30 Януари, 2020 13:43 39 824 77

Кой бензин е най-икономичен?

  • бензин-
  • гориво-
  • пробег-
  • експеримент-
  • garage-54

Спорове дали разходът зависи от октановото число на бензина се водят от десетилетия. Руснаците от YouTube-канала Garage-54 са решили сами да потърсят истината с полеви експеримент.

Правилата са прости - един и същ автомобил се зарежда с еднакво количество бензин от различните видове и се измерва изминатото разстояние, докато горивото свърши. За да избегнат каквито и да било отклонения, Влад и момчетата му откачат бензиновата помпа на тестовия Nissan Terrano (Dacia Duster) и конструират нов "резервоар" от срязана туба минерална вода.

Резултатът подкрепя недвусмислено твърденията, че колкото по-високо е октановото число на бензина, толкова по-ефективно работи двигателят. Пробегът на колата с най-скъпия А100 е 8 939 метра. На второ място по икономичност подрежда А95 със 7 976 метра, а същото количество от най-евтиния А92 стига за изминаването на едва 6 086 метра.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ОТГОВОР

    92 6 Отговор
    КРАДЕНИЯ
  • 2 Петър

    98 6 Отговор
    Служебният!
  • 3 Aaa

    57 47 Отговор
    Аз винаги зареждам от най-скъпите, независимо дали бензин или дизел. Винаги съм се чудил кой зарежда от тези евтините? Нашите скъпи като качество вероятно са като евтините на запад (потвърдeно със съвсем различен разход в други страни), така че по-надолу няма накъде.

    Коментиран от #5, #12, #19, #32, #59

  • 4 Стефан

    74 9 Отговор
    Много хубаво ама хората нямат пари за наи скъпото гориво във БГ
  • 5 Гъзар тънкач с А8 на гаС

    23 12 Отговор

    До коментар #3 от "Aaa":

    Браво на теб.
  • 6 Баш депутат

    53 3 Отговор
    От НСО. Не само ме возят но и поят,хранят безплатно и бизнеса ми върви успешно.А и талончета за търкане ще има скоро но ще печелят само определени хора.Останалите ще си дават само парите и ще таят надежда за печалба
  • 7 Ххх

    63 21 Отговор
    Бензина трябва да е според двигателя. И съвсем не винаги по - високооктановия означава по добра работа на двигателя и икономия на гориво. Аз карам по - стара кола. Само с 95. Зареждам само на една от големите вериги. Да кажем - англосаксонската. И съм доволен. Ако сипя по - силен бензин, двигателя прегрява и му пада компресията. Предполагам че би се и повредил при по - продължителна ескплоатация. Според мен от по - високооктановия безнзин двигателя по - бързо качва обороти. Но от по - нискооктановия има по - добър въртящ момент, тъй като работи при по - ниска температура. Затова казвам - всеки да си преценява бензина според двигателя, ако може да чувства и преценява нещата. А и бензина у нас не е с еднакво качество. Зареждал съм 95 и на друга голяма верига - по некачествен е. Двигателя работеше с повече вибрации и по - бавно качваше обороти. И се налагаше да добавям 15 - 20 % висооктанов бензин, за да работи оптимално. Така че, не слушайте готови съвети. Просто преценявайте нещата от гледна точка на собствената ви кола.

    Коментиран от #10, #11, #16, #20, #33, #44

  • 8 гост

    13 3 Отговор
    Краденият!

    Коментиран от #73

  • 9 Jack Bauer

    17 11 Отговор
    Аз за това сипвам само MaxMotion или EKO Racing 100, като цена на 100км е същото като обикновените бензини, но си пазиш двигателя.

    Коментиран от #43

  • 10 нафто

    12 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ххх":

    плюс от мен за коментара
  • 11 Гост

    42 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ххх":

    Точно така. Ако производителя е написал, че колата е за 95, няма смисъл да сипваш 98,защото двигателя не е проектиран за него.

    Коментиран от #24

  • 12 Хахаха

    41 12 Отговор

    До коментар #3 от "Aaa":

    Вярно е че и бензина. Но най-голямата разлика в разхода на Запад и в България, дава начина на каране. На Запад се спазват ограниченията, ускорява се с нормална скорост което дава голямо отражение на разхода. В България трябва да настъпиш след светофара защото ти свирят отзад и извън града скоростта не трябва да пада под 120 иначе се излагаме,чести резки изпреварвания които на Запад са доста малко. От там идва най-голямата разлика. Но качеството разбира се е по-лошо.

    Коментиран от #21

  • 13 бензино наполони

    7 3 Отговор
    Карам американска кола.В упътването пише ,че е конструирана за бензин с октанови числа 87 или 91. У нас няма бензин с тези числа, за това наливам бензин 95.Който смята ,че е компетентен да отговори вредно ли е за двигателя употребата на бензин 95.

    Коментиран от #14, #30, #37, #39, #50

  • 14 Гост

    9 2 Отговор

    До коментар #13 от "бензино наполони":

    Американската номерация е различна. Виж в мрежата има инфо на колко ЕС отговарят американските 87 или 91

    Коментиран от #15

  • 15 бензино наполони

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Благодаря, дай жокер как да търся.
  • 16 neon

    34 12 Отговор

    До коментар #7 от "Ххх":

    Има някой верни неща и доста глупости, които си изписал.
    "по - силен бензин, двигателя прегрява и му пада компресията. Предполагам че би се и повредил при по - продължителна ескплоатация.".... трагедия....
    Вземи се образовай по въпроса преди да напишеш нещо такова.
  • 17 рекетират ви яко

    16 6 Отговор
    Американския там е 20долара един резервоар.Тука240лв за същото количество
  • 18 Матракчи

    22 1 Отговор
    Най правилният бензин за колата /двигателя/ е този който е предписан от производителя.
  • 19 Някой си

    11 2 Отговор

    До коментар #3 от "Aaa":

    В упътването в жабката на колата ти пише какъв точно бензин да ползваш.
    За моята е 95.
  • 20 Макси

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ххх":

    Колега, тука няма СЕМ да те глоби, назови имената на тези вериги, че да си полезен евентуално?

    Коментиран от #26

  • 21 Random

    12 3 Отговор

    До коментар #12 от "Хахаха":

    Глупости, в София може да си потегляш съвсем нормално, а на междуградски път съвсем спокойно можеш да си караш с ограничението 90, вече на магистрала неслучайно има две или повече ленти.

    Коментиран от #35

  • 22 боцмана

    22 4 Отговор
    Има един , не знам Гръцки ли е какъв е , но се казва АВАНТАКИС , много е икономичен , но се намира по трудничко.
  • 23 оня с коня

    12 46 Отговор
    Преди 3 г. реших да измеря разхода на НАФТА л/100 по Дестинация "Провинция- Сф- Провинция" около 900км от които 150 "градско" в Сф.За целта напълних ДО ГОРЕ Резервоара при тръгване с Обикновена Нафта,като след връщане на Следващия ден ПАК напълних Резервоара до горе,НА СЪЩАТА БЕНЗОСТАНЦИЯ И НА СЪЩАТА КОЛОНКА.Понеже Колата ми е БМВ-тройка/204к/ естествено че и я КАРАХ като БМВ,т.е в Населени места 50-60км/ч,в извън населени 130-200.Установеният Среден разход беше точно 6,6/100,толкова го дава и Производитела.Възмущението ми е ОТКЪДЕ НАКЪДЕ Руски "Умни глави"/Мужици под прикритие/ ще раздават НЕПОТРЕБЕН РУСКИ АКЪЛ как с Отрязана туба от Мин. вода ще се получи Макс точно измерване на разхода БЕЗ ДА СЕ ДЪРЖИ СМЕТКА за СРЕДНАТА СКОРОСТ?А КЪДЕ ИМ СА сметките за СТОЙНОСТТА НА РАЗЛИЧНИТЕ ГОРИВА като Октаново число в Случая,отнесени към Изминатите Километри,защото говорим точно за РЕНТАБИЛНОСТ при ползване на различен по качество Бензин?И апелирам към "Факти":ПОНЕ НАМАЛЕТЕ Руското инфо в Новините си ако се финансирате от Русия,защото след 45г РУСКО ПОУЧАВАНЕ в стил "УЧЕТЕ СЕ от Руснаците как да живеете,за да не си умрете Прости" наистина ми идва в Повече!

    Коментиран от #27, #45, #74

  • 24 onq s konq

    8 15 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    да но в българия пише бензин 95 а октановото число колкото на стария 86 щото бензнджийте лично съм ги виждал как сипват вода в цистерната от маркуча с който поливат зелените площи на бензиностанцията

    Коментиран от #29

  • 25 Боли ме фара за скъпия ви бензин

    7 1 Отговор
    Аз карам хеми 5.7 и търся оловен бензин 86 октана ако някой имал останал от едно време да драсне
  • 26 Ххх

    7 7 Отговор

    До коментар #20 от "Макси":

    Колега, няма да я кажа втората верига, защото съм работил в нея. И смятам че имаха коректно отношение като работодатели, за да правя подобни изказвания за качеството на специално бензин 95. А първата верига съм ти я загатнал. И най - вече - поведението на двигателя ! Трабва да го усещате как работи. И ще усещате и разликата в качеството на горивото. Как ускорява, как качва обороти, по тихо и равномерно ли работи или по шумно, с вибрации и бавно ускорение. Гатнките не са големи ! А иначе направо някай може и да ме съди за уронване на търговската марка и антиреклама. Нямам нужда !
  • 27 софиянеца

    32 1 Отговор

    До коментар #23 от "оня с коня":

    провинция-софия-провинция да те .... и столичанина в повече

    Коментиран от #34

  • 28 ФауВе

    30 1 Отговор
    Октанът е признак за детонационна устойчивост. Няма нищо общо с икономията и разхода на гориво. Това идва от различните добавки в него, а Ганю си мисли, че всичко е заради октана.
  • 29 ФауВе

    8 5 Отговор

    До коментар #24 от "onq s konq":

    Водата вдига октана.

    Коментиран от #31

  • 30 ФауВе

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "бензино наполони":

    Вредото е, че е нашенски.
  • 31 Невероятно, но е така

    14 2 Отговор

    До коментар #29 от "ФауВе":

    Наличието на видни пари до 10% във въздушногоривната смес подобряват детонационната устойчивост и подобряват изгарянето на въглеводородите. Затова във влажно време двигателят работи по-добре.
  • 32 333

    14 5 Отговор

    До коментар #3 от "Aaa":

    И кво ти порасна?
    Ако караш с българско гориво в чужбина, пак ще ти е по-нисък разхода. Обратното сме го пробвали многократно, не е от горивото. Колите си харчат същото количество с вносен бензин у нас, каквото и български. Пътищата им не може да им внесем, за да пробваме. Ама да знаеш, предполагам, че е от пътя, защото с български навън също харчат по-малко.
    Пробега ти с единица гориво зависи от калоричността на горивото, не от октановото число, като между двете разликата е нулева. Октановото число е показател за детонационна устойчивост, не за калоричност. Добавянето на алкохол в горивото увеличава детонационната устойчивост и намаля калоричността. А, навън има горива с по-ниско съдържание на биоетанол, те са по-калорични, съответно и дават по-нисък разход. Но за тук - често високооктанови бензини имат по-ниска калоричност от обикновения. Това според лабораторни анализи, не според наплюнчения пръст на бай шофьор, който едва ли може да направи толкова прецизно измерване.
    Има смисъл да слагаш високооктанов бензин, ако колата ти е сериозна бегачка. Те са с висока степен на сгъстяване или доста бууст, и помага. В нормален автомобил ползата е нулева.

    Коментиран от #75

  • 33 333

    15 4 Отговор

    До коментар #7 от "Ххх":

    Англосаксонска верига не знам да имаме. Имаме гръцка, руска, румънски, австрийска и нидерландска, ама BP не съм виждал у нас.
    По-високооктановия бензин ще качи обороти ако е употребяван в двигател с по-висока степен на сгъстяване. Новите автомобили автоматично си регулират аванса според горивото, но нормалните автомобили не могат да се възползват от по-високото октаново число, за да развъртят по-бързо. Напълно безопасно е да си караш нормалната кола с високооктанов бензин, даже някои имат добавки, които вършат полезна работа, ама за съжаление не ги прави да излитат, м@мка му! Даже и мотоциклета ми не му пука много какво гори.
    Това как в една верига бензина бил хубав, в друга бил по-лош е виц. Случва се да заредиш някаква безподобна чорба, дето не става за гориво. Оня ден писаха, че хванали накакви нашенци в Гърция с тонове разредители за бои, които продавали на бензиностанции, за да лъжат и там. А има ли верига без франчайз? Кво ми пречи да заделя няколко тона истинско гориво и да го заменя с някакъв евтин разредител, ако имам бензиностанция на франчайз?

    Коментиран от #41, #46, #76

  • 34 оня с коня

    23 10 Отговор

    До коментар #27 от "софиянеца":

    Ей Шушомиго ДУДНЕЩА със Шопски акцент,КЪДЕ ВИДЯ че съм Софиянец,след като ОТКРОВЕНО СЕ ОЦЕНЯВАМ като "Горд Провинциалист"?А ако ходя в Сф не повече от 2 пъти в Годината то не е за да "Лапам Култура" и да си Напазарувам "Корекомска стока",а за да си видя Роднините!Честно казано ПОВЕЧЕ ОТ 2-3 ДНИ ПРОСТО НЕ МИ ИЗДЪРЖАТ НЕРВИТЕ в тая Софийска пренаселена Лудница дето всеки 3-ти ми проси цигара по "Витошка" и не бих живял там дори и с пистолет опрян на Челото.

    Коментиран от #47

  • 35 Хахаха

    10 3 Отговор

    До коментар #21 от "Random":

    Добре айде да напиша и тогава чести спирания заради дупки, след които следва ускорение което води до увеличен разход. Гледам че по-надолу колеги също са писали за разхода с наш бензин навън и със западен в България. Разликата е в начина на управление на Запад и България. Едно е да караш спокойно със 70 км/ч на 5 скорост, друго да намаляш ускоряваш, намаляш ускоряваш.

    Коментиран от #36

  • 36 ФауВе

    6 1 Отговор

    До коментар #35 от "Хахаха":

    Нашият бензин е по-лош от западният. Айде, влоши си бензина и ми кажи, дали няма да ти се влоши и разхода.

    Коментиран от #38

  • 37 Джуган

    6 0 Отговор

    До коментар #13 от "бензино наполони":

    В САЩ 87 е "Regular", 91 e "Premium". Regular отговаря горе долу на нашия 95. С други думи можеш да караш в БГ с 95, микропроцесора регулира момента на запалване без детонация но няма да можеш да развиеш максималната мощност на двигателя.

    Коментиран от #56

  • 38 Хахаха

    2 3 Отговор

    До коментар #36 от "ФауВе":

    Съгласен съм, но най-голямата разлика е начина на каране. Може би със западен и наш бензин разликата да е 300-400 грама на сто при едно и също каране.

    Коментиран от #48, #62

  • 39 Иво

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "бензино наполони":

    Измерването на октановото число се прави по различни методи. Бг 95 е 91 в Щатите.
  • 40 123

    7 0 Отговор
    Сега слагат етанол в бензина(пише го на колонката) и с това се вдига разхода щото етанола отделя по-малко топлина от бензина при изгаряне.
  • 41 Ххх

    13 0 Отговор

    До коментар #33 от "333":

    Royal Dutch Shell plc, известна като Shell, е англо-холандска нефтена и газова компания със седалище в Нидерландия и учредена в Обединеното кралство.
  • 42 Нафърфорий

    5 0 Отговор
    Тоя, с който не зареждате в Мутристан чада мои....
  • 43 Стига ва

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Jack Bauer":

    Пазиш дръжки
  • 44 type-R

    7 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ххх":

    По-високооктановия бензин не е "по-силен". Ако си си тунинговал колата даже ще бъде задължителен, но това не значи че в него ще има повече енергия. Енергията, и това важи само за Боковия бензин, не и за западния, е обратнопропорционална на количеството разредители бухнати от Лукшит. Не е зле да пробвате и малките независими бензиностанциийки не само е възможно бензина да. е по-добър но и ще бъде с 30 ст по-евтин а и няма да робувате на картелите!
  • 45 Ха ха

    7 3 Отговор

    До коментар #23 от "оня с коня":

    Не само че си скин, че си долен пекар, но бас държа, че си без филтъра на беемвето.хи ги хи
  • 46 Ха ха

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "333":

    То кат ти гледам поданиците как и УНСС бензинЯ бил като и тях, хич не се чудя, че си далеч от това че Шел "нидерландското - (браво много сме фиешън) има и аросл и не само Дъч ама спецовете от Подгумер са яката работа))))
  • 47 Чук

    3 3 Отговор

    До коментар #34 от "оня с коня":

    Е обора, в обора при конете на село ти е мястото
  • 48 type-R

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Хахаха":

    Карал ли си голям, мощен мотор на западен и на български менте А100 моушън рейсинг-ектопръдня? Разликата е сякаш някой е отсякъл единия от двата крака на колата, ОГРОМНА е!
  • 49 Шопа

    4 7 Отговор
    бате Бойко е велик,той спаси майка България от мръсните долни руснЯци,МАСТРУБИРАМ ВСЕКИ ЧАС НА НЕКОВИЯ УМЕН И КРАСВИ ЛИК,от Пирина по високо нЕма,от Варадро по дълбоко НЕма.Ебаньееееееее
  • 50 Пламен

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "бензино наполони":

    В Америка октановото число се смята различно. Прочети кое американско на кое европейско отговаря.
  • 51 Bg racer

    16 1 Отговор
    Смешници,тука в нет-а всичките зареждате от скъпото,а на бензиностанцията: “Сипи за 8лв от обикновения” СМЕШКОВЦИ ПРОСТИ!!!!
  • 52 Plameni

    2 0 Отговор
    Когато говорим за икономия на гориво с най-скъпия и с най-високо октаново число е най -добре , но когато говорим за най- изгодно от финансова гледна точка не е ,като изключим запазването на двигателя Със 100 октана ми гори с половин литър по-малко,но като цяло е по-скъпо на 100км сравнено с разхода с 95

    Коментиран от #65

  • 53 Хкнб

    1 2 Отговор
    Статията е с подвеждаща фактология. По-смислен е въпроса бензин с добавки или не.
  • 54 Милчо

    8 4 Отговор
    За всички, които си мислят, че щом производителят е написал А95 това означава задължително такъв бензин. Не, не е така. Това означава да се кара с бензин с октаново число минимум 95, а не че не може да зареждате 100 октана. Октановото число е свързано с възпламеняването на бензина. Когато октановото число е по-голямо, трябва по високо налягане в цилиндъра за да се възпламени. Оттам и се усеща и по-висока мощност и по-малко разход е необходим за да достигне работните параметри на двигателя. Карам само с 100

    Коментиран от #55

  • 55 Байчо

    11 0 Отговор

    До коментар #54 от "Милчо":

    Абе чул си нещо, ама не си го разбрал или не го обясняваш добре. Октановото число е свързано с устойчивостта на бензина да се самовъзпламенява. Колкото е по-високо числото, толкова по-високо налягане трябва на бензина за да се самовъзпламени... При по-малко октани бензина може да се самовъзпламени по-рано, преди буталото да е завършило своя ход. Получават се детонации. Прав си, че щом пише 95, това означава мин.95, а не, че не може да се кара с 100 октана.
  • 56 бензино наполони

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Джуган":

    Прав си ,чувствам я ,че липсва мощност.
  • 57 Мици

    1 1 Отговор
    Бензина на Държавната Кола е най-икономичен!
  • 58 гост

    3 0 Отговор
    На държавната администрация.
  • 59 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Aaa":

    Е па тука си в грешка, аз като си дойда в бг. И заредя колата ми хфръква
  • 60 Jezza

    7 1 Отговор
    Много е просто. Ако на колата ви пише 95 октана, няма смисъл да сипвате нещо по-ралично. Ако пише минимум 95, вие имате по-съвременене автомобил и можете да карате 95, 98 , 100 и двигателя най-просто казано ще настрои сам точката на възпламеняването и има смисъл от 100 октана.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Само да спомена

    5 1 Отговор

    До коментар #38 от "Хахаха":

    личният си опит.В Бг карам с най-високото октанаво/цетаново число,когато излизам извън Бг карам с 95 на същата верига на,която зареждам и тук и извода е следният: колкото по на запад отиваш толкова повече се намалява разхода,като разликата е от литър на гореи обратно зареждам на връщане от там и връткам из Бг докато привърши разхода си остава същият,а с бг горивото е пълна катастрофа. Трябва да се има в предвид,че на екскурзия се ходи с пълен багажник,а в Бг не винаги е на макс натоварена колата и въпреки всичко разхода тук е по-висок. Между другото има и различни партиди на бензиностанциите,усеща се разликата осезателно.
  • 63 Accord

    9 1 Отговор
    Идеята на статията е да се опитат да ви кажат че по евтиния бензин съответно с по ниско октаново число е всъщност по скъп.Аз карам една Хондичка 2.0 155 коня и живея в Германия. Първото зареждане ми беше с бензин Е10 това е 95 с 10% биоетанол разхода при комбинирано ми беше 11/100 след като изхабих резервоара заредих с 98 който е чист без биоетанол в него разхода ми падна на 9/100.
    Е10 струва 1.36 евро, а 98 струва 1.5 евро като го сметна със Е10 плащам 14.96 евро/100км а със 98 13,5 евро/100км Незнам със какво карате в България аз като се пребрах за отпуската сипвах само 100 октана и имах чувство че колата е 110 коня а не 155. Цената на 100 октана в Бг беше около 1,30 евро тук е 1,6-1,7 евро... бая "поевтинители" трябва да има вътре...

    Коментиран от #66

  • 64 ддд

    2 0 Отговор
    не бе искат да кажат по=добре здрав от болен, богат от беден ,млад от стар,аз щот не бях се сетил
  • 65 type-R

    3 0 Отговор

    До коментар #52 от "Plameni":

    Аз карах много дълго време на А100. Не само че не са благодарни че им пълня джобовете, ами си позволяват да коментират колко зареждам! (не е било за "8 лв") Освен че чисти добре инжекторите не видях друга полза. Сега зареждам на независима бензиностанцийка на МНОГО по-ниска цена и обслужването е МНОГО по-любезно!
  • 66 type-R

    0 3 Отговор

    До коментар #63 от "Accord":

    Сигурен ли си че А98 е без етанол? Доколкото знам има европедалски закон абсолютно всички видове бензин да съдържат мин 10% от гнусния им спирт?
  • 67 Язека

    4 2 Отговор
    Аз си мисля,че от тук присъстващите сипват от време на време за 10 лева бензин,защото карат на газ
  • 68 Mazda

    3 0 Отговор
    На капачката на резервоара пише препоръчително 98, минимум 95. Аз слагам в 90% Марешки А100 и съм доволен ,двете коли зареждам
  • 69 Инженер Ганев

    2 2 Отговор
    Разходът на автомобила зависи от много фактори - натоварване, ускорения, денивелация, вятър, температура, влажност, работа на празен ход /светофари/ и т.н. Измерването също е различно. Във всеки случай много ме разсмиват онези, които вярват на бордовия компютър. Веселяци са и онези, които пълнят от най-скъпото гориво. Да, то се различава от останалите. По цената. У нас всички горива се пълнят от едни доставчици.
  • 70 гого

    5 0 Отговор
    АЗ БАЧКАМ В ЕДНА СОТАДЖИЙСКА ФИРМА ASP ,редовно на нощна смяна си измуквам по 10литра бензин от служебната дачия,ама не я паля да работи на място като другите сотаджии,и после си го наливам в мойта каручка,и си карам.Пък шефовете нека си мислят ,че им работя за 600лв
  • 71 А95 Е10

    0 0 Отговор
    Карам чисто нов 2.0 TFSI и германеца е писал в книжката А95 Е10
  • 72 ицо

    6 0 Отговор
    Искам да споря с вас, ама съм на дизел не мога
  • 73 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    В Германия най евтиния бензин е А100(Е10), после малко по скъп е А95(Е5) и най скъп е А98 (Super Plus). Аз зареждам най евтиния. Макар, че колата ми е стар модел и може да ми прецака двигателя с този висок октан.
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Нафърворий

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "333":

    то чадо Sнell у чисто нидерландска шъ знайш....хи хи
  • 77 даниел

    0 0 Отговор
    ама колко удобна грешка сте направили в статията,
    вместо 8393 сте написали 8939 :)
    така коренно се променя резултата :)
    дали е грешка ?!
    цеганска работа