Австралийската компания HyperPower Technologies разработи електромотор, генериращ еквивалента на 1 359 к.с. QFM-360-X ще може да се използва не само за хиперавтомобили, а и в аерокосмическата индустрия и транспортни системи на бъдещето като вакуумните влакове Hyperloop.
HyperPower Technologies принадлежи на основателя на Top EV Racing Майкъл Фрагомени. Това обяснява защо за демонстрация на възможностите на QFM-360-X е избран драгстер, въоръжен с четири от тези електромотори.
Съвкупната им мощност от 5 434 коня осигурява ускорение от 0 до 200 за 0.8 сек., а до 531 км/ч - за 3.7 секунди. Максималната скорост е 612 км/ч. Конструкцията на QFM-360-X обаче позволява на един вал да бъдат монтирани цели 10 електромотора, които развиват общо 15 586 к.с.
Междувременно британската компания Equipmake представи нов електромотор с рекордно висока специфична мощност. При тегло от едва 10 кг той развива 304 к.с. За сравнение 40-килограмовият двигател на Jaguar i-Pace генерира 203 коня.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Стоимен
Коментиран от #22, #70
15:23 07.04.2020
2 А бре
Коментиран от #47
15:32 07.04.2020
3 VVV
15:33 07.04.2020
4 А каква беше тя
15:39 07.04.2020
5 Jezza
Коментиран от #30, #55
15:55 07.04.2020
6 Електрошок
Коментиран от #16
16:24 07.04.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 гост
Коментиран от #18
16:42 07.04.2020
9 гост
Коментиран от #10, #17
18:02 07.04.2020
10 CL500
До коментар #9 от "гост":
Хубав пример даваш - баш със самолетите :-) Пилотите не издържат на натоварването, ОК, ама тези самолети да не са на 'твоя' любим ток :-) Засега поне си ограничи киловолтовите химери само за земята, че в небесата други са горивата ;-) Да не говорим за излизане в орбита...Коментиран от #19
18:51 07.04.2020
11 Тиберий
Коментиран от #12, #24
19:18 07.04.2020
12 Електрошок
До коментар #11 от "Тиберий":
Предполагам,че това е пикова мощност за няколко секунди.Коментиран от #13
19:52 07.04.2020
13 Прав си
До коментар #12 от "Електрошок":
Съвкупната им мощност от 5 434 коня осигурява ускорение от 0 до 200 за 0.8 сек., а до 531 км/ч - за 3.7 секунди. Максималната скорост е 612 км/ч.За какво ти е такава мощност за повече от няколко секунди? За поддържане на скоростта е необходима много по-малка мощност. Няма и гуми, които да издържат повече от минута на скорости над 400км/ч.
20:04 07.04.2020
14 Мисля си
Коментиран от #32, #33
20:34 07.04.2020
15 Е как за чий?
Коментиран от #20
21:44 07.04.2020
16 Гост
До коментар #6 от "Електрошок":
P=I.U, при електромоторите оборотите нямат нищо общо с мощността. Оборотите зависят от двойките чифтове полюси. При ДВГ е друго. Там мощността зависи от оборотите.Коментиран от #28, #29
21:58 07.04.2020
17 Гост
До коментар #9 от "гост":
Самолет на батерии няма как да е без перка. А самолет с перка няма как да развие нито скорост, нито височина като на реактивен.Коментиран от #31
21:59 07.04.2020
18 Гост
До коментар #8 от "гост":
Проблемът с индустрията започва когато в нея се съсредоточат икономистите и почнат да орязват полезните неща в името на някой друг процент повишена печалба. Това слага началото на края на изделието.22:00 07.04.2020
19 Гост
До коментар #10 от "CL500":
електрофилите искат и ракета на ток да направят. щяла да вози мъск до марс. батерия моторче перка и това светлинните години стават като бебешки крачки. хахахахаха22:02 07.04.2020
20 Гост
До коментар #15 от "Е как за чий?":
Скоростната кутия не добавя мощност. Тя държи ДВГ в диапазон на най-удобен въртящ момент. Всяка скоростна кутия или редуктор само отнемат от мощността. Закон!22:04 07.04.2020
21 Димов
Коментиран от #23, #25, #26, #34
22:09 07.04.2020
22 Краси
До коментар #1 от "Стоимен":
Браво. В десетката.23:24 07.04.2020
23 гост
До коментар #21 от "Димов":
Дори серийни електромобили вече има на 900 волта , а това е прототип на драгстер , нищо чудно да е и над 2000 волта !!!! Айде сега почвай пак със сметките или по-добре се откажи !!!! Нали няма да ни убеждаваш , че си по-голям разбирач от тия инженери , хахаха !!Коментиран от #41
23:51 07.04.2020
24 гост
До коментар #11 от "Тиберий":
Ооо може , можеее , само че не от умряло двг !!! Ако си пропуснал статията беше в тоя радел само преди 3-4 дена !!!23:53 07.04.2020
25 Този
До коментар #21 от "Димов":
Случвало се е да меря с амперклещите на някоя алуминиева шина постоянен това над 800ампера при напрежение 230волта. Пред разнибитена касета съм бил при 600 ампера на фаза, но малко вибрираше. Това не се кой знае какви товари. Имаме трафопостове с товар над 1000А на трите фази за цяла нощ по нова година.Коментиран от #42
00:13 08.04.2020
26 Този
До коментар #21 от "Димов":
При топ модел на Тесла се достига мощност 590квт при 380в, тогава тока е 1552 ампера!!! Има и по мощни електромобили(екзотики). Вече 2000 ампера не са нещо изумително. В ютуб може да гледаш хора боравещи с 10-20 000 ампера в домашни условия.Коментиран от #43, #44
00:19 08.04.2020
27 Могъща сила е електричеството
На смрадливите вибриращи дизеляци толкова им тежи само рейла с помпата....
00:54 08.04.2020
28 Електрошок
До коментар #16 от "Гост":
Преател,много бъркаш!Дал си ми формулата за ел.мощност!!?А мощноста,която отдава ел.мотора,или какъвто и да е двигател е равна на ПРОИЗВЕДЕНИЕТО ОТ ОБОРОТИТЕ ПО ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ!!Отдавна не бях чел подобна глупост!Това се учи в седми клас!Коментиран от #59
02:30 08.04.2020
29 Електрошок
До коментар #16 от "Гост":
В статията е дадена механичната мощност на ел. мотора в конски сили,а не електрическата мощност,която консумира!03:16 08.04.2020
30 куку руку ку
До коментар #5 от "Jezza":
Всъщност е ускорение около 7G... близо до границата на припадането за повечето хора.08:49 08.04.2020
31 КПД
До коментар #17 от "Гост":
Предвид ефективността на електродвигателите, консумираната мощност е почти колкото изходящата и максимум 10% се отделя във вид на топлина.Това да не ти е ДВГ, което отделя по-голямата част от енергията на горивото във вид на топлина, включително когато автомобилът не се движи и изходящата мощност към вала е равна на нула. Тогава 100% от енергията на горивото отива в топлина.
При движение със 100 километра в час, един електрически двигател 50 конски сили, ще харчи точно толкова ток, колкото двигател с 5000 конски сили, ако са монтирани в един и същ автомобил. Можеш ли да кажеш същото за ДВГ?
Коментиран от #38
09:02 08.04.2020
32 Гост
До коментар #14 от "Мисля си":
Ускорението е с мерна едница метра/секунда на квадрат. От къде го изкара това 20G, не мога да си обясня.Коментиран от #40
09:37 08.04.2020
33 куку руку ку
До коментар #14 от "Мисля си":
Оправи си мерните единици, 200 м/сек са много повече от 200 км/ч. Това, което си въвел в онлайн калкулатора е 720 км/ч...09:45 08.04.2020
34 куку руку ку
До коментар #21 от "Димов":
Май и при тези двигатели започнаха с китайските ватове, както при високоговорителите...Коментиран от #36
09:47 08.04.2020
35 пълна тъпня
Коментиран от #37
10:05 08.04.2020
36 Електрошок
До коментар #34 от "куку руку ку":
Много точен коментар!В аудиотехниката има няколко определения за изходна мощност-пикова,максимална,синусоидална, номинална.Азиатците дават пиковата мощност,която е в пъти по-голяма от номиналната.Един радиоприемник ВЕФ204 има 150мвт номинална изходна мощност и над 500мвт. максимална.10:09 08.04.2020
37 прочети#13
До коментар #35 от "пълна тъпня":
Там всичко е обяснено!10:12 08.04.2020
38 Електрошок
До коментар #31 от "КПД":
Интересното е,че динамичните характеристики на парната машина са почти като на ел.двигателите,а ДВГ е с четири режима-макс. мощност,макс. въртящ момент,макс. обороти и макс. икономичност.Това е един от недостатъците му,но тъй като той е вече почти покойник-или добро,или нищо!10:28 08.04.2020
39 Дрън-дрън
11:02 08.04.2020
40 Гост
До коментар #32 от "Гост":
В G се мери натоварването при ускорение.Коментиран от #46
11:15 08.04.2020
41 Димов
До коментар #23 от "гост":
Можеше просто да помислиш малко, вместо да се лигавиш инфантилно. И инженерите от Ауди, Опел, Рено и Нисан са го измислили, но ти все им намираш махна. Явно се мислиш за по-умен от тях, а критикуваш другите, че го правят. Да вдигнеш волтажа на 2000В за да смъкнеш тока на 500А не е решение на проблема, а още една опасност. Вече имаш не само опасен ток, но и средно напрежение, което си е сериозна опасност. 500А са по-малко от 1000А, но пак да ми обясниш: по кой кабел ще минат?11:21 08.04.2020
42 Димов
До коментар #25 от "Този":
Разбира се. И колегата ми мереше на шините такива токове, ама имаше разряд за да се доближи до тях, докато аз нямах и седях отвън трафопоста. Разряд вече няма - отпадна като стандарт. Но тук този ток ще е най-много на метър от шофьора/пилота, а колата няма да е заземена с токоотвеждащи колони в земята, а ще лети с 500км/ч. ама щом смяташ, че нещата са съпоставими и еднакво безопасни, ОК. То от балъци се правят пари. Признай си: Самият тебе ще те е страх да седнеш в това нещо и да го подкараш сред останалите джадайчета, всеки от които може да те удари странично и да ти навре токовата шина.... знаеш къде.Коментиран от #48
11:25 08.04.2020
43 Димов
До коментар #26 от "Този":
На децата винаги морето им се види до колене. Гледал съм в нета и самоделни оръдия. После същите тия са по стълбовете, да не дава Господ!11:29 08.04.2020
44 Димов
До коментар #26 от "Този":
Момче, напрежение над 50В е опасно за хората. Пише го на всяка електрическа, индустриална машина. Ток над 10-20мА (забележи - милиАмпери) предизвиква рязко съкращаване на мускулите, болезнено треперене на крайниците и тялото. Не е възможно самостоятелно отделяне на човека от тоководещите части (неотпускащ ток). Ток от 20-100мА предизвиква силно затруднени дихателни движения, загубване на съзнание и рефлекси, прекратяване на дишането и сърдечната дейност. Настъпва клинична смърт. Токова по-големи от 1A предизвикват трайно увреждане чрез изгаряне и клетъчни увреждания. А ти си седнал да ми дуднеш, за 20 000А?!?!? Я марш на даскало! Това онлай обучение може да ви коства здравето и живота.11:38 08.04.2020
45 инж Химик
Коментиран от #51
11:39 08.04.2020
46 куку руку ку
До коментар #40 от "Гост":
Което пък е ускорението делено на 9.81[м/сек^2].11:57 08.04.2020
47 Вирос
До коментар #2 от "А бре":
Те дракстерите се правят за да изминеш 400 метра възможно най-бързо, а не да си ходиш на кафе с тях.Коментиран от #53
12:03 08.04.2020
48 Електрошок
До коментар #42 от "Димов":
Димов,разглеждал съм подобен ел.двигател от робот.Инвертора(контролер),който променя честотата и амплитудата на тока беше интегриран с корпуса на електромотора,така че няма никакви кабели.Входа на инвертора беше 36в.,100а. прав ток,а на изхода от 50 до 500в. променлив трифазен.Произведен във ФРГ .Коментиран от #57, #58
13:02 08.04.2020
49 VVV
14:19 08.04.2020
50 5 434 коня
14:35 08.04.2020
51 Ужас
До коментар #45 от "инж Химик":
Заради епидемията ли се завърнаха всички специалисти по нашите земи? Куцо, кьораво, сакато си мисли че разбира от всичко.Сега рекорда на драгстер за 300 метра е 3,6 секунди с финална скорост над 530км/ч. Сега драскачите да смятат дали е 6g натоварването и за колко вдига 200км/ч или гумите му каква марка са.
Коментиран от #54
14:55 08.04.2020
52 Срам
Коментиран от #56
15:33 08.04.2020
53 Ле.ле
До коментар #47 от "Вирос":
На соленото езаро пистата е над 10 км и там е постигнато скорост над 1100 км в час. Филе, Гугъл,гугутка!!!!15:39 08.04.2020
54 Ужас
До коментар #51 от "Ужас":
Какъв инженер колкото аз съм самолет т.е.само химик. сега да не напишеш ли че си инженер икономист.15:42 08.04.2020
55 pdoynov81
До коментар #5 от "Jezza":
Туй е Хилядолетния сокол цяло и пет... 🤔16:52 08.04.2020
56 Ние,дето ще останем,
До коментар #52 от "Срам":
ни интетесуват тези неща!А теб никой не те кара да четеш!17:10 08.04.2020
57 Димов
До коментар #48 от "Електрошок":
Не само на роботи. Много машини са с инвертор вграден в мотора. Тесла не е ли и тя с такава схема? Ама я кажи, за да изкара на вала 1МВт мощност, колко трябва да са на изхода на инвертора тока и напрежението, че колко на входа? Май стават сериозни числа.18:05 08.04.2020
58 Димов
До коментар #48 от "Електрошок":
А от батерията до инвертора кабели/шини няма ли да има?Коментиран от #63, #64
18:07 08.04.2020
59 Само 3 грешки
До коментар #28 от "Електрошок":
А учат ли ви в седми клас че има електромотори с 2 квт мощнос при 1300 оборота и други пак с 2 квт но при 3000 оборота ? Както виждаш оборотите са различни но мошноста еднаква . Значи ти не разбираш .Коментиран от #60, #61, #62
18:15 08.04.2020
60 Я да видим
До коментар #59 от "Само 3 грешки":
Я дай линк за електродвигателя с 1300 Об/Мин от 50 херца захранващо напрежение, че ми се струва че измисли нова физика и електротехника.19:20 08.04.2020
61 Я да видим
До коментар #59 от "Само 3 грешки":
ААА, забравих. Дай техническите данни, особено въртящият момент и ще видиш, че този с номинални 1500 оборота има два пъти по-голям въртящ момент от този с 3000 оборота при еднаква мощност на двигателите.19:25 08.04.2020
62 Електрошок
До коментар #59 от "Само 3 грешки":
Електромоторът е преобразувател на електрическа енергия в механична! На входа се подава мощност равна на U.I,а на изхода се получава механична мощност,равна на ОБОРОТИ ПО ВЪРТЯЩ МОМЕНТ по КПД!!Това означава,че ако искаме голяма мощност и ниско тегло единствения начин е да вдигнем оборотите,тъй като повишаването на въртящия момент води до повишаване на теглото! Нещо не ясно?Коментиран от #66
19:46 08.04.2020
63 Електрошок
До коментар #58 от "Димов":
От батерията до инвертора кабел или шина с плътност на тока не повече от 10А. на кв.милиметър,но предполагам,че разтоянието е малко,а и тока е постоянен и няма ЕМ излъчване.Коментиран от #67
19:53 08.04.2020
64 Пропусна най-важното
До коментар #58 от "Димов":
Забрави, че говорим за пикова мощност, която кабелът трябва да издържи за броени секунди, а дължината му е минимална. Виждал ли си кабелчетата и щипките на съвременен литиево-йонни бустер за палене на автомобили, като ти е паднал акумулаторът? Все се още се чудя как успяват от джобен размер батерия да изкарат няколкостотин ампера и да ги подадат към акумулатора с 10мм² кабелчета.С какъв кабел се свързва бойлер, който че работи с часове? Ще се изумиш, като отвориш Москов бойлер и видиш, че е окабекен с 1мм² кабелчета под капака. Пак дължината е важна в случая, както и при електромобилите, където пък и времето е минимално.
Коментиран от #65, #68
19:54 08.04.2020
65 Смотан редактор
До коментар #64 от "Пропусна най-важното":
съвременен литиево-йонен бустер ...като отвориш масов бойлер
19:57 08.04.2020
66 Погледни картинката
До коментар #62 от "Електрошок":
Има и друг вариант, да увеличиш мощността без да вдигаш теглото. Просто трябва да увеличиш диаметъра на двигателя. Погледни картинката. Тази форма на двигателя позволява увеличаване на въртящия момент, при запазване на оборотите, което повишава мощността, без да се повишава теглото, дори и без да се ползва редактор.Коментиран от #69
21:35 08.04.2020
67 Димов
До коментар #63 от "Електрошок":
Ъпсурт! Няма как да няма ЕМИ. Сигурен съм, че са намерили начин за отвеждане на тока от батерията, до инвертора и до мотора. Но колкото ток влиза в мотора, поне толкова излиза от батерията (заради загубите, макар и малки). Над 1МВт мощност да излезе от тая батерия - че тя ще работи направо в режим на късо съединение. Не, че не са го измислили, но ми се струва, че нещата наистина са като при кирайските тонколони, както посочи един колега тук. Пикова мощност с доста съмнителни РЕАЛНИ стойности, която ще смогне само за секунди. Докато един италиянски, бензинов ДВГ мога да ти го товая на макс мощност за половин час и няма да каталяса. Пробвано лично от мен, макар, че не съм фен на италиянките. Просто такава кола се случи тогава. А и беше от старите коли. Новите съм сигурен, че няма и 2 мин да изкарат.10:37 09.04.2020
68 Димов
До коментар #64 от "Пропусна най-важното":
Щу бойлери съм отворил....... А за съвременните си прав - кабелите им са ненормално слаби. Дължината им, обаче, ще оказва съществено влияние ако имаш няколко метра кабел. А то там са по 5 пръста дължина. Дали ще са дълги 10см или 15см, няма значение. Това не е като реотан. Аз винаги си оставям малко аванс на кабелите, което не влияе съществено на работата им. Моята мисъл беше друга: че в трафопост се искаше разряд за да влезеш (едно време), а тук, при електромобилите с много киловати, направо си яхнал трафопоста с диплом за основно образование, че и без книжка (понеже нали ще ги правят автономни). Да не дава Господ, да се бутурясаш с това нещо. Коя шина се преплела с нещо си..... кой ток къде протекъл, па кого хванал...... Или пък да му щукне на някой ентусиаст-тунер, да почне да рови по тия тоци - готова беля. За мен, електромобили с такива жестоки мощности са много по-опасни от един дизел. Електромобил с токове по няколкостотин Ампера и няколкостотин Волта, летящи със 100км/ч, управляван от кифла, са си жив снаряд на пътя.11:06 09.04.2020
69 Димов
До коментар #66 от "Погледни картинката":
Точно така се прави.11:07 09.04.2020
70 Ники
До коментар #1 от "Стоимен":
Можем да ти обясним как че стане , ма да знаеш че ше треа се двишиш само по тролейбусния маршрут ...14:34 09.04.2020