Британски учени от независимата агенция Emissions Analytics твърдят, че при експлоатация автомобилните гуми отделят в атмосферата много повече вредни вещества, отколкото изпускателната система на колата. Замерванията са извършени с "популярен семеен хечбек" от най-новия шести екологичен клас.
Оказало се, че тестовият автомобил изхвърля по 5.8 грама вредни вещества на километър - 1 289 пъти повече от емисиите на съвременен двигател с Евро-6, който отделя около 4.5 милиграма въглероден двуокис на километър.
Експертите подчертават, че преди изпитанията налягането гумите е изравнено, а самите те са били чисто нови. При неравномерно напомпани гуми, изхвърляните вредни вещества били още повече.
Авторите на експеримента предлагат да се въведе понятието "неауспухови емисии", с които да се измерват не само реалното замърсяване на автомобилите с ДВГ, а и на електромобилите, смятани в момента за напълно чисти при експлоатация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Йозеф
Коментиран от #11
17:24 13.03.2020
2 игор
Коментиран от #7
17:38 13.03.2020
3 Интересно сравнение
Коментиран от #8, #9
17:38 13.03.2020
4 Morgoth
Коментиран от #6
17:40 13.03.2020
5 Озон
17:44 13.03.2020
6 Random
До коментар #4 от "Morgoth":
Те и те са с гуми. Колко пък да им е различен състава?18:15 13.03.2020
7 Нещо да кажеш
До коментар #2 от "игор":
за нефтохимическите заводи , те какви отпадъци изхвърлят в атмосферата ?19:06 13.03.2020
8 Точно това си помислих и аз
До коментар #3 от "Интересно сравнение":
+++Точно и аз си помислих как измериха вредата в грамове? Значи ако аз пия 100 грама ракия, а някой изпие един грам цианкалий, аз ще съм се отровил 100 пъти повече от него? Тези "агенции" съвсем започнаха да ни взимат за боядисани врабчета.
Колкото са по-едри частиците, както от гумите, толкова по-лесно се улавят и неутрализират още от дихателната система. Наночастиците които се отделят при работата на ДВГ са толкова малки, че не могат да бъдат уловени от дихателната система и влизат директно в кръвоносната система, влияейки дори на ДНК. Неслучайно измерванията на количествата на фините прахови частици са разделени на няколко големини, като най-дребните са най-вредни.
19:17 13.03.2020
9 Точно това си помислих и аз
До коментар #3 от "Интересно сравнение":
+++Точно и аз си помислих как измериха вредата в грамове? Значи ако аз пия 100 грама ракия, а някой изпие един грам цианкалий, аз ще съм се отровил 100 пъти повече от него? Тези "агенции" съвсем започнаха да ни взимат за боядисани врабчета.
Колкото са по-едри частиците, както от гумите, толкова по-лесно се улавят и неутрализират още от дихателната система. Наночастиците които се отделят при работата на ДВГ са толкова малки, че не могат да бъдат уловени от дихателната система и влизат директно в кръвоносната система, влияейки дори на ДНК. Неслучайно измерванията на количествата на фините прахови частици са разделени на няколко големини, като най-дребните са най-вредни.
19:17 13.03.2020
10 гост
Коментиран от #12, #14, #25
20:20 13.03.2020
11 Шляхтиц
До коментар #1 от "Йозеф":
Частиците от гумите отиват точно там, където отиват и частиците от спирачните накладки. В почти всички спирачни накладки се използват азбестови влакна, които са устойчиви на много високи температури, но са силно КАНЦЕРОГЕННИ.Коментиран от #13
20:42 13.03.2020
12 прав си
До коментар #10 от "гост":
Тези направо биха и Антиелектрика с неговите 20 тона фосфат,в 500 кг. батерия!Коментиран от #15, #16
20:43 13.03.2020
13 гост
До коментар #11 от "Шляхтиц":
Е азбеста отдавна го забраниха , особено пък в накладките , ама иначе да , праха дето го отделят и без азбест си е достатъчно вреден и затова и заради други неща класическите спирачки в бъдеще ще изчезнат както обясних в темата за спирачките след като електромоторите почнат да се монтират директно в колелата !20:58 13.03.2020
14 гост
До коментар #10 от "гост":
Тук съм съгласен със себе си. Но мен ме притеснява друг аспект - рециклирането. Чел съм много писания , че остарелите гуми се рециклират. Правели разни смески за настилки и какво ли не, но е факт, че има страшно много стари гуми и рециклирането за сега явно е нерентабилно. Голяма част от европейските стари гуми се докарват у нас и в Румъния и завършват живота си в клади около Петрич, Филиповци и други места + голяма част се търкаля по сметища и дерета. Та в същия дух , старите батерии на Тесли, Длета и др. земекопни инструменти (о превелики гуру Мъск ще се поправя) какво ще ги правим. И от тях може да се рециклира, но със съгурност ще е по-евтино , ако потънат в деретата на някоя тъмна страна. Хващаш ли ми аналогията "госта" Да живее Мъск преподобния !21:12 13.03.2020
15 гост
До коментар #12 от "прав си":
Пак започнах да си задавам въпрос и да си отговарям. Сори, ще се оправя. Гуру Ммъск ми размъти мозъка (каквото там е останало)Коментиран от #17
21:15 13.03.2020
16 гост
До коментар #12 от "прав си":
И даже още не съм споменал , че тая износената част НЕ ИЗГАРЯ (освен когато разни видиотени петрофенчета пилят гуми ) , че да произвежда емисии въглерод , а просто се изтрива на дребни частици гума , които са доста по-тежки от въздуха и се натрупват около пътищата и се смесват с почвата !21:39 13.03.2020
17 гост
До коментар #15 от "гост":
Продължавай в същия дух !!! Не само , че всички разбират кой пише такива идиотии , ами правиш страхотна "реклама" на петролофилчетата , хахахахха !!!Коментиран от #18
21:41 13.03.2020
18 гост
До коментар #17 от "гост":
Нека се сещат, но не отговори на въпроса. И аз обичам Тесла. Сънувам я. Ти защо не ми отговаряш на въпросите? Да не се сърдиш нещо?21:49 13.03.2020
19 Ха ха
22:35 13.03.2020
20 баварка
02:10 14.03.2020
21 380V
11:07 14.03.2020
22 .®%™%✓%[
14:02 14.03.2020
23 ИЯО
Да минем на файтони е чиста работа. Лятото даже е готово кабрио.
17:30 14.03.2020
24 qwerty
10:52 15.03.2020
25 ПРАХ ЯКО ПРАХ
До коментар #10 от "гост":
Според моето скромно мнение, наи-вероятно са имали впредвид, че отделяните емисий са съставени от:частици гума(пренебрежително малко), част от пътната настилка(имаме впредвид асфалт и фракцийте в него), наслояванията по дадената настилка(прахта и др. боклуци). Затова грамажа е изключително голям. А и става въпрос за целия автомобил, тоест за четирите гуми. Има някаква логика тогава. Ама няма как това да е само от каучуковата смес. Няма шанс! :)12:58 15.03.2020
26 Един
08:23 16.03.2020