ФАКТИ.БГ

Електромотор с 1359 к.с. за коли на ток

Публикувана: 7 Април, 2020 15:08
70 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6049
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 26 гласа.

Австралийската компания HyperPower Technologies разработи електромотор, генериращ еквивалента на 1 359 к.с. QFM-360-X ще може да се използва не само за хиперавтомобили, а и в аерокосмическата индустрия и транспортни системи на бъдещето като вакуумните влакове Hyperloop.

HyperPower Technologies принадлежи на основателя на Top EV Racing Майкъл Фрагомени. Това обяснява защо за демонстрация на възможностите на QFM-360-X е избран драгстер, въоръжен с четири от тези електромотори.

Съвкупната им мощност от 5 434 коня осигурява ускорение от 0 до 200 за 0.8 сек., а до 531 км/ч - за 3.7 секунди. Максималната скорост е 612 км/ч. Конструкцията на QFM-360-X обаче позволява на един вал да бъдат монтирани цели 10 електромотора, които развиват общо 15 586 к.с.

Междувременно британската компания Equipmake представи нов електромотор с рекордно висока специфична мощност. При тегло от едва 10 кг той развива 304 к.с. За сравнение 40-килограмовият двигател на Jaguar i-Pace генерира 203 коня.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 26 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Стоимен
1 Отговор
Язе си мислех с комшията Мите, разбира от всичко момчето, да туриме двигатело от фуражомелката, поне вече нали не я ползвам, на жигулата. Трифазен, 3 киловата, вдно време от една помпена станция го сваляме, нема докин. И да карам и язека на ток, нали модерно викат сега. Обаче неам удължител длъг, дееба, имам един 30 метра е, ама до къде сос него. Та май че си карам на газ и това че е. Тука от един пуним, по 60 стинкинми я дава. Та така.

Коментиран от #22, #70


Оценка:
-10 +26

А бре
2 Отговор
тоя драгстер дали има теглич за ремаркето с акумулаторите, м?

Коментиран от #47


Оценка:
-10 +18

VVV
3 Отговор
На някой нещо пак не му е ясно. 1000 киловата = на 1341 конски сили . Не 1000 вата ,а 1000 киловата . Я по добре да ги смятат в магарешки сили щото конските не ги разбират тия ;)

Оценка:
-3 +10

А каква беше тя
4 Отговор
А какво става тук! А не бяха ли електричките като преди 100 години? Как с такава стара технология такива неща?

Оценка:
-7 +7

Jezza
5 Отговор
0 до 200 за 0.8 сек ....ай стига ве, това и Хилядолетният сокол не го може!

Коментиран от #30, #55


Оценка:
-2 +25

Електрошок
6 Отговор
Такава висока специфична мощност се получава с много високи обороти,което означава,че има и редуктор,тежък поне колкото ел. мотора.

Коментиран от #16


Оценка:
-14 +6

7
Този коментар е премахнат от модератор
гост
8 Отговор
За да се развие една идустрия трябва да се съсредоточат инженерните и идейните сили в тази посока. Тогава идват новостите, след години развойна дейност идват резултатите. Това, което днес рабоят инженерите ще дойде след 3години поне, понякога и повече, понякога може пък счетоводителите да кажат, че няма и да дойде. Ей го на, работих за един немец, разработвахме технология, през 2001 университета му отпусна 20х.евро за уреда, работих 2 години за него, и след още 10г. го наградиха за това.

Коментиран от #18


Оценка:
-2 +7

гост
9 Отговор
Айде утече и опорката за "непобедимите" петролни драгстери !!! И то това е първия , който въобще няма да е най-добрия , скоро ще има в пъти по-добри !! Просто ще стане като със самолетите , пилотите няма да могат да издържат на ускорението , а не машината да ги ограничава !! Та ще трябва роботчета да управляват !!

Коментиран от #10, #17


Оценка:
-8 +10

CL500
10 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Хубав пример даваш - баш със самолетите :-) Пилотите не издържат на натоварването, ОК, ама тези самолети да не са на 'твоя' любим ток :-) Засега поне си ограничи киловолтовите химери само за земята, че в небесата други са горивата ;-) Да не говорим за излизане в орбита...

Коментиран от #19


Оценка:
-6 +7

Тиберий
11 Отговор
Да извадиш триста коня от десет килограмов двигател е НЕВЪЗМОЖНО

Коментиран от #12, #24


Оценка:
-10 +3

Електрошок
12 Отговор

До коментар #11 от "Тиберий":


Предполагам,че това е пикова мощност за няколко секунди.

Коментиран от #13


Оценка:
-5 +5

Прав си
13 Отговор

До коментар #12 от "Електрошок":


Съвкупната им мощност от 5 434 коня осигурява ускорение от 0 до 200 за 0.8 сек., а до 531 км/ч - за 3.7 секунди. Максималната скорост е 612 км/ч.

За какво ти е такава мощност за повече от няколко секунди? За поддържане на скоростта е необходима много по-малка мощност. Няма и гуми, които да издържат повече от минута на скорости над 400км/ч.

Оценка:
-1 +7

Мисля си
14 Отговор
Ако се вярва на на един онлайн калкулатор, ускорение 200 м./сек. се равнява на приблизително 20G, или 1 килограм ще тежи 20 кг. Пилоти на изтребител тренират да издържат до 8G и то за броени секунди. В задачата се пита - за чий е такова ускорение на земята?

Коментиран от #32, #33


Оценка:
-2 +13

Е как за чий?
15 Отговор
Основната задача е да се затворят устите на антиелектриците, които все още се кълнат в ускорението на ДВГ, въпреки че физичните закони твърдят, че електромоторите са по-добри в това упражнение, дори без скоростна кутия. Като не стига мощност, добавяш още двигатели.

Коментиран от #20


Оценка:
-6 +4

Гост
16 Отговор

До коментар #6 от "Електрошок":


P=I.U, при електромоторите оборотите нямат нищо общо с мощността. Оборотите зависят от двойките чифтове полюси. При ДВГ е друго. Там мощността зависи от оборотите.

Коментиран от #28, #29


Оценка:
-1 +6

Гост
17 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Самолет на батерии няма как да е без перка. А самолет с перка няма как да развие нито скорост, нито височина като на реактивен.

Коментиран от #31


Оценка:
-5 +8

Гост
18 Отговор

До коментар #8 от "гост":


Проблемът с индустрията започва когато в нея се съсредоточат икономистите и почнат да орязват полезните неща в името на някой друг процент повишена печалба. Това слага началото на края на изделието.

Оценка:
-1 +3

Гост
19 Отговор

До коментар #10 от "CL500":


електрофилите искат и ракета на ток да направят. щяла да вози мъск до марс. батерия моторче перка и това светлинните години стават като бебешки крачки. хахахахаха

Оценка:
-5 +6

Гост
20 Отговор

До коментар #15 от "Е как за чий?":


Скоростната кутия не добавя мощност. Тя държи ДВГ в диапазон на най-удобен въртящ момент. Всяка скоростна кутия или редуктор само отнемат от мощността. Закон!

Оценка:
-2 +17

Димов
21 Отговор
1359кс = 1000квт = 1000000вт, което при 380в прави към 2631А. Този ток, по кой кабел ще мине? Или напрежението не е 380в, а е 1000в?!?! Дори тогава токът трябва да е 1000А.

Коментиран от #23, #25, #26, #34


Оценка:
-5 +6

Краси
22 Отговор

До коментар #1 от "Стоимен":


Браво. В десетката.

Оценка:
-0 +1

гост
23 Отговор

До коментар #21 от "Димов":


Дори серийни електромобили вече има на 900 волта , а това е прототип на драгстер , нищо чудно да е и над 2000 волта !!!! Айде сега почвай пак със сметките или по-добре се откажи !!!! Нали няма да ни убеждаваш , че си по-голям разбирач от тия инженери , хахаха !!

Коментиран от #41


Оценка:
-5 +4

гост
24 Отговор

До коментар #11 от "Тиберий":


Ооо може , можеее , само че не от умряло двг !!! Ако си пропуснал статията беше в тоя радел само преди 3-4 дена !!!

Оценка:
-1 +5

Този
25 Отговор

До коментар #21 от "Димов":


Случвало се е да меря с амперклещите на някоя алуминиева шина постоянен това над 800ампера при напрежение 230волта. Пред разнибитена касета съм бил при 600 ампера на фаза, но малко вибрираше. Това не се кой знае какви товари. Имаме трафопостове с товар над 1000А на трите фази за цяла нощ по нова година.

Коментиран от #42


Оценка:
-3 +6

Този
26 Отговор

До коментар #21 от "Димов":


При топ модел на Тесла се достига мощност 590квт при 380в, тогава тока е 1552 ампера!!! Има и по мощни електромобили(екзотики). Вече 2000 ампера не са нещо изумително. В ютуб може да гледаш хора боравещи с 10-20 000 ампера в домашни условия.

Коментиран от #43, #44


Оценка:
-2 +3

Могъща сила е електричеството
27 Отговор
.....10 кг и 304 к.с. ....
На смрадливите вибриращи дизеляци толкова им тежи само рейла с помпата....

Оценка:
-2 +4

Електрошок
28 Отговор

До коментар #16 от "Гост":


Преател,много бъркаш!Дал си ми формулата за ел.мощност!!?А мощноста,която отдава ел.мотора,или какъвто и да е двигател е равна на ПРОИЗВЕДЕНИЕТО ОТ ОБОРОТИТЕ ПО ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ!!Отдавна не бях чел подобна глупост!Това се учи в седми клас!

Коментиран от #59


Оценка:
-5 +4

Електрошок
29 Отговор

До коментар #16 от "Гост":


В статията е дадена механичната мощност на ел. мотора в конски сили,а не електрическата мощност,която консумира!

Оценка:
-2 +3

куку руку ку
30 Отговор

До коментар #5 от "Jezza":


Всъщност е ускорение около 7G... близо до границата на припадането за повечето хора.

Оценка:
-0 +2

КПД
31 Отговор

До коментар #17 от "Гост":


Предвид ефективността на електродвигателите, консумираната мощност е почти колкото изходящата и максимум 10% се отделя във вид на топлина.

Това да не ти е ДВГ, което отделя по-голямата част от енергията на горивото във вид на топлина, включително когато автомобилът не се движи и изходящата мощност към вала е равна на нула. Тогава 100% от енергията на горивото отива в топлина.

При движение със 100 километра в час, един електрически двигател 50 конски сили, ще харчи точно толкова ток, колкото двигател с 5000 конски сили, ако са монтирани в един и същ автомобил. Можеш ли да кажеш същото за ДВГ?

Коментиран от #38


Оценка:
-4 +2

Гост
32 Отговор

До коментар #14 от "Мисля си":


Ускорението е с мерна едница метра/секунда на квадрат. От къде го изкара това 20G, не мога да си обясня.

Коментиран от #40


Оценка:
-2 +1

куку руку ку
33 Отговор

До коментар #14 от "Мисля си":


Оправи си мерните единици, 200 м/сек са много повече от 200 км/ч. Това, което си въвел в онлайн калкулатора е 720 км/ч...

Оценка:
-0 +2

куку руку ку
34 Отговор

До коментар #21 от "Димов":


Май и при тези двигатели започнаха с китайските ватове, както при високоговорителите...

Коментиран от #36


Оценка:
-2 +6

пълна тъпня
35 Отговор
За електромотор с такава колосална мощност е нужна и енергия,та тук въпроса е какви са батериите който го захранват?И другият въпрос,колко време ще издържат в режим пълна мощност?

Коментиран от #37


Оценка:
-2 +5

Електрошок
36 Отговор

До коментар #34 от "куку руку ку":


Много точен коментар!В аудиотехниката има няколко определения за изходна мощност-пикова,максимална,синусоидална, номинална.Азиатците дават пиковата мощност,която е в пъти по-голяма от номиналната.Един радиоприемник ВЕФ204 има 150мвт номинална изходна мощност и над 500мвт. максимална.

Оценка:
-0 +4

прочети#13
37 Отговор

До коментар #35 от "пълна тъпня":


Там всичко е обяснено!

Оценка:
-2 +0

Електрошок
38 Отговор

До коментар #31 от "КПД":


Интересното е,че динамичните характеристики на парната машина са почти като на ел.двигателите,а ДВГ е с четири режима-макс. мощност,макс. въртящ момент,макс. обороти и макс. икономичност.Това е един от недостатъците му,но тъй като той е вече почти покойник-или добро,или нищо!

Оценка:
-0 +2

Дрън-дрън
39 Отговор
Сигурно и хронометрите са им китайски, за да правят такова ускорение? Да там ли ви стигат опорките?

Оценка:
-1 +3

Гост
40 Отговор

До коментар #32 от "Гост":


В G се мери натоварването при ускорение.

Коментиран от #46


Оценка:
-0 +0

Димов
41 Отговор

До коментар #23 от "гост":


Можеше просто да помислиш малко, вместо да се лигавиш инфантилно. И инженерите от Ауди, Опел, Рено и Нисан са го измислили, но ти все им намираш махна. Явно се мислиш за по-умен от тях, а критикуваш другите, че го правят. Да вдигнеш волтажа на 2000В за да смъкнеш тока на 500А не е решение на проблема, а още една опасност. Вече имаш не само опасен ток, но и средно напрежение, което си е сериозна опасност. 500А са по-малко от 1000А, но пак да ми обясниш: по кой кабел ще минат?

Оценка:
-3 +3

Димов
42 Отговор

До коментар #25 от "Този":


Разбира се. И колегата ми мереше на шините такива токове, ама имаше разряд за да се доближи до тях, докато аз нямах и седях отвън трафопоста. Разряд вече няма - отпадна като стандарт. Но тук този ток ще е най-много на метър от шофьора/пилота, а колата няма да е заземена с токоотвеждащи колони в земята, а ще лети с 500км/ч. ама щом смяташ, че нещата са съпоставими и еднакво безопасни, ОК. То от балъци се правят пари. Признай си: Самият тебе ще те е страх да седнеш в това нещо и да го подкараш сред останалите джадайчета, всеки от които може да те удари странично и да ти навре токовата шина.... знаеш къде.

Коментиран от #48


Оценка:
-2 +3

Димов
43 Отговор

До коментар #26 от "Този":


На децата винаги морето им се види до колене. Гледал съм в нета и самоделни оръдия. После същите тия са по стълбовете, да не дава Господ!

Оценка:
-1 +2

Димов
44 Отговор

До коментар #26 от "Този":


Момче, напрежение над 50В е опасно за хората. Пише го на всяка електрическа, индустриална машина. Ток над 10-20мА (забележи - милиАмпери) предизвиква рязко съкращаване на мускулите, болезнено треперене на крайниците и тялото. Не е възможно самостоятелно отделяне на човека от тоководещите части (неотпускащ ток). Ток от 20-100мА предизвиква силно затруднени дихателни движения, загубване на съзнание и рефлекси, прекратяване на дишането и сърдечната дейност. Настъпва клинична смърт. Токова по-големи от 1A предизвикват трайно увреждане чрез изгаряне и клетъчни увреждания. А ти си седнал да ми дуднеш, за 20 000А?!?!? Я марш на даскало! Това онлай обучение може да ви коства здравето и живота.

Оценка:
-2 +4

инж Химик
45 Отговор
Прочетете оригиналната статия на английски и ще разберете ,че 0-200 за 0.8 секунди е математически модел- предположение ,на база на мощността и теглото. Такова реално ускорение е невъзможно- няма такива гуми.

Коментиран от #51


Оценка:
-2 +4

куку руку ку
46 Отговор

До коментар #40 от "Гост":


Което пък е ускорението делено на 9.81[м/сек^2].

Оценка:
-0 +0

Вирос
47 Отговор

До коментар #2 от "А бре":


Те дракстерите се правят за да изминеш 400 метра възможно най-бързо, а не да си ходиш на кафе с тях.

Коментиран от #53


Оценка:
-0 +1

Електрошок
48 Отговор

До коментар #42 от "Димов":


Димов,разглеждал съм подобен ел.двигател от робот.Инвертора(контролер),който променя честотата и амплитудата на тока беше интегриран с корпуса на електромотора,така че няма никакви кабели.Входа на инвертора беше 36в.,100а. прав ток,а на изхода от 50 до 500в. променлив трифазен.Произведен във ФРГ .

Коментиран от #57, #58


Оценка:
-1 +3

VVV
49 Отговор
Я стига глупости .Няма двигател един мегават .А за пет мега вата ти трябва електрическа централа само за една кола . Нещо са сбъркали ватите и киловатите или конските сили. На тая олекотека конструкция и пет киловата да исложиш пак ще хвърчи ;) Тоест двигателя е има няма 1000 пъти по малък ;)

Оценка:
-3 +1

5 434 коня
50 Отговор
СЗО предупреди: Епидемията ще пламне пак

Оценка:
-0 +1

Ужас
51 Отговор

До коментар #45 от "инж Химик":


Заради епидемията ли се завърнаха всички специалисти по нашите земи? Куцо, кьораво, сакато си мисли че разбира от всичко.
Сега рекорда на драгстер за 300 метра е 3,6 секунди с финална скорост над 530км/ч. Сега драскачите да смятат дали е 6g натоварването и за колко вдига 200км/ч или гумите му каква марка са.

Коментиран от #54


Оценка:
-0 +0

Срам
52 Отговор
вместо да тестват хората за да не се заразяват други те ме занимават с безмислени статии и коментари и вие пишете ли пишете без да разбирате и знаете

Коментиран от #56


Оценка:
-1 +1

Ле.ле
53 Отговор

До коментар #47 от "Вирос":


На соленото езаро пистата е над 10 км и там е постигнато скорост над 1100 км в час. Филе, Гугъл,гугутка!!!!

Оценка:
-0 +1

Ужас
54 Отговор

До коментар #51 от "Ужас":


Какъв инженер колкото аз съм самолет т.е.само химик. сега да не напишеш ли че си инженер икономист.

Оценка:
-0 +1

pdoynov81
55 Отговор

До коментар #5 от "Jezza":


Туй е Хилядолетния сокол цяло и пет... 🤔

Оценка:
-0 +0

Ние,дето ще останем,
56 Отговор

До коментар #52 от "Срам":


ни интетесуват тези неща!А теб никой не те кара да четеш!

Оценка:
-0 +0

Димов
57 Отговор

До коментар #48 от "Електрошок":


Не само на роботи. Много машини са с инвертор вграден в мотора. Тесла не е ли и тя с такава схема? Ама я кажи, за да изкара на вала 1МВт мощност, колко трябва да са на изхода на инвертора тока и напрежението, че колко на входа? Май стават сериозни числа.

Оценка:
-0 +2

Димов
58 Отговор

До коментар #48 от "Електрошок":


А от батерията до инвертора кабели/шини няма ли да има?

Коментиран от #63, #64


Оценка:
-0 +2

Само 3 грешки
59 Отговор

До коментар #28 от "Електрошок":


А учат ли ви в седми клас че има електромотори с 2 квт мощнос при 1300 оборота и други пак с 2 квт но при 3000 оборота ? Както виждаш оборотите са различни но мошноста еднаква . Значи ти не разбираш .

Коментиран от #60, #61, #62


Оценка:
-0 +0

Я да видим
60 Отговор

До коментар #59 от "Само 3 грешки":


Я дай линк за електродвигателя с 1300 Об/Мин от 50 херца захранващо напрежение, че ми се струва че измисли нова физика и електротехника.

Оценка:
-1 +0

Я да видим
61 Отговор

До коментар #59 от "Само 3 грешки":


ААА, забравих. Дай техническите данни, особено въртящият момент и ще видиш, че този с номинални 1500 оборота има два пъти по-голям въртящ момент от този с 3000 оборота при еднаква мощност на двигателите.

Оценка:
-1 +0

Електрошок
62 Отговор

До коментар #59 от "Само 3 грешки":


Електромоторът е преобразувател на електрическа енергия в механична! На входа се подава мощност равна на U.I,а на изхода се получава механична мощност,равна на ОБОРОТИ ПО ВЪРТЯЩ МОМЕНТ по КПД!!Това означава,че ако искаме голяма мощност и ниско тегло единствения начин е да вдигнем оборотите,тъй като повишаването на въртящия момент води до повишаване на теглото! Нещо не ясно?

Коментиран от #66


Оценка:
-1 +1

Електрошок
63 Отговор

До коментар #58 от "Димов":


От батерията до инвертора кабел или шина с плътност на тока не повече от 10А. на кв.милиметър,но предполагам,че разтоянието е малко,а и тока е постоянен и няма ЕМ излъчване.

Коментиран от #67


Оценка:
-1 +1

Пропусна най-важното
64 Отговор

До коментар #58 от "Димов":


Забрави, че говорим за пикова мощност, която кабелът трябва да издържи за броени секунди, а дължината му е минимална. Виждал ли си кабелчетата и щипките на съвременен литиево-йонни бустер за палене на автомобили, като ти е паднал акумулаторът? Все се още се чудя как успяват от джобен размер батерия да изкарат няколкостотин ампера и да ги подадат към акумулатора с 10мм² кабелчета.

С какъв кабел се свързва бойлер, който че работи с часове? Ще се изумиш, като отвориш Москов бойлер и видиш, че е окабекен с 1мм² кабелчета под капака. Пак дължината е важна в случая, както и при електромобилите, където пък и времето е минимално.

Коментиран от #65, #68


Оценка:
-1 +0

Смотан редактор
65 Отговор

До коментар #64 от "Пропусна най-важното":


съвременен литиево-йонен бустер ...

като отвориш масов бойлер

Оценка:
-0 +0

Погледни картинката
66 Отговор

До коментар #62 от "Електрошок":


Има и друг вариант, да увеличиш мощността без да вдигаш теглото. Просто трябва да увеличиш диаметъра на двигателя. Погледни картинката. Тази форма на двигателя позволява увеличаване на въртящия момент, при запазване на оборотите, което повишава мощността, без да се повишава теглото, дори и без да се ползва редактор.

Коментиран от #69


Оценка:
-0 +2

Димов
67 Отговор

До коментар #63 от "Електрошок":


Ъпсурт! Няма как да няма ЕМИ. Сигурен съм, че са намерили начин за отвеждане на тока от батерията, до инвертора и до мотора. Но колкото ток влиза в мотора, поне толкова излиза от батерията (заради загубите, макар и малки). Над 1МВт мощност да излезе от тая батерия - че тя ще работи направо в режим на късо съединение. Не, че не са го измислили, но ми се струва, че нещата наистина са като при кирайските тонколони, както посочи един колега тук. Пикова мощност с доста съмнителни РЕАЛНИ стойности, която ще смогне само за секунди. Докато един италиянски, бензинов ДВГ мога да ти го товая на макс мощност за половин час и няма да каталяса. Пробвано лично от мен, макар, че не съм фен на италиянките. Просто такава кола се случи тогава. А и беше от старите коли. Новите съм сигурен, че няма и 2 мин да изкарат.

Оценка:
-1 +1

Димов
68 Отговор

До коментар #64 от "Пропусна най-важното":


Щу бойлери съм отворил....... А за съвременните си прав - кабелите им са ненормално слаби. Дължината им, обаче, ще оказва съществено влияние ако имаш няколко метра кабел. А то там са по 5 пръста дължина. Дали ще са дълги 10см или 15см, няма значение. Това не е като реотан. Аз винаги си оставям малко аванс на кабелите, което не влияе съществено на работата им. Моята мисъл беше друга: че в трафопост се искаше разряд за да влезеш (едно време), а тук, при електромобилите с много киловати, направо си яхнал трафопоста с диплом за основно образование, че и без книжка (понеже нали ще ги правят автономни). Да не дава Господ, да се бутурясаш с това нещо. Коя шина се преплела с нещо си..... кой ток къде протекъл, па кого хванал...... Или пък да му щукне на някой ентусиаст-тунер, да почне да рови по тия тоци - готова беля. За мен, електромобили с такива жестоки мощности са много по-опасни от един дизел. Електромобил с токове по няколкостотин Ампера и няколкостотин Волта, летящи със 100км/ч, управляван от кифла, са си жив снаряд на пътя.

Оценка:
-0 +2

Димов
69 Отговор

До коментар #66 от "Погледни картинката":


Точно така се прави.

Оценка:
-0 +1

Ники
70 Отговор

До коментар #1 от "Стоимен":


Можем да ти обясним как че стане , ма да знаеш че ше треа се двишиш само по тролейбусния маршрут ...

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Цецка Цачева
Кандидатът на ГЕРБ за президент Цецка Цачева коментира думите на премиера Бойко Борисов
Аз съм майка на един син"

Още бисери
ТОП 5