Last news in Fakti

16 Март, 2020 11:42 18 997 21

Защо не бива да се включват дълги светлини в мъгла

  • мъгла-
  • фарове-
  • светлини

През пролетта и есента, когато температурите варират силно, а почвата е пропита с влага, често се образуват мъгли. Излишно е да се припомня колко масови катастрофи причиняват те и колко опасно може да бъде шофирането при толкова слаба видимост.

Съществуват няколко прости, но жизненоважни правила, чието спазване свежда до минимум риска от произшествия в подобни условия. На първо място трябва да се провери изправността на фаровете и стоповете против мъгла.

Защо не бива да се включват дълги светлини в мъгла

При минимална видимост се препоръчва да бъдат включени всички светлини, включително и аварийните. Така останалите участници в движението ще имат най-голям шанс да ви забележат.

Единственото изключение от правилото са дългите светлини на фаровете. Лъчите от тях попадат под такъв ъгъл в микроскопичните капчици влага, че вместо да осветяват пътя, се отразяват от тях и заслепяват водача.

Ако живеете в район, където често се образува мъгла, не е зле да помислите за допълнителни фарове с жълт цвят. Обяснението е просто - човешкото око възприема по-лесно багри от червено-жълтия спектър. Понеже червеното е запазено за стоповете, за фаровете остава жълтото.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Gooner

    15 7 Отговор
    Защото ще виждаш пътя като след 5 големи ракии и една двувалка.
  • 2 ЕвроЗона

    30 0 Отговор
    А какво да кажем за всичкото “гъзар” дето си кара на мъгли в нормално време? Някои от тия мъгли търсят самолети като ПВО!
  • 3 Сойка Присмехулка

    33 4 Отговор
    Друго подходящо заглавие: Защо не бива да скачате от покрива, ако не можете да летите?
  • 4 за селяните тук

    13 3 Отговор
    В белите страни ще те глобят, ако си на дълги в мъгла и с фарове за мъгла на сняг и дъжд.

    Коментиран от #6, #9, #11, #12

  • 5 Бай Ганьо

    3 27 Отговор
    аз карам на дълги и денем и нощем - да ме виждат!!! но това правило го спазвам - в мъгла не карам на дълги.
  • 6 gost

    6 13 Отговор

    До коментар #4 от "за селяните тук":

    В нормалните държави има хубави пътища, живея в район около Дунава с постоянна гъста мъгла, пътищата нямат осови линии, не са ремонтирани с години, и каранато в мъгла е истинско предизвикателство. Колкото до темата височината на фаровете ми се регулира ръчно, пускам на дълги и ги свалям възможно най-много, при комбинация с фаровете за мъгла се получава задоволителна осветеност.

    Коментиран от #7

  • 7 hienata

    12 5 Отговор

    До коментар #6 от "gost":

    Интересно , каква кола караш ( ако не е тайна). На моите коли тази функция ( за сваляне и повдигане) я има само на късите светлини. Рефлескторите на дългите са неподвижни.

    Коментиран от #10, #16, #21

  • 8 мани мани

    7 4 Отговор
    за какво ви е да виждате ве, карайте то ще се чуе :) по принцип се кара с ниска скорост на къси светлини, но не се спира, защото ще ви надънят отзад :) колоната трябва да върви, но с ниска скорост да се влачи... някой спре ли, то става верижна катастрофа :)
  • 9 мани мани

    14 2 Отговор

    До коментар #4 от "за селяните тук":

    в белите страни има много сняг и мъгли, когато ние сме по тениска вече :) и светят през деня кат' светулки, но ние кат' глупаци изкопирахте тая тъпотия относно фарове през деня - хеле лятото с фарове е мале мила :)
  • 10 форд

    6 3 Отговор

    До коментар #7 от "hienata":

    Форд Мондео след 2007.

    Коментиран от #15

  • 11 франсе

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "за селяните тук":

    Много си в грешка.Във Франция масово карат на габарити и фарове за мъгла.
  • 12 Селяндур

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "за селяните тук":

    Ти вярно си селяк т.е.със селско мислещ!
  • 13 Хахо

    0 1 Отговор
    В германия я събират с прахосмукачки така че тоя проблем е решен отдавна . Пеевски отвори магазинчета лафка е крайно време е да подари малко прахосмукачки на народа да си събират мъглата от технополис :)
  • 14 дърт шофьор

    9 0 Отговор
    Ами онези с "ксеноните" от по 30 лв? Пръскат разсеяна светлина, нищо не виждат, а отсреща заслепените им пускат дълги. Не са ли 80%-ници?
  • 15 hienata

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "форд":

    Не знаех, аз повечето коли които съм карал/имал имат настройка само на късите. Това си е терикатска работа и би вършила работа и при дъжд. Аз доста време търсих, но си купих жълти крушки Н3 за фаровете за мъгла. Слабички са, но в мъгла се вижда добре.
  • 16 Фараджия

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "hienata":

    Фарове с лампа Н4 на която са и къси и дълги на един рефлектор

    Коментиран от #17

  • 17 hienata

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Фараджия":

    Да, за Н4 съм съгласен, но не съм имал такава кола. Колегата обаче визира Мондео МК4, а то е с лупи на късите, дългите са отделно,имат завиващи фарове и допълнителни за завой имат и ксенон, та за това ми стана интересно.
  • 18 Язе

    3 0 Отговор
    Моите пък са авоматични и сами се регулират.В мъгла се кара бавно и е важно да има осева линия....нещо почти невъзможно в БГ.
  • 19 gerp

    0 1 Отговор
    щото ше лъснат измамите на боку циквата зад медииния параван кур0нъвир0з
  • 20 щоту

    2 1 Отговор
    Съ ни види
  • 21 Докато си на къси си ги сваляш надолу и

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "hienata":

    Нали докато си на къси сваляш светлините на долу и после пускаш дълги