През пролетта и есента, когато температурите варират силно, а почвата е пропита с влага, често се образуват мъгли. Излишно е да се припомня колко масови катастрофи причиняват те и колко опасно може да бъде шофирането при толкова слаба видимост.
Съществуват няколко прости, но жизненоважни правила, чието спазване свежда до минимум риска от произшествия в подобни условия. На първо място трябва да се провери изправността на фаровете и стоповете против мъгла.
При минимална видимост се препоръчва да бъдат включени всички светлини, включително и аварийните. Така останалите участници в движението ще имат най-голям шанс да ви забележат.
Единственото изключение от правилото са дългите светлини на фаровете. Лъчите от тях попадат под такъв ъгъл в микроскопичните капчици влага, че вместо да осветяват пътя, се отразяват от тях и заслепяват водача.
Ако живеете в район, където често се образува мъгла, не е зле да помислите за допълнителни фарове с жълт цвят. Обяснението е просто - човешкото око възприема по-лесно багри от червено-жълтия спектър. Понеже червеното е запазено за стоповете, за фаровете остава жълтото.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Gooner
11:47 16.03.2020
2 ЕвроЗона
11:49 16.03.2020
3 Сойка Присмехулка
11:51 16.03.2020
4 за селяните тук
Коментиран от #6, #9, #11, #12
11:51 16.03.2020
5 Бай Ганьо
11:58 16.03.2020
6 gost
До коментар #4 от "за селяните тук":
В нормалните държави има хубави пътища, живея в район около Дунава с постоянна гъста мъгла, пътищата нямат осови линии, не са ремонтирани с години, и каранато в мъгла е истинско предизвикателство. Колкото до темата височината на фаровете ми се регулира ръчно, пускам на дълги и ги свалям възможно най-много, при комбинация с фаровете за мъгла се получава задоволителна осветеност.Коментиран от #7
11:59 16.03.2020
7 hienata
До коментар #6 от "gost":
Интересно , каква кола караш ( ако не е тайна). На моите коли тази функция ( за сваляне и повдигане) я има само на късите светлини. Рефлескторите на дългите са неподвижни.Коментиран от #10, #16, #21
12:06 16.03.2020
8 мани мани
13:31 16.03.2020
9 мани мани
До коментар #4 от "за селяните тук":
в белите страни има много сняг и мъгли, когато ние сме по тениска вече :) и светят през деня кат' светулки, но ние кат' глупаци изкопирахте тая тъпотия относно фарове през деня - хеле лятото с фарове е мале мила :)13:34 16.03.2020
10 форд
До коментар #7 от "hienata":
Форд Мондео след 2007.Коментиран от #15
13:35 16.03.2020
11 франсе
До коментар #4 от "за селяните тук":
Много си в грешка.Във Франция масово карат на габарити и фарове за мъгла.13:37 16.03.2020
12 Селяндур
До коментар #4 от "за селяните тук":
Ти вярно си селяк т.е.със селско мислещ!15:15 16.03.2020
13 Хахо
20:05 16.03.2020
14 дърт шофьор
22:15 16.03.2020
15 hienata
До коментар #10 от "форд":
Не знаех, аз повечето коли които съм карал/имал имат настройка само на късите. Това си е терикатска работа и би вършила работа и при дъжд. Аз доста време търсих, но си купих жълти крушки Н3 за фаровете за мъгла. Слабички са, но в мъгла се вижда добре.22:18 16.03.2020
16 Фараджия
До коментар #7 от "hienata":
Фарове с лампа Н4 на която са и къси и дълги на един рефлекторКоментиран от #17
22:50 16.03.2020
17 hienata
До коментар #16 от "Фараджия":
Да, за Н4 съм съгласен, но не съм имал такава кола. Колегата обаче визира Мондео МК4, а то е с лупи на късите, дългите са отделно,имат завиващи фарове и допълнителни за завой имат и ксенон, та за това ми стана интересно.07:57 17.03.2020
18 Язе
09:48 17.03.2020
19 gerp
09:36 18.03.2020
20 щоту
12:17 18.03.2020
21 Докато си на къси си ги сваляш надолу и
До коментар #7 от "hienata":
Нали докато си на къси сваляш светлините на долу и после пускаш дълги20:15 18.03.2020