Германски ентусиаст успя да стигне от Мюнхен до Берлин и обратно в рамките на 9 часа с Porsche Taycan 4S, подкопавайки сериозно аргументите против покупката на електромобил заради ограничения пробег. Във времето са включени всички спирания и престоят за зареждане.
"Тайканът", изминал над 1 000 км със средна скорост 130-140 км/ч, има 93.4-киловатчасов акумулатор Performance Battery Plus като на версията Turbo, но тежи по-малко. Пробегът с едно зареждане по стандарта WLTP е 407 км.
За съжаление постижението си има цена. Зареждането на електрическото Porsche на станциите от веригата IONITY струва на собственика от YouTube-канала The Autobahn Specialist US Version по €52 за всеки 300 км пробег.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пипи
Освен това 33 лв. на 100 км си е доста сериозен разход.
15:09 13.04.2020
2 Някой си
За да плащате по 52 евро на 300 километра!
Да живей Грета Тунберг!
15:10 13.04.2020
3 1234
Коментиран от #35, #39
15:12 13.04.2020
4 qwerty
Коментиран от #6, #16, #77
15:13 13.04.2020
5 Алфа Чакал
Коментиран от #7, #17
15:14 13.04.2020
6 Някой си
До коментар #4 от "qwerty":
Електрическа е :)Не гори бензин :)
Коментиран от #9
15:18 13.04.2020
7 Дйфйфй
До коментар #5 от "Алфа Чакал":
Дал е толкова защото е с троше. С Тесла щеше да му излезе 0 евро целия път с безплатните суперчарджъри ама няма да е толко гъзар.Коментиран от #11, #73, #93
15:18 13.04.2020
8 Driving pleasure
При 140 км/ч средна скорост 1000 км се взимат за 7 часа, тоест 3 часа загуба в зареждане. И тук излиза въпроса дали добрия стар ДВГ няма да ти е не само по-бързо, но и по-евтино...
При 173 долара и 1.55 долара за литър бензин това са 111 литра - Последно карах Инсигния GSI на 145 км/ч разхода на магистрала беше 8.5 т.е 1305 километра... ами с дизел?!!
Коментиран от #10, #60
15:18 13.04.2020
9 qwerty
До коментар #6 от "Някой си":
сравнявам разхода между ток и обикновено гориво и колкото и да не повярваме може да излезе малко по-икономично???15:20 13.04.2020
10 Някой си
До коментар #8 от "Driving pleasure":
С Форд Галакси 1.9 TDI 90 к.с. съм изминавал 750 км с половин резервоар, и понеже сам не вярвах, спрях и заредих. Допълних малко над 35 литра..Това на магистралата от Мюнхен през Залцбург надолу към Словения.
Коментиран от #14, #66
15:23 13.04.2020
11 Driving pleasure
До коментар #7 от "Дйфйфй":
Безплатно е за модел S и Х, но продажбите им вече са почти нулеви, за това опитват да ги пробутват с подобни трикове. За масовия модел 3 си плащаш по 30 евроцента на киловат15:25 13.04.2020
12 Много бавно
15:29 13.04.2020
13 420 к с
Коментиран от #18, #21, #76
15:31 13.04.2020
14 смях
До коментар #10 от "Някой си":
То по нанадолнището и с попътен вятър можеш да го докараш и на 1.5л/100км. За това се мери отиване и връшане.Коментиран от #19
15:31 13.04.2020
15 Бай Урко
15:32 13.04.2020
16 Driving pleasure
До коментар #4 от "qwerty":
Последно карах 260 коня Opel Insignia 8 степенен автомат на 145 км/ч на магистралата поддържа 2300-2400 оборота и разхода е 7.5 - 8.5 абсолютно няма проблем да се вмести в парите и да бъде с 3 часа по-бързо.А за някой 2-литров дизел даже нма да спреш за зареждане и ще ти е още по-евтино
Коментиран от #25, #40, #41
15:32 13.04.2020
17 Трябва
До коментар #5 от "Алфа Чакал":
Ама някой трябва да плаща станциите Йонити. Да се чете така - тока не е скъп, а зареждането на Йонити е скъпо. Немците без пари, не дават. Цената при Тесла е съвсем различна.15:40 13.04.2020
18 Разхода
До коментар #13 от "420 к с":
Над 200, разхода е над 12 на 100 и то на икономичните дизели! На по-мощни бензини, разхода е 18 на 100!Коментиран от #22, #37, #64
15:43 13.04.2020
19 Някой си
До коментар #14 от "смях":
Говоря за конкретен случай.Иначе пълен резервоар от 70 литра си ги смятам за 1200 километра на дълъг път.
Зареждал съм в България до горе, след това още веднъж в началото на Австрия и съм стигал до Кьолн без друго зареждане.
15:43 13.04.2020
20 Niko
15:43 13.04.2020
21 Някой си
До коментар #13 от "420 к с":
С баварката съм го правил, дава разход близо 18 на сто някъде при продължително подържане на над 200 км/ч в продължение на около 600 км тук в Германия, намалял съм само по ограниченията, а макс вдигнах 230 км/ч.15:49 13.04.2020
22 Някой си
До коментар #18 от "Разхода":
Галаксито си ги прави 12 като караш с над 150-16015:50 13.04.2020
23 Driving pleasure
В германия на 110 даже ще пречиш на движението. А на пича с поршето 3 часа са му хвръкнали в зареждане, не в каране.
Коментиран от #26
15:57 13.04.2020
24 Къш бе
16:02 13.04.2020
25 qwerty
До коментар #16 от "Driving pleasure":
Идеята е да се придържаме към същият модел автомобил, но с ДВГ, защото с някоя малолитражка това разстояние ще се измине за 9-те часа и разход 4-5/100. В ауто-дата има инфо за Панамера Г2-турбо 4.0 V8, 550 кс. - извънградско 8,2/100, т.е. нормално е да даде 15-16 до 20/100 при средна скорост 140км/чКоментиран от #34, #50
16:16 13.04.2020
26 Така ама
До коментар #23 от "Driving pleasure":
Този докато си прави кефа с Поршето. На теб ти ръмжи трактора отпред в купето. Тръгнал да сравнява Порше Тайкан с дизелова кола и то която гори 5 на 100!! Тя тази кола с 5 на 100, може ли да вдигне 100 под 12 секунди?Коментиран от #28
16:17 13.04.2020
27 Driving pleasure
След като доказахме, че е по-бавно и по-скъпо от ДВГ при средно 500 г СО2 за киловат може спокойно да кажем, че най-малкото не е и по-екологично и то самото зареждане производството и рециклирането на батерията няма да ги смятаме
Коментиран от #29, #33, #67, #74
16:19 13.04.2020
28 erdgrger
До коментар #26 от "Така ама":
То тва е всеки път - на Ганя най-любимо му е да напише в статия за кола за 200-300 бона как неговия дизеляк 94-ти набор гори 1 на 100 и с 1 резервоар ще обиколи цяла Европа ако иска и под 200 няма да падне. Най-интересното е че не се бъзика а наистина си вярва!16:33 13.04.2020
29 543534
До коментар #27 от "Driving pleasure":
Щото за нафтата на дъртия ти котур никакъв ток не е изразходен да я влачат от майната си.Коментиран от #57
16:35 13.04.2020
30 дявола
Коментиран от #32
16:39 13.04.2020
31 Бай мангал
16:44 13.04.2020
32 На кое
До коментар #30 от "дявола":
На 4 цилиндровия дизел ли?16:44 13.04.2020
33 Тъй тъй
До коментар #27 от "Driving pleasure":
И колко плащаш за месечния ток? На толкова, ще платиш и да минеш 1000 километра, ако си зареждаш от вкъщи! А виж как ги разбираш нещата.16:47 13.04.2020
34 Driving pleasure
До коментар #25 от "qwerty":
Пак не - тоя с Панамерата няма що да кара със 140, той трябва да направи средна скорост 110 а там тоя 8мак ще гори точно споменатите 8.2/10016:48 13.04.2020
35 Ироничен
До коментар #3 от "1234":
За моя дизел гарантирам. Волво Ес 80 Д5.Седем на сто при 130.
17:01 13.04.2020
36 Седнали
17:14 13.04.2020
37 Ироничен
До коментар #18 от "Разхода":
За разхода си прав, но за общата сметка - не.Да, при скорост над 200 /не съм пробвал, пък и в медиите ли да се хваля/ дизелът ще даде над 12 дори. Поне моят.
Но тъй като моята кошница минава 1500 километра с едно зареждане, проблемът ми е само пикането.
120 средна скорост ми е достатъчна, а тогава разходът е около 6, зависи от нафтата. излиза не повече от 12 лева на 100.
Коментиран от #38
17:16 13.04.2020
38 Аха
До коментар #37 от "Ироничен":
И коя е тази кола с 90 литра резервоар? 6 на 100 и 1500 километра са 90 литра! Та коя е викаш?17:26 13.04.2020
39 Форд
До коментар #3 от "1234":
Я пак! Като си толкова отворен,кажи кой дизел ще върви с 200 и ще харчи 5/100.Резервоара е около 58-60 литра.Как ги сметна с един резервоар 1000 км.???Коментиран от #49, #53
17:32 13.04.2020
40 форд
До коментар #16 от "Driving pleasure":
Нещо много,ама много ти куца математиката.Ако вземем Опел за пример- 8/100 са 80 литра за 1000км.80 * 1,289,както колегата казва,са 103,12€. Та кое е по-евтино???Коментиран от #45
17:42 13.04.2020
41 Айде бе
До коментар #16 от "Driving pleasure":
Ей математика, как ги изкара 3 часа зареждане, като Порше зарежда с 280 кВч?? Ако се има предвид, че тръгва зареден, има да зареди 160 кВ което е около 40 минути! Ама айде да изглежда по-здраво пиши 3 часа! Ставаш за журналист във Факти! Не си ли ги питал?Коментиран от #48
17:56 13.04.2020
42 Ганьо
18:24 13.04.2020
43 Антонн
Коментиран от #44
18:31 13.04.2020
44 Боби
До коментар #43 от "Антонн":
Но това е заради скъпите зарядни на Йонити. Зарядните на Тесла в Германия (в другите държави е по-евтино) цената на кВ е 30 цента. При Модел 3 разхода на 100 е около 17 кВ при скорости от 130 км/ч което ти излиза около 10 лв. на 100 разход, като това е от Суперчаджър (скъпо зареждане). От вкъщи цената е по-ниска. И това е цена в Германия. В другите държави цените са по-ниски. Не виждам смисъл в това, защо вдигнаха цената на Йонити, а искат да се конкурират с Тесла. А излиза по-скъпо от колкото с бензин.18:40 13.04.2020
45 Driving pleasure
До коментар #40 от "форд":
Пич, хубаво е първо да мислиш после да пишеш!Написал си, че ще струва 103 евро... добре приемам го. Този с тайкана е зареждал на всеки 300 км за по 52 долара което значи 52х3.33=173 долара при днешен курс 0.92 евро за долар това е еквивалента на 158.50 евро или според твоите сметки 55 евро, една трета по-евтино!
Коментиран от #75
19:38 13.04.2020
46 С.С
Язе закъсах на аутобана на Хамбург на път за прибиране към BG-то преди месец и половина. Отказа водната помпа на 93-ката.
Стоя и мисля какво да правя до колата и изведнъж до мен спира некъв джип-сваля се стъклото на вратата и един ухилен субект ми вика:"Кво става братчед,закъса ли?Хайде,идвай с мен-тръгваме за България!"
Ти да видиш-Сектанта и неговия прословут Дъстър. Честно-от Хамбург до София не зареди нито веднъж! С какво кара,как-не знам,ама направо уби паламуда. Ей,признах го,че е тарикат. Къде сме ние-къде е той....:))
19:41 13.04.2020
47 Бачо Киро
19:42 13.04.2020
48 Driving pleasure
До коментар #41 от "Айде бе":
За теб важи същото, в статията си дадени 2 параметъра 140 км/ч средна скорост и 9 часа. при 140 средна скорост 1000 км се минават за 7 часа тоест 2 часа от общото време (айде моя грешка че съм написал 3) отиват за зареждане.При ДВГ с възможност да ги мине на веднъж, а това го могат много коли е нужно да се движиш с едва 110 км/ч за същото това време.
т.е. един 1.6 дизелов Пасат щастливо поддържащ константна скорост от 120 ще стигне и по-бързо и по-евтино
Коментиран от #51
19:45 13.04.2020
49 Бачо Киро
До коментар #39 от "Форд":
Дизелът няма нужда да е с 200, спокойно може да си крузва със 140, тъй като няма да имаш нужда да спираш за зареждане. Тайканът е настъпвал, защото не е зареди само веднъж, както си мислят тук разни, а е ползвал само бързото зареждане, не е пълнил. Така и оня с Теслата си прави рекордите. Няма кой да чака да зарежда всичко.19:46 13.04.2020
50 Бачо Киро
До коментар #25 от "qwerty":
Само че няма да са 15-20, а доста по долу, защото спокойно ше си я водиш със 140-150 и пак ще имаш подобно време като тоя. Е, с разликата, че Мюнхен - Берлин - Мюнхен не е 900км...19:51 13.04.2020
51 Бачо Киро
До коментар #48 от "Driving pleasure":
Тц, в статията са дадени 900км и 9 часа. Средна скорост 100кмч. Хората просто смятат колко време би губил в зареждане и затова трябва да дигне средната скорост. ДВГ реално тея 900км за 9 часа ги няма за нищо особено, без да е дори 300-400-500-600 кс...Коментиран от #52
19:54 13.04.2020
52 Бачо Киро
До коментар #51 от "Бачо Киро":
Ха, коригирал е на 1000км,които пак са грешни, бяха писали 900км.585км е Мюнхен Берлин. 1170км, пиши ги спокойно 1200. При толкова грешки в статията кой знае какво още е сбъркано.Коментиран от #55
19:56 13.04.2020
53 Някой си
До коментар #39 от "Форд":
Трудна работа, минавал съм до 1360 километра с галаксито, но съм минавал и 600, говоря за един резервоар 70 литра.За да мина 1360 километра кара в диапазона 90-100-110, не повече.
За да мина 600 карах в диапазона 170-195 (толкова вдига макс, при равен автобан или с лек наклон) и 145 на баирите....90 коня е.
Говоря за Пасау-Кьолн......един резервоар не ми стигна, наложи се да зареждам.
20:33 13.04.2020
54 Driving pleasure
20:49 13.04.2020
55 Чукча писател а не читател
До коментар #52 от "Бачо Киро":
Ама големи писатели се извъдихте. Да бяхте изгледали клипа. Засекли са за колко време минават точно 1000 километра, като на връщане не са стигнали до началната точка. Освен това имат две зареждания по половин час, защото тръгнаха с пълна батерия. Ограничението е 140 километра в час, но на места караха със 120, защото имало ограничение за разбит път, въпреки че нищо разбито нямаше и го коментираха.20:55 13.04.2020
56 Пешо
20:55 13.04.2020
57 Пешо
До коментар #29 от "543534":
Най са ми интересни турбо гъзарите, който слизат от кола за 200 бона наджапват в калта все едно за пръв път са в България и се възмущават - все едно родителите им не са имали чушкопек, прасета и парцуца. И любимото ми: черен път на дупки, изкъртен тротоар, плевели и бурени, порутена селска къща от която бичи брена и мерише на цигари с чесън, но видиш ли пред нея паркирна последната ес класа, ауди, порше и тн...била много красива казват - аве ти оглеждал ли си се къде си роден, живееш и с кого, м? Красива му била..Коментиран от #95
21:09 13.04.2020
58 Йосип Броз Тито
Ганьо балъка, пак ше се кефи, че кара хибрид...хаха :)
21:15 13.04.2020
59 Onja s konja
21:58 13.04.2020
60 Този
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Трябва да мислите и малко над това което виждате. В отговор на репликите, че БИЛО СКЪПО ЗАРЕЖДАНЕТО.Знаете ли че германските производители купуваха мрежа от зарядни станции, но НЕ ЗА БЕЗПЛАТНО ПОЛЗВАНЕ КАТО ТЕСЛА. Такава е цената на зареждането, защото Волксваген я направиха. Защо според вас го правят?
Коментиран от #61
22:24 13.04.2020
61 Driving pleasure
До коментар #60 от "Този":
Пак ще припомня, че Тесла предага безплатно зареждане само за модел S и X, чийто продаби особено в Германия са бутикови...А ВАГ инвестират над 30 милиарда в разработки на електрички, така че да търсим теория на конспирацията, че видиш ли поддържат високи цени, за да убият електическата мобилност е смешна...
Простия отговор е, че използват да трупат печалби от предлагането на услугата - докато някои разправяха как шофирането на електрички ще е не просто евтино, ми направо без пари други обяснявахме, че безплатен обд няма и ще се плаща яко.
Само се надявам тая електропростотия да не доведе до драстичен скок на електроенергията, което е много вероятно щото тогава току виж съм почнал да не се сдържам толкова и да разстрелвам електричари, вярвам, че сподръжници ще се намерят ;)
Коментиран от #63
22:39 13.04.2020
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Дрън-дрън
До коментар #61 от "Driving pleasure":
Обрат. Така може да се определят данните от електроенергийните борси в Европа на пазара „ден напред“ и по конкретно с ден за доставка 13 април. Обикновено през първия работен дни се характеризира с ръст на ценовите нива в този сегмент. Този път първият работен ден на електроенергийните борси в Европа (с ден за доставка 13 април) започва със спад. Понижението при някои от борсите е значително. Така например в сегмента „пазар ден напред“ при осем от електроенергийните борси в Европа са регистрирани отрицателни цени.Цената на електроенергийната борса в Германия с ден за доставка 13 април е минус 15.97 евро за МВтч. Спадът (минус) e 228.2 %. Отрицателна цена е регистрирана и на електроенергийната борса в Белгия – минус 17.95 евро за МВтч (понижение от 232.5 %), както и в Австрия – минус 13.43 евро за MWh или понижение от 208.3 %. На трето място по понижение се нареждат електроенергийната борса в Чехия и Словакия – със стойности от минус 10.24 евро за МВтч и минус 10.16 евро за МВтч или спад от 187.2 % и 10.16 % за Чехия и Словакия съответно.
23:04 13.04.2020
64 Леле-мале
До коментар #18 от "Разхода":
С корола E170 (бензин, атмосферен двигател) със средна скорост 200-210км, разхода по магистралата винаги ми е бил под 8/100! Иначе тая дискусия не знам защо се води изобщо?! Пичагата има Порше е плати и 150 евро ако се налага...Коментиран от #65, #87
23:50 13.04.2020
65 Разхода
До коментар #64 от "Леле-мале":
Абе ти нормален ли си? 8 разход при 200 км/ч скорост? Иди се прегледай. Качи се днес пак, вдигни 200 и гледай МОМЕНТНИЯ РАЗХОД, а не СРЕДНИЯ. Няма такъв филм с 200 и 8 разход, забрави! Още повече от атмосферен бензин!06:37 14.04.2020
66 Koko
До коментар #10 от "Някой си":
Ама с немска нафта....Коментиран от #86
06:42 14.04.2020
67 Цоко
До коментар #27 от "Driving pleasure":
Единственото предимство е, че ускорява по-бързо от ДВГ. Всичко останало е по-зле и или с много компромиси.Коментиран от #68
07:06 14.04.2020
68 Боко
До коментар #67 от "Цоко":
Предимството му е, че няма ДВГ!07:54 14.04.2020
69 Астра 1.8 спорт 99г
Коментиран от #88
08:09 14.04.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Тоя
09:37 14.04.2020
72 Viki
09:44 14.04.2020
73 Пия HitDobavki и съм здрав
До коментар #7 от "Дйфйфй":
Ти нали не си мислиш че ще са вечно безплатни?!? проблема е че заради миксерите ще започнем да плащаме по-скъп ток за абсолютно всичко! Не че сега е евтин, но помислете за цена до десет пъти по-скъп при масово използване за абсолютно всичко!09:51 14.04.2020
74 незнайко
До коментар #27 от "Driving pleasure":
Сметката Ви не е коректна !10:27 14.04.2020
75 незнайко
До коментар #45 от "Driving pleasure":
52 евро , не долара !!!10:35 14.04.2020
76 Мирчев
До коментар #13 от "420 к с":
16-18 /100км. В зависимост дали съм с климатик. Говоря за същия маршрут. Само, че пътя е 1200км.а не 1000Коментиран от #85
10:43 14.04.2020
77 Stan
До коментар #4 от "qwerty":
цената от вчера е 1,15 евро11:22 14.04.2020
78 селтак
Коментиран от #80
13:19 14.04.2020
79 cc 300
13:30 14.04.2020
80 Tate
До коментар #78 от "селтак":
Хайде пък да видим къде ще се зареди и на каква цена това Порше и колко ще се раздрънка по магистралите на БОКО13:36 14.04.2020
81 Зайко Байко многознайко
Коментиран от #90
13:56 14.04.2020
82 Българин
14:01 14.04.2020
83 jullliann 72
14:18 14.04.2020
84 Бай Благой
Или аз нещо не съм догледал....
52Евро за 330км?!
14:53 14.04.2020
85 420 к с
До коментар #76 от "Мирчев":
Напълно съм съгласен, 16-18 на 100 при тази скорост е нормално, също толкова ми харчи и на градско, а сега въпрос с повишена трудност за селянчетата с изпърдяните малолитражки, като карам на писта газ/спирачки/завой, газ/спирачка/завой и т.н., колко според вас ми харчи? V8, 420 к.с.?Коментиран от #89
17:07 14.04.2020
86 Някой си
До коментар #66 от "Koko":
Не, австрийска беше нафтата......от БР........19:17 14.04.2020
87 Някой си
До коментар #64 от "Леле-мале":
Ще ти гори осем, ама някой друг път........пич и ние имаме коли.......ако си вдигнал 200-210 както казваш на някоя трикилометрова права само за веднъж за да пробваш, това вече е друга бира.........С тая корола и 400 километра няма да можеш да минеш с един резервоар ако караш с толкова колкото казваш.
Справка, BMW 520 i, 150 кс.....скорост над двеста един резервоар трудно стига за 500 км.........и като казвам двеста, това значи три часа нон стоп 200 и нагоре........бегай легай при майка си!
19:23 14.04.2020
88 Някой си
До коментар #69 от "Астра 1.8 спорт 99г":
Дали не мога да те стигна а?19:24 14.04.2020
89 Някой си
До коментар #85 от "420 к с":
Малолитражка не карам, редови шестак 520 i.......бих казал........30-35, и то ако си голям късметлия, не говоря за газ, а за бензин.........Коментиран от #92
19:29 14.04.2020
90 Някой си
До коментар #81 от "Зайко Байко многознайко":
Вярвам ти!Възможно е!
20:12 14.04.2020
91 Иванов
Единствено дето не фърля сажди тва порше.
22:20 14.04.2020
92 420 к с
До коментар #89 от "Някой си":
Да, стигам до 40, разбира се че бензин, а щом си фен на марката сигурно ще познаеш модела по двигателя, има само един осмак с 420 к.с. който без никакви модификации е като у дома си на пистата :)00:24 15.04.2020
93 ЗигЗаг
До коментар #7 от "Дйфйфй":
Колкото по-бърза е зарядната станция, толкова по-скъпо излиза, ако заредиш от мрежата вкъщи ще ти излезе по 1лв. на 100км., но ще отнеме 15-20 часа да се зареди, има станции които зареждат за 6-7 часа, но цената скача на 2-3лв. на 100км, и след това почват супер-бързите станции които зареждат 80% за 30мин или 80% за 5мин, тоя най-вероятно е ползвал последната11:40 15.04.2020
94 Знаещ
12:32 16.04.2020
95 Белязания5332
До коментар #57 от "Пешо":
На същото мнение съм като теб,карам си една дърта нафтова печка дето и викат сегашните келеши,по точно мецедес е класа с най утрепания мотор 2,2 см чист атмосферен двигател,без умни дюзи,без турбо!Пълен резервоар 60 литра,скорост 120/130км 1200км изминато разстояние!За сведение никога не съм заредил повече от 55 литра в резервоара,карал съм 80км на резерва за да направя място!21:31 19.04.2020