Американското Национално управление по въздухоплаване и изследване на космическото пространство представи концепт на електрическия си самолет X-57 Maxwell. Машината има крила с голямо съотношение на страните и витла в краищата за рекупериране на енергията, което според инженерите на NASA ще осигури възможно най-икономичен полет са сметка на по-ниското въздушно съпротивление.
X-57 Maxwell има 12 електромотора, благодарение на които достига необходимата височина. След това задвижването се прехвърля към крайните пропелери, а по-малките се сгъват в гондоли за подобряване на обтекаемостта. Включват се отново когато дойде време за кацане.
От NASA са убедени, че X-57 ще увеличи ефективността на полетите, ще намали емисиите от въглероден двуокис и ще редуцира шумовите замърсявания. Прототипът ще бъде използван за разработка на стандарти за сертифициране на електрически самолети.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тиберий
18:40 27.03.2020
2 Boxer 3.0
Добре, че са НАСА, че да го измислят...
Коментиран от #3, #4, #5, #6, #19, #20, #21
18:44 27.03.2020
3 реалиста
До коментар #2 от "Boxer 3.0":
все отнякаде се започва,ако чакаме руснаците....19:08 27.03.2020
4 гост
До коментар #2 от "Boxer 3.0":
Ами ти много работи явно не знаеш , ама не ти пречи да ги плюеш !! Само да ти кажа , че последния електромотор на пазара тежи 10 (десет) КИЛОГРАМА , не тона и развива 300 коня !!!! Тоест с 12 такива самолета ще "натежи" със 120 кг , а ще получи 3600 (три хиляди и шестстотин ) коня !! Знаеш ли колко тежи реактивен двигател с такава мощност и най-вече колко керосин гълта на минута , да не говорим на час ??Инженерите от британската компания Equipmake разработиха, според техните думи, "най-мощният електромотор с постоянни магнити в света".
Създаден в сътрудничество със специалистите по 3D печат Hieta, така нареченият Ampere тежи по-малко от 10 кг, но осигурява максимална мощност от 295 к.с. За справка: двата електромотора на Jaguar I-Pace тежат около 40 кг всеки и произвеждат 197 к.с. Мощност на Ampere от 27 коня на килограм осигурява по-добра отделяна мощност от всеки конвенционален електромотор, който се продава в момента.
Коментиран от #11, #27, #28, #29
19:09 27.03.2020
5 гост
До коментар #2 от "Boxer 3.0":
Нали не трябва да уточнявам , че 120 кг са един пътник със багаж ??Коментиран от #22
19:11 27.03.2020
6 гост
До коментар #2 от "Boxer 3.0":
То според теб сигурно и в кола да се сложат 4 мотора е глупост , само дето с 4 от тия дето ти показах колата ще стане самолет със 1200 коня , най-доброто възможно 4х4 и накрая и четирите мотора ще тежат колкото задния диференциал с полуоските !!! БЕЗ скорости , двигател и т.н !! Които пък тежат горе долу колкото батерията !! За разход и други неща няма да почвам сега !19:19 27.03.2020
7 jorj
19:20 27.03.2020
8 Боко
Коментиран от #15
19:29 27.03.2020
9 Phd, space eng
Реактивните двигатели са си всъщност много ефективни... но няма смисъл да влизам в подробности. ‘конете’, макар и тотално безсмислена мярка, са стотици хиляди. Я някой да сметне подобна мощност за 12 часа полет колко десетки тона литиево-полимерни боклуци изисква. Които, мд, ги влачиш през целия полет, самолета не ‘олеква’ постепенно магически.
О, да, горенето на мазут и кюмюр и транспорта на съответната енергия до самолетчето има макс. 20-на % термодинамична ефективност. Съвременен аероплан, а350, да речем, вади към 40% от омразния ви керосин. Познайте кое ще ви замърси драгоценния въздух повече.
Case closed, mic drop, hatersgonnahate
19:37 27.03.2020
10 Мухахахахаха
19:48 27.03.2020
11 Boxer 3.0
До коментар #4 от "гост":
А, да , добре, че ме подсети, а батериите, те по-леки ли са от 0,85 т/м3?А, да и въздушното съпротивление, което оказват теа "гондоли"?
Ами, якостта на крилата, които биха били по-леки, ако големите двигатели бяха близо до корпусът, а не изтипосани в края.
Хубаво е, че хората експериментират.
Не ми се сърди, че не ги възхвалявам.
Едно нещо за да лети трябва да е красиво, това самолетче не е. Щом носи двигатели, които не ползва - ЗАБРАВИ!!!
Коментиран от #14, #16
19:55 27.03.2020
12 Су27
Коментиран от #25
20:23 27.03.2020
13 Грета Тумберг
20:23 27.03.2020
14 гост
До коментар #11 от "Boxer 3.0":
Значи трябва да продължавам с обясненията за "слабо осведомени" !!! Както явно не ти е известно , при любимите ти реактивни самолети в същите тия крила са РЕЗЕРВОАРИТЕ !!!!! СЪС ТОНОВЕ керосин в тях !!! Но ти реши видиш ли , че 60 или даже 100 кг двигатели щели да ги "натоварят" !!!! Ами точно обратното в случая , ще ги разтоварят и то с тонове !! И какво ще кажеш за тоновете гориво , които мъкнесамолета в най-критичния момент на излитане , ама батерията видиш ли щяла да тежи , а тя може да се сложи в най-подходящото място в пода на самолета ! И какво съпротивление те тресе , даже на снимките се вижда , че двигателите са с аеродинамична форма и единственото , което се прибира са перките , които се сгъват сами от насрещния въздух , а се отварят когато им се подаде ток , сега и за силата на инерцията ли да ти обяснявам като в първи клас ?? Освен това хората са ти написали , ама ти не искаш и да четеш !!! Основните двигатели са сложени в края на крилата , щото там е най-подходящото място с най-малко завихряне и загуби при движение , ама са сложени щото са ЛЕКИ !!!! Щото реактивен или бутален двигател там не можеш да сложиш заради теглото и всички останали простотии , свързани с него , но електродвигател можеш !!!!!
Коментиран от #18, #23
20:35 27.03.2020
15 Borislav Popov
До коментар #8 от "Боко":
Този самолет не е разработен от военните, какво НАТО те е подгонило ?20:39 27.03.2020
16 гост
До коментар #11 от "Boxer 3.0":
Ако случайно не забелязваш , крилата на снимката са поне три пъти по-тесни и два пъти по-къси от нормалните за такъв самолет !!!!! Ако на тоя самолет му сложиш два реактивни двигателя при опашката , той НЯМА ДА ИЗЛЕТИ !!!!!! Щото тия крила няма да направят нужната подемна сила !!! Но с 12-те електродвигателя ще я направят !! А когато се издигне и набере скорост вече тия крила ще имат достатъчно подемна сила , но с с по-малко съпротивление от такива за обикновен самолет , оттам също по-малък разход на енергия !!20:45 27.03.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Boxer 3.0
До коментар #14 от "гост":
Не се пъни да защитаваш експериментална разработка, като нещо логично или удачно.Подай си ръката извън колата, докато се движи по магистрала и ще усетиш частичка от съпротивлението което оказва всяко едно от теа 12 двигателчета.
Колкото и да са леки тежат! И колкото са по-към края на крилото, толкова по-усилено тябва да е то и съответно по-тежко.
За експеримент става, простено му е.
Но да ми го изтъкваш като нещо удачно - ЗАБРАВИ!!!
21:41 27.03.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 домакин
До коментар #5 от "гост":
Никой никога не е казал че електромоторите тежат и са проблем, батериите тежат.10:52 28.03.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 898
Коментиран от #26
12:06 28.03.2020
25 Язе
До коментар #12 от "Су27":
Това самолетче е колкото едната гума на А380.Когато електросамолет пренесе товар колкото един А380 със същата скорост тогава да се спори.15:04 28.03.2020
26 гост
До коментар #24 от "898":
НАСА се излагат като кифладжии, огромен ресурс, милиарди всяка година, а накрая никаква не я вършат. Имаха успех със сувалката, но разходите бяха огромни. Имат различни разработки и плащат на различни фирми големи милиони, без дори да имат цел за последващо приложение на въпросната технология. Ще кацат ли пак на Луната, няма ли, ще правят ли нова МКС, няма ли? Все пак наличната инсталация има още няколко години сертифицирана употреба и после както китайската и руската ще бъде ликвидирана. Ето, НАСА ползва досега ракети на стойност 200млн. долара за полет, плаща по 40млн. на седалка на руснаците, като полет със спейс Х струва толкова за цялата капсула от 7 души. Навремето ако са я карали с това темпо още нямаше да са стъпили на Луната. Мъск каза, че е по-лесно да направят ракета и да кацнат на Луната, за да покажат, че могат, отколкото да получат сертифициране от НАСА за полет до Луната.16:31 28.03.2020
27 VVV
До коментар #4 от "гост":
Аве ти имаш ли представа кво означава 3600 коня ??? Това да не ти е товарен самолет ?? Идеята е тъпа. Трябва да е на водород . с вид турбина .Да се хване по добре потока при пробива на въздуха . Конструкцията също трябва да е друга. Това нещо с ква скорост лети ? По бавно от автомобил ;)20:49 28.03.2020
28 mediator37
До коментар #4 от "гост":
Чудо- двигателите с неодимови магнити (NeFeB) в ротора ги прави отдавна и Елпром Харманли и всеки цех в Китай и гараж в Истанбул. Автопроизводителите не са толкова прости и неуки да не се сетят и да не са чували за неодима, че да избягнат вторичните намотки в ротора и индукционните загуби. Какви са причините да не използват неодимови ротори не знам, но предполагам, че е в лошите механични качества на неодима, например уникално лека трошливост.Ако този тип двигатели бяха панацеята , нямаше да има по света 50 типа електродвигатели. Всички щяха да ползват това чудо- двигател. За различни нужди, рзличен лек.
10:10 29.03.2020
29 mediator37
До коментар #4 от "гост":
Между другото в къщата си имаш поне 5-6 неодимови магнита с чудовищна сила. Например харддискът ти работи с такъв. Най-силния, постоянен, вечен, евтин и с масово приложение в живота е неодимовият магнит. От Китай можеш да си поръчаш срещу смешни пари всякакви форми, тегло, размер. Но по-големите, например с размерите на кутия цигари няма да можеш да ги разлепиш сам посмъртно. Викаш Рони Колман, че Шварценегер остаря.10:29 29.03.2020
30 ASD
Второ има специална уплетка на проводниците при, при която се намаляват загубите от индукцията, но това се прилага само за големи мощности за сега. Дано технологията навлезе и при ел. автомобилите някой ден.
23:33 29.03.2020
31 Anadolu Manafesi
13:47 30.03.2020
32 Ахмед Мерчев
16:40 30.03.2020