3 Април, 2020 12:56 5 999 20

Защо Nissan e против големите вертикални таблети в салона на колата

  • nissan-
  • екрани-
  • вертикални таблети
Защо Nissan e против големите вертикални таблети в салона на колата - 1

Nissan каза, защо компанията реши да изостави огромните вертикални таблети, които наложи Tesla и сега могат да се видят в много нови коли. Ето основното от посланието им: Според Nissan хоризонталното разположение на дисплеите е по-добро от вертикалното.

"По време на процеса на шофиране очите на човека се движат естествено от едната страна на друга", обяснява Томомичи Уекури, генерален мениджър на екип инженери, работещи върху интерфейса човек-машина (HMI). - Хората виждат и възприемат повече информация, ако обектът на наблюдение е ориентиран хоризонтално.

Периферното зрение работи по подобен начин. "Хоризонталните дисплеи повишават безопасността: информацията се показва в зона, разположена на пряката видимост на водача, по-близо до пътя. Хоризонталните екрани изглеждат по-красиви и могат успешно да бъдат интегрирани в интериорния дизайн. А вертикалните таблетите често изглеждат като чужда част и отвличат повече вниманието на водача от пътната обстановка."


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    132 3 Отговор
    Абсолютно вярно! Подкрепям!

    Коментиран от #4

  • 2 веселяк

    57 2 Отговор
    Който иска да си вземе ОЛЕД ТВ-то и да си го сложи...вертикално в колата!
  • 3 Иновациите са от Мерцедес

    5 39 Отговор
    Другите да гледат и да мълчат

    Коментиран от #5

  • 4 Бачо Киро

    34 4 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Таблетите на Тесла са като айфонистите - няма да се научат да снимат видео като хората никога.
  • 5 Гост

    25 11 Отговор

    До коментар #3 от "Иновациите са от Мерцедес":

    Ти пък къде отиде?! Мерцедес са толкова далече от иновациите, колкото не можеш да си представиш! Особено пък в електрониката!
  • 6 Гость

    13 33 Отговор
    Нисан е изключително долнокачествена марка. Не съм очаквал от японски производител толкова ниско ниво на сглобка, подбор на материали и толкова отчайваща ергономия. Шофирал съм няколко различни модела от марката- както автоматик, така и ръчни скорости и различно видове двигатели и клас автомобили. Управление, ускорение, комфорт и ергономия кръгла нула. Най- запомнящото се беше, че на нито един от тези автомобили- дори модел от 2018 воланът не се регулираше в дълбочина.

    Коментиран от #9, #11, #15, #17

  • 7 Тя цялата Тесла изглежда като

    19 4 Отговор
    Чужда част в автомобилната индустрия!
  • 8 Хейтъри

    1 26 Отговор
    Таблетите на Тесла са най-високоскоростните екрани в кола. И да се сравнява тук с Тесла не виждам смисъл, като на всички коли уредите в средата са разположени вертикално. Вижте Ауди, БМВ или която и да е марка и вижте къде са им уредите. Порше Тайкан е със сумати екрани по средата вертикално. Но нищо, сравнението е пак с Тесла.

    Коментиран от #10

  • 9 Каращ и дачия

    14 6 Отговор

    До коментар #6 от "Гость":

    Финансовите резултати за 2019 на Нисан говорят красноречиво за доверието на клиентите. Или по-точно за липсата му. Преди двайсетина години Рено и Карлос Гон успяха някакси да ги спасят, но след като се направиха на тарикати, вече не знам кой ще иска да се занимава с тях.
  • 10 Anubis

    8 0 Отговор

    До коментар #8 от "Хейтъри":

    Сигурен ли си, че различава хоризонтално от вертикално

    Коментиран от #13

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Забравил е половината

    3 0 Отговор
    Говори само за дисплей, но това е Тъч дисплей, който се управлява с ръка. Дисплея се намира на най-ергономичното място, където обикновено са разположени физическите бутони. Важната информация като скоростта, обикновено са намира в горната част на дисплея.
  • 13 Хейтъри

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "Anubis":

    Знам какво е. Виж къде са разположени дисплеите на Ауди по средата ниско долу. Също и на другите марки. Дали е един цял вертикален или няколко един по друг е едно и също бе т.паци. При всички случаи ти отделя погледа от пътя на долу към дисплея.
  • 14 mhm

    1 3 Отговор
    Вярно е!
    Това табло обаче на снимката е ба си грозотията! Все едно си гледам принтера в цеха... Плоско, супер елементарно-безформено...ад...

    Коментиран от #16

  • 15 Явно шкембето ти расте

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гость":

    Секи ден.Ояден си ясно е.За това света е до тук.Аман от оядени разглезени млекопитаещо с огроооооомни претенции....
  • 16 незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "mhm":

    Правилно сте написал ( супер елементарно ) . Това е идеята да не отвлича вниманието на водача .
  • 17 мнение

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гость":

    на инфинити се регулира, ел. разбира се, даже се повдига сам като не си на директна за си подпъхнеше шкембето на влизане и излизане
  • 18 Jack Bauer

    2 0 Отговор
    Тези големи дисплеи в колата, независимо как са сложени, изключително много разсейват водача.
  • 19 Голям Слон

    3 0 Отговор
    Тая простотия с таблетите, която завладя автомобилния бранш, логично един ден ще отшуми. Защото и най-върлите техни почитатели, на които им се наложи да карат поедна една цяла нощ по тъмните пътища, ще разберат, че това нещо само допълнително докарва умора. Но как да го обясниш на кифла или кифлоч, които карат кола от тях до Кауфланд или от работа до вкъщи. И най-много веднъж или два пъти годишно до морето и обратно. Винаги, когато шофирам нощем, изключвам или намалявам докрай всякакви осветления в автомобила. Имахме едно СС преди две години. На тази VW пародия не можеха да се изключват почти никакви китайски светлинки в салона. Като прибавим и осветлението в краката.... Божичко, кому са нужни тия глупости?
  • 20 ганчо

    1 0 Отговор
    Колко много съжалявам за стария Ситроен. Механика, минимална електроника, хидро-пневматично окачване, простор и въобще надеждност. Сега Супърб - пере глади готви , говори, върти ти волана, следи те да ли не спиш и като се развали - продаваш апартамента за да ремонтираш. Ще дойде момента когато отново ще се върнем към пълна механика.