13 Март, 2020 17:14 5 496 26

Автомобилните гуми замърсявали 1000 пъти повече от ДВГ

  • гума-
  • вредни емисии-
  • екология

Британски учени от независимата агенция Emissions Analytics твърдят, че при експлоатация автомобилните гуми отделят в атмосферата много повече вредни вещества, отколкото изпускателната система на колата. Замерванията са извършени с "популярен семеен хечбек" от най-новия шести екологичен клас.

Оказало се, че тестовият автомобил изхвърля по 5.8 грама вредни вещества на километър - 1 289 пъти повече от емисиите на съвременен двигател с Евро-6, който отделя около 4.5 милиграма въглероден двуокис на километър.

Експертите подчертават, че преди изпитанията налягането гумите е изравнено, а самите те са били чисто нови. При неравномерно напомпани гуми, изхвърляните вредни вещества били още повече.

Авторите на експеримента предлагат да се въведе понятието "неауспухови емисии", с които да се измерват не само реалното замърсяване на автомобилите с ДВГ, а и на електромобилите, смятани в момента за напълно чисти при експлоатация.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Йозеф

    45 2 Отговор
    А добър ден, според вас къде отиват частиците от изтъркването на гумите?

    Коментиран от #11

  • 2 игор

    37 4 Отговор
    Eлектромобилите били напълно чисти!? Май някои хора забравят че тецовте работят с токсични отпадъци.

    Коментиран от #7

  • 3 Интересно сравнение

    11 22 Отговор
    Сравняват вредните частици от гумите с въглеродния двуокис от ДВГ!! Не мога да хвана логиката!

    Коментиран от #8, #9

  • 4 Morgoth

    27 6 Отговор
    Само да не се окаже, че "независимата" агенция е свързана с прогресивните велосипедно-джендърско-вегански НПО-та, които на всяка цена държат да премахнат автомобилите.

    Коментиран от #6

  • 5 Озон

    38 2 Отговор
    Дай сега и боб да не ядем че отделя вреден метан!!
  • 6 Random

    12 4 Отговор

    До коментар #4 от "Morgoth":

    Те и те са с гуми. Колко пък да им е различен състава?
  • 7 Нещо да кажеш

    8 4 Отговор

    До коментар #2 от "игор":

    за нефтохимическите заводи , те какви отпадъци изхвърлят в атмосферата ?
  • 8 Точно това си помислих и аз

    11 9 Отговор

    До коментар #3 от "Интересно сравнение":

    +++

    Точно и аз си помислих как измериха вредата в грамове? Значи ако аз пия 100 грама ракия, а някой изпие един грам цианкалий, аз ще съм се отровил 100 пъти повече от него? Тези "агенции" съвсем започнаха да ни взимат за боядисани врабчета.

    Колкото са по-едри частиците, както от гумите, толкова по-лесно се улавят и неутрализират още от дихателната система. Наночастиците които се отделят при работата на ДВГ са толкова малки, че не могат да бъдат уловени от дихателната система и влизат директно в кръвоносната система, влияейки дори на ДНК. Неслучайно измерванията на количествата на фините прахови частици са разделени на няколко големини, като най-дребните са най-вредни.
  • 9 Точно това си помислих и аз

    3 5 Отговор

    До коментар #3 от "Интересно сравнение":

    +++

    Точно и аз си помислих как измериха вредата в грамове? Значи ако аз пия 100 грама ракия, а някой изпие един грам цианкалий, аз ще съм се отровил 100 пъти повече от него? Тези "агенции" съвсем започнаха да ни взимат за боядисани врабчета.

    Колкото са по-едри частиците, както от гумите, толкова по-лесно се улавят и неутрализират още от дихателната система. Наночастиците които се отделят при работата на ДВГ са толкова малки, че не могат да бъдат уловени от дихателната система и влизат директно в кръвоносната система, влияейки дори на ДНК. Неслучайно измерванията на количествата на фините прахови частици са разделени на няколко големини, като най-дребните са най-вредни.
  • 10 гост

    35 4 Отговор
    Абе не знам каква е агенцията , ама 5,8 гр на километър при среден живот на съвременна гума поне 40 000 км прави 232 000 (хиляди) грама или 232 кг !!!!!!!! Все си мисля , че тая гума цялата е не повече от 6-7 кг , даже да са го смятали за 4 са 24-28 кг и като ги изхвърлят 95% от теглото си им стои , щото е износен само протектора от 6-7 мм !!! Тоест износената част е не повече от 1- 2 кг !!!!! И как тия 1-2 кг произведоха 232 кг емисиии , направо биха Копърфийлд по магия тая агенция !!

    Коментиран от #12, #14, #25

  • 11 Шляхтиц

    12 7 Отговор

    До коментар #1 от "Йозеф":

    Частиците от гумите отиват точно там, където отиват и частиците от спирачните накладки. В почти всички спирачни накладки се използват азбестови влакна, които са устойчиви на много високи температури, но са силно КАНЦЕРОГЕННИ.

    Коментиран от #13

  • 12 прав си

    8 9 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Тези направо биха и Антиелектрика с неговите 20 тона фосфат,в 500 кг. батерия!

    Коментиран от #15, #16

  • 13 гост

    11 5 Отговор

    До коментар #11 от "Шляхтиц":

    Е азбеста отдавна го забраниха , особено пък в накладките , ама иначе да , праха дето го отделят и без азбест си е достатъчно вреден и затова и заради други неща класическите спирачки в бъдеще ще изчезнат както обясних в темата за спирачките след като електромоторите почнат да се монтират директно в колелата !
  • 14 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Тук съм съгласен със себе си. Но мен ме притеснява друг аспект - рециклирането. Чел съм много писания , че остарелите гуми се рециклират. Правели разни смески за настилки и какво ли не, но е факт, че има страшно много стари гуми и рециклирането за сега явно е нерентабилно. Голяма част от европейските стари гуми се докарват у нас и в Румъния и завършват живота си в клади около Петрич, Филиповци и други места + голяма част се търкаля по сметища и дерета. Та в същия дух , старите батерии на Тесли, Длета и др. земекопни инструменти (о превелики гуру Мъск ще се поправя) какво ще ги правим. И от тях може да се рециклира, но със съгурност ще е по-евтино , ако потънат в деретата на някоя тъмна страна. Хващаш ли ми аналогията "госта" Да живее Мъск преподобния !
  • 15 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #12 от "прав си":

    Пак започнах да си задавам въпрос и да си отговарям. Сори, ще се оправя. Гуру Ммъск ми размъти мозъка (каквото там е останало)

    Коментиран от #17

  • 16 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #12 от "прав си":

    И даже още не съм споменал , че тая износената част НЕ ИЗГАРЯ (освен когато разни видиотени петрофенчета пилят гуми ) , че да произвежда емисии въглерод , а просто се изтрива на дребни частици гума , които са доста по-тежки от въздуха и се натрупват около пътищата и се смесват с почвата !
  • 17 гост

    5 8 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Продължавай в същия дух !!! Не само , че всички разбират кой пише такива идиотии , ами правиш страхотна "реклама" на петролофилчетата , хахахахха !!!

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Нека се сещат, но не отговори на въпроса. И аз обичам Тесла. Сънувам я. Ти защо не ми отговаряш на въпросите? Да не се сърдиш нещо?
  • 19 Ха ха

    3 1 Отговор
    Добър ден как' Тунберг
  • 20 баварка

    3 1 Отговор
    Е щом тая количка за пазар толкова замърсява, смятай аз с баварката като излизам настрани от завоите какво става.
  • 21 380V

    4 0 Отговор
    Какво става - прибират ти книжката накрая!
  • 22 .®%™%✓%[

    2 0 Отговор
    Още таксички и данъчета....лекинко прокарва някой с тия тъпотии....
  • 23 ИЯО

    2 0 Отговор
    Каруцата е най-безвредна ми се струва.
    Да минем на файтони е чиста работа. Лятото даже е готово кабрио.
  • 24 qwerty

    1 1 Отговор
    онзи ден карах след един прицеп, който беше натоварен с дървени трупи. Е няма таква пушилка по пътя- от гумите му се отделяше як прахоляк от засъхналата кал.
  • 25 ПРАХ ЯКО ПРАХ

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Според моето скромно мнение, наи-вероятно са имали впредвид, че отделяните емисий са съставени от:частици гума(пренебрежително малко), част от пътната настилка(имаме впредвид асфалт и фракцийте в него), наслояванията по дадената настилка(прахта и др. боклуци). Затова грамажа е изключително голям. А и става въпрос за целия автомобил, тоест за четирите гуми. Има някаква логика тогава. Ама няма как това да е само от каучуковата смес. Няма шанс! :)
  • 26 Един

    0 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: около 4.5 милиграма въглероден двуокис на километър. Жоре, какво е това количество, ква е тази мерна единица???