под 5000 лв, съм сигурен че мога да ти намеря поне от 10 места за 10 минути. Едни 100 лв комисионна устройват за услугата 😁11:34 18.01.2020
176 Пропусна най-важното
До коментар #169 от "Госあ":
И отново пропусна най-важното. Производството на атомната централа започва да цапа още с производството на първия детайл и отливането на първия кубик бетон. Но започва да изчиства въглеродния си отпечатък чак след 15 години в най-добрия случай, а след това го чисти още 60 години. С други думи след 75 години, ще има 50% по-нисък въглероден отпечатък за всеки произведен киловатчас с 4гр/квч. Фотоволтаиците започват да чистят въглеродния си отпечатък още в годината на производството си, защото остава само да ги транспортират и да ги инсталират, което отнема максимум месец-два след производството.Да ти припомня ли че само за една година през 2012-та, в България бяха инсталирани 1000 мегавата фотоволтаици, за да не изпуснат депутатите далаверата с високите изкупни цени? С други думи ако има желание, за година-две могат да се изградят 10 гигавата фотоволтаици, които след още година ще са изчистили въглеродния си отпечатък, а след 5 до 8 години ще са се изплатили. За това време една атомна централа няма да е произвела дори един киловатчас, да не говорим да си е изчистила грам въглероден отпечатък или да си е върнала една стотинка от инвестицията. Атомната енергия прекалено мудна за тази цел.
Коментиран от #177, #179, #180
11:47 18.01.2020
177 Госあ
До коментар #176 от "Пропусна най-важното":
Май ти нищо не разбираш !!!! 4g въглероден диоксид за АЕЦ срещу 6 за фотоволтаиците на kWh !!! И при това положение защо държавата трябва субсидира по мръсното производство с данъците на хората ??? И да се плаща 20-30 пъти по скъп ток ?11:57 18.01.2020
178 Аха
До коментар #172 от "Dido":
Само дето Мъск не е дигнал цената, а немците. Дето обират хората с дизеларките си.11:59 18.01.2020
179 Госあ
До коментар #176 от "Пропусна най-важното":
Какъв муден ток, постоянен ток с 90% ефективност на използване срещу 25% за фотоволтаиците. Абсолютно невъзможно е да се разчита само на фотоволтаици. Факт.12:00 18.01.2020
180 Госあ
До коментар #176 от "Пропусна най-важното":
Колко време е цикъла на експлоатация на един реактор и колко на панел. Айде баста !!! Това са цифрите за емисиите, а тоя eroi може да се сложи в кофата, при положение че при едното се използва 20% от енергията, а при другото 90% и разликата в цените на тока е няколко десетки пъти. Край.Коментиран от #184, #189
12:08 18.01.2020
181 Гошо
До коментар #22 от "Да сметнем":
Ми то с голф 1.4 пак е €4 на 100. А коко струва едно голфче и колко една тесла?Коментиран от #183
12:34 18.01.2020
182 еми смятай
До коментар #22 от "Да сметнем":
тя и газта беше 40ст когато имаше по 50-100коли на газ във един среден град по големина но сега не е така а това че е в пъти по-екологично чиста от батериите на мотокарите е друга тема но не е за който неможе да смята...12:38 18.01.2020
183 Ахааааааа
До коментар #181 от "Гошо":
Бравос за сравнението.Като направиш 3,5 секунди до 100 с Голфчето пак се обади.12:46 18.01.2020
184 Щеше да даваш цени
До коментар #180 от "Госあ":
Цените на тока от атомните централи вече са по-скъпи. Факт. Иначе никой нямаше да строи фотоволтаици. В Китай вече не се субсидират, за разлика от атомните централи.Освен това пак се правиш на разсеян, че новите фотоволтаици вече имат 3 грама въглероден двуокис за киловат в час спрямо 4 грама за атомните централи, защото със същите материали с които едно време се произвеждаха 250W панели, в момента се произвеждат 350w.
Пропускаш и факта, че едно семейство или предприятие не го интересува на каква цена излиза енергията на изхода на АЕЦ, а на каква цена я плаща в месечната си сметка. В Германия цената на изхода на АЕЦ е около 5 евроцента, но домакинствата я плащат на 30 евроцента. Следователно им е изгодна всякаква енергия под 30 евроцента. Сега разбираш ли защо има 1 милион фотоволтаични покрива там?
Коментиран от #186
12:50 18.01.2020
185 тОЙ
12:52 18.01.2020
186 Госあ
До коментар #184 от "Щеше да даваш цени":
Няма значение с нови или стари материали, при положение, че се ползва едва 25% от произведената енергия. Та цифрите остават тези- 4g за АЕЦ, 6 за солари. Ако има ново реферирано проучване - цитирай. Иначе няма какво да спорим. Въпреки субсидиите от държавата, цената на тока от фотоволтаиците остава десетки пъти по скъпа13:01 18.01.2020
187 12345
Коментиран от #192
13:03 18.01.2020
188 тткгъйбб
До коментар #2 от "Ивайло":
освн тецовете сега имаш и нафта и бензин във въздуха, много електроенергия се произвежда от възобновяеми източници13:06 18.01.2020
189 Куца ти математиката
До коментар #180 от "Госあ":
Затова те пързалят по пързалката и се впечатляваш от такива статии без да си направиш сметката какво значат тези цифри.Да тръгнем отзад напред. Всеки инсталиран киловат мощност, за година ще произведе 1300 киловатчаса за фотоволтаиците и 7900 киловатчаса за АЕЦ. За 25 години, един фотоволтаик ще произведе 30 000 киловатчаса енергия. Ако приемем сметките, че всеки киловатчас има въглероден отпечатък 6 грама, то значи производството на един киловат инсталирана мощност е отделило 180 кг въглероден двуокис.
АЕЦ за 60 години ще произведе 474 000 киловатчаса, което значи, че при 4гр/квч, за производството на един киловат инсталирана мощност АЕЦ, са се отделили 1896кг въглероден двуокис. Не знам какво виждаш ти, но за мен производството на една атомна централа замърсява десет пъти повече, за една и съща инсталирана мощност, а не произвежда десет пъти повече енергия годишно, за да си изчисти по-бързо въглеродният отпечатък. Заглавието на статията очевидно си е свършило работа за хора които не могат да сметнат две плюс две и се информират от заглавия.
Коментиран от #193, #195, #196
13:08 18.01.2020
190 До експертите
Коментиран от #191, #194
13:09 18.01.2020
191 До експерта
До коментар #190 от "До експертите":
Германия има производство на 46 процента на зелена енергия. Вятър слънце, вода. Малко ли е? Този процент се увеличава всяка година!13:13 18.01.2020
192 Що не заредиш на работа
До коментар #187 от "12345":
И какво ти пречи да си заредиш докато си на работа. Така или иначе колата 8 часа стои и те чака. Дори да зарежда с мощност само един киловат, ще заредиш за 50 км на ден. Ако токът ти е бонус, даже може да си го носиш у вас да си светиш и да си гледаш телевизия. Така или иначе няма да можеш да оползотвориш в шофиране всички цикли от живота на батерията.Коментиран от #200
13:14 18.01.2020
193 Госあ
До коментар #189 от "Куца ти математиката":
😂 Твоите сметки пък изобщо не ме интересуват. Като публикуваш в някое реферирано списание ми се обади. На мен ми куцала математиката 😂, братчед не е толкова просто като с бакалските сметки. А това, което си написал е пълен булшит. Като разсъжденията ти за коефициентите.Коментиран от #197
13:14 18.01.2020
194 Експертно мнение
До коментар #190 от "До експертите":
Ами как да си затворят въглищните и атомните централи, ако нямат газ? Газта е временно решение, докато се намери начин за съхранение на енергия и се изградят умни мрежи.13:16 18.01.2020
195 До математика
До коментар #189 от "Куца ти математиката":
Я кажи 30 000 Х 10 повече ли е или е по малко от 474 000?13:18 18.01.2020
196 Госあ
До коментар #189 от "Куца ти математиката":
"АЕЦ за 60 години ще произведе 474 000 киловатчаса, което значи, че при 4гр/квч, за производството на един киловат инсталирана мощност АЕЦ, са се отделили 1896кг въглероден двуокис. Не знам какво виждаш ти, но за мен производството на една атомна централа замърсява десет пъти повече, за една и съща инсталирана мощност" 😂 край13:18 18.01.2020
197 Кое не е вярно
До коментар #193 от "Госあ":
Кажи ми коя сметка е грешна? Хайде сметни какъв е въглеродният отпечатък на един киловатчас инсталирана мощност на АЕЦ?Хайде по-лесен въпрос. Ако две централи имат еднакви емисии за киловат в час да речем 4 гр. както са дали за АЕЦ, имат еднакъв годишен добив, но са ги сметнали за полезен живот на едната централа за 10 години, а на другата за 60 години, коя е по мръсната за построяване?
Коментиран от #198
13:28 18.01.2020
198 Госあ
До коментар #197 от "Кое не е вярно":
Имаш фундаментални грешки. И изобщо не мисля в момента да се занимавам с тях. Освен това не ми е в работата. Виж внимателно как се изчисляват тези коефициенти и пиши на редакцията на списанието, че онези имат грешка. Всичко ти е грешно, някой друг път може да продължим.13:34 18.01.2020
199 Има и друго
Коментиран от #201, #202
13:35 18.01.2020
200 Komapak
До коментар #192 от "Що не заредиш на работа":
Ами ако всички колеги искат да заредят? Ще се редуваме с щепселите ли? 😁13:41 18.01.2020
201 Госあ
До коментар #199 от "Има и друго":
Ще те спипам лесно. Просто защото фактите са на моя страна. В момента даваш нек'ви цифри,които са супер несвързани на ниво 5 клас. "За 25 години, един фотоволтаик ще произведе 30 000 киловатчаса енергия. АЕЦ за 60 години ще произведе 474 000 киловатчаса" 😂 Ти луд ли си?Коментиран от #209
13:45 18.01.2020
202 Коmapak
До коментар #199 от "Има и друго":
Пропускаш факта, че преносната система е една за всички, като АЕЦ е един от многото ползватели. По същите кабели тече ток и от ВЕИ ТЕц ВЕЦ и фотоволтаични паркове.Коментиран от #203
13:46 18.01.2020
203 така е
До коментар #202 от "Коmapak":
Ако си имаш фотоволтаик на покрива и използваш главно ток от там,загубите на ел.енергия ще са минимални и няма да се натоварва преносната мрежа.Не пиша за фотоволтаични паркове,които са някъде си.13:52 18.01.2020
204 Коmapak
14:03 18.01.2020
205 TSLA
14:07 18.01.2020
206 5685
Тооо, не че аз не съм закачил за една жица, де иди от 3 километра и си тоооочааа и тооочааа, ама все тая...
14:16 18.01.2020
207 Този коментар е премахнат от модератор.
208 3548
14:18 18.01.2020
209 Госあ
До коментар #201 от "Госあ":
Между другото, започни от там, колко е времето на експлоатация на един реактор и колко фотоволтаика ще са необходими за експлоатация за същото време. След това, колко енергия ще даде един реактор и фотоволтаиците за това време,колко от добитата енергия ще се използва и колко въглероден диоксид е отделен за направата им. Без да се задълбочавам повече в ползваните анализи. Като сметнеш, че фотоволтаиците са по добри,можеш да пуснеш статията в някое реферирано списание, специалистите в областта да ти прегледат сметките и да станеш известен 😉14:19 18.01.2020
210 Komapak
Коментиран от #211, #212
14:26 18.01.2020
211 Така е
До коментар #210 от "Komapak":
Питай ги и защо купуват Тесла а не Ауди Е-трон и напиши та да знаем.14:28 18.01.2020
212 Госあ
До коментар #210 от "Komapak":
Само предположение, но може би защото поради факта в непостоянното електричество и процента на използваната енергия, няма смисъл от по голяма площ защото е скъпо и неефективно. Същата причина поради която енергетика базирана на фотоволтаици е невъзможна. А пък за бойлера с топлата вода им е окей и тази площ.14:31 18.01.2020
213 Коmapak
Коментиран от #214
14:48 18.01.2020
214 Така е
До коментар #213 от "Коmapak":
Тази която е по-изгодна. Когато и при нас станат тези неща и ние ще минем на електрички и въздуха ще се поизчисти. А Дания от къде имат ток? Не са строили нова АЕЦ нали? Не съм чул да са строили.Коментиран от #215
15:09 18.01.2020
215 Коmapak
До коментар #214 от "Така е":
Между Копенхаген и Малмьо се намира най-големия ВЕИ в света! Не съм сигурен, че чистия въздух помага! Достатъчно е да изглеждаш един филм на Ларс фон Триер за да разбереш, че са абсолютно изтрещели! Не знам дали си спомняте какви пушиляци бяха по времето на Икарусите? Защото аз помня много добре. Станахме по католици и от папата бре! По социализма въздуха ни беше в пъти по-мръсен, но никой не говореше или пишеше за това. Сега говорим за проценти и пак има недоволни. Имам приятел от Брюксел, който редовно посещава София и твърди, че е по-чисто и по-красиво тук. Е... нямало станции за зареждане масово ама не съм чул да има тесли рент а кар тук. Може и да има ама аз да не знам.Коментиран от #216
15:31 18.01.2020
216 Така е
До коментар #215 от "Коmapak":
През комунизма нямаше толкова коли, а и за замерване на въздуха никой не знаеше. Но интересно че в Брюксел въздуха е по-мръсен. Там печки не вярвам да ползват и колите са им по-нови от нашите и все пак замърсяват. Предполагам твоя приятел идва лятно време в София а зимно време там? Зимно време идвал ли е?15:39 18.01.2020
217 Коmapak
16:28 18.01.2020
218 Иван
До коментар #2 от "Ивайло":
От ВЕЦ, слънчеви панели...20:00 18.01.2020
219 Хахах
Коментиран от #224
20:41 18.01.2020
220 666666
23:17 18.01.2020
221 гøст
23:33 18.01.2020
222 Ами
До коментар #33 от "Аре бе":
А надценката си е яка. Просто в САЩ е по евтино. Гледам клип как се пълни резервоара на ежедневна кола 38 долара смятай сам. В ес е минало 50 Евро. За бензин говорим.01:22 19.01.2020
223 БУУМ
02:14 19.01.2020
224 Цбз
До коментар #219 от "Хахах":
Кой се стряска от хубаво?!? Просто умните виждат, че нещо не е наред, а глупците се прехласват по неща които не разбират.Коментиран от #225
02:19 19.01.2020
225 Ами не се стряскай
До коментар #224 от "Цбз":
Ако оставим емоциите настрана, освен таблет, електричките са и батерията на колела. За разлика от дома, тази батерия може да я преместиш на най-евтината зарядна станция и да си заредиш там. Даже може да я ползваш за "туба" или "чувал" както се изразяват тук и да носиш евтин ток на други места. И не, не става с разклонител на осмия етаж 😄, но някои живеят в къщи, а други си имат гараж с ток на същата партида с апартамента. Като се либерализира пазара, цените на тока ще станат доста динамични дори в рамките на деня, и батериите ще вършат чудесна работа.Коментиран от #227
06:38 19.01.2020
226 Този коментар е премахнат от модератор.
227 Цбз
До коментар #225 от "Ами не се стряскай":
Ей го още един от вторите. Ток щял да си носи с колата... :D10:12 19.01.2020
228 А кой казва, че ти си от първите
13:13 19.01.2020
229 Глобално прецакване
Коментиран от #230
14:56 19.01.2020
230 Глобално изпростяване
До коментар #229 от "Глобално прецакване":
Кой ти казва че тока поскъпва? Поскъпва зареждането на зарядните на Ионити а не тока да поскъпва. На който му е скъпо не зарежда там. Европейските производителите правят само услуга на Тесла.Коментиран от #233
16:28 19.01.2020
231 ааааааааааа
17:18 19.01.2020
232 John Doe
10:47 20.01.2020
233 Гост
До коментар #230 от "Глобално изпростяване":
Вече се чудиш какво да изсмучеш :))))))) Удавник за сламка.12:08 20.01.2020
234 Гост
До коментар #163 от "Ха-ха-ха":
Май ме бъркаш с някого.12:09 20.01.2020
235 Явер
13:29 20.01.2020
236 Ха наздраве
16:01 20.01.2020
237 Язе
До коментар #41 от "Мислиш ама не":
С 800лв ще имаш панел с мощност 1кW/h пък с 800лв аз ще сипвам гориво близо година.Голямо нищо е с тия панели.Коментиран от #238
22:45 20.01.2020
238 Колко да сипеш
До коментар #237 от "Язе":
Е, колко пък гориво ще сипеш за 800лв? 350 литра, които в идеалния случай ще стигнат за 7000 км.1kWp панели ще осигури 1300 квч годишно или поне 9000км, но ще ще ги дава ВСЯКА година в продължение на поне 25 години.
Коментиран от #239
23:49 20.01.2020
239 Антиелектрика
До коментар #238 от "Колко да сипеш":
Когато лъжеш толкова нагло, човек не може да остане безучастен. За 800 лева каква фотоволтаична система ще изградиш, лъжец? Инвертора и акумулаторите по дърветата ли растат? Колко пъти да давам реални оферти и обяви, че под 10 000 лева нищо не може да си изградиш?Коментиран от #240, #245
10:48 21.01.2020
240 Гледам че спорите
До коментар #239 от "Антиелектрика":
А за какво мислиш могат да служат старите батерии от Нисан Лийф? Да се хвърлят ли? На место да се хвърля се ползва за енергия от фотоволтаици. Ако ти зареди 20 кВ през деня от фотоволтаик, като се прибереш ще имаш 20 кВ да заредиш колата за 100 километра всеки ден. И това с батерия, която е за хвърляне.Коментиран от #241
18:09 21.01.2020
241 Антиелектрика
До коментар #240 от "Гледам че спорите":
Не очаквах да напишеш чак такава чутовна простотия!Горките производители на акумулатори за фотоволтаични системи, след това твое невероятно прозрение, сега ги чака сигурен фалит.
Даже ти предлагам да ползваш и батерии от стари лаптопи и GSM-и да си съхраняваш електричеството, нищо че са раздути и стават само за боклука, където впрочем е и мястото на мнението ти.
Коментиран от #242, #243
18:26 21.01.2020
242 Хахаха
До коментар #241 от "Антиелектрика":
Ш.атко батерии на Лийф вече се използват при строителството на сгради за съхранение на енергия. Като не си запознат си гледай работата. Учи повече. Батериите от колите които не стават за коли, се ползват за съхранение на енергия. Там натоварването е много по-малко и те са перфектни за това.Коментиран от #244, #247
18:39 21.01.2020
243 Хахаха
До коментар #241 от "Антиелектрика":
Ето ти и статия за това.https://www.google.no/amp/s/money.bg/techno/kade-shte-otidat-starite-baterii-ot-elektroavtomobilite.html%3famp=true
18:42 21.01.2020
244 Антиелектрика
До коментар #242 от "Хахаха":
Учи ти, неграмотнико. Хората дават 1000 цикъла, ама ти нали си платен, трябва да лъжеш до последно.Ето ти и цитат от твоята нелепа статия:
"И дoĸaтo peдицa ĸoмпaнии ce впycĸaт в нoвoтo пpeдизвиĸaтeлcтвo, нaй-гoлeмият aмepиĸaнcĸи пpoизвoитeл - Теѕlа Іnс - нe иcĸa дa ce вĸлючи. Бaзиpaнaтa в Kaлифopния ĸoмпaния cмятa, чe бaтepиитe ѝ нaй-вepoятнo нямa дa мoгaт дa бъдaт изпoлзвaни oтнoвo cлeд 10-15 гoдини yпoтpeбa и зaяви, чe щe ce фoĸycиpa въpxy cypoвинитe oт тяx".
Та отново казвам, че си един лъжец и за 800 лева не можеш да си изградиш абсолютно никаква фотоволтаична система!!!
19:24 21.01.2020
245 Ти чети
До коментар #239 от "Антиелектрика":
Бързите зарядни станции така или иначе имат батерии, дори когато са без фотоволтаици и вече си имат "инвертори". Не са точно инвертори, защото оперират с прав ток, но не ми се впуска в обяснения, които така или иначе няма да разбереш.На практика ще е необходим малко софтуер и кабели и само толкова. При правилно подбрана мощност, тези зарядни станции не само че няма да натоварват мрежата, като черпят големи мощности, но могат да я стабилизират и балансират, като дори са нетни производители, а не ползватели на електроенергия.
Коментиран от #246
01:58 22.01.2020
246 Антиелектрика
До коментар #245 от "Ти чети":
Имам чувството, че си развален грамофон. Уж казваше, че всеки можело да си направи за 800 лева фотоволтаична система, сега пък плямпаш за вече изградени такива. И отново бълнуваш за стабилизиране на мрежата.Я ходи си пробутвай лъжите някъде другаде.
07:47 22.01.2020
247 Гост
До коментар #242 от "Хахаха":
Абе Глупи! Материалите от стрите батерии се ползват в строителството, а не, че хората строяли къщи от батерии, сякаш са лего. Лелеееее, колко зле били някой хора?!?!!Коментиран от #248
10:16 22.01.2020
248 Хахаха
До коментар #247 от "Гост":
Глупи про.т си. Къде пише че се използват за строене? Използват се като батерии за съхраняване на ел.енергия. Примерно блока си има фотоволтаик на покрива и зарежда батериите! Или зареждат при евтина енергия и предават при скъпа. За това се използват. Не за строене 😂😂😂😂😂😂😂😂!Коментиран от #249
11:07 22.01.2020
249 Гост
До коментар #248 от "Хахаха":
Млъкни с >>>, че ставаш смешен. Хората не щат и да чуят за стара батерия, той щял да разчита на нея за ток на цял блок, който му трябва енергия следващите 50 години. Аз имам една раздута от телефон. Дай адрес да ти я пратя, да си я ползваш създраве. Как може толкова >> хора да има на тоя свят, че и им дават гласност?11:08 23.01.2020
250 Himtchev
"Актуализация от 17 януари 2020 г .: Малко след като Ionity пусна новия модел на ценообразуване, партньорите от JV публикуваха нови условия на своята MSP услуга. В Daimler клиентите на услугата му за зареждане Mercedes me Charge ще могат да зареждат с „Ionity Package“, който позволява на водачите на EQC да плащат само 0,29 € / kWh в колоните Ionity. През първата година пакетът идва без основна такса. Какво ще поиска от Mercedes след тази година, засега не е ясно. Daimler също не иска да посочва никакви цени за пакета, когато е попитан, но моли за разбиране, „че в момента все още не можем да дадем никакви изявления за бъдещи цени“.
11:04 24.01.2020
251 Иван
Ние ще си плащаме скъпия ток от собствените си соларни панели :)
12:13 26.01.2020
252 1122
16:52 02.07.2020
253 Blaj
Електрическия автомобил е в пъти по икономичен. Въпроса е дали можеш да си го позволиш
09:34 16.07.2020