23 Март, 2020 14:24 106 357 190

Продава се БТР на 432 км

  • бтр-60 пб-
  • бронетранспортьор-
  • обява-
  • продажба

Амфибиен бронетранспортьор БТР-60 ПБ от 1985 г. с пробег от едва 432 км от резерва на въоръжените сили на Украйна си търси купувач в гр. Житомир, на 150 км от Киев, съобщава Autocentre.ua. Машината е снета от консервация, което обяснява не само отличното състояние, а и цената от $30 000 (€27 933).

Продава се БТР на 432 км

БТР-60 ПБ се сглобява в Горковския автомобилен завод от 1964 до 1976 г., след което производството е пренесено в Курганския завод за колесни влекачи, на чиито конвейери остава до 1987 г. При разпадането на СССР на въоръжение остават над 4 000 такива бронетранспортьори, 176 от които на територията на Украйна.

Продава се БТР на 432 км

Задвижването на БТР-60 ПБ е поверено на два силови агрегата ГАЗ-40П с мощност 90 к.с. всеки. Тези мотори представляват форсирани варианти на добре познатия двигател на ГАЗ-51 с увеличен работен обем.

Продава се БТР на 432 км

Десният агрегат задвижва първия и третия мост, а левия - втория и четвъртия. Работата на двата мотора обаче невинаги може да се синхронизира, което се смята за конструктивен недостатък на всички "шестдесетки".

Продава се БТР на 432 км

БТР-60 ПБ може да превозва 8 десантчици и 2 души екипаж (водач и командир). Бронетранспортьорът има броня с дебелина между 7 и 11 мм и тежи 10.2 тона. Оръдейният купол (продаваният екземпляр е без такъв) се задвижва механично и е снабден с две картечници - КПВТ калибър 14.5 мм и 7.62-милиметрова ПКТ.

Продава се БТР на 432 км

Благодарение на двата водометни двигателя БТР-60 ПБ може да плава със скорост до 10 км/ч, а в случай на повреда, движението по вода става посредством въртенето на колелата с максимална скорост 4 км/ч. Горивото стига за изминаването на 700 км на суша и 20 часа по вода.

Продава се БТР на 432 км

Продава се БТР на 432 км

Продава се БТР на 432 км

Продава се БТР на 432 км


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 115 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАТЕ НЕЦИ

    220 11 Отговор
    ДИНКО ВЕДНАГА ЩЕ ГО КУПИ!

    Коментиран от #144

  • 2 ТАСС

    109 31 Отговор
    Двигателите са синхронизирани и са пълни глупости за захранване на отделни мостове @

    Коментиран от #17, #37, #89, #91, #114, #161

  • 3 Batushka

    108 39 Отговор
    Ще го купя и ще смачкам НАТО

    Коментиран от #11

  • 4 Jonatan

    47 132 Отговор
    Комунистическа си работа
  • 5 Ли ли

    42 70 Отговор
    Леле в такова се возехме на 4-ти км.
    Един път даже и до портала стигнахме :)

    Коментиран от #10, #184

  • 6 стар кашик

    184 16 Отговор
    Страхотна возия..Мерцедес ряпа да яде.Двгателите не са водометни, водометен е винта, задвижван от тях.Екипажът наистина е от двама души-бордови мерач и водач, останалитен са ''кашони''....пехотно отделение.Като бордови мерач що патрони съм изстрелял на ''Пчела'' и ''Ново село''...Интересно бе решено отоплението на машината през зимата- с т.нар. ''зимни перки на охлаждането'', вътре ставаше баня.Да, и обикновенно когато се качвахме на ''Пчела'' вътре се събираше цял взвод. А някой да знае предназначението на ''ВПХ''-ра и защо на ''бомбетата'' не им се полага да спят в БТРа....хахахаха.

    Коментиран от #13, #16, #176

  • 7 да де

    18 58 Отговор
    Най-важната част отгоре я няма на кой му трябва варел с двигател.

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 стар кашик

    56 6 Отговор

    До коментар #7 от "да де":

    Най-вероятно КПВТ то са го шитнали на ИДИЛ ..пикапите на брадатите са оборудвани най-вече с тях.
  • 10 Мдааа

    39 66 Отговор

    До коментар #5 от "Ли ли":

    Не ми напомняй, че такъв дръглер имах зачислен. Веднъж мина цели 3 километра. Добре че беше 131-ми.
    Бяхме по тревога, от всичките 8, 1 мина КТП.
    На комбата му идеше да се гръмне, че наблюдваха големи болтове.
    - Позволявам да се повръща само в противогазите. :-))) овЦЕфери, ко да ги правиш

    Коментиран от #99

  • 11 Руслан ( Асан )

    24 16 Отговор

    До коментар #3 от "Batushka":

    Аз ще те подкрепям. Ще тичам след теб и ще викам ура!
  • 12 един шофьор

    75 6 Отговор
    Според мен трябва Бокича да го купи и да ходи с него да инспектира строежа на магистралите.

    Коментиран от #20

  • 13 Дааа

    18 14 Отговор

    До коментар #6 от "стар кашик":

    Да си мерите метана на пръдните, ако имате тръбички де.

    Коментиран от #15

  • 14 Георги Георгиев

    108 5 Отговор
    Който е карал такъв на полигона край Русе, знае какъв кеф е!

    Коментиран от #47, #177

  • 15 стар кашик

    26 1 Отговор

    До коментар #13 от "Дааа":

    Хахахаха...по принцип -да, прав си само че се ползваше най-вече да държи в будно състояние ''буците''..ефекта бе много добър, с монтирано 4то коляно на антената се достигаше до всеки заспал, в която и част на товарното отделение и да се намираше.
  • 16 Мдааа

    33 7 Отговор

    До коментар #6 от "стар кашик":

    А после си се гордял как си "гонил бомбетата". Странно защо всички амеби от новобранците , които "влизаха под крилото на някой стар" и никога не са видели ЧАНЧ после като станат "стари"
    все се правеха на "НАЙ-ГОНЕНИТЕ", та им напомнях редовно.
    Цял живот си нося белега от такива "стари" като теб.
    И на 7 "стари" НИЩО не им върнах.

    Коментиран от #18, #105

  • 17 Луд

    39 3 Отговор

    До коментар #2 от "ТАСС":

    Двигателите наистина захранвот отделни мостове.
  • 18 стар кашик

    52 6 Отговор

    До коментар #16 от "Мдааа":

    Ами да ти кажа, в интерес на истината никой не ме е гонил и никого не съм гонил..там където служих, беше достатъчно тежка службата по устав за да се занимавам с простотии...Гонеха се стари и млади обикновенно в ''почивните бази'', където служеха мамините синчета и връзкари и по цял ден сте се чудили каква простотия да измислите..А това с ВПХра всички го вземаха за майтап и никой не е брал карез на другите.Колкото до спането-по време на марш бе абсолютно забранено някой да спи или дреме, на два пъти се обръщаха машини заедно с всички вътре на ''Ново село''.

    Коментиран от #22

  • 19 Откога търся такъв

    20 1 Отговор
    Що не казвате бе хора че имате,давай те го
  • 20 Ми да

    24 2 Отговор

    До коментар #12 от "един шофьор":

    То по нашите пътища на места и с БТР може да затънеш!!!! Пък и на джипарата и навартя доста, а като знам с какви сервизи имат договор държавните ведомства, скоро може и да е за брак...
  • 21 Геро

    44 2 Отговор
    В Русе съм се возил такъв дзвер? много по хубаво е от марш на скок 16 км?
  • 22 Мдааа

    43 85 Отговор

    До коментар #18 от "стар кашик":

    На такива неща се нагледах, че думите са слаби. Момчетата си биеха големи спринцовки с нафта за да се измъкнат от ужасите. Знаеш ли какъв е най-лекият резултат от това ? А най-тежкият.
    Други се "измъкнаха", но към по-хубавият свят.
    Минаха вече 32 години а Ванко няма да го забравя.
    БОГ ДА ГО ПРОСТИ. Полудя, и като влезе в караулното с "Кака Пена" , а там само "стари".
    Само той излезе от там.
    Седна на бордюра, свали кубинките, отиде в тревата легна и налапа Пена.
    А оВЦеферите никога нищо не знаеха за ужасите.
    Долни жалки слузести амеби.
    Добре че вече го няма този ужас.
    Да растът децата живи и здрави и да се махат от тая Територия.

    Коментиран от #28, #31, #55, #69, #78, #111, #188

  • 23 nnn

    60 3 Отговор
    Тук в "Хан Крум" преди 20-тина години имаха разработка двата скапани бензинови двигателя да ги сменят с един турбо-дизелов от мерцедес с общо 2 пъти по-голяма мощност и 2 пъти по-малък разход.
    Поръчката беше по зачвка на пакистанците, които били категорични, че на тяхната надморска височина руските атмосверни двигатели са доста зле, но познайте какво се случи:
    1-во се счипи скоростната кутия която не можеше да издътжи на въртящия момент на немския дизел и се налагаше рационализацията да включи и немска скоростна кутия и когато почти всичко беше готово за сделката, на българския директор му спретнаха такъв компромат от американското посолство че се влачи 10-тина години по съдилища! Причината бяха десетките и стотици милиони долари които пакистанците щяха да платят се оказаха американска помощ, която на своя страна е била предвидена за техни оръжейни фирми! Американците с помоща на наши полезни идиоти си защитиха интереса, а странична жертва стана един от способните за мениджъри от такъв мащаб българи! Но във всички случай разработката в "Хан Крум" Търговище как да направят от това техническо недоразумение БТР нормална машина ще е запазена, естествено ако все още съществува танкоремонтния завод "Хан Крум"

    Коментиран от #27

  • 24 Иван

    17 16 Отговор
    Те всички машини от армията са така. По на 40 години а по на 10000км. Пак не стават за нищо.Гумите хванали калъп от седене, двигателите ръждясали от не палене. Бараки!

    Коментиран от #26

  • 25 Мдааа

    13 6 Отговор
    Ето, Желязна машина. Жалко, защо нямам 21 000. https://m.mobile.bg/details/41580141299752715
  • 26 Мдааа

    32 5 Отговор

    До коментар #24 от "Иван":

    Не БОГОХУЛСТВАЙ.
    Това твоето си е чисто Богохулстване.
    Еййй, много се изнежихте бе. Едни гуми били проблем. За тъй нареченото от теб ръждясване даже няма да говоря. Пълни бози не ми се слушат.
    Аз си искам мойта 1, ЕДИНИЦА . Жаргон за ЗИЛ-131.
    Ето виш красавеца, само ме е яд че нямам 21 000 - https://m.mobile.bg/details/41580141299752715 .
    Това е Истинска Машина. Нито река я плаши, нито блато.
    Нека другите ти кажат с каква лекота се въртеше волана.
    Дано някой набор я купи.
  • 27 Армия

    20 0 Отговор

    До коментар #23 от "nnn":

    Има над 20бтр.в армията с днешна дата. Американски двг дизелов къминс с анг.авт.кутия алисон разрабатка и сглобка хан крум търговище

    Коментиран от #163

  • 28 стар кашик

    82 5 Отговор

    До коментар #22 от "Мдааа":

    Не знам къде си служил и на какви ужасии си бил свидетел..Аз поне не знам за по-тежки поделения от Елхово, Грудово и Зведец..Служих 82-84г в Елхово, полка...имам най -добри спомени и от старите и от младите.Имам 12 ТУБС и едно учение в чужбина..Две зими съм изкарал да прикривам граница..Да, чистил съм шинели, чистил съм автомати...както и на мен са чистили, но не съм си позволявал грубо отношение с останалите, особенно с бомбетата. Спомням си всички мои стари само с добро ..и Чобалигов, Хери, Чифутов, Гецата, Дядото...ст-шк Събев..къде ли са сега. С особенно уважение съм към командира на ротата-ст.лт. Дженков...така че , приятелю, не мери с един аршин всички и по войнишкия фолкор не бързай да даваш оценки на другите, изхождайки от собствените си преживявания.Бъди здрав...

    Коментиран от #75

  • 29 Кракра

    25 110 Отговор
    10 тона, 180 коня. СМЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕХ!
    Тия дъргели не можеха да запалят да ги изкарат от парка. Потресаващи боклуци. И с това нещо се очакваше да водим война срещу НАТО. Каква война, бе - турците щяха за 2 дена да са до Пловдив. Ще ги спираш с пършиви руски МиГ-ове, допотопни бракми като тая и "укрепена защитна линия" със заровени куполи от T-34-ки

    Коментиран от #38, #90

  • 30 Фици

    36 3 Отговор
    Страшна возия и проходимост,но двигателите са пълен аут!Каралсъм такъв 18 месеца.
  • 31 Кракра

    28 55 Отговор

    До коментар #22 от "Мдааа":

    Свинщината със "стари" и "млади" я има само в руската/съветската и в българската армия, която още от освобождението е копие на руската. Това е пълно незачитане на Устава, който иначе в казармата ти го врат под носа за щяло и нещяло. Никъде в Устава не пише, че войници с по-дълъг прослужен срок могат да тормозят и да командват вийници с по-кратък прослужен срок. Нещо повече - в армията "старите" редници гонеха "младите" ефрейтори и младши сержанти под благосклонния поглед на шапкарите, които се правеха, че не виждат какво се случва. Пълно незачитане на чинопочитанието, което е в основата на всяка армия. Пълна свинщина. А някои се гордеят, че са изкарали месеци и години в тая кочина.

    Коментиран от #32, #79

  • 32 Мдааа

    20 76 Отговор

    До коментар #31 от "Кракра":

    На никого о т Вас младите в АБСОЛЮТНО НИКАКЪВ случай не пожелавам да минават през това което ние минахме. И огромно число момчета останаха ВЕЧНО млади. Отидоха на по-доро място. Бог да ги прости.
    Махайте се от тази Територия деца. Тука ще загинете. Късмет деца.

    Коментиран от #35

  • 33 Мдааа

    3 8 Отговор
    Благодаря за пожеланията.
  • 34 стоян георгиев

    9 42 Отговор
    возил съм се в тоя дръгел по време на учения .наи-добре е да сте с противогази в него ,като почнете да повръщате да не оцапате всички около васvи задължително каски особено ако кемафа е някои млад тулуб току що изкарал школата .

    Коментиран от #36

  • 35 Кракра

    51 55 Отговор

    До коментар #32 от "Мдааа":

    Аз съм служил. Най-тъпото и безсмислено прекарано време в живота ми. Пълна простотия и олигофрения. Тормоз, мизерия и абсолютно никаква полза.
  • 36 гост

    80 3 Отговор

    До коментар #34 от "стоян георгиев":

    Возил си се , ама някой друг път или в сънищата си- 1-кемаф на войнишки жаргон е танкист, механик-водач, 2- тулуп- при кашиците е мл. сержант, командир на отделение, влязъл в казармата през март, по никое време..нито е със старите-стар , нито е с младите-млад.-3. Не виждам причина да повръщаш, освен ако не си добре с вестибуларния апарат.В армията навремето, пък може би и сега, това е машината с най- добра ''возия''..попрегледай коментарите на тези преди тебе...пак са ''изфърли'' ва, стоенчоо, сигурен съм че баш в такава не си се возил, ма требе да се праиш и ти на интересен, нали?

    Коментиран от #76, #189

  • 37 Vladi8735

    12 0 Отговор

    До коментар #2 от "ТАСС":

    Така са мостовете
  • 38 Мдааа

    86 11 Отговор

    До коментар #29 от "Кракра":

    😂😂 Е щом казваш.
    Еврогейс, т.е. Европейските "войничета" са "войничета" от 09 ч. до 17 ч.. След 17 са цивилни граждани. Да не те засрамвам с по-стари учения на нато да се спрем на последното им в Норвегия. Условният враг беше Русия разбира се. Участваха десетки хиляди войници от нато.
    Та, да почнен с :
    1. 6 Американски войници настинаха при десанта на брега с условнияр противник и поооознай. Прекратиха учението.
    2. Батальон от 101 въздушна дивизия "лееекинко" обърка кординатите за десант "Сааамо" с 694 километра.
    3. Английски SAS, по погрешка десантирахажв ГРАД Люксенбург, в Германия.
    А е трябвало да десантират в КРАААЛСТВО ЛЮКСЕНБУРГ.
    4. По време на учението подводници на Сащ замръзнаха в ледовете, та се наложи да молят "врагът" т.е. Руснаците да им ги измъкнат.
    5. Български батальон отказа да стреля срещу мишените облечени в Руски униформи.
    6. 5 Български снайперисти с ОБИКНОВЕННИ СВД спечелиха 1 място в двубоя на снайперистите, Сащ бяха.
    Айде стига за учението, погледни в нета, там си пише всичко.
    Тия дръглери, както казваш ЕВАКУИРАХА целият Град Орландо когато ги удари морето, и камионите на армията на Сащ се оказаха боклуци. Максималното им газене бико 1,20 метра. Та чак след месец, Сащ евакуираха гражданите си от града, като поискаха помощ от Мексико. А се оказа че камионите на Мексиканската морска пехота са Урал 4320, и Зил 131.и с тези два "дръглера" Мексиканската морска пехота евакуира гражданите на Орландо.
    Моля привери в нета
  • 39 Мдааа

    74 7 Отговор
    А се оказа че камионите на Мексиканската морска пехота са Урал 4320, и Зил 131.и с тези два "дръглера" Мексиканската морска пехота евакуира гражданите на Орландо.
    Моля привери в нета И за това.
    И последно когато Българите са принудени да се бият се разбира израза- Кон боб яде ли.
    При обсадата на Одрин БА е 70 000, а обсадените турци са 183 000.
    Ама как ще хванеш АКС-74У като не си се епилирал, и не си се фотнал У фейсбука.
    Ами ако си нацапаш фешаните дрешки, ко праим.

    Коментиран от #41

  • 40 Vladi

    72 1 Отговор
    По ред стечения на обстоятелства имам над 5000км на точно такава машина.Страшно проходим,страхотна визия,80-100 на асвалт.Малко капризни двигатели но като ги нагласиш са ок.Караха се с бензин Б70,прозрачен като вода.По онова време имаше завод в гр.Червен бряг за тях.Служил съм 83-85г.

    Коментиран от #42, #51

  • 41 Кемаф

    20 1 Отговор

    До коментар #39 от "Мдааа":

    Това е БТР 60 ПА

    Коментиран от #43

  • 42 гост

    42 1 Отговор

    До коментар #40 от "Vladi":

    Никога не е имало завод за БТР в България.....да, правеха се МТЛБ та..ама разликата е огромна между тези две машини. А ти го казвам като бивш механик водач- изпитател с над 80 000км на МТЛБ в същия този комбинат. Освен тях се произвеждаше и ,,Гвоздика'' и изделие 10- КЩМ (командно-щабна машина).

    Коментиран от #44

  • 43 Мдааа

    5 1 Отговор

    До коментар #41 от "Кемаф":

    ! За какво говориш ! Друго коментирах.
  • 44 Кемаф

    18 0 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    29 войника сме се возили във такъв БТР

    Коментиран от #45

  • 45 стар кашик

    68 3 Отговор

    До коментар #44 от "Кемаф":

    Вярвам ти ...когато се качвахме на ''Пчела'' за стрелби с учебните машини, се побирахме вътре по 30+ парчета, един кашишки взвод...смятай как излизахме след такова возене. А много пъти, когато ''Гъсока'' бе повреден, качвахме и боеприпасите за стрелбите. Абе кашишка мизерия, но въпреки всичко бяха хубави години...Сега са ми интересни мамините синчета, дето са ги гонили, защото заради заради скатавките им са си патили останалите. И тогава имаше джендърчета, ама поне не бяха епилирани като сегашните..

    Коментиран от #60, #61

  • 46 БАТЕ НЕЦИ

    13 14 Отговор
    ЗА ТАЗИ МАШИНА НЕЗНАМ,АМА ПО-ГОЛЯМ БАРУТНИК ОТ Т-55 НЯМА.ДУШАТА МИ СЕ ИЗВАДИ С НЕГО.МОЖЕ ПЪК НА МЕНЕ ДА СЕ Е ПАДНАЛ НАЙ-ГОЛЕМИЯ КУРНИК.ОТ 4 ТАНКА НА ТУБС ВСИЧКИТЕ С ПРОБЛЕМИ.КОЙ НЕ ЗАПАЛИ,ДРУГ НЕ МУ РАБОТИ ПУЛТА НА КУПОЛАТА,ТРАГЕДИЯ.

    Коментиран от #48, #56

  • 47 Borislav Popov

    16 2 Отговор

    До коментар #14 от "Георги Георгиев":

    В поделението, което се намира до завод Петър Караминчев ли си бил?
    Аз там взех шофрска книжка навремето, 1 рота, а тези които имаха вече такива книжки, караха школата за БТР-и и БРДМ.

    Коментиран от #80

  • 48 стар кашик

    24 1 Отговор

    До коментар #46 от "БАТЕ НЕЦИ":

    Явно не си случил, такъв ти е бил късмета.При нас в Елхово Т-55 влязоха през 83 г от. Машините бяха от руския контингент, който се изтегляше от ГДР-то.Аз като влязох заварих 34 ките от войната...Кемафчетата от танковия батальон ходеха едни напъчени...все пак доста поотмиха маслото и греста от комбинезоните..хахаха. Ама иначе пак си чукаха тракове до сред нощите след занятие..Ако и твойта е била от тази партида, тогава влязоха много Т-55, най-вероятно си попаднал на някоя ''ученичка'' дето са я сдухали от стрелби и кормуване...

    Коментиран от #49, #64, #172

  • 49 БАТЕ НЕЦИ

    6 1 Отговор

    До коментар #48 от "стар кашик":

    ДОСТА ПО-КЪСНО СЪМ СЛУЖИЛ,АМА НАД РАДИОСТАНЦИЯТА НЯКОИ СИ БЕШЕ НАПИСАЛ ИМЕТО И 1989.ТО АЗ БЯХ КУФАР АМА ГО ЯДЯХМЕ ВСИЧКИ ПО ЕДНАКВО.ИМАШЕ И НОВИ,ОБАЧЕ НАШИТЕ (НА РОТАТА)БЯХА ИЗТОРМОЗЕНИ ДО НЕМАЙ КЪДЕ.
  • 50 Герб

    14 69 Отговор
    Аз съм ремонтирал мтбт и мога да кажа че руската техника трудно минаваше 10км пълен боклук такива са им и миг и су имах щастието да попадна на воена техника в гърция и да вида разликите огромни удобни мощини за водач за мерач за всички и много здрави ако комунягите беха направили война щеха да ни избият като пилци

    Коментиран от #88

  • 51 Anadolu Manafesi

    8 4 Отговор

    До коментар #40 от "Vladi":

    Колко много глупости си написал само ! Май дори не знаеш какво е АКС-74У .
  • 52 Танкист от Черния полк

    61 2 Отговор
    Да са живи и здрави всички БТРисти от Черния сребърен полк от периода 1976 до1988с които съм служил. Истински шофьори водачи а машините вдигнаха до 120 кмч по асфалт а Марица я форсира ха на минути. Да ги бази Бог както те се обучава ха да пазят България.

    Коментиран от #54

  • 53 Моше 8848

    24 58 Отговор
    Единия двигател палеше другия на ход в студа. Хубава външно машина, но в Афганистан руснаците и викаха "Ковчег № 60". Всичко без пистолет, с бронебойни патрони шиеше БТР - 60, като шевна машина. Но го предпочитаха пред руското БМП, което пък си беше тотална щета. Возеха се върху него, но не и вътре. Вярно е, че БТР плува на базата на водомета отзад. Ако обаче не успеят колелата да захапят бряг, което се случва доста често при неразузната предварително преправа, се върти докато го потопят или водата го отнесе и обърне. Така, че не бързай да сваляш НАТО, червен боклук такъв. Защо не ми беше войник ? Щеше да псуваш руските таралясници до днес, че и пред внуците си.
  • 54 Минчо

    15 30 Отговор

    До коментар #52 от "Танкист от Черния полк":

    Айде стига бе. Форсираха я на едно също място набор след набор. Знаеха на изуст мястото на път за полигона. Само не ми хвали този таралясник, защото е все едно да предпочиташ Москвич пред Мерцедес само защото не си се допирал до Мерцедес. Проблема си е твой.
  • 55 Чочаркавица

    57 11 Отговор

    До коментар #22 от "Мдааа":

    Момче, лъжеш като дърт циганин. Даже има чувството, че или си служил в КЕЧ и си дочувал туй - онуй, или си бил освободен по болест или с червени връзки. В армията ни имаше ред и дисциплина. Имаше и извращения , но те бяха на малко места и веднага бяха ликвидирани. Колкото и да мразя комунистите, като офицер бях такъв по принуда още от Военното училище. Имаше институт на ЗКПЧ. Това е заместник комантир по политическата част. Имаше правата на командира по нестроеви въпроси. Задачата му беше да не се допускат такива неща. Омразата ти към как беше:...оВЦеферите... още веднъж ми подсказва, че си някакво менте. Да, офицерите в армията са друг сорт военни. Те са учили , знаят и могат. А субординацията ги отделя от войниците по много начини, като се започне от качеството на плата за униформите, мине се през порциона, та до правата, задълженията и отговорностите. А ти лъжльо си слушал лъкардии с които по-големите батковци са те плашили. Не се пиши велик. Може да ти повярва само някой днешен плужек, който не знае какво е миризма но кордит.

    Коментиран от #70, #73

  • 56 Генерал BUF

    49 2 Отговор

    До коментар #46 от "БАТЕ НЕЦИ":

    Боецо, ЗКТЧ - то ти е бил за дисципа. Това ,че Т-55 не пали е въпрос на реглаж на двигателя , изправност и зареденост на акумулаторите, както и пълни бутилки със сгъстен въздух. Танкът си беше много хубав за нашите условия. Какъв си бил, че пулта на мерача не работи. Като мерач трьбва да си знаел как се отстраняват проблемите със стабилизатора. Две кутии със електроника и бушони по тях има. Руснаците бяха описали всичко до последния проблем, който може да се появи. Изобщо, къде сте служили, кой ви е обучавал и какво сте правили не знам. Танкът е трябвало да ти стане като продължение на ръката. На сън да те бутнат и всичко да е на ред. А тракове се изчукват само на Т-34 защото профилът на трака се набива с пресована пръст. Тракът на Т-55 и Т.72 се отмива лесно с вода под налягане.

    Коментиран от #58, #65

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 БАТЕ НЕЦИ

    10 3 Отговор

    До коментар #56 от "Генерал BUF":

    КОМАНДИР НА ТАНК БЯХ,АМА НАЛИ ИМА ВЗАИМОЗАМЕНЯЕМОСТ МОГА ДА СЪМ И МЕРАЧ И ПЪЛНАЧ.САМО ПО МЕХАНИКАТА НЕ МУ РАЗБИРАМ.ДОКОЛКОТО ПУЛТА НЯКОЙ ПУЛТОВЕ ИЗОБЩО НЕ РАБОТЕХА АДЕКВАТНО.СЛУЖИЛ СЪМ В КАЗАНЛЪК.

    Коментиран от #146

  • 59 Калоян

    11 0 Отговор
    Имам книжка за бтр дано не съм забравил как се кара
  • 60 Кккк

    12 0 Отговор

    До коментар #45 от "стар кашик":

    Елхово . 3мср какви спомени само.
  • 61 Кккк

    10 0 Отговор

    До коментар #45 от "стар кашик":

    Елхово . 3мср какви спомени само.

    Коментиран от #84

  • 62 Ганьо

    13 11 Отговор
    Голем дцвер! Арчи 100на 100! 180 коня за 20 тона. Нема такава машина!😀
  • 63 Кемаф

    16 2 Отговор
    Поздрави за всички които са служили в под.72365 Н.Пазар -1988/1990г
  • 64 42 ТП мерач

    12 0 Отговор

    До коментар #48 от "стар кашик":

    Ямбол 85-87!Здрасти ,старо!

    Коментиран от #87

  • 65 бръснаря

    17 1 Отговор

    До коментар #56 от "Генерал BUF":

    97-ма година дойдоха бойни т-72 от Пакистан,в Айтос ,,,траковете чистихме вдигнати на магарета и газ до дупка на седма,хвърляха каманаци на 100 метра,не ми говори за чистене на тракове
  • 66 28860

    17 2 Отговор
    '88~'90... Поздравления за всички служили в БА.. спомените остават.. първата година карах 131-ка.. зимата веднъж напълних радиатора с нафта..беше ми писнало по тревоги да тичам с тубите от подземните водохранилища и през деня каго напече..😴..и 131-ката загря...

    Коментиран от #81

  • 67 иванко

    30 2 Отговор
    Имам категория за управление в армията за БТР 60 ПБ. Уникална машина . Високо проходима, моше да минава отвсякъде по всякакви терени.Карал съм го в кал,като гумите не се виждат.Много добра амфибия е във водата. Тъй като е с два двигателя, може да се движи само с един при неизправност на другия. Танка е най проходим в кал и вода ,но аз бях ротна машина на командир на танков командир с БТР60 ПБ. Откъдето минаваше танка оттам минаваше без проблем и бронетранспортъора. Не е 4 X 4 a e - 8 x 8. Няма такава проходима машина
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Дабр

    16 12 Отговор

    До коментар #55 от "Чочаркавица":

    Най-мразя ЗКПЧ!! Няма такива боклуци!Червени!!боклуци!!Тия не са военни-партийци са! Да пази Бог!
  • 71 Карскан

    11 0 Отговор
    До кенар. 72360 Джебел. 1988-1990 може и да сме били заедно в Русе. Все пак синигирите бяхме малко. И от всички разбирачи само един забеляза че това не е 60ПБ.
  • 72 The Pest

    12 3 Отговор
    имал съм шанса няколко пъти да се срещна с тази машина (говоря за ПБ , а не точно това на снимките ) , на времето е била изключително масова в България , така и не разбрах какво се е случило с хилядите машини на склад . Във Враня имаше поне няколко десетки консервирани , както и няколко в движение , зачислени на МВР . Във Пловдив поне 10-тина в различна кондиция , за складовете не знам . Моите впечатления (лични ,получени като куфар и от разговори с водачите ) - машината е много проходима( за колесна) и сравнително подвижна , окачването и мостовете са много здрави за разлика от двигателите и трансмисията . Десантното отделение е изключително тясно и неудобно , особенно за войник със съвременно снаряжение , влизането е доста трудно , излизането е практически невъзможно в бойна или аварийна ситуация . Защитата , която осигурява машината е на практика никаква ,вероятно може да бъде пробита от АК (7,62 и 5,45) и 5,56 от разстояния под 100 метра в бордовете , особенно ако бъдат използвани бронебойни боеприпаси . Защитата от мини е близка до 0 . Вътре е адски горещо и всичко е в масло имирише на бензин , заради двигателите , освен това бензина е и доста лесно запалим , така че в никакъв случай не искам да съм вътре под обстрел . Не се чудете че руските войници в Афганистан и Чечня предпочитат да се водят отгоре . КПВТ е почти неизползваема . Лично аз предпочитам БМП-23 на базата на МТЛБ , които използвахме в Ирак , бронирането е подобно , но като цяло машината е
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Георги

    4 0 Отговор
    Преди 5 години започнаха да им вадят двата двигатела и да слагат по един от новият камаз но се оказа куцо
  • 75 Дърт кашик

    10 1 Отговор

    До коментар #28 от "стар кашик":

    22 120, Марица. От триъгълника като се издъни някой го пращаха при нас за наказание!

    Коментиран от #86

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Пълни глупости

    13 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мдааа":

    си написал,явно казарма си виждал само през крив макарон и си подслушвал на дядо си лакърдиите.
  • 79 Далеч

    19 0 Отговор

    До коментар #31 от "Кракра":

    си от устава - точно в устава е записа;о, че от двама равни по длъжност и звание срочнослужещи по-старши е този с повече служба.
  • 80 Алфа Чакал

    7 2 Отговор

    До коментар #47 от "Borislav Popov":

    Стига бе,Боре.Всички знаем ,че си взел книжка на Тесла.
  • 81 Луд

    3 0 Отговор

    До коментар #66 от "28860":

    И какво стана....
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 стар кашик

    33 2 Отговор

    До коментар #61 от "Кккк":

    Да ...тежка служба беше, но от там са ми най-добрите приятели и едни от най -хубавите спомени..Бил си при Ванкера, аз бях във 2 МСР -''прасетата '' на Дженков ...Поздрав за всички, които бяха войни от БНА..без значение в какъв род войски сте били...а мамините синчета...виждате ги , те не са се променили.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 стар кашик

    4 0 Отговор

    До коментар #75 от "Дърт кашик":

    Съгласен, и на вас не беше лесно, само че да ни откомандироват при вас си беше голям късмет, шестица от тотото..Поздрав за пехотата!!!
  • 87 стар кашик

    8 0 Отговор

    До коментар #64 от "42 ТП мерач":

    Здравей, бомбе.Да си жив и здрав....само успехи и радост в дома ти пожелавам.

    Коментиран от #97

  • 88 МТЛБист

    18 0 Отговор

    До коментар #50 от "Герб":

    Ти..си ремонтирал МТЛБ...ай стига бе, като ти гледам правописа само, ако това е истина , ти си за разстрел бе, човек. Та като си ремонтирал МТЛБ я кажи за какво се ползва кривката и как се прави реглаж по височина и сходимост на ролките на, да речем МТЛБ-изд 6 ..или изделие 3...и въобще знаеш ли по какво да ги различиш на пръв поглед....Останалите ти констатации оставям без коментар...просто не е нужен.Все пак спечели си твоите 5 мин слава.
  • 89 Хайл

    14 0 Отговор

    До коментар #2 от "ТАСС":

    Вярно е че задвижват отделни мостове а винта за плаване е от 2 двигателя...а каква возия има само с тези торсиони-мерцедес S класа не може да направи
  • 90 Да еааа!

    6 2 Отговор

    До коментар #29 от "Кракра":

    Къде си служил бе мамино синче? Долу на границата -55180, 55120, 55110 оси бяха, оси!
  • 91 Milen

    2 7 Отговор

    До коментар #2 от "ТАСС":

    Двигателите не са синхронизирани и задвижват отделни мостове, което е голям проблем, особено при продължително изкачване. Много често единият прегрява по тази причина.
  • 92 Бордови мерач на БТР 60ПБ

    14 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: . КПВТ е почти неизползваема ...Какво да ти кажа. До тук съм почти съгласен с тебе, но с това изхвърляне изтрепа мечките...Препоръчвам ти в обстановка да не се изпречваш срещу това нещо..не е здравословно, пич, ма никак даже, щото ако си поразен от един куршум евентуално ще те разпознаят само по чорапите ( ако си си избродирал името, разбира се)...пък ако си улучен с два куршума, автоматично влизаш в графата ''безследно изчезнал''по време на бойни действия.Тя, щото е неизпозваема , затова всички брадати я качват на пикапите...Да ти кажа, ако не знаеш-много е ефективна при поразяване на леко бронирани транспотни средства, ниско летящи цели( смърт е за хеликоптери) и жива сила на противника зад бруствер...единствен недостатък е че дава усечки при недобре снаряден боеприпас или при зареждане не си издърпал достатъчно рязко и силно въжето за зареждане...но това не е никакъв проблем за добре обучен БМ. За качествата на ПКТ мисля не е нужно изобщо да се говори.

    Коментиран от #158

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Ваня Давидкова

    6 3 Отговор
    България не трябва да купува БТР от Украйна и всякаква военна техника, защото САЩ точно това чакат за да ни наложат бойкот. Така няма да ни доставят изтребителите за които прахосахме милиарди и дори и парите няма да ни върнат. Трябва да бъдем послушни и само от тях да купуваме скъпа техника.
  • 96 qwerty

    4 0 Отговор
    34620 поздрави!!!
  • 97 42 ТП мерач

    3 0 Отговор

    До коментар #87 от "стар кашик":

    И на теб! Жив и здрав!
  • 98 Име

    5 0 Отговор
    Поздрави на всички, служили март до септември 92г. школата в Русе и
    септември 92г. до септември 93г. охранителна рота на МО 4ти километър.
  • 99 До: МДАА

    4 6 Отговор

    До коментар #10 от "Мдааа":

    Ако е същия случай, ще те поправя, 8 стигнаха портала, а 2 околовръстното, след месец ремонти и подготовка!
  • 100 БатМишо

    8 1 Отговор
    Нямало слисъл от казармата а сичко помните а ...а от останалия си смислен живот не помните нищо ЩОТО НИЩО СМИСЛЕННО НЕ СТЕ НАПРАВИЛИ ....относно гърча стари млади съм предотвращавал откак станах командир - първо на отделението -после на взвода после харесаха проктиката всички командири и се приложи ...идат новобранците - и по списък - тоя на тоя коит са градски или земляци първо сдвоявам щото вероятността да се виждат преди или след също намаля гърча - и обяснявам - тва е твоя ординарец - лъска чисти Ак шие якички зема ти наряда ако не са 2 един след друг кът си отпуск ОБАЧЕ видя ли го бит ОТ КОГОТО И ДА Е тебе търся и ще ти се доплаче ИЗБЯГАЛ ЛИ Е ПРЕЗОГРАДАТА ТЕБЕ ТЪРСЯ А ОТПУСКАТА НА УВО - ДЪНИ ЛИ СЕ ПО СТРЕЛБИТЕ И ЗАНЯТИЯТА ТЕБЕ ТЪРСЯ ....да видиш после как става Я НЕ МИ ПИПАЙ ОРДИНАРЕЦА да не ти избия зъбите имаш си твой ..... и как обяснява как се стреля и кък се действа
  • 101 БатМишо

    3 1 Отговор
    ИИИИИДВА и се подписва - 1 чифт кубинки 20 партенки 20 чорапа 1 новобранец ЕДИ КОЙ СИ при мене в взводната стая ....в бойно поделение офицер да изпусне контрола и да допусне гърч е за уволнение ....а чуя ли майката ЦЕЛИЯ ВЗВОД БАРАБАР С ДНЕВАЛНИТЕ по 5 дена за сбиване 3 ка спатия в ареста на поделението- имахме си наш ....бяха си измислили вместо псувни други изрази кодирани ....кажи на ваще да ти пратят колет от шарената сланина и т н .....чуя ли майката напрао остаят коланите и почва да псува командния състав че пак ще си сипва сам от баката ....през капанския крачол ми е в моя край за майката нож се вади трупове не ми се събират КЪМ АРЕСТА ЦЕЛИЯ ВЗВОД С СТРОЕВА КРАЧКА И ТОН ЗА ПЕСЕН градил илия килия
  • 102 БатМишо

    6 1 Отговор
    ДА ПСУВАХА МЕ да мразеха ме в червата ЗАЩОТО ТОВА МИ БЕШЕ РАБОТАТА и беше ме учил полковник ахтаров в РАКОВСКИ стара пушка участвала в голямата война държаха го след пенсия -по добре да мразят тебе това ще ги сплоти вместо да се мразят помежду си и да се избият на фронта в гърбовете кът ги надръндиш сичките ще те мразят ОБАЧЕ ще забраят в ареста че се мразят ИДИН ДРУГ кът се върнат майките им и гажетата им без да ги видат и другия път 2 кът тръгнат да са бият СИЧКИТЕ ДО ПОСЛЕДНИЯ ВКАРВАШ ИЛИ НАКАЗВАШ АМА МЪЖКАТА още първия ден ....за да ти е мирна главата после 3 години ....казваше го по инерция щото службата в флота е била 3 г по негово време
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 БатМишо

    6 0 Отговор
    ПС за бронята щях да казвам и са унесъх-И Я ПРОБИВА И НЕ Я ПРОБИВА АК 47 зависи от ъгъла на попадение трябва да е засада и да стреляш отвисоко и ще го надупчиш ако стреляш от еднаква височина ще го пробие АМА ПОСЛЕ гат ти купи тате колело- бронебоен или не НЯМА ЗНАЧЕНИЕ се го дупчи или не еднакво и с месингов ...5.45 се отплесва по лесно -никога не съм го харесвал -дупчи много лети много откат малък АМА ЗАВИСИ ОТ МНОГО НЕЩА рикошира лесно вятър го клати а в гора ако сте стреляли с него НИКОГА ПОВЕЧЕ НЯМА ДА ГО ПОХВАЛИТЕ кът видите трасака как отскача след някоя вейка - на полигона на гривица имаше 1 стар БТР за мишена и съм пробал става САМО АКО ПОПАДЕНИЕТО Е ПОД 90 градуса КАЗАХ....И СНАРЯДИ ОТСКАЧАТ не влезе ли под прав ъгъл ...ако бяха се сетили да го заострят и отдолу кът английските БТР и щеше да издържа и на мини ....хубавата част Е ЧЕ ТОЙ НЕ ЗАДЕЙСТВА ПРОТИВОТАНКОВА МИНА - мн колелета и добри гуми и не натиска бойната пружина - а на пехотна издържа ....ПРОВЕРЕНО така че както отбеляза колегата В ОБСТАНОВКА ПО ДОБРЕ ДА НЕ ГО СРЕЩАШ с бронебойни може да продупчи и танк
  • 105 джиджи

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Мдааа":

    ама много си прав. най скътаните бомбета
    гонеха най много.
  • 106 БатМишо

    6 0 Отговор
    ПС 2
    щях да цитирам Ахтаров светла му памет
    АКО ЕДИН КОМАНДИР ВОЙНИЦИТЕ МУ НЕ ГО МРАЗЯТ И ДА МЛЪКНАТ ОТДАЛЕЧЕ КЪТ ИДВА ЗНАЧИ НЕ СИ ВЪРШИ РАБОТАТА ....Накаръй ги първо да те мразят , а ако почне войната ще имаш време да се сприятеляваш - ама ако не почне ще ги върнеш живи и здрави на майките им след 3 г каквито си ги получил
  • 107 Дааа...

    6 2 Отговор
    Казармата определено е загуба на време и то най-хубавите години на всеки, ама.... Има едно ама... Година и половина служих и помня всеки ден, приятели, дисциплина, наряди, заедно можем всичко... Поздрави на всички, 93-94 сапьорска рота, Айтос
  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 стоян георгиев

    1 10 Отговор

    До коментар #77 от "Кемафи":

    танкистите както ти казах другар им викахме кухи.кухи манерки.не знам къде си служил ,но при нас бе така.кемафи бяха механик водачите,а оня компетентния дето обясняваше за тулупите изведнъж се оказа че леко се объркал,при теб е същото.и не си мисли че ако съм бил в кеча или трудовите би ме обидило?само че не съм бил бях кашимерия .междху другото кашишките натоварвания са гола вода.проблем са само за нераздвижени мишоци,дето си мислехте че кои знае кво е да направиш 10 набирания или да изпълниш теста на купър.в казармата биех целия полк на всичко.бягане,станах втори на 3 те към би ме само един ски бегач,на 100 метра обаче ги отвях,а на лоста без конкуренция набирания,коремни ,кофички поне по четири на нормативите.масовката висяхте като килими .леитинантите и старшините които по принцип са торби правиха повече от масовката!при тактиките бе същото.припаданици ,ревове ,номера...и сега 30 години по-късно уау колко бе хубаво и кви бяхме страшни.страшни бяха комплексарите втората година като им доидат някви мишки да им показват комплексите си.като сложа и цялата тъпотия умишлено мултиплицирана от тогавашната държава и се получава пълен смях.та другар казармата е пълна тъпотия,място където акъл дават наи-глупавите.тва там е докарано от ссср затова и се скапахме като страна.няма как наи-големите тъпаци все да ги буташ отпред и да си добре.казармата бе точно тва.ненормалниците винаги с предимство.ако си луд стреляш с боини патрони в спалното ,ти си супер,ако си нееб
  • 110 стоян георгиев

    3 8 Отговор
    ако си луд стреляш с боини патрони в спалното ,ти си супер,ако си неебавка имаш 1000 дни арест също.ако си изпълнителен ,прилежен и си вършиш нещата както трябва си сдуханяк.еи тва е казармата,лощото е че после принципите и оставаха и в живота.отиваш в едно соцпредприятие и гледаш казармата.всички скатават,крадат,мръсотия до тавана .началниците или скатавки някакви или връзкари или отявлени тъпаци.та евалата беше голямата работа!
  • 111 898

    14 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мдааа":

    Г-не ,вие сте жалък лъжец! На 01.01.1990г един побъркан от ревност старшина школник уби 14 души на застава около Момчилград! Нито е бил новобранец ,нито го е тормозил някой!
    Другия случай е през 1967г. Тополовград .Войник забравен да бъде сменен влиза в караулното и убива 7 души и ранява още 7! Не знам какво помните обаче във втория случай трябва да сте на около 72 години и да сте от тези оцелели седем души!? Което ми се струва малко вероятно!
    Най - вероятно сте виждали казарма през оградата,ако изобщо сте я доближавали!

    Коментиран от #125

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Шекспир

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "ТАСС":

    Хаха.Да накараш двигател на ГАЗ51 да работи ритмично си е чудо а да накараш два такива да работят в синхрон е мисия невъзможна
  • 115 стоян георгиев

    1 3 Отговор

    До коментар #113 от "стар кашик":

    много страшен профил.стар кашик.напрово му уплаши!и трябва да ти се обяснявам ли а плъх?къде съм бил съм бил.ако ме попиташ учтиво и бих ти казал,та пробваи по учтиво и ще научиш!

    Коментиран от #118

  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 ще го купя да се пазя от герберите

    3 0 Отговор
    Има ли картечница ,винетка,ГО?
  • 125 БатМишо

    8 0 Отговор

    До коментар #111 от "898":

    Потвърждавам случай на повече от 1 застрелян бяха 1 или 2 в историята на БНА .единични злополуки е имало повече с 1 жертва . Докато аз бяп на служба за цилия период имаше един единствен случай . В ШЗО 1988 на 7 пост чисти макаровия произвежда изстрел и убива часовия на 6 ти пост на 260 метра ....правих 15 експертизи ....и една злополука при разтоварване на камион с листове ламарина тъпака дърпа долен лист и горните върху него - ТУй са ми 2 та смъртни случая .и до ден днешен никой не проумява как макаров убива човек от 260 метра и правих експертизи сали не е стрелял втори човек от близо но всичко отговаряше -траекторията и дълбочината и ътъла на проникване и мястото на стрелба и традуса на попадението щото изстрела става от вишка и тос втори стрелец трябва да е имал крила ....случаите на масово ПОВТАРЯМ убийство са 1 или 2 ЗА ЦЯЛАТА ИСТОРИЯ НА БНА
  • 126 стоян георгиев

    0 2 Отговор

    До коментар #123 от "стар кашик":

    къв съм бил ти писах ,тва че си си писал гръмко име хич ама хич не те прави някакъв капацитет .дано си ме разбрал ,но едва ли .предполагам и че разбра че съм бил кашик предвид всичките подробности които ти писах ако и ти си бил такъв де.та успех в писането на смехории !

    Коментиран от #130, #145

  • 127 Иван

    11 1 Отговор
    Такъв имах зачислен в полка в Бояново,и беше едва на3400к перфектна машина. През какво съм минавал с нея бедна ви е фантазията.Вървеше като звяр.Така че който не е карал или не се е возил да не говори глупости.Още си пазя дукументите за механик водач на БТР
  • 128 тхе

    3 1 Отговор
    Запазен е. А колко гори?
  • 129 8439

    3 0 Отговор
    Извинявам се за коментара , но посочената машина е БТР-60ПА така се означаваха моделите без купола , а тези със бризент отгоре ( ние му викахме кабрио ) БТР-60П .

    Коментиран от #137

  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 дивака

    0 0 Отговор
    ИМА ЛИ ТАНКОВЕ ЗА ПРОДАВАНЕ !
  • 132 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 133 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 134 Шматка

    0 0 Отговор

    До коментар #85 от "Гост":

    Водометен вит и два такава за движение назат
  • 135 Шматка

    0 0 Отговор
    Водометен вит и два ракаава за движение назат
  • 136 ЧИчо Том

    3 6 Отговор
    Това си беше голям кошер !Първо палиш единият двигател ,молбите бяха много!! После вдигаш въздух непомня добре май на единият двигател беше алтернатора а на другият компресора !! Напълно натоварен с муниции и 12 човека тежеше към 15 тона и лягаше като Москве пълно с тикви ,синхронизатор на скоростите нямаше ,двойно амбириране и обърнати скоросттни кутии(първа назад и дясно) и гордите 180 (мъртви) коня !! Бе голям цирк беше 1985 като тръгнахме на учение "Щит" в Хасково ,1/3 от кошерите направиха по 200 метра и умряха в поделението !! Изобщо не говоря за разхода на гориво ! Голяма работа бяха тия кошери!! А условията вътре при 35 градуса навън няма да обяснявам !!""Защитата" от радиация (един компресор с филтър ) бачкаше постоянно че не се дишаше ,а зимата обратно ! КОШЕРИ
  • 137 1976

    4 0 Отговор

    До коментар #129 от "8439":

    Това е най-точното описание. БТР бяха 3 разновидности, но авторът на статията едва ли си е направил труда да проучи и да напише верни неща. Да има нещо написано за БТР и че се продава за еди колко си пари. А никой от коментаторите не споменава как се кара БТР на заден ход.

    Коментиран от #138, #141

  • 138 1976

    2 0 Отговор

    До коментар #137 от "1976":

    И моделите на БТР са:
    БТР 60П
    БТР 60ПА
    БТР 60ПБ - това е варианта с купола.
  • 139 ВАНЧО

    1 1 Отговор
    ДАНО НЕ ГО КУПИ НЯКОИ ЛУДДДДДДДДД..
  • 140 Всъщност

    7 3 Отговор
    В момента по политически причини се опитват да напълнят армията с НАТО-вски БТР-и. Машините са двойно по-високи от БТР 60 ПБ и са твърде удобна цел на голямо разстояние. Руснаците пък сами пуснаха БТР 80 с дизелов двигател и леки преработки по корпуса, като десантен люк между 2-ри и 3-ти мост. Излизането от там спестява на бойците възможността да ги разстрелят излизайки през таванните люкове. Та, понеже във взвода си имах 3 БТР 60 ПБ, със сигурност мога да кажа, че за времето си тази машина беше най-доброто. Нашата армия по разбираеми причини ще купи НАТО-вските, но всъщност по-добрият избор са руските. Жалко за похарчените кинти.

    Коментиран от #143

  • 141 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 142 Не ставай смешен

    4 0 Отговор
    Пълен кашкавал . Лично съм вкарвал от ПК -7,62 15 от 15 вътре.

    Ако го зачеше М2 Браунинг 50 вътре всичко ще е салата
  • 143 ЧИчо Том

    1 2 Отговор

    До коментар #140 от "Всъщност":

    Длина корпуса, мм 7650
    Ширина, мм 2900
    Высота, мм 2350..2460 За БТР 80 са данните !!!Length 7.93 m (26 ft 0 in)
    Width 2.99 m (9 ft 10 in)
    Height 2.37 m (7 ft 9 in) (baseline vehicle) А тези са за Немският БОКСЕР който е 2 пъти по тежък и 2 пъти по мощен като коне !! Та тези глупости """""" Мaшинитe ca двoйнo пo-виcoки oт БТР 60 ПБ и ca твърдe удoбнa цeл нa гoлямo рaзcтoяниe.""""""" ги разправяй на баба ми !! Ма четете преди да пишете !!

    Коментиран от #147

  • 144 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "БАТЕ НЕЦИ":

    Да се надяваме , защото в БЪЛГАРИЯ вече ги няма !!!
  • 145 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 146 Тодоров

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "БАТЕ НЕЦИ":

    Аз бях във втори район в Казанлък(РБ) ти в кой беше?

    Коментиран от #149, #151

  • 147 Не ставай смешен

    3 1 Отговор

    До коментар #143 от "ЧИчо Том":

    Боксер е с мощност 711 к.с. двигател Мерцедес
    Пираня 5 е с мощност 644 к.с. двигател Скания
    Патрия e с мощност 480 к.с. двигател Скания
    Отокар Арма Турция 450 к.с. двигател Къминс

    Коментиран от #148

  • 148 ЧИчо Том

    3 0 Отговор

    До коментар #147 от "Не ставай смешен":

    Така де къде са БТР80 с неговите 280 кс.??

    Коментиран от #160

  • 149 БАТЕ НЕЦИ

    1 0 Отговор

    До коментар #146 от "Тодоров":

    ОТНАЧАЛО БЯХ В ПЪРВИ,ПОСЛЕ ТРЕТИ.
  • 150 Т 55

    4 0 Отговор

    До коментар #145 от "стар кашик":

    Остави го този Наполеон,само ще си вгорчиш мезето за ракията! Той е по-по-най! Стоенчо е спечелил всички битки,от Ватерло до Сакриб! Сега разбрах и,че друг "кашон" като него няма! Наздраве!

    Коментиран от #168, #171

  • 151 БАТЕ НЕЦИ

    1 0 Отговор

    До коментар #146 от "Тодоров":

    ВТОРИ РАЙОН НЕ Е ЛИ БИЛ ДО"КРЕМОНА"?ЩОТО ПО МОЕ ВРЕМЕ ОТ НЕГО БЯХА ОСТАНАЛИ САМО КОЛОНИТЕ НА СГРАДИТЕ.
  • 152 nik

    2 0 Отговор
    Служил съм на такава машина, бордови мерач на КПВТ и ПКТ....УВО 96

    Коментиран от #153

  • 153 ГОГО

    2 0 Отговор

    До коментар #152 от "nik":

    Бях шофйор на БТР година и половина в Харманлил.На учението Тунджа 72, му откъснах предно дясно колело на един завой удрайки го в скала и това нещо продължи да се движи.
    Возият като в лек автомобил защото всичко от окачванито е на турсиони.Първите закрити БТР се появяват след 68 ма година, след събитията в Чехия. Чехите хвърляха саксии , и се наложи да им сложат купул.Но харчат 110 на 100. Минават от където ги прекараш. После излязоха гъсеничните.Слабо място им е плуването. На яз. Тракиец при учение потъна един БТР заедно с екипажа.
  • 154 НасЧервенотоЗнамеРодиНи

    0 3 Отговор
    Ще е интересно да се види как това гърненце там дето стърчи под ватерлинията ще изпуска мехурчета,когато машината се движи по вода,а иначе убеден съм че недомислици в тоя таралясник колкото щеш.
  • 155 Джинко Вълев

    3 0 Отговор
    Ще купя машината
  • 156 цар Крум

    1 0 Отговор
    динко сега е момента момче, идвам в твойте редици сериозно
  • 157 Дядо Либен

    0 1 Отговор
    На пасажерската седалка небрежно хвърлен кабел за айфон и карта за ромпетрол...
  • 158 The Pest

    1 0 Отговор

    До коментар #92 от "Бордови мерач на БТР 60ПБ":

    не съм казал нищо за самият КПВТ , говоря конкретно за машината . Против жива сила има ПК , КПВТ би трябвало да се използва срещу бронирани машини , за целта машината трябва да спре , купола е неудобен , обзора лош , приборите също . Вертикалният ъгъл е малък , трудно може да се стреля по въздушни цели и което е по-лошо , трудно може да отвърнеш ако те обстрелват от някоя сграда в града . В БМП-23 , оръдието може да се изправи почти вертикално , произхожда от зенитно оръдие с висока скорост на снаряда и настилна траектория и най важното - пробиваше всякакви стени . При БТР защитата от горе е никаква , ако те подпукат 2-3 чалми с калашници отгоре спукана ти е работата . Амбразурите за десанта практически не позволяват да се прицелиш , особено ако ползваш колиматор или оптика

    Коментиран от #166

  • 159 BEEEEE

    4 1 Отговор
    Евала! Че хубава дискусия стана!!! Поздрави на всички набори! И най-вече на служилите в под.24160 - Харманлиййй - 1988-1990!!!

    Коментиран от #162

  • 160 Йото

    2 2 Отговор

    До коментар #148 от "ЧИчо Том":

    Къ го гледам това кюмбе и си викам : Ама тия верно ли летат у космоса ?
  • 161 аз съм

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "ТАСС":

    Има синхронизатор само на винта . Ако не запали единят двигател през синхронизатора на винта можеш да го запалиш от другия .
  • 162 Вла

    3 0 Отговор

    До коментар #159 от "BEEEEE":

    На 30 години съм,не съм служил,но прочетох всички коментари с голям интерес.Моите уважения.
  • 163 механик

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Армия":

    И Allison е американска фирма.
  • 164 Машината макар и стара

    4 0 Отговор
    е страховита ... мисля си, защо милата ни татковина хвърля на скраб нещо което може да ползва при кризи, бедствия и пожари и да дари на общините например, вместо да купува боклуци втора ръка срещу купчини пари от тези които ни вкараха в чакалнята
  • 165 Разград

    2 0 Отговор
    94-95 г. ВВ 72 355 Разград имахме такива машини. Всяка седмица ходихме на стрелби в Нови Пазар. Голяма атракция бяхме по пътя. Изстрелял съм с КПВТ-то един камион с патрони.
  • 166 Бордови мерач на БТР 60ПБ

    2 0 Отговор

    До коментар #158 от "The Pest":

    ..Като бордово въоръжение, за годините си бе много добра машина.Аз поне като бордови мерач нямам тези впечатления, които ти имаш .Всъщност-опитвате се да сравнявате кон с кокошка.Айде, бъдете по-обективни, моля.Вижте годините, през които е служила тази машина и съответните им аналози, западен образец. Да, всъщност по времето когато служех, турската пехота набиваше крак, нямаха даже камиони, пехотната им рота беше с два пъти по-голям състав от нашата-180 човека, а ги превъзхождахме 2 пъти по огнева мощ и темп на стрелба.Така че, от дистанцията на годините , спора е безсмислен. Надявам се ще се съгласиш че общото между един Мерцедес от 70-те и от 90-те години е само името , нали. Самия факт , че КПВТ се търси и досега говори сам по себе си, а като сдвоена се ползва ПКТ а не ПК, и двете са ''Калашников'', но разликата е огромна. И в армията е като при колите-все още не е измислено най-доброто, което да даде абсолютна сигурност на екипажите...Я посочи западен образец от същите години ,който да е с по-добри характеристики от тази машина...или пък аналог, по-добър от БМП...а да сравняваш оръдие с картечница е най-малкото некоректно. По твоята логика, мога да те уверя че в танк си много по-малко уязвим, отколкото в БМП, а с един снаряд ще хвърляш чалмите във въздуха, барабар с цялата кооперация. Всъщност, като даваш пример с чалмите...на едно БМП му стига един брадат с РПГ , за да те изпече, че даже и хрупкава коричка ще ти направи, не е ли така .И не е нужно

    Коментиран от #167, #169

  • 167 Бордови мерач на БТР 60ПБ

    0 0 Отговор

    До коментар #166 от "Бордови мерач на БТР 60ПБ":

    ..И не е нужно чалмаллията да е на третия етаж, достатъчни са му 5 м извън обхвата на уредите и въоръженията за да те направи на кайма..та дори и в танк да си. Чест и почитания, но бъди коректен и не сравнявай кон с кокошка...машината за времето си е добра и си си е изпълнявала задачите за които е създадена с успех...Можеш да потърсиш в нета как се е представила при инвазията на американците в Гренада...бая тюлени е натръшкала , докато я ударят от въздуха.
  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 The Pest

    1 0 Отговор

    До коментар #166 от "Бордови мерач на БТР 60ПБ":

    По скоро ПКБ. , а не ПКТ . Изобщо не съм имал намерение да сравнявам БТР60 със западни или каквито и да било машини в същият клас , просто сравнявам две машини с които имам някакъв опит и които според мен се използват за общо взето едни и същи цели в нашата армия . Още повече че втората и е произведена в България и с нея имам някакъв реален боен опит . Съжалявам че толкова много харесваш КПВТ , че чак не четеш какво пиша , но я си представи как караш някакъв десант на някъде си , по теб стрелят , а машината не е особено дебело бронирана и ти спираш за да постреляш от КПВТ . Дори да оставим настрана двигатели , трансмисии и тн. , всички достойнства се обезмислят от безумният начин на напускане на машината от пехотното отделение вътре . Колкото до превъзходство и аналози , ако погледнеш техниката изпращана по Ленд Лийз , ще видиш че има доста , които силно си приличат

    Коментиран от #170

  • 170 Бордови мерач на БТР 60ПБ

    1 0 Отговор

    До коментар #169 от "The Pest":

    Много добре те разбирам за какво говориш, но пак ти казвам -погледни кое поколение е един БТР и кое поколение е едно БМП.Не си обективен...Абсолютно съм съгласен с недостатъците на БТР, но пак казвам-не правиш коректна аналогия от дистанцията на времето и задачите които са изпълнявали и за които са създадени двете машини. По същата логика мога да ти кажа че например едно МТЛБ е по-добро от БТР , поради ниския си профил и по-висока проходимост, но пък губи като въоръжение и удобство на екипажа, нали. Бойната техника бележи еволюция, както всеки един предмет в бита на човека, и пак ти казвам-аналозите ти са некоректни.Айде , моля, по такъв начин спора е безсмислен.След малко ще почнеш да ми правиш сравнения на КПВТ с ''Ерликон'' или ''Гатлинг''..ясно, че разбираш от бойна техника..ама пък и ние нещичко поназнайваме, още повече че живота ни освен в армията е преминал и в едни заводи на ВПК...жив и здрав
  • 171 стар кашик

    5 0 Отговор

    До коментар #150 от "Т 55":

    Както казах и в коментар 168, който мода избирателно трие, един човек с ниска хигиена не е в състояние да ме изкара извън нерви.Той самият показа що за човек е...какъвто е бил в казармата такъв е и в живота.Какъвто е в живота, такъв е бил и в казармата.От такива нечистоплътни хора, по душа, не по физика, винаги съм стоял далече. И още веднаж -поздрав за всички момчета ,воини от БНА, които честно са си изкарали службата, без скатавки и покриване, за да са други на топа на устата. А стоенчовци е имало и пак ще има, ама да не ви пука.Наздраве, момчета и само успехи ви пожелавам...и най вече много радост в домовете ви !!
  • 172 Лош кемаф

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "стар кашик":

    Как ги сънувам тия железа и как искам пак да по карам това желязо не е истина. А относно Т 55 АМ2 на повечето нищо не им говори но за една година служба в Елхово смених два двигателя и три съединителя и накрая ми сложиха болт под педала на гаста и хайванчето едвам вдигаш 30 км.

    Коментиран от #173, #174, #175

  • 173 стар кашик

    4 0 Отговор

    До коментар #172 от "Лош кемаф":

    Лоша работа с тоя болт, ама като ти е бил тежък крака..хахаха.Що псувни сте отнесли от кашоните на ''Ново село'' като се юрнехте да изравнявате бойния ред...ама и те не ви оставаха длъжни, що ''боб'' ви хвърляха като влезехте в мишенното поле. Пак добре че сваляхте бачоците, че иначе.....Жив и здрав да си, нафта, и дано имаш късмет пак да яхнеш железния кон.

    Коментиран от #181

  • 174 БАТЕ НЕЦИ

    0 0 Отговор

    До коментар #172 от "Лош кемаф":

    АМ2 НЕ Е ЛИ С УСЪВЪРШЕНСТВАН МЕРНИК?ЩОТО НАШИТЕ БЯХА ЧИСТО Т-55.
  • 175 стар кашик

    5 0 Отговор

    До коментар #172 от "Лош кемаф":

    Коя година си служил в Елхово.По мое време командир на танковия беше кап. Атанасов (ако не се лъжа за фамилията) Имаше един случай, когато кемафите стоварваха вагони със снаряди на гарата и като набарат една цистерна на ''Винпром''...една водоноска бяха напълнили с вино,и после всички се чудеха защо танковия батальон беше пиян всяка вечер.Стигна им само за една седмица...хахахаха..абе луда работа.
  • 176 Николай Тепавичаров

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "стар кашик":

    Русе -школата до така нареченото жабешко и бул. Найден Геров , ако не се лъжа все пак това беше през 1986 г. Първа и трета рота Бетееристи, а втора Бердеемисти !
  • 177 Николай Тепавичаров

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Георги Георгиев":

    Да беше голям кеф на Николово !
  • 178 do 125

    3 0 Отговор
    През 1988г. в НШЗО на поста на парка от към тото пункта момчето се самоуби. Изобщо фантазираш за някакъв изстрел от макаров и тем подобни. Лека му пръст мисля, че беше от разузнавачите.
  • 179 хдд

    0 1 Отговор
    то това е "Чайка" подвижна радиостанция,командно щабна машина на базата на БТР 60
  • 180 Асан

    0 0 Отговор
    на фтурчни ша гу зимат ли ?
  • 181 42 ТП мерач

    6 0 Отговор

    До коментар #173 от "стар кашик":

    Кума, къде си си скъсала чорапогащника?
    - Закачих го на един танк.
    - На какъв танк, бе?
    - На тия, дето ги слагат по петлиците!
    Айде ,че имам работа.Чао, засега пехото!
  • 182 НШЗО Плевен

    3 0 Отговор
    Ох, бабачкоооо
  • 183 Бандит

    2 0 Отговор
    Имам повече наблюдения в/у МТЛБ - за две години имам поне една дузина нальоти към границата ( разуз. Рота в Грудово 87-89г), без никакви засечки - много надеждна машина... Е, вътре нямаше удобства - не можехме да се чуем от трещенето, но с времето, се научих и да подремвам... ;)
  • 184 БТР чик

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ли ли":

    По мое време 1975 г. си вървяха много добре, там на 4 ти км. Много запазени, редовно ги карахме до Дупница – тогава Ст димитров. Също и на полигона в Сливница - на стрелби. Много лесно се управляваше - удоволствие просто.
  • 185 Звездец 28260

    2 0 Отговор
    Алооо 83—85 има ли кашимерия МТЛБЕ Е МАШИНА кви курници сте карали и са ви возили .На ново село като свърши учението бяло вино от Сингурларе и спанак до Звезденбург
  • 186 Домакин

    2 0 Отговор
    Една баба го продава. Дядото го карал, ама починал, и оттогава все в гаража е бил, а бабата само веднъж месечно на пазар ходила ...
  • 187 Един от Брюксел

    0 1 Отговор
    Аз само си мисля, че един такъв БТР, но с купол отчитайки и състоянието на нашата армия може да се превземе страната.
  • 188 Абе

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мдааа":

    Не го ли виждате, че тоя калъф е поредния трол, който не е видял и един ден служба.
  • 189 Богъ на войната

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    "Ке-маф"-маслен филтър на танк Т-34
    В дивизиона в Крумовград имахме 1 БТР60ПБ без купол, возеше командира на артилерията на полка със скоби да 2 картечници СГМБ. След САУ-тата и един Зил 157 "Джуган" вървеше само той по баирите на Ивайловград през зимата. Зил 131, които подвозваха боеприпасите, а те бяха 12 бр. затъваха и чупеха полуоски. А тези са бавнооборотни и вървяха през камънаци и калища.
    Под- 34140 Крумовград 81-83 г.
  • 190 Богъ на войната

    0 0 Отговор
    За съжаление, БТР не може да стъпи на пръста ( по точно на трака на веригата) на МТЛБ, които имахме като свързочни и разузнавателни машини. Но, вози много по-добре и не е толкова шумно!