Last news in Fakti

6 Март, 2020 14:09 11 486 25

Класическите хибриди вече са отживелица

  • хибриди-
  • автомобили-
  • технологии
Класическите хибриди вече са отживелица - 1

Първите хибриди, които зареждат в движение, масово започват да изчезват. Сега на мода са т.нар. plug-in хибриди, които се зареждат от контакта и "меките" хибриди, които се използват най-вече за намаляване на изхвърляните вредни вещества и вместване на моделите в строгите еко норми.

По същество хибридите са преходен етап от конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене към електрически автомобил. Единствените, които продължават да експериментират масово с традиционния хибриден тракт, са японците от Toyota. Те все още предлагат нови модели с малка батерия и допълнителен електрически мотор с мощност 15-50 к.с.

Още с появата на първия plug-in хибрид, за който може да се счита Volvo V60 Plug-in Hybrid (2011) стана ясно, че класическият хибрид е на доизживяване. След това се появи успешният Mitsubishi Outlander PHEV (2013, първият кросоувър plug-in), а от средата на десетилетието и другите производители започнаха масово да предлагат версии със зареждащи се хибриди.

Например, сега в гамата на Mercedes-Benz и BMW изобщо няма традиционни хибриди, но почти всички модели имат версия с двигател с вътрешно горене, електромотор и голяма батерия. Но вместо обичайните хибриди, производителите все по-често правят въпросните меки хибриди (които дори самите марки не считат за хибриди) - с 48-волтова бордова мрежа и стартер генератор.

За най-прост пример за микрохибридна технология може да се смята моделът Smart MHD от 2008 г. Но сега, десетилетие по-късно, новите 48-волтови системи повишиха микро хибридната технология до ново ниво на ефективност.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Равносметка

    23 13 Отговор
    Икономията с хибридните автомобили не е съществена.Ако се смята цената на автомобила като нов,подръжката и обезценяването с дизелов модел разходите на километър са по ниски.

    Коментиран от #9, #12, #19

  • 2 vukadin

    41 28 Отговор
    Ае стига с тея кашкавалени и скапани електрически курници. Егати екоталибаните. Чеп за зеле не става от електрическите миксери.

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Гостенин

    20 1 Отговор

    До коментар #2 от "vukadin":

    Бе то става, ама да не са с тия батерии сегашните.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 гост

    29 4 Отговор
    И нали тестваха микрохибрида на киа спортидж, даде над 7.5л. разход за дизел, докато по книжка е 5л дизел, добави и ад-блу, добави и това, че има батерия. Просто е смешка, защото правиш нещо много сложно, за да получиш нисък разход, а клиента има по-висок разход от простата кола с обикновен дизелов двигател. Ако инженерите се напънат и направят много лека кола с евтини материали и прост, но икономичен бензинов двигател на пропан, вероятно ще имат много по-високи продажби отколкото на всякакви подобни електрички.

    Коментиран от #7

  • 6 ВБА

    6 7 Отговор
    Когато започне да се правят нанометали тогава, ще потръгнат нещата не само в автомобилостроенето. То, още от сега си проличава, че бъдещето е на превозните средства задвижвани от ток, но за сега проблем са теглото на превозното средство и батерията(трябва да са твърдотели). Не трябва да се изключват и ПС с водородни клетки, но проблема е в съхранението(резервоар "сюнгер") на водорода(има много в Ч море). Друг вариант е ПС работещи на метан(торфени блата бол в Русия и не само. При повишаване на температурата на въздуха то тогава отделения метан от замръзналите в момента торфени блата така може да промени климата, че да ни се разгони фамилията на всички.... В много близко бъдеще почти, ще е безмислено човек да притежава лична кола, а вие си отговорете, защо?, но най важното са стандартите?! и задължително нови производства, на които продуктите да могат да се рециклират на 100%. Та това е....
  • 7 Анонимен

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    А пропана от къде? За да направиш пропан, трябва да произведеш огромно количество бензин, дизел, мазут и тнт Пропан-бутана е вариант само докато не се ползва масово, почне ли масова употреба, цената му ще скочи почти до тази на бензина. Аз съм карал веднъж мек хибрид, даде ми 3,5 разход на извънградско, хонда инсайт.
  • 8 авто фен

    18 0 Отговор
    Тази статия е плява. Точно обратното - Тойота продава много хибриди, докато в гамите на германците плъг ин хибридите се продават слабо.
  • 9 авто фен

    15 3 Отговор

    До коментар #1 от "Равносметка":

    Това не е вярно. прост пример - Тойота продава хибридите на цената на дизелите, но хибридите имат по-евтина поддръжка и са с по-голяма гаранция. Рзходът в градски условия е недостижим за дизела, а повечето хора карат предимно градско - да речем 70% е градския пробег. Но дори извънградско хибридът е достатъчно икономичен при скорости до 150 км.ч,, тоест разход от порядъка на 5/100км. до 6/100км.
  • 10 авто фен

    10 0 Отговор
    Забелязал съм,че авторът на статията Радослав Славчев и друг път е писал такива статии,които с просто око могат да бъдат оборени. Залага на лични пристрастия и нула аргументи.
  • 11 Алфа Ромео

    4 5 Отговор
    За мен идеалния надежден мотор е 3.0+ кубика моно инжекцион със по два клапана, само че не знам дали съществува такъв, имаше май от по-старите американски моно шестаци и осмаци. Проста надеждна конструкция и сравнително еко със пропан-бутан.
  • 12 Алфа Ромео

    11 9 Отговор

    До коментар #1 от "Равносметка":

    Стига с тия въглища бе, дизела е за трактори, камиони, комбайни, багери. Тази гадост не бива да се бълва в градовете или колкото е възможно по-малко.
  • 13 PRIUS 3Gen 2009г.

    7 1 Отговор
    Не знам кой какво е чел, но В.Търново-София-В.Търново с нормално каране 100-110км/ч ми дава разход 4.0л/100 бензин, като се прибави и факта че е автоматик.
  • 14 Брежнев

    3 2 Отговор
    Motsubishi lancer 2006 автомат, на 250 хил км дана среден разход 5л/100 км, София - Варна без да е хибрид или електричка.

    Коментиран от #18

  • 15 Qwerty

    4 7 Отговор
    Хибридът е най-доброто решение за момента - караш на батерия в града, на ДВГ извън града. Поддържаш две системи наведнъж, но и амортизираш всяка от тях два пъти по-малко. А една от тях ти е супер икономична. Кое не разбират малоумните ДеВеГерасти?
  • 16 Qwerty

    3 5 Отговор
    Хибридът е най-доброто решение за момента - караш на батерия в града, на ДВГ извън града. Поддържаш две системи наведнъж, но и амортизираш всяка от тях два пъти по-малко. А една от тях ти е супер икономична. Плюс това не тровиш въздуха в града. Кое не разбират малоумните ДеВеГерасти?
  • 17 qwerty

    1 0 Отговор
    Навремето имаше една марка Fisker Karma. която е с 2 електромотора и двг, който да го играе като ганератор за електричество, но фалираха. Според мен беше фобра, но скъпа концепция
  • 18 авто фен

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Брежнев":

    Със 110 км./ч/ ще ти даде 5/100км. само ако е двигател 1.1 или 1.2 и пак е спорно.
  • 19 kkk

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "Равносметка":

    Жената кара новата Корола комби хибрид и си добре дошъл да ми покажеш равностоен като цена, оборудване и разходи дизел- вервай ми, НЯМА ТАКЪВ. ТоЙота-та започва от 52 бона и е доста добре оборудвана и разходът градско в час пик (средна скорост ПОД 17км/ч) никога не е прескачал 5л./100км.
    Поддръжка- като на всеки модерен бензинов мотор, тоест ЕВТИНА на фона на модерен дизел.
    Обезценяване- цените на дизела на вторичния пазар не падат, те се СРИНАХА в последните години.

    Та така- чакам конкретно предложение което да бие Корола хибрид с нейните 52 бона цена и разход 4,7л./100км. ГРАДСКО

    Коментиран от #21

  • 20 Коментатор

    1 0 Отговор
    Е, и? Какво ми казва статията? Исторически преглед ли е или какво? Каква е идеята - не си купувайте "класики" ли?
  • 21 Гост5

    1 3 Отговор

    До коментар #19 от "kkk":

    Шкода Октавия 1.6 тди 115кс

    Коментиран от #23, #24

  • 22 Plamen

    0 0 Отговор
    При липса на собствен гараж, в който да зареждаш нощем електрическия си автомобил или plug-in хибрида си, единственото екологично и ергономично (заради автоматичната скоростна кутия) решение е класическия хибрид.
  • 23 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Гост5":

    Ами като толкова ти харесва шкодата вземи легни зад нея и дишай пък аз ще форсирам. Аман от мърлячи
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 авто фен

    0 0 Отговор
    Тъпо изказване,едно че Октавията трака като редосеялка и второ,че не може да е икономична като хибрид.