Експерти от Руската автомобилна федерация изнесоха поучителни факти за спирачния път на лед. Измерванията са извършени по време на ежегодния фестивал "Дни на скоростта на лед" на езерото Байкал, провеждан със съдействието на германския производител на гуми Continetntal.
Оказва се, че спирането от 60 км/ч на замръзналата повърхност на най-дълбокото езеро в света отнема 61 метра, а от 80 км/ч - 134 метра. Ако автомобилът се движи със 100 км/ч, дистанцията нараства на 199 метра, а за укротяване на колата от 200 км/ч са необходими втрещяващите 555 метра. Още по-неприятно е бил изненадан водачът на Jaguar F-Pace, който се е отклонил с цели 142 метра встрани от трасето.
"Дните на скоростта на лед" се провеждат на 10-километрова отсечка в пролива Малое Море, който разделя континента от Олхон, най-големия остров в Байкал. Там се образува най-дебелият лед в езерото.
По това време от годината замръзналият слой достига 85 см, което го прави абсолютно безопасен за провеждане на състезания. Руснаците са установили, че лед с дебелина 45 см издържа безпроблемно танк.
Тази година обаче два дни преди началото на фестивала в района на Байкал е регистрирано земетресение, в резултат на което по леда са се образували пукнатини. Това е принудило организаторите да заливат пистата с вода и да я заравняват.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ОТГОВОР
19:33 04.03.2020
2 Баце
19:41 04.03.2020
3 Хан Соло
Коментиран от #4
19:50 04.03.2020
4 Вероятно
До коментар #3 от "Хан Соло":
са ползвали старт-спрей.Има ги на всякъде и съм виждал с тяхна помощ в голям студ как се палят двигатели които и лятото стартират трудно.20:08 04.03.2020
5 Да кажа
След това трябва да се изчака органите на пасажерите да се върнаъ по местата им
Коментиран от #11, #12, #23
21:29 04.03.2020
6 Миризлив пор
21:36 04.03.2020
7 оня с коня
Коментиран от #13, #19
21:49 04.03.2020
8 Математик
21:54 04.03.2020
9 Рашку
23:20 04.03.2020
10 Рашку
23:22 04.03.2020
11 Баси механика
До коментар #5 от "Да кажа":
Гусин индженер кво общо има вентилирания диск със спирачния път?Коментиран от #14
07:41 05.03.2020
12 куку руку ку
До коментар #5 от "Да кажа":
Не казвай, че се излагаш! Бях чувал за керамични дискове... ама за керамични накладки? Или при обслужване на спирачната система сменяш дисковете, а не накладките. А за лед стигат и най-слабите спирачни системи, ако се замислиш ще се сетиш защо!Коментиран от #15, #22
07:52 05.03.2020
13 куку руку ку
До коментар #7 от "оня с коня":
С 200 по лед не, но с тежки камиони в Канада, да! А дали ще спираш 40 тона с 80 км/ч или 1.5 тона с 200...07:56 05.03.2020
14 М.ш
До коментар #11 от "Баси механика":
Ти прочете ли всичко?.... човека се шегува!08:13 05.03.2020
15 Някой
До коментар #12 от "куку руку ку":
Ти направо счупи тъпомера, не си чувал за АТЕ Керамик, или за рейсинг наклдки от керамични композити, дисковете са карбо-керамика и на теория са вечни !Образовайте се преди да пишете глупости!
10:56 05.03.2020
16 Blackthorn
14:00 05.03.2020
17 дърт шофьор
14:46 05.03.2020
18 ВеЕрЦе
23:35 05.03.2020
19 град батановци
До коментар #7 от "оня с коня":
ще получиш инфаркт от злоба, успокой се, дишай дълбоковсъщност на доста хора са им интересни тези неща и няма как да ги разберат иначе
09:45 06.03.2020
20 Шаран БГ
10:12 06.03.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Xoxo
До коментар #5 от "Да кажа":
Забрави да кажеш че с 200км за да ти стане спирачния 80 са ти нужни и керамични гуми ате и вентилирани джанти АТЕ 😉 и тогава ще паднеш на 40м и са нужни 5 минути да си намериш тампоните от откъснатото купе 😂12:59 08.03.2020